رامبد جوان براي هر برنامه
چقدر دستمزد مي‌گيرد؟
باشگاه خبرنگاران نوشت: رسانه‌هاي ضد انقلاب در پروژه‌اي جديد با استناد به مدارک جعلي به سراغ رامبد جوان و برنامه پرمخاطب «خندوانه» رفته‌اند. از شايعه دستمزد 300 ميليوني براي هر برنامه گرفته تا اسپانسري سپاه! رسانه‌هاي ضد انقلاب در پروژه‌اي جديد با استناد به مدارک جعلي به سراغ رامبد جوان و برنامه پرمخاطب «خندوانه» رفته‌اند. شبکه نسيم چند سالي است که با فراهم کردن بستر نشاط و سرگرمي‌برنامه‌هاي موفقي، چون «دورهمي» و «خندوانه» را به روي آنتن صدا و سيما برده و توانسته با اجرا‌هاي موفق رامبد جوان و مهران مديري ساعات مفرحي را براي خانواده‌ها رقم بزند. مديري و جوان هر دو از بازيگران و کارگردان‌هاي نام آشناي سينما و تلويزيون هستند. افرادي که عنوان و کارنامه کاري آن‌ها روشن است و در کنار تمام حواشي که برايشان به وجود مي‌آيد در راستاي تامين خوراک خوب ذهني براي مخاطبان تلاش مي‌کنند. «خندوانه» مانند سريال‌هاي ۹۰ قسمتي طنز، از جمله برنامه‌هاي رسانه ملي است که با رسالت اميدبخشي، دغدغه حال خوب مردم را دارد تا پس از يک روز شلوغ کاري در ساعات پاياني شب آنها را شاد کند که همين موضوع گاه به مذاق برخي خوش نمي‌آيد. برخي که ظاهرا نمي‌توانند تحمل کنند برنامه‌اي در رسانه ملي بتواند اقبال عمومي‌را به سمت خود جلب کند و با نگاه به منافع مردم به توليد برنامه بپردازد. يکي از اين گروه‌ها، رسانه‌هاي ضد انقلاب هستند که ظاهرا از رامبد جوان و برنامه خندوانه زياد خوششان نمي‌آيد..، چون او و برنامه‌اش بدون اينکه بخواهد وارد بازي‌هاي سياسي شود صرفا دغدغه‌اش ساعات خوش مردم بوده و بس.
ابتدا گفتند خواهر اين مجري در يکي از سمت‌هاي دولتي مشغول به فعاليت است که بدون استناد به ادله محکمي‌در اين موضوع ناموفق بودند. سپس انگشت اتهام را بر سرمايه گذاران (اسپانسر‌هاي مالي) «خندوانه» نشانه گرفته‌اند و مدعي شدند که رامبد جوان براي سرمايه گذاري با ارگان‌هاي حکومتي از جمله شهرداري و سپاه پاسداران اسلامي‌همکاري دارد تا به نوعي او را سياسي نشان داده و اينکه حرف‌هاي معاندان را نمي‌زند، توجيه کرده باشند. هر چند رامبد جوان از همان فصل اول برنامه خندوانه تا به امروز، در بخش‌هاي مختلف به وضوح تبليغ حاميان مالي خود را کرده و هرشب از سرمايه گذاران خود مانند اپراتور‌هاي تلفن همراه و سامانه‌هاي بانکي نام برده است، اما حتي اگر بخواهيم حرف اين معاندين را درست فرض کنيم، چه اشکالي دارد برخي دستگاه‌هايي که بودجه فرهنگي دارند پشت رامبد جوان يا «خندوانه» بايستند و به نوعي از لحظات شاد مردم حمايت کنند؟ در پروژه‌اي جديد عليه «خندوانه» هم اخيرا معاندين به سراغ سوژه جديدي رفته‌اند و گفته‌اند رامبد جوان از عموي خود براي تامين سرمايه برنامه استفاده کرده. شخصي به نام ناصر جوان تبريزي که ادعا مي‌کنند يکي از اعضاي قديمي‌سپاه پاسداران است و با درجه سرهنگ بازنشسته شده و هم اکنون در مناطق سوريه و عراق به صورت نامحسوس مسئوليت فرماندهي را بر عهده دارد. البته اين موضوع هم بي پاسخ نمانده و رامبد جوان در يکي از پست‌هاي خود درباره آن توضيح داده است. به نظر مي‌رسد ناراحتي‌هاي معاندين از خوشي‌هاي مردم حالا حالا براي رامبد جوان و امثال رامبد جوان شايعه ساز باشد
۲ نفر ۵۹ هزار سکه بهار آزادي خريدند!
