لزوم شناسايي منشا پيامک‌هاي تهديدآميز

يک نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به اينکه ارسال پيامک تهديدآميز به نمايندگان مجلس پديده جديدي است، گفت: من اگر نماينده مجلس بودم، کاري به پيامک‌هاي تهديدآميز نداشتم.حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوري در گفت‌وگو با ايسنا درباره پيامک‌هايي که به نمايندگان موافق لايحه مقابله با تامين مالي تروريسم در جريان بررسي اين لايحه مي‌رسيد، بيان کرد: بايد مشخص شود منشاء اين پيامک‌ها چيست، شماره تلفن همراه نمايندگان در اختيار مردم آن حوزه انتخابيه قرار دارد. ممکن است راي‌دهندگان به نماينده پيامک داده باشند، از سويي ممکن است اين پيامک‌ها از سمت کانون‌هاي قدرت باشد. به نظر من سخت است که تشخيص دهيم اين پيامک‌ها را جناح، باند قدرت يا فردي عادي ارسال مي‌کند.



تهمت و تلاش براي نفاق بين مردم و مسوولان

رييس فراکسيون اميد مجلس با تاکيد بر لزوم عدم استفاده از تعابير وحدت شکن از سوي صاحبان تريبون گفت: هر اقدامي‌با تلقي ايجاد شکاف بين مردم و مسئولين خلاف توصيه‌هاي رهبر انقلاب است، مدعيان پيروي از رهبري بيش از ديگران ثابت قدمي‌در ادعايشان را نشان دهند.محمدرضا عارف در گفت وگو با ايسنا گفت: تهمت زدن و تلاش براي ايجاد نفاق بين مردم و مسئولين يکي از آفت‌هايي است که در جامعه ما رواج دارد؛ آن هم در شرايطي که دشمنان چشم طمع براي ايجاد شکاف در جامعه ايران دارند، بايد بيش از گذشته در راه وحدت و همبستگي ملي گام برداريم. بر اين اساس کساني که صاحب تريبون هستند بايد بيش از ديگران مراقبت کنند و در مسير انشقاق و وحدت شکني گام برندارند.



چوب لاي چرخ دولت نگذاريم

دبيرکل جامعه اصناف و بازار تاکيد کرد: دولتي که چوب لاي چرخش برود ديگر نمي‌‌تواند در دنيا حرکت کند، ممکن است آقاي روحاني صد در صد مقابل جناح ما باشد ولي به عنوان يک عضو ملت نهايت کمک خودمان را بايد در موفقيت آن انجام دهيم.احمد کريمي‌اصفهاني در گفت‌وگو با ايلنا، درباره دوري از تنش‌هاي سياسي گفت: عامل بخش عمده مشکلات و شرايط فعلي خودمان هستيم، بدعهدي‌ها و مشکلاتي که آمريکا ايجاد کرده قابل پيش‌بيني بود ولي ما در داخل به جاي اينکه تحريم‌هاي آنها را خنثي کنيم، خودمان يکي پس از ديگري تحريم‌ها را ايجاد مي‌کنيم.وي گفت: اگر ۸۰ درصد خودتحريمي‌را برطرف کنيم و مشکلات اقتصادي را يکي پس از ديگري رفع کنيم، تحريم‌ها اثر کمتري خواهد داشت

ادامه همکاري‌هاي هسته‌اي ايران و سوييس

سفير سوئيس در تهران با بيان اين‌که مطمئن هستيم همکاري‌هاي هسته‌اي ما با ايران ادامه پيدا خواهد کرد گفت: اقدامات بسياري در حال انجام است تا سرمايه‌گذاري ميان ايران و اروپا حفظ شود و در هفته‌هاي آينده نتايج اين اقدامات را خواهيم ديد.مارکوس لايتنر در گفت‌وگو با ايسنا درمورد موضع دولت سوئيس درباره تحريم‌هاي آمريکا گفت: ما هميشه گفتيم که طرفدار برجام هستيم و از آن حمايت ميکنيم و مي‌خواهيم که برجام موفق باشد.وي در مورد اين‌که آيا همکاري‌هاي هسته‌اي ايران و سوئيس با وجود خروج آمريکا از برجام به قوت خود باقي است، گفت: ما نقشه راهي داريم که در سال 2016 بين روساي جمهور دو کشور امضا شد و همکاري در زمينه ايمني‌ هسته‌اي هم جزئي از اين نقشه راه است.لايتنر در پايان بيان کرد: ملاقات‌هايي ميان آژانس‌هايمان انجام شده مطمئن هستيم که ادامه پيدا خواهد کرد. سوئيس اولين کشوري بود که در زمينه ايمني هسته‌اي با ايران همکاري کرد و قطعا اولين کشوري نخواهيم بود که ايران را در زمينه ايمني هسته‌اي تنها بگذاريم.

