آموزش بدست آوردن پول به کودکان
کودکان براي پولي که خودشان در مي‌آورند ارزش بسيار زيادي قائلند. به عبارت ديگر، اگر پول توجييبي شان از جانب والدين باشد خريد اسباب بازي بسيار ضروري خواهد بود ولي اگر پول را با کار و فعاليت خودشان بدست آورده باشند، زندگي بدون اسباب بازي هم بسيار زيبا ادامه خواهد يافت. يک پاداش هفتگي مي‌تواند يک ابزار عالي براي کمک به يادگيري مهارت‌هاي مديريت پول کودکان باشد. از آنجايي که کودکان فرصت کمي‌براي بدست آوردن پول دارند، يک پاداش پولي، نياز آنها را به پس‌انداز کردن ارضا مي‌کند. اين مقدار پولي که شما به کودک‌تان مي‌دهيد بستگي به عوامل مختلف همچون وضعيت مالي‌تان و اينکه کودک‌تان چه مقدار پول را مي‌تواند مديريت کند بستگي دارد. پرداخت پاداش بر اساس انجام کارهاي روزمره مشخص بسيار خوب است، چرا که به آنها اجازه مي‌دهد تا ارتباط بين کار و پرداختي شان را ببينند. اگر پاداش به کارهاي روزمره مرتبط نيست از پرداخت خودداري کنيد بخاطر اينکه کارها را انجام نخواهند داد. دادن پاداش به کودک‌تان تا تمام انجام کارها به تعويق بياندازيد يا حداقل مقدار کمي‌از پاداش را براي هر قسمت از کار بپردازيد.



تعداد صاحب خانه‌ها بيشتر شد
 آمارهاي بانک مرکزي از نحـوه تصرف محل سکونت خانوارها در سال ۹۶ نشان مي‌دهد که ۶۴.۸ درصـد از خانوارها در مسکن شخصي، ۲۵.۹ درصد در مسکن اجاري، ۰.۴ درصد در مسکن در برابر خدمت و ۸.۹ درصد در مسکن رايگان سکونت داشته‌اند. براساس اين آمار درصد سکونت در مسکن شخصي در مقايسه با سال ۱۳۹۵ افزايش و درصد سکونت در مسکن اجاري، رايگان و در برابر خدمت کاهش داشته است. در سال ۹۵، ۶۴.۳ درصد از خانوارها در مسـکن شخصي (مالک نشـين) ، ۲.۲۶ درصـد در مسکن اجـاري، ۰.۵ درصد در مسکن در برابر خدمت و ۰.۹ درصد در مسکن رايگان سکونت داشته‌اند. افزايش خانوارهاي صاحب مسکن شخصي در سال گذشته را مي‌توان ناشي از رکود ۵ ساله بازار مسکن و افزايش توان خريد متقاضيان مصرفي در اين بازار دانست. ابزارهايي چون افزايش وام مسکن، تکميل تعدادي از پروژه‌هاي مسکن مهر و تمرکز تسهيلات براي خانه‌اولي‌ها و همچنين انتظار افزايش قيمت مسکن در سال ۹۷ دانست.



نام گوشي‌هاي سامسونگ تغيير مي‌کند
طبق گزارش‌هاي منتشره، نام سري گوشي‌هاي هوشمند گلکسي A سامسونگ تغيير خواهد کرد. به گزارش ايسنا، به نقل از وب سايت gsmarena، سامسونگ نيز همانند بسياري از شرکت‌هاي توليدکننده موبايل همواره از نام و شماره براي نام‌گذاري سري گوشي‌هاي هوشمند خود استفاده مي‌کرد که يکي از آن‌ها، سري گلکسي آ (Galaxy A) بود که با پسوندهاي عددي به مدل‌هاي مختلف اشاره مي‌کرد. حالا به تازگي اخبار جديدي در فضاي مجازي منتشر شده است که نشان مي‌دهد سامسونگ پس از چندين سال، تصميم گرفته است که روند نام‌گذاري گوشي‌هاي ميان رده خود را تغيير دهد. بدين ترتيب، مدل‌هاي سري گلکسي A احتمالا به گلکسي A۱۰، A۳۰، A۵۰، A۷۰ و A۹۰ تغيير نام داده خواهند شد. چراکه اين شرکت کره‌اي نشان‌هاي تجاري جديد خود را براي سري گوشي‌هاي گلکسي آ انتخاب کرده و نشان سامسونگ E-FOTA را نيز در اتحاديه‌ي اروپا به ثبت رسانيده است. البته هنوز اين خبر به تاييد رسمي‌شرکت سامسونگ در نيامده است اما بر اساس مدارک و شواهدي که در فضاي مجازي منتشر شده است، مي‌توان دريافت که چنين اتفاقي در آينده‌اي نزديک رخ خواهد داد.



