خسرو فرحي تشريح کرد؛
خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران با اشاره به توجه و تأکيد مقام معظم رهبري و رئيس جمهور بر اجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار مناطق روستائي و عشايري گفت: با توجه به اينکه يکي از رسالت‌هاي اين بانک حضور مؤثر در روستاها و مناطق غيربرخوردار است، اجراي قانون مزبور از مهمترين برنامه‌هاي پست بانک‌ايران در سال 1397 مي‌باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران، خسرو فرحي درادامه افزود: قراردادها و تفاهم‌نامه‌هائي که بين اين بانک با وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، جهاد و کشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعي و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، دهياري‌ها، صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون، صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک و ساير دستگاه‌هاي خدمات‌رسان به روستا منعقد شده، شرايط مناسب براي ايفاي نقش بيشتر پست‌بانک‌ايران در ايجاد اشتغال پايدار در کشور را فراهم نموده و واحدهاي ستادي و اجرائي و باجه‌هاي روستايي اين بانک آمادگي لازم براي تأمين مالي طرح‌هاي اشتغال‌زا از محل منابع صندوق توسعه ملي و منابع داخلي بانک را دارند.
فرحي تصريح‌کرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تعامل مطلوب شعب و امور اعتباري واحدهاي ستادي بانک با دستگاه‌هاي استاني، شهرستاني و دهياري‌ها براي تسريع در انجام مراحل پرداخت تسهيلات و اخذ تضامين متناسب با شرايط اقتصادي روستائيان انجام شده و با تحقق اين برنامه‌ها پست‌بانک‌ايران، بانک اول کشور دراجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار مناطق روستائي و عشايري خواهد بود.
مديرعامل پست بانک ايران درپايان اظهارداشت: درهمين راستا و به‌منظور ايجاد اشتغال پايدار در روستاها و مناطق غيربرخوردار، اين بانک طي سال گذشته، 2989طرح با اعتباري بيش از 2هزار و 300ميليارد در قالب سرمايه درگردش طرح‌هاي آب و کشاورزي، 2398 طرح با اعتباري معادل يک هزار و 500ميليارد ريال درقالب طرح‌هاي ايجادي آب و کشاورزي، 22طرح با اعتباري بيش از 367ميليارد ريال درقالب طرح‌هاي صنايع تبديلي و تکميلي و 36طرح با اعتباري معادل 509‌ميليارد ريال درقالب سرمايه درگردش بخش صنعت را تأمين مالي کرده است.
تشکيل کارگروه تهيه محتواي بيمه‌اي
کتب درسي در بيمه مرکزي
