مديرعامل بانک قوامين تشریح کرد:
مديرعامل بانک قوامين گفت:براي جلوگيري از خروج سپرده‌هاي مدت دار از بانک‌ها يکي از ابزار‌ها افزايش نرخ سود سپرده‌ها است اما بانک‌ها از نظر کارشناسي شديداً مخالف افزايش نرخ سود بانکي هستند.
مديرعامل بانک قوامين گفت:براي جلوگيري از خروج سپرده‌هاي مدت دار از بانک‌ها يکي از ابزار‌ها افزايش نرخ سود سپرده‌ها است اما بانک‌ها از نظر کارشناسي شديداً مخالف افزايش نرخ سود بانکي هستند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري فارس، گفت و گوي غلامحسن تقي نتاج مديرعامل بانک قوامين حاکي از خبرهاي مهمي‌است که شايد از نظر تحليلگران دليل اصلي اقتصاد متزلزل کشور باشد. اتفاق‌هايي همچون قفل شدن بانک‌هاي خصوصي و دولتي و پول‌هايي که اگر چه به عنوان سود به سپرده گذاران پرداخت مي‌شود.
اين گفت و گوي قابل تامل را در ادامه بخوانيد:
اين روزها با توجه به التهاب بازارهاي مختلف اغلب اقتصاد دان‌ها نسبت به دورنماي خاکستري اقتصاد ايران ابراز نگراني مي‌کنند. دليل اصلي اين نگراني‌ها و دلهره‌ها چيست؟
نتاج: جريان‌هاي اقتصادي مسيري را طي مي‌کنند که بطور طبيعي اگر اين مسير منتهي به يکسري نتايج خوب شود حتما مي‌تواند اعتماد آفرين باشد اما اگر نبض‌ها، شاخص‌ها و استانداردها به نحو مناسبي رعايت نشوند بطور طبيعي جاي ناراحتي و نگراني براي همه ما نيز وجود دارد.
موضوع با اهميت اينکه آنچه را که طي دهه‌هاي گذشته بر بستر موسسات پولي و بانکي به عنوان زير ساخت اصلي اقتصاد ايران رخ داده منجر به رقم خوردن شرايطي شده که نمي‌تواند آنچنان که بايد و شايد کارکرد خود را داشته باشند.
موسسات پولي و بانکي خون اقتصاد کشور را تامين و مديريت مي‌کنند و بطور طبيعي بايد يک سالم سازي در آن رخ بدهد تا خون سالم را در بدنه اقتصاد جاري کنند تا اقتصاد به نحو سالمي‌و به نحو مناسبي کار خود را انجام دهد.
روند آنچه که طي دهه‌هاي گذشته بويژه در 20 سال اخير رخ داده روندي بوده که بايد به نگراني‌هاي امروز حق داد و آنها را به جا دانست.
اينکه حجم نقدينگي ساليانه بطور متوسط ساليانه بيش از 20 درصد در حال افزايش است و امروز به 1600 تريليون تومان رسيده از واقعيت‌هاي امروز است.
اين در حالي است که بنگاه‌هاي توليدي کالاها و خدمات و انواع بنگاه‌هاي اقتصادي شديداً تشنه نقدينگي هستند ولي نه براي توليد کالاها و خدمات جديد بلکه براي پوشش بدهي‌هاي گذشته خودشان است.
در چنين فضايي بانک‌ها هر چه نقدينگي به اقتصاد تزريق کنند اين نقدينگي دردرجه اول اولاً نقدينگي سالمي‌نيست ثانيا به هر شکلي اين نقدينگي اگر تزريق شود منجر به خلق کالا‌ها و خدمات جديد نمي‌شود و عملاً دوباره در باتلاق‌هاي مختلف نقدينگي بنگاههاي اقتصادي هرز مي‌رود.
نگراني مورد نظر بيشتر از اين زاويه بوده و متاسفانه اين نگراني تشديد شده است.
