حجت‌اله صيدي تشريح کرد؛
مديرعامل بانک صادرات ايران اقدامات انجام شده ماه‌هاي اخير براي سودآوري اين بانک را تشريح کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي افزايش منابع، افزايش نرخ موثر تسهيلات، افزايش منابع ارزان قيمت، اصلاح ساختار مالي، بهبود ترکيب تسهيلات اعطايي، وصول مطالبات، ارائه محصولات جديد، کنترل هزينه‌ها و استفاده بهينه از نيروي انساني بانک را از جمله مهمترين راهبردهاي چند ماهه اخير اين بانک براي تحقق اهداف کوتاه مدت و ميان مدت بانک اعلام کرد.
وي در خصوص فعاليت‌هاي انجام شده براي توقف روند زيان‌دهي بانک، گفت: براي توقف روند افزايش زيان‌دهي، بايد چند کار به صورت متوازن و همزمان انجام مي‌شد. يکي از اين موارد، افزايش منابع است، زيرا افزايش منابع، قدرت تسهيلات‌دهي بانک را بالا ميبرد و ميتواند به درآمدزايي بيشتر منجر شود. روند افزايش منابع در بانک شروع شده است. اقدام ديگر، تنظيم نرخ مؤثر تسهيلات با توجه به بهاي تمام‌شده پول است که اين کار هم صورت گرفته است. اقدام ديگري که لازم بود انجام شود، افزايش وزن منابع ارزان‌قيمت نسبت به منابع گران‌قيمت بود. در اين زمينه هم شبکه بانک صادرات ايران در مجموع موفق بوده است. جذب منابع ارزان‌قيمت در برخي استان‌ها و مناطق به خوبي صورت گرفته است.
صيدي افزود: با افزايش منابع، ميزان اضافه‌برداشت از منابع بانک مرکزي کاهش پيدا کرده و آن را به صفر رسانديم. بنابراين در يکي از هزينه‌هاي مهم مالي هم صرفه‌جويي کرديم. اقدام ديگر، تعيين ترکيب تسهيلات بود؛ يعني بايد به‌گونه‌اي اقدام شود که ترکيب اعطاي تسهيلات از قبيل خريد دين، جعاله، مرابحه، فروش اقساطي و اجاره به شرط تمليک به‌گونه‌اي باشد که در مجموع درآمد بانک را بالا ببرد. مورد ديگر مديريت هزينه‌ها بود که فرآيند منطقي‌سازي هزينه‌ها همچنان در حال انجام است. در مجموع اميدواريم بتوانيم با افزايش درآمدها و کاهش هزينه‌ها، وارد مرحله سوددهي شويم. مجموعه اين عمليات، روند افزايش زياندهي بانک صادرات ايران را متوقف کرد. بحث تعيين تکليف مطالبات هم از جمله کارهايي بود که در اين زمينه صورت گرفته است. در واقع وقتي مطالبات تعيين تکليف ميشود، ذخيره مربوطه‌اش آزاد شده و ممکن است منافعي هم به‌وجود بيايد. مجموعه آنچه گفته شد، اقداماتي بود که به عنوان برنامه‌هاي کوتاه‌مدت شروع کرديم و ما را در آستانه نقطه سربه سري درآمدها و هزينه‌ها قرار داده و اميدواريم تداوم آن منجر به سوددهي شود.
