مديرعامل پست‌بانک‌ايران تاکيد کرد؛
خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران درجلسه شوراي اداري استان خوزستان بر مشارکت گسترده اين بانک در ايجاد اشتغال‌ پايدار با تأمين مالي طرح‌هاي توسعه‌اي و زيرساختي تأکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست بانک ايران، وي در ادامه افزود: درراستاي تحقق هرچه سريع‌تر اهداف دولت در زمينه ايجاد اشتغال‌ پايدار درسطح کشور بالاخص درمناطق محروم و غيربرخوردار، اين بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي و تأثيرگذار درحوزه ايجاد اشتغال‌ پايدار وظيفه خود مي‌داند که با رعايت اعتبارسنجي برابر رويه‌هاي تعيين شده درشناسائي به موقع طرح‌ها درسطح استان اقدام و نسبت به تعيين تکليف و تأمين مالي آنها تسريع نمايد.
فرحي ضمن اشاره به شرايط ويژه وضعيت استان خوزستان درخصوص آب، برق و هوا، خواستار اتحاد و همدلي بيشتر مجموعه براي استفاده از ظرفيت‌هاي بانک جهت تأمين مالي طرح‌هاي زيرساختي استان به منظور بهبود وضعيت شد.
فرحي در اين جلسه ضمن تأکيد بر تقويت بدنه کارشناسي حوزه‌هاي مختلف بانک به ويژه حوزه‌هاي اعتباري افزود: براي تسريع در تعيين تکليف پرونده‌هاي اعتباري طرح‌هاي استان، حتماً با بکارگيري ظرفيت‌هاي کارشناسي ارزيابي طرح‌ها درسطح استان اقدام مناسب صورت پذيرد.
مديرعامل در ادامه با ارزيابي تک‌تک شعب استان درخصوص شاخص‌هاي عملياتي و تأکيد بر تقويت نيروي انساني شعب گفت: رؤساي شعب بايستي با ايجاد تعامل و ارائه خدمات مناسب به سازمان‌ها و نهادها و پرداخت تسهيلات و تأمين مالي طرح‌هاي اشتغال‌زائي بخش‌هاي مختلف نظير؛ طرح‌هاي کشاورزي، صنعت، خدمات، گردشگري و صنايع دستي با تغيير رويکرد ارائه خدمات، زمينه‌هاي جذب مشتري و تجهيزمنابع ارزان‌قيمت جديد و بهبود وضعيت فعلي شعب را فراهم نمايند. گفتني است: در اين جلسه عبادالله نيازي مديرشعب استان خوزستان، گزارشي از عملکرد وضعيت استان ارائه و داود کريمي‌مديرامورشعب و بازاريابي، محمود سعادتفر مديرامور طرح و برنامه، فريدون کهزاديان مدير امور سرمايه‌ انساني و پشتيباني و اکبر غلامي‌رئيس اداره‌کل روابط عمومي‌نيز ضمن پاسخگوئي به سئوالات کارکنان استان به تبيين برنامه‌هاي حوزه‌هاي مربوطه پرداختند.
