افزايش جمعيت‌پذيري منطقه 22 در آينده
شهردار منطقه 22 با اشاره به اتمام جمعيت‌پذيري برخي مناطق تهران و ديکته شدن افزايش جمعيت‌پذيري در آينده منطقه 22 گفت: اين منطقه در سرانه‌هاي خدماتي با کمبودهايي مواجه است به شکلي که در حوزه آموزشي با کمبود 70 مدرسه مواجه هستيم. علي نوذرپور گفت: کمتر از دو دهه از عمر منطقه 22 به‌عنوان يک منطقه مستقل در شهر تهران مي‌گذرد. پيش از اين، منطقه 22 به‌عنوان بخشي از منطقه 5 در مديريت شهر تهران تعريف مي‌شد. از دهه 40 و در طرح جامع تهران در حوزه برنامه‌ريزي‌ها، اين منطقه به صورت مشخص برنامه خاص خود را داشت و جمعيتي که در افق طرح جامع براي مناطق شهر تهران تعريف شده باشد، وجود نداشت.






بخشش جرايم معاينه فني تاکسي‌هاي فرسوده
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني تهران گفت: تاکسي‌هاي داراي عمر بالاي 10 سال مي‌توانند تا 31 شهريور ماه امسال، نسبت به دريافت معاينه فني اقدام کنند و در صورت دريافت معاينه فني تا اين مهلت، جرايم گذشته آنها در حوزه فرسودگي خودرو و فقدان معاينه فني، با مساعدت شهرداري تهران بخشيده مي‌شود. عليرضا قنادان با بيان اينکه متاسفانه در سال‌جاري نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده تقريبا متوقف شده،‌ گفت: در سه ماهه اول امسال بايد حداقل ۲۵۰۰ خودرو نوسازي مي‌شد، اما پس از پيگيري‌هاي فراوان در طرح ملي نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده، عملا کمتر از 50 دستگاه خودرو نوسازي شده ولي وقتي با خودروساز صحبت کنيد توقف روند نوسازي را رد مي‌کنند.





افزايش آسيب‌هاي اجتماعي با تغيير سبک زندگي
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: تغيير در سبک زندگي در دنيا و کشور ما موجب شده که آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد، طلاق و...، افزايش يابد. انوشيروان محسني بندپي اظهار داشت: امروزه در دنيا و کشور ما تغييراتي در سبک زندگي ايجاد شده است و شرايطي را فراهم کرده که با رشد آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد، طلاق، کودکان کار، فقر اقتصادي، بيکاري و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي مواجه هستيم. رئيس سازمان بهزيستي کشور در ادامه با تأکيد بر اينکه آسيب‌هاي اجتماعي تبديل به دغدغه مقام معظم رهبري و دولت شده است گفت: ما مستلزم تفکري نوين و اقداماتي ويژه براي تأمين رفاه و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه هستيم.
هيچ‌ کودکي در ارتباط
با مواد مخدر بازداشت نشده
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فاتب با بيان اينکه هيچ‌ کودکي تاکنون در ارتباط با مواد مخدر طبق قانون بازداشت نشده است، گفت: بخشي از شناسايي و جمع‌آوري معتادان متجاهر از سطح شهر تهران و همچنين دستگيري خرده‌فروشان توسط کلانتري‌ها انجام مي‌شود. سرهنگ بخشنده در گفتگو با ايلنا درباره استفاده پليس مبارزه با مواد مخدر از شبکه‌‌هاي اطلاعاتي و بويژه کلانتري‌ها گفت: کلانتري‌ها در واقع بازوي اجرايي پليس هستند. با توجه به گستردگي شهر تهران اعم از پارک‌ها، بوستان‌ها و محلات لازم است که از طريق کلانتري‌ها پوشش استحفاظي در اين مناطق داده شود.رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره کودکان معتاد و مواد فروش گفت: تاکنون هيچ کودکي در ارتباط با مواد مخدر طبق قانون بازداشت نشده است و اگر کودکي نيز به مواد مخدر آلوده باشد با سازمان بهزيستي در اين زمينه هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم.
