از سوی رحیمی انارکی صورت گرفت؛
بخشي از اقساط وصولي مسکن مهر براي استفاده صندوق پس‌انداز مسکن يکم يا خانه اولي‌ها، استفاده مي‌شود و بدين منظور نرخ سود در مسکن يکم ۶ درصد در بافت فرسوده و ساير بافت‌ها ۸ درصد تعيين شده است.
بخشي از اقساط وصولي مسکن مهر براي استفاده صندوق پس‌انداز مسکن يکم يا خانه اولي‌ها، استفاده مي‌شود و بدين منظور نرخ سود در مسکن يکم ۶ درصد در بافت فرسوده و ساير بافت‌ها ۸ درصد تعيين شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا به نقل از فارس، ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در مورد شايعه سو استفاده از مبالغ تأمين شده مسکن مهر و علت عدم تکميل اين پروژه، گفت: ما در تسريع روند مسکن مهر مجموعا از خط اعتباري و منابع در اختيار بانک مصرف کرديم، مبلغي حدود ۴۵۰ هزار ميليارد ريال بوده است در حاليکه بالاي ۵۵۵ هزار ميليارد ريال براي ما تکاليف تعيين شده است.
وي افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار ميليارد بيشتر نقدينگي براي ما تعيين شده است بنابراين از اولين تصميماتي که در سال ۹۳ براي ما اتخاذ شد اين مابه تفاوت را از محل اقساط وصولي مسکن مهر تامين کرديم.
رحيمي‌بيان داشت: بيش از ۵۲۰ هزار ميليارد ريال قرارداد منعقد کرديم و بيش از ۵۰۰ هزار ميليارد پرداختي انجام داديم و اين ما به تفاوت از اقساط وصولي مسکن مهر است و تعهد ما بيش از ۳۵ هزار ميليارد باقي مانده است که از محل بودجه مسکن مهر پرداخت خواهد شد و همچنين افزايش سقف ۴۰ ميليون تومان نيز از همين محل تأمين مي‌شود‌.
مدير عامل بانک مسکن، اظهار داشت: واحد‌ها و پروژه‌هايي که فعال هستند در صورت تأمين سهم متقاضي مشمول اخذ تحصيلات هستند، و ما تا 100 هزار ميليارد ريال موظف هستيم تأمين کنيم و الويت اول ما هست. رحيمي‌تصريح کرد: يک بخشي از اقساط وصولي مسکن مهر براي استفاده صندوق پس‌انداز مسکن يکم يا خانه اولي‌ها يعني کساني که تا امروز خانه‌اي نداشتند، تخصيص داده شده است و بدين منظور نرخ سود در مسکن يکم ۶ درصد در بافت فرسوده و ساير بافت‌ها ۸ درصد تعيين شده است و آن هم بدون کمک‌رساني دولتي يا تخصيص يارانه‌اي به بانک با استفاده از منابع درون سازماني با کمک اقساط وصولي مهر اين عمل را انجام داديم. وي در پايان در مورد افزايش سقف ريالي تسهيلات مسکن همراه با رشد قيمت، گفت: نرخ‌هاي سود بانکي را شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي تعيين مي‌کنند لذا تا تکليف جديدي براي ما ابلاغ نشود، از همين نرخ‌هاي فعلي استفاده مي‌کنيم.
