انتظار ۲ ساله براي اجراي دو سند دريايي
معاون محيط‌زيست دريايي سازمان محيط‌زيست گفت: سند گردشگري دريايي هنوز تدوين نشده که اميدواريم با همکاري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اين سند با سرعت پيگيري و اجرايي شود. پروين فرشچي درباره وضعيت سه سند توسعه دريايي، فناوري دريايي وگردشگري دريايي، افزود:به رغم پيگيري‌هاي صورت‌گرفته بعد از دو سال، سند توسعه دريايي و فناوري دريايي به مرحله اجرا نرسيده و سند گردشگري دريايي نيز هنوز تدوين نشده است. وي ادامه داد: سند توسعه دريايي که به موجب آن برنامه‌هاي توسعه‌اي در بخش ساحل و دريا توسط ارگان‌هاي دريايي مد نظر قرار مي‌گيرد و تعيين‌کننده زمينه‌هايي است که توسعه در آن اتفاق مي‌افتد، تصويب شده اما به مرحله اجرا نرسيده است.






رشد حباب با اخذ ماليات از معاملات مسکن
عضو کميسيون عمران مجلس، با بيان اينکه اخذ ماليات از معاملات مسکن حجم حباب نرخ‌ها را در بازار بزرگتر مي‌کند، گفت: ساماندهي خانه‌هاي خالي اولويت‌دارترين موضوع در حوزه بهبود وضعيت بازار است. يوناتن بت کليا با اشاره به برخي زمزمه‌ها براي اعمال ماليات بر خريد و فروش و همچنين رهن و اجاره مسکن، گفت: اين نوع کسب درآمد دولت وضعيت بازار مسکن را ملتهب‌تر مي‌کند. اين نماينده مجلس همچنين در ادامه با بيان اينکه اخذ ماليات از مسکن حباب نرخ‌ها را در اين حوزه بزرگتر مي‌کند، تصريح کرد: به طور حتم با عملياتي شدن اخذ ماليات از موجر و فروشنده قيمت مسکن حبابي شکل باز هم افزايش مي‌يابد.







ضرورت توليد برخي قطعات هواپيما در داخل
عضو کميسيون عمران مجلس، بر ضرورت توليد برخي قطعات هواپيما در داخل با توجه به تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران تاکيد کرد و گفت: ارتباط ميان دانشگاه و صنعت براي تحقق اين مهم بايد تقويت شود. عليم يارمحمدي با اشاره به برگزاري فرصت‌هاي طراحي و ساخت قطعات مورد نياز صنعت هوانوردي در مردادماه سال جاري، گفت: برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي در راستاي ارتقا توانمندي‌هاي داخلي است. وي گفت: در حال حاضر برخي از قطعات هواپيما در داخل کشور توليد و برخي ديگر در داخل مونتاژ مي‌شود و با توجه به اينکه عمده قطعات هواپيما در خارج از کشور ساخته مي‌شود برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي در بهبود وضعيت اين صنعت مي‌تواند تا اندازه‌اي کمک کند.
تاکيد مجدد بر ممنوعيت ساخت و ساز
در حريم گسل‌ها
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه تمامي‌مناطق شهر تهران در صورت وقوع زلزله احتمالي در معرض آسيب قرار دارند، گفت: تلاش ما بر اين است که ضمن شناسايي پهنه‌ها و معرفي آنها در مناطق مختلف سعي کنيم تا از ساخت و ساز در حول و حوش اين گسل‌ها و ايجاد مستحدثاتي همچون پمپ بنزين، انبارهاي مختلف مواد شيميايي و ساير تاسيساتي که براي ايمني مردم مخاطره‌آميز هستند، پرهيز کنيم. به گزارش وزارت راه و شهرسازي محمدسعيد ايزدي اعلام کرد: وقتي اعلام کرده‌ايم که برخي از مناطق 22 گانه شهر تهران روي پهنه‌هاي گسل اصلي قرار گرفته‌اند بدين معناست که آن مناطق در هنگام وقوع زلزله آسيب‌هاي بيشتري خواهند ديد و اين بدان معنا نيست که در ديگر مناطق آسيبي نخواهيم داشت زيرا شدت و ميزان زلزله و شتاب ثقل است که تخريب‌ها را در هنگام وقوع زلزله احتمالي، تعيين مي‌کند. ايزدي گفت: تلاش ما بر اين است که ضمن شناسايي پهنه‌ها و معرفي آنها در مناطق مختلف سعي کنيم تا از ساخت و ساز در حول و حوش اين گسل‌ها پرهيز کنيم.
