مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران خبر داد:
دکتر مرتضي اکبري، مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران از اجرايي شدن طرح پرداخت تسهيلات با کارمزد ۴ درصد به روستاييان خبر داد و گفت: اين بانك طي تفاهمنامه‌اي با بنياد بركت براي تقويت زمينه‌هاي اشتغالزايي روستاييان مبلغ يك هزار و پانصد ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر اکبري با اشاره به اينکه اين تفاهمنامه تا کنون در شهرستان‌هاي نهبندان،‌هامون، سرخس، تکاب و راور اجرا شده است و نيازمندان داراي شرايط در حوزه‌هاي گوسفند پرواري، قالي بافي، کارگاه خياطي و پارچه بافي از اين تسهيلات قرض الحسنه بهره مند شده‌اند خاطرنشان ساخت: بر اين مبنا، تعداد ۴۳۵ نفر در زمينه قالي بافي، ۴۲۰ نفر در حوزه گوسفند پرواري، ۱۴۰ نفر در عرصه پارچه بافي و ۷۰ نفر براي تجهيز کارگاه خياطي در شهرستان‌هاي مذكور از تسهيلات بانك قرض الحسنه مهر ايران استفاده نموده اند.
وي همچنين با اشاره به گامهاي موثر برداشته شده براي توانمندسازي روستاها بيان داشت: اين بانک، در راستاي تحقق سياست‌هاي کلي اشتغال و با هدف تقويت زمينه‌هاي کسب و کارهاي روستايي براي مقابله با ركود و بيكاري در اقتصاد كشور، طي مذاكراتي با بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، تا سقف ۴۰۰ ميليون ريال به روستاييان تسهيلات قرض الحسنه اعطا مي‌كند.
اکبري افزود: بر اساس مفاد، شرايط و ضوابط مندرج در اين تفاهمنامه مبلغ هزار و پانصد ميليارد ريال وام با نرخ کارمزد ۴ درصد و در دوره‌هاي بازگشت ۴۸ ماهه به روستاييان پرداخت خواهد شد.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ادامه داد: در اين راستا، روستاييان مي‌توانند پس از اخذ معرفي نامه کتبي از سوي بنياد برکت در صورت احراز شرايط و نياز معرفي شده، مطابق مقررات و ضوابط مربوط به اعطاء تسهيلات قرض الحسنه، با بانک قرارداد همكاري امضاء كنند.
وي درباره فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه‌هاي اقتصادي و رونق بازار داخلي اظهارداشت: اساسي‌ترين هدف بانک قرض الحسنه مهر ايران و بنياد برکت از کمک به راه‌اندازي طرح‌هاي توانمند سازي اقتصادي، اشتغال‌زايي پايدار براي مردم مناطق كمتر توسعهافته‌ كشور است و اين شيوه‌ تاكنون به شكل قابل‌توجهي نتايج مثبت خود را نشان داده است.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران افزود: توانمندسازي اقتصادي روستاها و مناطق محروم کشور يکي از راهکارهاي مهم براي رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است.
وي در ادامه گفت: حدود يک سوم جمعيت کشور در مناطق روستايي زندگي مي‌کنند که در اغلب مناطق فاقد فعاليت اقتصادي پويا و هدفمند هستند و اين در حالي است كه بخش اقتصاد روستايي ظرفيت‌هاي بالقوه زيادي دارد و با هدايت و برنامه‌ريزي مناسب مي‌تواند سهم خود را در كل اقتصاد كشور ايفا كند. مرتضي اکبري تاکيد کرد: حرکت در اين مسير بايد با تدبيري ويژه و فعاليتي جهادگونه انجام شود تا اين بخش مهم از اقتصاد كشور بار ديگر به گردش درآيد و تأثيرات لازم را براي اجراي اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدات داخلي در كشور داشته باشد.