تسويه بدهي نقدي با چاي!
هيئت بازرگاني چاي سريلانکا به بانک مرکزي اين کشور پيشنهاد کرده که شرکت سيلون پتروليوم اين کشور بدهي نفتي 250 ميليون دلاري خود به ايران را از طريق صادرات چاي به اين کشور پرداخت کند. اين پيشنهاد پس از آن مطرح شده که وزارت امور خارجه سريلانکا مقررات جديدي را در زمينه تبعيت از تحريم‌ها عليه ايران صادر کرده است.
لوسيل ويجه واردنا، رئيس هيئت بازرگاني چاي سريلانکا گفت:در صورتي که شرکت سيلون پتروليوم به ما پول بدهد، ما مي‌توانيم صادرات چاي به ايران را ادامه بدهيم، زيرا محدوديتي در زمينه صدور اين کالا به ايران وجود ندارد وي افزود: مقامات هيئت تجاري چاي سريلانکا اين هفته با رئيس کل بانک مرکزي سريلانکا ديدار داشته‌اند و قرار است در هفته آينده مذاکرات بيشتري صورت گيرد تا توافقي در زمينه نحوه فائق آمدن به مشکل تحريم‌ها و ادامه صادرات چاي به ايران به دست آيد. به گفته مقامات سريلانکا اين اميدواري وجود دارد که به زودي توافقي به دست آيد.
اعداد مهم از مصرف برق، برای کسانی
که می‌خواهند کمک کنند
قطعی برق این روزها رنج‌آفرین است. هر قطعی برق یعنی کودکانی که بر اثر گرما رنج می‌کشند، کارگرانی که ساعاتی بیکار می‌شوند و دستمزدی را از دست می‌دهند، بیمارانی که در مراکز درمانی معرض تهدید قرار می‌گیرند، و خلاصه هم‌وطنانی که آزار می‌بینند. در این شرایط باید به فکر ایران بود و کوشید تا مردم کمترین رنج و ناراحتی را تحمل کنند. دانستن اعداد میزان مصرف برق مصرفی وسایل برقی به این عده کمک می‌کند تا تصمیم بهتری درباره مصرف‌شان بگیرند.
1. سرمایش مرکزی: 5000 وات-2. ماشین لباسشویی: 2500 وات-3. کولر گازی: 2400 وات-4. ماشین ظرفشویی: 2000 وات-5. اتو بخار: 1800 وات-6. سشوار: 1200 وات-7. اتو: 1100 وات-8. جاروبرقی: 1000 وات-9. ماشین خشک‌کن لباس: 1000 وات-10. اتو: 1000 وات-11. سماور برقی: 1000 وات-12. پلوپز: 800 وات-13. مایکروفر: 900 وات-14. کولر آبی: 600 وات-15. چرخ گوشت: 500 وات-16. غذاساز: 500 وات-17. کامپیوتر شخصی: 250 وات-18. تلویزیون پلاسما 42 اینچ: 280 وات-19. تلویزیون معمولی: 180 وات-20. چرخ خیاطی: 100 وات-21. پنکه: 80 وات-22. لامپ مهتابی: 40 وات-23. لامپ کم‌مصرف: 20 وات- ساعات اوج مصرف بین 12 ظهر تا ساعت 16 و هم‌چنین از غروب آفتاب تا حدود ساعت 22 شب است. اگر می‌خواهیم سهمی در کاهش احتمال قطعی برق و کاستن از رنج هم‌وطنان خود داشته باشیم، سعی کنیم:
وسایل ردیف 1 تا 13 را در ساعات اوج مصرف روشن نکنیم. عمده‌ترین مصارف تابستان ناشی از کولرهای گازی است. هم‌وطنان استان‌های شمالی و جنوبی ما واقعاً به استفاده از کولرهای گازی نیاز دارند، اما در سایر استان‌ها واقعاً می‌توانیم با یک پنکه 80 واتی، گرمای هوا را تعدیل کرده و از روشن کردن کولر گازی 2400 واتی خودداری کنیم اما اگر به هر دلیلی مایلید کولر گازی روشن کنید، لطفاً کولر را روی دمای 26 درجه تنظیم کنید.