وي افزود: بانک صادرات ايران در پايان خرداد امسال به هدف کاهش نرخ زيان‌دهي رسيده است به نحوي که در اين مقطع زماني رقمي‌در حدود دو هزار ميليارد ريال نسبت به مدت مشابه سال قبل از زيان بانک کاسته شده و عملا روند زيان‌دهي کندتر شده است. در اين راستا ميزاني از افزايش منابع را هدف قرار داده بوديم که به آن دست پيدا کرديم. در مورد فروش اموال و دارايي‌هاي مازاد، موفقيت‌هاي خوبي داشتيم. قرار بود تا پايان خرداد چند کار انجام شود؛ از جمله برگزاري مجامعي که عقب افتاده بود، که در انجام عمده موارد ذکر شده موفق بوده‌ايم. در اين مدت هم توانستيم دارايي‌هاي مازاد را تا حدودي تعيين تکليف کنيم، هم مجامع را برگزار کنيم و نماد بانک را در بورس باز کنيم. صيدي تصريح کرد: اميدوارم در پايان سال ٩٧ به طور قابل توجهي از زيان بانک کاسته شده و شايد حتي بتوانيم از محدوده زيان خارج شويم و در سال ٩٨ بتوانيم سود ايجاد کنيم. من خيلي اميدوارم و اينها را شدني ميدانم.
برگزاري گردهمايي رابطان آموزشي
و روابط عمومي‌شعب ايران معين
گردهمايي رابطان آموزشي و روابط عمومي‌شعب شرکت بيمه ايران معين 24 و 25 مرداد در دفتر ارتباطي تهران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران معين، در اين گردهمايي رابطان آموزشي و خبري شعب شرکت با کاربرد نرم‌افزار BI، نرم افزار جام، پرتال جديد شرکت و اصول اوليه خبرنويسي و عکاسي خبري آشنا شدند. آقاي ابراهيم حميدي مديرعامل شرکت در ديدار با همکاران شعب ضمن اشاره به ضرورت برگزاري چنين نشست‌هاي آموزشي اظهار داشت: آموزش امري است مستمر و تمام نشدني و الزام به يادگيري امري هميشگي است. وي افزود: از آنجاييکه موفقيت هر شرکت حاصل کار نيروي انساني آن شرکت است، ما همواره سعي کرده‌ايم که هيچ محدوديتي براي آموزش کارکنان وجود نداشته باشد؛ زيرا آموزش مداوم کارکنان بهبود مستمر عملکرد شرکت را در پي خواهد داشت.
بيمه نوين ۲ ميليارد و پانصد ميليون ريال خسارت بيمه عمر پرداخت کرد
بيمه نوين خسارت ۲ ميليارد و پانصد ميليون ريالي بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري را پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، اين شرکت چک خسارت بيمه‌نامه عمر و سرمايه گذاري، بيمه شده اروميه‌اي خود را که پس از گذشت يک ماه از خريداري بيمه نامه در حادثه تصادف جاده‌اي فوت کرده بود، به خانواده وي تقديم کرد. پس از بررسي مدارک موجود و طي مراحل قانوني پرونده، چک خسارت ۲ ميليارد و پانصد ميليون ريالي بابت سرمايه فوت و اندوخته بيمه نامه به وراث قانوني بيمه شده پرداخت شد.
محمد امينيان؛ رئيس شعبه اروميه بيمه نوين ضمن اظهار همدردي با خانواده متوفي در اين خصوص گفت: پس از آنکه بيمه شده بيمه عمر و سرمايه گذاري شرکت بر اثر حادثه تصادف جاده‌اي فوت مي‌کند، در کوتاه‌ترين زمان ممکن پرونده بررسي و برآورد خسارت جهت ايفاي تعهدات به ذي نفعان بيمه نامه تشکيل شد.
تهيه بيمه نامه عمر بيمه دانا
از محل خسارت فوت
يک بيمه‌گذارشرکت بيمه دانا، مبلغ خسارت بيمه‌نامه عمر همسر خود را به تهيه بيمه‌نامه عمر براي فرزندان خود اختصاص داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، منيره عرب‌عاملي، همسر مرحوم ابوالفضل عرب‌انصاري بيمه‌گذار و ورثه آن مرحوم در يک اقدام کم سابقه و ارزشمند تصميم گرفت کل مبلغ دريافتي بابت خسارت بيمه‌نامه عمر همسر خود را که 750 ميليون ريال مي‌شود، به خريد بيمه‌نامه عمر براي فرزندان خود اختصاص دهد. وي در گفتگويي اظهار داشت: مرحوم عرب‌انصاري در شاهرود شغل آزاد داشت و داراي يک فقره بيمه‌نامه عمر بود که پس از فوت وي، تصميم گرفتيم براي" مريم و مينا"، دختران آن مرحوم که 7 و 4 سال سن دارند، و با پرداخت حق بيمه به صورت يکجا به مدت بيست سال، فرزندان خود را تحت پوشش بيمه عمر اين شرکت قرار داديم.