با توجه به متغييرهاي اقتصادي آيا مي‌توان گفت اقتصاد شکننده ايران در حال ورشکستگي است؟ آيا چيزي به نام ورشکستگي بانک‌ها خواهيم داشت؟
نتاج: با توجه به ثروت‌هايي که بالقوه در کشور وجود دارد اگر حتي بشود تصور کرد که مشکلي براي بانک‌ها ايجاد شود ناشي از مديريت آنها است. والا به دليل ثروتمند بودن کشور از جنبه‌هاي مختلف که البته اين ثروت‌ها بالقوه است و هنوز بالفعل در نيامده از لحاظ معادلات اقتصادي نبايد اتفاقي به نام ورشکستگي رخ بدهد. چون کشور به لحاظ سرمايه‌هاي انساني و جغرافيايي و فرهنگي و همينطور سرمايه‌هاي زير زميني و غيره آن چنان غني است که ناظران بيروني متعجب هستند که با وجود اين همه ثروت چرا بايد با چنين معضلاتي مواجه باشيم.
ثروت‌هاي ملي آن چنان زياد است که مي‌تواند با وجود همه ضعف‌هاي عملکردي ، اقتصاد ايران را جلو ببرد. اينکه مي‌توانيم بهتر باشيم قطعي است منتهي به دليل درگير شدن با يک سري مشکلات دروني که بيش از آنچه که به متغيرهاي تهديد کننده بيروني مربوط باشد به ضعف‌هاي دروني ما مربوط مي‌شود منجر به بروز گرفتاري‌هاي مختلف شده است. اين موضوع نيازمند شناسايي و حل مسئله است.
با توجه به وضعيت مناسب بازار سرمايه و ورود نقدينگي تازه به بورس، از نظر شما چرا هنوز رفتار مردم براي سرمايه گذاري در بازار سهام و عدم گرايش به بازار‌هاي غير مولد تنظيم نيست؟ آيا رفتار امروز مردم براي گرايش به بازار ارز و سکه را طبيعي مي‌بينيد؟ چرا مردم به بازار متشکل بورس هنوز اعتماد ندارند؟
نتاج: همه انسان‌ها با عقل اقتصادي و معيشت آفريده شده‌اند و هر شخصي در جايگاه تصميم اقتصادي خود محق است و بايد احترام به آن گذاشت. با معاملات مختلفي که رخ مي‌دهد عملا ريسک‌ها در جامعه جابجا مي‌شود و هر کسي با ريسکي که مي‌پذيرد بايد تبعات اين ريسک پذيري خود را نيز بر عهده بگيرد چه کساني که منفعت اين تصميم‌ها را مي‌برند و چه کساني که متضرر مي‌شوند. مسئوليت سياست گزاران و اداره کنندگان اقتصاد جامعه اين است که جلوي ريسک‌ها و بازده‌هاي غير عادي را بگيرند. اين وظيفه سياست گزاران و ناظران بازار سرمايه است. موجي که در بازار‌هاي غير مولد ايجاد شده اغلب ريشه در کاهش ارزش پول ملي دارد و يک رويداد ناگزير در بازارهاي مختلف بويژه در بازار سرمايه بوده است.
نهاد ناظر بر بازار سرمايه بايد مراقب باشد که مبادا در اين موج افزايشي که اصلي‌ترين دليل آن کاهش ارزش پول ملي است منجر به رشد غير منطقي قيمت سهام بي ارزش ،کم ارزش و حتي ارزش منفي شود و باعث بيش قيمت گذاري آنها شود. بطور حتم در اين مسير بسياري از اشخاص حقيقي عادي متضرر خواهند شد و مجدداً اعتماد خود را به بازار سرمايه از دست خواهند داد که تجربه نشان داده به سادگي نمي‌توان اعتماد را باز گرداند.
شايعه احتمال افزايش نرخ سود بانکي شنيده مي‌شود. آيا اين شايعه واقعيت دارد؟ چه زماني در شوراي پول و اعتبار تصويب مي‌شود؟
نتاج: با همکاري بانک مرکزي و تيم اقتصادي دولت اين تصميم اتخاذ مي‌شود و بطور حتم يکي از ابزارهاي تنظيم بازار‌هاي مختلف کشور است.
