مديرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد:
حجت‌الله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون در نشست هم‌انديشي مديران عامل تعاوني توسعه و عمران کشور در محلات گفت: سهم اين بانک براي ايجاد اشتغال پايدار روستايي 20 هزار ميليارد ريال است و براين اساس اين ميزان تسهيلات به جامعه هدف پرداخت مي‌گردد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، حجت‌الله مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل اين بانک ادامه داد: با توجه به وضعيت بيکاري در کشور طرح ملي اشتغال پايدار روستايي از سوي مجلس شوراي اسلامي‌مصوب و توسط دولت تدبير و اميد ابلاغ شد.
مهديان بابيان اينکه 320 هزار ميليارد ريال براي تحقق برنامه‌هاي اشتغال محور روستايي در بودجه پيش‌بيني‌شده است اظهار کرد: بر اساس طرح اشتغال پايدار روستايي، بالغ‌بر 120 هزار ميليارد ريال تسهيلات از محل صندوق توسعه ملي و منابع داخلي بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزي، پست‌بانک و صندوق کارآفريني اميد براي ايجاد اشتغال فراگير تخصيص‌يافته است.
مديرعامل بانک توسعه تعاون افزود: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته در بانک توسعه تعاون، 20 هزار ميليارد ريال تسهيلات با نرخ چهار تا 10 درصد در بخش‌هاي مختلف براي ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي روستايي و عشايري پرداخت مي‌کند. مهديان با تأکيد بر اينکه اجراي طرح حمايت از اشتغال پايدار روستايي در اولويت نخست بانک توسعه تعاون قرار دارد، اظهار داشت: پرداخت تسهيلات در قالب اين طرح، فرصتي مناسب براي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و عشايري محسوب مي‌شود و در ادامه گفت: تخصيص اين ميزان اعتبار در تاريخ 40 ساله انقلاب اسلامي‌بي‌سابقه است اما از اين ظرفيت و امکانات تاکنون در حد مطلوب بهره‌برداري نشده است
وي افزود: تنها حدود 10 درصد متقاضيان درخواست تسهيلات در سامانه کارا را تعاوني‌ها تشکيل مي‌دهند درحالي‌که قبل از تصويب و تخصيص اين ميزان بودجه، تقاضاهاي بسياري براي دريافت تسهيلات ارزان‌قيمت ارائه‌شده بود.
مهديان گفت: 70 درصد تسهيلات اعتباري اين بانک در بخش تعاون و 30 درصد نيز در ساير بخش‌ها پرداخت مي‌شود.
صدور آني کارت در تمامي‌شعب بانک ملت
صدور آني کارت در تمامي‌شعب بانک ملت در سراسر کشور امکان پذير شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين بانک با نصب و راه اندازي دستگاه‌هاي صدور آني کارت در تمامي‌شعب، صدور فوري کارت‌هاي الکترونيک را براي مشتريان در اقصي نقاط کشور امکان پذير کرد.
بر اساس اين گزارش، با نصب دستگاه‌هاي آني کارت، علاوه بر صرفه جويي در هزينه و زمان و کاهش ترددهاي شهري، از اين پس مشتريان مي‌توانند با مراجعه به نزديک‌ترين شعبه به محل کار يا زندگي خود، انواع خدمات کارت نظير صدور، تعويض يا تمديد کارت الکترونيک بانکي را دريافت کنند.
بر اين اساس، بيش از ۱۵۰۰ شعبه بانک ملت در سراسر کشور، از هم اکنون آماده ارائه اين خدمات به مشتريان هستند.
اين گزارش حاکي است، با استقرار دستگاه‌هاي صدور آني کارت در همه شعب بانک ملت و با هدف صرفه جويي در هزينه‌هاي اداري، مرکز پشتيباني کارت اين بانک در خيابان نجات اللهي نيز تعطيل شد.