اتصال سيم برق علت اتش‌سوزي
مسجد جامع ساري
استاندار مازندران دليل آتش‌سوزي در مسجد جامع ساري را اتصال برق اعلام کرد و اظهار داشت: کابل برق مسجد که از سقف وارد مي‌شد، بر اثر گرما و فشار مضاعف ناشي از بهره‌گيري از کولر دچار اتصال شد و آتش گرفت. محمد اسلامي‌در گفتگو با ايرنا با رد تخريب کامل بناي مسجد جامع ساري گفت که بر اثر اين آتش‌سوزي به سقف و برخي ديگر مکان‌هاي مسجد خسارت وارد شد. وي افزود: بناي مسجد جامع شهر ساري همچنان برپاست و بزودي برنامه‌اي براي مرمت و بازسازي اين آثار ملي که به ثبت نيز رسيد، برنامه‌ريزي مي‌شود. وي اضافه کرد: مرمت و بازسازي مسجد جامع شهر ساري به دليل ثبت در فهرست آثار ملي تابع مقرراتي است که اين کار از سوي سازمان ميراث فرهنگي؛ صنايع دستي و گردشگري دنبال خواهد شد. استاندار مازندران افزود: با آتش گرفتن مسجد گروه‌هاي آتش‌نشاني شهرداري ساري به موقع وارد عمل شدند و از آتش‌نشاني شهرداري‌هاي نکاء، بابل، قائمشهر و آمل نيز کمک گرفته شد که اين گروه‌ها نيز با حضور توانستند با همياري نيروهاي مردمي‌از سرايت آتش به فروشگاه‌ها و اماکن اطراف جلوگيري کنند.
جوان خرمشهري در رودخانه دز
غرق شد
مديرعامل سازمان آتش نشاني دزفول از غرق شدن جوان ۲۱ ساله خرمشهري در رودخانه دز خبر داد. عبدالحسين معظم‌فر در گفتگو با مهر، اظهار کرد: صبح روز جمعه طي تماس تلفني با سامانه ۱۲۵ گزارش غرق شدن جواني ۲۱ ساله اهل و ساکن خرمشهر اطلاع‌رساني شد که به سرعت اکيپي از آتش نشان به محل حادثه واقع در منطقه تفريحي علي کله اعزام و بلافاصله اقدام به گشت‌زني در رودخانه کردند که کشف جسد اين جوان بي‌نتيجه ماند. وي افزود: غواصي در رودخانه به دليل بالا بودن دبي آب امکان‌پذير نيست و نياز به هماهنگي براي پايين آوردن سطح آب دارد که به محض آماده شدن شرايط اقدام به عمليات غواصي خواهيم کرد.
سخنگوي وزارت بهداشت هشدار داد
گروه اجتماعي: هنوز اسامي‌شرکت‌هايي که توانسته‌اند با استفاده از ارز دولتي تک نرخي شده اقدام به واردات دارو و تجهيزات پزشکي کنند در رسانه‌ها منتشر نشده است. هرچند هفته گذشته سخنگوي وزارت بهداشت اعلام کرد که اسامي‌اين واردکنندگان در اختيار بانک مرکزي است و اين وزارتخانه مخالفتي با انتشار آن ندارد، اما هنوز چنين اتفاقي عملي نشده است. با اين حال بررسي اخبار حوزه سلامت طي هفته‌هاي گذشته نشان مي‌دهد که نگراني‌هايي از گراني دارو و تجهيزات پزشکي با وجود آنکه واردکنندگان توانسته‌اند از ارز دولتي استفاده کنند همچنان وجود دارد. پس از انتشار اسامي‌واردکنندگان کالا با ارز دولتي از سوي بانک مرکزي طي روزهاي گذشته موضوع مقابله با گران‌فروشي و سودجويي سوءاستفاده کنندگان تبديل به يکي از مهمترين موضوعات مورد توجه مسئولان، رسانه‌ها و مردم شده است. حالا سخنگوي وزارت بهداشت اعلام کرده که مردم مي‌توانند گزارش‌هاي خود درباره گران‌فروشي‌ها را گزارش کنند و البته اين وزارتخانه براي برخورد با متخلفان برنامه‌هايي در دستور کار دارد.
سخنگوي وزارت بهداشت نحوه برخورد با شرکت‌هاي دارويي و تجهيزاتي که ارز دولتي مي‌گيرند؛ اما اقلامشان را با قيمتي بالاتر از نرخ مصوب مي‌فروشند، تشريح کرد. دکتر ايرج حريرچي در گفتگو با ايسنا، در پاسخ به اينکه مردم چگونه مي‌توانند کمبودهاي تجهيزات پزشکي و دارو را پيگيري کنند، گفت: مردم با شماره 190 که ستاد رسيدگي به شکايات وزارت بهداشت است مي‌توانند اين موارد را پيگيري کنند که 28 اپراتور تمام وقت به صورت 24 ساعته مشغول به کار هستند و روزانه حدود 3000 تماس در اين سامانه داريم که به همه آنها يک به يک رسيدگي شده و راهنمايي‌هاي لازم انجام مي‌شود. اين سامانه در زمينه دارو، تجهيزات پزشکي، بهداشت محيط و ... به مردم پاسخگو خواهد بود. وي افزود: دو سامانه نيز براي پيگيري وضعيت دارو اعلام کرده‌ايم که مردم با جستجوي آن مي‌توانند قيمت داروها را ببينند. همچنين مي‌توانند نرم افزار موبايلي آن را دانلود کرده و اصالت داروها را بررسي کنند. از طرفي در اداره کل تجهيزات پزشکي سازمان غذا و دارو، سازمان تعزيرات حکومتي مستقر شده و به شکايات مردم رسيدگي و احکام لازم را صادر مي‌کند.