در شرايط رکود اقتصادي و افت ارزش ريال آيا افزايش نرخ بهره به سود خواهد بود؟ در نظام‌هاي اقتصادي اصولا نرخ بهره را افزايش نمي‌دهند.
نتاج: براي جلوگيري از خروج سپرده‌هاي مدت دار از بانک‌ها يکي از ابزار‌ها افزايش نرخ سود سپرده‌ها مي‌تواند باشد. اينکه از نظر بانک‌ها اين اتفاق بيافتد بايد گفت بانک‌ها از نظر کارشناسي شديداً مخالف افزايش نرخ سود بانکي هستند. نکته اينجاست که بانک‌ها يکي از بخش‌هاي اقتصاد کشور هستند و با محوريت نظارتي بانک مرکزي و طبيعي است در چنين موضوعاتي بايد عنان کار را دست بانک مرکزي داد و اگر تشخيص به افزايش نرخ سود سپرده‌ها داد بانک‌ها نيز همکاري خواهند کرد. بايد بگويم خودم مخالف صد در صدي افزايش نرخ بهره هستم.
بانک قوامين براي حضور در بورس و حرکت در تابلوهاي بالاتر برنامه‌اي ندارد؟
نتاج: بايد ديد کل نظام بانکي چالش زيان دهي خود را چگونه برطرف خواهند کرد. نهاد ناظر بازار سرمايه اشراف دارد که صنعت بانکداري سال‌هاست که سودده نيست و بانک‌هايي مثل قوامين حداکثر هنري که کرده‌اند در نقطه و خط سر به سر حرکت کرده اند. با همه تلاش‌هايي که صورت گرفته اين وضعيت به دليل اين رخ داده که صنعت بانکي سود ده نيست و نبايد توقع داشت که ارزش بازاري سهام همه بانک‌ها از جمله بانک قوامين بخواهد متورم شود يا رشد پيدا کند. بنابراين ارزش بازاري بالايي نمي‌توانيم قايل باشيم و بايد اجازه داد زير ساخت‌هاي صنعت بانکداري احيا و در مسير سود آوري قرار گيرد تا جذابيت جذب سرمايه‌هاي جديد را داشته باشد. نظام بانکي ايران در حال احياي مجدد است و بايستي بخش‌هاي مختلف اقتصاد کشور ، انچه را که طي دهه‌هاي گذشته بويژه در 20 سال گذشته از بستر نظام بانکي بهره برده‌اند در حالي که سودي وجود نداشته و از آن سود مند و بهره مند شده‌اند بايستي مهلت بدهند که اين بانک و صنعت مجدد احياء شود. اگر اين اتفاق رخ داد بطور حتم در دهه‌هاي آينده مي‌تواند به جايگاه ارزشمند خود دست يابد.
در حال حاضر نظام بانکي ساليانه چه ميزان سود بانکي به سپرده گذاران مي‌دهد؟
نتاج: حدود 250 هزار ميليارد تومان سود سپرده‌اي است که بانک‌ها به سپرده گذاران داده اند.
اين ميزان پول با توجه به اينکه بانک‌ها منابعي ندارند از سوي بانک مرکزي چاپ شده است؟
نتاج: امسال اين رقم به حساب بستانکار سپرده گذاران مي‌رود اما اقتصاد اين ميزان سود توليد نمي‌کند. هر سال متوسط اين رقم ايجاد مي‌کند. ضمناً پول چاپ شده (اسکناس و امثالهم) و مسکوکات در نظامهاي اقتصادي کشورها از جمله ايران هميشه کمتر از حجم نقدينگي است.
