روح‌اله خدا رحمی عنوان کرد؛
مديرعامل بانک کشاورزي در شانزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي : روابط عمومي‌بانک کشاورزي در خدمت افزايش رضايتمندي و همدلي در جامعه است.
مديرعامل بانک کشاورزي در شانزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي : روابط عمومي‌بانک کشاورزي در خدمت افزايش رضايتمندي و همدلي در جامعه است. شانزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي روز چهارشنبه 24 مرداد به ميزباني بانک کشاورزي و با حضور سيد مالک حسيني مشاور وزير و رئيس مرکز اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي، روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي ومديران روابط عمومي‌بانک‌ها و شرکت‌هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي ، در آغاز اين نشست سيد مالک حسيني ضمن تبريک انتصاب صدرالدين کاظمي‌در سمت رئيس اداره کل روابط عمومي‌و همکاري‌هاي بين الملل بانک کشاورزي، اظهار اميدواري کرد با تعامل ، هم انديشي و همکاري بيشتر در ادامه مسير گام‌هاي موثري برداشته شود.
بر اساس اين گزارش،در شانزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي، رو ح اله خدارحمي‌ با تاکيد بر نقش موثر هم انديشي و تعامل در پيشبرد اهداف روابط عمومي‌در راستاي بالندگي کشور، نقش روابط عمومي‌ها در شرايط کنوني کشور را بسيارحساس و کليدي دانست و افزود: روابط عمومي‌ها با حسن خلق، گره گشايي از مشکلات مراجعان، ايجاد نشاط و همدلي، پاسخگويي، ارتباط موثر و سازنده، شفاف سازي و جلب رضايت مشتريان، نقش مهمي‌در ايجاد آرامش، امنيت رواني،عطوفت، همدلي و اتحاد در جامعه و برهم زدن نقشه‌هاي دشمنان دارند . وي خاطر نشان کرد: مجموعه بانک کشاورزي در خدمت افزايش رضايتمندي و همدلي در جامعه ، اجراي سياست‌هاي دولت و اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران است. خدارحمي‌سپس نکاتي را درباره قدمت، اصالت، رسالت و جايگاه بانک کشاورزي در توسعه اقتصادي کشور و پيشبرد اهداف اقتصادي دولت بيان کرد و به تشريح برخي اقدامات اين بانک در حوزه کشاورزي، اقتصاد و صنعت بانکداري پرداخت .
وي تصريح کرد: حمايت مالي از واحدهاي توليدي و صنعتي بخش کشاورزي و غذا با تاکيد بر توسعه کشاورزي دانش بنيان و اقتصادي، تامين امنيت غذايي، تامين مالي براي توسعه کشت‌هاي متراکم و گلخانه‌اي و پرورش ماهي در دريا، پيشتازي در عرصه بانکداري الکترونيک، عملکرد درخشان در جذب منابع صندوق توسعه ملي ، نقش موثر در پيشبرد طرح ملي توسعه اشتغال روستايي و عشايري با هدف اشتغال و اميدآفريني، عامليت موفق خريد تضميني گندم، بيمه محصولات کشاورزي و پرداخت غرامت و رشد چشمگير 40 درصدي منابع بانک توام با کاهش قيمت تمام شده، از جمله اقدامات و موفقيت‌هاي بانک کشاورزي در سال گذشته بوده است.
حضور بيمه حکمت صبا در نمايشگاه
حمايت از کالاي ايراني در حوزه سلامت
با توجه به نامگذاري سال 1397 از سوي مقام معظم رهبري به نام حمايت از کالاي ايراني،بيمه حکمت صبا با برپايي غرفه در نمايشگاه "حمايت از کالاي ايراني در حوزه سلامت "در دانشگاه علوم پزشکي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران حضور يافت.
به گزارش روابط عمومي‌بيمه حکمت، بر اساس اين گزارش؛ شرکت بيمه حکمت، ضمن برپايي غرفه در اين نمايشگاه و ميزباني از شرکت‌هاي مختلف در حوزه سلامت، به معرفي خدمات متنوع بيمه‌اي خود پرداخت.
