شرط مهاجم مازاد برای فسخ قرارداد با استقلالی‌ها
مهاجم باشگاه استقلال برای فسخ توافقی قراردادش با این باشگاه یک شرط گذاشته است.
جابر انصاری مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران که در فهرست مازاد شفر قرار دارد، طی مذاکراتی که با مسئولان باشگاه داشت برای جدایی از آبی‌پوشان به توافق نهایی رسید.
این در حالی است که از قرارداد انصاری با باشگاه استقلال هنوز یک سال باقی مانده و این بازیکن برای فسخ توافقی قراردادش شرط دریافت مطالبات خود از این باشگاه را گذاشته است.
اگر باشگاه استقلال مطالبات مالی جابر انصاری را پرداخت کند جدایی این بازیکن از استقلال قطعی خواهد شد.



مسی در حد رونالدو نیست!
امانول پتی، هافبک سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه بارسلونا بر این باور است که ویژگی های رهبری کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید، عامل برتری او بر لیونل مسی است. پس از درخشش کریستیانو رونالدو در بازی های ابتدایی تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۸ و ناکامی های ادامه دار لیونل مسی در پیراهن تیم ملی آرژانیتن، مقایسه این دو فوق ستاره دنیای فوتبال دوباره تبدیل به موضوعی داغ شده است. در آخرین این مقایسه ها، امانوئل پتی، هافبک سابق تیم ملی فرانسه و بارسلونا گفت: مسی رهبر نیست. او در این زمینه در حد رونالدو نیست. مسی یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، اما باید بتواند این ذهنیت را نشان دهد.
رییس جمهور روسیه از نحوه خوشحالی دو بازیکن سوییس در دیدار برابر صربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عصبانی شد.



خشم پوتین از شادی گل ژاکا و شکیری
به‌ گزارش آس، ۹ روز از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گذشته است. در یکی از بازی‌ها هواداران روس فریاد زدند "کوزوو، صربستان است." این شعار یکی از معدود حرکت های سیاسی بود که در جام جهانی دیده شد. روس‌ها مخالف آزادی کوزوو هستند و پوتین اصلی‌ترین متحد صربستان است.
به همین خاطر خوشحالی جنجالی ژاکا و شکیری پس از گل‌هایشان مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال صربستان در این کشور سر و صدا ایجاد کرد
برای بازی‌های آسیایی بحث حمایتی نداریم
فدراسیون دوومیدانی تا نهم تیرماه کاندیداهای حضور در بازی‌های آسیایی را به کمیته ملی المپیک معرفی خواهد کرد.
مجید کیهانی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا نفرات اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا مشخص هستند یا خیر گفت: نه. البته ما نفرات اصلی را شناسایی کرده ایم. تاکنون غیر از چند نفری که ورودی را کسب کرده‌اند، تازه عملکرد آن‌ها هم باز بررسی خواهد شد. حضور هیچکس برای جاکارتا قطعی نیست.
رییس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه تا ۹ تیرماه باید اسامی به کمیته ملی المپیک معرفی شود گفت: نفرات اصلی که کاندیدای حضور در جاکارتا هستند مشخص شده اند. مثلا حسین کیهانی کاندیدای حضور در جاکارتا است اما باید شرایطی که فدراسیون گذاشته را بدست آورد. این اسامی که اعلام می شود کاندیداهای حضور هستند اما حضورشان در جاکارتا قطعی نیست.
آغاز لیگ برتر تیروکمان از یازده مرداد
لیگ برتر تیروکمان با حضور بیست تیم از یازده مرداد در سایت تیروکمان برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تیروکمان با حضور ۲۰ تیم از یازده مردادماه در سایت تیروکمان آغاز می‌شود.
برنامه این رقابت‌ها در روز پنج‌شنبه یازدهم مردادماه به شرح زیر است. در ریکرو مردان؛ هیات قم با تیم خودرو رقابت خواهد داشت، میعاد بروجن به مصاف نفت امیدیه می‌رود، هیات کیش با پاس قوامین رقابت خواهد کرد، هیات همدان با فولاد مبارک سپاهان دیدار خواهد کرد. در ریکرو بانوان؛ هیات همدان با تیم پاکان دیدار خواهد داشت، نیک خودرو با مس کرمان رقابت می‌کند، هیات کیش با یاران جنوب کوشک شهرکرد رقابت خواهد کرد.