تانکر حامل سوخت در حادثه کردستان
تحت پوشش بيمه ايران است
درپي حادثه برخورد تانکر سوخت با اتوبوس مسافري در کردستان، بيمه ايران اعلام کرد: تانکر حامل مواد سوختني تحت پوشش بيمه‌اي اين شرکت بوده وغرامت زيان ديدگان حادثه در اسرع وقت پرداخت مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، محسن پورکياني رئيس هيات مديره ومديرعامل بيمه ايران درساعات اوليه وقوع حادثه ضمن تماس با استاندار، معاون سياسي امنيتي استاندار و همچنين مديرکل بيمه ايران در استان کردستان، ضمن عرض تسليت به بازماندگان ومردم شريف استان ،آمادگي اين شرکت را براي تسريع در پرداخت غرامت به بازماندگان اعلام و بلافاصله گروه کارشناسي خسارت را از تهران براي بررسي و ارزيابي وتسريع در پرداخت خسارت به محل وقوع حادثه مامور کرد. عباس فراشياني مدير بيمه‌هاي اتومبيل بيمه ايران با اشاره به دستور مديرعامل در پرداخت سريع خسارت وارده به ذي نفعان حادثه ، اضافه کرد: در اين حادثه دردناک متاسفانه 11نفر فوت و7 نفر مصدوم شده‌اند که مصدومين بلافاصله به بيمارستان منتقل شده، 4نفر به صورت سرپايي مداوا واز بيمارستان مرخص و 3 نفر ديگر به علت جراحات بيشتر بستري شدند. بيمه ايران در کوتاهترين زمان 50 درصد ديه فوت شدگان بصورت علي الحساب به ذي نفعان پرداخت مي‌شود و الباقي آن نيز بعد از تکميل مدارک در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
بيمه‌‌کوثر در مسير رشد و بالندگي
بيمه‌‌کوثر با عملکرد موفق در سال96 پا‌‌به‌‌پاي بزرگان صنعت در مسير رشد و بالندگي گام برداشت و به تعالي مي‌‌انديشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي بيمه‌کوثر؛ اين شرکت در هشت سال سابقه فعاليت خود توانسته روند رو به رشدي را داشته و به‌عنوان جوان‌ترين شرکت بيمه در بين 10شرکت بيمه کشور از لحاظ سهم از بازار باشد. ابوالفضل آقادادي خاطرنشان‌کرد: طبق آمار اعلامي‌بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در سال96، نه شرکت بيمه ايران، آسيا، دانا، دي، البرز، پارسيان، پاسارگاد، معلم و کوثر هر يک داراي سهم بالاتر از سه‌درصد و با مجموع 81درصد از حق‌بيمه توليدي بازار را به خود اختصاص داده‌اند و 19درصد باقي‌مانده بازار بين 20شرکت ديگر توزيع شده است. با طرح‌ريزي راهبردي صورت گرفته، همه کارکنان مطابق با نقشه راهبرد شرکت، براي تحقق اهداف و برنامه‌ها تلاش مي‌کنند و همچنين به‌صورت مستمر، عملکرد مديريت‌هاي ستادي و استاني با شاخص‌هاي کليدي عملکرد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
تجربه سفري آرام و لذت‌بخش
با بيمه‌هاي مسافرتي بيمه ملت
مدير بيمه‌هاي عمر و حوادث بيمه ملت با اشاره به ضرورت استفاده از بيمه‌هاي مسافرتي براي مسافران داخلي و خارجي اظهار کرد: احتمال بروز اتفاقات و حوادث مختلف در طول مسير سفر و همين‌طور مقصد سفر، وجود دارد بنابراين همه افرادي که قصد رفتن به سفرهاي زيارتي، سياحتي يا کاري دارند، بهتر است قبل از سفر حتما اين بيمه‌نامه‌ها را تهيه کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ملت، روح‌اله شاهزاده احمدي با بيان اين‌که بيمه ملت با روش‌هاي مختلف تبليغي در صدد آگاه‌سازي مردم و آژانس‌هاي مسافرتي در خصوص مزاياي انواع مختلف بيمه‌هاي مسافرتي است؛ افزود: با ارتباط بسيار خوبي که با آژانس‌هاي مسافرتي داريم، در مجموع حدود 1000 آژانس مسافرتي در سراسر کشور با بيمه ملت قرارداد دارند.
برنامه توسعه نمايندگي فروش
بيمه پارسيان در کشور
شرکت بيمه پارسيان در راستاي توسعه فعاليت‌هاي خود برنامه جذب نمايندگي فروش را در سراسر کشور دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل روابط عمومي‌شرکت بيمه پارسيان، اين شرکت با توجه به ظرفيت جذب نمايندگي فروش بيمه خود در سراسر کشور از افراد واجد شرايط و علاقه مند به دريافت مجوز نمايندگي فروش بيمه دعوت به همکاري مي‌نمايد. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام مي‌توانند به وبسايت شرکت به آدرسwww.parsianinsurance.ir بخش اعطاي نمايندگي مراجعه نمايند.