بمنظور برنامه‌ريزي لازم براي آموزش نظام مند مفاهيم بيمه در مدارس كشور به صورت گسترده، کارگروه تهيه محتواي بيمه‌اي کتب درسي دراداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي تشکيل شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دكتر عبدالناصر همتي با اشاره به مطلب بالا و تأکيد بر اهميت شناخت اصول اوليه فراگيري مفاهيم بيمه‌اي و آشنايي با قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي صنعت بيمه از پايه دبستان گفت: اگر آموزش بيمه را از مقاطع ابتدايي آغاز كنيم در آينده شاهد افزايش ضريب نفوذ بيمه و در نهايت رفاه اجتماعي پايدار خواهيم بود. رئيس كل بيمه مركزي افزود: در چند دهه اخير نظام آموزشي كشور كمتر به مفاهيم بيمه و صنعت بيمه پرداخته است اما خوشبختانه در سالهاي اخير، مطالب بيمه‌اي در مقاطع مختلف و رشته‌هاي گوناگون تحصيلي در مدارس و هنرستان‌هاي سراسر كشور، تدريس مي‌شود.دكتر همتي با ابراز خرسندي از حمايت مجموعه آموزش و پرورش و اداره كل دفتر پژوهش و برنامه‌ريزي تاليف كتب درسي در خصوص گنجاندن مطالب بيمه‌اي در كتب درسي گفت: بي ترديد درج مطالب بيمه‌اي در كتب درسي نه تنها نسل نوجوان و جوان، بلكه معلمان و خانواده‌ها را نيز با مفاهيم بيمه‌اي آشنا مي‌كند.وي گفت: آموزش بيمه در سنين پايين تر موجب رشد و شكوفايي صنعت بيمه است، لذا بايد ابعاد گوناگون اقتصادي و اجتماعي اين صنعت به درستي تبيين شود تا افق‌هاي توسعه‌اي قابل دسترس باشد.به همين منظور، پيرو تعاملات انجام شده در خصوص گسترش و درج مطالب بيمه‌اي نظام مند در کتب درسي مدارس با آموزش و پروش و تصويب رشته " بيمه و بانکداري" در شوراي عالي آموزش و پرورش، کارگروهي تحت عنوان "تهيه محتواي بيمه‌اي کتب درسي" متشکل از کارشناسان فني خبره تشکيل شد.
نمازگزاران عيد سعيد فطر
تحت پوشش بيمه آسيا
بيمه آسيا نماز گزاران عيد سعيد فطر را تحت پوشش بيمه حوادث گروهي قرار داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، روابط عمومي‌بيمه آسيا بنابر اعلام مديريت بيمه‌هاي عمر و حوادث در اطلاعيه‌اي با تبريک عيد سعيد فطر و تاکيد بر خط مشي بيمه آسيا مبني بر همگامي‌و همراهي در اعتلاي شعائر اسلامي،اعلام کرد:نمازگزاران عيد سعيد فطر درطول مدت زمان برگزاري نمازدر مصلاي تهران و خيابان‌هاي اطراف در مقابل خطرات فوت بر اثر حادثه تا مبلغ150ميليون ريال،نقص عضو ناشي از حادثه تا مبلغ150ميليون ريال و هزينه‌هاي پزشکي بر اثر حادثه تامبلغ 6ميليون ريال تحت پوشش بيمه نامه حوادث گروهي بيمه آسيا قرار دارند.
کارت به کارت از مبدا موسسه ملل
در ” آپ ” فراهم شد
امکان کارت به کارت از مبدا موسسه اعتباري ملل در نرم افزار آپ فراهم شد. به گزارش روزنامه تجارت، موسسه اعتباري ملل اعلام کرد؛ جهت رفاه حال مشتريان قابليت کارت به کارت از مبدا موسسه اعتباري ملل در نرم افزار آپ فراهم شد. موسسه اعتباري ملل چنديست در عرصه بانکداري الکترونيک فعال تر از گذشته ظاهر شده است و گام‌هاي بلندي در عرصه بانکداري الکترونيک برداشته است