پيش‌بيني رشد گردشگري دريايي در تابستان
معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: به دنبال اين هستيم که خط بين المللي مسافري دريايي و تردد بين جزاير و سرزمين اصلي را در تابستان افزايش دهيم. به گزارش سازمان بنادر و دريانوردي،‌هادي حق شناس با اشاره به اينکه ايام نوروز فشرده‌ترين دوره زماني سفرهاي مردمي‌در کشور است، اظهار کرد: اين سفرها شامل سفرهاي جاده اي، هوايي، دريايي و ريلي است و سازمان بنادر و دريانوردي نيز عملکرد قابل توجهي را از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردين ماه سال جاري در حوزه گردشگري و سفر دريايي در بنادر ايران داشت. وي ادامه داد: با شروع فصل تابستان که مجددا سفرهاي مردمي‌آغاز مي‌شود همه امکانات در بنادر و ترمينال‌هاي مسافري به کار گرفته خواهد شد تا بهترين شرايط براي مسافران و گردشگران دريايي فراهم شود. وي گفت: با توجه به آماده شدن سفارش ساخت شناورهاي مسافري، ظرفيت حمل‌ونقل مسافري دريايي افزايش پيدا مي‌کند و در طول تابستان تعداد سفرهاي دريايي افزايش خواهد يافت.
مستاجران در حال ترک تهران هستند
نايب رييس اتحاديه املاک گفت: رشد قيمت مسکن باعث شده تا بسياري از مستاجران به شهرهاي اقماري تهران مهاجرت کنند که همين موضوع مشکلات عبور و مرور را رقم مي‌زند. حسام عقبايي در گفتگو با ايسنا اظهار کرد: در ماه‌هاي اخير و به دنبال افزايش قيمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشين از تهران به سمت شهرهاي اطراف از جمله کرج، شهريار، پرديس، رودهن و غيره هستيم؛ اين جابه‌جايي از نظر رفت و آمد ابعاد منفي دارد. ممکن است حاشيه‌نشيني، قدرت خريد مستاجران را بالا ببرد ولي باعث مشکلات اجتماعي و معضلات عبورو مرور مي‌شود. وي افزود: اصلي‌ترين شاخص اجاره بها قيمت مسکن است که در ماه‌هاي اخير حدود ۵۰ درصد افزايش پيدا کرده و شکي نيست که بايد اجاره بها نيز به همين ميزان رشد کند اما افزايش نرخ اجاره بايد متناسب با اسفندماه باشد، نه رشد سال ۱۳۹۷.
وزير راه و شهرسازي مطرح کرد
گروه راه و مسکن: وزير راه و شهرسازي گفت: بدون شک دولت نبايد تحت هيچ شرايطي در حوزه ساخت و ساز وارد شود، به عقيده من اگر قرار باشد عملکرد دولت با ساخت خانه اندازه‌گيري شود، دولت نبايد حتي يک واحد خانه بسازد. به گزارش وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي در نشست با اعضاي مجمع نمايندگان تهران در مجلس با تأکيد براينکه حمل و نقل حومه‌اي تهران يکي از وضعيت‌هاي بسيار چالشي در اين استان به شمار مي‌رود گفت: وزارت راه و شهرسازي به همين دليل اهميت بسيار زيادي براي بحث ساماندهي به حمل و نقل حومه‌اي قائل بوده و آن را پيگيري مي‌کند که هم‌اکنون با خشکسالي عجيب منابع نيز روبه رو است.
آخوندي با اشاره به اينکه مسئله حمل و نقل حومه‌اي در تهران از دهه ۴۰ مطرح و نياز آن براي اين کلانشهر روشن شده بود گفت: به تصور من اگر نمايندگان در دوره‌اي مشخص صرفا بر روي اين مسئله تمرکز کرده و پيشبرد اين پروژه را پيگيري کنند مي‌توانيم ساخت خطوط حومه‌اي از ورامين به سمت کرج و رودهن به سمت شهريار را به سرانجام برسانيم به گونه‌اي که اين خطوط ضمن يکپارچه شدن با خط متروي تهران، از زير شهر عبور کرده و به سمت مقاصد معين حرکت کنند.
