رشد قيمت به معناي رونق مسکن نيست
دبير کانون انبوه‌سازان ايران نياز ساليانه مسکن در کشور را يک ميليون واحد و توليدات بخش خصوصي در سال گذشته را حدود 500 هزار واحد مسکوني اعلام و تاکيد کرد: رشد بهاي مسکن و افزايش معاملات در بازار شاخصه خوبي براي رونق در اين بازار نيست. فرشيد پورحاجت به افزايش قيمت مسکن در بازار اشاره کرد و افزود: اين افزايش در ماه‌هاي خير يک شبه انجام نشده و در نتيجه انباشت تقاضاست. وي ادامه داد: افزايش معاملات به همراه رشد قيمت‌ها در بازار شاخصه خوبي براي رونق بازار مسکن نيست، بلکه افزايش توليد و عرضه مسکن با قيمت مناسب است که در اين بخش رونق کسب و کار به وجود مي‌آورد.





تحويل ۶۶ درصد مسکن مهر در ۵سال
مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد گفت: تاکنون ۱.۴ ميليون واحد از ۲.۳ واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطي رسيده که ۹۱۳ هزار واحد آن در طول فعاليت دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم بوده است. حبيب‌ا... طاهرخاني گفت: در کل عمليات اجرايي ساخت تعداد ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور در دولت قبل آغاز شد که تاکنون يک ميليون و ۶۷۰ هزار واحد تحويل و ۳۰۰ هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاري قرار دارند که دچار کمبود خدمات روبنايي و زيربنايي بسياري هستند. معاون وزير راه و شهرسازي همچنين گفت: ۶۶ درصد اقدامات تحويل مسکن مهر در طول فعاليت دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم گزارش شده است.






يارانه به قطار حومه‌اي، ۶ برابر پول بليت
معاون مسافري شرکت راه‌آهن گفت: قيمت متوسط سفرهاي حومه‌اي که از مسافر دريافت مي‌شود ۲۸۶۰ تومان است در حالي که يارانه‌ پرداختي راه‌آهن به مسافران ۱۷۶۳۸ تومان است. ميرحسن موسوي اظهار داشت: در کشور حدود شش تا هشت ميليون نفر سفر روزانه حومه‌اي انجام مي‌شود که در تهران حدود ۲.۴ ميليون نفر سفر است. وي افزود: سهم حمل‌ونقل ريلي از جابه جايي مسافران حومه‌اي حدود ۱۷ هزار نفر است که حاکي از سهم ۰.۵ درصدي ريل است. در حالي که سهم ريل در حمل‌ونقل حومه‌اي توکيو ۵۷ درصد و در کشورهاي اروپايي بيش از ۲۴ درصد است. موسوي گفت: کيفيت خدمات قطارهاي حومه‌اي نسبت به ساير کشورهاي جهان کم نظير است.
بررسي گزارش سامانه الکترونيکي ثبت بار
در کميسيون عمران
رئيس کميته حمل و نقل کميسيون عمران مجلس، از بررسي گزارش سازمان راهداري درباره اجراي سامانه الکترونيکي ثبت بار در کميته متبوعش خبر داد. شادمهر کاظم زاده در گفتگو با خانه ملت، از برگزاري نشست کميته حمل و نقل کميسيون عمران مجلس با هدف بررسي مشکل کاميون‌داران خبر داد و گفت: اين جلسه با حضور نماينده کاميون داران، مسئولاني از وزارت خانه‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي، راه و شهرسازي، و همچين رئيس سازمان راهداري در هفته آتي برگزار خواهد شد. اين نماينده مجلس با بيان اينکه در نشست‌هاي هفته گذشته کميته حمل و نقل کميسيون به موضوع ايجاد سامانه ثبت و ضبط بار در سيستم حمل و نقل به سازمان راهداري تکليف شد، افزود: در جلسه هفته آتي کميته گزارشي از نحوه ايجاد و اجراي اين سامانه از سوي رئيس سازمان راهداري کشور بررسي خواهد شد.
