قول بانک‌ها براي مشارکت با شهرداري تهران
شهردار تهران ايمني پروژه‌هاي عمراني را از دغدغه‌هاي اصلي مديريت شهري دانست و گفت: در زمان من پروژه‌اي که در مسير خدمت به مردم نباشد، افتتاح نمي‌شود. محمدعلي افشاني اظهار کرد: احساس مي‌کنم اگر بين صحبت و عمل ما فاصله نيفتد اعتماد بيشتري براي مردم ايجاد مي‌کند و اين اعتماد سبب مي‌شود تا آنها همراهي بيشتري داشته باشند. وي با بيان اينکه سيستم بانکي به علت طلب از شهرداري تهران که عمدتا بابت همين پروژه‌هاي عمراني است امروز رقبتي براي تامين منابع ندارد، گفت:‌ با اين حال جلسات زيادي با مسئولان بانکي برگزار شده تا مشارکت بيشتري داشته باشند و آنها قول مساعد دادند و من به آينده اميدوار هستم.






80 درصد تجهيزات توانبخشي توليد داخل است
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي کشور با اعلام اينکه همان ارزي که به تجهيزات پزشکي اختصاص مي‌يابد، در اختيار تجهيزات توانبخشي نيز قرار مي‌گيرد، گفت:80 درصد تجهيزات توانبخشي در داخل کشور توليد مي‌شود. حسين نحوي نژاد افزود: توليدکنندگان تجهيزات توانبخشي برخلاف تجهيزات پزشکي محدود هستند و شمار واحدهاي بزرگ در اين زمينه از 70 موسسه فراتر نمي‌رود. وي ادامه داد: در توزيع تجهيزات توانبخشي با دو مشکل اعتبارات ناکافي و نحوه تهيه و توزيع روبرو هستيم و گاهي مورد انتقاد قرار گرفته ايم که وسيله تهيه شده توانبخشي براي افراد داراي معلوليت مورد تائيد نيست؛ بنابراين موسسات معتبر را نيز به آنان معرفي مي‌کنيم.







بهزيستي مخالف درمان اردويي معتادان متجاهر
رئيس سازمان بهزيستي کشور با اشاره به اينکه سازمان نگاه اردويي به معتادان متجاهر در فرآيند درمان ندارد، گفت: خريد و فروش کودک جرم است و اين افراد نمي‌توانند بعدها شناسنامه و دفترچه بيمه دريافت کنند. انوشيروان محسني بندپي اظهار کرد: در پي سياست‌ها و پيگيري سازمان بهزيستي با قانون برنامه ششم و در ماده 79 اين قانون هرساله مستمري مددجويان افزايش پيدا خواهد کرد. محسني بندپي با بيان اينکه ظرفيت استان تهران و ساير استان‌ها براي درمان و ساماندهي معتادان مشکلي وجود ندارد، گفت: ما هيچ مانعي براي درمان و ساماندهي اين افراد نداريم. وي گفت: سازمان نگاه اردويي را به معتادان متجاهر در فرآيند درمان ندارد.
سه نفر در ساحل آستارا غرق شدند
رئيس هيات نجات غريق آستارا از غرق شدن سه مرد در مناطق خطرآفرين آب‌هاي ساحلي بخش لوندويل اين شهرستان خبر داد. ايرج‌هاشم نيا جمعه شب در گفتگو ايرنا گفت: اين حادثه عصر جمعه روي داد و 2 نفر از غرق شدگان 28 ساله و ديگري 23ساله بود که بدون داشتن مهارت شنا، در مناطق خلج محله و سيبلي بخش لوندويل وارد آب شدند. وي اظهار کرد: غرق شدگان از استان اردبيل هستند و يکي از آنان در آب غرق شده بود و 2 نفر ديگر در مسير انتقال به بيمارستان جانشان را از دست دادند. به گفته رئيس هيات نجات غريق آستارا، 39 ناجي غريق از 13 خرداد ماه امسال در طرح‌هاي سالمسازي و مناطق خطرآفرين آستارا مستقر شده‌اند و روز گذشته نيز در ساحل لوندويل اين شهرستان، 2 نفر را از غرق شدن در دريا نجات دادند و شمار نجات يافتگان از زمان فعاليت ناجيان غريق تاکنون، 21 نفر است.