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: فردي بيش از 39 هزار سکه و فرد ديگري بيش از 20 هزار سکه در ماه‌هاي اخير خريداري کرده‌اند، در عين حال هنوز اطلاعاتي از ماهيت اين افراد منتشر نشده است.در حالي پيشتر ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور گفته بود: "7 ميليون و 600 هزار ثبت‌نام سکه داشتيم که 50 نفر، 5 درصد اين سکه‌ها را در اختيار دارند"، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي هم خبر داد، فردي بيش از 39 هزار سکه و فرد ديگري بيش از 20 هزار سکه در ماه‌هاي اخير خريداري کرده‌اند، در عين حال هنوز اطلاعاتي از ماهيت اين افراد منتشر نشده است. شهباز حسن‌پور بيگلري گفت: در جلسه اخير ستاد در هفته جاري تمامي‌اعضا حضور داشتند و گزارش‌هاي خوبي به‌صورت شفاف ارائه و ايرادات نيز به‌صورت روشن و صريح بيان شد. وي افزود: در اين نشست راهکارهايي براي مقابله جدي با تحريم‌ها و بهبود وضعيت ارزي کشور ارائه شد و همچنين موضوع گراني‌هاي اخير سکه مطرح و در اين راستا تأکيد شد بانک مرکزي نظارت بيشتري بر بحث فروش سکه داشته باشد



ماجراي خانه ۱۰۰۰ متري ولايتي چيست؟
اخيراً در فضاي مجازي برخي اظهار نظرها و مواضع در خصوص وضعيت منزل علي اکبر ولايتي،رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي‌منتشر شده است.ولايتي در سال 95 و در گفتگو با هفته نامه پنجره به طور مبسوط به اين موضوع پرداخته بود.
ولايتي در اين مصاحبه مي‌گويد: سال53 با کسي که زميني داشت شريک شديم و يک ساختمان دوطبقه درست کرديم. وي ادامه مي‌دهد: سال 60يا 61 بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎هاي منافقين پيش آمده بود و ديگر نمي‎توانستيم به مطب برويم. يک خانه کلنگي در تجريش خريدم. براي اين خانه کلنگي، يک ميليون تومان از آقاي عسگر اولادي وام گرفتم و به هر حال خانه‎اي ساختيم. ولايتي در ادامه توضيحات خود پيرامون منزلش چنين مي‌گويد: آن زمان خانه‎اي نزديک به کميته وجود داشت که متعلق به بنياد شهيد بود. من با آقاي کروبي وارد مذاکره شدم که اين‎ خانه را با خانه قبلي معاوضه کند. آمدند خانه را ارزيابي کردند 36ميليون تومان و خانه بنياد شهيد را ارزيابي کردند 51 ميليون تومان.



ارائه بسته‌هاي جديد اينترنت همراه اول
با آغاز فصل تابستان، همراه اول از ارائه بسته‌هاي جديد و متنوع اينترنت نوترينو خبر داد.به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سيار ايران، همراه اول در طرح جديد خود، بسته‌هاي متنوع اينترنت براي استفاده مشترکين دائمي‌و اعتباري در فصل تابستان ارائه مي‌دهد. در اين طرح برخي از بسته‌هاي روزانه، هفتگي و ماهانه همراه اول به مناسبت فرارسيدن فصل تابستان تغيير کرده يا حذف شده اند.در صورتيکه در تاريخ اجراي طرح، مشترک هر يک از بسته‌هاي طرح قبلي را رزرو خود داشته باشد، پيشنهاد رزرو بسته متناظر را دريافت خواهد کرد. همچنين مشترکين مي‌توانند جهت لغو تمديد خودکار کد #۸*۱۰۰* و يا جهت تغيير بسته پيشنهاد شده کد #۲۳*۱۰۰* را شماره گيري کنند. زمان ارائه اين بسته‌ها از ۳ تيرماه لغايت پايان تابستان ۹۷ اعلام شده است.