انعقاد تفاهم همكاري بيمه مركزي
و شرکت ملي بيمه اتکايي روسيه
با حضور دکتر همتي و نيکولاي گلوشين، رئيس کل شرکت بيمه اتکايي روسيه، تفاهم نامه همکاري ميان بيمه مركزي جمهوري اسلامي‌ايران و شرکت ملي بيمه اتکايي روسيه در زمينه بيمه‌هاي اتکايي امضاء شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر عبدالناصر همتي، رئيس کل بيمه مرکزي با اعلام اين خبر گفت: پرداختن به نقش مهم بيمه و بيمه اتکايي در تقويت تجارت خارجي و فرامنطقه اي، توسعه اقتصادي و اتحاد و يکپارچگي اجتماعي دو کشور ايران و روسيه از مهمترين مفاد اين تفاهم نامه است. وي افزود: تاکيد بر ضرورت ارتقاء همکاري‌هاي فني و تخصصي اتکايي، هماهنگ و يکنواخت سازي بيمه نامه‌هاي اتکايي داراي اولويت زياد، در چهارچوب قوانين و مقررات ملي هريك از دو كشور، به عنوان بخشي از مناسبات فيمابين طرفهاي تفاهم نامه به شمار مي‌آيد که نيازمند تعامل و اطمينان گسترده طرفين تفاهم نامه است.
رئيس کل بيمه مرکزي تصريح کرد: بر اساس اين تفاهم نامه هر يک از طرفين بايد زمينه حضور و فعاليت عاملين بيمه گري خود در بازارهاي بيمه طرف ديگر را در چارچوب قوانين و مقررات جاري بيمه و بيمه اتکايي هريك از دو كشور از طريق همکاري و مشاركت با ساير شركت‌هاي بيمه‌ و اتکايي فراهم ‌آورند. دکتر همتي تبادل دانش و تجارب را از ديگر مهمترين بندهاي اين تفاهم نامه دانست و گفت: مقرر شد هريک از طرفين در زمينه‌هاي بيمه اتکايي و حاکميت شرکتي براي بيمه گران اتکايي، مديريت ريسک و انواع تکنيک‌هاي کاهش ريسک، کاربرد فناوري اطلاعات در زمينه بيمه اتکايي، تشويق آموزش و ارتقاء سطح مهارت اکچوئريها، ارزيابي خسارت، روش‌هاي سرمايه گذاري منابع و ذخاير دانش و تجربيات خود را به نحو مقتضي به طرف مقابل انتقال و آموزش دهند.وي افزود: در همين راستا و به منظور ارتقاء دانش فني و تخصصي كارشناسان اداري و متخصصين بيمه اتکايي، طرفين با برگزاري سمينارهاي هم انديشي‌ها، دوره‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي با اعزام كارشناسان موافقت کردند. همچنين بر اساس اين تفاهم نامه طرفين متعهد شدند جهت واگذاري و قبولي بيمه‌هاي اتكايي به منظور توسعه تبادلات متقابل اتکايي، بطور دو جانبه همکاري نمايند و هر يک گسترش فعاليت‌هاي مرتبط با منافع متقابل را تسهيل کند و به منظور ارائه پوشش اتکايي براي ريسک‌هاي پيشنهادي از طريق قراردادهاي اتکايي، همکاري کنند. لازم به ذکر است اين تفاهم نامه در ۹ ماده تنظيم و از تاريخ امضاء طرفين لازم الاجرا خواهد بود.
