مديرعامل بانک مسکن خبر داد؛
مديرعامل بانک مسکن گفت: در نظر داريم امسال براي ۷۰۰ هزار واحد مسکوني اعم از ساخت و خريد، تأمين مالي کنيم.
مديرعامل بانک مسکن گفت: در نظر داريم امسال براي ۷۰۰ هزار واحد مسکوني اعم از ساخت و خريد، تأمين مالي کنيم.
به گزارش ايبِنا، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در حاشيه نشست بررسي راهکارهاي کنترل بازار مسکن با بيان اينکه اين تامين مالي شامل انواع تسهيلات خريد و ساخت مسکن از محل انواع حساب‌ها و سپرده‌هاي بانک عامل بخش مسکن است افزود: سال‌ گذشته براي ۵۴۰ هزار واحد تامين مالي را انجام داديم که امسال با افزايش ۱۶۰ هزار واحدي در تامين مالي، تعداد واحدهاي برخوردار از تسهيلات بانک مسکن را به ۷۰۰ هزار واحد افزايش خواهيم داد.
وي ادامه داد: در سه ماهه ابتدايي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموع تسهيلات پرداختي به بخش مسکن از نظر تعداد واحدها ۶۸ درصد و از نظر مبلغ تسهيلات بيش از ۷۰ درصد افزايش داشته است.
رحيمي‌انارکي با بيان اينکه مجموعه مأموريت‌هاي بانک عامل بخش مسکن به عنوان بانک تخصصي دولتي تعيين شده است، گفت: وظيفه اصلي اين بانک، کمک به تأمين مالي تهيه اقشار متوسط و کم‌درآمد است؛ بنابراين گروه هدف ما به دهک‌هاي ۴، ۵و ۶ هدف اختصاص دارد و برنامه‌ريزي‌هاي بانک براي اين دهک‌ها است.
وي افزود: صندوق پس‌انداز مسکن يکم در حال حاضر شرايط مناسبي دارد و مشتريان اين بانک از سود تسهيلات ۶ و ۸ درصد به ترتيب در بافت‌هاي فرسوده و ساير بافت‌هاي شهري برخوردارند و مي‌توانند از بازپرداخت نسبتاً طولاني‌مدت بهره ببرند.
رحيمي‌انارکي گفت: تاکنون حدود ۴۵۰ هزار فقره حساب پس‌انداز مسکن يکم افتتاح شده است که ۳۵۰ هزار حساب، زنده بوده و به صورت بالقوه اين تعداد مي‌توانند مشتري سازندگان مسکن باشند.
مديرعامل بانک مسکن اضافه کرد: اطلاعاتي که از بازار مسکن به دست آورديم نشان مي‌دهد بيشترين خريداران مسکن، متقاضي واحدهاي کوچک‌متراژ هستند، ولي متأسفانه روند پروانه‌هاي ساختماني به گونه‌اي است که نشان مي‌دهد ميانگين متراژ ساخت و سازهاي فعلي حدود ۱۵۰ مترمربع است به همين دليل در سال ۹۷ اين بانک قرار است پرداخت تسهيلات ساخت را به صورت هدفمند و هوشمندسازي شده انجام دهد تا ساخت و سازها متناسب با گروه هدف صندوق پس‌انداز مسکن يکم قرار گيرد.
وي گفت: بر اساس اين رويکرد، بانک مسکن فقط به واحدهايي تسهيلات ساخت در سال جاري پرداخت خواهد کرد که الگوي مصرف در ساخت را رعايت کرده باشند. رحيمي‌انارکي افزود: الگوي مصرف در تهران به طور ميانگين ۷۵ متر مربع و در ساير شهرها ۱۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است و تسهيلات ساخت به چنين واحدهايي تعلق خواهد گرفت؛ ضمن اينکه يکي ديگر از سياست‌هاي ما در اين بانک، پرداخت تسهيلات ساخت مسکن براي ساخت و ساز در مناطق پرتقاضاي پايتخت خواهد بود و مناطقي که مازاد عرضه مسکن باشند، تسهيلات ساخت به آن واحدها ارائه نخواهد شد. وي در خصوص ارائه تسهيلات به ساخت و ساز بر اساس رعايت تاب‌آوري در برابر زلزله و واحدهاي صنعتي‌ساز گفت: اين نوع تسهيلات صرفاً به انبوه‌سازان حرفه‌اي تعلق خواهد گرفت و کساني که در ساخت و ساز از فناوري‌هاي نوين و نيز رعايت مبحث ۱۹ مقررات ملي ساختمان مرتبط با کاهش هدررفت انرژي در ساخت و ساز را رعايت کنند، يک درصد تخفيف در نرخ سود آنها در نظر مي‌گيريم که از ۱۸ به ۱۷ درصد کاهش مي‌يابد.