شهريور، آغاز پروازهاي مسافربري فرودگاه پيام
مديرعامل فرودگاه بين المللي پيام البرز اعلام کرد که پروازهاي مسافربري اين فرودگاه در هفته دولت و شهريورماه امسال آغاز مي‌شود. به گزارش ايرنا، سعيد زرندي افزود: بر مبناي برنامه‌ريزي صورت گرفته، در ابتدا بخش مسافري فرودگاه پيام با 2 پرواز در روز کار را آغاز کرده و تاپايان سال اين تعداد را به 6 پرواز در روز خواهيم رساند. وي اضافه کرد: هم‌اکنون عمليات احداث ترمينال مسافري فرودگاه پيام به مساحت 6 هزار متر مربع به اتمام رسيده که در حال نصب تجهيزات آن هستيم و در آينده نيز برنامه ساخت يک ترمينال ديگر را نيز در دستور کار داريم. زرندي با اشاره به ظرفيت فرودگاه بين‌المللي پيام در حمل مسافر گفت: اميدواريم که تا پايان سال 98 به ظرفيت جابجايي500 هزار مسافر در سال برسيم که در مراحل بعدي تا 3.5 ميليون مسافر در سال قابل افزايش است.
پيشرفت ۷۰ درصدي آزادراه اصفهان- شيراز
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام کرد که با پيشرفت مطلوبي که پروژه آزادراه اصفهان به شيراز داشته، مي‌توان انتظار داشت که اين طرح يا در ماه‌هاي پاياني سال ۱۳۹۸ يا در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداري برسد. خيرا... خادمي‌در گفتگو با ايسنا اظهار کرد: اين پروژه مهم که با طول ۲۲۵ کيلومتر طولاني‌ترين آزادراه در حال ساخت کشور به شمار مي‌رود، خوشبختانه به مرز پيشرفت ۷۰ درصدي در عرصه زيرسازي رسيده و بيش از ۱۰۰ کيلومتر آن در زيرسازي کارشان به پايان نزديک شده است. به گفته وي، در صورتي که منابع مالي مورد نياز براي اين پروژه به موقع تخصيص يابد، مي‌توان انتظار داشت که اين مسير مهم در آينده نزديک زير بار ترافيک رود. مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور درباره نقش دولت در تامين منابع مالي اين پروژه گفت: آخرين برآوردها نشان مي‌دهد که اين پروژه حدود ۲۰۰۰ ميليارد تومان تزريق اعتبار داشته که از اين رقم ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد آورده سرمايه‌گذار بوده است.
آخوندی از رسیدگی به شکایت رانندگان کامیون خبر داد؛
گروه راه و مسکن: وزير راه و شهرسازي از لغو موقت پروانه ۶۵ شرکت حمل‌ونقل بار خبر داد و با اشاره به توافق با وزارت نفت،‌گفت:‌بر اساس توافق صورت گرفته با وزير نفت، سوخت بر اساس عملکرد و پيمايش در اختيار رانندگان فرار مي‌گيرد و سقفي براي اين مسئله در نظر گرفته نشده است. عباس آخوندي در جلسه با نمايندگان کاميونداران و انجمن‌هاي صنفي رانندگان و صنعت حمل و نقل جاده‌اي با بيان اينکه براي اطمينان از اجراي قانون نياز به نظارت عمومي‌داريم، اظهار کرد: اعتراض را حق رانندگان مي‌دانم و به هيچ‌وجه از اين اعتراضات گله‌مند نمي‌شوم. نظارت شما مايه قوت ماست، چون خود را نهايتا بخشي از نظام حمل و نقل مي‌دانم. من قطعا وظيفه خود مي‌دانم از حقوق شما و مشتريان شما دفاع کنم، چراکه کسي که از جانب دولت منصوب مي‌شود بايد بتواند از حقوق همه دفاع کند. وي با اشاره به اينکه در بحث کرايه حمل اتفاقات خوبي رخ داده به شکايات رانندگان از انجمن‌هاي حمل و نقلي اشاره کرد و افزود: بدون آنکه بخواهيم صنف يا گروهي را محکوم کنيم، به بررسي شکايات رسيده پرداختيم. 385 مورد شکايت ثبت شده که 65 مورد منجر به لغو موقت پروانه شرکت انجاميده است. 224 مورد منجر به جريمه نقدي و 50 مورد نيز به تذکر به شرکت‌ها ختم شده، در 46 مورد نيز شکايت وارد دانسته نشده است.