برگزار مجمع عمومي‌عادي سالانه
شركت بيمه پارسيان
مجمع عمومي‌عادي سالانه شركت بيمه پارسيان چهارشنبه 13تيرماه با حضور اكثريت سهامداران برگزار گرديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شركت بيمه پارسيان، اين شركت بعنوان يك شركت بزرگ بيمه بورسي امسال نيز مجمع عمومي‌عادي سالانه خود را برگزار و مفاد دستورجلسه ذكرشده در آگهي دعوت به مجمع را كه در جرايد به چاپ رسيده بود به تصويب سهامداران رساند. در اين مراسم پس از قرائت آياتي چند از كلام ا... مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي‌ايران ابتدا نسبت به انتخاب رييس مجمع، نظّار و منشي جلسه اقدام شد و پس از استقرار هيات رييسه مجمع و نمايندگان بيمه مركزي جمهوري اسلامي‌ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار در قسمت هيات رييسه، گزارش فعاليتهاي شركت كه نشانگر رشد مناسب و تركيب بهينه پرتفوي، ايفاي تعهدات قانوني و آيين‌نامه‌اي و همچنين شفافيت صورتهاي مالي در سال 96 بود توسط آقاي اويارحسين نايب رييس هيات مديره ومديرعامل ارايه گرديد . در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس قانوني شركت قرائت و پس از ارايه پاسخ‌هاي لازم در مورد بندهاي گزارش حسابرس و بازرس و سؤالات مطروحه، صورتهاي مالي عملكرد منتهي به 96/12/30 به تصويب رسيد و به ازاي هر سهم معادل 150ريال سود نقدي تقسيم گرديد، مؤسسه حسابرسي بيات رايان بعنوان حسابرس و بازرس قانوني اصلي و مؤسسه حسابرسي آگاهان و همكاران بعنوان حسابرس و بازرس علي البدل براي سال مالي 96 تعيين و روزنامه‌هاي اطلاعات و دنياي اقتصاد نيز بعنوان روزنامه‌هاي كثيرالانتشار جهت درج آگهي‌هاي شركت انتخاب شدند.
تقدير و تشکر مديرعامل شرکت
پارسا اديب پويا از بيمه "ما"
مديرعامل شرکت پخش و پالايش پارسا اديب پويا بابت پرداخت سريع و به موقع خسارت آتش سوزي اين شرکت از بيمه "ما" قدرداني کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، با توجه به پرداخت به موقع خسارت شرکت پخش و پالايش پارسا اديب پويا ، در راستاي خدمت‌رساني سريع و پشتيباني از مجموعه‌هاي صنعتي و توليدي در سال حمايت از کالاي ايراني ، مديرعامل اين شرکت، مراتب تشکر و قدرداني خود را از جناب آقاي بهاري فر مديرعامل و پرسنل شرکت سهامي‌بيمه "ما" اعلام کرد.در بخشي از مرقومه آورده اند: " بدينوسيله به رسم يادبود و به پاس قدرداني از پيگيري و مساعدت حضرتعالي و تلاش همکاران محترم بخش فني آن شرکت در جبران خسارات وارده به بخشي از اموال شرکت پخش و پالايش پارسا اديب پويا که نشان از توجه جنابعالي به مقوله با اهميت مشتري مداري دارد قدرداني و تشکر نموده و توفيقات روز افزون شما و همکارانتان را از درگاه ايزد منان خواستاريم " گفتني است در پي بروز حادثه آتش سوزي شرکت پخش و پالايش پارسا اديب پويا ، با توجه به ابعاد حادثه ، پس از چند مرحله بازديد توسط مدير بيمه‌هاي مهندسي و كارشناسان فني شرکت بيمه "ما" ، 9 ميليارد و 500 ميليون ريال خسارت پرداخت شد.
حمايت از دهک‌هاي ميان درآمدي جامعه ، ارتقاء کيفيت ساخت ‌و ساز و کاهش مصرف انرژي، و همچنين حمايت از فعالان و سازندگان حرفه‌اي بخش مسکن از جمله اهداف تغيير سياست‌هاي پرداخت تسهيلات بانک مسکن است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا نادر قاسمي‌عضو هيأت مديره بانک مسکن، در گفت و گو با صداي جمهوري اسلامي، ضمن بيان اين مطلب ، افزود: يکي از اولويت‌هاي بانک، تامين واحدهاي ميان متراژ ، با رعايت الگوي مصرف و اقساط در استطاعت مصرف کننده است. به اين معني که قبلا تسهيلاتي را به واحدهاي 150، 160و 180 متري پرداخت مي‌کرديم ولي در حال حاضر و با توجه به اينکه گروه‌هاي هدف بانک، دهک‌هاي 4 تا 7 جامعه هستند و در واقع اقشار ميان درآمدي محسوب مي‌شوند، بانک از ساخت واحد‌هاي 100 متري حمايت خواهد کرد و اين سياست به منظور نزديک کردن عرضه و تقاضا در پيش گرفته شده است.
اين عضو هيأت مديره بانک مسکن، ادامه داد: يکي ديگر از اولويت‌هاي بانک مسکن که در سياست‌هاي اعتباري سال جاري پيش‌بيني کرده ايم، اين است که واحدها در جايي ساخته شوند که براي آن‌ها متقاضي وجود داشته باشد. بر اساس آمار موجود، بيش از 2 ميليون و 800 هزار واحد آماده تحويل در کشور وجود دارد که خريداري براي آن وجود نداردو البته از طرف ديگر نزديک به 3 ميليون متقاضي وجود دارد که منتظر خريداري واحد هستند. وي در پايان گفت: علاوه بر موارد ذکر شده به منظور تشويق سازندگان حرفه‌اي ، نرخ سود تسهيلات ساخت براي اين سازندگان يک درصد کمتر از نرخ مصوب محاسبه خواهد شد.
مرادنيا، استاندار کردستان از اقدامات مطلوب و گامهاي موثر بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، بانوان بد سرپرست و دختران خود سرپرست در اين استان تقدير کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، اين بانک با اجراي طرح اندوخته بانوان مهر ايران تعداد ۳۳ هزار تسهيلات قرض الحسنه به اعتبار يک هزار ميليارد ريال را به حمايت از زنان سرپرست خانواده اختصاص داده است. به همين منظور تفاهمنامه‌اي با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري منعقد شده تا شناسايي و معرفي زنان سرپرست خانوار، بانوان بد سرپرست و دختران خود سرپرست توسط دفاتر اداره کل اين نهاد در استان‌ها صورت پذيرد.
در اين راستا، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست مي‌توانند با داشتن معرفي نامه از سوي سازمان‌هاي حمايتي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با مراجعه به شعب اين بانک در سراسر کشور، از اين تسهيلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند. زنان سرپرست خانوار به عنوان پايه و اساس نهاد خانواده در سراسر جهان به هنگام از دست دادن همسرشان يا بيماري و يا بيکاري آنان، سرپرستي و اداره خانواده را بر عهده مي‌گيرند.
توانمند سازي اين اقشار سبب بالا رفتن اعتماد به نفس آنان و کسب يک هويت مستقل مي‌شود که بهبود وضعيت اجتماعي زنان سرپرست خانواده را در بر خواهد داشت.
بهمن مرادنيا، استاندار کردستان طي نامه‌اي از حمايت‌ها و تلاش‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران به منظور کمک به ارتقاء معيشت و افزايش توانمندي جامعه زنان با اجراي طرح « اندوخته بانوان مهر ايران» تقدير كرد.
جشنواره خانوادگي عترت کارکنان بانک مهر اقتصاد استان زنجان با حضور مديرکل امور مديران بانک برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان زنجان، يداله جعفري – مدير کل امور مديران - در اين مراسم همراهي، صبر و متانت خانواده‌هاي همکاران را يکي از عوامل موفقيت بانک دانست و گفت: خانواده يکي از ارکان مهم جامعه ديني محسوب مي‌شود چرا که زير بناي اخلاق و فرهنگ در اجتماع مي‌باشد و هيچ جايگزيني نمي‌توان براي آن در نظر گرفت. مدير کل امور مديران، نقش مادران و همسران در شکل‌گيري فضايي با نشاط و دين مدار در محيط خانه را بسيار مؤثر دانست و افزود: چنانچه عواطف، روابط گرم و صميمي‌و احترام متقابل در کانون خانواده، حاکم باشد، فرزنداني با نشاط، سالم و متدين تحويل جامعه خواهد شد.
جعفري خاطر نشان کرد: دشمن با استفاده از فضاي مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي ماهواره‌اي به دنبال هويت زدايي، تهاجم فرهنگي و از خود بيگانگي در بين نسل جوان کشور است لذا بايد با پيروي از سبک زندگي اسلامي‌ايراني توطئه‌هاي آنان را نقش بر آب کنيم.
در ادامه، عبدالرضا خاتمي‌- رئيس اداره امور شعب استان زنجان - با تقدير از خانواده‌ها، همکاران استان زنجان را توانمند، صميمي‌و متعهد عنوان کرد و گفت: کارکنان بانک مهر اقتصاد استان زنجان تمامي‌موفقيت و دستاوردهاي خود را مديون همسران و خانواده‌هاي صميمي‌و فداکار خود هستند.
گفتني است اين مراسم با سخنراني دکتر عزيزي از کارشناسان امور خانواده و اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، آموزشي و تفريحي به کار خود پايان داد.
محمد وحدتي نماينده مردم بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي‌از بانک صنعت و معدن جهت ارائه تسهيلات و بهره برداري شرکت پرشين نوش پرميس تقدير و تشکر کرد و گفت: افتتاح اين شرکت نقش به سزايي در توسعه صنعتي و ايجاد اشتغال در منطقه بستان آباد و استان آذربايجان شرقي دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک صنعت و معدن، وي در مراسم افتتاحيه شرکت پرشين نوش پرميس افزود: اين بانک توانسته با مديريت ارشد کارآمد و با روحيه کاري بالا و سابقه درخشان ، در جهت خدمات‌رساني به صنعت و توليد کشور اقدامات موثري را انجام دهد. وحدتي گفت: بانک صنعت و معدن توانسته وضعيت صنعت و معدن کشور را متحول کند و علاوه بر اعطاي تسهيلات، به عنوان يک مشاور در کنار توليدکنندگان و صنعتگران حضور موثري دارد.
نماينده مردم بستان آباد بيان داشت: اين بانک در زمينه تامين مالي طرح‌هاي زيرساخت توسعه‌اي کشور نظير بخش‌هاي فولاد، نيروگاهي ، پتروشيمي، سيمان و راه آهن اقدامات بسيار مثبت و ارزنده‌اي را انجام داده است. در اين مراسم رشتچيان مديرعامل شرکت پرشين نوش پرميس نيز از حمايت‌ها و مشاوره‌هاي بانک صنعت و معدن در راه اندازي اين شرکت تقدير و تشکر کرد و افزود: بانک اقدامات بسيار مثبتي را براي رونق واحدهاي توليدي کشور و استان آذربايجان شرقي انجام داده است.
بانک صادرات ايران در راستاي حمايت از توليد داخلي و پايداري اشتغال در کشور طي سال گذشته و سه ماه ابتداي سال ٩٧، بالغ بر ٣٦ هزار و ٤٢٦ ميليارد ريال تسهيلات خريد کالاي بادوام اعطا کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک علاوه بر اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و اهتمام ويژه به حمايت از مشاغل خانگي با پرداخت وام‌هاي قرض الحسنه، طي ١٥ ماه منتهي به پايان خرداد ٩٧، با پرداخت بالغ بر ٣٦ هزار و ٤٢٦ ميليارد ريال تسهيلات خريد کالاي مصرفي با دوام توليد داخل، نقش برجسته‌اي در بالا بردن تقاضاي کالاي داخلي و ثبات اشتغال در واحدهاي توليدي ملي داشته است.
اين بانک همچنين با پرداخت بيش از ٤ هزار و ٤١٦ ميليارد ريال تسهيلات در سال ٩٦ به بخش صادرات، ارزش افزوده فراواني را براي صادرکنندگان فراهم کرده است.