محمد ثلاث اعدام شد

حکم قصاص محمدرضا ثلاث باباجاني اجرا شد. به گزارش ايلنا، پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي‌و انقلاب تهران با اعلام اين خبر نوشت:ثلاث باباجاني در تاريخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ و در پي تجمع غيرقانوني آشوب‌گران در گلستان هفتم از خيابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت مامورين ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدي خود قرار داده که منتهي به شهادت سه نفر از ماموران به اسامي‌گروهبان يکم رضا امامي، گروهبان يکم محمدعلي بايرامي‌و سرباز وظيفه رضا مرادي شده بود.نامبرده در جريان تحقيقات، ضمن اقرار به عمدي بودن اقدام خود از جمله راندن و هدايت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانيت و خشم اعلام کرده است. با انجام تحقيقات در دادسراي ويژه جنايي تهران و صدور کيفرخواست، پرونده به شعبه نهم دادگاه کيفري يک تهران ارجاع و متهم به همراه وکيل تعييني خود در جلسه دادگاه حضور يافت.دادگاه طي دادنامه‌ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ متهم را بابت سه فقره قتل عمدي به سه بار قصاص نفس محکوم نمود و فرجام‌خواهي محکوم‌عليه طي دادنامه‌ مورخ ۱۳۹۷/۲/۳ صادره از شعبه ۳۹ ديوان عالي کشور مردود شناخته شد.متعاقباً با وصول پرونده به دادسرا و با عنايت به تقاضاي اولياي دم هر سه شهيد، مراحل استيذان از رييس قوه قضاييه براي اجراي قصاص نفس طي شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۸ اجرا شد.

اسراييل به دنبال زيرساخت‌هاي انرژي ايران

رييس سابق واحد ۸۲۰۰ امنيت ملي رژيم صهيونيستي مدعي شد: انرژي، يال اصلي اقتصادهاست و براي برخي، رگ حياتي‌شان است. اسرائيل بايد در هر جنگي در آينده با ايران يا حزب ا... سراغ زيرساخت‌هاي انرژي برود.به گزارش ايلنا از «جروزالم پست»، «ايهود شينرسون» با اشاره به اهميت انرژي در اقتصاد ايران مدعي شد: انرژي، يال اصلي اقتصادهاست و براي برخي، رگ حياتي‌شان است. وي مدعي شده اين نوع حملات تاثيرات وسيع‌تري براي خنثي‌سازي سامانه‌هاي تسليحاتي دشمنان اسرائيل دارد و به اسرائيل موقعيت برتر از نظر فني را خواهد داد اما تاثير آن استراتژيک نيست. اين مقام سابق وزارت جنگ اسرائيل مدعي شد: «اهدافي وجود دارد که هرگز به دلايل اخلاقي نبايد مورد حمله سايبري قرار بگيرد؛ از جمله آب و غذا و بخش‌هاي مراقبت‌هاي پزشکي.»وي توصيه کرده به بخش بانکي هم حمله نشود و گفته که اين حمله اثر پروانه‌اي دارد و مي‌تواند بر اقتصاد جهاني تاثير بگذارد. درمورد دفاع سايبري اسرائيل بزرگترين اولويت، مسدود کردن حملات سايبري به سپر دفاع موشکي‌اش نظير «آيرون دوم» و سامانه‌هاي موشکي «ارو» و همچنين سامانه‌هاي «سي فور آي» است که براي آنها مزايايي را در جبهه‌ها ايجاد کرده‌است.

