معاون فناوري‌اطلاعات بانک قوامين تاکید کرد؛
معاون فناوري‌اطلاعات بانک قوامين گفت: الزامات قانوني تخصيص پايانه‌هاي فروش به خصوص پوزهاي سيار بايد سختگيرانه تر و شفاف تر باشد و پايش مستمر بر عملکرد آن‌ها صورت گيرد.
معاون فناوري‌اطلاعات بانک قوامين گفت: الزامات قانوني تخصيص پايانه‌هاي فروش به خصوص پوزهاي سيار بايد سختگيرانه تر و شفاف تر باشد و پايش مستمر بر عملکرد آن‌ها صورت گيرد. بهزاد صفري در گفت و گو با ايبِنا در خصوص استفاده از کارتخوان‌هاي فروشگاهي از سوي دستفروشان و هک شماره کارت و رمز افراد به وسيله اسکيمر و برداشت وجه از حساب‌هاي بانکي، اظهار داشت: شاپرک در سال گذشته به منظور نظارت در اين بخش شرکت‌هاي PSP را ملزم به شفاف سازي اطلاعات پذيرندگان کرد. وي اذعان داشت: الزامات قانوني تخصيص پوزها به خصوص پوزهاي سيار به منظور جلوگيري از چنين روندهايي بايد سختگيرانه و شفاف تر باشد. از اين رو نيازمند يک پايش دوره‌اي در اين بخش هستيم، زيرا موارد مصرف پوزهاي سيار به نسبت انواع ديگر آن متفاوت است و در اين بخش شرکت‌هاي PSP بايد با دقت بيشتري عمل کنند. صفري افزود: همچنين بعد از تخصيص کارتخوان‌هاي فروشگاهي بايد اقدامات کنترلي از سوي شرکت‌هاي PSP با بهره‌گيري از سيستم‌هاي کشف تقلب و سامانه‌هاي جديدي که در اين حوزه آمده است، استمرار يابد تا فعاليت کارتخوان فروشگاهي بخصوص انواع سيار و موبايل پوزها به صورت مستمر پايش شود. معاون فناوري‌اطلاعات بانک قوامين ياد آور شد: نظارت بر فعاليت کارتخوان‌هاي فروشگاهي اگر اکنون مورد غفلت واقع شود در اين بخش نيز به شرايط بحراني، همانند آنچه در درگاه‌هاي پذيرندگان اينترنتي رخ داد، مواجه خواهيم شد و مجبور به انسداد گروهي يک هزار و اندي درگاه اينترنتي به صورت يکجا مي‌شويم. وي تاکيد کرد: در حوزه کارتخوان‌هاي فروشگاهي سيار نيازمند پايش مستمر از سوي شرکت‌هاي PSP هستيم. البته در قوانين شاپرک با ضعف دستورالعمل در اين بخش مواجه نيستيم زيرا در گذشته الزامات امنيتي شاپرک در اين خصوص ابلاغ و بر اساس آن شرکت‌هاي پرداخت الکترونيک ملزم به شناسايي پذيرندگان پر خطر در حوزه کارتخوان‌هاي فروشگاهي شده اند. صفري با تاکيد بر اين که شرايط تخصيص پوز نبايد به گونه‌اي باشد که شرکت‌ها و پذيرندگان مجبور به دور زدن قوانين شوند، اظهار داشت: اخذ جواز کسب در تخصيص کارتخوان‌هاي فروشگاهي که در برهه‌اي از زمان شاپرک روي آن تاکيد داشت به اين دليل که بسياري از فعالان حوزه کسب و کارهاي مختلف با وجود روند پيچيده اخذ جواز کسب از آن بي بهره هستند، روند منطقي در تخصيص کارتخوان‌هاي فروشگاهي نيست و در اين بخش قابليت پياده سازي ندارد.
