...رضا باجولوند معاون پژوهش، برنامهريزي و سنجش مهارت سازمان فني و حرفهاي ازدو پيشنهاد براي افزايش انگيزه مهارت آموزي خبرداد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به عنوان سياستگذار توسعه اشتغال و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان متولي و سياستگذار در نظام آموزش عالي، نظام مند کردن تحصيلات دانشگاهي متناسب با نياز بازار کار و افزايش سطح مهارت دانشجويان در حين تحصيل را در دستور کار خود قرار دادند. به گزارش مهر، وي تاکيد کرد: با همين رويکرد، با هدف ترويج فرهنگ کسب مهارت در بين جوانان، از طرف وزارت کار طرحي تحت عنوان «همترازي گواهينامههاي مهارتي با واحدهاي درسي» به وزارت علوم پيشنهاد شده است. معاون پژوهش، برنامهريزي و سنجش مهارت سازمان فني و حرفهاي ادامه داد: در قالب اين طرح، دانشجوياني که در مراکز آموزش فني و حرفه اي، گواهينامه مهارتي دريافت کردند، در صورت مرتبط بودن گواهينامه مهارتي با واحد درسي، اين مدارک معادل سازي ميشوند و نياز به گذراندن واحد درسي مربوطه توسط دانشجو نيست. معاون پژوهش، برنامهريزي و سنجش مهارت سازمان آموزش فني و حرفهاي افزود: همچنين در قالب برنامه ديگر، طرح اجراي طرح کارآموزي دانشجويان در مراکز آموزش فني و حرفهاي ارائه شده است که بر اساس آن دانشجويان ميتوانند دورههاي کارآموزي خود را در کارگاههاي فني و حرفهاي طي کنند. اين دو پيشنهاد با هدف ساماندهي نظام آموزشي و افزايش انگيزه مهارت آموزي در بين جوانان توسط دو وزارتخانه کار و علوم در حال بررسي است.