مديرعامل بانک رفاه کارگران گفت: روابط عمومي‌بايد بتواند بين نيازهاي مشتريان و توانمندي‌هاي بانک همسويي و تناسب ايجاد کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، دکتر محمد علي سهماني در مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد روابط عمومي‌بانک رفاه که با حضور مديران و روساي اين بانک برگزار شد با بيان اينکه شفافيت منجر به اعتماد مشتريان مي‌شود اظهار داشت: براي شفافيت بايد حقايق و واقعيت‌ها توسط روابط عمومي‌منعکس شود. براي اين منظور روابط عمومي‌بايد بتواند بين نيازهاي مشتريان و توانمندي‌هاي بانک همسويي و تناسب ايجاد کند. در غير اين صورت ممکن است براي مشتريان انتظاراتي به وجود آيد که از توان سازمان خارج باشد. بنابراين روابط عمومي‌بايد با آگاهي از وظايف خود، شفافيت، اطلاع‌رساني و اطلاع يابي دقيق را در دستور کار خود قرار دهد.
وي با تاکيد بر مسئله شفافيت و ارائه اطلاعات درست و شفاف به مخاطبان گفت: بانک به دنبال معرفي شفاف خود به مشتريان است. حداقل انتظار اين است که خدمات و توانمندي‌هاي بانک به نحو شايسته‌اي به ذي نفعان معرفي شود. روابط عمومي‌در اين زمينه لازم است با بهره مندي از ابزارهاي نوين اطلاع‌رساني نقش تاثير گذاري ايفا کند.
دکتر سهماني گفت: حوزه روابط عمومي‌داراي نقش اثرگذار در فعاليت‌هاي درون و برون سازماني است. نقش‌هايي که با ايفاي درست و به موقع آن مي‌تواند از کيان سازمان و جايگاه آن نزد افکار عمومي‌دفاع و محافظت کند.
مديرعامل بانک رفاه در تشريح نقش روابط عمومي‌به عنوان حلقه واسط بين بانک و ذي نفعان و سخنگوي مديريت عالي اظهار داشت: نظام بانکي هم اکنون در اقتصاد ايران نقش تأثير گذاري ايفا مي‌کند و منشأ خدمات بسيار زيادي در سطح جامعه است. روابط عمومي‌بايد به نحو بسيار مطلوبي اين خدمات را براي تمامي‌آحاد جامعه تشريح کند و تصوير مطلوبي در افکار عمومي‌از نظام بانکي خلق و حک کند.
مديرعامل در خاتمه از حضور حبيب پور و خدمات ايشان در حوزه روابط عمومي‌قدرداني کرد و گفت: دکتر سعيدي به عنوان يکي از مديران با تجربه، متعهد و متخصص و داراي دانش آکادميک در حوزه روابط عمومي‌به شمار مي‌روند و براساس نظر مديريت عالي بانک به عنوان يکي از بهترين گزينه‌هاي راهبردي حوزه روابط عمومي، مي‌توانند منشأ اثرات خير باشند. اميدواريم با بهره مندي ازظرفيت و توان موجود بيش از پيش موفق باشند. دکتر سعيدي رئيس جديد اداره روابط عمومي‌نيز طي سخناني با قدرداني از حسن نظر مديران عالي بانک، حوزه روابط عمومي‌را حوزه‌اي بسيار حساس خواند و اظهار داشت: مهم‌ترين مسئوليت روابط عمومي‌افزايش اعتبار، مقبوليت و شهرت سازمان نزد افکار عمومي‌است.
مهم‌ترين نقش آن به عنوان پل ارتباطي بين سازمان و مخاطبان، مشتريان ، ذينفعان، سهامداران و کارکنان است و مي‌تواند در راستاي تنوير افکار عمومي‌گام‌هاي موثري بردارد.