ارائه خدمات به حوزه سلامت در قالب
"طرح مهر سلامت 97"
بانک رفاه کارگران با هدف تداوم روند ارائه خدمات مطلوب و متمايز در شبکه بانکي به فعالان حوزه سلامت کشور "طرح مهر سلامت 97" را ارائه کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، اين بانک در راستاي تامين نيازهاي مالي فعالان حوزه سلامت کشور و با هدف توسعه و ارتقاء بيش از پيش ارائه خدمات درماني و بهداشتي در سطح کشور در قالب "طرح مهر سلامت 97"به جامعه پزشکان اعم از پزشکان فوق تخصص، متخصص، جراحان، دندانپزشکان متخصص و عمومي، دکترهاي علوم آزمايشگاهي، راديولوژيست‌ها، پزشکان عمومي‌و دامپزشک، دکتر‌هاي متخصص داروسازي ، کارشناسان رشته‌هاي مرتبط با پزشکي اعم از فيزيوتراپيست ، سونوگرافيست ، اپتومتريست و ... که داراي حساب نزد بانک بوده و يا نسبت به افتتاح حساب در اين بانک اقدام کنند تسهيلات ارائه مي‌دهد.
مدت اجراي اين طرح تا پايان تير ماه 98 خواهد بود و متقاضيان واجد شرايط مي‌توانند براي تهيه و تامين تجهيزات مورد نياز و مرتبط با فعاليت خود، تعميرات اساسي و بازسازي کامل محل فعاليت، واحد مسکوني و تامين اموال و خدمات مورد نياز مشمولان طرح و اعضاي درجه يک خانواده شامل هزينه تحصيل، تهيه جهيزيه و ساير هزينه‌هاي ازدواج، مسافرت‌هاي علمي، پژوهشي و گردشگري از اين تسهيلات استفاده کنند.
متقاضيان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اطلاع‌رساني بانک به نشاني www.refah-bank.ir مراجعه و يا با مرکز اطلاع‌رساني و پاسخگويي بانک ( فراد ) به شماره تلفن 8525-021 تماس حاصل نمايند.
انضباط اداري - مالي اساس
فعاليت‌هاي بانکي است
آرش شهرکي کيا مشاور مديرعامل و مديرامور حراست پست بانک ايران در مراسم معارفه رئيس دايره حراست مديريت شعب استان مازندران گفت: انضباط اداري و مالي اساس فعاليت‌هاي بانکي است و کارکنان بانک بايد با رعايت اين اصل، اعتبار بانک و اعتماد مشتريان را محقق سازند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: شهرکي‌کيا به ضرورت اخلاق در ارتباط با همکاران و مشتريان تأکيد کرد و افزود: پاسخگو بودن به مشتريان موجب رضايتمندي و حفظ آنان شده و رضايتمندي مردم تضمين کننده تحقق اهداف درآمدي و منابع بانک است.
وي افزود: حفظ حرمت همکاران و مشتريان وظيفه شغلي، اخلاقي و ديني همه کارکنان است و رعايت آن موجب ايجاد فضاي همدلي و همکاري بيشتر مي‌شود.
گفتني است: در اين مراسم از ابوالحسن موسوي رئيس پيشين دايره حراست تقدير و کرمعلي حق سرشت نيز به عنوان رئيس جديد دايره حراست استان معرفي گرديد.
شعبه شهداي کازرون بانک پارسيان
گشايش يافت
341 امين شعبه بانک پارسيان درکشور، 16مين شعبه در استان فارس و دومين شعبه در شهرکازرون با حضور اعضاي هيات مديره بانک پارسيان و اعضاي شوراي شهرکازرون، گشايش يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ دکتر شمس عالم عضو هيات مديره بانک پارسيان در آيين گشايش اين شعبه ضمن قدرداني از اعتماد سپرده گذاران به بانک پارسيان، گفت: فعاليت‌هاي بانک در شهرکازرون از ابتداي تاسيس نخستين شعبه منجر به اشتغال مستقيم60نفر شده و در همين راستا بانک پارسيان آمادگي دارد به منظور اشتغالزايي بيشتر و رفع محروميت در اين منطقه در ساير طرح‌ها نيز مشارکتي فعال نمايد.
در ادامه اين مراسم، روزبهاني، عضو شوراي شهرکازرون ضمن استقبال از گشايش دومين شعبه بانک پارسيان، جايگاه معتمد و خدمتگزار بانک پارسيان را مورد تاکيد قرار داد و خاطرنشان کرد : تاسيس شعبه دوم بانک پارسيان در شهرکازرون نشان دهنده اقبال جامعه به ارائه خدمات مطلوب، مشتري مداري و تکريم ارباب رجوع بوده است .