ارائه خدمات بيمه‌اي
به شرکت‌هاي حمل و نقل و رانندگان
باجه نسيم شهر بيمه سرمد با حضور آقايان حاجي پور معاونت شعب و بازاريابي بانک صادرات ايران، دکتر کاتب رييس هيات مديره، مجيد حبيبي معاونت فني بيمه‌هاي اموال، کتيرايي مدير استان‌ها و شبکه فروش، لشکري رييس شعبه سرو و چند تن از مديران و روساي کل اتحاديه‌ها و پايانه‌هاي مربوطه در نسيم شهر افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، کاتب در اين مراسم تقويت شبکه فروش را از مهمترين اولويت‌هاي هيأت مديره برشمرد و گفت: تحقق اين مهم تنها از طريق دانايي بخشي به شبکه فروش به واسطه آموزش صحيح و هدايت آن در مسير نياز بازار و مشتري، امکان پذير خواهد بود.
رييس هيات مديره بيمه سرمد خاطرنشان کرد: افتتاح اين باجه با هدف ارائه خدمات شايسته به رانندگان و شرکت‌هاي حمل و نقل در سراسر کشور صورت پذيرفته است.
انتشار کتاب منابع انساني با رويکرد به
صنعت بيمه با همکاري بيمه پارسيان
کتاب آموزشي و بهسازي منابع انساني با رويکرد به صنعت بيمه توسط شرکت بيمه پارسيان و با همکاري نشر حک منتشر گرديد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه پارسيان؛ اين کتاب که شامل مباحثي جامع و آموزنده در حوزه منابع انساني و با رويکرد تخصصي به منابع انساني در صنعت بيمه مي‌باشد منبعي جامع براي مديران و کارکنان اين صنعت در راستاي تقويت حوزه کاري کارکنان شرکت‌هاي بيمه مي‌باشد و نيز مدل‌هايي کامل و جامع براي آموزش کارکنان چه در بدو خدمت و چه در زمان خدمت در صنعت بيمه ارائه داده است و بصورتي کاملاً کاربردي توسط آقايان‌هادي اويارحسين و حسن يحيي زاده تأليف شده است.
علاقه مندان مي‌توانند جهت تهيه اين کتاب به اداره آموزش بيمه پارسيان واقع در خيابان آزادي- خيابان خوش شمالي مراجعه و يا با شماره تلفن66912210 -021 تماس حاصل فرمايند.
محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، از سامانه مديريت سيستمي‌منابع صندوق توسعه ملي رونمايي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، ضمن رونمايي از سامانه مديريت سيستمي‌منابع صندوق توسعه ملي بر لزوم تخصيص بهينه منابع اين صندوق توسط شعب تاکيد کرد.
محمدرضا قرباني در جلسه شوراي مديران بانک دي با قدرداني از تلاش‌هاي همکاران معاونت‌هاي فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک، مالي و اعتبارات در طراحي سامانه مديريت سيستمي‌منابع صندوق توسعه ملي گفت: فرايندمحوري و سيستمي‌شدن فرايندها در بانک‌ها و موسسات مالي تلاشي براي افزايش شفافيت، سلامت مالي – اداري و سرعت‌بخشي ارائه خدمت به ذينفعان است که طراحي انواع سامانه‌هاي مالي در ساليان اخير در بانک دي حرکتي در اين مسير و فراتر از متوسط نظام بانکي بوده است.
مديرعامل بانک دي افزود: با رايزني‌ها و جلسات متعدد برگزار شده با صندوق توسعه ملي، بانک دي به عنوان يکي از بانک‌هاي عامل اين صندوق پذيرفته شد و بخشي از منابع اين صندوق نزد بانک دي قرار گرفت تا از محل سپرده‌گذاري صندوق توسعه ملي نزد بانک دي، تسهيلات مالي به منظور تأمين سرمايه ثابت و سرمايه در گردش فعالان اقتصادي بخش خصوصي (اشخاص حقيقي و حقوقي)، بخش تعاوني و بنگاه‌هاي اقتصادي متعلق به مؤسسات عمومي‌غيردولتي تامين گردد.
دکتر فرحي مديرعامل پست بانک ايران در اولين همايش نقش تعاوني‌هاي دهياري در توسعه روستائي گفت: اين بانک براي حمايت از طرح‌هاي اشتغالزائي تعاوني‌هاي روستائي تسهيلات مناسبي درنظر گرفته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران، فرحي تصريح کرد: با تمهيداتي که معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در نظر گرفته‌اند، امکان پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت توسط بانک‌هاي عامل از جمله پست بانک ايران فراهم شده است.
وي افزود: حضور 7 هزار باجه پست‌بانک‌ايران در روستاها از مزايائي است که امکان برخورداري روستائيان از تسهيلات صندوق توسعه ملي و قانون ايجاد اشتغال پايدار را با شرايط سهل و مناسبي براي آنان فراهم نموده است.
