بازنگري در پيش شرط سن بنا براي تسهيلات
عضو کميسيون عمران مجلس، بر ضرورت بازنگري در پيش شرط‌هاي ارايه تسهيلات مسکن تاکيد کرد و گفت: اثرگذاري وام مسکن براي اقشار ضعيف جامعه بايد بيشتر شود. اقبال محمديان با انتقاد از وضعيت تسهيلات دهي بانک‌ها در حوزه مسکن، گفت: شرط و شروط‌هاي بانک‌ها براي ارايه تسهيلات عقب نشيني متقاضيان را در پي داشته است. وي با اشاره به يکي از شروط ارايه تسهيلات مسکن، افزود: در يکي از انواع تسهيلات مسکن شرط ارايه وام خريد واحد مسکوني با عمر کمتر از 15 سال است در حالي که با نوسانات اخير قيمت‌ها خريد اين نوع خانه ديگر براي اقشار متوسط و ضعيف جامعه ممکن نيست.






پرداخت مابه التفاوت ارزي به پيمانکاران عمراني
رئيس کميسيون عمران مجلس بر ضرورت ارائه مابه تفاوت نرخ ارز به پيمانکاران به دنبال نوسانات ارزي تاکيد کرد و گفت: بي توجهي دولت به مشکلات پيمانکاران عاملي براي افزايش دوباره قيمت تمام شده طرح‌هاي عمراني است. محمدرضا رضايي با اشاره به اظهارات اخير رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص حمايت منطقي از پيمانکاران طرح‌هاي عمراني در مقابل نوسانات نرخ ارز، گفت: در شرايط فعلي اقتصاد بايد با حمايت‌هاي گوناگون، حضور پيمانکاران در پروژه‌هاي مختلف عمراني را پررنگ کنيم. وي افزود: با توجه به افزايش چشم گير قيمت تمام شده پروژه‌ها اگر حمايت دولت از پيمانکاران نباشد بطور حتم ديگر پروژه‌اي مرحله پاياني خود را نخواهد ديد.




فاينانس داخلي براي نوسازي شبکه ريلي درون
عضو کميسيون عمران مجلس، گفت: به شهرداري‌ها اين فرصت داده شده تا بتوانند از فاينانس داخلي، خارجي و همچنين اسناد اوراق مشارکت در مسير تجهيز و نوسازي شبکه ريلي درون شهري استفاده کنند. حسن خسته بند با بيان اينکه شبکه حمل و نقل ريلي درون شهري يا مترو به علت اينکه سال‌هاي طولاني از استفاده آن‌ها در کشور نمي‌گذرد فرسودگي چنداني ندارند، اضافه کرد: بسياري از کشورها بيش از يک قرن از شبکه ريلي درون شهري خود استفاده کرده‌اند؛ اما هنوز در مورد فرسودگي آن اظهار نظر نمي‌کنند. اين نماينده مجلس همچنين در ادامه خاطرنشان کرد: يک سري واگن‌هاي قديمي‌نيز وجود دارد که نوسازي آنها لازم است.
۳۴ درصد مردم استان سمنان
در مناطق ناکارآمد
وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه طرح بازآفريني شهري يکي از اولويت‌هاي وزارتخانه براي سمنان است، گفت: ۳۴ درصد مردم اين استان در مناطق ناکارآمد زندگي مي‌کنند. به گزارش مهر، عباس آخوندي بابيان اينکه ۳۴ درصد مردم استان سمنان در مناطق ناکارآمد شهري و روستايي زندگي مي‌کنند، تأکيد کرد: ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازي به ارتقاي زندگي نگاه ويژه‌اي داريم لذا با توجه به مزيت‌هاي طرح بازآفريني شهري قطعاً به دنبال اجراي آن به‌خصوص در استان سمنان خواهيم بود. وي افزود: نکته‌اي که امروز مديران استاني در بعد ضرورت‌هاي اجراي طرح بازآفريني شهري بايد به آن نگاه ويژه‌اي داشته باشند اين است که يک‌سوم مردم در بافت‌هاي ناکارآمد زندگي مي‌کنند و لذا بايد بازآفريني شهري به‌مثابه بزرگ‌ترين پروژه ملي ايران به مردم معرفي شود و اين رسالت مسئولان استاني است.
