مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران تشریح کرد:
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران اعلام کرد: مانده تسهيلات اين بانک تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري، ۲۰۴ هزار و ۳۰۸ ميلياردريال بوده که از اين مقدار به ميزان 30 درصد آن به حوزه انرژي و آب اختصاص يافته است.
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران اعلام کرد: مانده تسهيلات اين بانک تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري، ۲۰۴ هزار و ۳۰۸ ميلياردريال بوده که از اين مقدار به ميزان 30 درصد آن به حوزه انرژي و آب اختصاص يافته است.
دکتر علي صالح آبادي که در دوازدهمين همايش بين المللي انرژي سخن مي‌گفت، بااعلام اين مطلب افزود: يکي از ضرورت‌هاي تامين مالي در بخش انرژي اين است که فعاليت‌ها قابليت توجيه پذيري بانکي داشته باشند تا قيمت‌ها به روز و واقعي شده و تامين مالي از سوي بازار سرمايه و سيستم بانکي به خوبي صورت پذيرد.
دکتر صالح آبادي تاکيد کرد: اهميت به روز شدن و واقعي شدن قيمت‌ها در حوزه آب و برق به اندازه‌اي است که بسياري از مشکلات موجود در اين بخش را حل خواهد کرد.
وي اظهارداشت: غيرواقعي بودن برخي محصولات پتروشيمي‌در اواسط دهه 80 باعث کاهش انگيزه سرمايه گذاران در اين بخش شده بود و پس از واقعي شدن قيمت‌ها و ورود اين محصولات به بورس کالا شاهد اقبال بخش خصوصي در اين بخش بوديم.
مديرعامل بانک توسعه صادرات گفت: اين بانک بعنوان بانک تخصصي توسعه اي، تامين مالي طرح‌هاي انرژي در سه حوزه تامين مالي طرح‌هاي حوزه نفت و گاز، طرح‌هاي توليد برق داخلي (صادرات مازاد بر مصرف) و صادرات خدمات فني و مهندسي حوزه انرژي را بر عهده گرفته و ساخت و راه اندازي شبکه توزيع، ساخت و راه اندازي سد و نيروگاه را نيز دنبال مي‌کند.
دکتر صالح آبادي به طرح‌هاي تامين مالي شده از سوي بانک توسعه صادرات در حوزه انرژي چون طرح توسعه ميدان‌هاي مشترک نفتي غرب کارون با سرمايه ۸۰۰ ميليون دلار در سال ۹۴ و تعداد ۱۴ فقره ضمانت نامه به ارزش ۴۳ ميليون دلار بين سالهاي ۹۱ تا ۹۶ اشاره کرد.
وي ادامه داد: احداث نيروگاه سيکل ترکيبي در استان گيلان به ارزش ۲۵۰ ميليون يورو، احداث سد و نيروگاه در تاجيکستان به مبلغ ۲۴۳ ميليون دلار ، احداث خطوط انتقال نيرو در پاکستان (۵۰ ميليارد ريال)، خط انتقال برق کردستان عراق (۳۰ ميليارد ريال)، خطوط انتقال نيرو در قالب صادرات تجهيزات برقي در ارمنستان (۹۲ ميليون يورو) از جمله فعاليت‌هاي بانک توسعه صادرات در اين عرصه است. وي از طرح‌هاي تامين مالي شده در حوزه آب از سوي اگزيم بانک ايران همچون طرح توليد آب شيرين و تصفيه آب و فاضلاب نام برد و گفت: ۴۱ فقره ضمانت نامه از سال ۹۱ تا ۹۶ به مبلغ ۷۰ ميليون دلار ارائه شده است و طرح‌هايي چون طرح توسعه آب شيرين کن چابهار- کنارک به ارزش ۶.۳ ميليون يورو، احداث سد و تونل راغون - تاجيکستان به ارزش ۱۵ ميليارد ريال و ۱.۲ ميليون يورو در سال ۹۱، احداث تصفيه خانه آب و فاضلاب عراق در دو طرح به ارزش ۸.۶ ميليون دلار و احداث تصفيه خانه آب سودان در سال ۹۳ به ارزش ۷۲ ميليون دلار نام برد. وي با معرفي خدمت اعتبار خريدار و مزاياي آن ادامه داد: منابع داخلي بانک شامل منابع ريالي و ارزي بانک، منابع صندوق توسعه ملي، منابع تلفيقي (ريالي) بانک و صندوق توسعه ملي، منابع از محل يارانه سود، منابع بانک مرکزي در قالب سپرده‌هاي ارزي و ريالي، خطوط اعتباري اعطايي به ساير کشورها جهت اعتبار خريدار مي‌شود. مديرعامل بانک توسعه صادرات منابع خارجي اين بانک را از محل خطوط اعتباري دريافتي از بانک‌هاي خارجي در قالب ريفاينانس و خطوط اعتباري دريافتي از بانک‌هاي خارجي در قالب فاينانس ذکر کرد.