حادثه رانندگي در گلستان سه کشته داشت
جانشين فرماندهي انتظامي‌گلستان گفت: در اثر برخورد سواري پژو با موتورسيکلت در جاده آق قلا - گنبدکاووس سه نفر کشته و يک تن زخمي‌شدند. به گزارش ايرنا، سرهنگ مسعود فروزان روز گذشته اظهار داشت: اين حادثه ساعت 1.50 دقيقه بامداد روز شنبه به علت بي احتياطي راننده پژو روي داد. وي افزود: در اين حادثه راننده پژو که با شتاب زياد در حال حرکت بود پس از برخورد با موتورسيکلت از جاده منحرف و واژگون شد که در اثر آن موتورسواران 22 و 23 ساله به همراه سرنشين خودرو سواري در دم فوت کردند و يکي از سرنشينان پژو نيز زخمي‌شد.
ده‌ها زخمي‌در حادثه خارج شدن قطار
از ريل در مصر
وزارت بهداشت مصر در بيانيه‌اي از زخمي‌شدن دست‌کم ۵۸ نفر در پي خارج شدن يک قطار مسافربري از ريل در جنوب قاهره، پايتخت اين کشور خبر داد. به گزارش ايسنا، معاون وزير بهداشت مصر اعلام کرد: بيشتر آسيب‌هاي ناشي از اين سانحه جزيي بوده است. در بيانيه وزارت حمل و نقل مصر نيز آمده که اين قطار به سمت استان جنوبي قنا در حرکت بوده که از ريل خارج و باعث زخمي‌شدن دست‌کم ۵۸ تن مي‌شود. دادستان عمومي‌مصر ضمن به کار گماشتن يک تيم از اداره مهندسان نيروهاي مسلح اين کشور، دستور تحقيقات لازم در مورد اين سانحه را صادر و هم‌چنين تعدادي از مقامات راه‌آهن کشور را براي سؤالات مربوطه احضار کرده است.
انفجار منزل مسکوني
در شيروان يک کشته داشت
رييس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيروان گفت: انفجار و آتش سوزي در يک منزل مسکوني اين شهر که عصر امروز جمعه رخ داد يک کشته داشت. جعفر حيدري در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: سه نفر در اين منزل سکونت داشتند که 2 نفر ديگر دچار سوختگي شديد شدند. رييس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيروان وضعيت عمومي‌2 نفر مصدوم را رضايت بخش عنوان کرد و گفت: اين انفجار به علت نشت گاز رخ داده است. وي با بيان اينکه خسارت وارده به اين منزل مسکوني سنگين گزارش شده است، گفت: آتش نشانان موفق به مهار آتش در مدت 45 دقيقه شدند.