حريرچي درباره تاثير نوسانات قيمت ارز بر روي قيمت دارو و تجهيزات پزشکي گفت: از نظر ما و طبق سياستگذاري دولت نوسانات قيمت ارز هيچ تاثيري در حوزه دارو ندارد، غير از همان افزايش قيمت سالانه که کمتر از تورم و 9 درصد بوده است. وي گفت: در حال حاضر هيچ شرکت دارويي نيست که بگويد ارز دولتي مي‌خواهم و ارز 4200 توماني به او تخصيص داده نشود. از طرفي ما قيمت‌ها را رسما اعلام کرده‌ايم، منتهي متاسفانه برخي افراد و شرکت‌هاي وارداتي به صورت استثناء از اين ارز 4200 توماني استفاده مي‌کنند اما اقلامشان را با قيمتي بالاتر از نرخ مصوب مي‌فروشند که اين اقدام تخلف است.
سخنگوي وزارت بهداشت درباره عدم تامين تجهيزات و ملزومات پزشکي لازم براي بيماران بستري در بيمارستان‌ها گفت: اين اقدام تخلفي آشکار است. بايد توجه کرد که تجهيزات و ملزومات پزشکي مورد نياز بيماران بستري در کليه بيمارستان‌ها اعم از دولتي، خصوصي، خيريه و ... بايد توسط بيمارستان براي بيمار تامين شود. فاکتور صادر شود و هر گونه دريافتي به غير از صورتحساب رسمي‌بيمارستان و صندوق بيمارستان تخلف است و مردم مي‌توانند اين تخلفات را هم با سامانه 190 در ميان بگذارند. وي تاکيد کرد: علاوه بر اين روزانه سه گروه از ماموران ما در مراکز به عنوان بيمار حاضر مي‌شوند و وضعيت را بررسي مي‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد مي‌کنند. حريرچي با بيان اينکه در گذشته دو سوم تجهيزات پزشکي با ارز آزاد تامين مي‌شد گفت: اين در حاليست که اکنون براي کليه تجهيزات پزشکي ارز دولتي مي‌دهيم. دولت اعلام کرده است که ما جزء گروه اول هستيم و از 18.5 ميليارد دلار هزينه‌هاي ضروري کشور، 3.5 ميليارد دلار به اين حوزه اختصاص داده شده و به تدريج پرداخت مي‌شود. بنابراين مردم نبايد در اين زمينه مشکلي داشته باشند. حال کساني که مي‌خواهند با ارز 4200 توماني جنسي بخرند و آن را با قيمتي بالاتر از نرخ مصوب بفروشند برخوردهاي لازم را با آنها انجام مي‌دهيم. اين برخوردها شامل چند قسمت است. اول محروميت از ارز، دوم لغو مجوز واردات و سوم انجام واردات توسط شرکت‌هاي ديگر. از طرفي سازمان تعزيرات حکومتي هم احکام لازم را براي متخلفين صادر خواهد کرد.
در دي ماه سال گذشته اعضاي شوراي شهر طي مصوبه‌اي به شهرداري اجازه دادند مبلغ ۴۰۰۰ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي تکميل خطوط ۶ و ۷ منتشر کنند. حالا رئيس شوراي شهر تهران بر لزوم حل مشکلات بانکي براي فروش اوراق مشارکت خط ۶ و ۷ مترو تأکيد کرد و گفت: اميدواريم معاونت مالي و اقتصادي شهرداري تهران، اين شروط بانک‌ها را به گونه‌اي عمل کند تا اوراق مشارکت فروخته شود. محسن‌هاشمي‌در گفتگو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت انتشار ۴۰۰۰ ميليارد تومان اوراق مشارکت براي تکميل خطوط ۶ و ۷ گفت: مسئله فروش اوراق مشارکت به بانک عامل بر مي‌گردد و از آنجايي که شهرداري تهران به بانک‌هاي عامل بدهکار است، بانک‌ها نيز براي کار با شهرداري شروطي دارند.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينکه بدهي شهرداري به سيستم بانکي موجب شده که در فروش اوراق مشارکت همچنين باز شدن اعتبارات اسنادي براي استفاده از فاينانس با مشکلاتي مواجه شويم،اظهارکرد: به دليل بدهکار بودن شهرداري به سيستم بانکي شاهد همکاري ضعيفي از سوي بانک‌ها هستيم که بايد اين مشکل با تلاش افشاني - شهردار تهران- حل شود و به نظر ميرسد براي حل اين معضل نيازمند ورود شوراي پول و اعتبار هستيم. شهردار تهران نيز بايد براي گشايش اعتبارات از سوي بانک‌ها با دولت رايزني کند.‌هاشمي‌در ادامه با بيان اينکه چندي پيش شوراي شهر تهران اجازه انتشار چند هزار ميليارد تومان اوراق مشارکت براي مترو را صادر کرد،گفت: اميدواريم معاونت مالي و اقتصادي شهرداري تهران، اين شروط بانک‌ها را به گونه‌اي عمل کند تا اوراق مشارکت فروخته شود چراکه در حال حاضر انتشار اوراق مشارکت معطل بانک‌هاي عامل براي فروش است.