تاکيد مدير عامل بانک کشاورزي بر حمايت از توليد کالاي باکيفيت داخلي
مديرعامل بانک کشاورزي: حمايت از توليد کالاي باکيفيت داخلي، اقدامي‌موثر در راه افزايش توان و مقاومت کشور در برابر دشمنان است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي ، خدارحمي‌در اين جلسه ، ايثارگران و بسيجيان بانک کشاورزي را مايه مباهات اين بانک واقدامات موثر و عملکرد درخشان آن‌ها در عرصه‌هاي مختلف و در سيستم بانکي را باعث افتخار دانست. وي با تاکيد بر اين که فرهنگ و روحيه بسيجي در کشور همواره به حل مشکلات کمک مي‌کند، افزود: به عنوان عضوي از مجموعه بانک، سعي مي‌کنيم از منش بسيجيان و ايثارگران پيروي کنيم و مي‌کوشيم در راه پاسداري از ارزش‌ها و توسعه فرهنگ بسيجي حرکت کنيم. خدارحمي‌در بخش ديگري از سخنان خود، حمايت از توليد کالاي باکيفيت داخلي را اقدامي‌موثر در راه افزايش توان و مقاومت کشور در برابر دشمنان دانست و اظهار داشت: بانک کشاورزي در اجراي منويات و تکليفي که مقام معظم رهبري در ابتداي سال مشخص کردند و با اعتقاد به اين که اقتصاد، محوري است که باعث افزايش توان و مقاومت ما در برابر دشمنان است و سيستم بانکي در اجراي اين منويات نقش کليدي دارد، برنامه‌هاي خود را به نحوي تدوين کرده است که در راستاي تکيه بر توانايي‌ها و امکانات داخل کشور و حمايت ازتوليد با کيفيت داخلي گام بردارد . وي اضافه کرد: ما به عنوان بانک تخصصي بخش کشاورزي، متناسب با منويات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي دولت، پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد کالاي با کيفيت داخلي را سرلوحه کار خود قرار داده‌ايم و به اين منظور تامين مالي طرح‌هاي گلخانه اي، پرورش ماهي در دريا، مکانيزاسيون کشاورزي و توليد بذور گواهي شده بدون محدوديت، در اولويت پرداخت تسهيلات است. خدارحمي‌با اشاره به اقدامات موثر پايگاه مقاومت بسيج بانک کشاورزي در جريان زلزله اخير کرمانشاه ، به دو طرح اشتغال پايدار روستايي و پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اشاره کرد و اجراي ضربتي آن‌ها را از نمونه‌هاي اقدام بسيجي وار در بانک کشاورزي برشمرد
دعوت به همکاري بانک سامان از توليدکنندگان تجهيزات فناوري
در دومين جلسه کارگروه #حمايت_از_کالاي_ايراني بانک سامان، شناسايي توليدکنندگان ايراني و بررسي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي آنها در توليد تجهيزات فناوري اطلاعات به تصويب رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، در اين جلسه که به رياست عليرضا معرفت سرپرست قائم‌مقام مديرعامل و با حضور مديريت‌هاي پشتيباني، اعتبارات خرد و متوسط، بانکداري شرکتي و روابط عمومي‌ و صداي مشتريان برگزار شد، با تصويب اعضا، مقرر شد مديريت پشتيباني به‌عنوان عهده‌دار تامين ملزومات و تجهيزات بانک، نسبت به شناسايي توليدکنندگان تجهيزات فناوري اطلاعات در داخل کشور اقدام کند.
