مصدوميت‌ها کارمان را سخت کرد
ايگور کولاکوويچ پس از شکست سه بر دو تيم ملي واليبال ايران برابر صربستان در هفته چهارم ليگ ملت‌هاي واليبال ۲۰۱۸ گفت: بازي خيلي سختي داشتيم و با تمام وجود بازي را آغاز کرديم. در دو ست اول خوب بوديم. در ست دوم تا امتيازات پاياني خوب پيش رفتيم اما آتاناسويچ که به خط سرويس رفت، کار ما سخت شد. ست سوم نيز خوب بوديم و امتياز به امتياز پيش رفتيم و دو تيم رقابت نزديکي داشتند. اتفاق بد براي ما مصدوميت مرتضي شريفي بود. کولاکوويچ در پايان با اشاره به تأثير مصدوميت‌هاي ملي‌پوشان ايران، اظهار کرد: صربستان با تيم کامل خود در اينجا حضور دارد اما ما چند مصدوم داشتيم.



سائلام به دنبال جذب مظاهري
سرمربي فصل گذشته تراکتورسازي تبريز تمايل دارد دروازه‌بان ذوب آهن اصفهان را براي تيم جديدش يعني کايزر اسپور ترکيه به خدمت بگيرد.
هفته‌ گذشته مشخص شد که دو تيم خارجي تمايل دارند رشيد مظاهري، دروازه‌بان تيم فوتبال ذوب آهن را به خدمت بگيرد. در اين چند روز خبر مي‌رسد که يکي از اين تيم‌ها يعني کايز ‌اسپور ترکيه تمايل بيش‌تري براي جذب اين بازيکن دارد. شنيده مي‌شود مظاهري که اين روزها در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه هم حضور دارد، اگر بتواند رضايت نامه خود را از باشگاه ذوب‌آهن بگيرد علاقمند است فصل بعد در اين تيم ترکيه‌اي بازي کند. سرمربيگري اين تيم را آرتوئرول سائلام، سرمربي فصل گذشته تراکتورسازي تبريز بر عهده دارد.
باشگاه استقلال بر خلاف شایعات و اخبار این روز‌ها قصد ندارد بازیکن خارجی جذب کند و بحث حضور بازیکنان خارجی جدید در باشگاه استقلال منتفی است. تصمیم جدید استقلال در فصل نقل و انتقالات