تقدير استا ندارمازندران ازمدير کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران
تجارت-استان مازندران:استاندار مازندران با ارسال لوح سپاسي از مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران به منظور اجراي صحيح قوانين و مقررات برقراري نظم ،امنيت و روان سازي ترافيک تقدير و تشکر نمود. به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران ، دکتر محمد اسلامي‌استاندار مازندران با ارسال لوح سپاسي از مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران به منظور اجراي صحيح قوانين و مقررات برقراري نظم ،امنيت و روان سازي ترافيک که موجب کاهش 5 درصدي فوتي‌هاي ناشي از تصادفات رانندگي در سال 96 نسبت به سال 95 و همچنين کاهش 14 درصدي کشته‌ها در ايام نوروز 97 نسبت به نوروز 96 در حوزه درون شهري و برون شهري گرديده ،بدينوسيله به مصداق حديث شريف "من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق " از زحمات و تلاشهاي بي شائبه و خستگي ناپذير در اين عرصه تشکر و قدراني نمود.
بهره برداري چاه آب شرب جديد شاهد شهر
تجارت-شاهد شهر-علي کيواني -مدير امور آب و فاضلاب شاهدشهر از بهره‌برداري چاه جديد و افزايش ظرفيت توليد آب شرب در اين شهر خبر داد.داود سميعي زنوزي با اعلام اين خبر اظهار داشت: به منظور تامين آب شرب مورد نياز مشترکين و با هدف جلوگيري از افت فشار احتمالي و براي تامين کسري آب شرب مورد نياز شهروندان، حفاري يک حلقه چاه جديد، پس از اخذ مجوزهاي لازم انجام شد.او با اشاره به اينکه هزينه اجراي عمليات حفاري، تجهيز و بهره‌برداري اين پروژه از محل اعتبارات جاري شرکت تامين شده است افزود: چاه مذکور بصورت روتاري با عمق ۱۹۲ متر و با مجوز برداشت ۱۷ ليتر آب در ثانيه مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.مدير امور آبفاي شاهدشهر در ادامه افزود: در گذشته براي لوله گذاري چاه‌ها از لوله‌هاي فولادي استفاده مي‌شد، اما در چاه جديد، لوله‌هاي يو، پي، وي، سي (UPVC) ، کار شده که از ويژگي‌هاي مهم اين لوله‌ها مي‌توان به عمر طولاني چاه، جلوگيري از انحراف و يا بريدگي لوله جدار در اثر رانش زمين و جلوگيري از پوسيدگي اشاره کرد.
استفاده یک ميليون و 300 هزار نفر مسافر از ناوگان حمل ونقل عمومي‌گيلان
گيلان_فرحي؛ به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گيلان،مهندس نازک کار، مدير كل راهداري و حمل و نقل و جاده‌اي استان با اعلام اين خبر ، افزود: در 3 ماهه سالجاري 1 ميليون و 300 هزار و 204 نفر مسافر طي188 هزار و 263 سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل ونقل عمومي‌عزيمت نمودند. ايشان سپس خاطر نشان نمود: از اين تعداد 858 هزار و 615 مسافر در قالب سفر درون استاني و تعداد 441 هزار و 589 مسافر نيز در قالب سفر برون استاني جابجا شده‌اند.مدير كل راهداري وحمل و نقل و جاده‌اي استان سپس گفت: از كل سفرهاي انجام يافته ؛ 27 هزار و 268سفر توسط اتوبوس، 29 هزار و 922 سفر با ميني بوس و131 هزار و 73 سفر با سواري صورت پذيرفته است.مهندس نازک کار خاطرنشان نمود: طي اين مدت به ترتيب شهرستانهاي رشت با جابجائي702 هزار و 504نفر مسافر،بندر انزلي با 117 هزار و 152نفر مسافر و لاهيجان با84 هزار و 425نفر مسافر بالاترين آمار جابجائي را به خود اختصاص دادند. ايشان در ادامه افزود: در راستاي ارتقاي خدمات بخش حمل و نقل و دسترسي سريع مسافران به مراكز تهيه بليط بويژه از طريق اينترنت طي سال گذشته و 3 ماهه ابتداي سالجاري بالغ بر26 هزار نفر اقدام به تهيه بليط اينترنتي نمودند.