فرحي افزود: اين تعاوني‌ها براي تأمين مالي طرح‌هاي خود مي‌توانند به مديريت‌هاي شعب پست‌بانک در استان‌ها مراجعه کرده و از تسهيلات مناسب اين بانک برخوردار شوند.
گفتني است: همايش مذکور با حضور دکتر رضوي معاون توسعه روستائي و مناطق محروم رياست جمهوري، محسني بندپي سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، حميد کلانتري معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و مديران عامل بانک‌هاي عامل صندوق توسعه ملي و مديران عامل شرکت‌هاي تعاوني روستائي کشور 22 مرداد در مجموعه فرهنگي و ورزشي تلاش در تهران برگزار گرديد.
معاون عمليات بانکي، بانک ايران زمين با اشاره به تغيير شرايط بانکداري اظهار داشت: در سالهاي اخير شاهد تغييرات زيادي در بانکداري و بالاخص بانکداري خرد بوده‌ايم که اين امر در آينده نقش شعب را با تغييرات بسيار زيادي مواجه خواهد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين،‌هادي قديمي‌معاون جديد عمليات بانکي در مراسم معارفه خود که با حضور مديرعامل و جمعي از مديران ستاد برگزار شد، به نقش شعب در بانکداري ديجيتال اشاره کرد و اظهار داشت: برخي بر اين باورند که در آينده با رشد تکنولوژي‌هاي نوين شعب بانکها بلا استفاده خواهد شد، اما واقعيت اين است که شعب بانکها بصورت ترکيبي از شعب ديجيتال و شعب فيزيکي، مشتريان را قادر خواهند ساخت در هرجا و هر زمان به شعب بانک دسترسي داشته باشند. قديمي‌گفت: در آينده ما به مشتريان اين امکان را مي‌دهيم که همان گونه که دوست دارند با بانک تعامل کنند. ما در مرحله گذار از بانکداري سنتي به سمت بانکداري ديجيتال هستيم. در اين مراسم عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين ضمن ابلاغ حکم خود به قديمي‌تلاش بيشتر در جهت تحقق اهداف اين بانک در پياده سازي بانکداري ديجيتال را خواستار شد.
رييس شعبه خرم آباد بانک توسعه صادرات اعلام کرد: 90 درصد از حجم صادرات 340 ميليون دلاري استان در سال 96 متعلق به سه شرکت است که دو شرکت از مشتريان بانک توسعه صادرات هستند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، علي اصغر گلکار در گفتگو با خبرنگار اگزيم نيوزافزود: سه شرکت پتروشيمي‌خرم آباد، فروآلياژ و داروسازي اکسير صاحبان 90 درصد حجم صادرات استان بوده‌اند که از سه شرکت ياد شده فروآلياژ و اکسير از مشتريان بانک توسعه صادرات خرم آباد هستند.
گلکار ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي قابل توجه استان در حوزه صادرات، جمع کل تجارت خارجي استان لرستان را 401 ميليون دلار اعلام کرد و خاطر نشان کرد: از بين نزديک به 400 برند صادراتي در سراسر کشور 3 برند صادراتي متعلق به اين استان است. گلکار گفت: دکتر صالح آبادي در اين بازديد بر جذب حداکثري صادرکنندگان استان تاکيد کرد و از علاقه مندي و آمادگي اين بانک براي ارائه خدمات به فعالين حوزه صادرات خبر داد. وي گفت: بانک توسعه صادرات ايران تسهيلات ارزان قيمت تري را به نسبت ساير بانکهاي کشور در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهد که از منابعي چون صندوق توسعه ملي عمدتا تامين مي‌شود.
مدير امور ارتباطات و حوزه مديريت بانک مسکن ضمن توصيه اکيد به سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن يکم مبني بر خودداري از فروش امتياز در بازار غيررسمي، عواقب مالي و حقوقي اين اقدام را تشريح کرد. مسعود ايزدي در گفت ‌و گو با پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، با يادآوري شرايط اعطاي تسهيلات به خانه اولي‌ها از محل صندوق پس‌انداز مسکن يکم، گفت: در اين صندوق بايد پس ‌انداز خانه اولي‌ها با حداقل تعيين شده طي مدت انتظار يک تا سه ساله که بر اساس مبلغ سپرده مشخص مي‌شود، سپرده‌گذاري شود و در نهايت امتياز تسهيلات تا سقف‌هاي 80، 60 و 40 ميليون تومان در تهران، شهرهاي بزرگ با جمعيت بيش از 200 هزار نفر و ساير مناطق شهري به سپرده‌گذاران تعلق گيرد. وي با يادآوري اينکه افتتاح حساب در صندوق پس ‌انداز مسکن يکم براي عموم متقاضيان آزاد است، در عين حال گفت: اخذ تسهيلات مربوطه منوط به دارا بودن حداقل 18 سال سن و درآمد مستقل و مکفي براي بازپرداخت اقساط است. ايزدي با تاکيد بر اينکه استفاده از امتياز تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم صرفا براي خانه اولي‌ها طراحي شده است، مگر اينکه افراد بخواهند از اين تسهيلات براي خريد خانه در بخش‌هاي نوسازي شده از بافت‌هاي فرسوده شهري استفاده کنند.