نيروي انساني متخصص
رمز توسعه صنعت بيمه است
دکتر غلامرضا سليماني ، رئيس کل جديد بيمه مرکزي در اولين ساعات کاري خود با اعضاي هيات عامل و مديران اين سازمان ديدار و گفت و گو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر سليماني در اين ديدار به استفاده از ظرفيت خوب نيروي متخصص در صنعت بيمه مرکزي تاکيد کرد و گفت: نيروي انساني متخصص و با تجربه، رمز توسعه صنعت بيمه است و پژوهشکده بيمه در اين راستا مي‌تواند خيلي اثرگذار باشد. رئيس کل بيمه مرکزي گفت: علي رغم گذشت بيش از چند دهه از عمر فعاليت بيمه در کشور، هنوز نتواسته به جايگاه اصلي خود در ميان مردم دست يابد چرا که مردم هنوز با خدمات و منافع حاصل از صنعت بيمه به طور کامل آشنا نيستند و اين مهم، نيازمند فرهنگ سازي عميقي است که در نهايت به گسترش چتر حمايتي صنعت بيمه،کاهش هزينه‌هاي مردم و ايجاد آرامش در جامعه منتج شود. دکتر سليماني، آمادگي خود را براي حمايت از طرح‌هاي جديد بيمه‌اي از سوي کارشناسان و مديران صنعت بيمه اعلام کرد.
نشست بررسي راهکارهاي بهبود عملکرد
نمايندگان شعب بيمه ايران
نخستين نشست « بررسي راهکارهاي بهبود و ارتقاي عملکرد فني و بررسي چالش‌هاي پيش روي نمايندگان شعبه ممتاز شرق » با حضور معاون فني بيمه ايران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، درابتداي اين جلسه، آقاي ايماني فر رييس شعبه ممتاز شرق با خيرمقدم گويي به حاضران و بيان نقطه نظرات فني، گزارشي آماري از عملکرد سال 96 وسه ماهه 97 شعبه را ارائه کرد. در ادامه جلسه، مشکلات و موانع شعبه و نمايندگي‌ها به صورت دسته بندي و براساس رشته‌هاي بيمه‌اي توسط نمايندگان منتخب بيان شد. آقاي زاهدنيا معاون فني بيمه ايران نيز مطالبي درخصوص ايجاد فرهنگ مطالبه گري در نمايندگان و واحدهاي اجرايي، راهکارهاي رفع موانع و مشکلات، ضرورت انجام اقدامات موثر درحوزه خلق محصولات جديد وتاکيد برتلاش نمايندگان و فروش بيمه نامه‌هاي جديد، بيان کرد.
گردهمايي مديران ستادي و مديران مناطق
شرکت بيمه پاسارگاد
گردهمايي مديران ستادي و مديران مناطق سراسر کشور بيمه پاسارگاد به دعوت مديريت منطقه ۲ و موافقت مديرعامل، با حضور آقاي معصوم ضميري مديرعامل و معاونين ايشان در ايام دهه کرامت (ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع)) در روز چهارشنبه ۲۷ تير ماه در محل ساختمان منطقه ۲ بيمه پاسارگاد در شهر مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه پاسارگاد، در اين گردهمايي رهنمون‌هايي از جانب مديرعامل ، معاونين و مديران کل بيمه‌هاي اموال و اشخاص در جهت پيشبرد اهداف بيمه پاسارگاد براي مديران مناطق بيان شد.
"الحاقيه افزايش قيمت خودرو" در بيمه نامه‌هاي بدنه بيمه تجارت نو
آقاي عباس آقا براري مدير بيمه‌هاي اتومبيل بيمه تجارت نو با اشاره به افزايش ارزش خودروهاي مختلف بويژه خودروهاي وارداتي پس از نوسانات ارزي در کشور اظهار کرد: دارندگان خودروها بايد براي به روز کردن ارزش خودروهاي خود هرچه سريعتر اقدام نمايند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تجارت نو، طبق ماده 10 قانون بيمه، شرکت بيمه به تناسب مبلغ بيمه شده و قيمت واقعي خودرو مسئول جبران خسارت مي‏باشد، بنابراين درصورتيکه خودرويي با قيمت کمتر بيمه شده باشد در زمان بروز حادثه به همان نسبت خسارت کمتري پرداخت مي‏گردد.
صورتهاي مالي شرکت بيمه حافظ به تصويب رسيد
مجمع عمومي‌عادي ساليانه شرکت بيمه حافظ در روز يکشنبه 31 تيرماه در محل دفتر ارتباطي تهران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حافظ، مجمع عمومي‌عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت بيمه حافظ جهت عملکرد سال مالي منتهي 29/12/1396 با حضور بيش از77 درصد سهامداران تشکيل و به اتفاق اراء صورتهاي مالي اين شرکت مورد تصويب قرار گرفت. اعضاي مجمع از زحمات تيم مديريتي در خصوص اقدامات و فعاليتهاي بعمل آمده تشکر و قدرداني کردند. بر اساس گزارش هيات مديره، شرکت بيمه حافظ در سال گذشته 66 درصد رشد حق بيمه توليدي داشته است.