ماجراي «ويلاي لواسان» چيست؟

دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي گفت: ما آذر ماه سال گذشته نامه‌اي به ستاد اجرايي که متصدي امر اموال مصادره‌اي است، نوشتيم و در اين نامه نسبت به ويلاي مصادره‌اي لواسان توضيحاتي داديم. محمدجواد معتمدي در ارتباط با نامه‌اي که اين تشکل دانشجويي به تازگي در خصوص ويلاي لواسان منتشر کرده، در گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: بعد از پيگيري‌هاي ستاد اجرايي و جلساتي که داشتيم، متوجه شديم که سال ۹۲ هم در مورد تخليه اين ويلا دستوراتي صادر شده بود، که البته اين موضوع نقل و قول است.اين فعال دانشجويي گفت: بعد از اين نامه ما، براي بار دوم ستاد اجرايي پيگير اين موضوع مي‌شود، مجدد اواخر آذر سال گذشته نامه پاراف مي‌شود که اين ملک تخليه شود.وي مدعي شد: سردار فيروزآبادي مهلتي خواستند که ملک را تخليه کنند و اين مهلت تا ارديبهشت ماه امسال بود اما از آن‌جايي که ملک تخليه نشد ما نامه‌اي را به دادستان تهران به عنوان مدعي‌العموم نوشتيم تا اين ملک را پس بگيرند. اين ملک در لواسان تهران واقع شده و از سال ۷۲ يعني حدود ۲۵ سال است که دست آقاي فيروزآبادي است و در آن زندگي مي‌کند.

تضعيف حکومت خطرناک است

معاون وزيرکشور در دولت اصلاحات گفت: در ايران هر انديشه و حرکتي در جهت تضعيف حکومت بالقوه خطرناک است.به گزارش ايلنا، سيدمصطفي تاجزاده با حساس خواندن شرايط کنوني کشور ايران در منطقه و دنيا گفت:‌ ما در شرايط حساسي به سر مي‌بريم. کشور هميشه با مشکل مواجه بوده اما در هيچ دوره‌اي تا اين اندازه مشکلات مختلف روي هم به صورت انباشته شده وجود نداشت.تاج زاده با بيان اينکه مشکلات مختلف زيست محيطي،اجتماعي و نزاع‌هاي سياسي و در کنار آن اعتماد در ميان مناسبات سياسي اجتماعي نيز از بين رفته است، اظهار داشت:‌ گروهي نگاه بدبينانه دارند و معتقدند کارگزاران سيستم دچارفساد سازماني شده‌اند و همه انديشمندان و سياست ورزان مورد اتهام هستند اما گروهي ديگر همه خوبي و مسائل مثبت را مربوط به نهادهاي انتصابي مي‌دانند.وي گفت: پيروان اين ديدگاه اعتقاد دارند که همه نهادهاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي تحت سيطره نهادهاي انتصابي باشند تا مسائل حل شوند.اين فعال سياسي اصلاح طلب با اشاره به اينکه برخي از سازوکارها در جامعه ما وجود دارند که سبب ريشه دواندن مشکلات مي‌شوند، تصريح کرد:‌ نظارت استصوابي کاري کرده است که بجاي نظارت ملت بر دولت، اين دولت باشد که بر مردم نظارت کند. اين جابجايي سبب شده که شايستگان به کنار روند و بسياري از مشکلات بر جامعه سيطره يابد

روحاني در جلسه ساماندهي بازارتاکید کرد؛
سياستهاي ماجواجويانه برخي کشورها درست نيست
حسن روحاني رييس دولت دوازدهم روز گذشته اقدامات مهمي‌انجام داد. وي ابتدا در جلسه ساماندهي بازار شرکت کرد و در ادامه با امير قطر گفتگو کرد.

رئيس جمهور در جلسه ساماندهي بازار و بررسي نوسانات اخير در قيمت برخي کالاهاي مورد نياز مردم تاکيد کرد: مردم مطمئن باشند که توليد يا تامين کالاهاي مورد نياز جامعه و حل هرگونه مشکل بخش‌هاي توليدي در اين عرصه اولويت دولت است.