سابریست های ایران در فینال آسیا حریف چین‌ نشدند
تیم ملی سابر ایران با شکست برابر چین در فینال مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا به مدال نقره تیمی اسلحه سابر دست یافت.
به گزارش ایسنا، در آخرین روز رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا رقابت های تیمی اسلحه سابر برگزار شد و تیم ملی ایران با ترکیب علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و محمد فتوحی و با هدایت پیمان فخری پس از استراحت در دور نخست روبرو در اولین بازی اندونزی را با نتیجه ۴۵ بر ۱۷ شکست داد. سابریست‌های کشورمان در گام بعد مقابل سنگاپور نیز با نتیجه ۴۵ بر ۲۱ پیروز شدند و به نیمه نهایی مسابقات راه یافتند و در این مرحله ژاپن را با نتیجه ۴۵بر ۲۶ شکست دادند و به فینال صعود کردند. در سوی دیگر جدول، تیم چین دست به خلق شگفتی زد و در یک بازی نزدیک موفق شد کره جنوبی مدعی را با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ شکست داد و حریف ایران در فینال شد. اما در دیدار پایانی و در حالی که سابریست های ایران شانس کسب مدال طلا را در غیاب کره در فینال داشتند با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ شکست خوردند تا به مدال نقره آسیا بسنده کنند.
بانوان پینگ‌پنگ‌باز اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص شدند
چهار بانوی پینگ پنگ باز ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا از سوی فدراسیون تنیس روی میز ایران انتخاب شدند.
فاطمه کیوانی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: بازیکنان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا همان چهار نفری هستند که به مسابقه‌های جهانی تنیس روی میز در سوئد اعزام شدند.
بدین ترتیب ندا شهسواری، مریم صامت، صباصفری و مهشید اشتری چهار پینگ پنگ باز ایران در این بازی‌ها هستند که در دو بخش تیمی و انفرادی به مصاف حریفان خود می‌روند.
در دوره‌های قبل بانوان پینگ پنگ ایران تنها در بخش انفرادی بازی‌ها حضور داشتند اما امسال برای اولین بار یک تیم کامل از زنان ورزشکار اعزام می‌شوند.
تیم اعزامی به بازی‌های آسیای جاکارتا، اردیبهشت ماه سال جاری به مسابقه‌های جهانی اعزام شد و با قرار گرفتن در جایگاه 41 جهان موفق شدکه در دسته دو این مسابقه‌ها باقی بماند
کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: اگر قرار است به توافق برسیم، نباید اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود و همان افراد به تیم ملی لطمه بزنند، در این صورت هیچ توافقی بین من و فدراسیون صورت نمی‌گیرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: اگر قرار است به توافق برسیم، نباید اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود و همان افراد به تیم ملی لطمه بزنند، در این صورت هیچ توافقی بین من و فدراسیون صورت نمی‌گیرد.
کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز کارهای ریکاوری باقی مانده است. امروز آخرین تمرین در مسکو است. کار بزرگ و بازی مهمی در پیش داریم. این جذاب‌ترین و مهمترین بازی این چند سال حضورم در ایران است و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.
بازی با پرتغال مهمترین بازی تیم ملی است
وی در پاسخ به این سؤال که شاید بازی با پرتغال را بتوان یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ ایران دانست، گفت: مطمئناً این مهم‌ترین بازی است. ما این حق را کسب کردیم که با تلاش بتوانیم به این مرحله برسیم. قبل از آمدن‌مان به روسیه کسی این رویا را برای ما متصور نمی‌شد، اما ما با بازی‌هایمان باعث شدیم تا این رویا همچنان زنده بماند. این یک مسئله خاص و متفاوت برای ما است.