براساس اين گزارش، توليدکنندگان داخلي انواع تجهيزات فناوري اطلاعات مي‌توانند تا تاريخ 10 تيرماه رزومه کاري، شرح محصولات و مستندات توليد در داخل کشور را به نشاني خيابان وليعصر، نرسيده به پل پارک‌وي، کوچه ترکش‌دوز، ساختمان مرکزي بانک سامان، مديريت پشتيباني يا پست‌الکترونيک procurement@sb24.com ارسال کنند.
گفتني است، جلسات کارگروه #حمايت_از_کالاي_ايراني بانک سامان هر دو هفته يک‌بار تشکيل مي‌شود تا گزارش‌ها و اقدامات واحدهاي مختلف بانک در راستاي حمايت از کالاي ايراني مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گيرد.
بانک آينده بيش از 2 (دو) هزار فقره وام ازدواج اعطا کرده است
بانک آينده، در سه ماه نخست سال 1397، بيش از 2 (دو) هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج، به متقاضيان اعطا کرده است.
بانک آينده، با اشاره بر ضرورت توزيع بهينه تسهيلات و اهميت عدالت توزيعي به موازات افزايش تعداد شعب جديد خود در سراسر کشور، اعلام کرد: با ايجاد زيرساخت¬هاي ضروري و اخذ تأييد بانک محترم مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، تاکنون 140 شعبه از 202 شعبه بانک آينده، به «سامانه ازدواج»، متصل شده‌اند. گفتني است؛ در چارچوب عمل به مسئوليت اجتماعي، امر تسهيل و تسريع در پرداخت وام قرض¬الحسنه ازدواج به متقاضيان و جوانان در مناطق کمتر برخوردار، در دستور کار بانک آينده قرار گرفته و در همين راستا، اخذ موافقت در خصوص 313 زوج تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره)، در استان هرمزگان در حال پي‌گيري است. بانک آينده، ه‌چنين با تأکيد بر اين که طبق روال تعريف شده براي سال 1396 و با مراقبت و نظارت مستمر مديريت شعب، تلاش مي‌کند؛ روند عدم وجود صف انتظار براي اعطاي خدمات و تسهيلات به متقاضيان وام ازدواج، حفظ شود. بانک آينده، با سرافرازي، اعلام کرد: هيچ¬گونه پرونده پرداخت تسهيلات ازدواج از سال گذشته (1396)، در حال حاضر مفتوح و در دست اقدام نيست و تسهيلات تقاضا شده کُلاً، پرداخت شده است.