شرکت راه‌آهن آلمان
از قطع همکاري با ايران خبر داد
شرکت راه‌آهن آلمان با توجه به تحريم‌هاي آمريکا اعلام کرده که به همکاري با ايران ادامه نخواهد داد. اين شرکت در حال حاضر دو پروژه را در ايران پيش مي‌برد که هر دو پروژه حداکثر در ماه سپتامبر متوقف خواهند شد. به گزارش ايسنا، شرکت راه‌آهن آلمان (Deutsche Bahn) اعلام کرده، به دليل مشکلات بانکي ناشي از تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران نمي‌تواند به همکاري با جمهوري اسلامي‌ادامه دهد. دويچه وله فارسي به نقل از رويترز اعلام کرد، سخنگوي اين شرکت روز پنج‌شنبه گفته است، اين شرکت در حال حاضر با شرکت تابعه خود در زمينه مهندسي و مشاوره در دو پروژه در ايران فعال است. اما هر دوي اين پروژه‌ها در ماه اوت يا حداکثر در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ پايان خواهند يافت. وي تغيير مقررات بانکي برخاسته از تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران را علت اين تصميم خواند. سخنگوي شرکت راه‌آهن آلمان يادآور شد که بسياري از بانک‌هاي بين‌المللي در چنين شرايطي حاضر به نقل و انتقال‌هاي مالي بزرگ در رابطه با ايران نيستند و اين مسئله معامله با ايران را براي اين شرکت دشوار ساخته است.
ارتقاء سطح نظارت الکترونيک
و رصد آبراهه‌ها‌‌ي قابل کشتيراني
مديرکل امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به ارتقاء سطح نظارت الکترونيکي بر آبراهه‌هاي قابل کشتيراني کشور، گفت: رشد کمي‌ناوگان مسافري و ارتقاء ايمني آنها در دستور کار سازمان بنادر و دريانوردي قرار گرفته است. ‌نادر پسنده در گفتگو با فارس با اشاره به ارتقاء ناوگان مسافري و رشد ايمني آنها، بيان کرد: رشد ايمني همواره‌ در دستور کار سازمان بنادر و دريانوردي قرار دارد. وي ‌‌به فعاليت‌ سازمان بنادر و دريانوردي در حوزه‌ امور دريايي کشور اشاره کرد‌ و اظهار داشت: توسعه دريا محور يکي از سياست‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران‌ است که بايد از چند وجه مورد توجه قرار گيرد. وي ادامه داد: در توسعه دريا محور، يکي از جوانب، حمل ايمن و سريع و راحت مسافر از طريق دريا است که ‌سازمان بنادر و دريانوردي توجه به سزايي به آن دارد.
«تجارت» از طرح جايگزين نوسازي در بافت فرسوده گزارش مي‌دهد
گروه راه و مسکن: نوسازي بافت فرسوده و خانه‌هايي که در بافت شهري قرار گرفته‌اند برنامه جايگزين توليد مسکن در خارج از شهرها و مناطق فاقد امکانات زيرساختي و روبنايي است. با نوسازي بافت‌هاي فرسوده هم توليد و عرضه مسکن انجام شده و هم زمان آسيب‌پذيري وجود خانه‌ها و محله‌هاي قديمي‌و فرسوده در هنگام حوادثي مانند زلزله کاهش مي‌يابد.
اهميت نوسازي بافت فرسوده علاوه بر مزيت‌هاي اقتصادي آن شامل مزيت اجتماعي است، اين بافت‌ها به‌خاطر محروم بودن از خدمات نوين شهري در معرض آسيب‌هاي اجتماعي جدي قرار دارند از اين‌رو نوسازي بافت‌هاي فرسوده اولويت برنامه‌هاي دولت را در بخش مسکن به خود اختصاص داده و دولت با تصويب طرح‌هايي هم مشوق‌هايي براي سازندگان و مالکان براي ساخت‌وساز در بافت فرسوده در نظر گرفته هم تسهيلاتي با نرخ سود کمتر براي تقويت بنيه مالي متقاضيان نوسازي بافت فرسوده مي‌پردازد.