بررسي فرصت‌هاي
بحران اقتصادي اخير و راه هاي پيش رو
کارشناسان بازاريابي و برند سازي معتقدند در شرايط بحران اقتصادي اخير ايران بايد شرکت‌ها تهديد‌ها و فرصت‌هاي بوجود آمده را بررسي کنند تا از دور رقابت کنوني و بعد از بحران جا نمانند.
به گزارش روزنامه تجارت، دکتر ناصر پاشاپور نيکو مديرعامل و رئيس هيئت مديره گروه دي.ان.اي يونيون dnaunion و دکتر محمد موسوي مدرس و عضو هيئت مديره گروه و گرهارد بارکوس مديرعامل و عضو هيئت مديره شرکت سرتيوس در نشست خبري با موضوع بررسي فرصت‌هاي بحران اقتصادي اخير ايران به تحليل مسائل پرداختند.
ناصر پاشاپور با اشاره به اينکه براي عبور از دور جديد تحريمها که ميتواند يک بحران اقتصادي براي کشور ايجاد کند، گفت: الگوگيري از شرکتهايي که به سلامت از بحران قبلي عبور کردند مي‌تواند در دور جديد به کمک شرکتها توليدي بيايد.
اين کارشناس اقتصادي معتقد است، هرچند تحريمهاي جديد و التهابات ارزي نوعي تهديد به حساب مي‌ايد اما زمينه‌اي براي رشد واحدهاي توليدي با مزيت رقابتي است.
وي افزود، بعد از بحرانهاي اقتصادي شرکتهاي کوچک داخلي با توان توليدي محدود و برند کم قدرت به راحتي در مقابل رقبا خارجي ميدان را واگذار مي‌کنند. شرکتهاي بزرگ به عنوان پارتنرهاي شرکتهاي خارجي انتخاب ميشوند و واحدهاي کوچک به سادگي از بازار رقابتي حذف شده يا سهم بازار را از دست ميدهند.
پاشاپور ادامه داد، رفتارهاي مختلف از بازندگان، برندگان و سودجويان از شرايط تحريمي‌کشور قابل تصور است. برخي شرکتها نمي‌توانند از بحران عبور کنند مجبور هستند با شرکتهاي بزرگ تلفيق شوند اما شرکتهاي سودجو از آب گل آلود ايجاد شده ماهي ميگيرند و در دوران گذار بسيار فعال مي‌شوند.
وي گفت: به نظر ميرسد در دور قبلي تحريمها شرکتهاي پيروز درک درستي از مصرف کننده و رقبا داشته‌اند و به جاي دفاع محض در فکر حمله بوده اند.
در ادامه محمد موسوي عضو هيئت مديره گروه گفت: هرچه قدر کالاها به سمت اساسي و ضروري تر ميل کنند مزيت شرکتهاي ايراني در انها بيشتر شده و اتفاقا در اين کالاها برند سازي شکل ميگيرد. نکته مهم اين است که اين برندها بتوانند به روند خود ادامه داده و در دوران بعد از تحريم نيز توان رقابت با بازيگران بزرگ را داشته باشند نه اينکه بلافاصله بعد از بحران سهم بازار خود را از دست بدهند. چنين کسب وکارهايي بعد از بحران نيز گزينه خوبي براي سرمايه گذاري نيستند. کسب وکارهايي که برندسازي را در اولويت قرار مي‌دهند نه تنها از بحران بين مي‌آيند، بلکه پس از بحران نيز ماندگار خواهند بود. در ادامه گرهارد بارکوس؛ عضو هيات مديره اين گروه گفت: در ريسک فاکتورهايي وجود دارد که برخي قابل کنترل و برخي غيرقابل کنترل هستند؛ مسايل سياسي، فضاي قانوني و ... فاکتورهايي هستند که توسط بخش خصوصي قابل تغيير نيست، اما مي‌توان به فاکتورهايي توجه کرد که ريسک شکست را براي سرمايه‌گذار کاهش دهد.