راي همبستگي مجمع تشخيص مصلحت نظام
نماينده زرتشتيان در مجلس شوراي اسلامي‌با تقدير از راي مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص سپنتا نيکنام، گفت: مجمع به درستي خواست مردم ايران را تشخيص داده و با راي مثال زدني به همبستگي ايرانيان راي داد.به گزارش ايسنا، اسفنديار اختياري گفت: روز گذشته در مجمع تشخيص مصلحت نظام طرح دو فوريتي تثبيت قانون شوراها با بيش از ۸۰ درصد آرا به تصويب رسيد، طرحي که يک پيام مشخص دارد و آن اين است که ما ايرانيان با تفاوت قوم، نژاد و دين همه ايراني هستيم و به ايراني بودن خود افتخار مي‌کنيم. گلستان ايران با گل‌هاي رنگانگ معنا پيدا مي‌کند و همه براي دفاع از حق هر شهروند ايراني آماده هستيم.




ادعاي فساد همه گير سياه نمايي است
دبير کل حزب مؤتلفه اسلامي‌گفت: اينکه برخي سياه نمايي مي‌کنند و مي‌گويند فساد همه جا را فراگرفته درست نيست. فساد فقط جايي است که رانتخوران و اخلال کنندگان در نظام اقتصادي وجود دارند.به گزارش ايسنا، محمدنبي حبيبي افزود: قاطبه مسؤلان يا مردمي‌که روز و شب براي اعتلاي اسلام و ايران تلاش مي‌کنند دامنشان از اين آلودگي‌ها پاک است، نبايد برخي طوري حرف بزنند که سفيد و سياه را يکي فرض کنيم.وي گفت: برخورد با مفسدين براساس قانون بايد صورت گيرد و هرکه از سد قوانين عبور کرده مجازات شود. هيچ خط قرمزي را نبايد غير از خط قرمز قانون رعايت کرد. با مفسدين در هر رده و هر جايگاهي بايد برخورد قانوني شود.




نقش مهم سفيران در مقابله با دشمني‌ها
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: در فضاي دشمني مثلث آمريکا، اسرائيل و عربستان با جمهوري اسلامي‌نقش سفراي ايران در از بين بردن فضاي ايران هراسي بسيار مهم است. علي تاجرنيا در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: در جهان پيچيده کنوني براي کشورهايي که مي‌خواهند مستقل رفتار کنند حرکت کردن بسيار دشوار است. بايد بدانيم که روابط بين‌الملل پيچيدگي‌هاي بسيار زيادي دارد و مقوله امنيت در جهان امروزي بسيار با دهه‌هاي گذشته متفاوت شده است.وي ادامه داد: يکي از سياست‌هايي که دشمنان جمهوري اسلامي‌به ويژه بعد از روي کار آمدن دولت ترامپ دنبال مي‌کنند تقويت ايران‌هراسي در سطح منطقه در حوزه خليج فارس و تشويق کشورها براي خروج از قراردادها با ايران است.
پاسخ وزارت اطلاعات درباره دوتابعيتي‌ها
وزارت اطلاعات درباره مديران دو تابعيتي اطلاعيه‌اي صادر کرد.به گزارش ايلنا، در اين اطلاعيه آمده است:علي رغم اعلام چندين باره وزارت اطلاعات درخصوص جلوگيري از فعاليت مديران با تابعيت مضاعف و انعکاس گسترده آن در رسانه‌‌‌هاي مکتوب و تصويري، متأسفانه هنوز اين مسئله براي برخي افراد حل نشده و اخيراً يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌نيز در اين باره گفته است: "۲۱۰ دو تابعيتي شناسايي شده؛ هنوز در دولت مشغول فعاليت هستند".وزارت اطلاعات ضمن تقدير از حساسيت پسنديده نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي‌و اهتمام آنان به مسئله افراد داراي تابعيت مضاعف اعلام مي‌‌‌دارد: اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) به جاي احساسات، بر پايه اطلاعات است و بر همين اساس نسبت به شناسايي افراد داراي تابعيت مضاعف اقدام و از انتصاب افراد فاقد صلاحيت در مناصب اداري و دولتي ممانعت کرده و مي‌‌‌‌نمايد.وزارت اطلاعات از منتقدان اين موضوع مي‌خواهد تا مستندات خود را که مغاير گزارشات متقن وزير اطلاعات در کميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس است، اعلام کنند.
