تحريم؛ بهترين فرصت احياي برندها
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي کليد عبور از شرايط فعلي را سخت‌کوشي، عقلانيت،‌ اجماع و مدارا برشمرد و گفت: مي‌توانيم با اعتماد داخلي و سرمايه‌هاي اجتماعي و افزايش دارايي‌هاي نهفته در خلاقيت ايراني، برند ساخت ايران را اعتبار دهيم.
علي ربيعي وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي در کنگره سراسري برند ملي اقتدار ملي با اشاره به اينکه امروز تحولات عميقي را تجربه مي‌کنيم که درباره آن کم حرف زده شده است، گفت: چند واقعيت در اين ميان وجود دارد اول تجربه يک اقتصاد بيمار و از سوي ديگر تکانه‌هاي جديد دولت آمريکا شرايطي را به وجود آورده که حتي گاهي يادمان مي‌رود از دستاوردهايي که داشتيم از جمله خروج از تحريم شوراي امنيت حرف بزنيم.





نبايد در پرداخت وام اشتغال شتابزده عمل کنيم
سخنگوي انجمن صنفي تايرسازان گفت: ستاد تنظيم بازار مجوز افزايش حدود ۹ درصدي قيمت تاير را صادر کرد. به نقل از ميزان مصطفي تنها افزود: اين افزايش قيمت ابلاغ شده و در حال طي کردن تشريفات اين کار براي اعمال قيمت‌هاي جديد هستيم. وي در ادامه گفت: کارخانه‌هاي توليدي بايد ابتدا قيمت‌هاي جديد را به سازمان حمايت اعلام کرده و پس از آن محصولات خود را با قيمت‌هاي جديد در بازار عرضه کنند.
تنها، خاطرنشان کرد: طبق اولويت بندي جديدي که صورت گرفته براي تهيه مواد اوليه اصلي مي‌توانيم ارز ۴۲۰۰ تومان بگيريم در حالي که پيش از اين بايد اقلام خود را از ارز حاصل از صادرات تامين مي‌کرديم.





تسهيلات نوسازي به کارخانجات کاغذ نداده‌اند
رئيس سنديکاي توليدکنندگان کاغذ و مقوا گفت: وزارت صنعت مبلغي را براي بازسازي و نوسازي کارخانجات اختصاص داده، اما در حال حاضر پرداختي صورت نگرفته است.
ابوالفضل روغني گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان در پاسخ به اين سئوال که برخي مدعي هستند کاغذ توليد داخل کيفيت پاييني دارند، اظهار کرد: من مخالف اين حرفم، کاغذ طيف وسيع و گسترده‌اي دارد اينکه با چوب بي کيفيتي بر سر کالاي ايراني بزنيم کار بسيار اشتباهي است و در داخل کشور توليدکنندگان با کيفيت داريم که مي‌توانند نياز داخلي را برطرف کنند. وي افزود: در مورد کاغذ کتاب‌هاي درسي و رمان کيفيت لازم را داريم و مي‌توانيم نيازمندي‌هاي داخل را تامين کنيم
گاوداران: علوفه دولتي به دستمان نمي‌رسد
دامدارن مي‌گويند که باوجود اختصاص ارز دولتي و يارانه به واردات خوراک دام در بازار اما اين محصولات به دليل نبود نظارت‌هاي لازم به قيمت‌هاي بالايي در بازار به فروش مي‌رسد و علوفه دولتي به‌دستشان نمي‌رسد.
به گزارش تسنيم دامداران احمد مقدسي رئيس هيئت مديره انجمن صنفي گاو داران در اين ارتباط به تسنيم گفت: در حالي بر اساس اعلام دولت، قيمت کنجاله سويا نبايد بيشتر از 2200تومان باشد، اين محصول در بازار به قيمت 2600 تومان تا 2700 تومان به فروش مي‌رسد و به دليل نبود نظارت‌هاي لازم اين محصولات واردشده به قيمت تمام‌شده خود با ارز رسمي‌و يارانه به فروش نمي‌رسد.