تا پيش از سال 95 نوسازي بافت فرسوده در تهران و شهرهاي ديگر توسط دولت انجام مي‌شد و متولي آن سازمان عمران و بهسازي شهري بود. از سال 95 تمام امور مربوط به نوسازي بافت فرسوده از اطلاع‌رساني تا شناسايي متقاضيان و بررسي اسناد و مدارک معرفي متقاضيان به بانک‌هاي عامل به سازمان نوسازي واگذار شد و اين کار از طريق دفاتر نوسازي که در تمام محلات شهري حضور دارند انجام مي‌شود. با تغيير متولي نوسازي بافت فرسوده کساني که قصد نوسازي ملک خود را دارند بايد در گام نخست به دفاتر نوسازي واقع در منطقه يا محله سکونت خود مراجعه کنند و پس از تأييد فرسودگي ملک از طريق سامانه و اطمينان از قرار گرفتن ملک در بافت فرسوده به مرحله تشکيل پرونده وارد شوند.
تشکيل پرونده با در دست داشتن اصل و کپي سند ملک، کارت شناسايي مالک، برگه تسويه حساب عوارض شهرداري و قبوض آب، برق، گاز و تلفن با مراجعه به دفاتر نوسازي انجام خواهد شد و پس از آن بازديد کارشناس و بررسي ابعاد ملک، عرض گذر و بناي ساختمان براي تعيين تعداد طبقات جواز ساخت، بررسي عقب نشيني، دريافت ابعاد جديد ملک، نقشه کشي با همکاري دفاتر نوسازي، دريافت تأييد نقشه، صدورمجوز نوسازي، تعهد به رعايت استانداردهاي بهينه‌سازي مصرف انرژي و رعايت اصول اسکلت‌بندي ساختمان ديگر مراحل نوسازي ملک هستند.
مالکان پس از طي اين مراحل مي‌توانند ساخت و ساز ملک را آغاز کنند. مسئول يکي از دفاتر نوسازي مي‌گويد همزمان با انجام ثبت‌نام، ما بررسي مي‌کنيم که نوسازي با توجه به مکان ملک، متراژ، دريافت پروانه ساخت و جوازها، چقدر هزينه دارد و همه جزئيات به اطلاع مالک مي‌رسد، مالکان با توجه به اينکه املاک واقع در بافت فرسوده هستند مي‌توانند با استفاده از بسته‌هاي تشويقي بدون پرداخت عوارض، مجوز نوسازي ملک را با 2 سال فرصت براي انجام ساخت و ساز دريافت کنند.
مسئولان سازمان نوسازي شهر تهران مهم‌ترين مانع در نوسازي را موضوع تجميع مي‌دانند که مخالفت مالکان، وجود چند ورثه براي يک ملک يا در اجاره بودن ملک از دلايل اصلي اين ممانعت است. به گفته اين مسئولان چنانچه ملک به‌صورت مشارکتي با سازنده ساخته شود بسته به محله و منطقه در محله بالا سهم به صورت 60 درصد براي مالک 40 درصد براي سازنده، در محله متوسط شهري سهم به‌صورت 50 به 50 و در محله‌هاي جنوبي سهم 60 درصدي براي سازنده و 40 درصدي براي مالک در نظر گرفته مي‌شود. تعداد واحدها هم بستگي به متراژ و عرض معبر دارد که در کمترين متراژها 3 واحد و با افزايش متراژ يک يا دو واحد تراکم تشويقي دارد. براي هر واحد نيز 50 ميليون تومان تسهيلات ساخت پرداخت مي‌شود.