تصمیم جدید استقلال در فصل نقل و انتقالات
باشگاه استقلال بر خلاف شایعات و اخبار این روز‌ها قصد ندارد بازیکن خارجی جذب کند و بحث حضور بازیکنان خارجی جدید در باشگاه استقلال منتفی است. در همین راستا شنیده می‌شد که باشگاه استقلال قصد دارد یک مهاجم ۱۹ ساله آلمانی را جذب کند که حالا با این وجود بحث حضور این بازیکن هم دیگر منتفی شده است. باشگاه استقلال دلیل این موضوع را مشکلات ارز در کشور می‌داند
نتایج نه چندان خوب سه گانه کاران ایران
در انتخابی المپیک جوانان
سه گانه کاران ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان مقامی بهتر از هجدهم کسب نکردند.
به گزارش ایسنا، مسابقات انتخابی المپیک جوانان در فیلیپین برگزار شد و دو نماینده ایران نتوانستند جایگاهی بهتر از مقام هجدهم به دست آوردند.
آرین قلعه نویی در رده هجدهم و مسیح عالی پور در رده بیست و نهم قرار گرفت.
نتایج به شرح زیر است:
۱-توکویاما از ژاپن با زمان ۵۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه
۲-آندو کانت از ژاپن با زمان ۵۴ دقیقه و ۳۷ ثانیه
۳-فان جون جی از چین با زمان ۵۵ دقیقه و ۳۱ ثانیه
۴-تیک لانگ از هنگ کنگ با زمان ۵۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه
۵-چانگ هائو از مالزی با زمان ۵۵ دقیقه و ۵۴ ثانیه
۱۸-آرین قلعه نویی از ایران با زمان ۱ساعت و ۱دقیقه و ۱۲ ثانیه
۲۹-مسیح عالی پور از ایران با زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۵۵ ثانیه
۳۷ ورزشکار در این مسابقه شرکت کردند که دو نفر موفق به پایان رساندن مسابقه نشدند و یک نفر هم از سوی داوران اخراج شد.
تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون ناشنوایان ایران و روسیه
در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان در ولادیمیر روسیه، بین فدراسیون ناشنوایان و فدراسیون روسیه تفاهمنامه همکاری امضاء شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون ناشنوایان در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان که در ولادیمیر روسیه در حال برگزاری است، سید مصطفی کریمی با رییس فدراسیون روسیه قرارداد همکاری امضاء کرد تا در آینده بتواند اردوهای مشترک و دیدارهای دوستانه‌ای در رشته‌های کشتی، تکواندو، جودو، کاراته، فوتسال و والیبال در این کشور برگزار کند.
اعزام چهار رکابزن ایران به ژاپن
چهار رکابزن سرعتی و نیمه استقامتی ایران به دو کاپ ژاپن اعزام می شوند. به گزارش ایسنا، چهار رکابزن ایران قرار است جهت آمادگی برای بازی های آسیایی در دو کاپ ژاپن شرکت کنند. در بخش سرعت چون رقابت ماده تیم اسپرینت برگزار نمی شود، محمد دانشور و احسان خادمی به مسابقات اعزام می شوند تا در ماده های اسپرینت و کایرین رقابت کنند. در بخش نیمه استقامت هم محمد گنج خانلو و محمد رجبلو در کاپ ژاپن شرکت می کنند تا در ماده اومنیوم رقابت کنند. یکی از این دو رکابزن در بازی های آسیایی در ماده اومنیوم به رقابت می پردازند. از آنجا که امتیاز کاپ ژاپن برای سهمیه المپیک هم محاسبه می شود، دانشور و گنج خانلو در قالب تیم پیشگامان و رجبلو و خادمی در قالب تیم ملی در این مسابقات شرکت می‌کنند. درحالی که این چهار رکابزن در کاپ ژاپن هستند، بقیه نفرات تیم ملی سرعت به مالزی می روند تا اردوی خود را در این کشور آغاز کنند و با پایان کاپ ژاپن، این چهار رکابزن هم به تیم ملی در مالزی اضافه می شوند.
با توجه به اینکه رکابزنان قرار است در خلال این اردو در مسابقات مختلف شرکت کنند، فدراسیون دوچرخه سواری به دنبال این است که اگر کمیته ملی المپیک موافقت کند، رکابزنان پس از مسابقات کره جنوبی از همان جا راهی جاکارتا شوند.
ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون گلف از پایان هفته
