مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي بیان کرد؛
با حضور مديرعامل بانك اقتصادنوين؛ مدرسه "مهر نوين" در روستاي کمبيل شهرستان ميناب مورد بهره‌برداري قرار گرفت هم زمان با هفدهمين سالگرد تاسيس بانک اقتصادنوين و در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، پانزدهمين مدرسه اين بانک با نام "مهرنوين" در روستاي کمبيل شهرستان ميناب استان هرمزگان مورد بهره‌برداري قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در آيين افتتاح اين مدرسه که با حضور جمعي از مقامات و مسئولين کشوري و استاني برگزار شد، عليرضا بلگوري مديرعامل بانک اقتصادنوين طي سخناني با اشاره به مسئوليت‌هاي حرفه‌اي بانک اقتصادنوين در عرصه‌هاي اقتصادي، به اهداف و دستاوردهاي اين بانک در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي اشاره کرد و افزود: باور ما در بانک اقتصادنوين تحقق عملي شعار "با هم، براي هم" است تا با هم بتوانيم دست در دست هم براي تداوم و اعتلاي قابليت‌هاي خود در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي و پيشرفت و توسعه ميهن عزيزمان ايران، نقش سازنده‌اي را داشته باشيم.
وي افزود: بانک اقتصادنوين همواره مي‌کوشد علاوه بر ايفاي وظايف خود در بازار پولي كشور، در عرصه‌هاي اجتماعي نيز حضوري موثر داشته باشد و با اعتقاد و باوري راسخ، مسئوليت‌هاي اجتماعي را به عنوان رويکردي متعالي به کسب و کار همواره مدنظر قرار دهد. وي در ادامه ساخت اين مدرسه و اهداي آن به مردم خوب و دوست داشتني روستاي کمبيل ميناب را موجب افتخار بانک اقتصادنوين دانست و ابراز اميدواري کرد، فرزندان عزيز اين مدرسه با بکار بستن تلاش و کوشش، مدارج علمي‌خود را تا سطوح بالا طي کنند و در آينده از جمله افراد موفق، کارآفرين و افتخارآفرين کشور عزيزمان ايران باشند. در مراسم افتتاح مدرسه مهرنوين بانک اقتصادنوين در شهرستان ميناب، محمد احمدي، سرپرست فرمانداري ويژه شهرستان ميناب نيز ضمن تشکر از اقدام خيرخواهانه بانک اقتصادنوين، به وجود 500 کلاس درس غير ايمن در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: از مجموع 136 مدرسه تخريبي،37 مدرسه در حال بازسازي، نوسازي و تجهيز است. در ادامه محمد جمال‌زاده، معاون توسعه و پشتيباني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با اشاره به استاندارد سرانه آموزشي در کشور گفت: در حال حاضر حدود 40 ميليون مترمربع تا سرانه استاندارد فضاي آموزشي فاصله داريم که اميد است با اقدامات خيريني چون بانک اقتصادنوين بتوانيم اين کمبودها را جبران کنيم. گفتني است، دبستان 6 کلاسه مهرنوين با مساحت 1800 متر مربع محوطه و 406 مترمربع زيربنا و با اعتباري بالغ بر يک ميليارد تومان ساخته و تجهيز شده و از ابتداي سال تحصيلي پيش رو ميزبان کودکان و نوجوانان روستاي کمبيل شهرستان ميناب خواهد بود. همچنين بانک اقتصادنوين با هدف تسهيل در امر آموزش و يادگيري، تعدادي کيف حاوي لوازم‌التحرير تهيه و به دانش‌آموزان مدرسه کمبيل اهدا نمود.
پرداخت هزينه در حوزه کاهش سوانح
يک نوع سرمايه گذاري است
رييس کل بيمه مرکزي:پيشگيري از سوانح و کاهش آلام ملت ايران يک موضوع جدي است که بايد با هم انديشي تمامي‌دستگاه‌هاي مرتبط کنترل شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر سليماني در دومين جشنواره کشوري پيشگيري از سوانح و حوادث با اعلام اين مطلب افزود: صنعت بيمه و بخش درمان پس از وقوع حوادث به ايفاي تعهدات خود مي‌پردازد و ما اعتقاد داريم مي‌توان با فرهنگسازي و آموزش صحيح، سوانح را تا حدود زيادي کنترل کرد. دکتر غلامرضا سليماني اظهار داشت: خوشبختانه بيمه مرکزي با گنجاندن مفاهيم بيمه‌اي در کتب درسي و فعاليت‌هاي فرهنگسازانه ديگر در اين حوزه‌ها موفق عمل کرده است. وي خاطرنشان کرد: هدف صنعت بيمه تامين امنيت روحي و رواني براي تمامي‌آحاد جامعه است تا در صورت وقوع حوادث ناخوشايند به جبران خسارات وارده بپردازد. رييس شوراي عالي بيمه گفت: صنعت بيمه زماني مي‌تواند خدمات کامل ارائه کند و به ايفاي تعهدات خود بپردازد که ضريب خسارت منطقي باشد.