برداشت وجه بدون کارت شخص دوم از خودپردازهاي بانک پاسارگاد
بانک پاسارگاد در راستاي گسترش خدمات بانکي، امکان برداشت وجه توسط شخص دوم (شخص غير صاحب سپرده) بدون همراه داشتن کارت از طريق خودپردازهاي بانک را فراهم کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک پاسارگاد، مشتريان مي‌توانند با مراجعه به دستگاه‌هاي خودپرداز بانک پاسارگاد و با قرار دادن کارت در دستگاه خودپرداز، درخواست " شناسه برداشت وجه بدون کارت" را ثبت نمايند. پس از آن با ورود مبلغ مدنظر جهت برداشت از سپرده خود و تعيين رمز 5 رقمي‌دلخواه و همچنين موبايلي که بايد پيامک شناسه براي آن ارسال گردد، مبلغ مورد نظر از سپرده دارنده کارت برداشت شده و به حساب واسط انتقال مي‌يابد. در ازاي آن يک شناسه 16 رقمي‌توليد مي‌شود و از طريق ارسال پيامک به شماره موبايل مورد نظر اعلام مي‌گردد. علاوه بر آن شناسه مربوطه بر روي رسيد مشتري نيز چاپ مي‌شود. دارنده‌ي کارت مي‌تواند از طريق در اختيار گذاشتن شناسه 16 رقمي‌مورد نظر به همراه رمز 5 رقمي‌دلخواه مربوطه به شخص ديگر(شخص دوم)، امکان برداشت وجه بدون کارت تا سقف مبلغ تعيين شده از تمامي‌خودپردازهاي بانک پاسارگاد را براي ايشان فراهم کند. در صورت عدم برداشت با استفاده از شناسه فوق، در پايان همان روز مبلغ به سپرده دارنده کارت عودت داده مي‌شود.
بازسازي مدرسه ۹ کلاسه خليج فارس شهرستان ثلاث باباجاني
مدرسه ۹ کلاسه خليج فارس شهرستان ثلاث باباجاني استان کرمانشاه که بر اثر زلزله تخريب شده بود با همت کاركنان بانك قرض الحسنه مهر ايران بازسازي مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، با انعقاد تفاهمنامه‌اي ميان مديريت شعب اين بانک در استان کرمانشاه و سازمان نوسازي مدارس، مدرسه ۹ کلاسه خليج فارس با اعتبار چهار ميليارد و پانصد ميليون ريال باز سازي مي‌گردد. هزينه بازسازي اين مدرسه ۹ کلاسه از محل هداياي نقدي کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ايران تامين شده است. شايان ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر ايران هزينه بازسازي سه مدرسه و سه خانه بهداشت روستايي را نيز در شهرستان‌هاي آسيب ديده از زلزله در استان کرمانشاه تقبل کرده است. پرداخت بيش از ۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به خانواده‌هاي آسيب ديده از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي تحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي بانک قرض الحسنه مهر ايران به شمار مي‌آيد.
اعلام جوايز قرعه کشي حساب‌هاي
قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سينا
به منظور ايجاد زمينه‌هاي افزايش مشارکت عمومي‌و گسترش سنت الهي قرض الحسنه، دومين جشنواره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز بانک سينا برگزار مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا در دومين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز اين بانک، شرکت کنندگان مي‌توانند از جوايز در نظر گرفته شده شامل 5 کمک هزينه خريد مسکن هر يک به مبلغ 1 ميليارد ريال، 5 کمک هزينه خريد خودرو هر يک به مبلغ 250 ميليون ريال، 10 کمک هزينه خريد کالاي ايراني هر يک به مبلغ 100 ميليون ريال، 10 کمک هزينه سفر به عتبات هر يک به مبلغ 20 ميليون ريال و ميلياردها ريال جوايز نقدي ديگر بهره مند شوند. تمامي‌هموطنان نيک انديش و خير براي مشارکت در امر نيک قرض الحسنه و بهره مندي از جوايز جشنواره مي‌توانند نسبت به افتتاح يا تکميل موجودي حساب خود حداقل به مبلغ 1 ميليون ريال اقدام نمايند. هر 500 هزار ريال در هر روز يک امتياز به حساب سپرده گذاران منظور خواهد شد.
اهدا ٣ ميليارد ريال جايزه به ٣ مشتري
خوش‌شانس بانک صادرات
سه برنده خوش شانس باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران سه ميليارد ريال جايزه نقدي گرفتند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، رقيه پاکدامن لاهيجي از استان گيلان، رويا رادنيا از استان هرمزگان و ابوالفضل ريحاني از استان همدان، هر يک برنده جايزه يک ميليارد ريالي کمک هزينه خريد منزل مسکوني در طرح ارزش سپهر باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران شدند.