اختلاف نظر برجامي‌آمريکا با اتحاديه اروپا
وزير خزانه‌داري آمريکا اذعان کرد که واشنگتن و اتحاديه اروپا اختلاف نظرهايي درخصوص توافق هسته‌اي با ايران دارند.به گزارش ايسنا، استيون منوچين گفت که از چين و اتحاديه اروپا خواهد خواست تا با يک روابط تجاري متعادل‌تر موافقت کنند.منوچين با اشاره به تلاش‌هاي واشنگتن براي تحريم مجدد ايران اذعان کرد که آمريکا و اتحاديه اروپا اخلاف نظرهايي در خصوص توافق هسته‌اي با ايران دارند.وي در ادامه با تکيه بر ادعاهاي نخ‌نما و بي‌اساس واشنگتن عليه کشورمان گفت: اما آمريکا و اتحاديه اروپا هر دو موافقند که ايران نبايد به سلاح هسته‌اي دست پيدا کند و به‌علاوه نبايد اجازه صادر کردن تروريسم به خاورميانه را داشته باشد.به گزارش ايسنا، اين ادعاها در حالي به‌طور مرتب از سوي مقامات آمريکا و غرب مطرح مي‌شود که اين کشورها با سياست‌هاي مداخله‌جويانه و تفرقه‌افکنانه خود عامل اصلي ظهور و توسعه تروريسم در منطقه و جهان هستند.
راه اندازي کمپين تضعيف ايران
مقامات آمريکايي مي‌گويند که دولت ترامپ موج تهاجمي‌از سخنراني‌ها و ارتباطات آنلاين را براي ايجاد ناآرامي‌در ايران و فشار بر اين کشور براي توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي‌اش و حمايت از گروه‌هايي که واشنگتن آنها را تروريستي مي‌داند، راه انداخته است.به گزارش ايسنا از رويترز بيش از 10 مقام کنوني و پيشين آمريکايي تاکيد دارند که اين کمپين با حمايت مايک پمپئو وزير امور خارجه و جان بولتون مشاور امنيت ملي آمريکا آغاز شده و همگان با تلاش‌هاي دونالد ترامپ رييس‌جمهور آمريکا براي اعمال فشار اقتصادي بر ايران از طريق بازگرداندن تحريم‌ها پيش مي‌رود. اين تلاش‌ها از زمان اعلام خروج ترامپ از توافق هسته‌اي 2015 در ماه مه شدت يافته است توافقي که منجر به محدوديت برنامه هسته‌اي ايران در ازاي رفع تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين کشور شد.اين مقامات کنوني و پيشين آمريکايي همچنين مي‌گويند که در اين کمپين از مقامات ايراني تصويري سياه و تيره ارائه مي‌شود و اغلب اطلاعاتي منتشر مي‌شود که اغراق شده هستند و با آنچه بيشتر به طور رسمي‌اعلام شده بود، به عنوان مثال توسط دولت‌هاي قبلي تناقض دارد.به گزارش رويترز، کاخ سفيد و وزارت امور خارجه آمريکا تاکنون از اظهارنظر درباره اين کمپين و به ويژه نقش پمپئو در اين جريان سر باز زده‌اند.