تجليلِ شهرداري و شوراي اسلامي‌شهر پرند
از زوج کارمند به مناسبت روز ازدواج
تجارت-پرند:همزمان با سالروز ازدواج حضرت اميرالمومنين علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور سرپرست شهرداري پرند، رئيس کميسيون سلامت و بانوان شوراي شهر پرند، معاونت فرهنگي و اجتماعي، معاونت اداري – مالي و برخي از مسئولين، مراسمي‌جهت تجليل از زوج جوان کارمند شهرداري برگزار شد. علي کيواني - پرند، همزمان با آغاز هفته ازدواج و به همت معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري پرند، در راستاي گراميداشت سالروز ازدواج دو زوج آسماني و ارج نهادن به امر مقدس ازدواج، با توجه به مشابهت اسمي‌اين زوج، از آقاي علي ولايي و خانم فاطمه غفاري تجليل به عمل آمد.
بسته رفاهي کارکنان قراردادي شرکت بزودي پرداخت مي‌شود
مديرعامل و رئيس هيات مديره شرکت ملي حفاري ايران گفت: بسته رفاهي کارکنان قراردادي شرکت بر اساس دستور العمل وزارت نفت محاسبه و در قالب فيش‌هاي حقوقي ماهيانه پرداخت مي‌شود . مهندس سپهر سپهري با اشاره به ابلاغيه مقام عالي وزارت نفت در زمينه پرداخت بسته رفاهي بهبود معيشت کارکنان قراردادي مدت موقت صنعت نفت، افزود: تلاش بر اين است که اين پرداختي‌ها هم زمان با ساير شرکت‌هاي تابع صنعت نفت صورت پذيرد . وي اظهار کرد: موارد مربوط با علي الحساب کمک رفاهي و متمم کمک رفاهي و اياب و ذهاب از ارديبهشت ماه محاسبه و وجه مربوط به بيمه تکميلي درمان و بيمه عمر از مردادماه محاسبه مي‌گردد . سپهري گفت: اجرايي شدن اين بسته اقدام موثري از سوي وزير محترم نفت در جهت ايجاد انگيزه ميان کارکنان سختکوش شرکت مي‌باشد .مديرعامل و رئيس هيات مديره شرکت ملي حفاري ايران افزود: اين شرکت تلاش دارد تا در چارچوب ضوابط وزارت نفت و شرکت ملي نفت ايران نسبت به اتخاذ راهکارهايي در راستاي اهتمام هر بيشتر به مسائل رفاهي و معيشتي کارکنان خود مبادرت نمايد و در اين ارتباط در چند ماه اخير اقداماتي انجام و مورد توجه همکاران قرار گرفته است .