وزير بهداشت تاکید کرد؛
ضرورت آمادگی در برابر طوفان تحریم دارویی
گروه اجتماعي: وزير بهداشت با تاکيد بر جدي بودن موضوع تحريم‌ها و با بيان اينکه آنچه نگران کننده است بعد از آبان ماه است و روز مبادا همين روزهاست، گفت: بايد باور کنيم طوفاني نزديک شده تا آمادگي آن را داشته باشيم و با کساني که مي‌توانند تدبير کنند، صحبت کنيم. به گزارش خبرآنلاين سيدحسن‌هاشمي، در اجلاس روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور در ادامه با تاکيد بر اينکه امروز موضوع تحريم‌ها بسيار جدي است، اظهار کرد: گاهي ممکن است بگوييم چيزي درباره اين مسئله به مردم نگوييم، چون عده‌اي مي‌ترسند. همچنين برخي ممکن است بگويند شايد توافق شد، اما بعد با واقعيت مواجه خواهيم شد. اما در حالتي ديگر مي‌توان باور کرد که طوفاني نزديک مي‌شود. به همين دليل بايد آمادگي داشته باشيم و به کساني که مي‌توانند تدبير کنند درباره اين موضوع صحبت کنيم. من طرفدار روش دوم هستم. اعتقاد ندارم که مديران را در غفلت و خوش خيالي نگهداريم. عزم طرف مقابل ما جزم است. به چه زباني بايد بگويد که من مي‌خواهم بيرحمانه‌ترين تحريم مالي را در طول تاريخ براي ايران اعمال کنم. وي تاکيد کرد:‌ مسئوليت دارو و تجهيزات بر عهده ماست. بايد دقت کنيم و بتوانيم در چالش مهمي‌که بخشي از قدرت بين‌المللي مديريت کشور را وارد آن کرده، وظيفه خود را بدانيم. يکي از مهم‌ترين وظايف ما اين است که بدانيم تيمي‌که با آن کار مي‌کنيم آمادگي اين شرايط را دارد يا خير؟ من اين نگاه را نسبت به کل حاکميت دارم. ممکن است بعضي از ما براي شب عمليات مناسب نباشيم. اگر تيم مديريتي آمادگي مقابله با تحريم را ندارد بايد عوض شود.
وزير بهداشت در ادامه عنولن کرد: بحث دارو و تجهيزات پزشکي مهمتر از گندم، روغن و کنجاله است و امروز نياز داريم که به ما در اين زمينه کمک کنند. از دانشگاه‌ها نيز خواهش مي‌کنيم هر امکاني که دارند به ميدان بياورند. البته امسال مشکلات ما کمتر است. عددي که از فروش نفت به دست مي‌آيد، بي‌سابقه است. آنچه نگران کننده است بعد از آبان ماه است. روز مبادا همين روزها است. بايد بدانيم که چقدر منابع در اختيار داريم و مصرف‌مان چقدر است. همچنين بايد بدانيم چه کنيم تا درآمدمان بيشتر و هزينه‌هايمان کمتر باشد.‌هاشمي‌در ادامه از روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي درخواست کرد که از کارهاي غيرضروري پرهيز کنند و حرف و عمل‌شان نيز با يکديگر هماهنگ باشد. علاوه بر آن ساخت و سازهايي که غيرضروري به نظر مي‌رسند نيز متوقف شوند.
وزير بهداشت تاکيد کرد: تصور مي‌کنم ترامپ و دار و دسته‌اش نهايت فشاري که بتوانند مي‌آورند، ولي نمي‌خواهم خوش خيال باشم. اين شرايط سخت‌تر از دوره‌هاي قبل خواهد بود. اگر در راس کشور، دولت، مجلس و قوه قضاييه با هم باشند، هزينه کمتري مي‌پردازيم؛ در غير اينصورت هزينه‌ها افزايش پيدا مي‌کند. اگر تدبير کنيم، خرابي اين طوفان کمتر خواهد بود. همه مشکل ترامپ اين است که چرا با رئيس جمهوري قبلي مذاکره کرديد و چرا با من مذاکره نکرديد. همانطور که رهبر انقلاب اسلامي‌پيش‌بيني کرده‌اند اين دوره نيز مي‌گذرد. بسياري از کساني که به دنبال آزار و اذيت بوده‌اند، امروز رفته‌اند و اين شجره طيبه باقي مانده است. امروز وقت گلايه نيست وقت کار کردن است.