برنامه بانک سامان
براي بهداشت عمومي‌زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب
بانک سامان در ادامه برنامه حمايت از مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، با توجه به آغاز فصل تابستان و احتمال شيوع بيماري، بودجه‌اي را براي خريد مايع دستشويي مصرفي اهالي اين شهر اختصاص داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، به دنبال درخواست شهردار سرپل‌ذهاب و موافقت هيات‌مديره بانک سامان، 412 گالن 20 ليتري مايع دستشويي توليدشده توسط يکي از شرکت‌هاي معتبر ايراني خريداري و به منطقه ارسال شد.
براساس اين گزارش، اين محموله امروز تحويل مقامات شهري سرپل‌ذهاب شد و قرار است توسط شهرداري در نقاط مختلف شهر و ميان زلزله‌زدگان توزيع شود. اين گزارش مي‌افزايد، کمبود شديد وسايل بهداشتي در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خطر بروز بيماري‌هاي مختلف در اين مناطق را افزايش داده است.
گفتني است، ارديبهشت امسال کلنگ احداث دبستان 9 کلاسه رحمان و مرکز فوريت‌هاي پزشکي شهرستان سرپل‌ذهاب با بودجه بانک سامان به‌زمين زده شد که هم‌اکنون در دست ساخت است.
تغيير ساعت کاري شعبه بانک کارآفرين
در شهر بوشهر
با توجه به نزديک شدن فصل تابستان و گرماي شديد، ساعات کاري شعبه بانک کارآفرين در شهر بوشهر از روز شنبه 9 تيرتا 31 مرداد تغيير کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين بر اساس مصوبه استانداري استان خوزستان و صورتجلسه کميسيون هماهنگي بانک‌هاي خصوصي، ساعات کار شعبه بوشهر از تاريخ 9 تير تا 31 مرداد به شرح ذيل خواهد بود. شنبه تا چهارشنبه: 7:30 تا 13 - پنجشنبه:7:30 تا 12
بديهي است که از روز 3 شهريور ماه ساعات کاري شعبه مذکور به روال سابق باز خواهد گشت.
سامانه ارائه خدمات بانکي به نابينايان با حضور دکتر محمد بيگدلي مديرعامل بانک ملت و علي اکبر جمالي مديرعامل انجمن نابينايان ايران به صورت رسمي‌رونمايي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين مراسم که با حضور دکتر محمد بيگدلي مديرعامل، سعيد نصري معاون مديرعامل و مديران ارشد بانک ملت، علي اکبر جمالي مديرعامل انجمن نابينايان ايران و مهندس منصور شادکام قائم مقام مديرعامل انجمن برپا شد، ارائه خدمات بانکي به نابينايان به صورت آزمايشي در شعبه دروس تهران، کليد خورد.
مديرعامل بانک ملت در اين مراسم با اشاره به دستورالعمل بانک مرکزي در زمينه ضرورت افتتاح حساب و ارائه خدمات بانکي به نابينايان، اظهار داشت: بانک ملت در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي، ارائه خدمات مطلوب و با کيفيت براي نابينايان را در دستور کار قرار داده است.
وي با بيان اين نکته که با اجراي اين سيستم، دريافت خدمات بانکي نظير واريز و برداشت پول و افتتاح حساب بانکي براي نابينايان امکان پذير شده است، ادامه داد: اين سيستم با همکاري شرکت دانش بنيان پکتوس و انجمن نابينايان کشور و بانک ملت افتتاح و راه اندازي شده و قابليت توسعه فراوان دارد.
دکتر بيگدلي اظهار اميدواري کرد که اين سامانه در راستاي وظايف اجتماعي بانک ملت به صورت پايلوت در شعبه دروس اجرايي شده و در آينده‌اي نزديک در مراکز استان‌هاي کشور توسعه مي‌يابد تا زمينه ارائه ساير خدمات بانکي به هموطنان نابينا در سراسر کشور، فراهم شود.