حجت الاسلام حسن روحاني در اين جلسه که با حضور مسوولين دستگاههاي ذيربط تشکيل شد، افزود: در حالي که دولت تمام خدمات و ارز مورد نياز کالاهاي مورد نياز را تأمين مي‌کند، نبايد هزينه سودجويي عده‌اي را مصرف‌کننده بپردازند. رئيس جمهور با اشاره به اينکه "مبناي افزايش قيمت کالاها و خدمات نبايد فراتر از نرخ تورم باشد"، تصريح کرد: پذيرفتني نيست که افرادي از دولت ارز 4200 توماني بگيرند و با سودجويي در بازار با قيمت بالا و اجحاف به مردم بفروشند.

روحاني "کنترل توليد، توزيع و قيمت کالاهايي که روزمره مورد نياز مردم است" را محور اصلي فعاليت دستگاههاي مرتبط دولتي و عمومي‌اعلام و گفت: عرضه کالا توسط توليدکنندگان و واردکنندگان بايد با سرعت مطلوب صورت گيرد و همه عوامل تأخير در ترخيص و عرضه برطرف شود.

رئيس جمهور هدف اصلي دولت در حمايت از بخش توليد را رفاه و آرامش جامعه دانست و افزود: رشد پايدار بخش توليد در گرو اين است که با سود متعارف بازار خود را گسترش دهد.

روحاني با تشريح شرايط کنوني و برنامه بدخواهان کشور براي ايجاد بي ثباتي ذهني و مصنوعي در اقتصاد ملي، ادامه داد: مردم تحت هر شرايطي نبايد تحت فشار قرار گيرند، بويژه در مورد کالاهاي اساسي و کالاهايي که در داخل کشور توليد مي‌شود. ضمن اينکه، در شرايط فعلي منطقي نيست کالايي که تماماً در داخل کشور توليد مي‌شود با قيمت‌ جديدي در اختيار مصرف‌کننده قرار گيرد.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود، افزود: دولت اجازه سوء استفاده در بازار کالاهاي مورد نياز مردم را نخواهد داد و اگر کساني به فکر سود باد آورده هستند، آماده برخورد مالياتي قاطع باشند.

روحاني بر هماهنگي لازم اقتصادي – فرهنگي و رسانه‌اي براي دور کردن التهابات از بازار و ايجاد فشارهاي رواني کاذب و همچنين لزوم بهره‌گيري از نظارت عمومي‌و به ميدان آمدن اتحاديه‌ها و اصناف براي ساماندهي بازار تاکيد کرد. در اين جلسه مسوولين دستگاههاي ذيربط گزارش آخرين وضعيت بازار و برنامه‌هاي پيشنهادي حوزه خود را ارائه دادند.

تهران همچنان در کنار دوحه

همچنين رييس جمهوري اسلامي‌ايران با استقبال از گسترش مناسبات تهران با دولت و ملت قطر، تاکيد کرد که هيچ مانعي براي گسترش روابط با قطر به عنوان يک کشور همسايه و برادر وجود ندارد و تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود . حجت الاسلام حسن روحاني در تماس تلفني شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر با وي، ضمن تبريک متقابل عيد سعيد فطر، ابراز اميدواري کرد که تهران و دوحه بتوانند از ظرفيت‌هاي بسيار زيادي که براي روابط تجاري و اقتصادي ميان دو کشور وجود دارد ، بيش از پيش استفاده کنند.

وي مقاومت و ايستادگي ملت و دولت قطر در برابر فشارها ، تهديدها و محاصره ناعادلانه را ستودني دانست و گفت: جمهوري اسلامي‌ايران محاصره تحميلي قطر را ناعادلانه و باعث تفرقه و تنش بيشتر ميان کشورهاي منطقه مي‌داند و تمامي‌تلاش خود را براي همکاري و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه بکار مي‌گيرد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه سياست تهران، تعامل و گفت و گو با کشورهاي منطقه براي پايان دادن به اختلافات است ، تلاش براي ايجاد ثبات و امنيت در کل منطقه را به نفع همه ملتهاي منطقه دانست و اظهارداشت: سياستهاي ماجراجويانه برخي کشورهاي منطقه را نادرست مي‌دانيم و معتقديم که تداوم اين روند بي ترديد مشکلات موجود در منطقه از جمله در فلسطين، سوريه و يمن را بيشتر مي‌کند.