همراه اولي‌ها مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص بسته‌هاي جديد و نحوه خريد آنها به پرتال اين اپراتور به نشاني www.mci.ir مراجعه کنند.


بازگشت ذائقه مردم به سمت چاي ايراني
رئيس سازمان چاي کشور گفت: خوشبختانه بعد از برداشت امسال، در کارخانجات، خيلي چاي باقي نمانده است يعني چاي ايراني بين مردم طرفدار دارد و ذائقه مردم دوباره به سمت چاي ايراني در حال بازگشت است.
حبيب جهان ساز با بيان اينکه 22 درصد نياز کشور به چاي از طريق توليد داخل تامين مي‌شود، گفت: 90 درصد از بازار داخلي چاي توسط چاي کاران استان گيلان و حدود 10 درصد نيز توسط چاي کاران استان مازندران تامين مي‌شود.
وي اضافه کرد: ظرفيت چاي ايران در گذشته بيشتر از شرايط فعلي بود و برنامه ريزي‌هايي که انجام مي‌دهيم نيز براي رسيدن به ظرفيت گذشته است. در گذشته در بعضي از سال‌ها تا 30 الي 40 هزار تن از نياز بازار توسط چاي کاران داخلي تامين مي‌شد.
رئيس سازمان چاي کشور اظهار کرد: فراز و فرودهاي توليد به ويژه در زمينه اصلاح ساختار چاي و باغات باعث آسيب ديدگي چاي داخلي شد. البته با فرآيندي که شروع شده است، کشاورزان اميدوار شده‌اند صنعت چاي مجددا رشد کند
شي جين پينگ' رييس جمهوري خلق چين شماري از شرکت‌هاي بين المللي و چند مليتي جهان را به مقابله با يکجانبه گرايي آمريکا فراخواند. به گزارش ايرنا رييسان اين شرکت‌ها با 'شي جين پينگ' و ديگر مقام‌هاي ارشد چين در مهمانسراي 'ديايويوتاي' در قلب پايتخت پکن ديدار و رايزني کرده اند. يکي از مهمترين مباحثي که در جريان اين رايزني‌ها مطرح شده اين بود که چين از يکجانبه گرايي تجاري آمريکا گلايه کرده و از اين شرکت‌ها خواسته است تا با اين پديده مقابله کنند. رسانه‌هاي گروهي چين به نام شرکت‌ها به طور گسترده اشاره نکرده‌اند اما روزنامه ساوت چاينا از هنگ کنگ مي‌نويسد که شماري از رييسان شرکت‌هاي چند مليتي آمريکايي از جمله 'گلدمن ساچز'، 'فيزر' و 'يو پي اس' نيز در زمره آنها بوده اند. اتاق بازرگاني آمريکا در چين از بروز جنگ تجاري ميان دو کشور ابراز نگراني کرده و افزوده است که در اين نبرد نه فقط چين بلکه شرکت‌هاي آمريکايي نيز خسارت خواهند ديد. از سوي ديگر گزارش‌ها نشان مي‌دهد که درگيري‌هاي لفظي، مناقشات و تهديدها ميان دو کشور افزايش يافته است و مقام‌هاي هر دو طرف به طور دايم در حال تهديد يکديگر هستند. چين نگران است که آمريکا از ابتداي ماه آينده ميلادي تعرفه‌هاي 25 درصدي روي 50 ميليارد دلار از کالاهاي چين را عملياتي کند و تهديد کرده است که مقابله به مثل خواهد کرد. با اين وصف دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا که حالا نشان داده است در مقابل چين عقب نشيني نمي‌کند گفته است که اگر چين تلافي کند اين کشور بر روي 200 ميليارد دلار ديگر از کالاهاي وارداتي از چين 10 درصد تعرفه اعمال خواهد کرد که طبيعتا دامنه جنگ تجاري دو کشور را گسترده تر خواهد کرد.