روحاني جنگ با ايران را مادر جنگ‌ها و صلح با ايران را مادر صلح‌ها توصيف کرد؛
رئيس‌جمهور خطاب به آمريکايي‌ها و در پاسخ به اينکه آنها گفته‌اند نمي‌گذاريم نفت ايران صادر شود گفت:آقاي ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنيت آبراه منطقه و امنيت مسير کشتيراني در طول تاريخ هستيم ، با دم شير بازي نکن ، پشيمان کننده است.
رئيس‌جمهور خطاب به آمريکايي‌ها و در پاسخ به اينکه آنها گفته‌اند نمي‌گذاريم نفت ايران صادر شود گفت:آقاي ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنيت آبراه منطقه و امنيت مسير کشتيراني در طول تاريخ هستيم ، با دم شير بازي نکن ، پشيمان کننده است. شما فکر مي‌کنيد ايران اين قدر ضعيف است که اجازه دهد که شما به خواسته و به اهداف‌تان برسيد؟
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در همايش روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران در خارج از کشور گفت: امروز سخن گفتن با آمريکا معنايي جز تسليم و پايان دستاوردهاي ملت ندارد. آقاي ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنيت آبراه منطقه در طول تاريخ هستيم ؛ با دم شير بازي نکنيد، پشيمان کننده است. رئيس جمهور گفت: پس از يک دوره فراز و نشيب که يک ابرقدرت سعي داشت فضايي تک قطبي در جهان ايجاد کند، امروز کسي در آمريکا سر کار آمده که نه تنها مي‌خواهد با دولت پيش از خود مرتب بجنگد بلکه با منافع همه دنيا و البته به تعبيري با منافع خودش در ستيز دائمي‌است، اين مسأله نه تنها براي ايران، بلکه براي همه جهان يک خطر است که البته در دل آن فرصت‌هاي بزرگي نيز وجود دارد. رئيس جمهور تصريح کرد: هيچ وقت نمي‌شد به راحتي امروز براي جهان توضيح داد که سياست کاخ سفيد تا چه حد ضد مسلمانان است و يا براي جهانيان استدلال کرد که حاکمان کاخ سفيد تا چه اندازه نژادپرست هستند، اما امروز هر آنچه براي توضيح و استدلال در مورد اين مسايل نياز بود، شفاف و صريح در مواضع هيأت حاکمه آمريکا بيان مي‌شود.
روحاني گفت: امروز به راحتي مي‌توانيم به جهانيان بگوييم که آمريکايي‌ها در باطن، هيچ تعهدي به صلح، معاهدات و سازمان‌هاي بين‌المللي ندارند، در حالي که تا چندي پيش که آمريکا در سازمان‌ها و معاهدات بين‌المللي حضور داشت، چنين استدلالي سخت بود اما عملکرد هيأت حاکمه فعلي آمريکا نطق، بيان و قلم ما را براي توضيح دادن باطن حقيقي هيأت حاکمه اين کشور روان کرده است. رئيس جمهور با بيان اينکه "رفتارهاي هيأت حاکمه فعلي آمريکا خطرات زيادي براي جهان بوجود آورده، اما در دل اين خطرها فرصت‌هاي بزرگي نيز وجود دارد"، تصريح کرد: بايد از اين فرصت‌هاي بزرگ ، حداکثر بهره‌برداري انجام گيرد. هميشه مي‌توانستيم مستندات زيادي ارائه کنيم مبني بر اينکه رژيم صهيونيستي اساساً بر مبناي تجاوزگري، اشغال، خيانت، آواره کردن مردم و کشتن کودکان و زنان و پيرمردان روي کار آمده است، اما با وضعيتي که امروز در سايه حمايت‌هاي بي‌منطق