وي افزود: در سال جاري دولت تنها اقدام به اختصاص 2 هزار تومان کنجاله سويايي دولتي به قيمت 1950 تومان کرده است که اين حجم تنها پاسخ‌گويي نياز دو دامداري است.
رئيس هيئت مديره انجمن صنفي گاو داران ادامه داد: قيمت تمام‌شده امروز شير خام دامداران بر اساس آناليز انجام‌شده به 1567 تومان رسيده است اما دامداران مجبور به فروش شير خام خود به کمتر از قيمت تمام‌شده هستند.
وي تصريح کرد: دامداران با همراهي وزارت جهاد کشاورزي درخواست افزايش قيمت شير خام به 1700 تومان را داده‌اند و اما اين درخواست مورد توجه قرار نگرفت است.
بنابراين گزارش شير کوند عضو هيئت‌مديره انجمن صنفي گاوداران نيز در اين ارتباط به تسنيم گفت: معلوم نيست که نهادهايي که با ارز دولتي به کشور واردشده است به دست چه کسي رسيده و با چه قيمت به فروش رفته است زيرا ما اين محصولات را مانند کنجاله سويا با قيمت 2700 تومان خريداري مي‌کنيم در حاليکه حداکثر قيمت اين محصول 2200 تومان اعلام شده است.
وي افزود: در حال حاضر با کمبود علوفه روبه رو هستيم به طوري که رکورد توليد شير خام در دامداري ما کاهش‌يافته است.
وضع عوارض بر سنگ‌هاي صادراتي
به مصلحت نيست
رئيس هيات مديره انجمن سنگ ايران با اشاره به اينکه در مقطع فعلي که حتي ورود يک دلار به کشور غنيمت است، شاهديم دولت بر صادرات مواد خام عوارض تعيين کرده است، اظهار داشت: وضع عوارض براي سنگ‌هاي صادراتي در شرايط فعلي به مصلحت کشور نيست.
به گزارش تجارت، ابوالقاسم شفيعي در نشست خبري با اشاره به حضور نزديک به 100 صادرکننده در اين صنعت که صادرکنندگان خرد هستند، خاطرنشان کرد: دولت هنوز برنامه خود را براي اين دسته از صادرکنندگان اعلام نکرده و احتمال مي‌رود «ارز توافقي» که در بورس عرضه مي‌شود را براي آنان در نظر بگيرد.
وي افزود:در دو ماه گذشته اعضاي انجمن سنگ صادرات داشته اند، اما هنوز مشخص نشده که چگونه و با چه ساز وکاري بايد اين ارز را به داخل برگردانند.
بررسی های تجارت نشان می دهد؛
مشکلات و اختلالات بسياري براي شهروندان روستاها و شهرهاي کشور پيش آمد و انتقاداتي را متوجه مسئولان و دست اندرکاران وزارت نيرو و حوزه انرژي نمود. طي روزهاي اخير در منازل، بيمارستان‌ها، خيابان‌ها و بسياري ادارات و ارگان‌ها، مردم با شرايط غافلگير کننده و غير مترقبه‌اي روبرو شدند که به نظر مي‌رسد مشکلات پيش آمده بيشتر به خاطر بي برنامگي و عدم زمان بندي براي قطعي هدفمند برق باشد. در همين ارتباط برخي نمايندگان مجلس به اين موضوع واکنش نشان دادند و خواهان رفع مشکلات مردم و سياستگذاري و برنامه‌ريزي درست وزارت نيرو در قبال قطعي برق مکرر برق شدند.
لزوم احداث نيروگاه جديد
سخنگوي کميسيون انرژي عدم سياستگذاري وزارت نيرو براي احداث نيروگاه جديد را از جمله ضعف‌ها برشمرد و گفت: اين وزارت خانه بايد براي خاموشي‌ها برنامه زمانبندي ارائه دهد تا مردم دچار مشکل نشوند.