وزير راه و شهرسازي گفت: هم‌اکنون هر جاده‌اي که در تهران ساخته مي‌شود به محض افتتاح و بهره‌برداري شاهد ترافيک بالا در ساعات گوناگون در آن هستيم که خود تصادف، آلودگي و مشکلات فراواني را به همراه دارد، بنابراين مشخص است که راه‌حل رفع ترافيک، ساخت جاده و آزادراه نبوده و بايد مورد پيگيري قرار گيرد. اين مقام مسئول درخصوص آخرين وضعيت بحث احداث شرکت حمل و نقل حومه‌اي در کشور بيان کرد: در حال حاضر اساسنامه پيشنهادي راه‌اندازي اين شرکت در کميسيون‌هاي دولت در حال بررسي بوده و به جد از سوي وزارت راه و شهرسازي پيگيري مي‌شود. وي در ادامه با تأکيد براينکه نبود يک سيستم يکپارچه حمل و نقلي، يکي از پيچيده‌ترين مسائل حمل و نقل در تهران است گفت: درحال حاضر در يکپارچه‌سازي سيستم حمل و نقل بخش درون‌شهري و برون شهري بايد با يکديگر هماهنگ شوند.
آخوندي با بيان اين مطلب که هم‌اکنون مهاجرت روستا به شهر مراحل نهايي خود را طي مي‌کند گفت: طبق آمارهاي ۵ سال گذشته روند رشد جمعيت روستا به شهر در حال کاهش بوده که قطعا از جهات بسياري مثبت ارزيابي مي‌شود چراکه در اين صورت جمعيت پيرامون تهران ديگر رشد چشمگيري نداشته و پديده خاصي در اين نواحي رخ نخواهد داد. به گفته وزير راه وشهرسازي پس از سال ۸۰ تا کنون، تقريبا برابر با جمعيت شهر تهران در خارج از شهر جمعيت ساکن شده است که به عبارتي نشان‌دهنده ۴۶.۷ درصد ساخت و ساز غيرقانوني در اين نواحي است.
آخوندي درخصوص آخرين وضعيت سايت‌هاي مسکن مهر استان نيز اعلام کرد: درحال حاضر هر واحد باقي‌مانده سايت مسکن مهر شهر جديد پرديس که مهمترين مشکل ما در اين بخش است براي تکميل زيرساخت‌ها به ۳۲ ميليون تومان پول نياز دارد که دولت نيز يک ريال اعتبار براي آن ندارد، در اين حوزه بايد بگوييم که فردي در سال ۹۱ اين واحدها را با هزينه متري ۳۴۰ هزار تومان به مردم ارائه کرد حال آنکه اين رقم در زمان فعلي با توجه به افزايش قيمت مصالح و ... به ۷۰۰ هزار تومان رسيده است که همراه با کمبود اعتبار ۳۲ ميليون توماني براي زيرساخت بايد بگوييم براي هرواحد بيش از ۶۰ ميليون تومان کسري اعتبار وجود دارد. وزير راه و شهرسازي با تأکيد براينکه بحث مسکن مهر پرديس ظرفيت تبديل به يک بحران براي پايتخت را دارد گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ ميليون تومان کسري اعتبار براي تکميل سايت مسکن مهر پرديس وجود دارد که اگر بخواهد به مردم سرشکن شود بايد هر فرد نزديک به ۶۰ ميليون تومان پرداخت کند، بحثي که امکان اجراي آن وجود ندارد، اين درحالي است که تا کنون نيز اعتبارات بسياري در راستاي تأمين خدمات روبنايي اين مناطق در سطح کشور نيز هزينه شده و دولت منابع لازم براي اجراي آن را ندارد.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد ادامه داد: مسئله‌ ديگري که در بافت فرسوده وجود دارد آن است که از طرفي ما نمي‌توانيم کل بافت را تخريب و از نو بسازيم که متأسفانه برخي اين تصور را دارند و از سويي ديگر نگاه ديگري که مي‌توانيم به اين بافت‌ها داشته باشيم تأمين خدمات روبنايي و زيربنايي براي ايجاد شرايط جهت بهسازي محيط از سوي خود ساکنين است که وزارت راه و شهرسازي همين هدف را دنبال مي‌کند. به گفته وي امکان نگاه بلدوزري به نواحي فرسوده نه تنها در ايران بلکه در هيچ کجاي دنيا وجود ندارد اين درحالي است که مردم نيز براي اين کار اعتماد لازم را ندارند، به طور مثال سايت مسکن مهر که براي دولت بود گرفتاري‌هاي بسياري براي کشور وجود آورد، حال شما تصور کنيد اين درگيري را به داخل شهر آورده شده و مشکلات را دو چندان کند.