هيأت حاکمه فعلي آمريکا از اين رژيم بوجود آمده، استدلال عليه اين رژيم نيز آسان‌تر شده است. روحاني خاطرنشان کرد: امروز بهترين زمان است تا در فضاي حقيقي و مجازي با ايرانيان، دانشگاهيان، نخبگان و اهل نظر و انديشه و همه کساني که دغدغه دارند، ارتباط بگيريم و فضاي مجازي فرصت بسيار خوبي براي اين کار در اختيار ما قرار داده است. روحاني با بيان اينکه آمريکايي‌ها در چند نوبت به جنگ ملت ايران آمدند که هر بار شکست خوردند، اظهارداشت: بار اول آمريکايي‌ها در زماني که ملت ايران با ديکتاتور دست‌نشانده حاکم بر کشورشان مبارزه مي‌کردند، تمام‌قد به حمايت از او پرداختند. مردم ايران به دنبال آزادي، دمکراسي، حاکميت ملي، استقلال و دفاع از دين، هويت و ارزش‌هايشان در برابر کسي بودند که دست‌نشانده و نوکر خارجي‌ها بود و در داخل توي سر مردم مي‌زد و يک ديکتاتور بود. مردم بزرگ ايران نمي‌توانستند تحمل کنند که حاکم کشورشان نوکر بيگانگان باشد، اما توي سر مردم خودش بزند. رئيس جمهور ادامه داد: ما با هيچ کس دعوا و جنگ نداريم اما دشمنان بايد خوب بفهمند که جنگ با ايران مادر جنگ‌ها و صلح با ايران مادر صلح‌ها است و ما هيچ‌وقت از تهديد نترسيده و در برابر تهديد، تهديد خواهيم کرد. ما اهل تجاوز و تدافع نيستيم و به دنبال بازدارندگي هستيم و بر همين اساس توان ما، توان بازدارندگي است.
رييس جمهور اظهار داشت: آمريکايي‌ها در مرحله‌اي ديگر به سراغ اروپايي‌ها رفتند و گفتند برجام به درد نمي‌خورد و بايد اصلاح شود و با سه حرکت در بحث حقوقي، موشکي و حضور ايران در منطقه بايد برجام را اصلاح کنيم که در اين هدف خود نيز شکست خورده و مجبور شدند به تنهايي از برجام خارج شوند. روحاني با بيان اينکه امروز آمريکا به تنهايي نه با ايران بلکه با دنيا بر سر برجام تقابل مي‌کند و با شرکت‌ها و بانک‌هاي اروپايي هم مواجه شده است، اظهار داشت: پنجمين توطئه و جنگ آمريکا با ايران امروز بسيار مهم است و بايد بگذاريم که اين آمريکاي منزوي همينطور تنها بماند و نبايد اجازه دهيم که آمريکاي منزوي جان بگيرد. رئيس جمهور با اشاره به اينکه ما خواستار برقراري رابطه خوب با دنيا هستيم، گفت‌: امروز فرصتي بوجود آمده تا روابط خود را با همسايگانمان بيش از پيش گسترش دهيم و حتي اگر همسايه‌اي مانند عربستان هم از لجاجت‌ها و اقدامات خود دست برداشت و نسبت به روابط اظهار تمايل کرد، بايد اختلافات را حل کرده و دوستي را برقرار کنيم. در مورد امارات و بحرين نيز اينگونه است و ما در شرايط جديد بدنبال اصلاح روابط با اين کشورها هستيم. رئيس جمهور با بيان اينکه ما بايد روابط خوب خود را با همسايگانمان مستحکم کنيم به برخي اظهارنظرها پيرامون چگونگي روابط ايران و روسيه اشاره کرد و گفت: ما نه تسليم غربيم و نه تسليم شرق و شعار نه شرقي نه غربي منافاتي با گسترش همکاري‌ها با کشورهاي جهان ندارد. روحاني اظهار داشت: ما روسيه را نه به عنوان شرق يا قدرتي بزرگ بلکه به عنوان يک