روحاني گفت: امروز مردم فلسطين و بويژه ساکنان غزه در فشار زيادي هستند و هر روز توسط رژيم غاصب صهيونيستي مورد حمله قرار مي‌گيرند و حمايت جمعي ما مسلمانان مي‌تواند در تخفيف آلام آنها تاثير گذار باشد.

رئيس جمهور همچنين با تاکيد بر اينکه بحران يمن راه حل نظامي‌ندارد و همه بايد با تقويت راههاي سياسي ، به ايجاد ثبات و امنيت در اين کشور و منطقه کمک کنيم، تهاجم اخير به بندر حديده را باعث شکل گيري يک فاجعه انساني در يمن برشمرد و گفت: ادامه اين درگيريها، مردم فقير يمن را در فشار طاقت فرسا قرار داده و وظيفه همه ما اين است که به اين مردم مظلوم کمک کنيم.

روحاني ضرورت رايزني‌هاي منطقه‌اي دو کشور و تقويت پايه‌هاي همکاري و تشريک مساعي در مسير منافع مشترک را مورد تأکيد قرار داد.

امير قطر نيز در اين تماس تلفني با تبريک عيد سعيد فطر به دولت و ملت ايران،تاکيد کرد: روابط ديرينه ايران و قطر هر روز در حال توسعه است و ما مصمم هستيم که اين روابط بيش از پيش در همه عرصه‌ها توسعه يافته و تقويت شود و من شخصا روند توسعه روابط دو کشور را دنبال مي‌کنم.

شيخ تميم بن حمد آل ثاني با تقدير از مواضع دولت و ملت برادر جمهوري اسلامي‌ايران در مساله محاصره قطر و تاکيد بر اينکه دوحه اين موضعگيري‌ها را هيچگاه فراموش نخواهد کرد، گفت: ما معتقديم حل تمام اختلافات در منطقه تنها از طريق گفت وگو ممکن است و هيچ کشوري نمي‌تواند ديدگاه خود را بر کشورهاي ديگر تحميل کند.

وي با تاکيد بر اينکه سياست قطر حمايت از ملت فلسطين است، اظهارداشت: از ايستادگي ملت فلسطين حمايت مي‌کنيم و به اين سياست خود ادامه مي‌دهيم.

امير قطر ابراز اميدواري کرد که موفقيت‌هاي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني روسيه که البته در گروه دشواري قرار گرفته ، تداوم يابد