مجمع عمومي‌عادي ساليانه بيمه آرمان
به حدنصاب نرسيد
مجمع عمومي‌عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت بيمه آرمان براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفند 1396به علت عدم احراز حدنصاب سهامداران حاضر، رسميت نيافت و تشکيل آن به نوبت دوم موکول شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، مجمع عمومي‌عادي ساليانه صاحبان سهام، رأس ساعت 10 صبح روز يکشنبه ۳۱ تير با حضور ۴۱.۸۵ درصد صاحبان سهام برگزار گرديد. حضور دارندگان حق رأي به حدنصاب نرسيد و مجمع رسميت قانوني نيافت و تشکيل آن به نوبت دوم موکول گرديد.
مهندس فلاح‌فر عضو هيأت‌مديره پست‌بانک‌ايران درجمع مديران و کارشناسان حوزه اعتباري و وصول مطالبات بانک درسطح کشور اظهارداشت: ارتقاء سطح دانش‌مالي کارشناسان براي اعتبارسنجي مشتريان از ضرورت‌هاي شبکه‌بانکي است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌پست‌بانک‌ايران، وي در‌ادامه با اشاره به اهميت نرم‌افزار ويژه پيگيري وصول مطالبات و تأکيد بر بازخواني بخشنامه‌هاي اعتباري گفت: نظارت و پيگيري پرونده‌هاي اعتباري از مرحله پرداخت تا وصول بايد مستمر باشد و اين نرم‌افزار موجب نظم دهي و شفافيت پيگيري وصول مطالبات مي‌شود. فلاح‌فر نرم‌افزار وصول مطالبات را نمونه‌اي از نقش فناوري در کارآفريني دانست و تصريح کرد: کارآفرينان افرادي هستند که با کمترين امکانات ايده‌اي را عملي مي‌کنند و در اين راستا پست بانک ايران به عنوان بانک توسعه‌اي و تخصصي حوزه فناوري اطلاعات بايد به نحو موثري ايفاي نقش کند. عضو هيأت مديره درپايان ضمن تشريح فرآيند وصول مطالبات و تبيين علل و برخي از کاستي‌هاي موجود، رهنمودهاي لازم را به مديران و کارشناسان حوزه اعتباري و وصول مطالبات ارائه و آنان نيز به تبادل تجربه‌هاي خود پرداختند.
با حضور غلامرضا پناهي عضو هيات مديره و جمعي از مديران ارشد بانک ملي ايران، پايگاه بانکداري تمام الکترونيک اين بانک در کنار شعبه بازار افتتاح شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين پايگاه پنج دستگاه بانکداري الکترونيک VTM، ATM، CRS، GSS و CASHLESS را در خود جا داده است. دستگاه‌هاي مستقر در اين پايگاه مي‌توانند انواع خدمات بانکداري الکترونيک روزمره به علاوه خدمات نويني چون صدور کارت هديه، صدور کارت نقدي، نقد کردن چک و پرداخت اقساط تسهيلات را به کاربران ارائه دهند. عضو هيات مديره بانک ملي ايران در مراسم افتتاح اين پايگاه با بيان اين که اين بانک همواره در ارائه خدمات بانکداري الکترونيک پيش قدم بوده است، اظهار کرد: خدمت‌رساني به کاربران نبايد به آنچه امروز موجود است محدود شود، بلکه بايد همواره به روزرساني شود. پناهي اظهار کرد: شعبه بازار از پرمراجعه‌ترين شعب بانک ملي ايران است و مي‌طلبد که خدمات الکترونيکي و غيرحضوري در آن بيش از پيش توسعه يابد.
در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي، نوع دوستي و کمک به هموطنان نيازمند، کارکنان بانک اقتصادنوين خون اهدا کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، همزمان با نزديک شدن به هفته اهداي خون، پايگاه سيار انتقال خون در ساختمان مرکزي اين بانک مستقر شد و کارکنان ادارات مرکزي و شعب تهران اين بانک همانند سال‌هاي گذشته با هدف نهادينه سازي فرهنگ اهداي خون و کمک به تامين سلامت عمومي‌و با شعار "با اهداي خون، زندگي سالم را به اشتراک بگذاريم" به اين امر انسان دوستانه اقدام کردند.