توقع داریم داورانی با توانایی مناسب برای قضاوت این مسابقات در نظر گرفته شود
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که خیال همه از کادر فنی و بازیکنان راحت است اما نگران این هستیم که جذابیت پرتغال و بازیکنی مثل رونالدو باعث شود در صحنه‌های ۵۰-۵۰ سوت‌ها به سود حریف باشد و همان برخوردهای دوگانه در بازی با اسپانیا به وجود بیاید، اظهار داشت: ما هم نگران این موضوع هستیم. ما مربیان برای صحبت در این موارد در موضع خوبی نیستیم. مسابقه مقابل حریفانی مثل اسپانیا و آرژانتین آنقدر سخت است که ما توقع داریم داورانی با توانایی مناسب برای قضاوت این مسابقات در نظر گرفته شود.
به ناظر بازی با اسپانیا گفتم داور می‌خواهد من را بزند مشکلی نیست
کی‌روش افزود: در بازی ما مقابل اسپانیا همان‌طور که متوجه شدید داوری اهل آمریکای جنوبی که هم‌زبان با تیم حریف بود انتخاب شد. بازیکنان اسپانیایی دائم با او صحبت می‌کردند و او را تحت‌تأثیر قرار می‌داند. در رفتار داور دوگانگی مشهود بود، او با آنها با محبت و متأثر از رفتارشان صحبت می‌کرد اما هنگام صحبت با بازیکنان ما و دادن کارت‌های نابجا رفتار خشن داشت، حتی وقتی سمت داور چهارم رفتم، او طوری صحبت کرد که به ناظر بازی گفتم اگر می‌خواهد من را بزند مشکلی نیست.
هنوز علت خلق کمک‌داور ویدئویی را نمی‌دانم
وی در ادامه یادآور شد: هنوز علت خلق کمک‌داور ویدئویی را نمی‌دانم. این دوربین برای جلوگیری از خطاهای انسانی در نظر گرفته شده است. بارها صحنه‌ گل بازی با اسپانیا را دیدیم و هنوز متوجه نمی‌شویم معیارها چیست.
رویای یک ملت خیلی وقت است روی شانه های من است
سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد خوب تیم ملی که باعث شد رهبر معظم ایران هم پیام تشکری صادر کند و حالا همه از تیم ملی انتظار دارند، گفت:رویای یک ملت خیلی وقت است روی شانه‌های من است و وظیفه من این است که بتوانم این رویا را به واقعیت تبدیل کنم. خیلی وقت است ما برای این رویا می‌جنگیم، برنامه‌ریزی کردیم تا به اهدافمان برسیم، اما بعضی از افراد به دنبال خراب کردن برنامه‌های ما هستند، فکر می‌کردند ما خواب هستیم در صورتی‌که ما یک سال برنامه منظمی را طراحی کرده‌ایم تا به آن برسیم ولی زندگی بدون آب و غذا بسیار سخت است. پس ما اهداف خوبی داشتیم که متأسفانه میسر نشد.
یک عده همیشه بی‌احترامی کردند و نگذاشتند برنامه‌های تیم ملی منظم پیگیری شود
کی‌روش در ادامه تأکید کرد: ما باید از گذشته و اتفاقاتی که افتاده درس بگیریم، زمانی که از جام جهانی برزیل برگشتیم، به جام ملت‌های استرالیا رفتیم و الان هم در روسیه هستیم. در این مدت هیچ اتفاقی در فوتبال ایران نیفتاده است؛ چراکه یک عده همیشه بی‌احترامی کردند و نگذاشتند برنامه‌های تیم ملی منظم پیگیری شود. در این ۸ سال هیچ تغییراتی صورت نگرفت ولی الان نمی‌خواهم راجع‌به این موضوع صحبت کنم. در حال حاضر تمام تمرکز روی بازی با پرتغال است. از صمیم قلب از کسانی که از تیم ملی حمایت کردند، از مردمی که همیشه برای تیم ملی آرزوی موفقیت کردند، دستانشان را می‌فشارم. متأسفانه روزهایی که از دست دادیم را نمی‌توانیم دوباره به دست بیاوریم و متأسفانه حافظه من بسیار قوی است و همه چیز یادم هست، ولی الان تمرکزم بیشتر برای بازی با پرتغال است.