بانک صادرات استان مرکزي 11000 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرد
تجارت-استان مرکزي:مديرشعب بانک صادرات استان مرکزي گفت: 11 هزار ميليارد ريال تسهيلات توسط بانک صادرات اين استان در حوزه‌هاي مختلف به متقاضيان پرداخت شده است.«امين ترابي» افزود: 15 هزار ميليارد ريال منابع در بانک صادرات استان مرکزي وجود دارد که تا کنون 70 درصد اين منابع در راستاي رفع مشکلات و ايجاد رونق اقتصادي در واحدهاي توليدي، تسهيل در امر ازدواج جوانان، ايجاد اشتغال، بهسازي و نوسازي مسکن روستايي استان به صورت تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار گرفته است.وي ادامه داد: 133 هزار و 700 ميليون ريال تسهيلات ازدواج امسال در راستاي تسهيل در امر ازدواج جوانان به 848 نفر پرداخت شده است.مديرشعب بانک صادرات استان مرکزي ياد آور شد: 349 هزار و 310 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج سال گذشته به سه هزار و 299 نفر از زوج‌هاي جوان استان مرکزي پرداخت شد.ترابي افزود: 13 هزار ميليون ريال تسهيلات اشتغازايي روستايي نيز در سال گذشته به 71 نفر از مددجويان کميته امداد امام خميني(ره) و 12 هزار و 500 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي به 70 نفر از مددجويان بهزيستي پرداخت شده است.وي گفت: چهار هزار و 545 ميليون ريال نيز در اين مدت به ستاد ديه استان مرکزي به منظور آزادي 10 نفر از زندانيان جرايم غير عمد، 152 هزار و 200 ميليون ريال در قالب 245 فقره تسهيلات اقشار ويژه، يکهزار و 542 ميليارد ريال در قالب 92 فقره تسهيلات رونق توليد به مشتريان بانک صادرات استان پرداخت شده است.
به‌منظور اجراي هرچه بهتر طرح اشتغال پايدار روستايي جلسه هم‌انديشي مديران عامل بانک‌هاي عامل به ميزباني بانک توسعه تعاون برگزار شد. مديرعامل بانک توسعه تعاون در اين جلسه با اشاره به عملکرد اين بانک در اين حوزه، آن را مثبت ارزيابي کرد و افزود: بانک توسعه تعاون از ابتداي شروع طرح با تشکيل کارگروه اشتغال پايدار روستايي متشکل از مشاور مديرعامل و مديران ستادي توانست با شناسايي نقطه‌ضعف‌ها و تقويت نقاط قوت روند رسيدگي به پرونده‌ها را تسريع ببخشد. وي همچنين خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در اين مدت با دعوت از استان‌ها از سوي ستاد و بررسي موردي پرونده‌ها عملکرد اين استان‌ها را بهبود بخشيد تا روند ارائه تسهيلات به‌صورت يکدست در تمامي‌استان‌ها اجرا گردد با حضور مديران عامل بانک‌هاي کشاورزي، پست‌بانک، صندوق کارآفريني اميد پس از ارائه گزارش عملکرد کليه بانک‌ها توسط معاونت اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي عملکرد بانک‌ها در اين خصوص مثبت ارزيابي گرديد.
حسين عسكري عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن گفت : 60 درصد از تسهيلات صندوق توسعه ملي براي طرح‌هاي نيروگاهي با عامليت اين بانك پرداخت مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، وي كه در مراسم افتتاح واحد گازي نيروگاه سيكل تركيبي غرب مازندران (نوشهر) سخن مي‌گفت افزود: بانك صنعت و معدن در اين حوزه هم تاكنون 3 واحد آب شيرين كن را با ظرفيت 430 هزار متر مكعب در روز تامين اعتبار كرده كه در حال اجرا هستند.
وي تصريح كرد: بانك صنعت و معدن آماده است هماهنگ با سياست‌هاي وزارت نيرو طرح‌هاي آب شيرين كن را با ظرفيت تا دوميليون مترمكعب در روز تامين اعتبار كند. عسكري تامين اعتبار نيروگاه‌هاي خورشيدي، بادي و توليد برق از انرژي‌هاي نوين را از سياست‌هاي بانك صنعت و معدن برشمرد.
رئيس سازمان بهزيستي کشور از خدمات بانک سينا در حمايت از نيازمندان و آسيب ديدگان سوانح و بلاياي طبيعي قدرداني کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، رئيس سازمان بهزيستي کشور در لوح تقدير اهدايي خود به مهندس پيشرو مديرعامل بانک سينا خاطرنشان کرده است: از حسن نيت، همراهي و همدلي موثر و هميشگي جنابعالي به ويژه ايجاد بستر مناسب جذب مشارکت‌هاي مردمي‌از طريق خدمات نوين بانکداري به منظور حمايت از نيازمندان و آسيب ديدگان از سوانح و بلاياي طبيعي در سالي که گذشت، قدرداني مي‌نمايم. گفتني است بانک سينا در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي اقدامات موثري را در حوزه سلامت و رفاه اجتماعي به سرانجام رسانده است که اهداي 51 دستگاه آمبولانس به مناطق کمتر برخوردار کشور در دو سال اخير و همچنين کمک به آسيب ديدگان زلزله و سيل در سال گذشته از جمله اين اقدامات بوده است.