گفتني است در اين مراسم که علاوه بر دکتر بيگدلي مديرعامل، سعيد نصري معاون مديرعامل،‌هادي سپانلو مدير امور طرح و برنامه، علي اکبر صابريان رييس اداره کل دفتر مديريت و روابط عمومي، حسين نيک اخلاق رييس اداره کل سازمان و بهبود روشها و علي محمدي مدير شعب منطقه پنج تهران حضور داشتند.
مديرعامل بانک مسکن از تلاش براي ايجاد يک مسير جديد به منظور ايجاد امکان پيش فروش واحدهاي مسکوني خبر داد.
ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، اعلام کرد: در پي بررسي‌هاي به عمل آمده و به دليل نيازسنجي‌هاي صورت گرفته از جنس تقاضاي واحدهاي مسکوني متقاضيان دريافت تسهيلات خريد مسکن از بانک مسکن در صدد برآمده ايم تا مسير تازه‌اي براي پيش خريد مسکن از سوي اين متقاضيان راه اندازي کنيم.
وي در اين باره توضيح داد: اگر چه به دليل وجود برخي نواقص و ابهامات در قانون فعلي پيش فروش مسکن بسياري از متقاضيان خريد واحدهاي مسکوني از اين روش بي بهره مانده‌اند اما در بانک مسکن در حال طراحي مسير اختصاصي براي خريد پيش از موعد واحدهاي مسکوني هستيم که از سوي سازندگان و انبوه سازان مطابق با الگوي غالب تقاضا ساخته شده باشد.
رحيمي‌انارکي افزود: مي‌توان امکاني را فراهم کرد تا سازندگان و انبوه سازان برخوردار از حمايت مالي و تسهيلات پرداخت شده از سوي بانک مسکن، پس از تحقق پيشرفت فيزيکي 20 تا 30 درصدي واحدها بتوانند آن‌ها را به متقاضيان خانه اولي مجهز به تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم پيش فروش کنند؛ يا اين واحدها را به ساير متقاضيان با واسطه بانک مسکن عرضه کنند.
وي خاطرنشان کرد: به اين ترتيب در حالي که در شرايط فعلي معاملات پيش فروش مسکن عملا قفل شده است و به دليل وجود ابهامات قانوني از يک سو امکان استفاده از اين روش تامين مالي براي سازندگان مسکن فراهم نيست و از سوي ديگر متقاضيان خريد مسکن با بنيه مالي ضعيف تر قادر به استفاده از اين روش براي تامين مسکن خود نيستند اين روش مي‌تواند منجر به بروز چند پيامد مثبت براي فعالان، متقاضيان و مجموعه بازار مسکن شود.
محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي در جلسه شوراي مديران بانک از رشد 25 درصدي درآمدهاي غيرمشاع بانک در سال 1396 خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي در جلسه شوراي مديران اين بانک با اعلام رشد 25 درصدي درآمدهاي غيرمشاع بانک دي در پايان سال مالي 1396 نسبت به سال مالي گذشته بر ادامه اين روند و جذب منابع ارزان قيمت تاکيد کرد.
قرباني در اين جلسه با بررسي سياست‌هاي اقتصادي دولت و تاثير آن بر درآمد بانک‌ها گفت: در سال‌هاي قبل به دليل وجود تفاوت زياد بين نرخ سود دريافتي بانک‌ها از محل اعطاي تسهيلات با سود پرداختي به سپرده‌گذاران و رغبت بانک‌ها به جذب منابع بلندمدت که بر عزم بانک‌ها براي کسب درآمد از اين محل مي‌افزود، شاهد افزايش درآمدهاي مشاع بانک‌ها بوديم.
وي افزود: در حال حاضر و با توجه به سياست‌هاي جديد دولت مبني بر کاهش نرخ سود تسهيلات بانکي،اجراي استراتژي پيشين يعني به‌دست آوردن حداکثر درآمد از محل مابه‌التفاوت نرخ سود که نه تنها منطقي نيست بلکه منجر به تغيير جهت‌گيري بانک‌ها از جذب منابع بلندمدت و گران‌قيمت به جذب هر چه بيشتر منابع ارزان قيمت و در نهايت تاکيد بر افزايش سودآوري از طريق افزايش درآمدهاي غيرمشاع شده است.