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیونها اعلام کرد: ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون گلف تا پایان هفته جاری آغاز می‌شود. شروین اسبقیان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون گلف تا پایان هفته جاری آغاز می‌شود و بعد از پایان ثبت‌نام از کاندیداها به مدت 10 روز کاری، از سوی دفتر معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری انتخابات فدراسیون گلف اعلام خواهد شد.حال حاضر بهروز منتقمی سرپرستی فدراسیون گلف را بر عهده دارد
مردم بايد به بازيکنان ايران افتخار کنند
بهتر است کي‌روش بماند
وحيد‌هاشميان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره پيروزي ايران برابر مراکش و روند اين بازي به صحبت پرداخت. بازيکن سال‌هاي نه چندان دور تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران بر اين باور است هميشه اگر پيروزي به دست مي‌آيد حتما همه چيز درست نبوده و از طرف ديگر نمي‌توان گفت‌ اگر شکست خورديم همه چيز بد بوده است. البته‌هاشميان بر اين باور است با توجه به زمان کم فاصله بين جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا بهتر است قرارداد کارلوس کي‌روش توسط فدراسيون فوتبال تمديد شود.
ابتدا درباره تصورتان قبل از بازي ايران و مراکش صحبت کنيد و در ادامه‌ بگوييد چه حسي در طول ۹۰ ‌دقيقه داشتيد؟
- من تيم‌ ‌ملي فوتبال مراکش را نديده بودم و شناخت کافي از اين تيم نداشتم و فقط بن عطيه را مي‌شناختم و همين طور مهاجم سامپائولي را. اين يعني اين که شناخت کافي از اين تيم نداشتم، اما استنباطم پيروزي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران بود. زماني که بازي شروع شد تا ‌دقيقه ۲۰ يا ۲۵ نظرم عوض شد و به اين نتيجه‌ رسيدم که بازي سختي پيش روي ايران است، چرا که بازي تحت کنترل مراکش بود و تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران سعي در دفاع کردن مطلق داشت. تيم مراکش وقتي توپ را در اختيار داشتند حرکات زيادي انجام مي‌دادند تا توپ را به زمين ما بياورند و وقتي توپ را از دست مي‌دادند براي باز پس گرفتن توپ بازيکنان ما را تحت فشار قرار مي‌دادند و به همين دليل فشارهاي زيادي روي بازيکنان ما وارد شد. هدف آن‌ها اين بود که سريع به تيم‌ ‌ملي گل بزنند که خوشبختانه با هوشياري بازيکنان ايران و يک مقدار هم کم دقتي مهاجمان حريف و عملکرد خوب دروازه‌بان ما گلي دريافت نکرديم. هر چه که از بازي گذشت تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران شرايط بهتري پيدا کرد و به بازي برگشت و چندين خطر به وجود آورد و به خصوص يک ضد حمله که آزمون به دست آورد و نتوانست از آن فرصت استفاده کند. فکر مي‌کنم بازي ۶۵ به ۳۵ درصد مالکيت توپ در اختيار تيم حريف بود، اما در نيمه دوم بايد بپذيريم که بازي بسيار پر برخورد بود و اکثرا از شتاب مي‌افتاد. اين باعث شد که تيم‌ ‌ملي فوتبال مراکش عصبي شود و با استرس زياد بازي را دنبال کند. ايران هم بسيار خونسرد و هوشمندانه بازي را دنبال کرد و در نهايت توانستيم از فرصتي که به وجود آمد و يک ضربه ايستگاهي و اشتباه حريف اين پيروزي بزرگ را به دست بياوريم.
به ۲۰ ‌دقيقه ابتدايي بازي اشاره کرديد فکر مي‌کنيد دليل اين که ايران در آن ۲۰ ‌دقيقه به شدت تحت فشار قرار داشت و در ادامه‌ توانست روند بهتري را پيدا کند، چه بود؟
- البته در اين باره مربيان تيم‌ ‌ملي بهتر مي‌توانند نظر بدهند، اما از نظر من شايد نداشتن بازي‌هاي تدارکاتي خيلي مهم باعث شده بود شروع بازي را با استرس آغاز کنيم. فکر مي‌کنم اگر چند بازي با تيم‌هاي بزرگ انجام داده بوديم، شايد اين استرس شروع بازي کم‌تر بود. دوم اين که کارلوس کي‌روش مي‌دانست که تيم‌ ‌ملي فوتبال مراکش تيم قدرتمندي است و مي‌تواند روي ما فشار سنگيني وارد کند. به همين خاطر فکر مي‌کنم منطقي بود که کارمان را با دفاع شروع کنيم و بعد کم کم درون بازي خودمان را باز کنيم و روي ضد حملات فرصت ايجاد کنيم. تاکتيک خوبي اتخاذ شده بود و اگر حمله مي‌کرديم قاعدتا فضاي زيادي به حريف مي‌داديم و آن‌ها هم خطرناک بودند. بستن بازي و همين طور تجمع بازيکنان ما در مرکز زمين، باعث شده بود حريف از کناره‌ها به خصوص از جناح چپ ما فشار وارد کند و زماني هم که توپ را ارسال مي‌کردند به خاطر اين که تعداد نفرات ما درون محوطه جريمه بيش‌تر بود نتوانستند خطري را به وجود بياورند.