آخوندي با تاکيد بر اينکه راهکار حل مشکلات، شفافيت است، تصريح کرد: به هيچ وجه نمي‌پذيرم که قرارداد زيرميزي، خواه ميان راننده و شرکت و خواه ميان شرکت و صاحب بار وجود داشته باشد. همه قرارداها بايد رسمي، مستند و مبتني بر قانون باشند. اگر قرارداد رسمي‌شکل بگيرد، مشکلات حقوق طرف‌هاي مختلف، بيمه، تامين اجتماعي، بيمه کالا و بحث سلامت بار حل خواهد شد. خواهش من از کانون‌ها اين است که از رانندگان بخواهند زير بار قرارداد شفاهي و غير رسمي‌نروند. بزرگترين طرف درگير در اين مسئله رانندگان و صاحبان کاميون‌ها هستند. اگر کسي خواست قرارداد غير رسمي‌را به رانندگان تحميل کند، لازم است گزارش دهند. وزير راه و شهرسازي با اشاره به تخصيص سوخت به‌عنوان يکي از مطالبات رانندگان اظهار کرد: بحث مربوط به سوخت را پيگيري کرده‌ام و فکر مي‌کنم تمام مسائل و مشکلات آن حل و فصل شده باشد. آخرين توافقي هم که با آقاي زنگنه -وزير نفت- داشتم اين بود که ما بر اساس عملکرد و پيمايش واقعي بتوانيم سوخت را در اختيار رانندگان قرار دهيم و سقفي نيز براي اين مسئله در نظر نگيريم.
اولتيماتوم وزير به شرکت‌هاي بدهکار
آخوندي در ادامه با اشاره به موضوع مطالبات رانندگان از شرکت‌هاي حمل و نقل، گفت: شرکت‌هايي که رانندگان از آن‌ها مطالبه دارند و دستمزد رانندگان را پرداخت نکرده‌اند، تا زمانيکه حقوق رانندگان را پرداخت نکرنند به هيچ وجه حق اخذ بار ندارند. اين شرکت‌ها بايد با تمام رانندگان تسويه حساب کرده و مسائل را حل کنند. وي ادامه داد: در ارتباط با لاستيک و قطعات يدکي، از کانون‌ها مي‌خواهيم سريعا ثبت سفارش کنند و ما از آن‌ها حمايت مي‌کنيم. البته ما همزمان با اين کار همانگي‌هاي لازم را با وزارت صمت انجام خواهيم داد. با وزارت صنعت معدن تجارت جلساتي داشتيم و لاستيک‌هاي توزيع شده مصداق اين موضوع است. البته بايد توجه داشت که وزارت راه به هيچ عنوان وارد بحث توزيع نمي‌شود و توزيع از طريق کانون‌هاي حمل‌ونقل انجام خواهد گرفت. مشکلاتي که در مورد گمرک وجود دارد نيز حتما حل و فصل خواهد شد، چراکه گمرک کاملا همراه است.
