نصب ترانس 30 مگاولت آمپري در پست گتوند
ترانس سوم پست 132/33 كيلو ولت گتوند اين شركت با ظرفيت 30 مگاولت آمپر نصب و مورد بهره برداري قرار گرفت.
مديرعامل اين شركت گفت: عمليات نصب و راه اندازي ترانس سوم پست 132 كيلو ولت گتوند شامل تامين تجهيزات، نصب و راه اندازي به ظرفيت 30 مگاولت آمپر به پايان رسيد و برقدار شد.
محمود دشت بزرگ هزينه نصب و راه اندازي ترانس سوم پست گتوند را 45 ميليارد ريال اعلام كرد. وي افزد: افزايش پايداري، كاهش محدوديت و احتمال خاموشي شبكه توزيع و جايگزيني با ترانس قديم پست و آزادسازي بي خط فرهنگ شهر در پست 400 كيلو ولت شوشتر از ديگر اهداف اين پروژه است.





توسعه پتروشيمي‌بهترين مسير براي رشد اقتصادي
عضو اتاق بازرگاني تهران گفت: صنعت پتروشيمي‌ايران مي‌تواند با توليد محصولات مختلف پليمري و شيميايي در توسعه صنعتي و اقتصادي ايران نقش آفرين باشد. علاء ميرمحمد صادقي در گفتگو با خبرنگار نيپنا با اشاره به اين که راه رهايي از خام فروشي توليد هرچه بيشتر محصولات مختلف پتروشيمي‌است، گفت: بهترين مسير براي رشد اقتصادي کشور توسعه صنعت پتروشيمي‌است. عضو کميسيون بازار پول و سرمايه اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينکه از گذشته تا امروز صادرات محصولات پتروشيمي‌در صدر برنامه‌هاي دولت‌ها قرار داشته است، افزود: هم اکنون نيز بايد صادرات محصولات پتروشيمي‌را بيش از گذشته افزايش دهيم، اگر خواهان کاهش خام فروشي هستيم بايد توليد محصولات پتروشيمي‌هرچه بيشتر افزايش يابد.




سهميه توليد اعضاي اوپک ديگر ملاک نيست
وزير انرژي عربستان سعودي اعلام کرد کميته نظارت مشترک وزيران اوپک و غيراوپک ديگر پايبندي کشورها به سهميه توليد را رصد نمي‌کند و اين توافق اکنون بنا را روي سقف توليد جمعي مي‌گذارد. به گزارش ايسنا به نقل از پلاتس، خالد الفالح به ساير اعضاي اوپک نوشت: تغيير رويکرد از گزارش‌دهي پايبندي کشورهاي مشارکت کننده به سهميه توليد گروهي، منعکس کننده تصميم ۲۳ ژوئن وزيران اوپک و غيراوپک براي بازگرداندن سطح پايبندي به توافق کاهش توليد به ۱۰۰ درصد است. اما ايران که با تحريم‌هاي آمريکا عليه صادرات نفت خود مواجه است، هشدار داده که اگر توليدکنندگان از سهميه توليدشان فراتر رفته و سهم بازار سايرين را بگيرند، به منزله نقض توافق کاهش توليد خواهد بود.
با راه‌اندازي فاز سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس، بنزين صادر مي‌کنيم
يک عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: با توجه به اينکه فاز دوم پالايشگاه ستاره خليج فارس راه‌اندازي شد نه تنها کمبود بنزين نداريم بلکه با راه‌اندازي فاز سوم اين پالايشگاه صادر کننده بنزين خواهيم بود و مشکلي از جهت تأمين بنزين در داخل کشور نداريم.
علي بختيار در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص احتمال سهميه‌بندي بنزين، اظهار کرد: با توجه به اينکه فاز دوم پالايشگاه ستاره خليج فارس راه‌اندازي شد نه تنها کمبود بنزين نداريم بلکه با راه‌اندازي فاز سوم اين پالايشگاه صادر کننده بنزين خواهيم بود و مشکلي از جهت تأمين بنزين در داخل کشور نداريم.