تجليل بانک قرض الحسنه مهر ايران
از جمشيد مشايخي بازيگر پيشکسوت
مديريت شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان تهران با هدف ارج نهادن به مقام شامخ هنرمندان اين مرز و بوم و آشنايي آنان با فعاليتهاي اين بانک در حوزه‌هاي مسئوليت اجتماعي طي ديداري دوستانه از يک عمر فعاليت هنري، جمشيد مشايخي از ماندگارترين چهره‌هاي عرصه بازيگري کشور تقدير كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، سلطانيان، مدير شعب استان تهران هنرمندان را قلب تپنده جامعه دانست و با تجليل از فعاليت‌هاي شاخص و طولاني مدت جمشيد مشايخي در عرصه هنري و فرهنگي گفت: استاد جمشيد مشايخي سرمايه ارزشمندي در گنجينه فرهنگ و هنر کشور به شمار مي‌آيند و جز و افتخارات فرهنگي جامعه ايران هستند. سلطانيان درباره اين ديدار با اشاره به فعاليت‌هاي ارزنده اين هنرمند شايسته بيان داشت: جمشيد مشايخي يکي از بهترين بازيگران پيشکسوت سينماي ايران است که بيش از صد اثر سينمايي را در کارنامه كاري خود ثبت كرده و به غير از آن در سريال‌ها و تئاترهاي گوناگوني نيز به ايفاي نقش پرداخته است. مديرشعب استان تهران تصريح کرد: براي رسيدن به جايگاه و مرتبه‌اي قابل تأمل در عرصه هنري، نياز به جديت و ممارست فراوان داريم، وقتي از پيشکسوتان هنر تجليل مي‌شود، اين امر پيامش به نسل جوان آن است که بايد براي رسيدن به چنين مرتبه و جايگاه قابل تأملي در عرصه هنر سال‌ها تجربه‌اندوزي و تمرين کنند.
تغيير ساعت کار شعبه‌هاي
بانک پاسارگاد در استان بوشهر
به منظور جلوگيري از قطعي احتمالي برق به دليل گرماي شديد در فصل تابستان و رعايت حال شهروندان، ساعت کار کليه واحدهاي بانک‌ پاسارگاد در استان بوشهر و شهرستان‌هاي لار و جهرم تغيير يافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، بر اساس مصوبه هيات محترم وزيران و تصميم استانداري‌هاي استان‌هاي فارس و بوشهر، مبني بر کاهش ساعت کار دستگاه‌هاي اجرايي در استان‌هاي مذکور، به منظور جلوگيري از قطعي احتمالي برق به دليل گرماي شديد در فصل تابستان و رعايت حال شهروندان، زمان کار واحدهاي بانکي به شرح زير کاهش يافت؛ کليه شعبه‌هاي بانک در استان بوشهر از تاريخ 30 خرداد 1397 تا 31 شهريور 1397، شنبه تا پنج شنبه از ساعت7:30 الي 13:00 و همچنين شعبه‌هاي بانک در شهرستان‌هاي لار و جهرم در استان فارس (به غير از منطقه جنوب کشور و شعبه‌هاي مستقر در شهر شيراز) از تاريخ 1 تير 1397 تا 31 امرداد 1397، شنبه تا پنج شنبه از ساعت7:30 الي 13:00 آماده خدمت‌رساني به هم‌وطنان شريفمان هستند
دکتر تقي نتاج در جمع تعدادي از فعالان اقتصادي و اصحاب رسانه گفت: صنعت بانکي و بانکداري ايران در حال احياي مجدد است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين دکتر تقي نتاج با اعلام اين مطلب گفت: برنامه‌ها و تعديلاتي که از سوي بانک مرکزي انجام شد و همچنين الزام بانکها براي تهيه صورتهاي مالي همسو با ifrs در سالهاي مالي منتهي به 95 و 96 عملا موجب کاهش قيمت سهام بانکها شد . وي ادامه داد اين امر در آينده روندي معکوس خواهد داشت و پيش بيني مي‌شود سهام گروه بانکي تا حدودي روند بهبود را تجربه کند. وي گفت البته نمي‌توان انتظار تغيير مثبت زيادي را در اين زمينه داشت چه از منظر سود آوري و چه از منظر عملياتي. مديرعامل بانک قوامين علت اين امر را اينگونه توصيف کرد: سيستم بانکي بر اعتماد مردم استوار است و تقويت اعتماد مشتريان در ايران مستلزم ايجاد اطمينان اين امر است که سپرده گذار در هر وضعيت و موقعيت سپرده‌اش را از دست نخواهد داد حتي اگر بانک با مشکلات شديد نقدينگي مواجه شود. اين موضوع زماني مقدوراست که بانک محترم مرکزي به سرعت و با همکاري بازار بيمه و حتي به کمک بيمه‌هاي اتکائي خارجي نسبت به بيمه نمودن تمامي‌سپرده‌هاي مشتريان اقدام و اطلاع رساني نمايد. وي گفت: نتيجه اين اقدام اين خواهد بود که بانک‌ها در تنش‌هاي سياسي و اقتصادي داخلي و خارجي با شوک هجوم برداشت سپرده‌ها مواجه نشده و مجبور به اضافه برداشت از بانک مرکزي نمي‌شوند. دکتر تقي نتاج يکي ديگر از راههاي کم کردن اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزي را نظارت بيشتر بانک مرکزي در بخش مصارف بانکها و به حداقل رساندن تسهيلات تکليفي و تحميلي از سوي مراجع ذي ربط به بانکها دانست. وي نتيجه اين کار را ايجاد تعادل بازار و جلوگيري از هجوم مشتريان دانست و گفت: جريمه‌اي که بانک محترم مرکزي براي اضافه برداشت منظور مي‌کند با نرخ 34% آثار منفي اش بيشتر از اثر بازدارندگي آن است و اين آثار منفي خود را در زيان بانکها نشان مي‌دهد.