اسدا... قره‌خاني در گفت‌وگو با ايلنا، درباره قطعي‌هاي پي در پي برق در شهرها و روستاهاي کشور اظهار داشت: متاسفانه وزارت نيرو مطابق برنامه احداث نيروگاه و توليد برق جلو نرفته و سياست‌گذاري نکرده و باعث شده اين مشکلات بوجود آيد.
وي افزود: بخش عظيمي‌از قطعي‌ها به خاطر کم کاري وزارت نيرو ، بخشي مربوط به عدم صرفه جويي مردم و بخش سوم نيز مربوط به کاهش نزولات آسماني و از مدار خارج شدن نيروگاه‌هاي برقآبي است.
سخنگوي کميسيون انرژي خاطرنشان کرد: بايد اين سوال را از وزارت نيرو بپرسيم، چرا جذب سرمايه گذاري نکرد؟ چرا سرمايه گذار را تشويق به ورود به عرصه نيروگاه سازي نکرد؟ چرا انگيزه لازم را براي سرمايه گذاري ايجاد نکرد و باعث شده ما با خاموشي مواجه شويم، البته مردم هم متاسفانه به خاطر برق ارزان صرفه‌جويي نمي‌کنند.
وي يادآور شد: بايد کارخانجات فرسوده و خطوط توليدي که انرژي بر هستند، صنايعي که انرژي بالايي مصرف مي‌کنند، نوسازي مي‌شدند و وزارت صنايع بايد بيشتر روي اين قسمت‌ها سرمايه گذاري مي‌کرد.قره خاني در ادامه تاکيد کرد: از ديگر سهل‌انگاري‌هاي وزارت نيرو که به عنوان نقص و ضعف محسوب مي‌شود عدم ارائه برنامه زمانبندي براي خاموشي‌ها است که بايد براي شهرهاي بزرگ ارائه شود تا مراکزي مثل بيمارستان‌ها، پمپ‌بنزين‌ها و يا چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي با مشکل مواجه نشوند و مشکلي در خدمت‌رساني بوجود نيايد.
وزير نيرو به کميسيون انرژي پاسخ مي‌دهد
عضو کميسيون انرژي گفت:‌ وزير نيرو و معاونانش براي ارائه گزارش و بحث در خصوص مشکلات پيش آمده در حوزه برق مهمان کميسيون انرژي خواهند بود.
سلام اميني در گفت‌وگو ايلنا در خصوص قطعي برق و مشکلات حوزه انرژي در روزهاي اخير گفت: متاسفانه مردم در شهرهاي مختلف با قطعي برق بدون اعلام قبلي مواجه هستند که همين موضوع مشکلات فراواني را به وجود آورده است.
وي افزود: ما همواره بر موضوع صرفه‌جويي تاکيد داشته‌ايم اما در نحوه اجراي اين کار حتي اگر با قطعي برق همراه باشد بايد برنامه قطعي پيش از انجام به ساکنين شهرها يا مناطق شهر تهران اعلام شود تا مردم دچار مشکل نشوند.
اميني با اشاره به جلسه کميسيون انرژي و حضور وزير نيرو گفت:‌ حتما اين موضوع را در جلسه مطرح مي‌کنيم تا وزير نيرو پاسخگو باشند.
خاموشي بدون برنامه تاثيري در کاهش مصرف برق ندارد
خاموشي‌هاي بدون برنامه اعمال شده در شبکه برق هم نتوانست از رشد مصرف برق جلوگيري کند و به اعتقاد اکثر مشترکان نوبت‌بندي قطع برق و اعلام از قبل مي‌تواند موجب رفاه حال شهروندان و در کاهش مصرف موثرتر و مناسب‌تر باشد.
به گزارش فارس، جهش 6 هزار مگاواتي مصرف برق در زمان اوج مصرف و آن هم در شرايطي که خاموشي‌هاي برق از هفته گذشته آغاز و اين روزها به اوج خود رسيده اين موضوع را متذکر مي‌شود که مردم هنوز کسري برق را باور ندارند و تلاشي هم براي مديريت مصرف از خود نشان نمي‌دهند.
هر چند دستگاههاي دولتي به گفته مسوولان ارشد وزارت نيرو بايد مصرف برق خود را کاهش دهند و از وسايل سرمايشي در زمان تعطيلي ادارات استفاده نکنند، اما ظاهرا اين اقدام‌ها نيز نتوانسته مصرف برق را کاهش دهد. اما نکته مهمي‌که در خاموشي‌هاي به ظاهر بدون برنامه‌ريزي نهفته است و مسوولان وزارت نيرو از اعلام آن ترس دارند، همانا عدم اعلام خاموشي‌هاي بدون برنامه‌ريزي است.
از سوي ديگر غلامرضا خوش خلق مدير عامل برق منطقه‌اي تهران در گفت‌وگو با فارس مي‌گويد: قطعاً خاموشي‌هايي که مردم آن را احساس مي‌کنند، به دليل عدم صرفه‌جويي و افزايش مصرف برق بوده است، چرا که براي اينکه پايداري شبکه سراسري حفظ شود، مديريت بار شبکه را اعمال کرديم. خوش خلق خاطرنشان کرد: از مردم بارها خواهش کرده‌ايم که 10 درصد از مصرف خود را صرفه‌جويي و مديريت کنند، يعني مصارف غير ضرور خود را صرفه‌جويي و مديريت کنند، يعني مصارف غير ضرور خود را به ساعات غير پيک منتقل کنند.مديرعامل برق منطقه‌اي تهران افزود: اوج مصرف برق از ساعت 11 تا 16 است، بنابراين از مردم تقاضا داريم، از مصرف لوازم برقي در اين ساعات کمتر استفاده کنند و به عنوان مثال در روز از روشن‌ کردن لامپ‌هاي اضافي خودداري کنند.وي در پاسخ به اين سوال که آيا قرار است، خاموشي برق برنامه‌ريزي شده‌اي داشته باشيم، تصريح کرد: ما به هيچ وجه خاموشي برنامه‌ريزي شده‌اي قرار نيست، اعمال کنيم. روز گذشته نيز همايون حائري معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در نشست خبري تاکيد کرده بود که ما خاموشي برنامه‌ريزي شده‌اي اعمال نمي‌کنيم، اما کسري برق موضوعي است که بايد مردم آن را باور کنند و در مصرف برق خود صرفه جويي کنند. حائري گفت: اگر مردم صرفه جويي 10 درصدي داشته باشند، خاموشي‌ها به حداقل مي‌رسد، اما اگر اين افزايش مصرف ادامه پيدا کند، خاموشي‌ها ادامه خواهد يافت، پس به نظر مي‌رسد، با توجه به رشد مصرف و بي توجهي مشترکان برق در مديريت مصرف اعمال خاموشي‌ها به اطلاع شهروندان برسد، تا هم مشترکان کمبود برق را باور کنند و هم اينکه برخي مشکلات در بي اطلاعي از زمان خاموشي کاهش يابد.
مصرف برق رکورد زد
مصرف برق کشور ديروز (11 تيرماه) رکورد زد و به رقم 56 هزار و 532 مگاوات رسيد. به گزارش ايرنا، اين رقم در مقايسه با رکورد قبلي که پارسال با مصرف 55 هزار و 443 مگاوات به ثبت رسيده بود، افزايش يک هزار و 89 مگاواتي را نشان مي‌دهد.شرکت مديريت شبکه برق ايران، اوج مصرف برق در روز گذشته را نيز 55 هزار و 432 مگاوات گزارش کرد که امروز نسبت به آن، يک هزار و 240مگاوات افزايش يافت.
بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو، ميزان مبادلات برق نيز در روز گذشته برابر با 561 مگاوات ثبت شد که سهم صادرات از اين ميزان 156 مگاوات و واردات برق نيز 405 مگاوات بود.
همچنين ميزان مصرف برق صنايع در روز گذشته سه هزار و 582 مگاوات بوده که در مقايسه با روز يکشنبه که ميزان آن سه هزار و 530 مگاوات ثبت شده، مصرف برق اين بخش قدري افزايش داشته است. در گزارش وزارت نيرو آمده است: «با توجه به گرم شدن دماي هوا در اکثر استان‌هاي کشور، ضروري است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگي حداکثر صرفه‌جويي را به عمل آورده و در ساعات پيک از به ‌کارگيري لوازم برقي پرمصرف اجتناب کرده تا هموطنان به‌ويژه در مناطق گرم جنوب کشور نيز از نعمت برق برخوردار باشند.
پيام تبريک مديرعامل بيمه "ما"
به مناسبت سالروز تاسيس بيمه "ما"
دکتر حجت بهاري فر مديرعامل بيمه ما در پيامي‌سالروز تاسيس اين شرکت را تبريک گفت.
به نام او که کمال مطلق است - هدهد، مرغکان را وادي به وادي پيش برد تا از "هفت‌ 0شهر عشق" بگذرند و در ايستگاه نهايي، سي مرغي شوند که در آينه "سيمرغ"، خويش را بنگرند و فاتح قلّه قاف باشند.
...و اکنون هفت‌ساله شده‌ايم! - بابيمه "‌ما" از تيرماه سال ۱۳۹۰، وادي به وادي هفت شهر "عشق" و "خدمت" را طي کرده‌ايم و اکنون هفت‌سالگي را با تعداد شعبات "چهل‌گانه"مان پيوند مي‌زنيم تا از اين همنشيني پر رمز و رازِ "هفت" و "چهل" که اعدادِ نمادينِ "بلوغ" و "تکامل" هستند، بر خود بباليم و البته نيک مي‌دانيم که بيش از آنچه تا به امروز طي شده و به کمال رسيده، مسيري هزار‌منزل - به تعداد نماينده‌هاي امروزمان در سراسر کشور - پيش روي ماست که گفته‌اند:"موفقيت و کمال را پاياني نيست" و اين راه سختِ خدمت و تکاملِ فراتر، تنها با وجود همکاراني عاشق و پرتلاش چون شما هموار و دست‌يافتني خواهد بود و لاغير.
بيش از خرسندي امروز که در جشن تولد ۷سالگي بيمه "ما" در جريان است، شادي و خرسندي براي روزهاي آينده در دل داريم؛
خرسندي افتخار به خاطر آرامشي که به بيمه‌گذاران‌مان مي‌بخشيم
خرسندي افتخار به ارزش‌آفريني براي همه ذي‌نفعان
خرسندي افتخار به ارائه خدمات متنوع و پيشرو متناسب با تعاريف روز بيمه‌اي در دنيا
خرسندي افتخار به ايجاد هم‌افزايي از راه يکپارچه‌کردن و گردآوري حق بيمه‌ها
خرسندي افتخار به تعاملات منطقي و سازنده با همکاران‌مان در ديگر بيمه‌ها
و خرسندي افتخار به اثرگذاري مثبت و چشمگير در شکوفايي اقتصاد ايران عزيز!
هفت سالِ طي‌شده، ثابت کرده بيمه "ما" در پياده‌سازي اهداف و برنامه‌هاي خود مصمم بوده و جايگاه سربلند امروز را مديون صداقت و جديت در توسعه و تعميم فرهنگ بيمه، طراحي اَشکال نوين بيمه‌اي متناسب با فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي، به‌کارگيري نيروهاي متخصص و باتجربه، توسعه و گسترش هدفمند و پرشمار شعب و استفاده گسترده از برنامه‌هاي نوآورانه آموزشي و تبليغاتي در راستاي تحقق هدف‌گذاري‌هاي خود بوده و خواهد بود.