اين مقام مسئول درباره بحث سامانه املاک و اقدامات وزارت راه و شهرسازي در اين راستا بيان کرد: در حال حاضر سامانه معاملات املاک در تهران رايج و قابل استفاده است که اطلاعات ملک و معامله را با تمام جزئيات در اختيار افراد قرار مي‌دهد، چندي پيش در اين بخش بحث راه‌اندازي سامانه ديگري براي شناسايي و ثبت خانه‌هاي خالي در استان توسط وزارت راه وشهرسازي مطرح شد که بنده طي نامه‌اي به دولت توضيحات لازم را ارائه کرده و گزارش دادم که امکان انجام اين عمليات تنها از طريق شهرداري‌ها امکان‌پذير است چراکه تنها آن‌ها اطلاعات جزئي تمامي‌واحدهاي مسکوني در حوزه تحت کنترل خود را دارا بوده و اين اقدام از عهده وزارت راه و شهرسازي خارج است. وي ادامه داد: به عقيده من خوب است دولت مرکزي و شهرداري طي اقدامي‌مشارکتي اين سامانه را راه‌اندازي و در روند اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي گام بردارند.
اين مقام مسئول با تأکيد براينکه ما در اين دوره قصد داريم تا در مرحله اول قدرت خريد مردم را اضافه کنيم گفت: آمارهاي ما هم‌اکنون از اخذ ۷۰ هزار تسهيلات خريد مسکن خبر مي‌دهد که چون مراسمي‌براي افتتاح و بهره برداري ندارد به صورت چشمگير مطرح نمي‌شود، در حقيقت عمده اقدامات ما در بخش مسکن در اين دوره تقويت بانک مسکن و راه‌اندازي صندوق پس‌انداز مسکن بود، به ياد دارم که در زمان آمدن من به وزارتخانه تنها ۲۰ ميليون تومان تسهيلات مسکن براي خريد خانه پرداخت مي‌شد در حالي که امروز ۱۶۰ ميليون تومان با نرخ ۸ درصد پرداخت مي‌شود.
به گفته آخوندي تصور ورود دولت و حذف قيمت زمين از ساختمان اقدامي‌غيرممکن بوده و در هيچ‌کجاي دنيا اجرا نشده است، آيا به تصور شما ما در بازاري که قيمت همه مواد اوليه بالا رفته است مي‌توانيم مسکن را از آن مستثني کنيم؟ قطعا اين مسئله بايد در اقتصاد کلان ديده شده و کنترل شود چراکه اين امر نيز تحت کنترل بازار است. عضو کابينه دولت تدبير و اميد در پايان درخصوص قراردادهاي هواپيما نيز با شرکت‌هاي خارجي بيان کرد: تمامي‌قراردادهاي ما هم‌اکنون از جهت حقوقي محفوظ بوده و باطل نشده، اما هم‌اکنون اجازه اجرا ندارد که در صورت تغيير سياست‌ها مي‌تواند مجددا عملياتي شود.