مديرعامل بانک سپه در اختتاميه مسابقات سراسري قرآن کريم ويژه کارکنان بانک سپه گفت: به منظور تقويت فرهنگ قرآني در بانک سپه و تشويق پرسنل براي انس هر چه بيشتر با قرآن هريک از کارکنان بانک سپه که حافظ حداقل 5 جزء قرآن باشند از اولويت يک درجه ارتقاء شغلي برخوردار خواهند شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه؛ محمدکاظم چقازردي ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: در تمديد طرح سال گذشته، امسال براي ترغيب هرچه بيشتر پرسنل حفظ 10 جزء به 5 جزء کاهش يافته و طرح ارتقاي درجه شعبي که يکي از کارکنان آن حافظ کل قرآن باشد کما کان ادامه خواهد يافت.

وي با اشاره به سوره مبارکه قدر تصريح کرد: عزت و عظمت شب قدر به دليل نزول قرآن در اين شب است و در آخرين وصاياي اميرالمؤمنين سفارش زيادي به قرائت و عمل به قرآن شده است.

رئيس هيئت مديره بانک سپه برگزاري اين گونه مسابقات قرآني در بانک را برکت و توفيقي دانست که نصيب مجموعه بانک شده است و در اثر عمل به قرآن، زمينه تکريم ارباب رجوع و خدمت به مردم عزيز حاصل خواهد شد و معنويت و نورانيت در فضاي بانک و شعب تقويت مي‌شود.

چقازردي در ادامه افزود: بانک سپه به عنوان نخستين بانک ايراني به مدد نيروي انساني قرآن دوست و عامل به قرآن، نزديک به يک قرن در اقتصاد کشور اثر گذار بوده و همواره در شرايط سخت، محکم و استوار به راه خود ادامه داده است.

مديرعامل با تأکيد بر اهميت قرآن خاطر نشان کرد: لازم است که بيشتر به قرآن توجه کنيم و از مديران بانک مي‌خواهم که حمايت و تشويق کارکنان را در مسير ارتقاي فرهنگ قرآني در بانک سپه در اولويت قرار دهند.

علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد فطر پيام تبريكي صادر كرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن در اين پيام آمده است: شميم خوش فطر به مشام مي‌رسد و دل مومنان و روزه داران ضيافت الهي بر سر دو راهي آمدن عيد رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکليف است، از آمدن عيد زيباي يك ماه مهماني خوان بزرگ الهي شاد و از رفتن ماه مبارك نزول قرآن محزون؟

عيد فطر پاک‌ترين و عيدترين عيدهاست، عيد بازگشت به فطرت پاك الهي است كه مسلمان با عبادت و بندگي و مقاومت در برابر نيازهاي زيستي همچون بذري آماده شكافتن و جوانه زدن مي‌شود و در اين روز به ثمر مي‌نشيند.

فطر نماد تولدي دوباره براي دلي پاك و زندگي نوين است زيرا جهان هستي عرصه رشد و تكامل است و كساني كه با اين كاروان بزرگ همراه شوند مي‌توانند هر روز تولدي ديگر داشته باشند و با تلاش خود در ايجاد جامعه‌اي متكامل تر كه براي زيستن انسان‌ها شايسته تر باشد تلاش كنند.

بياييم پس از يك ماه مهماني در فطر آرزو كنيم كه به بركات اين عيد عزيز بيش از هر زمان ديگر در جامعه جهاني صلح، دوستي و برادري فراگيرتر شود و بركاتش زمينه ساز روزهاي روشن و درخشان براي همگان باشد .

اينجانب اين عيد بزرگ را به تمامي‌مسلمانان جهان ، هموطنان عزيز و بويژه همكاران پر تلاشم در بانك صنعت و معدن تبريك و تهنيت عرض نموده و اميدوارم كه با فراگرفتن درس ايستادگي و مقاومت از رمضان ، گام در عيد فطر نهاده تا بتوانيم اين درس را در صحنه كار و تلاش براي سربلندي ميهن اسلامي‌به كارگيريم .انشـاا