بانک صادرات ايران از ابتداي سال ٩٦ تا پايان ارديبهشت ٩٧، در همکاري تنگاتنگ با سازمان‌هاي حمايتي، نزديک به ١٣ هزار فقره وام قرض الحسنه اشتغالزايي و مشاغل خانگي در اقصي نقاط کشور پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، معرفي شدگان کميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي از ابتداي سال گذشته تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري، موفق به دريافت ١٢ هزار و ٩٧٥ فقره وام قرض الحسنه اشتغالزايي و مشاغل خانگي به ارزش بيش از ١٧٦٣ ميليارد ريال شدند که تقدير مسئولان را به دنبال داشت. تمديد تفاهمنامه توسعه تعاملات و ارائه خدمات بانکي بين بانک صادرات ايران و کميته امداد امام خميني(ره)، با امضاي الحاقيه اين تفاهمنامه توسط حجت‌اله صيدي، مديرعامل بانک و سيدپرويز فتاح، رييس اين کميته، مهر تاييدي بر کارنامه بانک صادرات ايران در حمايت جدي از مشاغل خانگي و برنامه‌هاي توسعه خود اشتغالي اقتصاد مقاومتي در سال گذشته بوده است. همچنين، اعلام رقم ١٨.٥ ميليارد ريالي وام‌هاي اعطايي بانک صادرات ايران در اين زمينه از سوي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران، تقدير استانداري زنجان از پرداخت تسهيلات قرض الحسنه اشتغالزايي و مشاغل خانگي و کمک به توانمندي و خودکفايي خانواده‌هاي تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) در اين استان، اهداي لوح سپاس استاندار خراسان جنوبي و پرويز فتاح به مديريت شعب خراسان جنوبي به دليل مساعدت و همکاري در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه اشتغالزايي از منابع بانک و فراهم کردن زمينه توانمندي در خوداتکايي و کاهش فقر در اين استان، اعلام بيشترين پرداختي وام‌هاي اشتغال فراگير از نظر رقمي‌بالغ بر ٥٤ ميليارد ريال در آذربايجان شرقي توسط استانداري و همچنين دريافت لوح تقدير در جشن توانمند سازي ١٣٠٠ خانوار کميته امداد در استان قم از جمله نمونه‌هاي قابل توجه در اين زمينه است

 مدير عامل بانک مسکن در مراسم افتتاح پروژه مسکوني نارون در اراک، از افزايش حجم پرداخت تسهيلات ساخت در کشور خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن – هيبنا، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در مراسم رونمايي از پروژه 144 واحدي صندوق زمين و ساختمان نارون گفت: ابتدا از تمامي‌عزيزاني که در تکميل اين پرژه قبول زحمت کردند بايد تشکر کرد که اين پروژه ساختماني به عنوان محصول مشترک بازار پول و بازار سرمايه، به ثمر رسيد. وي گفت: پروژه نارون، دومين تجربه موفقي است که در صندوق‌هاي سرمايه