باشگاه مشتريان بانک صادرات ايران در راستاي ايجاد ارزش افزوده بيشتر براي استفاده کنندگان خدمات نوين بانکي و صرفه جويي در وقت و هزينه مشتريان، طرح‌هاي تشويقي مختلفي را در دوره‌هاي سه ماهه و ٩ ماهه با اختصاص جوايز نقدي به ارزشي بالغ بر هفت ميليارد ريال ارائه مي‌کند.
«طرح فروش طلايي» با ٢٣٠ فقره جايزه نقدي به ارزش ٤.٥ ميليارد ريال براي دارندگان پايانه‌هاي فروش، طرح «بهارانه» با هدف استفاده از درگاه‌هاي بانكداري الكترونيك با ٩٠ فقره جايزه به ارزش ٣٠٠ ميليون ريال و همچنين طرح «برگ برنده» به منظور ارائه خدمات بانکي به مشتريان بانک و در راستاي ترغيب و تشويق آنها براي بهره‌مندي از جوايز مربوط به تسويه چک‌هاي واگذاري ساير بانک‌ها در شعب بانک صادرات ايران، با ١٣٥ فقره جايزه به ارزش ٢.٣ ميليارد ريال در اين باشگاه در حال برگزاري است.
تغيير ساعت کاري شعب تهران
بانک گردشگري
بانک گردشگري در اطلاعيه‌اي به منظور همراهي در مديريت مصرف انرژي و رعايت حال مشتريان و هموطنان ارجمند و هماهنگي با شبکه بانکي و اداري استان تهران، ساعت کار شعب تهران خود را تغيير داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، بر اساس اين اطلاعيه، ساعت کار شعب اين بانک در استان تهران از روز شنبه 16 تير تا روز يکشنبه 31 تير 1397 از ساعت 6 الي 14 خواهد بود.
طرح ملي شيرين سازي و انتقال آب خليج فارس به صنايع جنوب شرق کشور که به صورت يک کنسرسيوم و با عامليت بانک ملي ايران پياده سازي شده، به سرعت در حال پيشرفت است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در جلسه‌اي که با حضور جمعي از مديران عامل بانک‌هاي عضو اين کنسرسيوم و نيز رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در محل بانک ملي ايران تشکيل شد، آخرين وضعيت اين پروژه ملي مورد بررسي قرار گرفت. دکتر محمد رضا حسين زاده،مدير عامل بانک ملي ايران در اين جلسه گفت: هر چند که برخى، خدمات نظام بانکى را ناديده مى گيرند،شبکه بانکى همواره در شرايط سخت در کنار مردم بوده و در هر شرايطى به کمک کشور آمده است.
وي افزود: اکنون که کشور با بحران آب مواجه است، بايد به فکر کودکان و نسل‌هاي آينده باشيم.از اين رو شبکه بانکى با احساس مسئوليت در قبال بحران کمبود آب و خشکسالى، در طرح ملي شيرين سازي و انتقال آب خليج فارس به صنايع جنوب شرق کشور، فعالانه مشارکت مى کند.
حسين زاده تاکيد کرد: با مشارکت بيشتر بانک‌هاى دولتى، کنسرسيومى به عامليت بانک ملى ايران تشکيل شده است تا با احداث ايستگاه‌هاى عظيم آب شيرين کن در استان هرمزگان و انتقال آب شيرين شده خليج فارس به استان‌هاى کويرى و مرکزى کشور، نگرانى‌ها درباره کمبود آب شيرين در اين مناطق برطرف شود .
مديرعامل بانک ملي ايران اظهار کرد: همکارى و مشارکت بانک‌هاى دولتى و نيمه خصوصى در اين پروژه بسيار عالى بوده و موجب تشکر و امتنان است. با تلاش‌هاي صورت گرفته، اين پروژه در مرحله انعقاد و امضاء قرارداد است و به زودى مراحل پرداخت آن شروع مى شود.