وي افزود: اجراي اين طرح‌هاي توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي مناطق محروم توسط بانک قرض الحسنه مهر ايران در شرايطي است که سال‌ها چرخ کسب و کار در مناطق روستايي و كمتر توسعه‌ يافته‌ كشور كند مي‌چرخيد.
دکتر اکبري تصريح کرد: اينک دهها طرح اقتصادي و توليدي در مناطق كمتر توسعه‌ يافته‌ كشور با مشاركت و حمايت‌هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران شكوفا شده و هزاران نفر را صاحب شغل كرده است تا اميد به زندگي بهتر در مناطق محروم كشور افزايش يابد
نخستين فقره از تسهيلات طرح ويژه مسکن
بانک ملي پرداخت شد
کمتر از شش ماه پس از رونمايي طرح ويژه مسکن بانک ملي ايران، نخستين فقره از اين تسهيلات پرداخت شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، طرح ويژه مسکن اين بانک که نيمه دي ماه سال گذشته رونمايي شد، خرداد ماه امسال نخستين پرداخت تسهيلات به يکي از متقاضيان را تجربه کرد.
در اولين فقره، متقاضي 700 ميليون ريال تسهيلات خريد مسکن به همراه جعاله را از بانک ملي ايران دريافت کرد. تسهيلات ويژه مسکن بانک ملي ايران با مراجعه متقاضيان و تکميل مراحل دريافت تسهيلات، قابل پرداخت است.
متقاضيان استفاده از تسهيلات مسکن بانک ملي ايران مي‌توانند با سپرده گذاري و رعايت دوره ماندگاري، اوراق حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن دريافت کنند که هر برگ اوراق، قابليت تبديل شدن به پنج ميليون ريال تسهيلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد.
در اين طرح به مبلغ سپرده مشتريان 10 درصد سود ساليانه نيز تعلق مي‌گيرد. سقف تسهيلات انفرادي در تهران به ازاي هر نفر 600 ميليون ريال به همراه 100 ميليون ريال تسهيلات جعاله است و زوجين مي‌توانند تا سقف يک ميليارد و 200 ميليون ريال از اين تسهيلات استفاده کنند.
نماد اوراق تسهيلات مسکن بانک ملي ايران نيز ارديبهشت ماه امسال در سه نماد در بازار فرابورس ايران گشايش يافت و متقاضيان مي‌توانند اوراق مذکور را از اين بازار خريداري کنند.
افتتاح سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري ارزي
در بانک اقتصادنوين
بانک اقتصادنوين با هدف فراهم آوردن فرصت سرمايه‌گذاري مطمئن و هوشمندانه براي مشتريان، سپرده سرمايه‌گذاري مدت‌دار ارزي با منشا اسکناس و منشا حواله افتتاح مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مدت‌دار ارزي اين بانک با منشا اسکناس‌هاي يورو و دلار به صورت شش ماهه و از محل حواله‌هاي ارزي با منشاء اروپا به صورت يکساله در تمامي‌شعب بانک اقتصادنوين قابل افتتاح مي‌باشند.
از جمله مزاياي سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مدت‌دار پرداخت سود سالانه به ارز، امکان بستن سپرده قبل از سررسيد با نرخ سود متناظر و بازپرداخت اصل و سود سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري منشا اسکناس به صورت اسکناس است.
علاقه‌مندان به افتتاح سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري ارزي بانک اقتصادنوين مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به شعب اين بانک در سراسر کشور مراجعه يا با مرکز 24 ساعته ارتباط با مشتريان اين بانک به شماره 48031000-021 تماس حاصل نمايند.
بانک تجارت در زنجان 60 هزار
کارت شهروندي صادر کرد
بانک تجارت با صدور 60 هزار کارت شهروندي "زنجان کارت" پرداختهاي خرد شهروندان زنجاني را تسهيل کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، شرکت سيمرغ تجارت يکي از شرکتهاي زير مجموعه اين بانک که در زمينه پرداختهاي خرد شهري فعاليت دارد از شروع پروژه الکترونيکي سازي پرداختهاي شهري در زنجان توانسته است بيش از 60 هزار کارت شهروندي با عنوان "زنجان کارت" صادر و در بين شهروندان زنجاني به فروش رساند.
