مديرعامل بانک اقتصادنوين در تبیین وظایف مدیران تشریح کرد
عليرضا بلگوري گفت: صيانت از سلامت و ثبات بانک بزرگترين وظيفه ما در اين مقطع زماني استمديرعامل بانک اقتصادنوين در مراسم بزرگداشت هفدهمين سالگرد تاسيس بانک اقتصادنوين پاسخگويي و مسئوليت‌پذيري، توسعه بهره‌وري و صيانت از سلامت و ثبات بانک را مهمترين وظيفه کارکنان در اين مقطه زماني دانست.
عليرضا بلگوري گفت: صيانت از سلامت و ثبات بانک بزرگترين وظيفه ما در اين مقطع زماني استمديرعامل بانک اقتصادنوين در مراسم بزرگداشت هفدهمين سالگرد تاسيس بانک اقتصادنوين پاسخگويي و مسئوليت‌پذيري، توسعه بهره‌وري و صيانت از سلامت و ثبات بانک را مهمترين وظيفه کارکنان در اين مقطه زماني دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين مراسم که با حضور سهامداران عمده بانک، اعضاي هيئت مديره، مديران ارشد و کارکنان بانک اقتصادنوين برگزار شد، عليرضا بلگوري، مديرعامل بانک اقتصادنوين ضمن تبريک فرا رسيدن هفدهمين سالگرد تاسيس بانک اقتصادنوين اهداف و برنامه‌هاي اين بانک در سال 97 را مجددا يادآوري کرد و افزود سودآوري، وصول مطالبات غيرجاري و تکميل فروش دارايي‌هاي مازاد فاقد بازده، محور اصلي برنامه‌هاي بانک در سال جاري براي تحقق اهداف است.
وي با اشاره به روند حرکتي بانک در سال جاري، توفيقات بدست آمده را نتيجه تلاش شبانه روزي همه همکاران دانست و خاطر نشان کرد در حاليکه شرايط خاص اقتصادي، همه بنگاه‌ها را تحت تاثير قرار داده است بانک اقتصادنوين با پرهيز از ورود به رقابت ناسالم در نرخ سود سپرده و با اتخاذ تصميمات سريع و هوشمندانه توانسته است در بسياري از شاخص‌هاي عملکردي روند حرکتي مثبتي را تجربه کند.
وي مهمترين دستاورد پايبندي به اين خط مشي را سلامت و ثبات بانک دانست و ابراز اميدواري کرد: با مشارکت و مسئوليت‌پذيري همه کارکنان و با ايمان به اهداف و برنامه‌ها، فصل جديدي از افق‌هاي درخشان پيش روي بانک پديدار شود.
در ادامه اين مراسم مهندس صدرهاشمي‌نژاد، بنيانگذار بانک اقتصادنوين، دکتر يوسفي مديرعامل شرکت توسعه صنايع بهشهر به عنوان سهامدار عمده و سيامک دولتي رئيس هئيت مديره اين بانک طي سخناني با تبريک هفدهمين سالگرد تاسيس بانک به همکاران و مشتريان، به بيان ديدگاه‌ها و انتظارات خود از مديران و کارکنان بانک اقتصادنوين پرداختند.
 پوشش بيمه‌اي بيمه ايران برای
سازمان اسناد و کتابخانه ملي
سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با امضاي تفاهم نامه‌اي با شرکت سهامي‌بيمه ايران از بسته‌هاي حمايتي بيمه‌اي بهره مند شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، در اين تفاهم نامه همکاري که به امضاي خانم دکتر اشرف بروجردي رئيس سازمان اسناد وکتابخانه ملي و آقاي پورکياني رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران رسيد، علاوه بر حمايت بيمه‌اي از حافظه ملي ايرانيان شامل کليه منابع کتابي و غيرکتابي موجود در سازمان اسناد وکتابخانه ملي، طراحي و ارائه پوشش‌هاي بيمه‌اي بيمه ايران در قالب «بسته بيمه‌اي در حوزه فعاليت‌ها و مسئوليت سازمان» ، «بسته بيمه‌اي در حوزه اموال » و «بسته بيمه‌اي در حوزه پوشش بيمه‌اي مورد نياز کارکنان سازمان اسناد وکتابخانه ملي ايران » در نظر گرفته شده است.
اطلاعيه بيمه پارسيان
در خصوص افزايش ارزش اموال بيمه شده
شرکت بيمه پارسيان با توجه به افزايش ارزش اموال بيمه شده از قبيل ساختمان‌ها، ماشين آلات، موجودي‌ها، اثاثيه و...، بازنگري در سرمايه‌هاي مورد بيمه در بيمه‌هاي آتش سوزي ضروري مي‌باشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه پارسيان، لازم است بيمه گذاران محترم که بيمه نامه‌هاي جاري در رشته آتش سوزي خريداري کرده‌اند اقدام به ارزيابي مجدد اموال بيمه شده نموده و سرمايه‌هاي به روز شده را جهت صدور الحاقيه، کتباً به واحد صدور بيمه نامه اعلام نمايند تا در صورت وقوع خسارات احتمالي از مزاياي کامل بيمه نامه بهره مند گشته و خسارت پرداختي مشمول ماده 10 قانون بيمه نگردد.