اين جلسات در چارچوب شوراي شرکت‌هاي بزرگ چند مليتي برگزار مي‌شود که از سال 2013 ميلادي انجمن دوستي چين با کشورهاي خارجي تاسيس کرده است
بسياري از اشخاصي که بدنبال يافتن بهترين روش‌هاي کسب موفقيت و ثروت شخصي هستند، هميشه با مقاله‌هاي بلندي روبه‌رو مي‌شوند که توصيه‌هاي متنوعي در خود گنجانده‌اند و بعضا هم قابل اجرا نيستند، يا دست‌کم تحقق آنها براي همه افراد ممکن نيست.
گاهي بهترين توصيه براي پولدار شدن فقط در يک جمله مي‌گنجد و بس: «کمتر از درآمد خود خرج کنيد.
بسياري از اشخاصي که بدنبال يافتن بهترين روش‌هاي کسب موفقيت و ثروت شخصي هستند، هميشه با مقاله‌هاي بلندي روبه‌رو مي‌شوند که توصيه‌هاي متنوعي در خود گنجانده‌اند و بعضا هم قابل اجرا نيستند، يا دست‌کم تحقق آنها براي همه افراد ممکن نيست.
اما تقريبا همه توصيه‌هاي موجود در راستاي کسب درآمد و پولدار شدن را مي‌توان در يک جمله خلاصه کرد: کمتر از درآمد خود خرج کنيد.
اين عقيده در سبک زندگي و تناسب اندام هم مصداق دارد: کمتر از آنچه مي‌سوزاني، کالري مصرف کن!
در همين راستا ما در ادامه اين مطلب ۱۰ تک‌جمله در رابطه با موفقيت در بيزينس شخصي و راه‌هاي کسب درآمد بيشتر را برايتان نوشته‌ايم که مي‌توانيد با سرلوحه قرار دادن آنها در کارها و امور زندگي‌تان به اهداف بزرگ خود دست پيدا کنيد.
۱- به‌گونه‌اي سرمايه‌گذاري کنيد که بتوانيد آن را برا کودک خود توضيح دهيد
وارن بافت، يکي از ثروتمندترين سرمايه‌گذارهاي جهان گفته: «در مدارس و دانشگاه‌هاي تجارت و کسب‌وکار اصولا به رفتارهاي عجيب و سخت و پيچيده نمره و پاداش بيشتري مي‌دهند، اما واقعيت اين است که کارهاي ساده هميشه اثرگذاري بيشتري دارند.»
اين مساله به‌خصوص در سرمايه‌گذاري بسيار حائز اهميت است. همچون ارائه يک معامله پيشنهادي اگر شما نتوانيد آن را در يک يا دو جمله توضيح دهيد احتمال اينکه نتوانيد آن را به انجام برسانيد هم زياد خواهد بود.
۲- بهترين سرمايه‌گذاري شما روي خودتان است
سعي کنيد وقت خود را صرف خودتان کنيد – هر روز بر مهارت و توانايي‌هايتان بيفزاييد و ارتباط‌هاي اجتماعي بيشتري داشته باشيد. ورزش و تناسب اندام را در اوليت زندگي روزمره خود قرار دهيد. با همين کارهاي به‌ظاهر ساده مي‌توانيد نتايج بلندمدت ارزشمندي در زندگي کسب کنيد.
وقتي روي خود و مهارت‌هاي خود سرمايه‌گذاري مي‌کنيد، نتايج بهتري هم کسب خواهيد کرد.
۳- وقتي پول و سرمايه خود را صرف خريد اجناس مختلف مي‌کنيد، فقط همان اجناس برايتان باقي مي‌مانند نه پول و سرمايه!
همان‌طور که ارزش پول هر روز کمتر مي‌شود، لذت و شادماني پس از خريد يک لباس يا کفش نو هم خيلي سريع از بين مي‌رود. بنابراين، دفعه بعد که مي‌خواهيد کفش نو براي خود بخريد از خود بپرسيد آيا واقعا به آن نياز داريد يا خير. اگر لازم نداريد، پول خود را براي خريد آن دور نريزيد.
۴- وقتي براي ديگران کار مي‌کنيد درآمد شما هميشه محدود است
وقتي کارمند يا کارگر فرد ديگري هستيد، هرگز از يک حد مشخص حقوق شما بيشتر نمي‌شود. با کار کردن براي بقيه نمي‌توانيد بيشتر از آنچه ديگران برايتان ارزش قايل هستند و فکر مي‌کنند به آن اندازه ارزش داريد، درآمد داشته باشيد.
سعي کنيد يک بيزينس شخصي براي خود راه‌اندازي کنيد تا در زندگي پيشرفت کنيد.
۵- پس‌انداز کردن يکهزار تومان مثل اين است که سه هزار تومان درآمد داشته‌ايد
برخلاف تصور عام، پس‌انداز يکهزار تومان برابر با درآمد يکهزار تومان نيست؛ بلکه بيشتر از آن ارزش دارد. اگر شما بتوانيد بيشتر از هزينه کردن در زندگي خود پس‌انداز داشته باشيد سريع‌تر مي‌توانيد به ثروت دست پيدا کنيد.
به جاي اينکه بدنبال يافتن روشي براي کسب درآمد بيشتر باشيد، به اين فکر کنيد که چگونه مي‌توانيد پول و مبلغ بيشتري را در هر ماه پس‌انداز کنيد.
دنبال کردن اين هدف چندان سخت نيست، فقط کافي است تعداد دفعاتي که به رستوران، کافه يا سينما مي‌رويد را کاهش دهيد. همچنين از خريد وسايل و محصولاتي که نيازي به آن نداريد و فقط خوشتان آمده هم دست برداريد.
۶- پول و آينده زندگي شما براي هيچ کسي غير از خودتان اهميت ندارد
اين را هميشه به ياد داشته باشيد که فقط «خود» شما هستيد که به آينده و پولتان اهميت مي‌دهيد و دلسوزتر از خودتان در زندگي‌تان وجود ندارد. پس براي علاقه‌مندي‌ها و مهارت‌هاي خود ارزش بيشتري قايل شويد.
۷- قرض يا وام گرفتن خيلي آسان است و يک دقيقه وقت مي‌گيرد، اما پس دادن آن شايد تا آخر عمر طول بکشد
شايد در نگاه اول تصور کنيد که با وام گرفتن مي‌توانيد سريع‌تر به اهداف مالي خود دست پيدا کنيد. اما به اين نکته توجه داشته باشيد که چندين سال طول مي‌کشد تا قسط‌هاي اين وام را پرداخت کنيد. قرض گرفتن هم به‌همين صورت است، شايد با قرض گره کوچکي از زندگي خود باز کنيد، اما در نهايت بايد آن را نيز پس بدهيد و چه بسا اين قرض گرفتن هر ماه شما را عقب‌تر نگه دارد.
قبل از وام گرفتن به اين فکر کنيد که چقدر طول مي‌کشد تا آن را پس دهيد و چه تاثيري روي زندگي شخصي شما خواهد داشت.
۸- بيشتر از توان مالي خود پول قرض نگيريد
هرگز بيشتر از آنچه در توانتان هست پول قرض نگيريد زيرا اين امر در نهايت به شکست مالي و مشکلات بيشتري در زندگي شما منتهي خواهد شد.
۹- اين زندگي شماست، بنابراين به سبک خود زندگي کنيد!
متاسفانه گاهي پيش مي‌آيد که نظر ديگران برايمان مهم مي‌شود و سعي مي‌کنيم براي حرف مردم يک‌سري کارها را انجام دهيم که شايد به ضررمان تمام شود. چه اهميتي دارد که ديگران در مورد زندگي، خانه يا ماشين ما چه فکري دارند! سعي کنيد ماشيني خريداري کنيد که با سبک زندگي و روحيه و بودجه شما همخواني دارد و براي مردمي‌که هميشه حرف و نظر دارند، خود را در سختي و مشکل مالي نيندازيد.
