با حضور مدیرعامل و اصحاب رسانه صورت گرفت؛
مشتريان پست بانک ايران نظرات خود را در مورد ميز خدمت الکترونيکي بانک اعلام کنند. دکتر فرحي مديرعامل پست بانک ايران به مناسبت روز خبرنگار و در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبريک اين روز و رونمائي از ميز خدمت الکترونيکي پست بانک گفت: با توجه به دستور رئيس جمهور و تأکيد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نسخه اوليه اين خدمت راه اندازي شده و در هفته دولت امسال خدمات آن تکميل و رونمايي مي‌شود. فرحي افزود: انتظار داريم مشتريان بانک نسخه اوليه ميزخدمت را بررسي نموده و خدمات موردنياز آنان که در نسخه اوليه ديده نشده را از طريق شماره تلفن 84284(021) و يا ايميل info@postbank.ir به روابط عمومي‌اين بانک اعلام نمايند. فرحي در ادامه اين نشست ضمن تجليل از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران در آگاهي بخشي به جامعه و اطلاع‌رساني مستمر و مؤثر گفت: شما فعالان عرصه خبر نقش بسيار موثري در اجراي برنامه‌هاي دولت بويژه در حوزه‌هاي بانکي و پولي و همچنين بخش‌هاي مختلف اقتصادي داريد. وي خاطر نشان کرد: پست بانک ايران با توجه به گستردگي که در کشور دارد به عنوان يک شبکه بانکي در 8 هزار نقطه کشور داراي شعبه و باجه است تا دسترسي مردم را در نقاط مختلف شهري و روستايي کوچک به خدمات خود فراهم آورد فرحي وظيفه ديگر پست بانک را تامين مالي کسب و کارهاي کوچک و‌ خرد روستاييان و مردم در مناطق دور افتاده دانست و اظهار کرد: براي نخستين بار از کارت اعتباري روستايي که براي تامين هزينه‌هاي کسب و کارهاي روستايي رونمايي شد که قرار است در فاز اول در دسترس 100هزار نفر از روستاييان قرار گيرد . دکتر فرحي بيان اينکه پست بانک با استفاده از پلتفرم جهاني براي حواله وجوهات خارجي را ارسال مي‌کند، تصريح کرد: بعد از برجام پست بانک با امضا تفاهمنامه‌هايي با تعدادي از کشورها بر مبناي يک پلتفرم جهاني اقدام به جابه جايي وجوهات مردم مي‌کند که بر اين اساس روزانه با حد قابل توجهي از درخواست‌هاي مردم براي ارسال حوالجات روبروست. فرحي درباره آخرين وضعيت تغيير اساسنامه پست بانک نيز به خبرنگار مرکز روابط عمومي‌و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: طبق قانون مصوب شهريور 95، قرار است اساسنامه پست بانک به عنوان بانک توسعه‌اي و تخصصي به تصويب هيات دولت برسد که با نظر وزيران اقتصاد، ارتباطات و بانک مرکزي تهيه و تدوين شود که تاکنون يک بار براي انجام اصلاحات عودت داده شده است. مديرعامل پست بانک خاطرنشان کرد: مطابق اساسنامه جديد در مناطق محروم و نقاطي از کشور که بخش خصوصي حضور ندارد، پست بانک مکلف به داشتن حداقل يک شعبه در همه شهرهاي کشورهاي کشور شده است تا ضمن بهره مندي همه مردم از خدمات آن، حمايت از کسب و کارهاي روستايي و مناطق محروم نيز با حضور وزارت ارتباطات تقويت شود.
درآمد‌هاي غيرمشاع بانک صادرات
٣٥ درصد رشد کرد
تازه‌ترين آمارهاي عملکرد بانک صادرات ايران از افزايش ٣٥ درصدي درآمدهاي غيرمشاع اين بانک در پايان تيرماه سال جاري حکايت دارد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، تمرکز بر توسعه بسترهاي بانکداري الکترونيک، خدمات متنوع بانکي ارزي و ريالي، ارائه مشاوره‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري در اين بانک طي ماه‌هاي اخير، موجب شد تا مجموع درآمدهاي غيرمشاع در پايان تيرماه ٩٧ از ٧٣٤٦ ميليارد ريال فراتر برود که نسبت به ماه قبل، بيش از ٣٥ درصد افزايش ثبت کرده است. در همين حال، درآمدهاي مشاع بانک نيز در پايان تير ماه نسبت به ماه قبل با بيش از ٣٩ درصد افزايش به مرز ٣٢ هزار ميليارد ريال رسيده که از چرخش هدفمند منابع در حمايت از بخش‌هاي توليد داخلي و پروژه‌هاي حکايت دارد.بانک صادرات ايران در اجراي نقشه راه براي دستيابي به بهترين نتايج ممکن تا پايان سال جاري، استفاده از تمامي‌ظرفيت‌ها را در دستور کار قرار داده و با افزايش بهره‌وري و تلاش در کنترل و تخصيص بهينه منابع و مصارف، سعي در اصلاح ساختارهاي مالي خود دارد.