منبع:خبرآنلاین



همگرايي «يورو» و «يوآن» در تقابل با «دلار»
دلار يکصد سال فرمانروايي مطلق در اقتصاد جهاني داشت اما به نظر مي‌رسد که نشانه‌هاي واضح کاهش قدرت آن و تمايل کشورها به سمت ارزهاي نوظهوري همچون «يورو» و «يوآن» قابل رويت است.
براساس گزارش‌هاي صندوق بين المللي پول (IMF) در دوره زماني اوايل سال 2008 ميلادي تا اواسط سال 2013 ارزش يورو که نزد دولت‌ها و بانک مرکزي کشورهاي ديگر نگهداري مي‌شد، تقريبا سه برابر شد و از 393 ميليارد به 1.45 تريليون افزايش يافت که اين نشان از علاقه ساير کشورها بر جايگزيني ارز خارجي و زنگ خطري براي دلار است. ...در اواخر سال 2017 و اوايل 2018 عدم تحقق سياست‌هاي اقتصادي ترامپ سرمايه گذاران را تشويق به بازگشت به قاره سبز کرد و در نهايت ارزش يورو 1.2 برابر هر دلار افزايش يافت. گرچه ترامپ قصد دارد هژموني آمريکا را احيا کند، اما به واقع شرايط اکنون با گذشته کاملا متفاوت شده و خيزش اقتصادي چين و احياي اقتصادي اروپا به حدي بوده که يورو و يوآن به عنوان ارز جايگزين در ذخاير ارزي خارجي ساير کشورها مطرح هستند. به نظر مي‌رسد پس ازبحران مالي 2008، موسسه‌هاي مالي آمريکا ورشکسته شده‌اند و قدرت اقتصادي آمريکا در دنيا رو به کاهش گذاشته و به نوعي اقتصاد اين کشور از بيرون کنترل مي‌شود. چين و ژاپن با اوراق قرضه، روسيه با منابع انرژِي و نزديکي به اروپا و آلمان به نوعي بلوک جديدي را در مقابل آمريکا و فرمان روايي 100 ساله دلار در جهان شکل داده‌اند. اتحاديه اروپا که تا پيش از اين، در راستاي سياست‌هاي آمريکا هماهنگ عمل مي‌کرد، با گرايش به شرق و اقدامات متقابل با تصميم‌هاي ترامپ سنت قديم خود را پشت سر گذاشته است، به طوري که در يک تصميم هماهنگ، اين اتحاديه بر واردات طيف وسيعي از محصولات توليد آمريکا تعرفه 135 درصدي وضع کرد که برآورد مي‌شود ارزش اين کالاها سه ميليارد دلار باشد. اقدامات و تصميمات رئيس جمهوري آمريکا در حوزه‌هاي مختلف تنها يک دستاورد براي اين کشور داشته و آنهم متحد کردن همه دنيا برعليه اين کشور است؛ مفهومي‌که تا پيش از ترامپ براي اتحاديه اروپا نيز کاملا غريب به نظر مي‌رسيد. سياست‌هاي ترامپ برخلاف آنچه نشان مي‌دهد، آخرين ميخ‌ها را بر تابوت دلار مي‌زند؛ دلار يکصد سال فرمانروايي مطلق در اقتصاد جهاني داشت و به نظر مي‌رسد نشانه‌هاي واضح کاهش قدرت آن و تمايل کشورها به سمت ارزهاي نوظهور چون يورو و يوآن قابل رويت است.