اين راه خدمت را ادامه خواهيم داد؛ جدي‌تر، کوشاتر، نوين‌تر و عاشق‌تر!
حمد و ثنا خداوندي را که پشت و پناه ما بوده و هست، قدرداني از سهامداراني که حضورشان باعث دلگرمي‌و حمايت خالصانه شان زبانزد بوده و سپاس همکاراني را که از "دقايق"ِ خدمت، هفت سالِ پرافتخار را رقم زدند.
ضمن شادباش به اعضاي محترم هيئت مديره، معاونين سختکوش، مديران مدبّر، روساي پرتلاش تمامي‌شعب، کارشناسان کاربلد، سهامداران گرامي، نمايندگان ارجمند شبکه فروش، کارگزاران عزيز، همکاران وظيفه‌شناس و مشتريان شايسته بيمه‌ "ما"، مراتب قدرداني خود را از همکاري همدلانه عزيزان يادشده اعلام مي‌دارم و پيام تبريک خود را اينگونه خاتمه مي‌دهم که:"ما بدان مقصد عالي نتوانيم رسيد / هم مگر پيش نهد لطف شما گامي‌چند".
رييس جديد شعبه چابهار بيمه ايران معين معرفي شد
با حضور آقاي حميدي مديرعامل، آقاي اسدي مدير امور شعب و نمايندگان و نمايندگان شعبه چابهار مراسم توديع رييس سابق و معارفه رييس جديد شعبه چابهاربرگزار شد.
در ابتداي مراسم از زحمات و تلاشهاي آقاي محمد مبارکي رييس سابق شعبه چابهار تقدير به عمل آمد و پس از آن آقاي عباس جهانديده به عنوان رييس جديد اين شعبه معرفي شد.
عباس جهانديده سابقه همکاري با بيمه‌هاي نوين، دي و ما را در کارنامه کاري خود دارد؛ وي پيش از اين رييس شعبه ياسوج بيمه ما بوده است.
شرکت بيمه ايران معين با تبريک به آقاي جهانديده براي ايشان در سمت جديد آرزوي توفيق روز افزون دارد.
پرداخت خسارت ناشي از زلزله
به خطوط لوله و مخابرات نفت توسط بيمه سرمد
بيمه سرمد خسارت ناشي از زلزله استان کرمانشاه را به مبلغ 3/2 ميليارد ريال به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، در اثر زمين لرزه‌اي که با قدرت 7/4 ريشتر در آبان ماه سال گذشته در منطقه ازگله و ثلاث باباجاني استان کرمانشاه به وقوع پيوست، ساختمانهاي بيمه گذار در مرکز مخابراتي سرخه ديزه، مرکز انتقال نفت پايطاق، مرکز انتقال نفت کرمانشاه و مرکز مخابراتي چهارزبر متحمل خسارت شدند. تيم ارزيابي خسارت بيمه سرمد، بلافاصله پس از وقوع زلزله به محل حادثه مراجعه و طي دو مرحله نسبت به ارزيابي خسارت‌هاي اعلام شده اقدام نمود. بر اساس اين گزارش، خسارت مذکور پس از ارائه گزارش کارشناس ارزياب و بلافاصله پس از تکميل مدارک توسط بيمه گذار در زماني کمتر از يک ماه پرداخت گرديد.
