راسته کفاشان
شجري از کاهش ۷۰ درصدي حجم توليد کفش‌هاي دست دوز به دليل نرسيدن مواد اوليه خبر داد. به نقل از صداوسيما، رسول شجري رئيس اتحاديه توليد کنندگان و فروشندگان کفش دست دوز، با اشاره به اثرات منفي نوسانات ارز و تامين نشدن مواد اوليه اين صنف، افزود: به دليل نرسيدن مواد اوليه به توليدي‌هاي کفش، حجم توليد بيش از ۷۰ درصد کاهش يافته است. وي با اشاره به تامين ۳۰ درصد مواد اوليه توليد کفش از طريق واردات گفت: اين مواد بسيار مهم و بخش اصلي توليد کفش را تشکيل مي‌دهند. شجري با اشاره به بسته شدن بخش عمده‌اي از توليد‌هاي کفش به دليل نبود مواد اوليه ادامه داد: براساس بند ۵ بخشنامه ارزي دولت وارد کنندگان بايد مابه التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ توماني با نرخ ارز ثانويه را پرداخت کنند که اين موضوع در توان مالي اين افراد نيست. رئيس اتحاديه توليد کنندگان و فروشندگان کفش دست دوز با بيان اينکه اين روند نبايد باعث ايجاد بيکاري شود گفت: راهکارهايي از سوي دولت ارائه شده اما هنوز هيچ کدام عملياتي نشده است.
بانک
مديرعامل بانک کشاورزي گفت: در سال 96 با بودجه‌اي که دولت تخصيص داد و بخشودگي‌هاي بانک کشاورزي 400 هزار پرونده معوق زير صد ميليون تومان که از سال‌هاي قبل بلاتکليف مانده بود، تعيين تکليف شد. روح اله خدارحمي‌در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرين وضعيت طرح بخشودگي جرائم و معوقات بانکي در بانک کشاورزي، خاطرنشان کرد: در راستاي اجراي تبصره 16 قانون در سال گذشته با توجه به تسهيلاتي که دولت و مجلس فراهم کردند قرار شد تا سود سال‌هاي گذشته معوقات به حساب دولت گذاشته شود و بانک کشاورزي هم وجه التزام خود را بخشيد تا بتوانيم اصل پول را وصول کنيم. وي اضافه کرد: نزديک به 400 هزار پرونده معوق را در سال 96 تعيين تکليف کرديم و امسال هم اين موضوع در قانون وجود دارد که منتظر تخصيص بودجه براي اجراي دوباره آن هستيم. مديرعامل بانک کشاورزي همچنين از طرح جديدي براي تعيين تکليف بدهکاران بانکي بالاي يکصد ميليون تومان خبر داد و افزود: تسهيلاتي را براي مشتريان بانک با توجه به شرايط اقتصادي کشور در نظر گرفته‌ايم که با پرداخت 20 درصد از اصل بدهي بتوانيم باقيمانده آن را دوباره تقسيط مجدد کنيم.