محسن هاشمی مطرح کرد؛
گزارش ۲۱ هزار پرونده تخلف ساختماني در پايتخت
رييس شوراي شهر تهران گفت: با توجه به آخرين گزارش وضعيت تخلفات ساختماني مربوط به سال‌هاي ۹۵ و ۹۶ بيش از ۲۱ هزار پرونده و بالغ بر ۵ ميليون مترمربع تخلف در شهر تهران گزارش شده است. هرچند اين آمار شفاف نيست اما وضعيت توافقات نيز نامشخص است و مبناي قانوني اين توافقات مشخص نيست. به گزارش ايسنا محسن‌هاشمي‌در جلسه ستاد هماهنگي کميسيون‌هاي ماده ۱۰۰ شهرداري تهران که با حضور سالاري، رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر، زهرا نژادبهرام، عضو شورا، حناچي، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران و سليمي، شهردار منطقه ۳ به ميزباني اين منطقه برگزار شد، با اشاره به کسب درآمد از حوزه تخلفات گفت: پيش‌بيني درآمدزايي در در شهر تهران با بودجه‌اي کمتر از ۸۰ ميليارد تومان در حوزه ساخت و ساز درنظر گرفته شده اين در حالي است که در برخي از شهرهاي کشور اين منبع درآمدي به يک سوم هم مي‌رسد که دليل اين تفاوت را مي‌توان در فعاليت شوراهاي معماري در مناطق ذکر کرد که برخي از توافقات در آن جا صورت مي‌گيرد. از اين رو آمار تخلفات اعلامي‌در ساخت و ساز دقيق نيست و آمار دقيقي از توافقات در حوزه ساخت وساز نيز در دسترس نيست. رييس شوراي اسلامي‌شهر تهران با بيان اينکه جريمه هر تخلف ساختماني بايد بر اساس نرخ روز محاسبه و توسط متخلفان پرداخت شود، گفت: اختيار تعيين ضرايب جريمه در کميسيون‌هاي ماده ۱۰۰ تعيين تکليف مي‌شود. به‌عنوان نمونه براي تخلفات ساختمان‌هاي مسکوني اين عدد بين ۰.۵ تا ۳ متغير است و تعيين اين ضريب خود مي‌تواند موجب فساد شود لذا براي کاهش موثر تخلفات بايد وحدت رويه داشته باشيم و از حداکثر ضريب استفاده شود.
تخلفات ساختماني کاهش نيافته است
همچنين محمد سالاري، رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران با اشاره به ميزان تخلفات ساختماني در شهر تهران اظهارکرد: با وجود سازوکارهاي متعدد براي جلوگيري و کاهش تخلفات براساس قوانين فرادست و مصوبات شوراي شهر همچنان مشاهده مي‌شود که تخلفات ساختماني روند کاهشي نداشته است. وي با بيان اينکه به ازاء هر پروانه ساختماني در شهر تهران، ۱.۲ پرونده تخلف ساختماني وجود دارد که به کميسيون‌هاي ماده ۱۰۰ ارسال مي‌شود، درخصوص حوزه ساماندهي و کاهش تخلفات خاطرنشان کرد: پيشگيري از وقوع تخلفات يک اصل است. تمرکز ما بايد بر اين حوزه بيشتر باشد چراکه با شکل‌گيري تخلف نمي‌توان اقدام موثري در رفع اثر آن به انجام رساند. لذا تصميم داريم در حوزه پيشگيري، پرونده‌هاي سال‌جاري ارسالي به کميسيون‌هاي ماده ۱۰۰ را پايش کنيم و عوامل مقصر در وقوع تخلفات توسط شهرداري گزارش و سازوکار انضباطي اعمال شود و نظام مهندسي هم در حوزه نظام مهندسي اين موضوع را جدي پيگيري کند که قطعا اين روش تاثير قابل توجهي در کاهش تخلفات خواهد داشت.