طرح جايگزين نوسازي در بافت فرسوده
در همين حال رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران گفت: مشکلات بافت فرسوده با جابه‌جايي دستوري جمعيت از يک محله به محله ديگر حل نمي‌شود. محمدسالاري با تاکيد بر ضرورت احياي بافت‌هاي فرسوده اظهار کرد: برخي ساکنان بافت فرسوده از محل اسکانشان کسب درآمد دارند، چگونه مي‌توان آنها را به آپارتمان برد و دستوري اين افراد را جابه‌جا کرد. وي با بيان اينکه بافت فرسوده داراي اقتصادي پويا است، افزود: اقتصاد بسيار فعال غيررسمي‌در بافت فرسوده جريان دارد. بنابراين مجموعه‌اي از نهادها بايد در موضوع بافت فرسوده با هماهنگي يکديگر مشارکت کنند تا امور به سرانجام برسد. سالاري در گفتگو با ايرنا گفت: شيوه مداخله بافت فرسوده يکي از مشکلات نوسازي و بهسازي اين بافت است و هنوز مجموعه تصميم‌گيران به يک روش واحد براي آن به اجماع نرسيده‌اند.
اين عضو شوراي شهر تهران اضافه کرد: درخصوص انتخاب روش نوسازي بافت فرسوده مطرح است که بافت فرسوده را کلاً خراب و ساکنان آن را در محلات ديگري ساکن کنيم که اين ايده با قوانين و فرهنگ کشور ما امکان‌پذير نيست. عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته شيوه‌هاي مختلف مداخله در بافت‌هاي فرسوده را تجربه کرده‌ايم، عنوان کرد: گاهي نوسازي، گاهي بهسازي و بعد احيا، نوسازي و بهسازي و اکنون بحث بازآفريني شهري درباره بافت‌هاي فرسوده مطرح شده است. سالاري خاطر نشان کرد: بافت‌هاي فرسوده جزئي از بافت‌هاي ناکارآمد است؛ بافت‌هايي که حاشيه‌نشيني، سکونتگاه‌هاي غيررسمي‌و آسيب‌هاي اجتماعي در آن شکل مي‌گيرد. عضو شوراي شهر تهران طرح بازآفريني را الگوي خوبي خواند که به دنبال آن نوعي مديريت يکپارچه ايجاد شده و اظهار کرد: دولت بايد سهم خود را به‌صورت بسته تشويقي ارائه دهد تا سرمايه گذار به بافت فرسوده ورود کند. سالاري تاکيد کرد: براي انجام اين طرح شهرداري آمادگي دارد و ايجاد زيرساخت‌ها در حال انجام است؛ مشوق‌هايي نيز از جمله حذف عوارض صدور پروانه و ارائه يارانه به اجراي نماي ايراني- اسلامي‌از سوي شهرداري انجام شده است اما دولت وارد نشده و شهرداري مشکلي در انجام وظيفه خود ندارد.
ضرورت نوسازي بافت‌هاي فرسوده
از طرف ديگر نايب رئيس کميسيون عمران مجلس، با تاکيد بر ضرورت نوسازي بافت فرسوده شهري به عنوان وظيفه قانوني دولت، گفت: نوسازي بافت‌هاي فرسوده جايگزين تأمين مسکن براي اقشار متوسط و ضعيف جامعه نيست. قلي ا... قلي زاده در گفتگو با خانه ملت گفت: بازآفريني بافت فرسوده و ناکارآمد شهري جز وظايف دولت بوده که در قوانين بودجه سالانه و برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است. نايب رئيس کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه بهسازي بافت فرسوده در کشور به رونق مسکن و خروج بازار مصالح ساختماني از رکود مي‌انجامد، افزود: شکي در بهبود وضعيت بازار مسکن با ورود دولت به حوزه نوسازي بافت ناکارآمد شهري وجود ندارد اما موضوع مهم عملياتي نشدن اين مهم در سال‌هاي اخير است. ا... قلي زاده با تاکيد بر اينکه نوسازي بافت فرسوده شهري وظيفه قانوني دولت است، افزود: دولت نمي‌تواند با نوسازي اين واحدها وظيفه کلان و اصلي خود که ساخت مسکن براي اقشار متوسط و ضعيف جامعه است زير پا بگذارد. اين نماينده مجلس با بيان اينکه نوسازي بافت فرسوده و بازآفريني سازه‌هاي ناکارآمد شهري جايگزين مسئوليت اصلي دولت در ساخت مسکن ارزان براي خانه اولي‌ها و اقشار ضعيف جامعه نمي‌شود، تصريح کرد: دولت بايد در کنار عمل به تعهدات خود در خصوص نوسازي بافت فرسوده طرح مشخصي نيز در حوزه مسکن ارائه کند.