مشتری مداری
يکي از دغدغه‌هاي مشترکان برق دراين روزها خاموشي‌هاي پراکنده و از بين رفتن برخي از تجهيزات در پي همين قطعي‌ها است. البته صنعت برق براي اين موضوع راهکاري را در نظر گرفته و بر اساس گفته‌هاي سخنگوي صنعت برق، طبق مصوبه مجلس مشترکان شهري و روستايي سالانه مبلغي را تحت عنوان بيمه در قبوض برق خود پرداخت مي‌کنند که براي همين موضوع در نظر گرفته شده است. به گزارش ایسنا حقي فام با بيان اينکه از مشترکان شهري ۱۲۰۰ تومان و از مشترکان روستايي ۶۰۰ تومان در طول سال براي خسارات ناشي از قطع برق در قبوض اخذ مي‌شود، اظهار کرد: گرچه اين مبلغ بسيار ناچيز است اما يک شرکت بيمه‌گذار براي اين موضوع انتخاب شده و اگر خساراتي ايجاد شود، مشترکان مي‌توانند با مراجعه به شرکت توزيع و بررسي پرونده توسط کارشناسان، ميزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغي از سوي صنعت برق به اين دسته از مشترکان پرداخت شود. اگر مشترکاني باشند که وسايل برقي آن‌ها در زمان قطع و وصل برق يا به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شود، مي‌توانند براي بررسي و دريافت خسارت به مناطق توزيع برق در محل زندگي‌شان مراجعه کنند.مشترکاني که متحمل خسارت ناشي از قطع برق شده باشند مي‌توانند مدارک را به شرکت‌هاي توزيع نيروي برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات، بايد در اسرع وقت توسط شرکت بيمه گر رسيدگي و پرداخت شود. هم‌چنين براساس ضوابط قراردادي، مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، مي‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌هاي توزيع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به اين دفاتر تحويل دهند.
بیمه
يکي از مهم‌ترين مشکلات و چالش‌هاي متقاضيان خدمات بيمه‌اي انتخاب شرکت بيمه مناسب براي دريافت خدمات است و به دنبال معيارها و روش‌هاي مشخص و معيني مبتني بر استانداردهاي مالي در اين رابطه هستند.
به گزارش ایبنا با اينکه معيار و روش انتخاب شرکت بيمه مناسب در ايران کمتر معرفي شده است اما بيمه مرکزي با ارائه اطلاعات مشخص و دوره‌اي درباره شرکت‌هاي بيمه، نمايندگان و ارزيابان خسارت و همين طور کارگزاران بيمه در پايگاه اينترنتي «اطلاع‌رساني نظارت بيمه مرکزي» کمک شايان توجهي به متقاضيان خدمات بيمه‌اي مي‌دهد. براي انتخاب شرکت بيمه مناسب در کنار سابقه فعاليت و تجربيات شخصي در حال حاضر دو معيار مي‌توان معرفي کرد:
معيار اول: توانگري مالي شرکت بيمه:چنانچه شرکت‌هاي بيمه داراي توانگري مالي بالاي ۱۰۰ باشند، شما به طور کلي مي‌توانيد اطمينان حاصل کنيد که شرکت بيمه توانايي ايفاي تعهدات خود را دارد.
معيار دوم: رتبه و ميزان شکايت انجام شده توسط بيمه‌گذاران که در عملکرد سامانه شکايات بيمه‌گذاران تعداد شکايات واصله از مردم از هر شرکت بيمه، تعداد شکايات وارد و ناوارد از شرکت بيمه، محاسبه نسبت و سهم شکايات هر شرکت بيمه به تعداد بيمه‌نامه‌ها و متوسط مدت زمان پاسخگويي به شکايات هر شرکت در مقايسه با صنعت بيمه. وجود دارد.
اشتغال
اگر مي‌خواهيد در خانه راحت بنشينيد و بدون هيچ هزينه يا مزاحمتي براي خودتان کسب و کاري راه بيندازيد و از قضا پول خوبي هم در بياوريد، اين شغل‌ها درآمدتان را افزايش مي‌دهد. به گزارش ايسنا، در دنياي امروز که توسعه پايدار و کاهش فقر و محروميت دغدغه جدي بسياري از کشورها است توجه به مشاغل خانگي بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است.در بسياري از خانواده‌هايي که با فقر و محروميت دست و پنجه نرم مي‌کنند و از نظر اقتصادي تحت فشارند، مشاغل خانگي بهترين راه کسب درآمد و حيات خانواده به شمار مي‌رود.
به گفته کارشناسان، کسب وکارهاي خانگي يکي از بهترين و مطمئن‌‌ترين راههاي درآمدزايي و کاهش نرخ بيکاري شناخته مي‌شوند و ۱۵ تا ۸۰ درصد نياز اشتغال ۱۵۰ کشور جهان را تامين مي‌کنند.