نظرتان درباره ترکيبي که از سوي کي‌روش انتخاب شده بود و همين طور تاکتيکي که از سوي اين سرمربي اتخاذ شده بود، چيست؟
- جواب دادن به اين سوال بسيار سخت است، چرا که مربي که درون تيم است از شرايط بدني، جسمي‌و روحي بازيکنان بيش‌تر اطلاع دارد. من بازي را از طريق تلويزيون ديدم و ‌دقيقا نمي‌دانم که کدام بازيکن آماده‌تر بوده و کدام بازيکن آماده نبوده است و به همين خاطر نمي‌توانم درباره ترکيب تيم نظر قطعي بدهم اما مساله مهم اين بود آقاي کارلوس کي‌روش با انتخاب چهار بازيکن که سردار آزمون به عنوان مهاجم نوک و پشت سر او کريم انصاري‌فرد و همين طور در سمت چپ وحيد اميري و سمت راست عليرضا جهانبخش، تصورش اين بود که وقتي تيم حمله مي‌کند شش بازيکن در حالت دفاعي بمانند و چهار بازيکن به سمت دروازه‌ حريف برود تا اگر توپ را از دست داديم با حضور آن شش بازيکن و برگشت اين چهار بازيکن بتوانيم دوباره به حالت دفاعي خودمان بر گرديم. بازي که ايران انجام داد منطقي و هوشمندانه بود. طبيعتا بايد قبول کنيم مقداري شانس هم در اين پيروزي نقش داشت، چرا که در آن ‌دقيقه پاياني بازيکن حريف روي سامان قدوس مرتکب خطا شد و احسان حاج صفي با يک ارسال و در ادامه‌ اشتباه حريف دروازه‌ آن‌ها باز شد اما نبايد اين را فراموش کرد که تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران جنگنده و هوشمندانه بازي کرد و اين که آن‌ها گل زدند چيزي از ارزش‌هاي بازيکنان ما کم نمي‌کنند.
قبل از اين ديدار شاگردان کارلوس کي‌روش در ديداري دوستانه پشت درهاي بسته به مصاف ليتواني رفتند خيلي‌ها انتقاد مي‌کردند که چرا تيم‌ ‌ملي در آخرين ديدار دوستانه‌اش بايد در پشت درهاي بسته برابر حريف بازي کند اما در اين ميان برخي هم با کي‌روش موافق بودند و مي‌گفتند حريف شناختي از تيم‌ ‌ملي نخواهد داشت، آيا شما فکر مي‌کنيد اين که حريف شناختي از تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران نداشت در کسب يک پيروزي به ما کمک کرد؟
- من هم اگر جاي آقاي کي‌روش بودم بازي آخرمان را بدون تماشاگر و پشت درهاي بسته برگزار مي‌کردم و دستم را براي حريف رو نمي‌کردم.
ما دو بازي سخت پيش‌رو داريم بايد به مصاف ‌اسپانيا و پرتغال برويم. ارزيابي شما از دو ديدار آينده تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران چيست؟
- انسان بايد واقع‌گرا باشد اما همه از پيروزي تيم‌ ‌ملي ايران خوشحال مي‌شويم. من در‌هامبورگ حضور دارم و وقتي ايران برابر مراکش به پيروزي رسيد، ايرانيان زيادي در خيابان‌ها خوشحالي و احساس غرور مي‌کردند. قاعدتا هر ايراني از پيروزي تيم‌ ‌ملي خوشحال مي‌شود اما بايد قبول کنيم که فوتبال پرتغال و ‌اسپانيا سال‌ها از ما جلوتر است. من نمي‌گويم ما مقابل ‌اسپانيا و پرتغال از پيش باخته هستيم،‌ بلکه مي‌گويم بايد با نهايت توان و نيرو در برابر اين دو تيم بازي کنيم اما اين که بخواهيم اين دو تيم را شکست دهيم مساله ايده‌آلي مي‌شود ولي کار خيلي سختي است.
در پايان صحبتي داريد؟
- اين پيروزي ارزش داشت، چرا که شرايط اقتصادي در ايران خوب نيست و طي مدت اخير دائما خبرهاي بد شنيده‌ايم. زلزله آمده و هر روز يک خبر بد به گوش ما رسيده است. اين پيروزي در روحيه مردم ايران تاثير زيادي داشت. اين قدرت فوتبال را نشان مي‌دهد. گاهي انتقاد مي‌کنند چرا اين قدر بايد هزينه صرف فوتبال شود اما بببنيد بعد کار چقدر است که رييس‌جمهور مي‌نشيند و بازي را تماشا مي‌کند و پيام مي‌دهد. پس از پيروزي تيم‌ ‌ملي ايران مقابل مراکش من بيش‌تر از دوستان آلماني‌ام پيام تبريک دريافت کردم. چقدر اين برد تاثير داشت که به من اين قدر تبريک گفتند. اميدوارم مردم ايران لذت ببرند و به بازي بازيکنان ايران افتخار کنند
کی‌روش پس پیروزی مقابل مراکش در گفتگو با رسانه ملی پرتغال از عملکرد بازیکنان خود تمجید کرد.