پیشروی آتش همچنان ادامه دارد؛
گروه اجتماعي: خودسوزي هورالعظيم در خاک عراق از 13 تير ماه آغاز شده است. با وجود ادامه دودگرفتگي شديد شهرهاي و روستاهاي خوزستان، عمليات اطفاي حريق در تالاب متوقف شده است. تا کنون بيش از 28 هزار هکتار از نيزارهاي هورالعظيم طعمه آتش شده و وزش باد موجب انتشار دود غليظ و بوي نامطبوع تا فاصله 110 کيلومتري و تا گستره 6 شهرستان، شده است. مرحله نخست عمليات آتش نشاني به وسيله 2 بالگرد و يک هواپيماي آبپاش از 29 تير تا سوم مرداد انجام شد و مرحله دوم از 11 تا 15 مرداد و يک روز بعد از سفر کلانتري رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به خوزستان متوقف شد. به گفته مسئولان عمليات اطفا تاثيري در خاموش شدن آتش نداشته بنابراين متوقف شده است. هورالعظيم، آخرين بازمانده تالاب‌هاي بين النهرين در جنوب غربي کشور در خوزستان قرار دارد. يک سوم اين تالاب در ايران و دو سوم در عراق واقع شده است. اين تالاب از رودخانه کرخه و دجله آب مي‌گيرد اما در اين سال‌ها حقابه آن به شدت کاهش يافته است. تابستان امسال هيچ آبي از کرخه به اين تالاب وارد نشده و بخش عراقي آن نيز کاملا خشک است.
فرماندار هويزه گفت: آمار مراجعان به دليل عارضه تنفسي ناشي از دود آتش سوزي تالاب هورالعظيم به مراکز درماني، به بيش از 250 نفر رسيده است. ناظم ثبوتي در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: اين افراد طي يک ماه گذشته که تالاب هورالعظيم در خاک عراق دچار آتش‌سوزي شده به مراکز درماني و درمانگاه‌ها مراجعه کرده و تحت معالجه قرار گرفته‌اند. وي افزود: از زمان آغاز آتش‌سوزي هور و دود گرفتگي، همه دستگاه‌ها به ويژه مراکز درماني به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. به گفته وي، آتش در حال پيشروي در تالاب است که بيشتر در بخش‌هاي شمالي هورالعظيم قرار دارد.
ثبوتي درباره توقف عمليات اطفاي حريق توسط بالگردها و هواپيماي آبپاش نيز گفت: رهاسازي آب از سد کرخه و از سهم آب بخش ايراني هورالعظيم براي مرطوب کردن بخش عراقي اين تالاب در دست بررسي است اما هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم. وي اضافه کرد: گروهي از کارشناسان محيط زيست و اداره کل بحران استان در حال بررسي اين مساله هستند که آيا رهاسازي آب، در آبگيري نقاط دود و آتش در خاک عراق موثر خواهد بود يا اينکه دنبال گزينه‌هاي ديگر بايد رفت. ثبوتي با اشاره به وجود دايک مرکزي به طول حدود 130 کيلومتر بين بخش ايراني و عراقي هورالعظيم، اظهار داشت: با احداث اين دايک تغييراتي در مسير طبيعي حرکت آب و يکپارچگي تالاب بوجود آمده است، به همين دليل قرار است دريچه‌هاي مشخصي از دايک براي تخليه آب تعيين شود.