درخواست آخوندي از ربيعي
وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به مطالبات رانندگان در حوزه تامين اجتماعي گفت: آقاي ربيعي وزير تعان، کار و رفاه اجتماعي در اين حوزه بسيار فعال است. در هيئت وزيران شخصا مسئله را مطرح کرده و از ايشان مي‌خواهم مشکلات رانندگان را پيگيري کند. اگر باز نياز به مداخله بود من به عنوان مسئول اين صنف از رانندگان پشتيباني خواهم کرد. همچنين بحث بيمه را هم تعقيب خواهيم کرد. وي با اشاره به لزوم نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده‌اي افزود: در ارتباط با نوسازي ناوگان، من با نظر کانون‌ها موافقم. ما در ايران با مازاد ناوگان مواجه هستيم. يک زماني ناوگان نو وارد کشور شده، اما ناوگان کهنه از رده خارج نشده است، بنابراين اکنون رقابت در داخل صنف غير منصفانه و غير متعادل است. آخوندي گفت: شرايط کشور بسيار پيچيده و سخت است. البته کانون‌ها و انجمن‌هاي صنفي بايد حقوق اعضاي خود را تمام و کمال پيگيري کنند، اما در عين حال بايد مواظب و مراقب باشند که سواستفاده‌اي صورت نگيرد. اکنون نياز به يک صدايي در صنف وجود دارد. وقتي جلسه‌اي با انجمن صنفي و کانون برگزار مي‌شود، انتظار اين است اين انجمن‌ها نماينده همه باشند. وزير راه و شهرسازي با اشاره به تامين قطعات مصرفي ماشين‌آلات سنگين براي رانندگان گفت: نکته ديگري که بسيار مهم است بحث دسترسي به قطعات پرمصرف کاميون‌ها است. هماهنگي‌هاي بسيار خوبي را با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتيم. مقاديري لاستيک اختصاص داده شد که در اختيار کانون‌ها و انجمن‌ها قرار داده شد تا خود ميان رانندگان توزيع کنند، چراکه ما به هيچ عنوان وارد بحث توزيع نمي‌شويم. وي ادامه داد: خود انجمن‌ها و اتحاديه‌ها مي‌توانند مستقيما براي واردات قطعه و لاستيک ثبت سفارش کنند. ما هم جهت تخصيص ارز تمام پشتيباني لازم را خواهيم داشت تا کانون‌ها بتوانند کار خود را مستقيما انجام دهند.
جلسه پيگيري روند اجراي برنامه ملي بازآفريني شهري اميد(نوسازي بافت‌هاي فرسوده)، روز گذشته به رياست حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور برگزار شد. به گزارش ايلنا، در اين جلسه که استانداران و شهرداران کلانشهرهاي کشور نيز حضور داشتند، تصميمات مهمي‌در جهت تسريع و توسعه طرح از جمله در ارتباط با تسهيلات بانکي اتخاذ شد. بر اين اساس يکي از مولفه‌هاي تشويقي در اين برنامه، سپرده وجوه اداره شده توسط سازمان برنامه و بودجه به منظور کاهش نرخ سود تسهيلات براي توسعه گران مشارکت‌کننده در اين برنامه خواهد بود. همچنين در رابطه با مقررات سهم مالکانه، هم در مورد زمين‌هاي دولتي که شناسايي شده و هم در مورد زمين‌هايي که تمليک مي‌شود، تصميماتي در راستاي رفع موانع در تسهيلاتي که بانک مسکن ارائه مي‌دهد، اتخاذ شد. در اين جلسه مقرر شد علاوه بر بانک مسکن ديگر بانک‌ها هم بتوانند در اجراي برنامه ملي بازآفريني شهري مشارکت کنند. در ادامه جلسه پيگيري اجراي طرح ملي بازآفريني شهري اميد، گزارشي درباره چگونگي پيشرفت کار از سوي استانداران و شهرداران کلانشهرها ارائه شد. سازمان ثبت و خزانه نيز پيشرفت کار طرح جامع املاک دولتي را گزارش کردند و قرار شد در آينده نزديک به طور ويژه در ارتباط با بررسي مسائل کلانشهرهاي هشت گانه کشور جلسه‌اي برگزار شود. در اين جلسه با توجه به تاکيد رئيس جمهور مبني بر اينکه بايد حاشيه شهرها هم در کنار بافت‌هاي فرسوده داخل شهرها مورد توجه و اهميت قرار گيرد، گزارشي از اقداماتي که در اين باره در کلانشهرهاي مشهد و تبريز انجام گرفته، ارائه شد. همچنين مقرر شد در جلسات بعدي تصميم گيري‌ها در ارتباط با تسهيلات بانکي و مشوق‌هاي شهرداري‌ها مورد بررسي قرار گرفته و دستگاههاي دولتي مسئول و به طور ويژه شرکت بازآفريني شهري وزارت راه و شهرسازي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌ و شرکت سرمايه گذاري شهري وزارت راه و شهرسازي گزارش اجرايي اين طرح ارائه کنند.