گذاري زمين و ساختمان اجرا مي‌شود که دو شاخصه اتمام به موقع و شفافيت هزينه ساخت، از شاخصه‌هاي کليدي اين پروژه هستند. مديرعامل بانک مسکن ادامه داد: جاي بسي افتخار است براي ما که در مسيري که تعيين شده امروز مجموعه شرکت‌هاي بانک مسکن در آن حرکت مي‌کنند. يکي از مهمترين دغدغه‌هايي که در ارتباط با فعاليت شرکت‌هاي تابعه بانک وجود داشت اين بود که کاملا در چارچوب استراتژي‌ها و سياست‌هاي بانک حرکت کنند که خوشبختانه الان در همين مسير صحيح در حرکت هستند و يک نمونه از محصول اين شکل حرکت، به شکل بارز و چشمگير، پروژه مسکوني نارون است. مجمموعه شرکت‌هاي تابعه به ويژه گروه سرمايه گذاري مسکن هميشه به عنوان برند فعاليت کرده و انتظار داريم ارزش ذاتي اين برند حفظ شود و اميدواريم در آينده شاهد ساخت و ساز با استفاده از فناوري‌هاي نوين و مدلهاي مدرن تامين مالي باشيم. که البته در اين پروژه تلاش شده از حداکثر امکانات در قالب فناوري‌هاي نوين و صنعتي استفاده شود.
رحيمي‌انارکي افزود: موضوع تضمين کيفيت که در دستور کار شرکت سرمايه گذاري مسکن صورت گرفته نشان دهنده اتکاي به نفس گروه سرمايه گذاري مسکن به اين موضوع است که از مديريت اين گروه بايد تشکر کنيم که خود به ارتقاي وضعيت پروژه‌هاي بانک و گروه کمک مي‌کند.
وي گفت: بانک مسکن يکسري مجموعه سياست‌ها را در پيش گرفته که اگر بخواهيم اين سياست‌ها را تداوم ببخشيم بايد روش‌هاي نوين مالي را در پيش داشته باشيم. رحيمي‌انارکي تاکيد کرد: تامين مالي به موقع و ساخت پروژه‌ها در موعد مقرر يکي از کليدي‌ترين شاخص‌هاي مدنظر است.
انارکي گفت: انتشار اوراق رهني را بايد هر چه سريعتر عملياتي کنيم. اواخر سال گذشته بواسطه انتشار اوراق گواهي سپرده با نرخ سود 20 درصد، عملاً امکان انتشار اوراق رهني بخاطر انتظارات بازار ناشي از نرخ سود 20 درصد، فراهم نشد. اما امسال بايد مسير تامين مالي از محل انتشار اوراق رهني به پشتوانه تسهيلات اوليه خريد مسکن، گشايش پيدا کند تا قدرت بانک مسکن براي پرداخت بيشتر تسهيلات، تقويت شود.
مدير عامل بانک مسکن در ادامه به تاثير مثبت راه اندازي صندوق پس انداز مسکن يکم بر رونق معاملات مصرفي و تقويت قدرت خريد خانه اولي‌ها اشاره کرد و گفت: تسهيلات اين صندوق که مورد استقبال خانه اولي‌ها و زوج‌هاي جوان قرار گرفته است در تهران 50 درصد هزينه خريد مسکن و در شهرستان‌ها تا 90 درصد هزينه صاحب خانه شدن را پوشش مي‌دهد. مدير عامل بانک مسکن تصريح کرد: در حال حاضر به تناسب ورود خانه اولي‌ها به بازار معاملات خريد مسکن، عرضه واحدهاي کم متراژ مناسب اين گروه وجود ندارد.