جلسه يک روزه هم انديشي مديران شعب شرکت بيمه کارآفرين
در پايان فصل اول سال 1397، جلسه هم انديشي مديران ارشد ستادي با رؤساي شعب به منظور بررسي چالش‌هاي موجود با حضور مديرعامل، اعضا هيأت مديره و معاونين در روز چهارشنبه 1397/4/6 برگزار شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه کارآفرين، در ابتداي اين جلسه معاون فني در بيمه‌هاي اموال و مسئوليت، گزارشي از عملکرد شعب تا پايان فصل اول ارائه نمودند. در ادامه اين جلسه؛ قائم مقام شرکت، برخي از چالش‌ها و فرصت‌هاي پيش روي شرکت را بر شمرد. عبدالمحمود ضرابي، مديرعامل بيمه کارآفرين در اين هم انديشي، با بيان آخرين وضعيت صنعت بيمه در کشور، و شرايط 15 ساله بيمه کارآفرين در صنعت بيمه را تشريح کرد. ضرابي، در ادامه سخنان خود ضمن بيان راهکارهايي درباره چگونگي فعاليت و توسعه شبکه فروش، انتخاب ريسک مناسب، تعامل بيشتر با بيمه گذاران و ذينفعان تاکيد کرد. در اين جلسه يک روزه، رؤساي شعب به بيان نظرات و پيشنهادات در حوزه مربوطه خود پرداختند و معاونين و مديران ستادي نيز ضمن پاسخگويي، ضعف‌ها و قوت‌هاي درون و فرصت‌ها و تهديدهاي برون سازماني و چالش‌هاي مالي پيش رو در سال 97 را مورد بررسي قرار دادند. در پايان جلسه مقرر گرديد، اقدامات لازم جهت هماهنگي و همسويي بيشتر شعب و ستاد صورت پذيرفته و از طريق مديران منتخب شعب مطرح و جهت اتخاذ تصميم پيگيري شود.
اخذ گواهينامه استاندارد سيستم مديريت کيفيت توسط بيمه‌‌‌کوثر
شرکت بيمه‌‌کوثر موفق به پياده‌‌سازي سيستم مديريت کيفيت ISO9001:2015 در تمامي‌حوزه‌هاي فعاليت شرکت و اخذ گواهينامه معتبر از شرکت IMQ ايتاليا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير سيستم‌ها و تطبيق مقررات معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي بيمه‌کوثر؛ اين شرکت با تلاش‌هاي مداوم و متعهدانه مديران و کارکنان خود به‌منظور پياده‌سازي کامل استانداردها و بهبود فرايندها و نيز کنترل و پايش مداوم آن‌ها، موفق شد استاندارد ISO9001 ويرايش سال 2008 را به ويرايش 2015 ارتقا دهد. مسعود طاهري تاکيدکرد: در ويرايش جديد اين استاندارد توجه به مديريت ريسک نقش محوري داشته است.وي با بيان اينکه پذيرش سيستم مديريت کيفيت براي شرکت يک تصميم استراتژيک است، گفت: پياده‌سازي سيستم مديريت کيفيت به بهبود عملکرد کلي شرکت کمک مي‌کند. مدير سيستم‌ها و تطبيق مقررات بيمه‌کوثر افزود: ارايه محصولات و خدمات مطابق با نيازهاي مشتري، رعايت آيين‌نامه‌ها و ابلاغيه‌هاي مبادي ذي‌ربط، تسهيل فرصت‌هايي براي افزايش رضايت مشتري، پرداختن به ريسک‌ها و فرصت‌هاي مرتبط با محيط و اهداف شرکت و نيز بررسي انطباق فعاليت‌هاي شرکت با استاندارد يادشده ازجمله مسايل ضروري براي پياده‌سازي سيستم مديريت کيفيت است.مسعود طاهري خاطرنشان‌کرد: پيش از اين، شرکت بيمه‌کوثر موفق به اخذ گواهينامه‌هاي بين‌المللي استاندارد ISO10002 (راهنمايي براي رسيدگي به شکايات مشتريان)،ISO10004 (راهنمايي براي سنجش رضايت مشتريان) و ISO10015 (مديريت کيفيت آموزش) شده بود.