در نامه محرمانه شوراي شهر به شهرداري مطرح شد
اعلام ليست متخلفان برج باغ‌ها
گروه اجتماعي: سخنگوي شوراي شهر تهران از سرپيچي برخي از مناطق شهرداري تهران از مصوبه لغو برج باغ خبر داد و گفت: شماره پرونده و نام مناطقي که همچنان مجوز ساخت و ساز در باغات را صادر کرده‌اند، در اختيار شهردار تهران قرار گرفته است. علي اعطا روز گذشته و در نشست خبري در پاسخ به سوالي مبني بر سرپيچي برخي مناطق شهرداري تهران از لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت و ساز، در باغات برخي مناطق گفت: من اين موضوع را مي‌دانم و تذکر جدي در اين خصوص به شهرداري داده‌ام و نامه‌اي محرمانه خطاب به شهردار تهران ارسال کرده و شماره پروانه‌ها و مناطقي که اين تخلف را از مصوبه شهرداري انجام داده‌اند را اعلام کردم. وي با بيان اينکه اما مناسب نديدم که ارسال نامه را عمومي‌کنم اضافه کرد: از آنجايي که اين تخلف در مناطق شهرداري انجام مي‌شود، لازم است که شهرداري و معاونت‌هاي مربوطه به اين تخلف رسيدگي کنند.
سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينکه تذکر جدي به مناطق در مورد صدور مجوز ساخت و ساز در باغات پس از لغو مصوبه برج باغ داده‌ام، گفت: ما در اجراي مصوبات شورا جدي هستيم. اعطا با بيان اينکه بايد شهرداري و معاونين با اين مناطق برخورد کنند، گفت: البته برداشت آزادي از متن مصوبه انجام شده به گونه‌اي که ما در ۲۲ اسفندماه با لغو مصوبه برج باغ اعلام کرديم که بعد از ابلاغ اين لغو، پرونده‌اي در مورد صدور مجوز ساخت و ساز نبايد صادر شود و گويا برخي تصورشان بر اين بوده که اگر پرونده قبل از ۲۲ اسفندماه تشکيل شده باشد، لازم است که پروسه ادامه يابد و مجوز ساخت و ساز در باغات صادر شود. اما تشکيل پرونده حقوق مکتسبه ايجاد نمي‌کند و بر اساس قانون تنها صدور پروانه است که مي‌تواند حق مکتسبه ايجاد کند. البته اين توجيهات قابل پذيرش نيست و لغو مصوبه برج باغ براي همه معاونت‌ها و مناطق لازم‌الاجرا است.
اعطا درباره هدر رفتن آب در شهرداري تهران به واسطه آبياري درختان، گفت: من اين موضوع را قبول دارم و مي‌دانم که در شهرداري اسراف وجود دارد. البته پيگيري‌هايي از سوي اعضاي شوراي شهر در حال انجام است که اين مسئله حل و فصل شود. وي در مورد سخنان اخير رئيس مجلس در مورد ادغام سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها در وزارت راه و منفک شدن اين سازمان از وزارت کشور گفت: اختلاف نظرهايي در مورد جايگاه سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها وجود داشته است و تا جايي که من اطلاع دارم در زماني که آقاي افشاني معاون عمراني وزارت کشور نيز بود، موافق بود که سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها زير نظر وزارت راه و شهرسازي باشد و وزارت راه و مجلس نيز در مورد اين مسئله پالس‌هاي مثبت مي‌فرستادند.
سخنگوي شوراي شهر تهران در مورد چرايي جذب نيروي انساني جديد در شهرداري تهران و تدوين آيين‌نامه جذب گفت: تا جايي که اطلاع دارم اساسا در کميسيون‌ها بحثي در مورد ايجاد ضابطه براي جذب نيرو نيست اما هر مديري مي‌تواند براي پست‌هاي مديريتي خود با مديراني کار کند که بتوانند اهداف وي را دنبال کنند و افراد جديدي که در اين دوره وارد شهرداري شده‌اند نيز براي پست‌هاي مديريتي آمدند و ما از اين مسئله دفاع مي‌کنيم. وي همچنين در ادامه از بخشنامه جديد افشاني در مورد پاسخگويي دقيق و سريع شهرداري به اعضاي شوراي شهر خبر داد و گفت: بعضا پاسخ‌هاي شهرداري به تذکرات اعضاي شوراي شهر کلي، ديرهنگام و حتي در مواقعي بي ربط است که اميدواريم با اين بخشنامه افشاني اين مشکل مرتفع شود.