اين بانک در راستاي حمايت از اقشارکم درآمدجامعه از ابتداي سال گذشته تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري موفق به پرداخت ١٢ هزار و ٩٧٥ فقره وام قرض الحسنه اشتغالزايي و مشاغل خانگي به ارزش هزار و ٧٦٣ ميليارد ريال شده است که اين اقدام موثر بانک تقدير و تحسين مسئولان نهادهاي متولي از جمله کميته امداد امام خميني(ره) را به دنبال داشته است.
طي اطلاعيه جديد بانک پارسيان در خصوص سپرده گذاران تعاوني اعتبار ثامن الحجج، به آگاهي مي‌رساند‎ بـا عنـايت به مجوز بانـک مرکزي جمهوري اسـلامي‌ايران، ‎آن گروه از ‎مشتريـان حقيقي تعاوني اعتبار ثامن الحجج که مجموع وجوه سپرده‌هاي ايشان از مبلغ 4 ميليارد ريال به بالا تا سقف 10 ميليارد ريال مي‌باشد، مي‌توانند به منظور ارائه مدارک مثبته و احراز هويت به تمامي‌شعب بانک پارسيان در سراسر کشور مراجعه نمايند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، بازه زماني مراجعه و سقف مبالغ قابل دريافت توسط مشتريان "تعاوني" بوده و براي آگاهي از ساعت کار شعب و جدول زمانبندي به سايت بانک پارسيان مراجعه نماييد.
مديران ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري و پست بانک استان ايلام در نشست مشترک ضمن بررسي نحوه پرداخت تسهيلات صندوق توسعه ملي در بخش صنايع دستي و گردشگري بر گسترش همکاري‌هاي متقابل تأکيد کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: فردين اميري مدير شعب پست بانک استان ايلام در اين ديدار با ارائه گزارشي از وضعيت پرداخت تسهيلات صندوق توسعه ملي در استان، به تشريح توانمندي‌ها و خدمات متنوع بانک، راهکارهاي افزايش همکاري في‌مابين و انتقال حساب‌هاي دولتي اين سازمان به پست بانک به عنوان بانک کارگزار حساب‌هاي دولتي پرداخت. همچينن مالک شنبه‌زاده مديرکل ميراث فرهنگي استان از وضعيت مطلوب پرداخت تسهيلات صندوق توسعه ملي در حوزه کاري خود از مديريت و کارکنان بانک تقدير و تشکر نمود.
مرحله اول فروش اوراق گواهي سپرده عام با نرخ سود علي الحساب سالانه 16 درصد از 16 تيرماه در شعب بانک تجارت آغاز مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، شعب اين بانک در اين مرحله 20 هزار ميليارد ريال اوراق گواهي سپرده عام را به متقاضيان عرضه مي‌کنند. اين اوراق که بر اساس مجوز بانک مرکزي انتشار يافته بصورت عام ، يکساله ، با نام و معاف از ماليات است و از روز شنبه 16 تير لغايت 23 تير به مدت 6 روز کاري در شعب بانک تجارت عرضه مي‌شود. پرداخت سود اين اوراق در مقاطع ماهانه انجام مي‌شود و بازخريد اوراق قبل از سررسيد با نرخ 14 درصد سالانه محاسبه شده و قابل پرداخت است.
بانک رفاه کارگران در راستاي تداوم روند ارائه خدمات مالي به مستمري بگيران و بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي و بازنشستگان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در قالب طرح کرامت 97 تسهيلات پرداخت مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران ؛ متقاضيان ياد شده مي‌توانند براي تهيه و تامين اموال و خدمات مورد نياز همانند تهيه مصالح ساختماني براي تعميرات واحد مسکوني، هزينه درمان، تحصيل، تهيه جهيزيه، ازدواج فرزند، مسافرت‌هاي زيارتي و سياحتي و تعميرات اساسي و بازسازي کامل واحدهاي مسکوني در قالب عقد مرابحه از اين تسهيلات استفاده کنند. متقاضيان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اطلاع‌رساني بانک به نشاني www.refah-bank.ir مراجعه و يا با مرکز اطلاع‌رساني و پاسخگويي بانک ( فراد ) به شماره تلفن 8525-021 تماس حاصل نمايند.