در قالب پروژه زنجان کارت که با همکاري مشترک بانک تجارت ، شهرداري و شوراي اسلامي‌شهر زنجان به اجرا گذاشته شده است ، شهروندان زنجاني با دريافت زنجان کارت قادر خواهند بود پرداختهاي خرد شامل هزينه کرايه اتوبوسهاي شهري، تاکسي‌ها ، شهر بازي و پرداخت هزينه پارک خودرو در حاشيه خيابانهاي شهر را با استفاده از اين کارت انجام دهند.
بانک تجارت همچنين براي افزايش مراکز استفاده از اين کارت مذاکرات اوليه را با شرکت غله استان و روساي اتحاديه‌هاي نانوايي به انجام رسانده و هم اکنون تعداد 5 پايانه مخصوص براي استفاده در نانوايي‌هاي زنجان بصورت آزمايشي نصب شده است .
«آتيه‌پلاس» محصول جديد بانک سامان
بانک سامان سپرده سرمايه‌گذاري جديد «آتيه‌پلاس» را براي بهره‌مندي مشتريان از فرصت يک سرمايه‌گذاري سودآور و بلندمدت معرفي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، آتيه پلاس خدمتي است که براساس آن، ترکيبي از انواع سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مدت‌دار براي مشتري افتتاح و با سپرده‌گذاري مکرر وجوه متعلق به سپرده‌گذار در انواع سپرده‌هاي بلندمدت و کوتاه‌مدت، بيشترين سود عايد سپرده‌گذار مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، اين سپرده براي تمام مشتريان و اعضاي خانواده‌شان قابل افتتاح است و مشتريان با افتتاح «آتيه‌پلاس»، مي‌توانند هر ماهه مبالغ انتخابي خود را در آن سرمايه‌گذاري کنند. اين مبالغ در مقاطع ماهانه و به‌صورت خودکار به سپرده آتيه‌پلاس واريز مي‌شود. اين گزارش حاکي است، اين سپرده حداقل حداقل 5ساله و حداکثر 25ساله افتتاح مي‌شود و ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد آن، تعلق بالاترين ميزان نرخ سود سپرده‌هاي بلندمدت به اين سپرده است. سود مربوط به سپرده «آتيه‌پلاس»، در پايان دوره قرارداد به مشتري پرداخت مي‌شود.
افتتاح شعبه «دروس»
بانک کارآفرين در شهر تهران
بانک کارآفرين در راستاي رفاه بيشتر و افزايش ارائه خدمات بانکي به شهروندان تهراني، شعبه جديد خود را در شهر تهران افتتاح کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، شعبه «دروس» به‌منظور تسهيل در امر خدمت‌رساني و رفاه حال بيشتر مشتريان محترم به بهره‌برداري رسيد.