مديرعامل بانک توسعه صادرات با تاکيد بر لزوم تاسيس شوراي ثبات مالي، سه پيشنهاد کاربردي براي افزايش تاثير بازار سرمايه بر ثبات مالي کشور مطرح کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي، علي صالح آبادي درباره بازار سرمايه و نقش آن در ثبات مالي، اظهار داشت: ثبات مالي به اين مفهوم است که بازار پول يا سرمايه از يک تعادل مناسبي برخوردار باشد به گونه‌اي که مردم، سرمايه گذاران و فعالان اين بازار در سيستم بانکي شاهد نوسانات غير قابل توجيه نباشند و بازارها نيز قابل پيش بيني باشند. وي افزود: بازار سرمايه شامل بازار سهام، اوراق بدهي و بازار بورس‌هاي کالايي است و اين بازارها به دليل اينکه قانونمند، متشکل و تحت نظارت هستند، قوانين و مقرراتي دارند که بايد اين مقررات مدنظر قرار گيرد و به نظر من با توجه به ابزارهاي مختلفي که در بازار سرمايه وجود دارد سرمايه گذاران مي‌توانند ابزارهاي متناسب خود را براي سرمايه گذاري انتخاب کنند. مديرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: ابزارهاي پوشش ريسک نيز انواع مختلفي دارد اما هنوز در ابتداي راه قرار داريم زيرا يکي از ابزارهايي که به ثبات بهتر بازار کمک مي‌کند ابزارهاي پوشش ريسک است که قراردادهاي آتي و اختيار معامله در بازار اوراق بهادار هستند که در اين زمينه تاکنون توسعه لازم را نداشتيم و لازم است براي ثبات بازار سرمايه و ورود ديدگاه‌هاي مختلف سرمايه گذاري در اين بازار اين ابزارهاي نيز به طور مناسب و با عمق لازم در بازار سرمايه ايجاد شوند و فعلا در اين زمينه با مشکلاتي مواجه هستيم. صالح آبادي درباره يکي ديگر از مواردي که موجب ثبات در بازار سرمايه مي‌شود، گفت: صندوق ثبات بازار سرمايه از ديگر موارد در اين زمينه است که در قانون رفع موانع توليد پيش بيني شد تا منابع صندوق توسعه ملي و همچنين ساير منابعي که در اين صندوق پيش بيني شده به اين صندوق وارد شده و در مواقعي که تعادل بازار سرمايه با مشکلاتي مواجه و اين بازار شاهد نوسانات شديدي مي‌شود، اين منابع از طريق صندوق وارد بازار سرمايه و موجب ثبات باشد.

وي افزود: يکي ديگر از مواردي که اهميت دارد و بازار سرمايه مي‌تواند به ثبات مالي کمک کند، تشکيل شوراي ثبات مالي است به اين معنا که به دليل اينکه بازار سرمايه متاثر از بازار پول و ارز متاثر است و بلعکس، سياست‌هاي هماهنگ در اين بازارها اتخاذ و شوراي ثبات مالي شکل بگيرد تا سياست‌هاي گذاري‌ها در اين شورا هم در بازار پول و هم در بازار سرمايه لازم الاجرا باشد تا اين دو بازار توسط اين شورا هماهنگ شود. مديرعامل بانک توسعه صادرات افزود: مثال بارز در اين زمينه بازار معاملات قراردادهاي آتي سکه طلا است که در بازار بورس کالا وجود دارد و نوسانات قيمت سکه طلا معقوله مهمي‌است.وي افزود: با توجه به اينکه اين ابزار در بازار بورس کالا وجود دارد، سياست گذاري‌هايي که بازار سرمايه و بازار پول مي‌توانند به صورت مشترک و هماهنگ اتخاذ کنند عامل ثبات در بازار سکه خواهد بود که به طور حتم بر بازارهاي مختلف اقتصاد اثرگذار خواهد بود و در چارچوب شوراي ثبات مالي مي‌تواند اتفاق بيفتد و عملياتي خواهد بود. لازم به ذکر است، بيست و هشتمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي با محوريت اصلاحات ساختاري براي ثبات مالي، روزهاي ۲۹ و ۳۰ خرداد سال جاري در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.

 دکتر حسين محمد پورزرندي مديرعامل بانک شهر از ارايه مستندات خواسته شده به بانک مرکزي در کوتاهترين زمان ممکن خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، پورزرندي با اشاره به انتشار نامه اداري منتشر شده در فضاي مجازي در برخي از کانال‌ها و گروه‌هاي خبري ، گفت:در اين روزهاي پاياني ماه پر برکت رمضان و در آستانه عيد بزرگ مسلمانان انتظار مي‌روداز تهمت وافترا پرهيز کرده و اجازه ندهيم خللي در خدمت رساني بزرگترين حامي‌مالي شهروندان و مديريت شهري وارد شود. پورزرندي با بيان اينکه بانک شهر با عمر کم خود هم اکنون به عنوان يک نهاد مالي قوي و پيشرو در صنعت بانکداري فعاليت مي‌کند، افزود: قطعا اينگونه موارد نمي‌تواند ذره‌اي از اعتماد شهروندان به اين بانک بکاهد. وي با اشاره به ضرورت پيروي از اخلاق رسانه‌اي در جامعه خبري ، تصريح کرد: اخلاقا نمي‌بايست در اين شرايط خاص بنگاه‌هاي اقتصادي را با نشر مطالب نادرست با مشکل مواجه کنيم. مديرعامل بانک شهر گفت:بعد از ارسال نامه از بانک مرکزي بلافاصله با معاونت محترم نظارت مذاکره ومستندات خواسته شده ارسال گرديد و قطعا هيج مشکلي در روند خدمت رساني اين بانک بوجود نخواهد آمد.

عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون گفت بانک توسعه تعاون تمامي‌منابع، امکانات و موجوديت خود را براي پيشبرد طرح اشتغال‌زايي به کار گرفته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، سيد باقر فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسي مسائل طرح اشتغال و آموزش سامانه جامع نظارت اعتباري بابيان اين مطلب خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به‌منظور تسهيل و پيشبرد اجراي طرح اشتغال تفويض اختيارات به شعبه و مديريت‌هاي استاني را به بالاترين سطح ممکن رسانده است تا در چارچوب مقررات و مطابق اصول دستگاه‌هاي نظارتي پرداخت تسهيلات سهل‌تر صورت گيرد. وي افزود: بر اساس گزارش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، بانک توسعه تعاون در بحث حجم پرونده‌هاي بررسي‌شده و تسهيلات پرداختي جايگاه اول را در ميان بانک‌هاي عامل اين طرح دارا مي‌باشد. در اين جلسه حميدرضا البرزي مدير امور اعتباري نيز خاطرنشان کرد: همکاري کامل استان‌ها سبب افزايش کيفيت و سرعت در پرداخت اين تسهيلات خواهد شد. مدير اعتباري به‌عنوان نماينده اصلي نظام بانکي در کارگروه ملي افزود: در جلسات مهمي‌که در سطح کارگروه‌هاي ملي برگزارمي‌شود مسائل و مشکلات در ارائه اين تسهيلات تشريح مي‌گردد و راه‌حل‌هاي لازم جهت اجراي هرچه بهتر طرح ارائه مي‌گردد که در اين خصوص بانک توسعه تعاون روند مناسبي را دنبال نموده است.
همزمان با شب‌هاي معنوي قدر و در راستاي اقدامات انسان ‌دوستانه، بانک ملت پنج ميليارد ريال کمک نقدي براي آزادي‌ زندانيان ناشي از جرايم غيرعمد، به سازمان زندان‌ها پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، چک اين کمک خيرخواهانه از سوي علي اکبر صابريان مديرکل روابط عمومى اين بانک به نمايندگي از دکتر محمد بيگدلي مديرعامل بانک ملت به دکتر اصغرجهانگير رييس سازمان زندان‌هاي کشور تقديم شد. بر اساس اين گزارش، اقدام خيرخواهانه بانک ملت مورد توجه برنامه تلويزيوني ماه عسل قرار گرفت و اين برنامه پرمخاطب با پخش ويديويي از ديدار مديرکل روابط عمومي‌بانک ملت و رييس سازمان زندان‌ها و تصوير چک صادره اين بانک، به تجليل از اين اقدام پرداخت. مدير روابط عمومي‌بانک ملت در اين باره اظهار داشت: اين بانک به نمايندگي از مشتريان وفادار و همکاران مهربان خود اين افتخار را دارد که در ادامه مسير ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي، در راه آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد، قدم کوچکي بردارد تا انشا... آنان در ماه ميهماني خدا، به آغوش خانواده‌هاي خود بازگردند. وي تصريح کرد: بانک ملت کماکان اين راه و سنت ديرينه خود را ادامه خواهد داد که در اين زمينه بايد از دست ‌اندرکاران اين حرکت ارزشمند نيز قدرداني کرد