علي‌اصغر مونسان، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي‌گويد: طرح تعطيلات زمستاني يکي از موضوعات مهمي‌است که مي‌تواند به توزيع گردشگري در نقاط مختلف کشور کمک شاياني کند. ما در حال حاضر ما موافقت اوليه وزارت آموزش و پرورش را براي اين موضوع گرفته‌ايم اما اگر لازم باشد مجلس به موضوع ورود کند، اجراي آن امسال عملي نيست. وي در پاسخ به اين پرسش که باتوجه به جاذبه‌هاي فوق‌العاده کشور آيا برنامه‌اي براي ايجاد زيرساخت‌ و معرفي اين مناطق که مي‌تواند مردم را در فصل‌هاي مختلف راغب به سفر در نقاطي غير از شمال کشور کند، وجود دارد، به ايلنا گفت: يکي از موضوعات مهمي‌که مي‌تواند به توزيع گردشگري در نقاط مختلف ازجمله جنوب کشور کمک کند؛ طرح تعطيلات زمستاني است. اين مناطق در فصل تابستان که مدارس تعطيل است، فوق‌العاده گرم هستند و کسي به آنجا سفر نمي‌کند. پس فصل خوب براي سفر به جنوب؛ نيمه دوم سال است که به‌دليل باز بودن مدارس خيلي امکان سفر براي مردم وجود ندارد. اما طرح تعطيلات زمستاني مي‌تواند فوايد زيادي را براي ما ايجاد کند به همين دليل پيگير تصويب آن هستيم. البته اين طرح با آن طرح زمستاني سابق کاملا تفاوت داشته و ما آن را ساده‌سازي و کوچک کرده‌ايم تا مشکلاتش کم شود و بتوانيم هرچه زودتر تاييديه آن را بگيريم. معاون رئيس‌جمهور درباره جزئيات اين بسته پيشنهادي گفت: پيشنهاد ما اين است که در نيمه دوم دي ماه؛ مدارس صرفا يک هفته تا ۱۵ روز تعطيل شوند.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از ارائه آمار خلاف واقع از سوي برخي مسئولان حوزه سلامت در مورد کمبود دارو از آن تحت عنوان عاملي در جهت خودتحريمي‌ياد کرد. ذبيح‌ا... نيکفر در گفتگو با خانه ملت، در تحليل اظهارنظري مبني بر اينکه صنعت دارو از «خود تحريمي» آسيب مي‌بيند، گفت: ادعاي تحريم که تا قبل از اعمال تحريم‌ها ايجاد شد بر وضعيت بازار دارو تاثيرگذار بود، تاجايي که برخي داروها کمياب شدند و قيمت ساير داروها نيز افزايش پيدا کرده و مشکلاتي را براي بيماران ايجاد کرد. اين نماينده مجلس ادامه داد: تغييرات ايجاد شده در بازار دارو ناشي از خودتحريمي‌است، در حالي که افراد بايد در کشور ارق ملي داشته باشند و تنها به دنبال تجارت و تامين منافع شخصي خود نباشند. وي يادآورشد: بي‌ترديد افراد در حوزه سلامت با هدف خدمات‌رساني فعاليت دارند و کسب درآمد و نگاه اقتصادي اولويت آنها نيست، اما متاسفانه عده‌اي سوداگر به اين حوزه راه پيدا کرده‌اند و نظارت دقيقي هم در اين زمينه وجود ندارد. نيکفر گفت: در حوزه دارو آماري از کمبود اقلام دارويي ارائه شده که نتيجه آن ايجاد انبار خانگي داروها است.
سيدمحمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه معلمي‌که دغدغه شغل دوم دارد نمي‌تواند راه و رسم زندگي را تمرين کند، عنوان کرد: اگر مديران و معلمان دغدغه رفع فضاي فيزيکي مدارس را دارند چون مي‌خواهند اين مکان به محلي براي فراگيري مهرباني و مدارا کردن تبديل شود. بطحايي با اعلام اينکه آموزش و پرورش بايد رقابت‌هاي فردي را کنار بگذارد، ادامه داد: اگر مي‌گويم در نظام آموزش و پرورش نشانه‌هاي ورشکستگي پيداست بدين خاطر است که متاسفانه براي مديران مدارس متغيرهاي بسياري را به وجود آورده‌ايم. وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه بارها به افرادي که به معلمان و مديران مدارس انتقاداتي دارند گفته‌ام نمي‌خواهم درس بدهيد و دانش آموزان را درگير فرآيندهاي يادهي و يادگيري کنيد فقط دانش آموزان را پس از دو ساعت از يک کلاس درس سالم بيرون بياوريد، افزود: يکي از مسائل جدي ما در شهرهاي بزرگ برقراري نظم و انضباط در مدارس است.