به گفته حسين زاده کارشناسان زبده و ورزيده بانک ملى ايران پس از بازديد ميدانى، به صورت فشرده و شبانه روزى طرح را بررسى نمودند و در مرحله بعدي هيات مديره بانک نيز طرح را به تصويب رساند.
وي حجم مشارکت بانک‌ها در اين پروژه را 18 هزار ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اين پروژه مطابق زمانبندى بايد در سال ١٣٩٨ به بهره بردارى برسد.
محمدرضا پورابراهيمي‌رييس کميسيون اقتصادي نيز در اين جلسه ضمن تشکر از حمايت بانک‌ها به خصوص بانک ملي ايران از پروژه‌هاي بزرگ ملي گفت: کارشناسي دقيق بانک ملي ايران و حساسيت در طرح باعث شد تا اين طرح ملي با دقت بيشتري به اجرا درآيد.
کي لاني معاون مديرعامل بانک تجارت پاسخگويي به مشتريان و صيانت از حقوق سهامداران و ذينفعان را از مهمترين برنامه‌هاي اين بانک عنوان کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، علي کي لاني با بيان اينکه شفافيت مالي و نظارت مستمر بر تمامي‌واحدها و پاسخگويي در اسرع وقت و مشتريان از برنامه‌هاي عملياتي بانک تجارت محسوب مي‌شود گفت: کارکنان ساعي اين بانک بنا بر وظيفه ذاتي حفاظت از حقوق مشتريان، همواره تلاش دارند تا برآيند نهايي عملکردشان سودآوري، صيانت از حقوق سهامداران، مشتريان و ارتقاي رضايتمندي عموم ذينفعان باشد. کي لاني با بيان اينکه امنيت و کيفيت خدمات نقطه قوت هر بانکي مي‌تواند به شمار رود افزود: بانک تجارت براي هموطني که به بانک اعتماد کرده و دارايي خود را به امانت گذاشته است دقيق‌ترين اقدامات و برنامه ريزي‌ها را به اجرا درآورده تا همچون هميشه امانتداري خوشنام باشد. سيستم‌هاي نظارتي حضوري و غيرحضوري از طريق معاونت بازرسي در استان‌ها و همچنين سايت مستقر در مديريت امور بازرسي بانک تجارت تمام تلاش خود را مي‌نمايد تا تراکنش‌ها را به صورت دسته بندي و سطح ريسک مختلف، مورد نظارت قرار داده و براي پيشگيري از هرگونه تخلف احتمالي هوشيارانه عمل مي‌کند. خوشبختانه بر اساس اعلام دستگاه‌هاي نظارتي کمترين آسيب را در زمينه سوء استفاده‌هاي مالي در بانک تجارت شاهد بوده‌ايم و البته در کنار نظارت سيستمي، بازرسي‌هاي مستقيم و حضوري از واحدها و شعب نيز به انجام مي‌رسد. معاون مديرعامل بانک تجارت در ادامه اين مصاحبه از استانداردسازي دايره رسيدگي به شکايات مردمي‌اين بانک خبر داد و افزود: بانک تجارت در حوزه نظارت و بازرسي بار ديگر موفق به تمديد مميزي سخت‌گيرانه استاندارد توفنورد آلمان (TÜV NORD) شد و از سوي ديگر سيستم شکايت اين بانک با پاسخگويي منظم خود سال گذشته مورد تقدير هياتي که از بانک مرکزي در اين رابطه به بانک تجارت مراجعه داشته‌اند قرار گرفته است. وي افزود: مشتريان بانک تجارت از چندين کانال مختلف از جمله سايت اينترنتي، تلفن گويا، شکايت حضوري، درج در نامه‌هاي کتبي شعب، سايت بانک مرکزي، مرکز 1554 و صندوق پست الکترونيک و به زودي از طريق ارسال پيامک مي‌توانند شکايات، درخواست‌ها و پيشنهادات خود را ارائه دهند. البته ما از اين شکايت‌ها استقبال مي‌کنيم چراکه آن را فرصتي ارزشمند مي‌دانيم براي بيان مسائل و مشکلات سازمان با کمترين هزينه و تلاش براي اصلاح فرايندها، بخشنامه‌ها و ارتقاي خدمات و افزايش رضايتمندي مشتريان. ما معتقديم بسياري از مشکلات بانک را مي‌توانيم از همين طريق متوجه شده و تصميم صحيح بگيريم.