منبع:روزياتو
پشت پرده قاچاق ۴۰۰ دستگاه خودرو
موضوع قاچاق بيش از شش هزار خودروي وارداتي در ماه‌هاي بسته‌بودن سايت ثبت سفارش واردات خودرو اگرچه از موضوعات داغ روز است اما کمتر مسئولي علاقه‌مند است درباره‌اش حرف بزند. برعکس، پرونده قاچاق 400 دستگاه خودرو از گمرک هرمزگان، که اولين‌بار در فروردين 97 بر سر زبان‌ها افتاد، از آن پرونده‌هايي است که مسئولان مختلف به مناسبت‌هاي مختلف درباره‌اش سخن گفته‌اند. پرونده‌اي که مانند ماجراي واردات شش هزار خودرو رنگ‌وبوي سياسي ندارد اما بيش از هر پرونده قاچاق ديگري در سال جاري رسانه‌اي شده و در آخرين مورد، دادستان کل کشور را نيز به واکنش واداشته است؛ واکنشي که خبر از جديت دستگاه قضا براي برخورد با يکي از واردکنندگان بزرگ خودروي کشور مي‌دهد و البته با توجه به اختلاف‌نظرهاي موجود ميان مسئولان بر سر آن، پيچيدگي‌هاي خاصي نيز به اين پرونده داده است.
‌ماجرا چيست؟
بررسي‌هاي «شرق» نشان مي‌دهد که ماجراي پرونده قاچاق 400 دستگاه خودرو در استان هرمزگان از بهمن 96 کليد خورده است. در ماه‌هاي بهمن و اسفند 96 در چند مرحله مجموعا 424 دستگاه خودرو از طرف نمايندگي معتبر يک شرکت خودروسازي فرانسوي وارد گمرک شهيد باهنر بندرعباس شده و از آنجا به مقصد انبار اين شرکت در نزديکي گمرک شهيد باهنر خارج شده‌اند. شرکت‌هاي واردکننده خودرو معمولا در گمرکات کشور فضايي را براي نگهداري خودروي خود اجاره مي‌کنند يا در نزديکي گمرک انبارهايي مي‌سازند تا برخي از اقدامات اوليه خود را روي خودروهاي وارداتي انجام دهند. اين اقدامات از بررسي‌هاي فني تا نصب برخي تجهيزات يا جداکردن برخي قطعات يا آپشن‌ها را شامل مي‌شود و جزئي از پروسه واردات و فروش خودروهاي وارداتي در ايران است. اين کار به دليل تسهيل فرايند آماده‌سازي خودروها و کاهش هزينه‌هاي نگهداري خودرو در گمرک معمول است و به‌همين‌دليل هيچ‌کس از تأسيس يک انبار مجهز با امکانات نگهداري و فني مناسب در نزديکي گمرک باهنر تعجب نمي‌کند؛ اما اختلاف‌نظرها آنجا شکل مي‌گيرد که پليس در عملياتي محموله‌هاي وارداتي بهمن و اسفند اين شرکت را در انبار مربوطه ضبط مي‌کند و خبر قاچاق 400 دستگاه خودرو را به رسانه‌ها مي‌دهد. آنچه در اينجا محل اختلاف است، قاچاق‌خواندن اين خودروها از سوي برخي از مسئولان و انکار آن از سوي برخي ديگر از مسئولان است. گروهي که اين اقدام شرکت واردکننده را قاچاق نمي‌دانند، تأکيد مي‌کنند براي وقوع جرم قاچاق نياز به وجود صفاتي هست که در اين ماجرا وجود ندارد و صرف انتقال خودروها از گمرک به انبار شرکت در مجاورت گمرک در شرايطي که اطلاعات خودروها در اختيار گمرک بوده و امور گمرکي آن نيز انجام شده است، نمي‌تواند مصداق قاچاق باشد؛ اما طرف مقابل مي‌گويد اين اقدام به شکلي غيرقانوني انجام شده و نه‌تنها قاچاق صورت گرفته است؛ بلکه در واقع يک گروه سازمان‌يافته قاچاق ضربه خورده و متلاشي شده است. تيمي‌که به گفته پليس، از سال 92 مشغول فريب مشتريان بوده است.
منبع: شرقَ