حضور بيمه "ما" در نمايشگاه
صنعت ساختمان تهران
شرکت بيمه "ما" در هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران حضوري فعال دارد . به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، بيمه "ما" در هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران حضوري گسترده دارد و کارشناسان متخصص اين شرکت به ارائه مشاوره در خصوص انواع بيمه نامه‌ها به ويژه بيمه نامه‌هاي مهندسي و مسئوليت به مراجعان مي‌پردازند. بر اساس اين گزارش ، هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان تهران با مديريت اتاق تعاون ، دو شنبه 15 مرداد ماه در تهران آغاز به کار کرد و تا 18 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. اين نمايشگاه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار مي‌شود .
پرداخت سود سهام بيمه‌‌کوثر
سود سهام‌‌داران شرکت بيمه‌‌کوثر براي سال منتهي ‌به 1396/12/29 پرداخت شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير اقتصادي و سرمايه‌گذاري بيمه‌کوثر؛ سود نقدي سهام‌داران حقيقي اين شرکت مصوب مجمع عمومي‌ساليانه منتهي به سال مالي1396 به حساب آنان نزد شعب موسسه اعتباري کوثر واريز شد. نويدخاندوزيبا بيان اينکه سهام‌داران حقيقي شرکت مي‌توانند با در دست داشتن کارت ملي و ارايه کدبورسي خود، به شعب موسسه مراجعه و سود متعلقه خود را به‌ازاي هر سهم 180ريال دريافت کنند، خاطرنشان‌کرد: آندستهازسهام‌دارانيکهمطالبهقبليسوددارندمي‌توانند با اعلام شماره حساب و مشخصات فردي به اداره امور سهام شرکت مطالبات خود را دربافت کنند. وي از رشد 11درصدي درامد حق‌بيمه و 344درصدي سود عملياتي شرکت درسال96 نسبت‌به سال95 خبر داد و گفت: ترکيب مناسب پرتفوي شرکت و سرمايه‌گذاري در بازارهاي سرمايه سودده در ميزان سود واگذار شده به سهام‌داران موثر بوده است.
عضو هيئت‌مديره بانک سپه خواستار فرماندهي و تشکيل شوراي اطلاع‌رساني از سوي روابط عمومي‌هاي مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي براي تبيين و تشريح نقش‌آفريني و حضور اثرگذار بانک در عرصه کلان اقتصادي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه؛ مصطفي پرتوافکنان در پانزدهمين جلسه شوراي اطلاع‌رساني روابط عمومي‌هاي مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي که با حضور سيد مالک حسيني مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي‌و اطلاع‌رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي، مديران و کارشناسان روابط عمومي‌هاي بانک‌ها به ميزباني بانک سپه برگزار شد اظهار داشت: در شرايط کنوني لازم است تا فکر و اقدام جدي براي تنوير افکار عمومي‌در خصوص تلاش بانک‌ها صورت گيرد. عضو هيئت‌مديره بانک سپه گفت: اکثر پروژه‌هاي بزرگ و استراتژيک اقتصادي کشور با حضور و مشارکت سيستم بانکي به مرحله اجرا درآمده و بي‌ترديد حضور سيستم بانکي فعال و تأثيرگذار، امکان نيل به رشد و توسعه اقتصادي امکان‌پذير نيست. وي افزود: عدم نقش‌آفريني حرفه‌اي روابط عمومي‌بانک‌ها باعث شده که ضعف‌هاي جزئي که برخي از آنها جزو لاينفک کار در اين بخش به‌حساب مي‌آيد بيش‌ازاندازه بزرگ‌شده و ذهن جامعه نسبت به سيستم بانکي به نادرست و به‌ناحق منفي شکل بگيرد. پرتوافکنان رسالت روابط عمومي‌ها در شرايط کنوني را بسيار حساس عنوان کرد و اظهار داشت: تيم قوي اطلاع‌رساني از سوي تمامي‌بانک‌ها بايد وظيفه خبررساني شفاف و صحيح از تلاش‌هاي بي‌بديل و اثرگذار سيستم بانکي در عرصه کلان اقتصادي و خصوصاً رفع نيازهاي مردم را به عهده گرفته و اقدام حرفه‌اي در اين خصوص انجام دهد.