مديرعامل بانک اقتصادنوين افزود نياز به خون يک نياز هميشگي در جوامع است و به همين دليل اين برنامه همه ساله در بانک اقتصادنوين اجرا مي‌شود تا زمينه اهداي خون آگاهانه، مسئولانه و داوطلبانه براي همکاران بانک فراهم گردد.
عليرضا بلگوري افزود: ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي در بانک اقتصانوين هم عرض با عمل به مسئوليت‌هاي حرفه‌اي و تخصصي بانک است و همواره از سوي سهامداران، مشتريان و همکاران مورد استقبال قرار گرفته است.
رئيس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم با آيت الله مقتدايي عضو مجلس خبرگان رهبري و رئيس شوراي سياستگذاري حوزه خواهران ديدار و گفتگو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان قم، آيت الله مرتضي مقتدايي – عضو مجلس خبرگان رهبري - در اين ديدار، ضمن تبريک دهه مبارک کرامت، اظهار داشت: گزارش عملکرد بانک مهر اقتصاد نشان دهنده تلاش و فعاليت‌هاي قابل تحسين آن مي‌باشد که باعث خرسندي است. عضو مجلس خبرگان رهبري کمک به افراد بي‌بضاعت را داراي اجر اخروي فراواني دانست و افزود: ارائه خدمات و پرداخت تسهيلات و کارگشايي از امور مردم موجب مي‌شود تا کسب و کار افراد رونق پيدا کند و از بسياري از انحرافات و معضلات اجتماعي پيشگيري شود.
وي تصريح کرد: اقدامات و فعاليت‌هاي اين بانک در راستاي رعايت موازين شرعي در عمليات بانکي بي شک عبادت محسوب مي‌شود و گره گشايي از مشکلات مردم به مراتب از کسي که در مسجد عبادت مي‌کند داراي ثواب بالاتري خواهد بود و اين توفيقي است که خدواند به شما ارزاني داشته لذا اين مسير را به جديت ادامه دهيد تا به عنوان الگويي براي ديگر بانک‌ها، قرار گيريد. آيت الله مقتدايي: ثواب قرض الحسنه چندين برابر هديه دادن است و واسطه اي( بانک) که پول ديگري را با وکالت به فرد ديگر قرض دهد، خداوند همان ثوابي را که براي مالک پول مي‌نويسد به حساب واسطه (بانک) نيز نوشته مي‌شود و تمامي‌افراد دخيل در اين امر نيز از همان ثواب بهره مند مي‌شوند و پاداش اين وام در نامه اعمالشان نوشته خواهد شد.
بانک مسکن در ۱۰ ماه گذشته از عمر کاري دولت دوازدهم، ۴۰ اقدام در کارنامه خود به ثبت رساند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن هيبنا، در اين کارنامه بيش از 40 مورد انواع اقدامات انجام شده از سوي بانک مسکن در زمينه‌هاي گوناگون، در بازه زماني شهريور 96 تا پايان خرداد 97 شرح داده شده است.
از مهمترين اقدامات انجام گرفته در شهريور سال 96 مي‌توان به «عرضه عمومي‌اوراق رهني از طريق شعب بانک مسکن» اشاره کرد؛بر اين اساس دستورالعمل مربوطه جهت اجراي طرح و انجام معاملات اوراق رهني در شعب بانک از تاريخ اول مهرماه 96 ابلاغ شد تا اوراق پذيرفته شده در بورس در شعب بانک خريد و فروش شود. «ايجاد و افتتاح مرکز توسعه کارآفريني» به منظور ايجاد بستر و اکوسيستم حمايت از صاحبان ايده و افراد نوآور و خلاق،«پرداخت تسهيلات ازدواج بالغ بر 25 هزار زوج جديد» به منظور تسهيل در امر تشکيل خانواده، «بهره برداري از 998 واحد مسکن مهر » و «تقويت روند اطلاع‌رساني به واسطه ايجاد و رونمايي از پايگاه خبري بانک مسکن (هيبنا)»،از ديگر اقدامات صورت گرفته در شهريور سال گذشته بوده است. همچنين مهر ماه سال گذشته «تصوير و چشم‌انداز سال 1400 بانک مسکن» به عنوان تصوير ساختاري و مالي بانک در سال 1400 رونمايي شد که در اين سند چشم‌انداز و اولويت‌هاي سياست گذاري در حوزه مالي مسکن تعيين و مورد تاکيد قرار گرفت.«افتتاح دبستان شهداي بانک مسکن در سندرک هرمزگان» به عنوان نهمين مدرسه شهداي بانک مسکن در کشور به منظور اقدام در جهت علم آموزي دانش آموزان اين منطقه و ايجاد انگيزه در جهت ترويج اهداف خداپسندانه بوده است.
با ابلاغ دستورالعمل اجرايي تسهيلات قرض الحسنه به مددجويان و کارفرمايان معرفي شده کميته امداد امام خميني(ره) براساس سهميه سال ۹۷، پرداخت اين تسهيلات در شعب بانک ملت آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين تسهيلات در راستاي اجراي مصوبه هيات مديره بانک ملت و تفاهم نامه منعقده في مابين بانک وکميته امداد امام خميني (ره) به معرفي شدگان اين کميته پرداخت مي‌شود.
براساس اين گزارش، معرفي شدگان از زمان وصول معرفي نامه به شعب بانک ملت يک ماه فرصت دارند نسبت به تکميل مدارک و دريافت تسهيلات خود اقدام کنند.
اين تسهيلات، قرض الحسنه، در سه نوع مشاغل خانگي، خود اشتغالي و کارفرمايي و با سقف فردي ۵ ،۲۰ و ۱۰۰ ميليون تومان به معرفي شدگان پرداخت خواهد شد. مدت بازپرداخت تسهيلات براي مشاغل خانگي، خود اشتغالي و کارفرمايي به ترتيب ۳۶، ۴۸ و ۶۰ ماه خواهد بود.
علي پروين، پيشکسوت موفق فوتبال کشورمان، با افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ايران به جمع باشگاه خيرين اين بانک اضافه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، علي پروين بازيکن، کاپيتان و مربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس تهران با افتتاح حساب در شعبه طالقاني بانک قرض‌الحسنه مهر ايران، عضو باشگاه خيرين اين بانك شد.
بانک قرض الحسنه مهرايران براي ترويج و اشاعه فرهنگ غني قرض الحسنه در جامعه از ظرفيت و همکاري ورزشکاران محبوب زيادي استفاده کرده كه حضور خواهران منصوريان و سردار آزمون در جمع اعضاي باشگاه خيرين بانك، بخشي از آن است.
اين بار نيز، علي پروين با حضور در بانک قرض الحسنه مهرايران با مديرعامل آن ديدار کرد و براي هم افزايي و استفاده از پتانسيل‌هاي اين بانک در امور خيريه در شعبه طالقاني تهران افتتاح حساب کرد.
جشنواره پايانه‌هاي فروشگاهي بانک گردشگري با اهداف ترويج خدمات اين حوزه و رفع نيازهاي صاحبان کسب‌وکار آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در راستاي ترويج خدمات گسترده بانک در حوزه پايانه‌هاي فروشگاهي و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي کاهش استفاده از کاغذ در معاملات و ارائه خدمات به صاحبان کسب‌وکارها، اين جشنواره تحت عنوان «هشتواره پايانه‌هاي فروشگاهي(POS)» با ارائه فهرستي از جوايز تشويقي از اواخر تير تا پايان شهريور برگزار مي‌شود. علاوه بر امکان بهره‌مندي از جوايز متنوع، فرصت دريافت تسهيلات با شرايط مناسب نيز براي صاحبان پايانه‌هاي فروش مهيا است. بانک گردشگري در راستاي توسعه خدمات ويژه به صاحبان کسب‌وکار، پيش از اين نيز جشنواره‌هاي موفقي را در حوزه بانکداري الکترونيک و خدمات نوين پرداخت برگزار کرده است. نسخه‌هاي جديد اينترنت بانک و همراه بانک با امکانات به‌روز شده و مناسب با نيازهاي فعالين اقتصادي حقيقي و حقوقي امکانات متنوعي را در اختيار آنان قرار داده‌اند.