معاون اجتماعي قوه قضاييه تشريح کرد؛
در ديدار رييس سازمان مبارزه با فساد جمهوري آذربايجان و معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه بر تبادل تجارب قضايي و حقوقي دو کشور تاکيد شد.
به گزارش ايسنا، در اين ديدار محمدباقر الفت با بيان اينکه موقعيت جغرافيايي ايران و همسايگي با کشور افغانستان، موجب قاچاق مواد مخدر به اروپا و ساير کشورها شده و با توجه به تحريم‌هاي ناعادلانه و ظالمانه، جرايم و آسيب‌هاي جدي و فراواني به ايران تحميل شده است، گفت: بخش اعظم فساد اداري ايران به خاطر تحريم‌ها است.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه عنوان کرد: آثار جرايم فراملي و سازمان يافته به ما تحميل شده است و ما اميدواريم اين تهديد با همکاري و مشارکت ساير کشورها مرتفع شود.
وي اظهار کرد: در قانون اساسي جمهوري اسلامي‌ايران مصوب سال 1358، به صراحت پيشگيري از وقوع جرم و آسيب‌هاي اجتماعي برعهده قوه قضاييه نهاده شده است واز سال 1388 به صورت جدي به اين وظيفه پرداخته شده است.
الفت افزود: در دهه گذشته توانسته‌ايم اقدامات مناسب و قابل توجهي را به منظور کاهش و کنترل جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي انجام دهيم.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با اشاره به اينکه در جمهوري اسلامي‌ايران اعتقاد راسخ وجود دارد که پيشگيري بهتر از مبارزه و مقابله با جرم است افزود: پيشگيري سبب مي‌شود هزينه‌ها کاهش يابد و نيروي انساني بهتر مديريت شود تا نتايج بهتري درمديريت کشور به دست آيد.
الفت خاطرنشان کرد: در دولت، دستگاه اجرايي و دستگاه قضايي اراده جدي و انسجام حقيقي براي همکاري در حوزه پيشگيري وکاهش آسيب‌هاي اجتماعي وجود دارد و اين اقدامات با مديريت مستقيم مقام معظم رهبري پيگيري مي‌شود.
وي عنوان کرد: در ايران قوه قضاييه امنيت سرمايه گذاري را تضمين کرده است و رييس محترم قوه قضاييه چندين بار اعلام کرده است که موانع حقوقي و قضايي سرمايه گذاران خارجي را برطرف و بستر فعاليت اقتصادي سرمايه گذاران در ايران را فراهم کرده ايم.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه با اشاره به مسايل و مشکلات ايران گفت: به واسطه فرهنگ و تمدن غني مردم ايران توانسته‌ايم شرايط و فضاي مطلوبي را براي زندگي بهتر فراهم کنيم

رئيس همايش ملي احزاب ايران گفت: در کشور ما گفتمان اجتماعي مناسب شکل نمي‌گيرد و درباره مسائل مختلف کشور هنوز هستند جمعيت‌هايي که حرف خود را مي‌زنند و آن را به گفت‌وگو نمي‌گذارند.
به گزارش ايسنا، حسين کمالي در نشست خبري با رسانه‌ها افزود: اين موضوع در مورد احزاب هم صادق است که حرف خود را مي‌زنند اما آن را به گفت‌وگو نمي‌گذارند و در نتيجه با کاستي و نارسائي در اين زمينه روبرو هستيم.
کمالي با بيان اينکه احزاب هنوز هم نتوانسته‌اند نقش و تاثيرگذاري خود را داشته باشند، گفت: آنها در شرايطي نيستند که بتوانند دولت تشکيل دهند يا بتوانند در موضوعات اجتماعي خود را نشان دهند و در زمان انتخابات هم رقابت‌ها غير برنامه‌اي انجام مي‌شود و عده‌اي هم چندان تفکر حزبي ندارند يا برخي هم آن را خطري براي خود مي‌دانند. وي تاکيد کرد: گردش نخبگان بايد در جامعه شکل بگيرد چرا که اين موضوع در توسعه دموکراسي هم در کشور تاثيرگذار است و نقش احزاب در اين زمينه مي‌تواند واضح تر و بيشتر شود. رئيس خانه احزاب ادامه داد: مسئولان کشوري به غير از رهبري که دبيرکلي حزب را هم در کارنامه خود دارند، اعتقادي به کار حزبي ندارند و همين موضوع سبب مي‌شود.

نماینده پیشین مجلس در نشست خبری با هدف اعلام جرم علیه مسئولان موسسه های مالی-اعتباری، گفت: مقام های قبلی و کنونی بانک مرکزی به وظایفشان عمل نکردند؛ باید توضیح دهند چرا در برابر تخلف های این موسسه ها سکوت کردند.
به گزارش ایرنا، احمد توکلی در نشست خبری دیده بان شفافیت و عدالت گفت: موضوع این نشست اعلام جرم علیه مسئولان مستقیم تعاونی اعتباری فرشتگان، آرمان و کاسپین است؛ موسسه هایی که بعد از بروز مشکلات، در قالب یک موسسه (کاسپین) فعالیت خود را ادامه دادند. وی به شکایت از هفت نفر اشاره کرد و گفت: «همچنین علیه هفت مدیر کنونی و گذشته بانک مرکزی شکایتی صورت گرفته و برای آنها قرار تعقیب نیز صادر شده که اتهامات آنها شامل اaخلال در نظام پولی و حیف و میل اموال مردم، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تحصیل مال نامشروع و تصرف مدیران تسویه در اموال شرکت است.»
وی افزود: «تعدادی از مسئولان پیشین و کنونی بانک مرکزی که در این موضوع همکاری داشتند، اعلام جرم شده است. اتهامی که متوجه این افراد می دانیم، معاونت در جرائم مختلف است.