عمران
دستاورد سفر يک روزه رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) به استان فارس افتتاح 2 طرح توانمندسازي اقتصادي و اشتغال‌زايي، امضاي تفاهم نامه توانمندسازي اقتصادي و زيربنايي به ارزش ۶۵۰۰ ميليارد ريال با استاندار فارس ، آغاز عمليات اجرايي ساخت 20 مدرسه برکت است و هبه‌ي اراضي مسکوني به عنوان هديه‌ي مقام معظم رهبري به 200 خانوار شهرستان سعادت‌شهر است. به گزارش تجارت، محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) طي مراسمي‌که به همين منظور برگزار شده بود با تأکيد بر اينکه عمده فعاليت اين ستاد در حوزه‌ ايجاد کسب و کار، توانمندسازي اقتصادي و اشتغال‌زايي در مناطق کم‌تر برخوردار است، گفت: يکي از طرح‌هاي اشتغال‌زايي ما علاوه بر حمايت از کارآفرينان در طرح‌هاي اقتصادي بنگاه‌محور، فعاليت‌هاي اجتماع‌محور است که در حال حاضر در بسياري از استان‌هاي کشور اجرايي شده و تا پايان سال 10 هزار فرصت شغلي مستقيم ايجاد خواهد شد. مخبر يکي ديگر از طرح‌هاي اشتغال‌زايي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) را طرح‌هاي توانمندسازي اقتصادي بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در اين طرح سرمايه‌گذاري و مشارکت اقتصادي در طرح‌هاي توليدي 31 استان در حال انجام است و اين پروژه‌ها در نهايت به خود مردم واگذار خواهد شد. وي راهبرد اصلي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) را واگذاري امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنابر توصيه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمي‌کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) است. براساس تفاهم‌نامه‌اي که در جريان سفر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام و استاندار فارس به امضا رسيد، ستاد اجرايي فرمان امام در اجراي طرح‌هاي اقتصادي و زيربنايي تا مبلغ 3500 ميليارد ريال در استان مشارکت خواهد کرد. شايان ذکر است، ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 127 طرح شامل 7 طرح در حوزه‌ي توانمندسازي اقتصادي، 114 پروژه‌ در زمينه‌ي امور زيربنايي، فرهنگي، سلامت و بهداشت و درمان، از جمله احداث بيمارستان 120 تخت‌خوابي شهرستان ني‌ريز و 4 پروژه‌ي سرمايه‌گذاري گروه توسعه‌ي اقتصادي تدبير را با حجم سرمايه‌گذاري 26 هزار و 654 ميليارد ريال در استان فارس به اجرا درآورده و يا در دست اقدام است.
نمایشگاه
نمايشگاه و جشنواره بين المللي قهوه ايران، فردا با حضور و مشارکت شرکت‌هاي معتبر، مديران و نمايندگان اصلي برندهاي مطرح داخلي و بين المللي و همچنين ده‌ها شرکت توليدي و خدماتي داخلي و خارجي در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز بکار مي‌کند. به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع‌رساني نمايشگاه و جشنواره بين المللي قهوه ايران؛ در اين نمايشگاه و در کنار شرکت‌هاي داخلي، شرکت‌هايي از کشورهاي ايتاليا، ترکيه، برزيل، دانمارک، فرانسه و سوئيس حضور دارند و توليدات و صنايع خود را در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌دهند. رئيس ستاد برگزاري نمايشگاه و جشنواره قهوه ايران با بيان اينکه اين نمايشگاه بزرگترين رويداد تخصصي قهوه خاورميانه محسوب مي‌شود، گفت: همزمان با اين نمايشگاه و جشنواره، مسابقات بزرگ باريستايي (قهوه چي) ايران جهت انتخاب برترين باريستاي کشور با حضور داوران و چهره‌هاي مطرح جهان برگزار خواهد شد. اصغري افزود: در اين نمايشگاه انواع ماشين آلات رست و فرآوري قهوه، انواع ماشين آلات کافي شاپ، انواع قهوه فوري و برندهاي معتبر داخلي جهاني قهوه، انواع صنايع، دستگاه‌ها و تجهيزات توليد و عرضه قهوه و چاي از جمله انواع دانه قهوه، دستگاه قهوه ساز اتوماتيک خانگي، ماشين آلات ودستگاه‌هاي قهوه ساز صنعتي تمام اتوماتيک، انواع دستگاه آسياب قهوه، ماشين‌ها و دستگاه‌هاي بسته بندي پودر قهوه و همچنين خط تبديل و توليد قهوه و چاي در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت. نمايشگاه و جشنواره بين المللي قهوه ايران از فردا تا 31 مرداد ماه هر روز از ساعت15 تا 21 در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران واقع در بوستان گفتگو آماده بازديد علاقمندان است.