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور جمعي از اصحاب رسانه و مديران شرکت‌هاي گروه مالي سامان برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌بانک سامان، در اين مراسم که مديران عامل و ارشد گروه مالي سامان، بانک سامان، بيمه سامان، پرداخت الکترونيک سامان و کارگزاري بانک سامان، مديران‌مسئول، سردبيران و خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌هاي برخط در حوزه‌هاي بانک، بيمه، بورس و بازارسرمايه حضور داشتند، سيد احمدطاهري بهبهاني مديرعامل بانک سامان در سخناني ضمن تبريک روز خبرنگار از حضور اصحاب رسانه قدرداني و براي آنها در اين امر خطير آرزوي موفقيت و سربلندي کرد. احمدرضا ضرابيه مديرعامل بيمه سامان در اين نشست صميمانه تصريح کرد: گروه مالي سامان با بهره‌گيري از دانش و تجربيات کشورهاي مختلف سعي در ارائه راهکارهاي فني در زمينه حل موضوعات اقتصادي دارد و در اين خصوص خبرنگاران با ارائه اطلاعات شفاف سلامت عملکرد گروه مالي سامان به مردم کشورمان، زمينه‌ساز جلب بيشتر اعتماد آنها به فعاليت‌هاي اين گروه شوند. ضرابيه گفت: بيمه سامان با ارائه خدمات بيمه عمر و تشکيل سرمايه بر اين اعتقاد است که خانواده‌هاي ايراني با پس‌انداز و سرمايه‌گذاري در بيمه‌هاي عمر در جريان توليد و اقتصاد کشور تاثيرگذار خواهند بود تا سرمايه موردنياز توليدکنندگان داخلي تأمين شود. ابراهيم حسيني‌نژاد مديرعامل شرکت پرداخت الکترونيک نيز افزود: از اينکه تلاش مي‌کنيد اخبار را به درستي منتقل کنيد و به صنايعي که در کشور مي‌خواهند پيشرفت کنند کمک مي‌کنيد قدرداني مي‌کنم. غلامرضا خليل ارجمندي مديرعامل گروه مالي سامان گفت: بانک سامان در حوزه بانکداري بانک موفقي بوده و در بين بانک‌هاي خصوصي توانسته جايگاه خوبي پيدا کند.
ساختمان جديد شعبه جم استان بوشهر با حضور مدير عامل بانک مهر اقتصاد، معاونين امور مناطق و پشتيباني، مدير کل امور مديران بانک، امام جمعه و فرماندار شهرستان جم گشايش يافت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان بوشهر، سيد ضياء ايماني – مدير عامل بانک - در اين مراسم اظهار داشت: اين بانک برخاسته از بطن جامعه و نهادهاي ارزشي نظام است و با توجه به نوع خدمات و سياست‌هايي که براي آن پيش‌بيني شده، توانسته است با در نظر گرفتن نياز اقشار آسيب پذير و عموم مردم، جايگاه مطلوبي را در بين آحاد جامعه کسب کند .
ايماني خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد علي رغم اين که تنها ۲۵ سال از فعاليتش مي‌گذرد توانسته است در رقابت با بانک‌هاي بزرگ تر و قديمي‌تر، در رتبه ششم بانک‌هاي دولتي و خصوصي کشور قرار گيرد.
وي ارتقاء جايگاه بانک مهر اقتصاد را نشات گرفته از اعتماد عمومي‌دانست و اذعان داشت: نوسازي شعب در کنار بهره‌مندي از بهترين سرمايه انساني و ارائه جديدترين خدمات بانکي جزء اصول راهبردي بانک در شبکه بانکي کشور است.
ايماني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اقدامات بانک در خصوص شعار سال (حمايت از کالاي ايراني) بيان داشت: اين بانک به عنوان يک بنگاه ارزشي توانسته است با ارائه تسهيلات به واحدهاي توليدي و صنعتي و حمايت از طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي اقدامات قابل توجهي در اين عرصه صورت داده است و اين برنامه را همچنان در دستور کار خود دارد.
شعب بانک ملي ايران در سراسر کشور تا روز دوشنبه 22 مرداد ماه جاري، تعداد محدودي اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه گذاري (عام ) را با نرخ سود علي الحساب 18 درصد سالانه عرضه مي‌کنند. به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين اوراق با سررسيد يکساله، با نام، غيرقابل انتقال و قابل باز خريد قبل از سررسيد با نرخ 16 درصد سالانه از تاريخ انتشار است. معامله ثانويه اوراق در بازار سرمايه از طريق شرکت‌هاي بورس اوراق بهادار تهران و يا فرابورس ايران امکان پذير است. اوراق مذکور معاف از ماليات است و سود علي‌الحساب آن ماهانه پرداخت مي‌شود. سود 18 درصدي اين اوراق، فرصت مناسب است تا از اين امکان ويژه سرمايه گذاري استفاده کنند، مدت عرضه اوراق محدود است و تمديد نخواهد شد.
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درجمع بانکداران اجتماعي آذربايجان شرقي گفت: اين بانک با بهره‌گيري از خدمات الکترونيکي به عنوان مبتکر اصلي بانکداري اجتماعي و بانکداري بدون شعبه در کشور پيشتاز است. محمدحسين حسين زاده در ادامه با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از کالاي ايراني اظهارداشت: در بانک قرض الحسنه رسالت با همياري اجتماعي حمايت از توليد داخلي را سرلوحه امور قرار مي‌دهيم. وي با بيان اينکه راهي جز حرکت در مسير اقتصاد مقاومتي در کشور نداريم، افزود: سه ماموريت اصلي بانک قرض الحسنه رسالت، توسعه همياري اجتماعي، قرض الحسنه و کارآفريني اجتماعي است. حسين زاده گفت: بانکداري اجتماعي بدون اعتبار سنجي امکان پذير نيست و در سريعترين زمان ممکن بايد در خصوص اعتبار سنجي فرهنگ سازي کنيم تا از اين پس ضمانت در بانک نداشته باشيم.