بانک ملي ايران، پرونده مطالبات معوق را در کارگروه‌هاي استاني بررسي و پيگيري مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، پرونده مطالبات معوق پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد، به طوري که نمي‌توان براي پيگيري و رسيدگي به آنها دستور واحدي صادر کرد.
از اين رو بانک ملي ايران اين پرونده‌ها را به دسته‌هاي مختلف تقسيم کرده و هرکدام را بسته به شرايط و محتواي خاص خودش تحليل و بررسي خواهد کرد.
بانک ملي ايران معتقد است توليدکنندگاني که با دريافت تسهيلات کلان، شغل ايجاد کرده و به رونق اقتصاد داخلي کمک مي‌کنند اما به دليل شرايط خاص در بازگرداندن بدهي بانک با مشکل مواجه شده اند، بايد از حداکثر همراهي و مساعدت برخوردار شوند.
مجامع عمومي‌عادي سالانه شرکت‌هاي گروه نوين با رشد قابل توجه در سودآوري با موفقيت برگزار و صورت‌هاي مالي اين شرکت‌ها براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 96 در موعد مقرر به تصويب سهامداران اين شرکت‌ها رسيد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک اقتصادنوين، در راستاي ارتقاي شفافيت مالي و رعايت قوانين و مقررات نهادهاي ناظر پولي و مالي و ساير قوانين کشوري، عملکرد 15 شرکت از مجموعه شرکت‌هاي گروه نوين در سال مالي 1396 با حضور تمامي‌سهامداران اين شرکت‌ها بررسي و در خصوص دستور جلسات اين مجامع اتخاذ تصميم شد. لازم به ذکر است شرکت‌هاي گروه نوين با هدف تکميل زنجيره خدمات و ارائه خدمات جامع پولي و مالي به مشتريان تاسيس شده است که پاسخگوي تمامي‌نيازهاي بانکي و مالي مشتريان است.
بانک ايران زمين با هدف همراهي در مديريت بهينه مصرف عمومي‌برق و رعايت حال هموطنان در فصل تابستان، ساعت کار برخي از شعب خود را تغيير داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، با توجه به اعلام هواشناسي مبني بر افزايش دماي هوا و نامه شرکت توزيع برق مبني بر افزايش مصرف برق در ساعات اوج بار روزانه و کاهش توليد برق نيروگاه‌هاي برق آبي کشور، با استناد به مصوبه جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران، بانک ايران زمين ساعات کار برخي از شعب استاني خود را به شرح ذيل تغيير داد. استان گلستان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت6:30 تا 13:30 و روزهاي پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 12:30 خواهد بود. استان گيلان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 13:30 و روزهاي پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 12:30
ساعت کار شعبه‌هاي بانک پاسارگاد در استان يزد و شهرستان کاشان تا پايان اَمرداد ماه 1397 و شعبه‌ قشم تا اطلاع ثانوي تغيير کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، بر اساس مصوبه هيأت وزيران و تصميم استانداري‌هاي استان‌هاي «اصفهان» و «يزد» و همچنين «سازمان منطقه آزاد قشم»، ساعت کار شعبه‌هاي بانک پاسارگاد در اين مناطق کاهش يافت. مشتريان ارجمند در شعبه‌هاي «کاشان»، «يزد» و «قشم» مي‌توانند، از شنبه تا پنج‌شنبه، از ساعت 7:30 تا 13:00 به اين شعبه‌ها مراجعه کنند. شعبه‌ «ستاره يزد» نيز، از شنبه‌تا پنج‌شنبه از ساعت 8:00 تا 13:00 آماده‌ي خدمت‌رساني به مشتريان ارجمند مي‌باشد. هم‌ميهنان گرامي‌مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر با مرکز اطلاع‌رساني و مشاوره بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل فرمايند.