نشست هم انديشي مديران عامل بانکهاي دولتي و بانکهاي مشمول اصل 44 قانون اساسي با حضور دکتر پورابراهيمي‌رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌و حجت‌الاسلام حسين‌زاده بحريني رييس کميته پولي و بانکي کميسيون اقتصادي مجلس به ميزباني بانک تجارت برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، اين نشست که بيست و پنجم تير و با هدف بررسي مشکلات و ارائه راهکارهاي لازم براي برون رفت بانکها از شرايط موجود برگزار شد، رضا دولت آبادي مدير عامل بانک تجارت ضمن عرض خيرمقدم، در سخنان خود عدم بررسي ريشه‌اي مشکلات نظام بانکي را عاملي مهم در افزايش چالشهاي موجود دانست و گفت: بانک تجارت از ابتداي سالجاري اين مهم را در جلسات متعدد با وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانک مرکزي ، مسئولين کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌و سازمان برنامه و بودجه مورد بررسي جدي و کارشناسي قرار داده است. دکتر پور ابراهيمي‌در ادامه اين نشست گفت: شرايط فعلي بانکهاي کشور از مطلوبيت لازم برخوردار نبوده و ادامه اين روند فعالان اقتصادي، توده مردم و سياستگذاران اجرايي کشور را با چالش‌هاي بيشتري روبرو مي‌کند. رسيدگي به وضعيت مطالبات نظام بانکي بويژه مطالبات بانکها از دولت در صدر برنامه‌ها قرار دارد که اين موضوع از طريق مرکز پژوهشهاي مجلس در حال بررسي است. وي با برشمردن دلايل بوجود آمدن اين شرايط افزود: در کنار عوامل بيروني بخش مهمي‌از اين مشکلات به مديريت بانکها و ساختارهاي متفاوت آنها بر مي‌گردد. در اين بين عدم استقلال بانک مرکزي را هم مي‌توان به اين عوامل اضافه کرد. شرايط کنوني سبب شده که انتظارات جامعه از بانکها به درستي پاسخ داده نشود. بانک تجارت از جمله بانکهايي است که براي شناسايي و حل مشکلات موجود پيشقدم شده و اين موارد را در جلسات مختلف تخصصي با مسئولين ذيربط مطرح و پيگيري کرده است . مسلما برگزاري اين جلسات را با هدف ارتقاء توانمندي نظام بانکي با محوريت بانک تجارت ادامه خواهيم داد . رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌راهکارهاي بهبود اين شرايط را مورد اشاره قرار داد و تصريح کرد: اولين اقدامي‌که بايد مد نظر قرار گيرد نوسازي و اصلاح ساختار بانکهاست تا با رويکردي جديد بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند. به نظر مي‌رسد داشتن انتظارات منطقي و تخصصي از بانکها در شرايطي بايد مطرح شود که با شناسايي چالشهاي موجود، راهکارهاي لازم را براي اصلاح وضعيت بانکها ارائه و پياده سازي کنيم . پور ابراهيمي‌يکي از وظايف مهم بانکها در اين شرايط را مديريت نقدينگي عنوان کرد و گفت: يکي از موضوعات مهمي‌که حتي به عنوان دغدغه مقام معظم رهبري در اولين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قوا به آن اشاره شد ضرورت ساماندهي نظام بانکي است. در کنار اقداماتي که وزارت اقتصاد و بانک مرکزي در اين زمينه آغاز کرده‌اند مديران بانکها نيز براي تغيير اين شرايط بايد با تمام توان خود به ميدان آمده و در حوزه ميداني و مباحث نظري و تخصصي راهکار ارائه کنند.
بانک ملي ايران در سال 96 و سه ماه ابتداي امسال سه هزار و 392 ميليارد ريال از املاک مازاد ملکي و تمليکي خود را تعيين تکليف کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، در سه ماه ابتداي امسال از 47 مورد مزايده املاک مازاد ملکي و تمليکي بانک، 76 واحد واگذاري به ارزش بالغ بر 469 ميليارد ريال صورت گرفته است.
در سال گذشته نيز مجموعا 213 مزايده سراسري و استاني براي تعيين تکليف املاک مازاد ملکي و تمليکي بانک ملي ايران برگزار شد که 269 مورد از اين املاک به ارزش دو هزار و 923 ميليارد ريال فروخته شده است. لازم به ذکر است : با توجه به تأکيدات رئيس جمهور و ابلاغ قانون کاهش 33 درصدي بنگاه داري سالانه بانک‌ها، همه بانک‌هاي دولتي کارگروه‌هايي را براي واگذاري و فروش اين شرکت‌ها تشکيل داده‌اند که بانک ملي ايران يکي از موفق‌ترين سازمان‌ها در فروش و واگذاري املاک مازاد و تمليکي بوده است.