موسويان:

عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي تاکيد کرد: ترامپ با خروج از برجام ضمن اينکه شانس همکاري‌هاي منطقه‌اي با ايران را کشت، ايران را به سمت بلوک شرق هل داد ضمن اينکه تشنج در روابط ايران و آمريکا را هم افزايش داد.

به گزارش ايلنا، سيدحسين موسويان در شوراي روابط خارجي ايالت ورمونت آمريکا با موضوع «سه تاثير کلان خروج ترامپ از برجام» گفت: خروج ترامپ از برجام عواقبي فراتر از روابط ايران و آمريکا و حتي موضوع هسته‌اي دارد.

اين ديپلمات سابق کشورمان با بيان اينکه برجام برجسته‌ترين توافق تاريخ عدم اشاعه بعد از دوران جنگ سرد است که ترامپ متاسفانه آن را توافقي هولناک خوانده است، تصريح کرد: ترامپ مهمترين دستاورد و سرمايه تاريخ عدم اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي را به چالش کشده است. واقعيت مهم است که ايران عضو معاهده ان‌پي‌تي است و بمب هسته‌اي هم ندارد در حالي که اسراييل هم معاهده را نپذيرفته و هم تنها بازيگر در خاورميانه است که صدها بمب اتم دارد، اعتقادي به عاري‌سازي خاورميانه از سلاح‌هاي هسته‌اي ندارد و در اين زمينه هم همکاري نکرده و نخواهد کرد.

وي با بيان اينکه اولين تاثير منفي خروج ترامپ از برجام بر کل موضوع عدم اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي است، اظهار داشت: ايران طبق برجام حداکثر نظارت و شفافيت در برنامه هسته‌اي خود را پذيرفته و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌نيز بارها تاييد کرده که ايران به تعهداتش پايبند بوده است.

موسويان در تشريح ديگر تاثيرات منفي خروج امريکا از توافق هسته‌اي خاطرنشان کرد: دومين تاثير منفي آن بر صلح و ثبات منطقه است. ترامپ با خروج از برجام، آمريکا را به دوران خطرناکي در خاورميانه سوق داده است. بحران هسته‌اي ايران تنها مورد از بحران‌هاي جاري خاورميانه است که از طريق ديپلماسي حل شده است ضمن اينکه از موارد نادري است که همه قدرت‌هاي جهاني در دستيابي به اين توافق همکاري تلاش مشترک داشتند، چيزي که براي حل ساير بحران‌هاي منطقه بدان نيازمنديم.

وي با بيان اينکه منطقه خاورميانه به سمت سقوط کامل پيش مي‌رود، ابراز داشت: اکثر بي‌ثباتي‌هاي موجود منطقه هم به خاطر جنگ‌هاي آمريکا است همچون حمله نظامي‌به افغانستان و عراق و مشارکت در تجاوز نظامي‌به ليبي و يمن و سوريه. برجام کورسويي از اميد به وجود آورده بود که شايد بتوان از طريق ديپلماسي و همکاري، ساير بحران‌هاي جاري منطقه را حل کرد، مسيري که براي دستيابي به صلح در منطقه، غيرقابل اجتناب است.

استراتژي ترامپ در مورد ايران باعث تشديد ناامني بيشتر در منطقه مي‌شود

معاون اسبق شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر اينکه استراتژي ترامپ در مورد انزواي اقتصادي و سياسي ايران باعث تشديد ناامني بيشتر در منطقه شده و آمريکا را بيش از گذشته در بحران‌هاي منطقه همچون سوريه و يمن و افغانستان و عراق، غرق خواهد کرد، بيان کرد: صلح در منطقه بدون همکاري با ايران به دست نخواهد آمد