مديرعامل بانک دي افزود: درآمدهاي غيرمشاع به عنوان يک درآمد نقدي تاثير بيشتري در سودآوري بانک‌ها دارد و اين امر باعث شده است بانک‌ دي نيز با طراحي هدفمند استراتژي، برنامه‌ها و تبليغات خدمات خود، کسب سهم بيشتر از اين نوع درآمد در بازار را آغاز نمايد که نگاهي کوتاه به صورت‌هاي مالي منتهي به سال مالي 1396 بانک‌ نشان مي‌دهد مبلغ درآمدهاي غير مشاع در پايان سال 1396 نسبت به سال مالي قبل حدود 25% افزايش داشته است.
دكتر سيد امين جوادي مديرعامل موسسه اعتباري ملل و دكتر سيد محمد‌هادي ايازي معاون امور اجتماعي وزير بهداشت و درمان و هيئت همراه از طرح‌ها و پروژههاي درماني و بهداشتي استان كرمانشاه بازديد کردند. به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل، بيست و دوم آذر ماه سال ٩٦ بود كه دكتر سيد امين جوادي مديرعامل موسسه اعتباري ملل به نمايندگي از بانكهاي خصوصي و موسسات اعتباري و در معيت وزير بهداشت و درمان آقاي قاضي زاده‌هاشمي‌در سفري يك روزه به كرمانشاه و شروع عمليات چندين پروژه بهداشتي درماني، كلنگ بيمارستان ٩٦ تختخوابي اسلام آباد غرب را به نمايندگي از بانكهاي خصوصي و موسسات اعتباري بر زمين زد. حال پس از گذشت شش ماه و اين بار با معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت و درمان آقاي دكتر سيد محمد‌هادي ايازي و هيئت همراه همزمان وتيم مهندسين اجرائي با شروع احداث پروژه ٩٦ تختخوابي اسلام آباد غرب از ساير طرح‌ها و پروژهها نيز بازديدي نمودند. سيد امين جوادي هدف اين سفر را سرعت بخشيدن به تعهدات شبكه بانكي برشمردند.
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اعتبارسنجي مشتريان براي دريافت تسهيلات را يکي از زيرساخت‌هاي مهم در اجراي مدل بانکداري اجتماعي عنوان کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسين حسين زاده در جمع مديران ستادي و استاني اين بانک گفت: حرکت‌هاي خوبي در مسير اعتبارسنجي شده و براي ادامه مسير نياز اين است که در شش ماهه دوم سال جاري اعتبارسنجي پيش نياز دريافت تسهيلات باشد. وي با بيان اينکه اين سامانه نمره دهي اعتباري جهت بررسي سوابق عملکرد بانکي براي ضمانت پرداخت ماهيانه تسهيلات توسط مشتريان در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: سامانه مرآت براي اعتبارسنجي در بانک قرض الحسنه رسالت ايجاد شده که به مشتريان يک نمره اعتباري اعطا و براساس آن ميزان پرداخت تسهيلات را مشخص ميکند.
حسين زاده يادآورشد: اين سامانه براي آسان کردن دريافت تسهيلات و تسهيل مسير وام گيرنده است، چرا که درصورت تاييد اعتبار وام گيرنده، براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه ديگر نيازي به ضامن نيست.
عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض‌الحسنه مهرايران به همراه سلطانيان، مدير شعب استان تهران به صورت سر زده از شعب سطح استان بازديد و آمار عملکرد حوزه‌هاي مختلف آنان را بررسي کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، امامي، ضمن بازديد از شعب استان تهران، راهکارها و تدابير لازم براي بهينه سازي خدمت‌رساني به مشتريان را ابراز داشت.وي در اين بازديد‌ها بر اراده و عزم جدي کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ايران براي ارتقاي بيشتر جايگاه بانک تاكيد كرد و گفت: با توجه به پتانسيل بالاي مجموعه، بايد با تلاش بيشتر، برنامه ريزي مدون و مناسبي براي ايجاد تعامل با مشتريان حقيقي و حقوقي اقدام كرد.در ادامه، سلطانيان نيز اظهارداشت: برگزاري جلسات مستمر بازاريابي در مرحله اول ميان کارکنان و در گام بعدي با مشتريان در راستاي ارايه خدمات مختلف بانکي، امر مهمي‌است و اميدواريم همکاران ما با تلاش مضاعف و نو آوري خود بتوانند، در راستاي رفع نياز مشتريان بانك، گام‌هاي خوبي بردارند.وي تصريح کرد: حاميان بانک قرض الحسنه مهر ايران جامعه‌اي متشکل از اشخاص حقيقي و حقوقي خير هستند که براي به جاي آوردن سنت نيكوي قرض الحسنه اقدام به اين سپرده گذاري‌ها نموده اند.
اولين سمينار تخصصي پژوهش موسسه اعتباري کوثر به صورت آنلاين و حضوري برگزار و در حاشيه آن باشگاه پژوهشگران افتتاح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ نخستين سمينار تخصصي پژوهش کوثر با عنوان ضرورت نگاه پژوهش محور در حل مسايل سازمان به صورت حضوري و آنلاين، با شرکت بيش از 600 نفر از معاونين، مديران و کارشناسان کوثر برگزار گرديد. مصطفي امجديان مدير مرکز مطالعات و نوآوري موسسه اعتباري کوثر محورهاي اين همايش را معرفي باشگاه پژوهشگران بانکي کوثر، نظام مند نمودن فرآيند پژوهش در موسسه، لزوم انجام پژوهش در راستاي نياز سازمان و فرآيند بهبود کيفيت پژوهش در سازمان اعلام نمود. مدير مرکز مطالعات و نوآوري موسسه اعتباري کوثر گفت: ارتقاي کيفيت پژوهش منطبق با نيازسنجي موسسه ، هدايت کارکنان با تحصيلات کارشناسي ارشد و دکتري در امر پژوهش‌هاي نيازسنجي شده، تشکيل باشگاه پژوهشگران و جذب کارکنان و تعامل با دانشگاه‌ها و پژوهشکده پولي بانکي و جذب و عضويت پژوهشگران برتر کشور در حوزه‌هاي مرتبط از جمله اهداف درون و برون سازماني پژوهشي باشگاه پژوهشگران کوثر مي‌باشد. مهرداد سپه وند نيز اظهار داشت: پژوهش در مفهوم عام، بررسي روشمند براي افزايش آگاهي درباره يک موضوع است. بانکداري يک کسب و کار اطلاعات-محور است که به شدت در معرض انقلاب ديجيتالي مي‌باشد.
بانک صنعت و معدن ميزبان گروه تحول اداري و بهره وري وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانکهاي دولتي بود که اين نشست با هدف بررسي موارد مرتبط با استقرار چرخه بهره وري در بانکها برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک صنعت و معدن، در اين جلسه که با حضور رئيس گروه حول اداري و بهره وري وزارت اقتصاد و دارايي و روساي ادارات برنامه ريزي ، بهره وري و ارزيابي عملکرد بانکهاي ملي، سپه،‌ کشاورزي، توسعه صادرات، مسکن، توسعه تعاون، توسعه صادرات و صنعت و معدن برگزار شد اهم موارد مرتبط با تجربيات بانکها در پياده سازي چرخه بهبود بهره وري در بانکهاي دولتي مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين جلسه لزوم برخورداري از ادبيات مشترک در تعاريف و محاسبات بهره وري و شاخص‌هاي آن در شبکه بانکي و متناسب با استانداردهاي OECD و بومي‌سازي آنها مورد تاکيد قرار گرفت. از جمله پايه‌هاي اوليه استقرار چرخه بهره وري مي‌توان به اندازه‌گيري شاخص‌هاي مناسب،‌ تحليل شاخص‌ها، شناسايي فرصت‌هاي بهبود و برنامه ريزي براي دستيابي به اين فرصت‌ها اشاره کرد. گفتني است بانک صنعت و معدن از سالهاي پيش به مقوله بهره وري توجه خاصي داشته است.