برای توافق با فدراسیون مشکلی ندارم اما به شرطی که اتفاقات گذشته تکرار نشود
وی در پایان در خصوص اینکه تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه روز گذشته تأکید کرد که با کی‌روش به توافق می‌رسیم تا در مسابقات جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی حضور داشته باشد، گفت: الان زمان، زمانی نیست که بخواهیم راجع‌به آینده صحبت کنیم. زمان حال است و من تمام تفکرم برای بازی با پرتغال است. ما یک صحبت رسمی با رئیس فدراسیون داشتیم ولی الان وقتش نیست که راجع‌به این موضوع صحبت کنم ولی یادتان باشد هیچ اختلاف و مشکلی بین من و فدراسیون فوتبال وجود ندارد، ولی اگر قرار است به توافق برسیم، نباید اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود و همان افراد به تیم ملی لطمه بزنند، در این صورت هیچ توافقی بین من و فدراسیون صورت نمی‌گیرد. اجازه بدهید من به فکر بازی با پرتغال باشم، بعداً راجع‌به همه چیز صحبت می‌کنیم
تیم ملی صربستان در دومین دیدارش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل سوئیس شکست خورد.
در ادامه دیدارهای دور دوم از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب در گروه E تیم‌های ملی صربستان و سوئیس در شهر کالینینگراد به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۲ بر یک سوئیس‌ خاتمه یافت.
گل نخست این بازی را میتروویچ در دقیقه ۵ برای صربستان زد. گرانیت ژاکا در دقیقه ۵۲ و شکیری در دقیقه ۹۰ هم برای سوئیس گلزنی کردند.
صرب‌ها خیلی زود و در دقیقه ۵ توسط میتروویچ به گل رسیدند. صربستان که با کسب پیروزی در این بازی می‌توانست صعودش را قطعی کند، پس از این گل تا حدودی عقب کشید تا کنترل توپ و میدان در دست سوئیسی‌ها قرار بگیرد و این تیم با توپ‌های بلند سعی در رساندن توپ به محوطه جریمه حریف داشت. جنگندگی صربستان در نبردهای فیزیکی تن‌به‌تن اما تلاش‌های مردان پتکوویچ راخنثی می‌کرد. با این حال مقاومت صرب‌ها در بازی هجومی سوئیس‌ها در دقیقه ۵۲ شکست زمانی که گرانیت ژاکا با یک شلیک سنگین، توپی سرگردان در پشت محوطه جریمه حریف را به گل تبدیل کرد. ژاکا با گلی که زد سومین بازیکن سوئیسی در طول تاریخ شد که در بیش از یک جام جهانی گل می‌زند. پیش از او آندره آبگلن (۱۹۳۴ و ۱۹۳۸) و جکی فاتون (۱۹۵۰ و ۱۹۵۴) موفق به انجام این کار شده بودند. این گل پنجمین از ۱۰ گل ملی اخیر بازیکن آرسنال بود که از پشت محوطه جریمه به ثمر می‌رساند.
در ادامه مسابقه در حالی که دو تیم تقریباً برابر خود را برای تقسیم امتیازات آماده کرده بودند، ژردان شکیری در یک ضد حمله و پاسی عمقی از میانه زمین حریف با دروازه‌بان صربستان تک به تک شد و به این ترتیب گل برتری تیمش را در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.
در این بازی که دو تیم از نظر آماری تقریباً برابر (در برخی بخش‌ها به سود سوئیس) بودند، سرگی میلینکوویچ ساویچ، نمانیا ماتیچ، میلی‌وویویچ و میتروویچ هر چهار نفر از صربستان از داور کارت زرد گرفتند. تنها بازیکن سوئیس هم که کارت زرد گرفت، ژردان شکیری بود که پس از گلزنی پیراهن خود را درآورد.
با این نتیجه، در شبی که برزیل موفق شده بود کاستاریکا را شکست دهد و با ۴ امتیاز در صدر جدول گروه E قرار بگیرد، سوئیس هم ۴ امتیازی شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سلسائو در رده دوم قرار گرفت. صربستان ۳ امتیازی هم یک پله بالاتر از کاستاریکای حذف شده به رده سوم سقوط کرد
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال از سد کره جنوبی گذشت.
به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه از هفته پنجم رقابت های لیگ ملت های والیبال از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برابر کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. (خلاصه دیدار ایران - کره جنوبی)
ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب معروف، کاظمی، شفیعی، فائزی، شریفی، عبادی پور، حضرت پور (لیبرو) استفاده کرد.