از نگاه سازمان بين المللي کار (ILO) موقعيت مکاني و وجود کسب و کار در خانه ملاک تلقي کردن آن به عنوان مشاغل خانگي است.کنوانسيون ۱۸۹ سازمان بين المللي کار، کار شايسته را براي کارگران خانگي به رسميت شناخته است.کار خانگي يک منبع مهم اشتغال به ويژه براي زنان به شمار مي‌رود.
پخت و پز غذا، بافت تابلو فرش،تهيه و توليد اقلام دکوري و صنايع دستي نظير کيف و کوله،‌دستبند و گردنبند ماه تولد، عروسک سازي و پرورش قارچ و گياهان خانگي و دارويي به دليل کم جا و کم هزينه بودن آن و بسته بندي مواد غذايي و خوراکي به دليل اهميت آن به عنوان نياز اوليه هر انسان مي‌تواند از جمله ايده‌هاي جالب و پر سود براي راه اندازي مشاغل خانگي باشد.
بيشتر افراد از مشاغل خانگي تصور ديگري دارند و فکر مي‌کنند هر کاري را مي‌توان در خانه انجام داد و آن را مشاغل خانگي ناميد، در حالي که اينطور نيست.آرايشگاه يا آموزشگاه خياطي جزو مشاغل خانگي محسوب نمي‌شود و نمي‌توان يک خانه را به چلوکبابي تبديل کرد! چون يکي از ويژگي‌هاي مشاغل خانگي اين است که درون خانه و بدون هرگونه مزاحمت فردي يا ازدحام جمعيتي انجام ‌شود تا از اين جهت آرامش ساکنين آپارتمان‌ها به هم نريزد و سر و صدا يا ازدحام و ترددي به وجود نيايد.اما کساني که به شيريني پزي يا پخت و پز غذا، درست کردن ترشي خانگي يا تدارک جعبه‌هاي کادويي و پکيج‌هاي خوراکي براي مناسبتهاي خاص مثل عيد نوروز، ماه رمضان يا شب چله علاقمند و مسلطند مي‌توانند در خانه به اين کار اهتمام داشته باشند، ولي قبل از آن بايد با يک فروشنده شيريني يا کترينگ تهيه غذا يا مغازه‌هاي سطح شهر وارد مذاکره شوند تا محصولات خانگي خود را براي فروش به آنها عرضه کنند. اتصال مشاغل خانگي به بازار از طريق ارتباط‌‌گيري با برندهاي مطرح و تلاش براي برندسازي محصولات مشاغل خانگي محقق مي‌شود. در اشتغال خانگي، فرد شغل خود را به منـزل مي‌آورد و به جاي اين که هزينـه‌هـاي زيادي براي اجاره يا خريد ساختمان بدهد، مي‌تواند در منزل ، کـار و شغل خود را به انجام برساند. در اين نوع کسب و کار، ارزش افزوده کالاها و خدمات توليد شده، نصيب‌ صاحب خانه مي‌شود.
کنوانسيون ۱۸۹ سازمان جهاني کار، کار شايسته را براي کارگران خانگي به رسميت شناخته و آن را يک منبع مهم اشتغال و درآمد براي زنان مي‌داند.
اقتصاد و خانواده
پيرو افزايش قيمت سکه شاهد حضور مردان محکوم به مهريه در دادگاه‌هاي خانواده هستيم.
به گزارش عصرخبر از محاکم خانواده تهران، پيرو افزايش قيمت سکه در بازار، مرداني که محکوم به پرداخت مهريه شده‌اند با حضور در دادگاه‌هاي خانواده و اجراي احکام، خواستار تجديدنظر و تعديل پرداخت مهريه به شاکيان خود شده اند.
گفتني است، محکومان به پرداخت مهريه مي‌توانند با توجه به شرايط مالي شان نحوه پرداخت مهريه به زنان را تقسيط کنند.
در روزهاي گذشته و با افزايش قيمت سکه بسياري از کساني که به پرداخت يک سه در ماه به عنوان مهريه محکوم بوده‌اند مجبورند سکه مورد نياز خود را با 3 برابر قيمت از بازار تهيه کنند که اين مساله با توجه به عدم افزايش درآمدها امکان پذير نيست.