شعبه دروس از روز پنج‌شنبه 31 خرداد با ارائه انواع خدمات نوين بانکي، آماده خدمت‌رساني به مشتريان گرامي‌است. آدرس: تهران، دروس، خيابان شهيد باقرکماسائي، نبش کوچه کاج، پلاک 13 تلفن: 22791569-2791561 - نمابر : 22682159

وزير تعاون؛ کار و رفاه اجتماعي گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور کاهش اثر تحريم‌ها بر زندگي اجتماعي مردم بايد در افزايش مقاومت اجتماعي نقش‌آفرين باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون؛ دکتر علي ربيعي در دومين همايش سراسري روساي شعب بانک توسعه اظهار داشت: فقرزدايي؛ ايجاد اشتغال و افزايش مقاومت اجتماعي سه برنامه اصلي اين وزارتخانه در سال ۹۷هست که در تلاشيم با اهتمام ويژه اين مهم را جامه عمل به آن بپوشانيم. وي با اشاره به تحريم‌هاي اخير آمريکا افزود: تحريم‌هاي جديد آمريکا مسائل اجتماعي در ايران را نشانه رفته است و در اين‌سو نقش وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعي و دستگاه‌هاي وابسته به‌عنوان محافظان اجتماعي نقش جدي و اثرگذار است. مقام عالي وزارت تأکيد کرد: در اين راستا بانک توسعه تعاون در کنار ايفاي نقش مالي و اعتباري خود بايد با تبيين نقش اجتماعي در راستاي مقاومت اجتماعي و نشاط اجتماعي مردم تلاش کند چراکه در بعد جامعه هدف اين بانک اين سياست‌ها مي‌گنجد. دکتر ربيعي ايجاد زنجيره خدمت را امري مهم دانست و بيان کرد: بانک توسعه تعاون که داراي پايگاه اجتماعي در ميان مردم است بايد مردم را از خدمات ارزنده اقتصادي مبتني بر اصول اجتماع‌محور چون اشتغال فراگير روستائيان آگاه و به ماندگاري مردم در روستاها و مرزها کمک کند. به گفته رئيس مجمع بانک توسعه تعاون روساي شعب بانک توسعه تعاون به نقاط روستايي سفرکرده و با حضور در اين مناطق ضمن تبيين خدمات شکل‌گرفته در زمينه شکل‌گيري اشتغال فراگير؛ به‌عنوان مشاوران اجتماعي عمل کرده تا بتوان در آينده‌اي نزديک سهم بسزايي را در جذب منابع بيشتر براي بانک قائل شويم. وي تأکيد کرد: بانک توسعه تعاون به سبب اساسنامه خود و برخورداري از نام عظيم تعاون مي‌تواند در راستاي تعميم اهداف يک نظام مالي و اعتباري با رويکرد اجتماع‌محور کارهاي ارزنده و ماندگاري را براي مردم جامعه انجام دهد. به گفته دکتر ربيعي؛ با اين اقدام مي‌توان به‌راحتي تغيير اذهان مردم را به بانک با نگاه بانک مهربان شکل داد زيرا اين نهاد اقتصادي جزئي از حريم خانواده‌ها است. وي افزود: اجتماع‌محور؛ خانواده محور و مشکل‌گشايي در دستور کار بايد قرار بگيرد؛ چراکه ظرفيت اين بانک بيش از اين است و بايد از آن بهره‌برداري صورت بگيرد. مقام عالي وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعي گفت: خوشحالم که در اين بانک شاهد تخلفاتي نيستيم که جايگاه سلامت اداري را تحت شعاع قرار بدهد؛ اين امر به‌خوبي نشان‌دهنده نيروي انساني توانا که جزو دارايي نامشهود بانک به شمار مي‌رود که بايد براي تقويت آن تمام توان را به کاربرد. وي تأکيد کرد: آيين اثربخشي جايگاه تعاون از وظايف بانک توسعه تعاون است؛ بدانيم ساختار اجتماعي فراتر از ساختار مالي است پس از همين‌الان بايد چنين ديدگاهي را در اين نهاد به‌منظور خدمت به مردم برقرار کرد. به گزارش روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون؛ دومين همايش روساي شعب بانک توسعه تعاون به ميزباني شهر تهران در حال برگزاري است.