تغيير ساعت کاري شعب موسسه اعتباري ملل
در استان تهران
در پي بخشنامه استانداري تهران مبني بر تغيير ساعات کاري ادارات، بانک قرض الحسنه رسالت نيز ساعات کاري جديد را به رده‌ها، واحدهاي ستادي و عملياتي استان تا پايان تيرماه جاري به شرح ذيل ابلاغ کرد. به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، براساس اين بخشنامه ساعت کاري شعب استان شنبه تا چهارشنبه از 6 تا 14 و در روزهاي پنج شنبه از 6 تا 13:30 همچنين واحد پاسخگويي به مشتريان شنبه تاچهارشنبه از 6:30 تا 13:30 و در روزهاي پنج شنبه از 6 تا 12:30 آماده ارائه خدمات به مشتريان هستند. بر اساس اين گزارش ساعت کاري واحدهاي ستادي شنبه تاچهارشنبه از 6:15 آغاز و ساعت14پايان مي‌يابد. در بخشنامه استانداري تهران به کليه دستگاه‌هاي اجرايي، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي و پژوهشي و کليه نهادهاي عمومي‌غيردولتي و شهرداري‌هاي استان آمده است: " براساس مصوبه هيات وزيران موضوع مجوز تنظيم ساعت کار دستگاه‌هاي دولتي، ادارات، بانک‌ها،شهرداري‌ها و ساير موسسات عمومي‌غير دولتي با عنايت به تداوم شرايط خاص جوي و با توجه به ضرورت صرفه جويي و مديريت مصرف برق بدينوسيله ساعت کار ادارات به استثناء مراکز خدمات رسان تا پايان تيرماه سال جاري از ساعت ۶ شروع و ساعت ۱۴ پايان مي‌يابد.
تغيير ساعت کاري تيرماه ستاد
و شعب تهران بانک شهر
با توجه به مصوبه هيات وزيران و در راستاي برنامه ششم توسعه دولت، ساعت کاري ستاد و شعب تهران بانک شهر تا پايان تيرماه تغيير يافت. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر ، بر اساس اين مصوبه و در راستاي برنامه ششم توسعه دولت در خصوص تفويض اختيار به استانداري‌ها مبني بر تغيير ساعت کاري به منظور مديريت مصرف انرژي ، ساعت کار شعب و ستاد تهران بانک شهر از تاريخ 14‏/4‏/97 الي 31‏/4‏/97 نيز تغيير کرد.
اطلاعيه تغيير ساعت کاري
شعب تهران بانک سامان
بانک سامان با هدف همراهي در مديريت بهينه مصرف عمومي‌برق و رعايت حال هموطنان در فصل تابستان، ساعت کار شعب تهران خود را کاهش داد. به گزارش روابط عمومي‌بانک سامان، ساعت کار شعب بانک سامان در استان تهران از روز شنبه 16 تير تا روز يکشنبه 31 تير 1397 از ساعت 7:15 تا 14 خواهد بود.
تغيير ساعت کار واحدهاي بانک ملت
در استان تهران
ساعت فعاليت واحدهاي ستادي و شعب بانک ملت در استان تهران از روز شنبه ۱۶ تيرماه سال جاري تغيير خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک ملت، به دنبال تصويب نامه هيات وزيران و بخشنامه استانداري تهران، کليه واحدهاي بانک مستقر در تهران، از روز شنبه ۱۶ تيرماه، از ساعت ۶ صبح فعاليت خود را آغاز خواهند کرد. بر اين اساس، ساعت کار کليه ادارات کل در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و ساعت کار شعب تحت نظارت مديريت‌هاي مناطق پنج گانه تهران، شعبه مستقل مرکزي، شعبه ظفر و ستاد مناطق آزاد تجاري و صنعتي براي کارکنان از ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و براي مشتريان ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود. اين گزارش حاکي است، ارايه خدمت به مشتريان در روزهاي پنچ شنبه از ساعت ۶:۳۰ آغاز و تا ساعت ۱۲ ادامه خواهد داشت و واحدهاي ستادي در تهران نيز به صورت کشيک از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ فعاليت خواهند داشت. براساس اين گزارش، ساعت کاري جديد واحدهاي بانک در استان تهران، تا ۳۱ تيرماه ادامه خواهد داشت و در اين بازه زماني، فعاليت باجه عصر شعب نيز متوقف خواهد بود.
بانک رفاه کارگران در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و با هدف حمايت از زندانيان نيازمند، يک فقره چک به مبلغ 500 ميليون ريال به ستاد ديه کشور اهدا کرد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران؛ دکتر سهماني در مراسمي‌که به همين منظور برگزار شد، کمک مالي بانک را که از محل کمک‌هاي کارکنان بانک رفاه جمع آوري شده بود طي يک فقره چک 500 ميليون ريالي به سيد اسدالله جولايي مديرعامل ستاد مردمي‌رسيدگي به امور ديه و کمک به زندانيان نيازمند اهدا کرد.
مديرعامل بانک رفاه در اين مراسم با ابراز خرسندي از حمايت بانک رفاه از اين نهاد مردمي، اظهار داشت: بانک رفاه همواره در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي فعال بوده و تلاش کرده است در حوزه‌هاي مختلف حضور فعال داشته باشد.
دکتر سهماني در ادامه افزود: بانک رفاه بنا دارد در آينده ميزان حمايت‌ها و کمک‌هاي خود از اين ستاد مردمي‌و خيريه را به لحاظ کمي‌و کيفي افزايش دهد. جولايي مديرعامل ستاد ديه در اين مراسم با قدرداني از کمک‌هاي بانک رفاه به اين نهاد اظهارداشت: نظام بانکي به ويژه بانک رفاه همواره ياور و حامي‌ستاد ديه بوده و نقش شاياني در آزادسازي زندانيان نيازمند ايفا کرده است.
وي با تشريح عملکرد ستاد ديه طي سالهاي اخير تصريح کرد: اين ستاد وابستگي به دولت ندارد و تمامي‌درآمدهاي آن از سوي سازمان‌هاي مسئوليت پذير اجتماعي و شهروندان خير حاصل مي‌شود.
جولايي با بيان اينکه اين ستاد تاکنون 114 هزار نيازمند را از بند رهانيده، گفت: ستاد ديه طي دو دهه گذشته تلاش ويژه‌اي داشته تا علاوه بر حمايت از زندانيان، شرايطي فراهم سازد تا پيش از وقوع حادثه نيز بتوان به افراد نيازمند و گرفتار حوادث ياري رساند.
مراسمي‌با حضور محمد رضا حسين زاده مدير عامل بانک ملي ايران ، امير باقري معاون امور بانکي، وزارت امور اقتصادي و دارايي ، نماينده مردم کاشان در مجلس شوراي اسلامي‌و جمعي از مسئولان و فعالان اقتصادي استان در محل سالن همايش‌هاي اتاق بازرگاني شهرستان کاشان برگزار شد . حسين زاده در اين مراسم که به منظور رسيدگي به وضعيت کارگاه‌ها و کارخانه‌هاي بزرگ صنعتي در کاشان برگزار شد، ضمن تقدير از تلاش صنعتگران و صاحبان صنايع، کاشان را يکي از قطب‌هاي صنعتي کشور برشمرد و تاکيد کرد: لازم است تا نگاه ويژه‌اي به اين شهرستان داشته باشيم وي شرايط فعلي کشور را شرايطي خاص توصيف کرد و گفت: بايد با تمام توان از توليد داخلي حمايت کرد و بدين منظور دولت در بسته اقتصادي جديد که در روزهاي آينده منتشر خواهد کرد، نگاه ويژه‌اي به اين موضوع داشته است . مدير عامل بانک ملي ايران در ادامه با اشاره به خروج آمريکا از برجام گفت: همچنان روابط بانکي با ساير کشور‌ها برقرار بوده و حتي روابط کارگزاري با برخي کشور‌ها من جمله روسيه و ترکيه با ارز ريال امکان پذير بوده و در اين روش نياز به دلار در معاملات کاهش يافته است . حسين زاده با تاکيد بر رفع مشکلات صنايع در کاشان، از تشکيل ميز اختصاصي کاشان در اداره کل اعتبارات بانک ملي ايران جهت تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي اين شهرستان و افزايش حدود اختيارات شعبه کاشان خبر داد . در ابتداي مراسم ، ساداتي نژاد نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي‌و تولائي رئيس اتاق بازرگاني کاشان به تشريح وضعيت صنعت در شهر کاشان و مشکلات پيش آمده پس از خروج يکجانبه آمريکا از برجام و نوسانات نرخ ارز پرداخته و ضمن تقدير از زحمات و حمايت‌هاي ويژه بانک ملي ايران از صاحبان صنايع، به بيان دغدغه‌ها و انتظارات اين بخش پرداختند. در اين سفر، موسوي زاده مدير امور اعتباري، نصري رئيس اداره امور شعب استان اصفهان و جمعي از مسئولان بانک ملي استان، حسين زاده را همراهي مي‌کردند.
مراسم معارفه سيد ساعد خسرواني مدير جديد شعب استان هرمزگان و توديع جليل کرمي‌مدير سابق اين مديريت با حضور سعيدمعادي مدير امور بازرسي و پرويز اسدي مدير امور حقوقي بانک توسعه تعاون، محمدعلي سليمي‌مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي، مهندس آبسوارن مدير شعب بانک ملي و همکاران مديريت و روساي شعب استان برگزار شد.
در آغاز اين مراسم جليل کرمي‌طي سخناني با ارائه گزارشي از عملکرد بانک دراستان گفت: در سال 96 مقام اول پرداخت تسهيلات رونق توليد با تلاش و کوشش همکاران کسب‌شده است و نزديک به پنجاه‌درصد پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي مربوط به استان هرمزگان مي‌باشد. کرمي‌با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود و طرح‌هاي خوب در بخش اشتغال پايدار مناطق روستايي در استان هرمزگان تصريح کرد: در اين بخش به همت روساي شعب بانک و با تلاش کميته‌هاي اعتباري، بيش از 102 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال پايدار روستايي پرداخت‌شده است که اين ميزان سبب ايجاد 190 نفر اشتغال گرديده است. در ادامه مراسم سيد ساعد خسرواني مدير جديد شعب استان هرمزگان ضمن تقدير و تشکر از زحمات کرمي‌مدير پيشين اين استان اهداف و برنامه‌هاي خود را تشريح کرد که اجراي مناسب طرح اشتغال پايدار روستايي، بالا بردن رشد اقتصادي و کمک به پيشرفت و توسعه استان را ازجمله آن‌ها برشمرد. سعيد معادي، مدير امور بازرسي بانک توسعه تعاون نيز در اين نشست از تلاش‌ها و همکاري مستمر مدير و همکاران استان در تحقق برنامه‌ها ابلاغي خصوصاً دو طرح اشتغال روستايي و پايدار که از فعاليت‌هاي مهم بانک مي‌باشد تقديروتشکرنمود و با اشاره به موضوع ايجاد اشتغال پايداردرمناطق روستايي و عشايري گفت: بايد تلاش واقعي در جهت اشتغال واقعي و شناسايي طرح‌هاي کيفي صورت پذيرد تا به معناي واقعي شغل ايجاد شود و بانک توسعه تعاون بايد مشاوروراهنماي درستي براي مشتريان در اين بخش باشد. وي بانک توسعه تعاون استان هرمزگان را به‌عنوان يکي از استان‌هاي پيشرو در بخش اشتغال روستايي در کشور دانست و اظهار کرد: با تجهيز منابع و تخصيص درست منابع وضعيت اشتغال و اجراي صحيح طرح‌هاي توليدي و توسعه‌اي تقويت خواهد گرديد
دکتر خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران از مديرشعب و کارکنان پست بانک استان همدان بخاطر تلاش و موفقيت در پرداخت تسهيلات اشتغالزائي در اين استان تقدير کرد. به گزارش روابط عمومي‌پست بانک ايران: پست بانک استان همدان طي سال 1396 در بخش تفاهم‌نامه‌هاي صندوق توسعه ملي 319 طرح به مبلغ 167 ميليارد ريال، در بخش مشاغل خانگي 404 طرح به مبلغ 40 ميليارد ريال و در بخش اشتغال روستايي 128 طرح به مبلغ 206 ميليارد ريال مصوب، عقد قرارداد و پرداخت تسهيلات داشته است. گفتني است: درجلسه بررسي طرح‌هاي اشتغال روستائي استان همدان که با حضور مديران امور روستائي و امور اقتصادي استانداري، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي استان و رؤساي شعب پست بانک استان برگزار گرديد، مديران استان از عملکرد خوب اين بانک در پرداخت تسهيلات اشتغالزا تقدير کردند
جلسه روساي شعب استان‌هاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان بانک ايران زمين، با حضور مدير، روساي شعب و پرسنل ستادي اين بانک به منظور شفاف سازي مباحث مطرح شده در همايش سراسري مديران برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک ايران زمين، يزداني مدير شعب استان‌هاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان در جلسه روساي شعب اين استان‌ها، ضمن ابراز خرسندي، بر ميزان اهميت افق سال 1400 بانک يعني پياده سازي بانکداري ديجيتالي حرکت کارمندان در اين راستا تاکيد کرد. وي افزود: در جهت پياده سازي بانکداري ديجيتال، بايد از همين امروز فعاليت‌هاي خود را بيش از پيش افزايش داده و هيچ کاري را به فردا محول نکنيم و لزوم رسيدن به موقويت استفاده از تمام ظرفيت‌ها و زمان است. در ادامه رسائي مقدم معاون اجرايي منطقه، گفت: انگيزه کارکنان يکي از مهمترين دلايل پيشرفت يک بانک است و کارکنان از همان ابتدا بايد انگيزه، صميميت، ارتباط دوستانه و آموزش لازم در جهت خدمت‌رساني به مشتريان را داشته باشند.
بانک صادرات ايران در راستاي اجراي بخشنامه استانداري تهران و به منظور صرفه‌جويي بيشتر در مصرف انرژي، ساعات کار شعب خود را در استان تهران تا پايان تير ماه تغيير داد. به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، ساعت کار شعب اين بانک در استان تهران از ١٦ تا ٣١ تير ماه سال جاري، روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ٧ تا ١٤ و روزهاي پنج‌شنبه از ساعت ٧ تا ١٢:٣٠ تعيين شده و ارائه انواع خدمات به صورت حضوري بانکي به مشتريان در اين ساعات قابل انجام است. صرفه‌جويي در مصرف انرژي در فصل گرم سال دليل اصلي تغييرات ابلاغ شده به بانکها بوده است. همچنين به منظور افزايش رضايت‌مندي مشتريان، شعب کشيک اين بانک تا ساعت ١٦ آماده خدمات‌دهي به مشتريان هستند. براساس اين گزارش، بانک صادرات ايران بر بسترهاي الکترونيکي نوين و متنوع، مطابق با استانداردهاي روز دنيا نيز به طور شبانه روزي در طول هفته، آماده خدمت‌رساني به هموطنان است
در مراسمي‌با حضور خدابخش استاندار آذربايجان شرقي، افخمي‌مديرعامل و رئيس هيات مديره بانک صنعت و معدن و جمعي از مقامات استاني شرکت پرشين نوش پرميس به بهره برداري رسيد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، شرکت پرشين نوش پرميس سالانه انواع آب ميوه طبيعي به ظرفيت عملي 67 ميليون ليتر ، انواع کنسانتره ميوه مجموعاً به ظرفيت عملي 3 هزار تن و آب معدني غني شده و گازدار در ظروف شيشه‌اي مجموعاً به ظرفيت 5.5 ميليون ليتر توليد مي‌کند. طرح ياد شده با بهره مندي از 12 ميليون يورو تسهيلات ارزي ، 20 ميليارد تومان تسهيلات ريالي و 20 ميليارد تومان تسهيلات سرمايه درگردش بانك صنعت و معدن براي 146 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي‌كند. گفتني است در سال‌هاي اخير طرح‌هاي صنعتي زيادي با استفاده از تسهيلات بانك صنعت و معدن در نقاط مختلف كشورمان به بهره برداري رسيده و ايجاد اشتغال كرده اند.