لازم به ذکر است ماده 10 قانون بيمه مي‌گويد در صورتي که مالي به کمتر از قيمت واقعي بيمه شده باشد بيمه‌گر فقط به تناسب مبلغي که بيمه کرده است مسئول خسارت خواهد بود.
ارايه تسهيلات به نمايندگان برتر کوثر
شرکت بيمه‌کوثر به‌منظور حمايت از شبکه فروش به نمايندگان برتر تسهيلاتي را ارايه مي‌دهد.
به‌گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير امور نمايندگان بيمه‌کوثر؛ باتوجه‌به اجرايي شدن سياست درجه‌بندي نمايندگان و مطابق با ماده"8" آيين‌نامه"60" بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در سال‌جاري وام خريد دفتر به نمايندگان سطح يک پرداخت مي‌شود. معصومه نجات‌بخش افزود: اين تسهيلات در آينده نزديک به ساير نمايندگان برتر در سراسر کشور نيز اعطا خواهد شد. وي از پرداخت کمک هزينه يکسان‌سازي تابلو به نمايندگان در سراسر کشور خبرداد و گفت: به‌منظور زيباسازي فضاي بصري نمايندگي و جمع‌اوري تابلوهاي فرسوده طرح يکسان‌سازي تابلوي نمايندگان اجرايي خواهد شد. مدير امور نمايندگان خاطرنشان‌کرد: براي جلوگيري از سوء استفاده احتمالي از کدهاي کاربري نمايندگان و نيز اجراي سياست‌هاي کلان نهاد ناظر در ساماندهي کدهاي صدور شبکه فروش فاز دوم اين طرح با به‌روزرساني سيستم فن‌اوران به‌زودي اجرايي مي‌شود.
در مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک بين سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و صندوق توسعه ملي، معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور از بانک پارسيان به عنوان بانک فعال در حوزه گردشگري، تجليل کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ دکتر پرويزيان مديرعامل بانک‌ پارسيان در اين مراسم يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي بانک پارسيان را حمايت ازکسب و کار، توليد و اشتغال برشمرد و افزود : بانک پارسيان از جمله بانکهايي است که طي سنوات گذشته همواره پشتيبان برنامه‌هاي اقتصادي دولت محترم براي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي کشور بوده است. دکتر پرويزيان تصريح کرد: ضمن آمادگي براي کمک به اشتغال در حوزه‌هاي مختلف از جمله در حوزه زيرساخت‌هاي گردشگري و سيستم‌هاي پرداخت، اين بانک با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي خود همه توان خود را براي توسعه اشتغال پايدار و تحقق منويات مقام معظم رهبري بکار خواهد گرفت. جلسه امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک بين سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و صندوق توسعه ملي در راستاي توسعه متوازن و کمک به توزيع عادلانه ثروت، ايجاد کسب و کار و اجراي برنامه اشتغال گسترده و مولد، با حضور علي اصغر مونسان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و محمد باقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه در روز شنبه ۲۰ مرداد ماه در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت 21 مرداد ، روز حمايت از صنايع كوچك پيامي‌صادر كرد .در اين پيام آمده است: دستيابي به توسعه صنعتي و ايجاد اقتصادي مولد و پويا هدفي است كه متخصصان ، اقتصاددانان و مديران اقتصادي كشورهاي كمتر توسعه يافته با جديت تمام به آن مي‌انديشند و به دنبال آنند كه با روشي هرچه مطمئن تر موانع موجود در اين مسير را از پيش پاي جامعه خود بردارند. يكي از كارساز‌ترين روش‌ها در اين ميان تكيه بر صنايع كوچك و متوسط به عنوان اهرم توسعه ، با قابليت گستردگي اجتماعي و اشتغال زايي بالاست . اين نوع صنايع به سرمايه‌اي اندك نيازمندند ، انعطاف پذيرند و مي‌توانند بر اساس شرايط منطقه‌اي شكل بگيرند. بانك صنعت و معدن در چند سال گذشته با توجه به اين واقعيت‌ها كه ناشي از تجربه كشورهاي موفق و توسعه يافته بوده است توجه و تمركز مضاعفي را بر صنايع كوچك و متوسط معطوف داشته و از پيشروان تقويت و گسترش اين بخش از صنايع در كشورمان بوده است. راه اندازي بانكداري صنايع كوچك و متوسط در بانك صنعت و معدن و مطالعات تخصصي در خصوص مشاوره و اعطاي تسهيلات به صنايع كوچك و متوسط نشان از عزم راسخ اين بانك در راستاي تقويت اين بخش صنعتي كشورمان دارد. امروز را به همه صنعتگران و فعالان اين بخش مهم عرصه صنعت كشور تبريك عرض نموده و آينده‌اي هر چه روشن تر را براي كشورمان آرزومندم.