معاون شعب و توسعه بازاريابي بانک شهر از بهينه سازي مکان شعب ، باجه‌ها و پيشخوان‌هاي شهرنت اين بانک خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي، عيسي قهرماني چابک با اعلام اين خبرگفت: در راستاي جلب رضايت هرچه بيشتر مشتريان شبکه بانکي و شهروندان در شهرهاي مختلف کشور تلاش شده تا با استفاده از روش‌هاي علمي‌و با توجه به معيارها و عوامل مؤثر ؛ بهينه سازي مکان شعب ، باجه‌ها و پيشخوان‌هاي شهرنت در دستورکار قرار گيرد. وي با بيان اينکه هم اکنون 256 شعبه بانک شهر در سراسر کشور مشغول خدمات دهي به هموطنان است،تصريح کرد: تمامي‌اين شعب از فضايي مناسب و مجهز به آخرين امکانات بانکداري الکترونيک و نوين برخوردار هستند. همچنين 86 باجه بانک شهر در راستاي تکريم مشتريان و به منظور جلوگيري از هدر رفت زمان و کاهش مسافرت‌هاي غير ضروري درون شهري و ارائه خدمات يکپارچه و مطلوب بانکي در کشور فعاليت مي‌کنند. وي در ادامه از فعاليت بيش از 350 پيشخوان شهرنت در بيش از 180 شهر کشور خبرداد و گفت:با توجه به استقبال گسترده شهروندان از خدمات پيشخوان‌هاي شهرنت، درخواست‌هاي به دست آمده درخصوص نصب پيشخوان مورد بررسي قرار گرفته و در صورت دارا بودن اين شرايط، اقدامات لازم جهت افتتاح پيشخوان شهرنت صورت مي‌پذيرد.
بانک ملي ايران با جهش ويژه در عصر ديجيتال، سامانه‌هايي را طي يک سالگي دولت دوازدهم رونمايي کرد که مي‌توان اين دستاوردها را آغاز تحولي بزرگ در نظام بانکداري کشور قلمداد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، بهمن ماه سال گذشته بزرگترين رويداد سالانه بانک در حوزه بانکداري ديجيتال موسوم به «ملي شو» برگزار و چندين دستاورد بزرگ در عرصه ديجيتال و بانکداري با هدف مشتري مداري با استفاده از تازه‌ترين تکنولوژي‌هاي روز دنيا رونمايي شد. «کارت بانک سکه»، «توريست کارت»، دستگاه‌هاي VTM و CSR، «ملي بازار»، «شعبه نوجوان»، «چمدان سيار» و «سامانه 60» از جمله دستاوردهاي رونمايي شده در اين مراسم بود.
«بام» سامانه‌اي منحصر به فرد در نظام بانکداري الکترونيک است که از زمان راه اندازي تا کنون به شدت مورد استقبال کاربران و مشتريان بانک قرار گرفته است. نرم افزار "بله" نيز در راستاي تاکيد برنامه‌هاي توسعه پنج ساله کشور بر تحقق دولت الکترونيک و نقش غيرقابل انکار نظام بانکي در اين زمينه، تحولي جدي در بانکداري الکترونيک و بومي‌سازي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کرد. بانک ملي ايران در يک سال ابتداي دولت دوازدهم سياست توسعه فرهنگ ديجيتالي را دنبال کرد و تاکيدات دولت در اين زمينه را سرلوحه اقدامات خود قرار داد تا بتواند حضوري پررنگ تر در عرصه بانکداري ديجيتال داشته باشد.