هاشمي‌در ادامه با دروغ خواندن اظهارات مقامات آمريکايي درباره اينکه به فکر مردم ايران هستند، افزود: اينکه مي‌گويند دارو، غذا و تجهيزات پزشکي تحريم نيست، دروغ است. شما اين موضوع را با پوست، گوشت و استخوان خود لمس مي‌کنيد. از نوزاد تا شهروندان عادي از اين موضوع آسيب خواهند ديد. وقتي روابط بانکي را قفل کرديد، آسيب آن دچار مردم خواهد شد. بايد در سه چهار ماه آينده شبانه روز کار کنيم. البته همان رقم ۳.۵ ميليارد دلاري که براي دارو و تجهيزات پزشکي و نقدينگي به ما قول داده‌اند نيز بايد تامين شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: مسير تربيت در آموزش و پرورش به انحراف کشيده شده، امروز تمام تلاش‌ها به آموزش بوده است در صورتي که نيازها در خارج از مدرسه چيز ديگري است. به گزارش ايسنا، سيدمحمد بطحايي اظهار کرد: کيفيت آموزش بايد ارتقاء يابد تا بتوانيم انسان‌هايي با اخلاق تربيت کرده که به آرمان‌هاي کشور احترام بگذارند. وي با بيان اينکه اختلالاتي در آموزش و پرورش وجود دارد اما بايد به سمتي حرکت کنيم که به دنبال تضمين کيفيت آموزش ابتدايي باشيم ادامه داد: مدرسه مهمترين رکن آموزش و پرورش است که سازماني زنده به حساب مي‌آيد که بايد نيازهايش تامين شود. متاسفانه امروز نشانه‌هاي ورشکستگي آموزش و پرورش در کشور ديده مي‌شود. بطحايي با بيان اينکه اگر مدارس پويا نشوند صدها جلسه نيز نمي‌تواند مشکلات را حل کند افزود: آموزش و پرورش بايد در خدمت مدارس باشند نه اينکه صرفا دستور بدهند. به اعتقاد من محيط‌هاي آموزشي شايد خودشان اختلافشان را حل کنند. نياز است که محيط‌هاي آموزشي به بلوغ برسند. وي با اشاره به اجرايي شدن سنجش شايستگي مديران آموزشي در سه استان از ابتداي مهرماه اضافه کرد: مسير تربيت در آموزش و پرورش به انحراف کشيده شده. تا به امروز تمام تلاش‌ها به آموزش در مدارس بوده است در صورتي که نيازها در خارج از مدرسه چيز ديگري است. وزير آموزش و پرورش با اشاره به غلط بودن رقابت‌هاي فردي در مدارس تصريح کرد: از ابتداي مهر ماه ديگر مسابقه فردي حتي تا در رشته خوشنويسي در مقطع ابتدايي نداريم. تمام مسابقات بايد گروهي باشد که اگر خواستيم تنبيه يا تشويق کنيم با گروه مواجه باشيم نه اينکه اين تشويق و تنبيه‌ها فردي باشد. بطحايي ادامه داد: نبايد دانش آموزان را شکل داد. بلکه آنها بايد شکل بگيرند که دقيقا همين جاست که تفاوت بين انسان و حيوان را نشان مي‌دهد.
بطحايي ادامه داد: آموزش زبان فارسي در تمام مدارس و با هر زبان محلي که دارند خط قرمز آموزش و پرورش است، زيرا زبان فارسي نشانه‌اي از وحدت به حساب مي‌آيد. متاسفانه در برخي مناطق که با زبان محلي صحبت مي‌کنند در مدارس‌شان نيز با زبان محلي مورد آموزش قرار مي‌گيرند که اين کاملا اشتباه است. بنده ديده‌ام که بچه سوم ابتدايي به سختي مي‌تواند فارسي را صحبت کند. همه شما بايد بدانيد که آموزش به زبان فارسي براي ما بسيار اهميت دارد.