کارلوس کی‌روش پس از پیروزی مقابل مراکش در مصاحبه زنده با RTP کانال تلویزیون ملی پرتغال در مورد این مسابقه گفتگو کرد:

پیروزی مقابل مراکش:

"به نظر من یک برد کاملا باارزش را کسب کرد. ما بانظم تیمی خوب، قدرتمندانه جنگیدیم و توانستیم بازی مراکش را خنثی کنیم. مهمترین نکته در مسابقه بازی منطقی بازیکنان من بود که توانستند تیم قدرتمند مراکش را کنترل کنند که نه تنها باعث تضعیف بدنی بلکه باعث تضعیف روحی و فرو ریختن روانی بازیکنان حریف شد."

مسابقات آینده:

کی‌روش در جواب این سوال با اعتماد به نفس بالا و لبخند این گونه پاسخ داد: "در واقعیت من تصور می کنم در مقابل اسپانیا و پرتغال (با خنده) فقط به حمله کردن به دروازه حریف فکر میکنیم، فقط حمله! آن دو تیم بهترین های دنیا هستند و از کاندیدهای قهرمانی در جام جهانی، ما در صورتی در مسابقه با آنها کنترل توپ را در اختیار بگیریم بلافاصله حمله خواهیم کرد، اگر نه هم به خوبی از دروازه خود دفاع خواهیم کرد."

نکته قابل توجه این مصاحبه، خوشحالی زائد الوصف کی‌روش از پیروزی مقابل مراکش بود که در طول مصاحبه با لبخند و خنده های پی در پی سوالات را پاسخ داد. البته با توجه به محبوبیت پایین تر کی‌روش در کشور پرتغال به نسبت ایران (به علت عملکرد ضعیف در تیم ملی پرتغال و مشاجره با رونالدو) به نظر می رسد که کی‌روش در این فرصت سعی کرد که با اعتماد به نفس بالا، عملکردخوب خود را به رخ منتقدان پرتغالی بکشد.

ایران باقبول شکست برابر قزاقستان و کسب عنوان هشتمی از رقابت های قهرمانی جوانان دختر اسیا خداحافظی کرد.
به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، پرونده نوزدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی دختران زیر ۱۹ سال آسیا با دیدار دو تیم ایران و قزاقستان بسته شد.
تیم جوانان دختر ایران که برای کسب عنوان هفتم و هشتم آسیا به مصاف قزاقستان رفته بود، در آخرین دیدار خود در این رقابت ها شکست خورد.
تیم جوانان ایران این بازی را با نتیجه۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵-۱۵ در ست نخست، ۲۵-۲۳ست سوم و ۲۵،۱۲در ست چهارم واگذار کرد. تیم ایران در ست دوم با امتیاز ۲۵-۲۲ پیروز شد. تیم ایران با ترکیب تکراری مونا آشفته، زهرا زهدی، زهرا صالحی، آیتک سلامت، الهه حلاج، رقیه جهانی و فاطمه عنایت بازی را شروع کرد.
تیم ایران در شرایطی ست نخست را آغاز کرد که در دریافت و توپ گیری داخل میدان عملکرد مطلوبی نداشت. قزاق ها نیز از این فرصت استفاده کرده و در حمله و دفاع از تیم ایران امتیاز گرفت.
این ست با امتیاز ۲۵-۱۵ به پایان رسید