خطر بسته شدن پنجره جمعيتي در ايران
رئيس اداره سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از روند رو به رشد پيري جمعيت در ايران ابراز نگراني کرد و گفت: پنجره جمعيتي در ايران در ۱۵ سال آينده به طرف بسته شدن مي‌رود؛ يعني تعداد جوانان مولد کاهش پيدا مي‌کند و جمعيت به سمت پيري مي‌رود. دکتر سيدحامد برکاتي در گفتگو با ايسنا، درباره نگراني‌هاي جمعيتي ايران توضيح داد و گفت: شاخص باروري کلي در ايران بين سال‌هاي ۶۵ تا ۷۰، در حدود ۵، ۶ و ۶.۵ بوده است. کشور در آن زمان با ترافيک جمعيتي و عدم پيشگيري‌هاي لازم براي اين موضوع روبرو بود و زيرساخت‌هاي لازم نيز وجود نداشت، اما به مرور با توجه توانمندي‌هايي که در زمينه تامين نيروي انساني، ايجاد شغل، مديريت آب، روش‌هاي جديد کشاورزي و افزايش درآمد ملي ايجاد شد، بررسي دوباره‌اي در سطح کشور درباره شاخص باروري کلي انجام شد که نشان مي‌داد اين شاخص در سال‌هاي نزديک به ۸۸، به ۱.۷ يا ۱.۸ رسيده است؛ اين رقم نشان مي‌داد که جمعيت ايران در آينده‌اي نزديک پير مي‌شود و در حال از دست دادن پنجره جمعيتي هستيم. وي در ادامه اضافه کرد: به دليل سياست‌هاي در نظر گرفته شده، وضعيت پنجره جمعيتي، وجود نسل جوان مولد و همچنين ازدواج‌هايي که اتفاق افتاد، در پنج سال قبل از سال ۹۵، شاخص جايگزيني جمعيت به ۲.۰۱ رسيد. اين شاخص در سال ۹۲ به ۲.۸ و در سال ۹۵ به سطح جايگزيني رسيد. اين اعداد مبتني بر سرشماري سال ۹۵ و آمار رسمي‌است. براي به دست آوردن آمار جديد نيز بايد منتظر سرشماري سال ۱۴۰۰ باشيم.






پايان کابوس «دراکولا» با پلمب پاساژ
روز گذشته پاساژ فرسوده و ناايمن دراکولا به منظور پيشگيري از بروز حادثه و خطرات جاني و مالي با حکم دادستاني توسط شهرداري منطقه 11 پلمب شد. به گزارش ايسنا، نصراله آباديان شهردار منطقه 11 با اشاره به هشدارهاي متعددي که به مالک و کسبه پاساژ فرسوده و خطرناک دراکولا طي ماه‌هاي گذشته داده شده؛ از پلمب اين ساختمان خبر داد و گفت: پس از پيگيري‌هاي بسيار که در راستاي رفع خطر از ساختمان‌هاي ناايمن مرکز شهر انجام شد؛ با دستور و حکم مرجع قضايي به منظور پيشگيري از بروز حوادث تلخ و ناگوار ناشي از فرسودگي ساختمان و به خطر افتادن جان و مال کسبه و کارگران، پاساژ دراکولا پلمب شد. وي افزود: حکم مرجع قضايي چندي پيش به مالک و کسبه پاساژ ابلاغ و طي همکاهنگي‌هاي لازم با کلانتري، شوراي تامين استان، آتش‌نشاني و مرجع قضايي، پلمب ساختمان انجام شد. پاساژ افراسيابي موسوم به دراکولا واقع در خيابان لبافي‌نژاد کوچه مهرداد واقع شده که به دليل عدم ايستايي و ناپايداري براساس دستور معاونت دادستان عمومي‌و انقلاب تهران و سرپرست دادسراي ناحيه 37 مبتني بر همکاري نيروي انتظامي‌با شهرداري جهت پلمب واحدهاي ساختمان مزبور اقدام شد.