همسايه مي‌بينيم و حسن همجواري و گسترش روابط با مسکو را به نفع دو کشور مي‌دانيم. روحاني با بيان اينکه شايد تصور شود با وجود فشارهايي که آمريکا از پارسال شروع کرده و تحريم‌ها و اقدامات آنها، درآمد ارزي و ريالي کشور کاهش يافته و در اشتغالمان تأثير منفي داشته است، گفت: وضع اشتغال سه ماهه جاري امسال از هر سال ديگر بهتر بوده است به گونه‌اي که در سه ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سه ماهه پاياني سال ۹۶، ۷۵۶ هزار شغل جديد ايجاد شده است. تعداد شاغلين در سال گذشته بيش از ۲۳ ميليون نفر بوده و امسال به بيش از ۲۴ ميليون نفر افزايش داشته است. رئيس جمهور با بيان اينکه صادرات غيرنفتي ما افزايش يافته و درآمد ريالي کشور نيز بيشتر شده است، گفت: تخصيص بودجه عمراني کشور نسبت به سال گذشته بيش از ۲۰ برابر شده است. روحاني با بيان اينکه البته شيوه مديريت دلار به بازار را تغيير داده‌ايم، گفت: امروز انبارها و ذخاير کالاي اساسي کشور، از هميشه بيشتر است، به گونه‌اي که تا سال آينده نياز به گندم و شکر نداريم و در بسياري از مواد غذايي امروز ذخاير انبارها در بهترين شرايط قرار دارد. روحاني با بيان اينکه کشور فراز و نشيب دارد و ما در اين مسير دو راه تسليم يا مقاومت را پيش رو داريم، گفت: امروز در برابر آمريکا حرف زدن، مذاکره کردن و سخن گفتن معنايي جز تسليم ندارد و تسليم به معناي پايان دستاوردهاي ۴۰ ساله ملت ايران است. رئيس جمهور افزود: اين جماعتي که امروز در آمريکا روي کار هستند، اگر در برابرشان تسليم شده و يک قدم به عقب برويم تمام منافع ملت را غارت مي‌کنند و در اين شرايط ما نترسيده و تا آخرين قطره خون‌مان در برابر آنها مي‌ايستيم. روحاني تأکيد کرد: ما تسليم نمي‌شويم و در برابر آدم زورگو و قلدري که اخلاق و ادب نداشته، سياست نمي‌داند، طرح و برنامه نمي‌فهمد و به ملت و دولت و مشاوران خود هم دروغ مي‌گويد، مي‌ايستيم و بايد بدانند که ملت تاريخ‌ساز، کهن، انقلابي، در برابر اين بي‌سر و پاها تسليم نخواهد شد.
محمدرضا عارف خواستار شد؛
نماينده تهران در مجلس با تاکيد بر اينکه وضعيت موجود را در شأن ايران و ايراني نمي‌دانم اما اميدوارم گفت: تبعيض‌هاي ناروا و مشکلات اقتصادي و رفع فقر و حل مشکل مسکن و کار و شغل و بهداشت و تامين حقوق افراد و تامين امنيت غذايي بايد براي همه ايجاد شود. امروز با تحقق کامل آنها فاصله داريم اما اين دغدغه‌ها باعث شده که اين مطالبات را در اولويت‌هايي تحت عنوان تحقق گفت‌وگوي ملي، بازگشت ايرانيان به داخل کشور، چرخش چرخ زندگي مردم، ايجاد نشاط اجتماعي، حل بحران‌هاي محيط زيستي و آبي، جوان‌سازي مديريت کشور و نوسازي نظام اداري مطرح کنند. به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف در نطق ميان دستور نماينده تهران گفت: بايد اختلافات را کنار بگذاريم و تنگ‌نظري‌ها و اختلافات قومي‌و قبيله‌اي را که دل‌ها را تنگ کرده کنار گذاشته و دست به دست هم بدهيم و