تیم ملی والیبال ایران از دوازده مسابقه گذشته خود تنها موفق به کسب ۴ پیروزی شده است.
ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
بازی در میان هیاهوی کم نظیر تماشاگران آغاز شد.در امتیاز ۸ بر ۷ به سود کره جنوبی تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.
برتری کره جنوبی ادامه پیدا کرد و تیم ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود چشم بادامی‌ها راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. در ادامه دو تیم بازی نزدیکی را از خود به نمایس گذاشتند و این ست در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود کره جنوبی
بازی برای تیم ایران بدون تغییر در ست دوم آغاز شد، اما این تیم کره جنوبی بود که بازی را بهتر شروع کرد. در امتیاز ۸ بر ۵ سود کره جنوبی تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری کره جنوبی ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود کره، تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. ست دوم در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود کره جنوبی به پایان رسید.
تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود در هفته پنجم لیگ ملت های والیبال به مصاف بلغارستان خواهد رفت.
ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
در این ست ایران شروع بهتری از حریف داشت و توانست ۱۱ بر ۷ هم ار حریف جلو بیفتد، اما این برتری چندان دوام نداشت. تیم کره توانست نتیجه بازی را در امتیاز ۱۲ به تساوی بکشاند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود کره جنوبی تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
شاگردان کولاکوویچ در شروع ست چهارم عملکرد بهتری نسبت به حریف داشتند و همین امر موجب شد در امتیاز ۸ بر ۴ به سود ایران، تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا تیم ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان کولاکوویچ پنجمین پیروزی خود در این دوره از رقابت های را کسب کنند
آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۱۸ بوینس آیرس کمتر از یک هفته دیگر با حضور ۳۲۴ کاراته کا از ۸۴ کشور در بندر اوماگ کرواسی برگزار می شود. سایت فدراسیون جهانی با این مقدمه کوتاه در گزارشی که بخشی از آن در سایت فدراسیون کاراته منتشر شده به سراغ اوزان سه گانه این رقابتها در دو بخش پسران و دختران رفت و مدعیان اصلی هر وزن را مورد اشاره قرار داد که البته در این میان نگاه ویژه ای به کاراته کاهای ایران شده است. براساس این گزارش، در وزن ۵۳- کیلوگرم، «تانیا باروس» از پرتغال با مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۷ از شانس خوبی برخوردار است. فاطمه خنکدار از ایران، «داریا کودووا» از روسیه و «سنا گلینگتن» از استرالیا به عنوان قهرمانان قاره آسیا، اروپا و اقیانوسیه مدعیان اصلی خواهند بود. در وزن ۵۹- کیلوگرم، مبینا حیدری از ایران، «اوکاهتو» از فرانسه و «الا اداس» از استرالیا از شرایط بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار هستند. در وزن ۵۹+ کیلوگرم، نگین آلتونی از ایران به عنوان قهرمان آسیا می خواهد خود را روی سکو ببیند و از عنوان قهرمانی قاره ای اش دفاع کند. در این وزن «ساکورا ساواشیما» از ژاپن قهرمان نوجوانان جهان و «جانسا فونسکا» دختر طلایی لیگ جهانی صوفیه از پورتوریکو از شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک برخوردارند. در بخش پسران و در وزن ۶۱ کیلوگرم که با ۶۶ کاراته کا بیشترین شرکت کننده را دارد، انتظار می رود مبارزاتی در سطحی بالا شاهد باشیم. حضور قهرمانان قاره ای از جمله «هنسی» از نیوزلند، «دکلان» از استرالیا، «ویکتور خسوس» از مکزیک، «آیارسال محمد» از اندونزی و «عادل عبداله حمد» از اردن نفرات برجسته این وزن هستند. البته نباید فراموش کرد علیرضا فرجی با پشتوانه برنز نوجوانان جهان و آسیا کاراته کایی است که می تواند معادلات را بر هم بزند. در وزن ۶۸- کیلوگرم، «ارن آکوت» دارنده مدال برنز جهان از ترکیه، «کوتارو ناکامورا» از ژاپن، ابوالفضل میرزایی از ایران، «یونس سالمی» از فرانسه رقبای جدی برای هم‌قطارانشان در این وزن خواهند بود