وي افزود: نکته مهم اين است که مصرف بنزين را کنترل کنيم. هر چه در زمينه ساخت پالايشگاه اقدام کنيم با اين روند مصرف، شرايط به گونه‌اي است که مصرف بنزين از مرز ۸۰ ميليون ليتر مي‌گذرد و روز به روز افزايش مصرف در بنزين را شاهد هستيم.
نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس شوراي اسلامي، گفت: در بودجه سال ۹۷ نه در زمينه افزايش قيمت و نه در خصوص سهميه‌بندي حکم و اجازه‌اي به دولت نداديم. اگر دولت بخواهد هر يک از اين موارد را اجرايي کند بايد اجازه مجلس را داشته باشد و تاکنون هم دولت بعد از تصويب بودجه درخواستي براي افزايش قيمت يا سهميه بندي بنزين نداشته است.
قرارداد نفتي روسيه با ايران متوقف نشده است
وزير انرژي روسيه با بيان اين که برنامه نفتي روسيه با ايران درحال حاضر متوقف نشده است، گفت: مسکو درحال بررسي ابعاد حقوقي ادامه همکاري با ايران است.
به گزارش ايرنا به نقل از ريانووستي، «الکساندر نوواک» اين مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال تاثير تحريم‌هاي آمريکا بر روي توافقات نفتي بين تهران و مسکو اعلام کرد. خبرگزاري تاس نيز در همين ارتباط به نقل از نوواک نوشت: ما علاقه مند به ادامه همکاري با ايران هستيم چرا که به ايران اين امکان را مي‌دهد تا کالا و خدمات از روسيه خريداري کند که خود منجر به افزايش مبادلات تجاري و ارتقا سطح روابط بين دوکشور مي‌شود.
سازمان راهداري مسئول امنيت نفتکش‌هاست
سخنگوي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در مورد امنيت نفتکش‌ها و ماشين‌هاي حامل سوخت و فرآورده‌هاي نفتي گفت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مسئول نظارت بر امنيت نفتکش‌هاست. فاطمه کاهي در گفت و گو با ايسنا با اشاره به حادثه برخورد نفتکش با يک اتوبوس مسافربري در سنندج در هفته گذشته اظهار کرد: اخباري منتشر شد مبني بر اينکه اين نفتکش حامل نفت خام بوده و براي سوآپ نفت کرکوک تردد مي‌کرده اما اين طور نيست.
رئيس سازمان هواشناسي کشور:
رئيس سازمان هواشناسي کشور با تاکيد بر اينکه ايران در يک منطقه خشک و نيمه خشک واقع شده است؛ مهمترين راهکار خروج از بحران آب را پذيرش شرايط اقليمي‌ايران دانست و گفت: همه بايد بپذيريم که کشور ما کم آب است چون ميانگين بارش سالانه ايران کمتر از يک سوم ميانگين جهاني است همچنين بايد با توجه به اين کم‌آبي طرح‌هاي توسعه‌اي را مورد بازنگري قرار دهيم.
رئيس سازمان هواشناسي کشور با تاکيد بر اينکه ايران در يک منطقه خشک و نيمه خشک واقع شده است؛ مهمترين راهکار خروج از بحران آب را پذيرش شرايط اقليمي‌ايران دانست و گفت: همه بايد بپذيريم که کشور ما کم آب است چون ميانگين بارش سالانه ايران کمتر از يک سوم ميانگين جهاني است همچنين بايد با توجه به اين کم‌آبي طرح‌هاي توسعه‌اي را مورد بازنگري قرار دهيم.
داوود پرهيزکار که پيش از بارها وقوع پديده گرمايش جهاني و تغيير اقليم را در ايران تاييد و کم‌بارش‌هاي پي‌در پي و خشکسالي‌هاي مکرر را هم به عنوان پيامد مخاطره‌آميز اين پديده عنوان کرده است در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد بحران آب و راه‌حل‌هاي خروج از آن اظهار کرد: کم‌آبي در کشور ما پديده جديد و نوظهوري نيست بلکه سابقه‌اي دو يا سه هزار ساله دارد. علت آن هم معلوم است چون منطقه‌اي که ما در آن استقرار داريم يک منطقه خشک و نيمه خشک است و کشور ما در عرض ۳۰ درجه در نيمکره شمالي و جنوبي قرار دارد و تحت تاثير جريانات جوي عظيم است و اجازه رشد ابر به آن داده نمي‌شود.
وي با تاکيد بر اينکه بايد شرايط اقليمي‌ايران را بپذيريم و دست از مبارزه با آن برداريم، گفت: آنچه در منطقه خشک و نيمه خشک ارزش حياتي پيدا مي‌کند، «آب» است؛ بويژه در شرايطي که کشور دچار خشکسالي هم است و در ۱۱ سال گذشته ميانگين بارش سالانه اين سرزمين به بالاي نرمال نرسيده است.
رئيس سازمان هواشناسي با اشاره به عملکرد بهتر پيشينيان در سازگاري با اقليم ايران تصريح کرد: گذشتگان ما به شرايط جغرافيايي و موقعيت اقليمي‌کشور واقف بودند و به همين علت در مناطق کويري از قنات استفاده مي‌کردند تا تبخير و تعرق آب را به حداقل ممکن برسانند اين درحاليست که ما امروزه از کانال که ميزان تبخير و تعرق آب را بالا مي‌برد، استفاده مي‌کنيم. اين نشانه‌ها حاکي از آن است که در گذشته قدر آب را بهتر از ما مي‌دانستند و در مصرف آن مديريت خوبي داشتند.
پرهيزکار با بيان اينکه متاسفانه ما در سال‌هاي اخير در «مصرف» مديريت نداشتيم، تاکيد کرد: بخش زيادي از مشکلات حاضر در حوضه‌هاي آبريز درياچه اروميه، کرخه، کارون همچنين زاينده رود ناشي از بي‌توجهي به مصرف بهينه منابع آبي است. به عبارت ‌دقيق‌تر بي‌توجهي به توان خرد اقليم منطقه باعث ايجاد چنين مشکلاتي شده است.
وي افزود: اگر توسعه در امور کشاورزي ، شهرسازي و صنايع بيش از توان خرد اقليم منطقه باشد، توسعه ناپايدار شکل مي‌گيرد و مشکلات حادي ايجاد خواهد شد.
رئيس سازمان هواشناسي کشور در ادامه در پاسخ به اين پرسش که براي برون‌رفت از بحران آب کشور چه راهکار و پيشنهادي داريد؟ گفت: اولين و مهمترين کار اين است که همه بپذيريم کشور ما يک کشور کم آب است و حتي در سال‌هاي پر بارش نيز بايد به اين کم آبي و خشکي منطقه واقف باشيم، چون ميانگين بارش سالانه ايران کمتر از يک سوم ميانگين جهاني است.
پرهيزکار افزود: راه دوم براي خروج از بحران آب اين است که تمام طرح‌هاي توسعه‌اي را با توجه به پديده تغيير اقليم رخ داده در ايران بازنگري کنيم و توان خرداقليم را در طرح‌هاي توسعه‌اي مد نظر قرار دهيم و اگر يک منطقه توان بارگذاري جديد را ندارد از اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي خودداري کنيم.
وي در پايان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازي در حوزه کمبود آب تاکيد کرد: پيشنهاد سوم آن‌ است که در اين زمينه فرهنگسازي صورت گيرد تا همه نسبت به آب احساس مسئوليت کنيم و حتي لازم است در برخي مناطق ايران، قوانين سختگيرانه‌اي وضع و اعمال شود تا از هدر رفت آب جلوگيري کنيم. مشابه آنچه که در جنوب آمريکا اتفاق افتاده و پليس آب شکل گرفته است تا قوانين مصرف بهينه آب در تمامي‌حوزه‌ها به درستي اجرا شود.
مجتمع پتروشيمي‌کاويان با توليدي شدن کامل فازهاي پارس جنوبي در سال 98 توليد 2 ميليون تن محصول را تجربه خواهد کرد. مديرعامل پتروشيمي‌کاويان درگفتگو با خبرنگارنيپنا درباره ميزان توليد اتيلن در اين مجتمع و تلاش براي رسيدن به ظرفيت اسمي، گفت: با توجه به افزايش خوراک در پي راه‌اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي در سال 1398 ميزان توليد به ظرفيت اسمي‌مي‌رسد و با انجام طرح توسعه توليد، از سال 1399 با مازاد اتيلن مي‌توانيم کمبود خوراک در ماهشهر را نيز جبران کنيم.
رمضان اولادي با اشاره به اين که سال گذشته در پتروشيمي‌کاويان با توجه به مشکل کمبود خوراک يک ميليون و 200 هزار تن اتيلن توليد شد، اظهار کرد: ، پيش‌بيني مي‌شود ميزان توليد در سال جديد به 80 درصد ظرفيت اسمي‌برابر با يک ميليون و 600 هزار تن برسد.
وي تصريح کرد: با توجه به افزوني خوراک و مازاد بودن اتان ازسال 1398 همزمان با راه‌اندازي کامل فازهاي پارس جنوبي در حوزه خط کنگان تا پايان سال جاري بر اساس وعده وزارت نفت، مجتمع‌هايي که توليد برپايه اتان دارند، شروع به افزايش ظرفيت کردند، ما نيز تصميم به افزايش ظرفيت 10 تا 15 درصدي گرفتيم.
مديرعامل پتروشيمي‌کاويان با اشاره به آغاز انجام کارهاي مربوط به افزايش ظرفيت، گفت: تا شال 1399 طرح توسعه 10 الي 15 درصدي ظرفيت را اجرا مي‌کنيم. هم‌اکنون کارهاي اجرايي آغاز شده و سفارش تجهيزات صورت گرفته است.
اولادي ادامه داد: بر اين اساس انتظار مي‌رود پتروشيمي‌کاويان در سال آتي به توليد برابر با 100 درصد ظرفيت اسمي‌برسد و در سال 1399 بيش از 110 درصد اين ظرفيت برابر با دو ميليون و 200 هزار تن، توليد اتيلن داشته باشيم.
اجراي عمليات ضروري و حساس خدمات چاه‌هاي نفت و گاز بدون نياز به دکل
براي نخستين بار در کشور، عمليات ضروري و حساس خدمات چاه‌هاي نفت و گاز بدون نياز به دکل انجام شد تا علاوه بر ميليونها دلار صرفه جويي ارزي، فصل جديدي در اعتماد به متخصصان داخلي در عرصه مديريتي کشور رقم بخورد.
به گزارش ايسنا،عمليات بدون دکل اسيدکاري گسترده و تميزسازي چاه با نرخ توليدي بالا(High-Rate) در فاز 4 ميدان گازي پارس جنوبي با کشتي اسيدکاري و تميزسازي پيشرفته و مجهز Northern Genesis به دست متخصصان داخلي انجام شد. اجراي موفقيت آميز اين پروژه براي نخستين بار، نتيجه دو سال بررسي، طراحي مهندسي و آناليز ريسک بود که شرکت نفت و گاز پارس با مديريت خود و قبول ريسک، زمينه حذف دکل از عمليات انگيزش و زنده کردن چاهها را فراهم ساخته و موجب ميليونها دلار صرفه جويي ارزي شد. شرکت نفت و گاز پارس، ضمن مديريت کلان اين پروژه، اجراي آن را به شرکت ايراني مهندسي و خدمات چاه پيماي مهران واگذار کرد.
مدير گازرساني شرکت ملي گاز گفت: مطابق وعده شرکت ملي گاز ايران به دولت، تا پايان امسال به ۳ هزار و ۶۰۰ روستا گازرساني مي‌کنيم. به گزارش خبرگزاري وزارت نفت، سعيد مومني، درباره تحقق وعده شرکت ملي گاز به دولت دوازدهم مبني بر گازرساني روزانه به ۱۰ روستا تا پايان امسال گفت: در ماه‌هاي ابتدايي امسال همه عمليات اجرايي و زيرساخت‌ها براي انجام گازرساني به روستاهاي کشور انجام شده است، همچنين تا پايان خرداد امسال، تعداد شهرهاي گازرساني شده به يک هزار و ۱۱۷ شهر معادل ۹۶.۹ درصد ارتقا يافته است. وي افزود: بر اساس وعده شرکت ملي گاز، به صورت ميانگين روزانه ۱۰ روستا در نقاط مختلف کشور، گازرساني مي‌شوند که تعداد آنها تا پايان امسال به ۳ هزار و ۶۰۰ روستا مي‌رسد. اعتبار لازم براي اجراي طرح‌هاي گازرساني روستايي از محل بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳، تامين مي‌شود. به گفته مومني، تا پايان خردادماه امسال، درصد گازرساني به روستاهاي کشور بدون درنظر گرفتن استان سيستان و بلوچستان به ۷۸ درصد رسيده است و اين رقم با در نظر گرفتن استان سيستان و بلوچستان، ۷۳.۶ درصد اعلام شده است. وي تعداد روستاهاي گازرساني شده بدون احتساب سيستان و بلوچستان را ۲۶ هزار و ۱۰ روستا و با احتساب سيستان و بلوچستان، ۲۶ هزار و ۱۳ روستا اعلام کرد.
پنجمين برنامه روزانه قطع برق تهران منتشر و محل قطعي‌هاي برق به‌‌صورت جدول مشخص شده تا شهروندان تهراني با سهولت بتوانند از قطعي يا عدم‌قطعي برق در محل زندگي خود مطلع شوند. به گزارش خبرگزاري تسنيم، پس از عبور ميزان مصرف برق از ظرفيت عملي توليد و ورود وضعيت شبکه به محدوده قرمز، تعداد بروز خاموشي‌هاي پراکنده در کشور زياد شد و پيرو اين مسئله، تصميم گرفته شد تا خاموشي‌ها مديريت شود و پيش از بروز خاموشي‌هاي چندساعته، مردم از زمان‌بندي قطعي‌هاي برق مطلع شوند. در کلان‌شهر تهران نيز همگام با ديگر کلان‌شهرها و نقاط کشور، نخستين برنامه روزانه قطع برق در تاريخ 17 تيرماه، دومين برنامه روزانه قطع برق در تاريخ 19 تيرماه، سومين برنامه روزانه قطع برق در تاريخ 20 تيرماه و چهارمين برنامه روزانه قطع برق در تاريخ 21 تيرماه اعلام شد.
مجري طرح خريد تضميني برق تجديد پذير در يزد گفت: با وجود علاقمندي سرمايه گذاران بخش خصوصي به احداث نيروگاه خورشيدي اميدواريم يزد به استان سبز در زمينه توليد انرژي الکتريکي تبديل شود.
به‌گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو،فاطمه اعلم با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر با توجه به علاقمندي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به احداث نيروگاه خورشيدي، اميدواريم يزد به به استان سبز در زمينه توليد انرژي الکتريکي تبديل شود.
وي با ابراز اميدواري از اينکه با احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي و گسترش آن در سال‌هاي آينده، ميزان استفاده از سوخت‌هاي فسيلي کاهش يابد، متذکر شد: متوسط ساعت آفتابي سالانه در يزد سه هزار و 300 ساعت است به همين دليل توان زيادي براي ايجاد و توسعه نيروگاه‌هاي خورشيدي در استان فراهم است. اعلم يادآور شد: هم اکنون تعدادي سرمايه گذاري داخلي و خارجي متقاضي ساخت 700 مگاوات انرژي خورشيدي در استان يزد وجود دارد.
وي به احداث 40 نيروگاه کوچک به ظرفيت 500 کيلووات متصل به شبکه در استان و در شهرستان‌هاي يزد، ابرکوه، اردکان، ميبد، مهريز، تفت و نير اشاره کرد. مجري طرح خريد تضميني برق تجديدپذير در يزد سهولت در نصب و راه اندازي سامانه‌هاي فتوولتائيک، امکان نصب روي پشت بام منازل و استفاده در هر فضايي که قابليت جذب نور آفتاب داشته باشد را از مزيت‌هاي اين فناوري برشمرد.
برای نخستین بار در کشور، عملیات ضروری و حساس خدمات چاه های نفت و گاز بدون نیاز به دکل انجام شد تا علاوه بر میلیونها دلار صرفه جویی ارزی، فصل جدیدی در اعتماد به متخصصان داخلی در عرصه مدیریتی کشور رقم بخورد. به گزارش ایسنا،عملیات بدون دکل اسیدکاری گسترده و تمیزسازی چاه با نرخ تولیدی بالا(High-Rate) در فاز 4 میدان گازی پارس جنوبی با کشتی اسیدکاری و تمیزسازی پیشرفته و مجهز Northern Genesis به دست متخصصان داخلی انجام شد. اجرای موفقیت آمیز این پروژه برای نخستین بار، نتیجه دو سال بررسی، طراحی مهندسی و آنالیز ریسک بود که شرکت نفت و گاز پارس با مدیریت خود و قبول ریسک، زمینه حذف دکل از عملیات انگیزش و زنده کردن چاهها را فراهم ساخته و موجب میلیونها دلار صرفه جویی ارزی شد. شرکت نفت و گاز پارس، ضمن مدیریت کلان این پروژه، اجرای آن را به شرکت ایرانی مهندسی و خدمات چاه پیمای مهران واگذار کرد. در این پروژه با حذف دکل از عملیات چاه ها، موجب کاهش هزینه های عملیاتی، بهینه سازی در زمان و چابکی عملیات خدمات چاه ها در میدان گازی استراتژیک و حائز اهمیت پارس جنوبی گردید. این روش نو آورانه همچنین گواهی بر توانمندی داخلی در ارائه راهکارهای موثر و نوین در بهینه سازی تولید و عملیات حساس خدمات چاه ها در میادین دریایی کشور است. این عملیات از مهندسی شامل برنامه ریزی و طراحی عملیات، شبیه سازی ها، تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی و عواقب آن با نرم افزارهای روز دنیا، تا اجرای موفقیت آمیز- ایمن، کارآمد، مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست- آن حاصل کار تیم مشترکی از مهندسان و متخصصان با تجربه شرکت نفت و گاز پارس و شرکت مهندسی و خدمات چاه پیمای مهران بود. شایان ذکر است شرکت مهندسی و خدمات چاه پیمای مهران که از سال 2009 میلادی در مهندسی و اجرای عملیات اسیدکاری و تمیزسازی چاه های نفت و گاز در میادین مختلف واقع در خلیج همیشه فارس و دریای عمان فعال است، با اعتماد شرکت نفت و گاز پارس، موفق به انجام عملیات بدون دکل اسیدکاری گسترده و تمیزسازی چاه با نرخ تولیدی بالا (High-Rate) در سکوی تولیدی فاز 4 میدان گازی پارس جنوبی با کشتی اسیدکاری و تمیزسازی پیشرفته و مجهز Northern Genesis شد.
از مزایای انحصاری این روش، علاوه بر مقرون به صرفه بودن میتوان به مواردی همچون سرعت بالای اجرای عملیات، عدم نیاز کشتی به لنگر اندازی یا اتصال به BoatLanding با استفاده از سیستم Dynamic Positioning جهت تثبیت موقعیت هنگام اسیدکاری و جریان دادن چاه (که احتمال آسیب به خطوط لوله و فیبر های نوری بستر دریا را کاهش میدهد)، نصب کلیه تجهیزات مورد نیاز بر روی کشتی و عدم نیاز به تغییرات در سازه از پیش طراحی شده پلتفرم های تولیدی جهت نصب و برپایی King Post و Burner Boom که خود هزینه های گزاف جرثقیل های دریایی را به همراه دارد اشاره کرد. قابلیت مانور کشتی با توجه به تغییر جهت وزش باد حین جریان دادن چاه به منظور کاهش زمان از دست رفته نهان، از دیگر مزایای این روش است. این روش همچنین دارای کمترین وابستگی به پلتفرم است که نتیجه آن کمترین مداخله در روال عادی عملیات سکوی تولیدی است. همچنین فاصله بسیار زیاد مشعل از سکو با توجه به محل و نحوه قرارگیری کشتی نسبت به سکو و همچنین طراحی و اجرای سیستم پیشرفته پرده آب جهت به حداقل رساندن اثر تششعات حرارتی به سمت تجهیزات و ادوات عملیاتی سکو و در نهایت قدرت مانور کشتی در جهت ترک سریع موقعیت در شرایط اضطراری به منظور افزایش ایمنی سکو در صورت بروز حادثه احتمالی، از دیگر مزایای انحصاری این روش جدید محسوب می شود.