 






يک سوم اتباع بيگانه ساکن تهران هستند
مديرکل امور اتباع و مهاجران خارجي استان تهران با اشاره به وجود يک ميليون و صد هزار مهاجر مجاز و غيرمجاز در سطح استان تهران نسبت به ورود گسترده مهاجران بنگلادشي در سال‌هاي آينده به کشور هشدار داد. سعيد بيات در گفتگو با ايلنا با بيان اينکه اداره کل اتباع استان تهران داراي يک مرکز بازگشت، سه مرکز خدمات و يک اردوگاه مراقبتي است، گفت: از ابتداي تيرماه طرح آمايش ۱۳ آغاز شود. اين طرح هرساله به منظور بازشناسي و تمديد اعتبار کارت‌هاي اقامت موقت اتباع خارجي برگزار مي‌شود. وي با اشاره به آمار اتباع بيگانه در کشور خاطرنشان کرد: در استان تهران حدود ۲۱۹ هزار نفر داراي کارت آمايش معتبر و حدود ۲۱۰ هزار نفر داراي پاسپورت طرح خانواري هستند، حدود ۶۴۰ هزار نفر اتباع غيرمجاز برآورد شده‌اند که در مجموع حدود يک ميليون و ۱۰۰ هزار نفر مهاجران مجاز و غيرمجاز در سطح استان تهران هستند. البته معتقديم که مهاجران غيرمجاز بيش از اين تعداد هستند، چراکه بسياري از اين افراد بين استان‌ها سيال و در پايش‌هاي آماري قرار نگرفتند. مديرکل امور اتباع و مهاجران خارجي استان تهران با اشاره به اينکه از جمعيت حدود سه ميليون نفري اتباع بيگانه در داخل کشور نيمي‌از آنها مجاز و نيمي‌ديگر غيرمجاز هستند، گفت: بيش از يک سوم اتباع بيگانه در استان تهران حضور دارند، البته اين امر دلايل مختلفي دارد. يکي از دلايل اصلي آن ميل به سکونت در استان تهران است که اين امر در شهروندان ايراني نيز صادق است و به دليل جاذبه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي مردم کشور خودمان نيز تمايل به زندگي در تهران را دارند. اتباع بيگانه نيز براي يافتن شغل بهتر و درآمد بيشتر به تهران مي‌آيند. بيات با بيان اينکه حضور اين اتباع در شهر تهران تبعات بسياري دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترين باري که حضور اين مهاجران به استان تهران وارد مي‌کند بار اقتصادي است. اين مهاجران علاوه بر اينکه از همه زيرساخت‌ها و سرانه‌هاي کشور که براي آنها يارانه پرداخت مي‌شود مانند آموزش، درمان، حمل‌ونقل استفاده مي‌کنند، فرصت‌هاي شغلي که در استان ما وجود دارد را نيز اشغال مي‌کنند.
 






راه‌اندازي اورژانس تخصيص عضو در کشور
رييس مرکز مديريت پيوند و امور بيماري‌هاي وزارت بهداشت از راه‌اندازي اورژانس تخصيص عضو در کشور خبر داد و گفت: در عين حال در حال تدوين پروتکل‌هاي مربوط به ترابري عضو هستيم و اميدواريم به زودي اجرايي شود. دکتر مهدي شادنوش در گفتگو با ايسنا، با اشاره به وضعيت ايران در حوزه اهداي عضو، گفت: در دنيا با شاخصي به نام PMP نسبت اهداکنندگان عضو در ميليون را مي‌سنجد که در کشور ما اين شاخص در سال ۹۶ نزديک به ۱۰.۸ بوده است. البته ما نسبت به برخي از کشورهاي آسيايي مانند چين و روسيه آمار بالاتري را به خود اختصاص داده‌ايم و در اين حوزه در سال‌هاي گذشته رشد خوبي را داشتيم، اما سرعت رشدمان نسبت به برخي کشورها کمتر بوده است. به هرحال سرعت رشدمان در حوزه اهداي عضو بايد بيشتر شود و بايد فرهنگسازي در اين زمينه ادامه يابد، زيرا يک اهداي عضو هم مي‌تواند آرامشي را به يک خانواده اهدا کند. وي با بيان اينکه تيم‌هاي پيوند در کشور ما به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌کنند، گفت: به زودي قرار است اورژانس تخصيص عضو را در وزارت بهداشت راه‌اندازي کنيم. اورژانس تخصيص عضو مجموعه‌اي است که در ۲۴ ساعت شبانه‌روي در کل کشور رصد مي‌کند و در هر نقطه‌اي از کشور که اهداکننده‌اي وجود داشته باشد، شناسايي و او را به دريافت کننده عضو مرتبط مي‌کند. هدف از راه‌اندازي اين اورژانس اين است که فرايند اهدا با سرعت بيشتري اتفاق افتد. به عبارتي اورژانس تخصيص، يک اتاق رصد عضو است که به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌کند.