سروش رفیعی در راه کرواسی
هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به تمرینات این تیم در کرواسی اضافه می‌شود.
به گزارش ایسنا، سروش رفیعی که پس از یک نیم فصل بازی برای پرسپولیس به قطر رفته بود، حالا با مذاکراتی که با پرسپولیسی‌ها داشته قرار است به اردوی این تیم در کرواسی ملحق شود.
طبق برنامه این بازیکن در دو روز آینده به کرواسی سفر می‌کند تا تمریناتش را با پرسپولیس آغاز کند. در ادامه و پس از بازگشت پرسپولیس به تهران مذاکراتی انجام خواهد شد تا با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل‌ انتقالات، رفیعی نیم فصل اول را در یکی از تیم‌های تهرانی بازی کند.با توجه به مذاکرات انجام شده، احتمال پیوستن رفیعی به پیکان زیاد است.



فضانوردان در حال تماشای جام‌جهانی فوتبال
فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" که هم اکنون در فضا هستند و ماموریت‌های متعددی را انجام می‌دهند، از تماشای رقابت‌های جام جهانی بازنماندند و در این ایستگاه فضایی به تماشای این مسابقات می‌پردازند.
به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، به تازگی تصاویر دو تن از فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" منتشر شده است که نشان می‌دهد این دو نفر حتی در فضا هم به تماشای رقابت‌های جام‌جهانی پرداخته‌اند.یکی از این فضانوردان "اولگ آرتمیف"(Oleg Artemyev) است که فضانورد اهل کشور لتونی است. دیگری نیز "ریچارد آر. آرنولد
"(Richard R. Arnold) است که یک فضانورد آمریکایی است.





سرمایه‌گذاری روی بانوان کشتی‌گیر ۱۸ تا ۲۳ ساله
نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفت: ورزشکارانی که به سن بازنشستگی رسیدند سرمایه گذاری برای آینده کشتی بانوان محسوب نمی‌شوند بنابراین باید فضا را برای کشتی گیران ۱۸ تا ۲۳ ساله فراهم کنیم. مریم منظمی ، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در مورد انتخاب رده سنی ۱۸ تا ۲۳ سال برای مسابقه های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان، به خبرنگار ایسنا گفت‌: افرادی که در رشته های دیگر به سن بازنشستگی می‌رسند مثلا ورزشکارانی که سال ها در عرصه های دیگر قهرمان آفرینی کرده‌اند و به سن بازنشستگی رسیدند زمانی که به رشته کشتی وارد می‌شوند تنها می‌توانند از تجربه های مسابقه های قبلی شان استفاده کنند، در قهرمانی کشور شرکت کنند و شاید بعضی از آنها مقام های اول تا سوم را کسب کنند
کسب مدال طلا و نقره تیم ملی تنیس
‌روی میز معلولان
در دومین روز از رقابت‌های تنیس‌روی میز معلولان که در جاکارتای اندونزی در حال برگزاری است، تیم ملی تنیس روی میز معلولان به یک مدال طلا و نقره دست یافت. به گزارش ایسنا، در دومین روز از رقابت‌های بین‌المللی تنیس روی میز معلولان که در جاکارتا در حال برگزاری است، نمایندگان ایران به یک مدال طلا و نقره دست یافتند. در این رقابت‌ها مهران وصلتی در دیدار فینال برابر حریفی از سنگاپور به برتری دست یافت و نخستین مدال طلای تیم ملی تنیس‌روی میز معلولان را به خود اختصاص داد. ناصر دهقان پور، دیگر فینالیست کشورمان در فینال انفرادی کلاس ۹ به مدال نقره دست یافت. پیش از این نمایندگان ایران به دو مدال برنز دست پیدا کرده بودند. امروز و و در آخرین روز از این رقابت‌ها نمایندگان ایران در بخش تیمی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
تیم ایران با ترکیب مهدی معصومی، حسین زمانی‌پور، سید امیرحسین حسینی‌پور، علی یزدی راوندی، ناصر دهقان‌پور، مجید عربی، مهران وصلتی، محمد قنبری، علی اردوان و مجتبی بختیاری در این مسابقات شرکت کرده است و مهدی آرمندنیا هدایت تیم را در این تورنمنت بر عهده دارد.
دریافت ۸۰هزارتومان از کمانداران
دبیر فدراسیون تیروکمان گفت: دریافت ۸۰هزار تومان ورودی از کمانداران برای شرکت در مرحله دوم رنکینگ کشوری چندسالی است که اجرا می شود و در جهت کمک به هیات‌های استانی است.
به گزارش ایسنا، مرحله دوم رنکینگ کشوری تیروکمان در رشته‌های ریکرو و کامپوند زنان و مردان در حالی پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ تیر در سایت تیروکمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود که فدراسیون از کمانداران برای شرکت در این مرحله نیز همانند مرحله اول رنکینگ کشوری به جز هزینه غذا و خوابگاه مبلغ ۸۰هزار تومان ورودیه دریافت می‌کند.
رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیروکمان با تایید این خبر به ایسنا گفت: دریافت ورودیه از کمانداران برای شرکت در مسابقات آزاد و رنکینگ کشوری چیز جدیدی نیست و نزدیک ۵ سال است که فدراسیون برای کمک به هیات‌های استانی و پرداخت جوایز به نفرات اول تا سوم رنکینگ کشوری و هزینه داوران و مربیان از کمانداران ورودیه دریافت می‌کند که البته این ورودیه سال گذشته ۶۰هزار تومان بود و امسال ۸۰هزار تومان شده است و در ۸ مرحله رنکینگ کشوری که تا پایان سال برگزار می‌شود، کمانداران شرکت کننده باید این ورودیه را پرداخت کنند. دبیر فدراسیون تیروکمان خاطرنشان کرد: مسوولیت برگزاری رنکینگ کشوری بر عهده هیات‌های استانی است و حتی ورودیه که کمانداران پرداخت می‌کنند به حساب هیات‌ها واریز می‌شود نه فدراسیون. فدراسیون تنها بر نحوه برگزاری مسابقات نظارت می‌کند و نقش دیگری ندارد.
اظهارات ضد و نقیض رسانه‌های خارجی و مسئولان فدراسیون فوتبال
مسئولان فدراسیون فوتبال
می گویند کی روش اینجا می ماند و رسانه های خارجی از رفتنش می نویسند.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بعد از بزرگترین موفقیت کسب شده تاریخ ایران در جام جهانی در پایین ترین سطح از محبوبیت قرار گرفته است.
هواداران پرسپولیس در حمایت از علی کریمی و برانکو ، بعد از بردهای تیم های دیگر آسیایی در جام جهانی و بازی های زیبای ژاپن ، دیگر این سبک فوتبال ارائه شده از سوی تیم ملی زیر نظر کی روش را خالی از حس افتخار می دانند.دعواها و بلواهای ایجاد شده هم مزید بر علت شده تا سرمربی را گوشه رینگ برده باشند. با این وجود در فاصله 6 ماه به جام ملتهای آسیا ، گزینه عبور از کی روش شاید یکی از بدترین انتخاب هاست. تازه اینکه کی روش بر اساس توان فوتبالی ایران و سطحی از آماده سازی که می شد برایش در نظر گرفت ، تیمی ساخته با بهترین راندمان. تقریبا همه تیم هایی که برابر اسپانیا بازی کردند ، با همین استراتژی به نتیجه رسیدند و حتی ژاپن هم تقریبا فلسفه فوتبالش چیزی شبیه به فلسفه در نظر گرفته شده از سوی تیم ملی ایران بود ، حالا با کمی جسارت هجومی بیشتر.در این شرایط اما بحث اساسی ، ماندن یا نماندن سرمربی است. اگرچه او گفته بود برای شش ماه در ایران نمی ماند اما مذاکرات حین مسابقات ایران سبب شد تا دو طرف به نقطه مشترک برای ماندن برسند.این اما منجر به عقد قرارداد نشد. در بازگشت کی روش به ایران اما این گمانه زنی که او می ماند ، در دل دعواهای با برانکو ، قوت بیشتری گرفت اما باز هم به نتیجه قطعی نرسید. او تقریبا یک هفته است که ایران مانده ولی دو طرف هنوز برگه ای امضا نکرده اند.بحث درباره پیشنهادهای خارجی که دارد ، کم نیستند اما خود سرمربی اقلا نقشه راه آینده فوتبال ایران برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا بعد از 42 سال را ترسیم می کند. هر روز جلسات طولانی با دستیارانش دارد برای طراحی سبک بازی و اردوهای آماده سازی.در این شرایط شاید تنها عاملی که باعث قطع این همکاری شود ، احتمالا عدم توافق حرفه ای بر سر نحوه آماده سازی تیم ملی خواهد بود. بی تردید ماندن کی روش در راس کادرفنی تیم ملی ایران تغییری در سبک بازی و فلسفه بازی ما ایجاد نخواهد کرد.