عضو هيئت‌مديره بانک سپه گفت: اين بانک با رويکرد کمک به توسعه اقتصادي، اشتغال‌زايي و محروميت‌زدايي در کشور 12 ميليارد و 500 ميليون دلار قرارداد ارزي و 72 هزار و 201 ميليارد ريال قرارداد ريالي با صندوق توسعه ملي انعقاد کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، مصطفي پرتوافکنان ضمن اعلام اين مطلب افزود: بانک سپه با امضاي اين قراردادها بخش قابل‌توجهي از منابع صندوق توسعه ملي را در مسير توسعه کشور سوق داده و در تبديل عوايد ناشي از فروش نفت و گاز به ثروت‌هاي ماندگار و سرمايه‌هاي مولد در ايران گام مهمي‌برداشته است. عضو هيئت‌مديره بانک سپه مجموعه قرارداد ارزي انعقاد شده بين اين بانک و صندوق توسعه ملي را 12 ميليارد و 500 ميليون دلار اعلام کرد و افزود: بخش قابل‌توجهي از اين رقم گشايش و 2 ميليارد و 285 ميليون دلار آن پرداخت‌شده است. پرتوافکنان اظهار داشت: اين بانک براي کمک به توسعه بخش‌هاي مختلف اقتصادي از محل منابع صندوق توسعه ملي قرارداد 47 هزار و 201 ميليارد ريال قرارداد عامليت منعقد کرده است که براي پرداخت 13 هزار و 500 فقره تسهيلات اختصاص مي‌دهد. وي ادامه داد: اين بانک همچنين با صندوق توسعه ملي قراردادهاي سپرده‌گذاري به مبلغ 25 هزار ميليارد ريال براي 1700 فقره تسهيلات امضاء کرده است. پرتوافکنان خاطرنشان کرد: تأمين مالي صنايع بالادستي و پروژه‌هاي مهم حوزه نفت، گاز، پتروشيمي‌و پالايشگاهي توسط بانک سپه به‌ويژه در ميدان‌ها مشترک ضمن کمک به افزايش درآمد ملي از تضييع حقوق کشور در اين ميدان جلوگيري مي‌کند.
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: مدل اقتصادي شبکه توسعه اجتماعي رسالت بايد مدلي پايدار باشد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسين حسين زاده در جمع مديران ستادي و استاني با تشريح فعاليت‌هاي شبکه در استان‌ها افزود: سياستگذاري و برنامه ريزي، ايجاد زيرساخت فناوري، هماهنگي و هدايت، تعريف وطراحي محصول، تامين مواد اوليه کلي، کمک به فروش و پايش و کنترل از جمله وظايف عناصر مرکزي شبکه توسعه اجتماعي رسالت در راس است .
وي با بيان اينکه هر کسي که با شبکه توسعه اجتماعي رسالت در ارتباط است، عضو اين مجموعه به شمار مي‌رود، اظهارداشت: شبکه همسو با اقتصاد مقاومتي و مدل اقتصادي پايدار فعاليت دارد. حسين زاده حمايت از توليد ايراني را از جمله رسالت‌هاي اين شبکه برشمرد و گفت: تمام توان خود را براي حمايت از کالاي ايراني به کار مي‌گيريم.
رئيس اداره کل تحقيقات و برنامه‌ريزي بانک صادرات ايران از صدور٢٥٠٠ برگه اوراق گواهي سپرده سکه طلا در هفته اول ارائه محصول«خزانه زرين سپهر» خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‍‌عمومي‌بانک صادرات ايران، غلامرضا طالبيان رئيس اداره کل تحقيقات و برنامه‌ريزي با اشاره به استقبال قابل توجه مشتريان و هموطنان از اوراق گواهي سپرده سکه طلا افزود: بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده، انتظار مي‌رود ظرفيت اوليه ٢٠ هزار سکه‌اي خيلي زودتر از موعد تکميل شود. اميدواريم با دريافت مجوزهاي لازم براي بالا بردن اين ظرفيت تا ٨٠ هزار سکه ، فاز جديدي از اين طرح را آغاز کنيم.
وي گفت: «خزانه زرين سپهر» يک محصول فرابانکي است که بر اساس مجوز دريافت شده، بخشي از صندوق‌هاي امانات بانک صادرات ايران براي نگهداري سکه طلا زير کليد بورس کالا قرار گرفته است.