رحيمي‌انارکي گفت: در نشستي که اخيرا در کميسيون عمران مجلس داشتيم آمارهاي قابل توجهي ارائه شد به اين ترتيب که، 25 درصد واحدهاي معامله شده درتهران زير 60 مترمربع است اما پروانه‌هاي صادر شده براي اين واحدها يک درصد از کل واحدها است که اين خبر ناخوشايندي است. ميانگين متراژ واحدهاي احداثي در پروانه‌ها به بيش از 150 مترمربع رسيده که نه تنها کاهش نداشته بلکه افزيش پيدا کرده در حاليکه 50 درصد معاملات در تهران براي واحدهاي زير 50 متر است که اين ميزان با نياز بازار تناسب ندارد.
رحيمي‌انارکي افزود: بنابراين بانک مسکن در سال 97 سياست اصلي خود را بر اين محور متمرکز کرده و وقتي سازندگان به اين موضوع توجه نمي‌کنند سعي مي‌کنيم با سياست هوشمند پرداخت تسهيلات ساخت مسکن اين پيام را به انبوه ساز بدهيم که بايد مساحت واحدهاي مسکوني جديد را کاهش دهند و از اين به بعد به واحدهاي مشروط بر رعايت الگوي مصرف يعني با مساحتر کمتر از 100 متر مربع تسهيلات پرداخت مي‌کنيم. ضمن اينکه تسهيلات صرفا به مناطقي داده مي‌شود که تقاضا وجود دارد. وي افزود: از امسال سقف تسهيلات سازندگان سنتي را کاهش داديم و سقف تسهيلات سازندگان صنعتي و فناوري‌هاي نوين را تقويت کرديم ضمن آنکه نرخ سود تسهيلات ساخت مسکن براي سازندگان استفاده کننده از فناوري‌هاي نوين با يک درصد تخفيف از 18 درصد به 17 درصد کاهش پيدا کرده و زمان بازپرداخت براي اين سازندگان نيز افزايش مي‌يابد. بنابراين سازندگاني که الگوي مصرف را رعايت نکنند قادر به استفاده موثر از تسهيلات بانک مسکن نخواهند بود
مرتضايي عضو هيأت مديره بانک مهر اقتصاد در بازديد از شعب شرق استان تهران بر لزوم تلاش جهادي براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده تاکيد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، يوسف مرتضايي – عضو هيئت مديره بانک - در اين بازديد اظهار داشت: نقش کارکنان در جلب رضايت مشتريان بسيار حائز اهميت است؛ در همين راستا بايد گفت که به لطف اعتماد و همراهي مشتريان، حجم بالايي از منابع را در اختيار داريم که اين موجب مي‌شود بتوانيم براي حمايت از توليد کنندگان و سرمايه گذاران و همچنين پرداخت تسهيلات خُرد به آحاد مختلف مردم موفق عمل کنيم. وي با اشاره به اينکه همکاران پر تلاش بانک مهر اقتصاد در راستاي اهداف و ماموريت‌هاي اين بانک گام بر مي‌دارند، افزود: همکاران ما بايد همواره با صبر و حوصله پاسخگوي مشتريان و سپرده گذاران باشند و همچون گذشته مشتري مداري را سر لوحه امور خود قرار دهند. مرتضايي تلاش جهادي را يکي از مولفه‌هاي مهم در دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده بانک دانست و ادامه داد: اگر امروز بانک مهر اقتصاد توانسته جايگاه مناسبي را در ميان بانک‌هاي کشور به خود اختصاص دهد به دليل تعامل مناسب همکاران شعب با مشتريان و برخورد شايسته آنان با ارباب رجوع بوده است.

سه طرح فولادي ماداکتو استيل کورد، فولاد گستر آتنا و فولاد زاگرس ايوان با تامين مالي بانك صنعت و معدن در استان ايلام به بهره برداري مي‌رسند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، با بهره برداري از طرح فولادي ماداکتو استيل کورد با تسهيلات ارزي 23 ميليون يورو و تسهيلات ريالي 8 ميليارد تومان براي 253 نفر، طرح فولاد گستر آتنا با تسهيلات ارزي 22 ميليون يورو و تسهيلات ريالي 10 ميليارد تومان براي 80 نفر و طرح فولاد زاگرس ايوان با تسهيلات ارزي 17 ميليون يورو و تسهيلات ريالي 7 ميليارد تومان بانک صنعت و معدن براي 102 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد.