دکتر محمد بيگدلي مدير عامل بانک ملت در راس هياتي از مديران ارشد اين بانک، از منطقه معدني و‌صنعتي گل گهر کرمان ديدن کرد به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين بازديد که جمعي از مديران ارشد اين بانک مديرعامل را همراهي مي‌کردند از کارخانجات و پروژه‌هاي مختلفي در منطقه از جمله خطوط توليد کنسانتره گل گهر، پروژه‌هاي شرکت توسعه آهن و‌ فولاد، پروژه ذوب جهان فولاد و معدن شماره ۳ بازديد کردند و‌ پس از آن در نشست هم انديشي با مدير عامل گل گهر به بحث و ‌تبادل نظر پيرامون افزايش همکاري‌هاي متقابل پرداختند. دکتر بيگدلي، مدير عامل بانک ملت هم ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار، اقدامات انجام شده را قابل تقدير دانست و با ابراز اميدواري براي افزايش همکاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف، گفت: بانک ملت آماده همراهي گل گهر و شرکت‌هاي منطقه در همه بخش‌ها است. وي با بيان اين نکته که اين مجموعه به عنوان بزرگترين واحد صنعتي و معدني کشور در حوزه فولاد است که پتانسيل و ظرفيت‌هاي بسيار بالايي دارد، افزود: بانک ملت هم يکي از بانک‌هاي بزرگ کشور است که در تامين نقدينگي و تامين مالي پروژه‌هاي بزرگ کشور اعم از نفتي و پتروشيمي‌و فولاد و ساير موارد همواره پيشگام بوده و اولين بانکي است که در اين حوزه وارد شده و به عنوان يک بازوي اقتصادي، هم در راستاي اهداف دولت و نظام جمهوري اسلامي‌و هم در راستاي ايجاد اشتغال و کمک به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتي، قدم‌هاي محکمي‌را برمي‌دارد.
مديرعامل بانک ملت از آمادگي اين بانک در حوزه‌هاي ارزي و بين المللي خبر داد و اظهار داشت: بانک ملت در همه زمينه‌هاي بانکي در کشور پيشرو است و با توجه به ظرفيت بالاي اين مجموعه و افتخاراتي که براي کشور کسب مي‌کند، اين بانک هم مي‌تواند نقشي در افتخارات و خدمتگزاري مجموعه گل گهر به کشور داشته باشد.
در اين بازديد، مهندس ناصر تقي زاده مديرعامل مجموعه صنعتي و معدني گل گهر اظهار داشت: گل گهر فعاليت‌هاي چشمگيري را در راه تکميل چرخه فولاد در منطقه انجام داده و در راه تکميل پروژه‌ها و رسيدن به بهره برداري، عزم همه همکارانمان جزم است و‌ به زودي شاهد جهش عظيم اقتصادي در اين منطقه خواهيم بود.
براساس اين گزارش در جريان بازديد مديرعامل بانک ملت از مجموعه گل گهر، تفاهم نامه تقويت همکاري بين مديران عامل دو مجموعه به امضا رسيد.
گفتني است حسين حيدري و سيد ابوطالب ديبايي معاونان مدير عامل، مسعود اصلان آبادي مدير امور ناحيه ۴، مجيد ابراهيمي‌مدير امور اعتباري، علي اکبر صابريان مديرکل دفترمديريت و روابط عمومي، فريده آقايي مديرکل امور ارزي شعب، سبزواري مديرشعب استان کرمان و زيبا بختياري معاون اداره کل بين الملل، مدير عامل بانک ملت را همراهي کردند
محمدرضا قرباني مديرعامل بانک دي به همراه جمعي از مديران بانک از کاخانجات گروه صنعتي انتخاب بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، محمدرضا قرباني مديرعامل بانک دي به همراه شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات و احمدحشمي‌پور، مديرکل حوزه مديريت ضمن بازديد از کارخانجات گروه صنعتي انتخاب، به بررسي زمينه‌هاي گسترش همکاري‌هاي في‌مابين پرداخت. قرباني در اين ديدار با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبري با عنوان سال «حمايت از کالاي ايراني» و برشمردن مزاياي آن براي اقتصاد کشور گفت: مولفه‌هايي همچون بيکاري، فقر، تنگناهاي معيشتي، ناهنجاري‌هاي اجتماعي و بسياري موارد ديگر ناشي از کمبود شغل در جامعه است که با حمايت از توليد داخلي و کالاي ايراني و رونق چرخ‌هاي اقتصادي و صنعت کشور از طريق خريد کالاي ايراني مي‌توان ضمن ايجاد مشاغل و کاهش بيکاري به رونق کارخانه‌ها کمک کرد . مديرعامل بانک دي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص لزوم حمايت از توليد داخلي و کالاي ايراني گفت: در واقع نکته مهمي‌که رهبر انقلاب در نامگذاري سال جاري بر آن تاکيد کردند حل مسائل اجتماعي با تقويت اقتصاد ملي و حمايت از کالاي ايراني بود زيرا بر اساس فرمايشات ايشان امروزه نمي‌توان موضوعات مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي را به صورت منفک از هم ديد وتقويت اقتصاد مي‌تواند آسيب‌ها و معضلات اجتماعي را به شکل چشمگيري کاهش دهد. قرباني همچنين با اشاره به سياستگذاري‌هاي بانک دي در حمايت از کالاي ايراني گفت: بانک دي در نظر دارد از منابع خود به بهترين نحو ممکن در جهت حمايت از واحدهاي توليدي استفاده نمايد و رسالت ما در بانک ارزش آفرين دي اين است که در زمينه توليد، اشتغال و بکارگيري جوانان بتوانيم با توليدکنندگان ايراني مشارکت دوجانبه داشته و انگيزه خريد کالاي داخلي را در بين آحاد جامعه افزايش دهيم و طراحي کارت اعتباري خريد کالاي ايراني بانک دي ويژه گروه اسنوا نيز گامي‌مهم در اين راستا بوده است. در ادامه اين ديدار؛ عباس دياني رئيس هيئت مديره گروه توسعه سرمايه گذاري انتخاب ضمن تقدير و تشکر از حمايت بانک دي از واحد‌هاي توليدي گفت: دي کارت خريد کالاي ايراني اسنوا يک ارتباط سه جانبه بين مصرف کننده ، توليد کننده و بانک است که ضمن تامين منافع خريداران کالا موجب حمايت از توليدکننده داخلي مي‌شود. رئيس هيئت مديره گروه انتخاب گفت: اميد است که بتوانيم با ارائه محصولات با کيفيت به آحاد جامعه بويژه خانواده معزز شهدا و ايثارگران شاهد روابط بلند مدت و متقابل با بانک دي و مشتريان در سال‌هاي آتي باشيم. وي گفت: اين شرکت همواره کوشيده است با ارتقاي سطح کيفي محصولات توليدي خود ميزان تقاضاي مصرف کنندگان را افزايش دهد و ارائه کارت اعتباري خريد کالاي ايراني اقدامي‌موثر در راستاي افزايش قدرت خريد مردم به شمار مي‌آيد
محمد ناصر نيكبخت استاندار همدان در ديدار باعلي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن از اين بانك به خاطر نقش موثر در تامين مالي طرح‌هاي صنعتي كشور بويژه استان همدان قدر داني كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، نيكبخت در اين ديدار گفت : بانك صنعت و معدن در تامين مالي طرح‌هاي زيرساختي توسعه‌اي نظير پتروشيمي‌، سيمان ، فولاد ، نيروگاه وصنايع ريلي دركشور نقش چشمگيري داشته است. وي بيان داشت : تاثير خدمات بانك صنعت و معدن در نقاط مختلف كشور قابل مشاهده است و هر جا كه طرح بزرگي به بهره برداري مي‌رسد نام اين بانك نيز به عنوان تامين كننده مالي به چشم مي‌خورد.
در ديدار ياد شده افخمي‌گفت: اين بانک توانسته با حمايت از طرح‌هاي صنعتي اين استان به رونق و توسعه صنعت و توليد همدان كمك شاياني کند و تمام تلاش خود را براي رونق بخشي بيشتر پروژه‌هاي زيرساختي استان خواهد کرد.
مديرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اين بانك توانسته است در كنار اعطاي تسهيلات به عنوان مشاور در كنار توليد كنندگان داخلي نقش مهمي‌را در توليد و ايجاد اشتغال در كشور ايفا نمايد.
وي افزود: بانک صنعت و معدن به عنوان يك بانك توسعه‌اي و تخصصي توانسته است گام‌هاي بزرگي را در مسير پيشرفته و توسعه كشورمان بر دارد
مديرعامل بانک رفاه گفت : بانک رفاه در حمايت از نظام سلامت از هيچ کوششي فروگذار نمي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران؛ دکتر محمد علي سهماني در بازديد از بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي ايران هلث با دکتر مسايلي مشاور وزير و مدير کل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ديدار و گفت و گو کرد و ضمن تشريح خدمات بانک براي جامعه پزشکي برحمايت بانک رفاه از حوزه سلامت تاکيد کرد. دکتر مسايلي نيز با قدرداني از حمايت بانک رفاه از حوزه سلامت و همچنين حضور فعال بانک رفاه در تامين مالي بخشي از طرح ملي تحول نظام سلامت در قالب پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها و داروخانه‌ها، اظهار اميدواري کرد بانک رفاه همانند گذشته در تامين مالي ريالي و ارزي به منظور توسعه واردات تجهيزات پزشکي، حامي‌نظام سلامت کشور باشد. دکتر سهماني و هيأت همراه در ادامه همچنين از برخي از شرکت‌هاي فعال و با سابقه در حوزه تجهيزات پزشکي ديدار کرد. در اين ديدارها مديران عالي شرکت‌ها خواستار گسترش همکاري‌ها با بانک رفاه شدند. گفتني است بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي ايران هلث از تاريخ 29 خرداد الي 1 تيرماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران و با حضور شرکت‌هاي معتبر داخلي و خارجي فعال در حوزه تجهيزات پزشکي برگزار شد و بانک رفاه در طول برگزاري اين نمايشگاه، حضور فعال و تاثرگذاري داشت
معاون فناوري اطلاعات بانک ايران زمين با اشاره به لزوم سرويس دهي مناسب به مشتريان گفت: مشتري محوري با بانکداري ديجيتال مفهوم پيدا مي‌کند، بانک محصول خود را براساس آنچه مشتري مي‌خواهد عرضه مي‌کند و در همين راستا علاوه بر بانک‌ها، فين تک‌ها، استارتاپ‌ها و ساير گروههاي خلاق نيز در اين عرصه فعال خواهند بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي؛ فرهاد اينالوئي معاون مدير عامل بانک ايران زمين در فناوري اطلاعات با تشريح نقش بازيگران جديد در بانکها گفت: در بانکداري الکترونيک دو بازيگر اصلي وجود داشت اولي بانک و دومي‌مشتري. اما بازيگران بانکداري ديجيتال مشتري، فين تک، بانک و تکنولوژي هستند.
وي افزود: در چرخه ارائه خدمات بانکي کساني هستند که خدمات بانکي ارائه مي‌کنند اما بانک نيستند و اين يعني سرعت توسعه خدمات و محصولات بانکي بسيار بيشتر از گذشته خواهد شد. معاون فناوري اطلاعات بانک ايران زمين بانکداري ديجيتال را بانکداري باز دانست و گفت: امروز با مفاهيم جديدي در حوزه بانکي روبرو هستيم مانند بانکداري باز، بانکداري براساس پلتفرم، نوآوري باز و ... اما سوال اينجاست که مگر بانکداري بسته هم داريم؟
وي در تشريح مفهوم بانکداري باز گفت: اما در بانکداري باز ما سرويس را در اختيار فين‌تک‌ها، استارتاپ‌ها و ... قرار مي‌دهيم که آنها بتوانند آن سرويس را در اختيار ديگران قرار دهند يا اينکه مشتري سرويس مورد نظر خود را درخواست دهد و بانک آن را بصورت شخصي سازي شده در اختيار مشتري قرار دهد
اکبر مير شفيعي با بيان اينکه مسکن مورد نياز نسل جوان در کشور با کمبود مواجه است، صنعت ساختمان را يکي از صنايع جذاب در بازار سرمايه عنوان کرد.
اکبر مير شفيعي، مديرعامل شرکت بورسي سرمايه گذاري پرديس در گفتگو با پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، درباره وضعيت ساختمان در بازار سرمايه و جذابيت آن در بورس گفت: صنف ساختمان و مسکن در بازار سرمايه هر چند با افت و خيزهايي همراه بوده است اما نمي‌توان افت قابل توجهي را براي اين صنعت متصور بود.
اين مقام مسئول در شرکت بورسي ساختماني ادامه داد: البته مواردي بوده که ارزش سهام با افت قيمتي مواجه شده اما مجدد سهام آن داراي ارزش شده است.
ميرشفيعي با بيان اينکه صنعت ساختمان يکي از صنايع جذاب در بازار سرمايه است، افزود: در واقع ما در کشوري هستيم که هر چند با مسکن خالي مواجه هستيم اما مسکن مورد نياز نسل جوان براي اقشار ميان درآمدي با کمبود مواجه است لذا صنعت ساختمان در حوزه سرمايه گذاري و بورس آينده روشني دارد.
مديرعامل شرکت سرمايه گذاري مسکن پرديس، ادامه داد: وظيفه ما به عنوان يک شرکت بورسي ساختماني اين است که نسبت به اجراي پروژه‌هايي اقدام کنيم که در طرح مطالعه سنجي آنها، هزينه و زمان بندي مناسبي پيش بيني شود.
وي با بيان اينکه در حال حاضر مجموعا 22 پروژه توسط شرکت سرمايه گذاري مسکن در مرحله اجرا قرار دارد، ادامه داد: اين پروژه‌ها در تهران، پرديس، شمال کشور و استان سمنان جانمايي شده اند
بانک‌انصار به‌عنوان پيشتاز رويکرد اصلاح شبکه‌بانکي کشور که درسال 1392 نخستين کنفرانس توسعه مديريت پولي وبانکي را با حضور کليه بانک‌هاي کشور برگزار کرد، از بيست وهشتمين همايش سياست‌هاي پولي وبانکي پژوهشکده پولي وبانکي بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه، حمايت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌وتبليغات، همايش سالانه سياستهاي پولي و ارزي که در آن دکترابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار نيز حضور داشت، همواره به عنوان فرصتي براي بررسي چالشهاي پيش روي سيستم بانکي و مالي کشور و ارايه راهکارهاي عملي براي برون رفت ازآنها مطرح بوده است. براين اساس امسال نيز کميته علمي‌بيست و هشتمين همايش سياستهاي پولي و ارزي همگام با سياستهاي دولت براي توانمندسازي و رشد هرچه بيشتر اقتصاد کشور و در تداوم موضوعات مطرح شده در همايش پيشين، موضوع اصلي همايش را «اصلاحات ساختاري براي ثبات مالي» معرفي نمود و تا طي نشستها و سخنراني‌هاي تخصصي تمامي‌ابعاد اين موضوع را مورد بررسي قرار داد . حاضران اين همايش که با هدف بررسي کلان روندهاي بين المللي سياست‌هاي پولي وارزي، ايجادفضاي مناسب براي دست اندرکاران امورمالي و بحث وتبادل نظر درخصوص آخرين تحولات حوزه پولي و ارزي برگزار مي‌شود طي دو روز شاهد سخنراني رييس کل محترم بانک مرکزي، رييس محترم پژوهشکده پولي وبانکي، معاون محترم و مشاور اقتصادي رييس جمهور و جمع کثيري از صاحبنظران وکارشناسان و اجراي پنل‌هاي مختلف تخصصي بود