محصورين را به جامعه برگردانيم. ما بايد تفاوت و اختلاف سليقه‌ها را بپذيريم و در جهت رشد کشور به کار ببنديم. همين که فصل مشترک ما سربلندي ايران است کافي خواهد بود. رئيس فراکسيون اميد در خصوص چرخش چرخ زندگي و کسب و کار مردم گفت: اينکه مردم بخواهند شغلي آبرومند داشته باشند حق مسلم آنهاست و اين ميسر نمي‌شود مگر آنکه منابع محدود را به سمت خانواده‌هاي آسيب‌پذير سوق دهيم و بايد بتوانيم کسب و کارها و همه طيف‌ها را اداره کنيم و نهادهاي قضائي و همچنين سرمايه‌گذاري‌ها را در اين راستا به کار ببنديم. اين نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران خاطرنشان کرد: سطح نشاط اجتماعي در ايران به شدت سقوط کرده است. شادي و نشاط اجتماعي حق طبيعي مردم و بزرگ‌ترين سرمايه اجتماعي هر جامعه‌اي است. وي افزود: امروز با بحران‌هاي زميني و آبي و خاک و هوا مواجه هستيم. بايد اقداماتي صورت گيرد که از تمام ظرفيت‌هاي کشور و منطقه و ديپلماسي سازنده با کشورهاي منطقه استفاده کنيم و از اقدامات امنيتي و اطلاعاتي بي‌مورد نسبت به دانشمندان پرهيز کنيم. همچنين بايد اعتراضات آبي و زيست‌محيطي مردم شنيده شود تا بتوانيم اين مشکلات را حل کنيم. وي با بيان اينکه نظام مديريتي کشور پير و فرتوت شده ، بر جوان‌سازي در مديريت کشور تاکيد کرد و گفت: ما بايد اقداماتي را در دولت و قوه قضائيه پيش بگيريم و نظام اداري کشور را اصلاح کنيم. شفافيت و پاسخگويي و برنامه‌ريزي باعث خواهد شد که اين مشکلات حل شود.
وزير کشور در فراکسيون ولايي خبرداد؛
سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي گفت: وزير کشور در جلسه فراکسيون به تلاش آمريکا، اسرائيل و برخي کشورهاي منطقه در ناامن‌سازي کشور به ويژه در مرزها اشاره کرد.
به گزارش ايسنا، سيدحسين نقوي حسيني گفت: اعضاي فراکسيون ولايي بر لزوم توجه جدي به امنيت داخلي، حضور جدي و مداوم در امور مردم، رفع مشکلات حاد اصناف و اقشار مختلف تاکيد کردند. همچنين تاکيد شد که بايد به اموري که منجر به بحران عمومي‌مي‌شود همچون مسکن، سکه، ارز، رکود در توليد، اعتراض شديد به انتصابات در وزارت کشور به ويژه در حوزه فرمانداران و بخشداران توجه ويژه شود چرا که اين موارد لطمه شديدي به خدمت‌رساني مردم وارد مي‌کند. وي ادامه داد: وزير کشور با اشاره به تلاش‌هاي دشمنان خارجي و معاندين داخلي بيان داشت که طي سال‌هاي گذشته با سوژه‌هاي مختلف ناامن‌سازي روبرو بوده‌ايم که از جمله آن‌ها مي‌توان به اعتراضات سال گذشته و ۳ ماه گذشته اشاره کرد که بر محور مسائل قشري و صنفي شکل گرفت.وي افزود: بر اساس تاکيدات وزير کشور کليه ظرفيت وزارت کشور براي تأمين امنيت و حل و فصل آرام و منطقي موضوعات قشري، صنفي و منطقه‌اي به کار گرفته شده است؛ در عين حال موضوعاتي مانند ارز، سکه و مسکن، آب و کمبود آن، مسائل کاميون‌داران، موسسات مالي و پولي و امثالهم به وزارت کشور ارتباطي ندارد ولي تأمين امنيت آن به عهده ما است.
سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي ادامه داد: وزير کشور گفت که ما همسايه کشورهايي هستيم که نمي‌توانند مرزهاي خود را اداره و کنترل کنند و فقط سال گذشته بيش از ۷۰۰ افغانستاني بدون مجوز را از مرز به افغانستان برگردانديم اما باز از مسير ديگري به داخل برگشتند، در حوزه مواد مخدر هم همين وضع را شاهد هستيم. نقوي حسيني خاطرنشان کرد: وزير کشور گفت که آمريکا، اسرائيل و برخي کشورهاي منطقه در ناامن‌سازي کشور به ويژه در مرزها فعال هستند، گروه‌هايي را مسلح کرده و مي‌کنند که چند ده سال فعاليتي نداشتند اما مطمئن باشيد امنيت کشور حفظ مي‌شود. وي افزود: وزير کشور در اين جلسه تاکيد کرد که بي‌اعتنايي به نمايندگان از سوي فرمانداران و استانداران را گناه مي‌داند.
اين نماينده مجلس گفت: بر اساس توضيحات وزير، دشمنان ملت و کشور امروز هم نا امن سازي مي‌کنند و هم در نمايش اين ناامني‌ها بزرگنمايي مي‌کند، ما امروز نيازمند همدلي، اتحاد و انسجام و هماهنگي کامل هستيم و بايد بر حل موضوعات مردم، همه تلاش خود را به کار گيريم.
نايب رييس خانه احزاب؛
نايب رئيس خانه احزاب ايران گفت: توجه به احزاب توجه به مردم است، اما طي يک قرن فعاليت احزاب در ايران مردم به اندازه ١٠٠ روز به اين مجموعه‌ها اعتماد نکرده اند.به گزارش ايسنا، قدرتعلي حشمتيان در آيين افتتاح خانه احزاب استان مرکزي بيان کرد: سابقه فعاليت احزاب در ايران به يک قرن اخير بازمي‌گردد، اما در اين ١٠٠ سال مردم به اندازه ١٠٠ روز به احزاب اعتماد نداشته‌اند؛ چراکه برخي مسئولان و بزرگان کشور خواهان شکل‌گيري اين اعتماد نيستند.
وي با اشاره به شکل‌گيري خانه احزاب در دولت اصلاحات، تعطيل شدن آن در دولت‌هاي نهم و دهم و شکل‌گيري مجدد آن در دولت تدبير و اميد عنوان کرد: احزاب بايد منتقد باشند، اما داشتن رويکرد و رويه براندازي توسط احزاب خيانت است.
حشمتيان احزاب را ضربه گير نظام دانست و با اشاره به مسئوليت‌هاي اين فعالان بيان کرد: دفاع از حقوق صنفي، رسيدگي به مطالبات مردم از حاکميت و پيگيري و تطبيق قانون جديد احزاب سه مسئوليت اصلي خانه احزاب است که اگر اين مولفه‌ها تحقق يابد بسياري از مباحث کشور رفع مي‌شود.
وي تصريح کرد: اگر احزاب و مسئولان به مطالبات مردم توجه کنند جامعه براي اعتراض و پيگيري خواسته‌هاي خود به کف خيابان نمي‌آيند، احزاب بايد ضربه گير نظام باشند، اعتماد مردم را جلب کنند و پلي بين مردم و مسئولان باشند.
حشمتيان با تاکيد بر اينکه احزاب فعال واسطه بين مردم و مسئولان خواهند بود، گفت: فعاليت احزاب خود عاملي در جهت کاهش فساد در جامعه است.
وي با بيان اينکه احزاب بايد مطالبات بر زمين مانده مردم را دنبال کنند و حرف مردم را به دولت برساندند و بالعکس، افزود: امروز افتتاح خانه احزاب استان مرکزي نويدبخش فعاليت پانزدهمين خانه احزاب در کشور است. بايد با تعامل خانه را شکل داد؛ چراکه با مشارکت و تعامل مسائل در جهت حل شدن پيش مي‌رود .
حشمتيان تاکيد کرد: بايد براي کاهش تنش و فساد در کشور، احزاب و خانه احزاب در قالب ضربه گير نظام شکل بگيرند و در جهت تحزب حرکت کرد.