بانک صادرات ايران ماهانه نيم ميليون سپهر کارت جديد براي مشتريان صادر مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، مجموع تعداد کارت‌هاي صادره بانک صادرات ايران با توجه به گستردگي شعب و ارائه خدمات متنوع بانکي در حال افزايش است و اين روند تنها براي کارت‌هاي سپهري که قابليت اتصال به همه حساب‌هاي سپهري و دريافت خدمات متنوع بانکي را دارد با تقاضاي متوسط ٥٠٠ هزار عددي در هر ماه روبه‌رو است. سپهر کارت‌هاي صادرشده توسط بانک صادرات ايران در اسفندماه ٩٦ بالغ بر ٥٦٤ هزار، در ارديبهشت‌ماه ٩٧ بيش از ٥١٤ هزار و در خردادماه ٩٧ بيش از ٤٦٠ هزار عدد بوده که مجموع آن‌ها از ابتداي اسفند ماه ٩٦ تا پايان خرداد ٩٧ به يک ميليون و ٥٣٩ هزار عدد رسيده است. طي همين ماه‌ها بيش از ٩٤٠ هزار انواع بن‌کارت و کارت هديه توسط شعب اين بانک صادر شده و به طور کلي از ابتداي اسفند ماه ٩٦ تا پايان خرداد، بالغ بر٢ ميليون و ٤٧٨ هزار انواع کارت‌هاي بانکي توسط اين بانک صادر و در اختيار مشتريان قرار گرفته است.
حسين کريمخان زند با نظر اعضاي شوراي عمومي، به عنوان نماينده سنديکاي بيمه گران ايران در شوراي عالي بيمه انتخاب شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين ، با اجماع مديران عامل عضو شوراي عمومي، حسين کريمخان زند مديرعامل بيمه نوين براي يک دوره سه ساله به عنوان نماينده سنديکا در شوراي عالي بيمه انتخاب شد. بر اساس ماده ۱۰ قانون تأسيس بيمه مرکزي ايران و بيمه گري، مديرعامل يکي از مؤسسات بيمه به انتخاب سنديکاي بيمه گران ايران عضو شوراي عالي بيمه است. کريمخان زند در سمت مديرعامل شرکت بيمه نوين با مدرک کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بيمه، پيش از اين عضو هيأت مديره بيمه ما و مديرعامل و عضو هيأت مديره بيمه پارسيان بوده است.
مراسم پاياني آيين رونمايي از ثبت ملي مکتب نستعليق ميرعماد حسني و اعطاي جايزه ملي مسووليت اجتماعي روز 19 تير ماه جاري در مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد تهران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در اين مراسم که با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد، بر حفظ خط نستعليق فارسي به عنوان مهم‌ترين اجزاي هنر ايراني و نيز پاسداشت ميراث غني آن توسط دستگاه‌هاي ذيربط تاکيد شد. در حاشيه اين مراسم، جايزه ملي مسووليت اجتماعي به حاميان اين مراسم اعطا شد. شرکت بيمه دانا، به عنوان يکي از حاميان اين مراسم، جايزه ملي مسووليت اجتماعي را از برگزارکنندگان مراسم دريافت کرد.
در ادامه روند بازديد از شعب و نظارت بر عملکرد آنها، دکتر مجتبي کاتب رئيس هيأت مديره بيمه سرمد به همراه حميدرضا کتيرايي مدير استان‌ها و شبکه فروش به استان يزد سفر کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، دکتر کاتب با آقاي وکيلي مدير بانک صادرات اين استان ديدار کرد؛ رييس هيات مديره بيمه سرمد، ضمن قدرداني از همکاري بسيار خوب و صميمانه بانک صادرات گفت: بانک صادرات ايران با دارا بودن شبکه گسترده شعب و حجم عظيمي‌از اندوخته مالي مشتريان، سطح بالايي از اعتبار و اعتماد را در ميان مشتريان به دست آورده است؛ بيمه سرمد نيز مفتخر است با حمايت اين بانک بزرگ، همکاري‌هاي مشترک بانک-بيمه را توسعه بخشد و محصولات جديدتري را عرضه نمايد.