بانک سامان در يک ماه گذشته، بيش از 466 ميليارد ريال تسهيلات در اختيار بنگاه‌هاي کوچک و متوسط قرار داده است. عليرضا معرفت سرپرست قائم‌مقام مديرعامل بانک سامان در گفت‌وگو با «سامان رسانه» با اعلام اين خبر اظهارداشت: بانک سامان در راستاي سياست حمايت از توليد ملي، رفع نيازهاي مالي بنگاه‌هاي اقتصادي را در دستورکار قرار خود قرار داده و تلاش کرده است با اعتبارسنجي مناسب، مشکلات مالي آن‌ها را تا حد ممکن برطرف کند. سرپرست قائم‌مقام مديرعامل بانک سامان تصريح کرد: در همين راستا و با تشکيل کارگروه #حمايت_از_کالاي_ايراني بررسي پرونده‌ها و طرح‌ها سرعت بيشتري گرفته است. معرفت گفت: در بازه 8 خرداد 97 تا 4 تير 97 بيش از 466 ميليارد و 120 ميليون ريال تسهيلات به 57 توليدکننده کالاي ايراني پرداخت شده است.وي افزود: بخش‌هاي اقتصادي مشمول اين تسهيلات متنوع است و طيف گسترده‌اي از صنايع معدني، صنايع غذايي و دارويي، کشاورزي، ريسندگي وبافندگي، پلاستيک، کيف و کفش، مواد شيميايي و ... را شامل مي‌شود. سرپرست قائم‌مقام مديرعامل بانک سامان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، روند اعطاي اين خدمات و پرداخت تسهيلات به منظور #حمايت_از_کالاي_ايراني با قدرت ادامه خواهد يافت.
رئيس شوراي اسلامي‌شهر يزد گفت: امروزه بانک شهر با وجود سابقه کوتاه فعاليت نسبت به بسياري بانک‌هاي کشور توانسته عملکرد بسيار مناسبي در حوزه خدمات‌رساني به شهروندان داشته باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، غلامعلي سفيد با اشاره به اقدامات مثبت اين بانک در حوزه خدمات‌رساني گفت: مجموعه بانک شهر با فعاليت به موقع و ارائه خدمات نوين به مخاطبان توانسته زمينه حرکت به سمت و سوي رقابت با بانک‌هاي داخلي را به خوبي فراهم کند. وي افزود: امروزه بانک شهر با بهره مندي از منابع مالي قوي و همچنين حمايت محکم از مجموعه فعالان مديريت شهري توانسته بسياري طرح‌هاي نيمه تمام طولاني شده را در آستانه بهره برداري قرار دهد.
رئيس شوراي اسلامي‌شهر يزد با اشاره به استقبال مردم از خدمات پيشخوان‌هاي شهرنت، خاطر نشان کرد: وجود خدمات متنوع در شهرنت‌هاي بانک شهر جزو بهترين و ضروري‌ترين نيازهاي شهروندان به شمار مي‌رود.
مجموعه مديريت شهري يزد آمادگي دارد تا بانک شهر را در راستاي انجام فعاليت‌هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جدي تر از قبل حمايت کند.
هم‌زمان با جلسه توديع و معارفه مديران استاني بانک توسعه تعاون در سطح کشور مراسم معارفه مدير جديد و توديع مدير سابق بانک توسعه تعاون استان سمنان با حضور اميرهوشنگ عصارزاده عضو هيئت‌مديره، رسول ارجمند مدير امور سرمايه انساني، سعيدمعادي مدير امور بازرسي و غنيان مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، عصارزاده در اين جلسه ضمن تقدير و تشکرازعملکرد مطلوب حساني زاده و آرزوي موفقيت براي اکبري اظهار داشت: استان سمنان از پتانسيل بالايي در صنعت و کشاورزي برخوردار است و با تلاش کليه همکاران مي‌توان از اين ظرفيت در مسير صحيح بهره برد. در ادامه اکبري آمادگي بانک توسعه تعاون را جهت ارائه خدمات بانکي به عموم مردم اعلام نمود و خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون همواره در راستاي اهداف خود مطابق اساسنامه از تعاوني‌ها حمايت و پشتياني نموده و نسبت به رسالت خويش گام برمي‌دارد. حساني زاده نيز به ارائه عملکرد خود طي دوران تصدي مديريت خويش پرداخت و موفقيت و جايگاه کنوني استان را تلاش کليه همکاران دانست و از زحمات ايشان تشکر و قدرداني نمود.
در آستانه بيست و ششمين سالگرد تاسيس اگزيم بانک ايران که با هدف توسعه صادرات غيرنفتي در ابتداي دهه 70 تاسيس شد، اين بانک در مواجهه با موضوعاتي قرار دارد که چگونگي مقابله با آن بر عملکردش موثر خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، گرچه مسايلي چون افزايش نرخ ارز و تاثير آن بر ارزش پول ملي از يک سو و تحريمهاي مجدد آمريکا از سوي ديگر توسط مجموعه بانک توسعه صادرات قابل تامل قلمداد مي‌شود اما باتوجه به آمادگي‌هاي کسب شده در طول سالهاي تحريم، پيش بيني‌هايي براي مقابله با اين تهديدات در دستور کار قراردارد. بر اين اساس اگزيم بانک ايران تلاش دارد در راستاي وظايف ذاتي خود براي حمايت از صادرات غيرنفتي و به رغم محدوديتهاي مضاعف ايجاد شده، حداکثر تلاش در راستاي حفظ،‌ نگهداري‌ و توسعه روابط‌ مطلوب و پايدار‌ با کارگزاران فعلي بانک را مدنظر قرار دهد ضمن اينکه برنامه ريزي لازم جهت برقراري روابط کارگزاري به ويژه در کشورهاي هدف بسته صادرات غيرنفتي انجام پذيرفته است. در پسابرجام روابط کارگزاري جديد و حفظ روابط قبلي بانک توسعه صادرات با حدود 137 بانک خارجي از 60 کشور در قاره‌هاي مختلف شامل شعب و بانکهاي تابعه بانکهاي ايراني در خارج از کشور محقق شده است. اين روابط در حال حاضر در قاره اروپا با 24 کشور و 74 بانک، قاره آسيا با 22 کشور و 49 بانک، قاره آفريقا با 12 کشور و 13 بانک و قاره آمريکا 2 کشور و 2 بانک و با 21 شعبه خارجي يا مستقل بانک‌هاي ايراني در قاره اروپا و آسيا برقرار شده است. همچنين در سال جاري منابع جديدي به بانک توسعه صادرات وارد و قراردادهاي جديدي با صندوق توسعه ملي منعقد مي‌شود و مي‌توان گفت به رغم پيچيدگي‌ها و مشکلات پيش رو، ظرفيت‌هاي جديدي خواهد شد. نگاهي به اولويت‌هاي اعتباري بانک نيز نشان مي‌دهد که مبتني بر شعار سال حمايت از توليد کالاي ايراني تعيين شده‌اند و در اين راستا حمايت از صادرات خدمات و کالاي ايراني با کيفيت، با سياستهاي مرتبط هدف گذاري شده است. اين سياست‌ها دربرگيرنده موضوعاتي چون تأمين مالي ريالي طرح‌هاي کوچک و متوسط با رويکرد اشتغالزايي و توليد محصولات صادراتي، تامين مالي واحدهاي دانش‌بنيان، جذب مشتريان جديد و ارزش آفريني براي مشتريان قديمي، بررسي و تعيين تکليف مستمر تسهيلات غيرجاري و يا پرريسک، افزايش نسبي قبول تعهدات چون صدور انواع ضمانتنامه، گشايش اعتبارات اسنادي ونظارت مؤثر بر مصرف صحيح تسهيلات هستند. توجه به عملکرد اعتباري بانک بيانگر آن است که در سال 96 در بخش مصوبات تسهيلاتي از نظر مبلغ رشد 90 درصدي صورت گرفته، تسهيلات اعطايي ريالي در سال 96 در مقايسه با سال قبل 43 درصد رشد داشته و به بيش از 46هزار ميليارد ريال رسيده است. در دوره پنج ساله 92 تا 96 اين رقم از 43 هزار ميليارد ريال به بيش از 61 هزار ميليارد ريال بالغ شده است.
مدير شعب استان‌هاي خراسان رضوي و شمالي بانک ايران زمين از کارخانه سيمان غرب بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، ريحاني مدير شعب استان‌هاي خراسان رضوي و شمالي به اتفاق کارشناسان اعتبارات به منظور نظارت بر چگونگي مصارف تسهيلات اعطايي از کارخانه سيمان غرب آسيا بازديد کردند.
ريحاني در اين بازديد گفت: بانک ايران زمين با مشارکت در طرح‌هاي بزرگ و ارائه خدمات بانکي به مشتريان از توليد کنندگان و صنعتگران حمايت مي‌کند. کارخانه سيمان غرب آسيا با سرمايه گذاري بانک ايران زمين ظرفيت توليد سالانه يک و نيم ميليون تن کلينکر را دارد و جدا از ظرفيت بالاي کارخانه درتوليد سيمان، بهره برداري از اين طرح کمک شاياني به رشد اشتغال در منطقه دارد.
پتروشيمي‌بوشهر با تسهيلات بانک صنعت و معدن در استان بوشهر به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک صنعت و معدن ، طرح ياد شده با 350 ميليون يورو تسهيلات ارزي اين بانک تامين مالي شده و با بهره برداري از آن براي 400 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد.
پتروشيمي‌بوشهر متانول و اتيلن توليد خواهد کرد و با 73 درصد پيشرفت فيزيکي مراحل پاياني اجرايي خود را پشت سر مي‌گذارد.
گفتني است بانك صنعت و معدن در سال‌هاي اخير با تامين مالي طرح‌هاي پتروشيمي، نيروگاهي، سيمان، فولاد و... گام‌هايي اساسي در ايجاد توسعه‌اي پايدار در كشور برداشته است.
بانک رفاه در سه ماهه نخست سال جاري، در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگاني، خدمات و متفرقه بالغ بر 54.455 ميليارد ريال تسهيلات اعطا کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، طي سال 96 و سه ماهه نخست سال 97، تعداد 14.161 فقره تسهيلات قرض الحسنه مشاغل خانگي، اشتغال زايي و کارفرمايان طرح‌هاي مدد جويي به مبلغ بيش از 1.595 ميليارد ريال به معرفي شدگان کميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از سوي اين بانک پرداخت شده است. بانک رفاه همچنين در مقطع سه ماهه نخست سال جاري تعداد 21 فقره تسهيلات به مبلغ 402 ميليارد ريال از محل منابع قراردادهاي سپرده گذاري صندوق توسعه ملي اعطا کرده است.
نخستين دستگاه خودبانک (VTM) بانک آينده، همزمان با آغاز جشنواره تابستاني کيش در فرودگاه بينالمللي جزيره کيش راهاندازي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک آينده، اين بانک دستگاه خودبانک (VTM) را با هدف گسترش شعب الکترونيکي و در راستاي شتابدهي به روند توسعه و پيشرفت در نظام بانکداري الکترونيکي و ارتقاي رضايتمندي مشتريان، راهاندازي کرده است. دستگاه VTM که مخفف Virtual Teller Machine است، نسل جديد و پيشرفته‌ دستگاه‌هاي خودپرداز است که علاوه بر ارائه تمام خدمات خودپرداز به مشتريان، از قابليت انجام بخش عمدهاي از خدمات بانکي شعب و باجههاي فيزيکي مانند: افتتاح انواع حسابهاي بانکي، درخواست صدور و دريافت سپرده و صدور دسته چک به صورت الکترونيکي، برخوردار است. مشتري با قرار گرفتن در مقابل دستگاه، ميتواند؛ با متصدي بانکي، به صورت صوتي و تصويري (ويدئو کنفرانس)، ارتباط برقرار کرده، از او مشاوره و راهنمايي گرفته و تمام عمليات بانکي خود را با دستگاه مذکور به انجام برساند. احراز هويت، ارائه و تحويل مدارک شناسايي مورد نياز، ثبت اثر انگشت و امضاي مشتري براي انجام هر گونه عمليات بانکي، از قابليتهاي ويژه دستگاه وي تي ام است. در سيستمVTM ؛مشتري، ميتواند؛ علاوه بر انجام اقداماتي، نظير: درخواست رمز اينترنت بانک و تلفن بانک، انتقال وجه داخلي‌(از سپرده)، انتقال وجه بين بانکي‌(ساتنا و پايا)، اينترنت بانک، صدور کارت نقدي، از امکان درخواست‌هاي صدور و خريد کارت هديه با مبلغ و طرحهاي دلخواه، صورتحساب سپرده، گواهي تمکن مالي و واگذاري چک، بهرهمند شود. نصب زيرساختهاي لازم و راهاندازي نخستين دستگاه VTM بانک آينده، به مناسبت آغاز جشنواره تابستاني کيش و براي تسهيل امور بانکي مسافران و گردشگران کيش و مشتريان بانک آينده در فرودگاه بينالمللي کيش، در استان هرمزگان صورت گرفته است.
مشتريان بانک مسکن با اعلام اينکه تسهيلات خريد توانسته به آنها در صاحب خانه شدن کمک کند، برخي خواسته‌هاي خود براي تکميل مسير پرداخت اين تسهيلات را در قالب يک نظرسنجي مطرح کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، بانک مسکن همواره در کنار پيشنهادات سازنده مشتريان سعي مي‌کند که از انتقادات مشتريان نيز غافل نشود و بر اساس نقدهاي صورت گرفته، تصميمات مناسب براي بهبود وضعيت مشتريان اتخاذ کرده و اجرايي کند. بانک مسکن در سال 1395، علاوه بر تسهيلاتي که براي خريد و ساخت واحد مسکوني براي مشتريان در نظر گرفته بود، تسهيلات ديگري نيز به آنان اختصاص داد که بدون سپرده گذاري و بدون خريد اوراق حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن بتوانند اين تسهيلات را براي خريد واحد مسکوني استفاده کند. به همين منظور براي دريافت بازخورد از مشترياني که در ماه‌هاي دي و بهمن اين سال تسهيلات را دريافت کرده بودند، پرسشنامه‌اي طراحي و از طريق تماس تلفني از 281 نفر از آنان به روش نمونه‌گيري در تمام مديريت‌هاي شعب، مناطق و استان‌ها پرسيده شده بود. پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، در گزارش‌هاي قبلي خود پيشنهادات ارائه شده توسط اين افراد را براي مخاطبان تشريح کرده بود. در اين گزارش، مهمترين خواسته‌هاي مطرح شده توسط پاسخگويان عنوان مي‌شود. در رتبه نخست مهمترين خواسته پاسخگويان، تعديل نرخ سود تسهيلات است. به طوري که 40 درصد پاسخگويان با تاکيد بر اينکه مبلغ تسهيلات خريد مسکن، ميتواند به آنها در صاحب خانه شدن کمک کند، خواستار تعديل نرخ سود تسهيلات شبکه بانکي شده اند.