وزير بهداشت تاکید کرد؛
گروه اجتماعي: وزير بهداشت با تاکيد بر جدي بودن موضوع تحريم‌ها و با بيان اينکه آنچه نگران کننده است بعد از آبان ماه است و روز مبادا همين روزهاست، گفت: بايد باور کنيم طوفاني نزديک شده تا آمادگي آن را داشته باشيم و با کساني که مي‌توانند تدبير کنند، صحبت کنيم. به گزارش خبرآنلاين سيدحسن‌هاشمي، در اجلاس روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور در ادامه با تاکيد بر اينکه امروز موضوع تحريم‌ها بسيار جدي است، اظهار کرد: گاهي ممکن است بگوييم چيزي درباره اين مسئله به مردم نگوييم، چون عده‌اي مي‌ترسند. همچنين برخي ممکن است بگويند شايد توافق شد، اما بعد با واقعيت مواجه خواهيم شد. اما در حالتي ديگر مي‌توان باور کرد که طوفاني نزديک مي‌شود. به همين دليل بايد آمادگي داشته باشيم و به کساني که مي‌توانند تدبير کنند درباره اين موضوع صحبت کنيم. من طرفدار روش دوم هستم. اعتقاد ندارم که مديران را در غفلت و خوش خيالي نگهداريم. عزم طرف مقابل ما جزم است. به چه زباني بايد بگويد که من مي‌خواهم بيرحمانه‌ترين تحريم مالي را در طول تاريخ براي ايران اعمال کنم. وي تاکيد کرد:‌ مسئوليت دارو و تجهيزات بر عهده ماست. بايد دقت کنيم و بتوانيم در چالش مهمي‌که بخشي از قدرت بين‌المللي مديريت کشور را وارد آن کرده، وظيفه خود را بدانيم. يکي از مهم‌ترين وظايف ما اين است که بدانيم تيمي‌که با آن کار مي‌کنيم آمادگي اين شرايط را دارد يا خير؟ من اين نگاه را نسبت به کل حاکميت دارم. ممکن است بعضي از ما براي شب عمليات مناسب نباشيم. اگر تيم مديريتي آمادگي مقابله با تحريم را ندارد بايد عوض شود.
وزير بهداشت در ادامه عنولن کرد: بحث دارو و تجهيزات پزشکي مهمتر از گندم، روغن و کنجاله است و امروز نياز داريم که به ما در اين زمينه کمک کنند. از دانشگاه‌ها نيز خواهش مي‌کنيم هر امکاني که دارند به ميدان بياورند. البته امسال مشکلات ما کمتر است. عددي که از فروش نفت به دست مي‌آيد، بي‌سابقه است. آنچه نگران کننده است بعد از آبان ماه است. روز مبادا همين روزها است. بايد بدانيم که چقدر منابع در اختيار داريم و مصرف‌مان چقدر است. همچنين بايد بدانيم چه کنيم تا درآمدمان بيشتر و هزينه‌هايمان کمتر باشد.‌هاشمي‌در ادامه از روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي درخواست کرد که از کارهاي غيرضروري پرهيز کنند و حرف و عمل‌شان نيز با يکديگر هماهنگ باشد. علاوه بر آن ساخت و سازهايي که غيرضروري به نظر مي‌رسند نيز متوقف شوند.
وزير بهداشت تاکيد کرد: تصور مي‌کنم ترامپ و دار و دسته‌اش نهايت فشاري که بتوانند مي‌آورند، ولي نمي‌خواهم خوش خيال باشم. اين شرايط سخت‌تر از دوره‌هاي قبل خواهد بود. اگر در راس کشور، دولت، مجلس و قوه قضاييه با هم باشند، هزينه کمتري مي‌پردازيم؛ در غير اينصورت هزينه‌ها افزايش پيدا مي‌کند. اگر تدبير کنيم، خرابي اين طوفان کمتر خواهد بود. همه مشکل ترامپ اين است که چرا با رئيس جمهوري قبلي مذاکره کرديد و چرا با من مذاکره نکرديد. همانطور که رهبر انقلاب اسلامي‌پيش‌بيني کرده‌اند اين دوره نيز مي‌گذرد. بسياري از کساني که به دنبال آزار و اذيت بوده‌اند، امروز رفته‌اند و اين شجره طيبه باقي مانده است. امروز وقت گلايه نيست وقت کار کردن است.
هاشمي‌در ادامه با دروغ خواندن اظهارات مقامات آمريکايي درباره اينکه به فکر مردم ايران هستند، افزود: اينکه مي‌گويند دارو، غذا و تجهيزات پزشکي تحريم نيست، دروغ است. شما اين موضوع را با پوست، گوشت و استخوان خود لمس مي‌کنيد. از نوزاد تا شهروندان عادي از اين موضوع آسيب خواهند ديد. وقتي روابط بانکي را قفل کرديد، آسيب آن دچار مردم خواهد شد. بايد در سه چهار ماه آينده شبانه روز کار کنيم. البته همان رقم ۳.۵ ميليارد دلاري که براي دارو و تجهيزات پزشکي و نقدينگي به ما قول داده‌اند نيز بايد تامين شود.
تجارت-استان اصفهان:دکتر بهرام سبحاني در جلسۀ کميتۀ مديريت شرکت، پس از استماع گزارش‌هاي معاونان و مديران بخشها و نواحي فولاد مبارکه گفت: اکنون بيش ازهر زمان ديگر مسئولان محترم کشور بر حمايت از صنعت و توليد صادرات محور تأکيد مي‌کنند؛ از اين رو با توجه به فشار تحريم‌ها و برنامه‌هايي که دشمنان براي ضربه وارد کردن به اقتصاد کشور دارند، ضروري است تا براي پيشگيري از توقف خطوط توليد اقدامات و تدابير لازم در نظر گرفته شود.وي اولويت بندي تأمين نيازهاي شرکت و حمايت بيشتر از شرکت‌هاي سازندۀ داخلي براي بومي‌سازي بخش بيشتري از اقلام مورد نياز شرکت را از بهترين راهکارهاي مقابله با تحريم‌ها دانست و گفت: بازنگري درخواستها يکي از اين اقدامات است؛ چراکه ممکن است تأمين برخي درخواست‌هاي خريد در حال حاضر ضرورت چنداني نداشته باشد. به همين منظور کميته‌هاي ارزيابي بايد بهترين تصميمات را بگيرند تا خريد بهينه صورت گيرد.مديرعامل فولاد مبارکه در همين خصوص افزود: واحدهاي مهندسي معکوس و بومي‌سازي بايد فعاليتهاي خود را دو چندان کنند و با همکاري شرکتهاي سازندۀ داخلي درزمينۀ بومي‌سازي و در کوتاهترين زمان ممکن اقدامات سازنده تري انجام دهند.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر حمايت از کالاي ايراني خاطرنشان کرد: بايد تلاش کنيم تا حد ممکن تجهيزات مورد نياز صنعت فولاد کشور را بومي‌سازي کنيم.بايد به خاطر داشته باشيم اگرچه ممکن است برخي اقلام بومي‌سازي شده در مراحل اوليه از کيفيت لازم برخوردار نباشند، اما بايد به سازندگان راهکار و اميد داد تا انشاءالله در ادامه با توانمند شدن آنها از وارد شدن هرگونه خسارت احتمالي به صنعت فولاد کشور پيشگيري کنيم.وي افزود: به هراندازه که در بومي‌سازي به توفيقات بيشتري دست يابيم، نه تنها اعتماد و خودباوري را نزد شرکتهاي سازنده افزايش داده ايم، بلکه در کاهش هزينه‌ها و ايجاد شغل براي جوانان کشور و در نتيجه براي تحکيم خانواده‌ها گامهاي مؤثري برداشته ايم.دکتر سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت گردش شغلي نيروي انساني در شرکت تصريح کرد: وقتي کارکنان در پستهاي مختلف صاحب تجربه شوند، به مرور نيروي انساني زبده و مسلط به همۀ امور مرتبط در شرکت تربيت مي‌شود و نتيجۀ کار درنهايت اين مي‌شود که بعد از مدتي افرادي باتجربه در بيشتر زمينه‌ها، نه تنها براي شرکت، بلکه براي کشور آماده شده‌اند.بخش پاياني سخنان مديرعامل فولاد مبارکه به بهينه سازي روند توليد انواع محصولات اختصاص يافت. وي با تأکيد بر اينکه فولاد مبارکه همواره در برابر مشتريان خود متعهد و پاسخگو بوده و هست، گفت: اکنون در زنجيرۀ توليد فولاد مبارکه از معدن تا انواع ورق‌هاي فولادي وجود دارد؛ بنابراين بايد همواره در تمامي‌حلقه‌هاي اين زنجيره بهينه سازي داشته باشيم و بهتر از گذشته پاسخگوي بازار باشيم.
 
شهردار باقرشهر درگذشت مادرشهید
علی‌ اکبری را تسلیت گفت
تجارت-علی کیوانی - باقرشهر ؛ علیرضا ناصری پور شهردار باقرشهر در پیامی درگذشت مادرشهید والامقام علی اکبری را تسلیت گفت .در این متن امده است: خبر درگذشت مادر شهید علی اکبری که با همت والای خویش فرزندی غیور و شجاعی را تربیت و برای سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی روانه میدان جهاد و شهادت نمود، موجب تأسف بسیار گردید.بی‌تردید مادران شیردلی که عزیز ترین هستی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند، اسوه های واقعی مقاومت و ایثار هستند و از جایگاه ممتاز و برجسته‌ای در جوار رحمت حق و رضوان الهی برخوردار خواهند بود.اینجانب ضمن تسلیت فقدان این اسوه صبر و بردباری به خانواده ی محترم آن مرحومه و مردم ولایتمدار باقرشهر از درگاه ایزد منان برای آن مادر سفر کرده غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی آرزومندم.
بخش عمده اي از بدهي هاي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان پرداخت شده است
تجارت-استان اصفهان:شهردار اصفهان با اشاره به اين كه بخش عمده اي از بدهي هاي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان پرداخت شده است، گفت: مديريت شهري اصفهان به عنوان سهامدار 60 درصدي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان نقش حمايتي و تسهيل گري در امور اين پروژه را دارد و همچنين دسترسي ها و زيرساخت هاي اين پروژه را ايجاد خواهد كرد. قدرت الله نوروزي در حاشيه جلسه بررسي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان با اشاره به برگزاری منظم جلسات سیاست‌گذاری و پیگیری پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان اظهار داشت: بررسي پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان به صورت منظم هر ۱۵ روز یک‌بار انجام می‌شود، در جلسه امروز نیز مشکلات و موانع فراروی پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان مورد بحث و نظر قرار گرفت. وي با اشاره به اين كه پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان طي 9 ماه گذشته و در دوره مديريت جديد شهري 10 درصد پيشرفت داشته است، اذعان داشت: تاكنون اين پروژه بيش از 42 درصد پيشرفت داشته كه اميد است با رفع مشكلات، سرعت اجراي آن دوچندان شود.شهردار اصفهان با بيان اين كه بخش عمده اي از بدهي هاي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان پرداخت شده و اجراي این پروژه سرعت گرفته است، تصريح كرد: شهرداري به عنوان سهامدار 60 درصدي اين پروژه نقش حمايتي و تسهيل گري در امور را دارد و دسترسي ها و زيرساخت هاي آن را نيز ايجاد مي كند. وي با تاكيد بر اين كه شهرداري به دنبال جذب سرمايه گذار براي اجراي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان است، اظهار كرد: مديريت شهري و اتاق بازرگاني به عنوان سهامداران عمده اين پروژه موانع اجراي ساخت نمايشگاه بين المللي را بررسي و برطرف خواهند كرد.نوروزي با اشاره به افزايش قيمت ارز ادامه داد: مشکلات ارزی باعث شد هزينه هاي اجراي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان دوبرابر شود بنابراين به دنبال تمهيدات جديد براي برون رفت از اين وضعيت تا 15 روز آينده هستيم.معاون عمران شهری شهردار اصفهان در جلسه بررسی پیشرفت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اظهار کرد: ۷۰ درصد سهام نمایشگاه متعلق به شهرداری اصفهان است، از این رو دغدغه مدیریت شهری بهره برداری از این پروژه در زمان اعلام شده است.ايرج مظفر با بیان اینکه پروژه نمایشگاه یکی از پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان است، افزود: این پروژه در حال حاضر ۴۲ درصد پیشرفت داشته و قرار است سالن اصلی آن که یکی از بزرگترین سالن‌های نمایشگاهی کشور به شمار می رود، به همراه ساختمان‌های تاسیسات و پشتیبانی در فاز اول به بهره برداری برسد.