گفتني است طرح‌هاي ماداکتو استيل کورد با ظرفيت توليد سالانه 7500 تن سيمبافت فولادي تاير با 98 درصد پيشرفت فيزيكي، طرح فولاد گستر آتنا توليد كننده ستون ساختماني فولادي با 69 درصد پيشرفت فيزيكي و فولاد زاگرس ايوان با ظرفيت سالانه 150 تن شمش فولادي و با 48 درصد پيشرفت فيزيكي مراحل اجرايي خود را پشت سر مي‌گذارنند

تقدير استاندار مازندران
از خدمات پست بانک در روستاها
محمد اسلامي‌استاندار مازندران در ديدار با خسرو فرحي مديرعامل پست‌بانک ايران از خدمات اين بانک در روستاها و مناطق محروم تقدير کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: اسلامي‌در اين ديدار با تأکيد بر لزوم تسريع در ارائه تسهيلات بانکي براي حمايت از توسعه و اشتغال پايدار و تقويت شرکت‌هاي دانش بنيان و اختصاص تسهيلات ارزي به طرح‌هاي بزرگ و زيربنائي از حضور اين بانک در مناطق محروم و روستائي و ارائه خدمات بانکي به مردم ساکن در اين مناطق تشکر کرد. دکتر فرحي نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از روند فعاليت‌ها و خدمات پست بانک ايران به ويژه در زمينه پرداخت تسهيلات اشتغال‌زا و صندوق توسعه ملي و توسعه خدمات الکترونيک گفت: اين بانک براي تأمين مالي طرح‌هاي اشتغال‌زا و حمايت از توليد ملي، آمادگي کامل دارد.



صورت‌هاي مالي بانک اقتصادنوين
براي سال 96 منتشر شد
در راستاي ارتقاي شفافيت مالي، رعايت قوانين و دستورالعمل‌هاي ابلاغي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و الزامات افشاي سازمان بورس و اوراق بهادار، صورت‌هاي مالي بانک اقتصادنوين براي سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه 1396 منتشر شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در راستاي ارتقاي شفافيت مالي و ارايه به موقع گزارش‌ها و اطلاعات مالي، اين بانک نسبت به انتشار گزارش‌هاي عملکرد 12 ماهه منتهي به اسفند 96 حسابرسي نشده اقدام کرده که بر اين اساس نخستين بانک خصوصي جمهوري اسلامي‌ايران براي دوره مالي مورد نظر 78 ريال سود براي هر سهم محقق کرده است.



با «بام» شارژ خودکار
ايرانسل و اينترنت رايگان بگيريد
مشتريان عضو سامانه بام بانک ملي ايران مي‌توانند سيم کارت ايرانسل خود را از طريق اين سامانه به صورت خودکار شارژ کنند و از هديه اينترنت رايگان بهره مند شوند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، سامانه شارژ خودکار اين امکان را به مشتريان مي‌دهد تا با تعيين مبلغ شارژ به جاي استفاده از رمز يا شارژ مستقيم، اعتبار سيم کارت خود را به صورت خودکار افزايش دهند.
بدين‌ترتيب در صورتي که شارژ ريالي سيم‌کارت مشتري به اتمام برسد، وجه شارژ به مبلغ از پيش تعيين شده از حساب بانکي وي کسر و شارژ سيم کارت به صورت خودکار انجام مي‌گيرد.
با فعال سازي و اولين استفاده از سرويس شارژ خودکار ايرانسل يا ارسال شماره دوستان ايرانسلي به شماره 3121 و دعوت از آنها براي فعال سازي اين سرويس، يک گيگابايت اينترنت رايگان به هر دو فرد هديه داده مي‌شود