او همچنان بنای بازی اش را بر ندادن فرصت به حریفان و استفاده از فرصت ها خواهد گذاشت. البته شاید این بار در جام ملتها ، سبک بازی مان بشود سبک بازی با کره یا ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی ، نه سبک بازی با تیم ملی اسپانیا و پرتغال.احتمال رفتن کی روش از
ایران ، خیلی زیاد نیست چون اقلا خود کی روش هم خیلی دوست دارد این جدایی با یک افتخار بزرگ همراه باشد . با یک جام . چیزی که می داند برای دستیابی به آن مسیری دشوار در پیش دارد
اما چاره ای هم برای رسیدن به این عنوان غیر از یک بار برنامه سازی کامل ندارد. چون این بار هر اتفاقی غیر از قهرمانی سبب نمی شود که او محبوبیتش را در فوتبال ایران باقی نگه دارد!سایت خبری تایمز آفریقای جنوبی ادعا کرد که احتمال دارد کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران جدا شود. سایت خبری تایمز آفریقای جنوبی اعلام کرد که به احتمال زیاد کارلوس کی‌روش از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران جدا می‌شود و احتمال دارد به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی آفریقای جنوبی انتخاب شود.در گزارش تایمز آفریقای جنوبی آمده است: مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران هفته‌ گذشته اعلام کرد که کارلوس کی‌روش کار خود را با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ادامه‌ می‌دهد، اما یک منبع نزدیک به کی‌روش اعلام کرده است این اتفاق رخ نخواهد داد.این منبع در مصاحبه با رویترز اعلام کرده است: فدراسیون فوتبال ایران راهکار جدیدی را پیش گرفته است، اما رسیدن به توافق به دلیل شرایط ‌اولیه‌ای که فدراسیون باید فراهم کند، دور از ذهن است. در شرایط فعلی قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران در پایان ماه جولای تمام می‌شود به غیر از ایران کی‌روش پیشنهادات دیگری نیز دارد.
دارنده مدال برنز کشتی جهان مطرح کرد؛
دارنده مدال برنز کشتی جهان گفت: متأسفانه با توجه به شواهد و قرائن موجود، خطر محرومیت کشتی ایران بسیار جدی است، اما سکوت متولیان سیاست خارجی کشور همچنان ادامه دارد.
حسین نوری در گفتگو بامهر با بیان اینکه لابی صهیونیسم در کمیته بین المللی المپیک بسیار فعال شده اظهار داشت: متأسفانه در کنار این شیطنت‌های بین‌المللی، برخی از کشورها به ویژه روس ها نیز با دادن کشتی‌گیر به این رژیم غاصب، درصدد ضربه زدن به کشتی ایران هستند.
وی تصریح کرد: پیش از این رژیم اشغالگر قدس حداکثر با ۲ تا ۳ کشتی‌گیر در مسابقات حاضر می شد، اما برای مثال آنها امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا که اردیبهشت ماه در کشور مقدونیه برگزار شد، با ۶ کشتی گیر در رشته کشتی آزاد و ۶ کشتی گیر در رشته کشتی فرنگی شرکت کردند و جالب تر اینکه اصلا در کشتی زنان کشتی‌گیر نداشتند.
اینها همه نشانه این است که برای کشتی ایران برنامه دارند.
دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان ادامه داد: اگر به نام و نشان کشتی گیران حاضر در رقابتهای اروپایی توجه کنیم متوجه می شویم از چه کشورهایی تابعیت رژیم صهیونیستی را پذیرفته اند. جالب تر آنکه بسیاری از این کشتی گیران به غیر از این مسابقات سابقه دیگری در کشتی ندارند.
نوری اظهار داشت: این موضوع از چند ماه پیش برای رسول خادم مسجل شده بود که پس از محرومیت علیرضا کریمی، کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی دیگر به کشتی ایران این اجازه را نخواهد داد که با روش های قبل مثل حاضر نشدن و یا نسخه پزشکی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس روبرو نشوند و به همین خاطر بود که وی چندین بار این موضوع را به مسئولین امر اطلاع داد.
وی در مورد نامه کشتی‌گیران به مقام معظم رهبری نیز تصریح کرد: ما کشتی گیران همیشه از سیاست های کلی نظام تبعیت کردیم و قطعا طبق همین سیاست ها حرکت خواهیم کرد، اما با توجه به اینکه می شود با دیپلماسی فعال و ورود دستگاه های بالادستی و مذاکره با کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی به نوعی موضوع محرومیت کشتی گیران را حل کرد، به مقام معظم رهبری نامه نوشتیم.
از ایشان تشکر می کنیم که پاسخ ما را دادند و دستورات لازم را به مسئولین مربوطه اعلام کردند، اما پس از حدود چهار ماه موضع مسئولان امر از جمله وزارت امورخارجه برای رایزنی های دیپلماتیک برابر این مساله، فقط و فقط سکوت است. متاسفانه خادم هم پس آنکه مجبور شد از تمام ظرفیت های خود از حضور در هیأت رئیسه برای تعلیق نشدن کشتی ایران استفاده کند، با توجه به شرایط پیش آمده، قید این پست ارزشمند و تاثیرگذار را زد و از عضویت هیات رئیسه استعفا داد.
نوری در پایان خاطرنشان کرد: کشتی پرافتخارترین ورزش ایران است که هم در المپیک ها و هم در بازی های آسیایی و جهانی باعث به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و نواخته شدن سرود ملی ایران شده است. در همین راستا در چند ماه آتی نیز ما چهار میدان جهانی در رده های سنی مختلف را پیش رو داریم که با مشخص شدن اهداف رژیم صهیونیستی، زنگ خطر برای کشتی ایران به صدا در آمده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خطاب به رییس‌جمهور خواستار برنامه‌ریزی دولت برای توفیقات بیشتر در میادین بین‌المللی بخصوص در بازی‌های آسیایی جاکارتا و جام ملت‌های آسیا شدند.
به گزارش ایسنا، متن این بیانیه که به امضای ۱۵۸ نفر از نمایندگان رسیده و توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد قرائت شد، به شرح زیر است:
«آقای رییس‌جمهور همانگونه که مستحضر هستید ورزش قهرمانی همانند ورزش همگانی در افزایش شادمانی، غرور ملی و امیدواری و خودباوری مردم تاثیر بسزایی دارد. در همین راستا مجلس شورای اسلامی در طول چند سال اخیر با تصویب قوانین حمایتی گوناگون گام تعیین کننده در مسیر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی برداشته است لذا اینجانبان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های ارزشمند بازیکنان و مربیان و دست‌اندرکاران تیم ملی فوتبال و مسئولین وزارت ورزش و جوانان امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجم دولت در جهت باروری هر چه بیشتر استعدادهای جوانان غیور ایران زمین شاهد توفیقات روزافزون ورزش کشور در میادین بین‌المللی بخصوص در بازی‌های آسیایی جاکارتا و جام ملت‌های آسیا باشیم.
چرا مردم پیروزی مقابل قزاقستان را ندیدند؟
در شبی که بسکتبال ایران با درخشش ستاره هایش قزاقستان را درهم کوبید فدراسیون بسکتبال به دلیل ناتوانی در میزبانی با باختی سنگین مواجه شد.
به گزارش ایسنا، مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی به بهترین شکل وضعیت سالن آزادی را توصیف کرد. یک سونای واقعی که عرق همه حاضرین در سالن را در آورد و نفس کشیدن برای بازیکنان را سخت کرد. در شرایطی که بسکتبال ایران در مسیر جام جهانی قرار دارد و فدراسیون باید همیشه برای میزبانی از تیم های خارجی و تماشاگران آماده باشد اما فدراسیون ایران از انجام اقدامات اولیه باز مانده و حتی نتوانست فضای مناسب برای برگزاری رقابت را آماده کند. این اتفاق به هیچ وجه شایسته یک دیدار بین المللی نبود و صدای انتقاد همه را بلند کرد و مشخص نیست فدراسیون پیش از برگزاری این دیدار دقیقا چه کار می کرده است. اتفاق دیگر پخش نشدن مسابقه از تلویزیون بود که باعث دلخوری همه شد. اینکه صدا و سیما این روزها به موارد مختلفی از جمله اسپانسر توجه دارد کاملا مشخص است. درآمدزایی از ورزش امروز به صنعتی در دنیا تبدیل شده و هرکس که بهتر کار کند از قدرت جعبه جادویی بهره می برد. این روزها درآمدزایی از فوتبال زیاد است و قطعا مسوولان صدا و سیما بیشتر به این قسمت توجه دارند اما سوال از فدراسیون اینجاست که در این شش ماه چه فعالیت خاصی در عرصه اسپانسرینگ انجام داده تا بتواند دو ساعت آنتن برای یک بازی مهم ملی داشته باشد. مگر والیبال در جریان جام جهانی بازی نداشت؟ آیا والیبال هم پخش نشد؟
مشکل فدراسیون بسکتبال ضعف و ناکامی در عرصه تبلیغات است اما مسوولان نه آن را قبول می کنند و نه کاری انجام می دهند. نتیجه این ضعف هم پخش نشدن دیدار حساس تیم ملی ایران با قزاقستان بود که فدراسیون باید پاسخگوی آن باشد. نکته دیگر انتقادهای درست مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بود. سرمربی تیم ملی قاطعانه از بی عدالتی در ورزش حرف زد و به مسوولان ورزش و البته به فدراسیون تاخت اما نکته اینجاست که شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی در نشست خبری درباره عملکرد ضعیف تیم برابر قطر که نگرانی‌های خانواده بسکتبال را در پی داشت صحبتی نکرد و تمام اذهان را به سمت پخش نشدن بازی برد. تمامی کارشناسان معتقد هستند که سرمربی تیم ملی این روزها باید به فکر آماده کردن تیمش از نظر فنی و روانی برای بازی های آسیایی باشد.قهرمانی در این رویداد خواسته اهالی توپ و تور است و جز این انتظاری از تیم ملی نمی رود. شاید این اظهارات باید توسط مسوولان فدراسیون که روزه سکوت گرفته اند بیان شود و سرمربی فکر و ذکرش مسائل فنی باشد.
تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان باید از ۱۷ تا ۲۴ مرداد در رقابت‌های AVC کاپ شرکت کند.
به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان ایران که هدایتش بر عهده بهروز عطایی است و باید ماه آینده در رقابت‌های قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی شرکت کند، باید از ۱۷ تا ۲۴ مرداد در رقابت‌های AVC کاپ حضور پیدا کند.
این تصمیم در حالی گرفته شده است که پیش از این قرار بود تیم‌ ‌ملی والیبال "ب" به بازی‌های آسیایی و AVC کاپ اعزام شود، اما با توجه به لغو شدن اردوهای این تیم تصمیم گرفته شد تا تیم جوانان راهی AVC کاپ شود.
امیر حسین منظمی، دبیر فدراسیون والیبال ضمن تایید این خبر درباره حواشی مربوط به اعزام تیم اصلی به جای تیم "ب" به بازی‌های آسیایی، گفت‌: حواشی به وجود آمده در این باره زیاد منطقی نبود. در جلسه‌ای که ضیایی با داورزنی و مسئولان کمیته ملی المپیک داشت، این تصمیم گرفته شد، زیرا ایگور کولاکوویچ اعلام کرد که چهار بازیکن مد نظر سید عباسی را به تیم "ب" نمی‌دهد و از سویی دیگر سید عباسی نیز قول مدال طلا را نداد. با توجه به این که مردم و وزارت ورزش و جوانان به قطعیت خواهان مدال طلا بودند، تصمیم گرفته شد تا تیم اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام شود.