نخستين پرواز هواپيماهاي برجامي
‌در مسير تهران - مشهد
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پروازهاي پنج فروند هواپيماي اي تي آر (ATR) در مسيرهاي داخلي از امروز با انجام نخستين در مسير تهران به مشهد آغاز شد. نخستين پرواز هواپيماهاي برجامي‌از تهران به مشهد کليد خورد.اين پنج فروند هواپيماي اي تي آر برجامي‌که روز 14 مرداد ماه امسال وارد کشور شدند ، طبق سنوات گذشته براي آغاز سفرهاي هوايي در مسيرهاي مختلف، نخستين پرواز خود را با تعدادي از آزادگان سرافراز کشورمان به عنوان ميهمانان ايران اير، به مشهد مقدس انجام دادند. با اجرايي شدن برجام و توافق هسته‌اي ، شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران تاکنون 13 فروند هواپيماي جديد را از شرکت اي تي آر تحويل گرفته و همه اين هواپيماها هم اکنون در مسيرهاي کوتاه و محروم مناطق مختلف کشور پرواز مي‌کنند. هواپيماي ATR72-600 براي نخستين بار در سال 2010 ميلادي وارد ناوگان هوايي جهان شد و اين هواپيما منطبق با آخرين فناوري و جديدترين سيستم‌هاي رفاهي و ايمني در صنعت هواپيمايي جهان در بسياري از کشور‌هاي جهان پرواز مي‌کند. مدل سفارشي ايران اير قادر است 72 نفر را تا مسافت يک هزار و 528 کيلومتر جا به جا کند و به دليل استفاده از موتورهاي ملخي بسيار کم مصرف، ايمن و پيشرفته بوده و هزينه‌هاي عملياتي آن به شدت پايين و مقرون به صرفه است. اين هواپيما قادر است در همه شرايط جوي پرواز کند و به دليل مجهز بودن کابين خلبان به نمايشگرهاي بسيار پيشرفته، امکان فرود در سخت‌ترين شرايط جوي را نيز دارد. پس از اجراي توافق برجام در دي ماه 1394، ايران توانست پس از رفع تحريم‌هاي آمريکا در زمينه خريد هواپيماهاي تجاري و مسافري، سه قرارداد خريد هواپيما با شرکت‌هاي بوئينگ، ايرباس و اي تي آر در مجموع به ميزان 200 فروند هواپيماي جديد را منعقد کند که سهم شرکت ايتاليايي اي تي آر، 20 هواپيما بود. در ٢سال و نيم گذشته 13 فروند از اين هواپيماهاي سبک تحويل هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ايران شد. ايرباس نيز تاکنون سه فروند از هواپيماهاي خريداري شده ايران را تحويل داده است و به اين ترتيب با ورود هواپيماهاي جديد، تعداد هواپيماهاي پسابرجامي‌ناوگان هوايي ايران به 16 فروند افزايش يافته است. «برونو لومر» وزير اقتصاد و دارايي فرانسه نهم مرداد ماه سال جاري ضمن ابراز اميدواري نسبت به تحويل هشت فروند هواپيماي اي تي آر به ايران، تاکيد کرد به دنبال چراغ سبز واشنگتن در اين باره هستيم و انتظار است3 فروند ديگر از اين هواپيماها در آينده به ايران اير تحويل شود.
کارگردان «کيف انگليسي» درگذشت
ضياءالدين دري کارگردان پيشکسوت سينما و تلويزيون دارفاني را وداع گفت. به گزارش مهر، ضياءالدين دري کارگردان سينما و تلويزيون که مدتي به‌دليل فرآيند درماني در بيمارستان بستري بود، (جمعه ۲۶ مرداد) دارفاني را وداع گفت. نويد دري فرزند اين هنرمند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاييد اين خبر،‌ دليل آن را عفونت پس از پيوند کبد اعلام کرد. دري کارگردان سريال‌هاي زيادي در حوزه تاريخ معاصر است که از جمله آنها مي‌توان به «کيف انگليسي» و «کلاه پهلوي» اشاره کرد.