پرداخت خسارت 8 میلیارد و 354 میلیون ریال به یک مصدوم توسط بيمه آرمان
بيمه آرمان در يک پرونده خسارت بدني اتومبيل، بيش از 8 ميليارد ريال به يک مصدوم پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، حادثه مذکور در تاريخ17/06/1394 در مسير شهر رضا - سميرم به علت عدم توجه به جلو و واژگوني، منجر به مصدوميت يک نفر از سرنشينان آن گرديده بود که طي نظريه پزشکي قانوني و رأي دادگاه در سال 97 ميزان ديه آن 383.5 درصد مشخص گرديد که بيمه آرمان 15 درصد علي الحساب و الباقي خسارت به ميزان 368.5 درصد يکشنبه 28/05/1397 توسط آقايان دکتر رئيس الذاکرين عضو هيئت مديره و مجدرضايي معاون مالي و سرمايه گذاري به زيان ديده تقديم شد. مبلغ کل خسارت پرداختي به زيانديده در خصوص اين پرونده 8.354.500.000 ريال مي‌باشد.
سيد مجيد بختياري مديرعامل بيمه رازي شد
با حضور سهامداران شرکت بيمه رازي، هيئت مديره، مديران و مشاوران و جمعي از کارکنان شرکت، مراسم معارفه مدير عامل جديد بيمه رازي، جناب آقاي مهندس سيد مجيد بختياري روز شنبه 27 مرداد ماه سال جاري در سالن اجتماعات ستاد مرکزي اين شرکت برگزار گرديد. آقاي بهمن يزدخواستي، رئيس هيئت مديره و سرپرست بيمه رازي در مراسم فوق ضمن خير مقدم به حضار گفت: با توجه به برنامه‌هاي آتي که براي رشد و توسعه شرکت در نظر داريم، با مديرعامل جديد همسو و همراه خواهيم شد. پس از سخنان رياست هيئت مديره و سرپرست بيمه رازي، آقاي بختياري، مديرعامل جديد شرکت ضمن قدرداني از سهامداران محترم بيمه رازي و هيئت مديره به جهت حسن اعتمادي که به ايشان داشتند ابراز اميدواري نمود تا با شناخت مناسبي که مديران مجموعه نسبت به هم پيدا مي‌کنند و همچنين با توافق بر يکسري ارزش‌ها و اصول، بتوانند موجبات اعتلاي شرکت را فراهم آوريم.


فرماندار ایلام از مشاوربانوان
کانون تجلیل کرد
تجارت-استان ايلام:همکاري خوب فرحناز چولکي مشاور امور بانوان کانون ايلام با فرمانداري،از ديد فرماندار پنهان نماند .به گزارش روابط عمومي‌اداره کل کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان استان ايلام ،فرماندار ايلام با دعوت از مدير کل و مشاورامور بانوان کانون ايلام از فعاليت‌هاي کانون در امور بانوان تجليل کرد و خدمات فرحناز چولکي مشاور امور بانوان به دليل همکاري با کارگروه تخصصي زنان وخانواده فرمانداري مورد تقدير قرار گرفت.مشاور امور بانوان در کانون ايلام به عنوان رابط امور بانوان استانداري وفرمانداري فعاليت‌هاي مربوط به بانوان شاغل در کانون را برعهده دارد .بيست و دو مرکز فرهنگي هنري اداره کل کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان استان ايلام در سراسر استان به صورت ثابت،سيار و پستي به بچه‌هاي ايلامي‌خدمات فرهنگي،ادبي،هنري ارائه مي‌دهند.
بانک توسعه تعاون و صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني در راستاي همکاري براي صدور ضمانت‌نامه تسهيلات فعاليت‌هاي معدني، تفاهم‌نامه امضا نمودند.
حجت ا... مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه بانک توسعه تعاون و صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني ضمن ابراز خرسندي از ارتباط ايجادشده ميان بانک و صندوق، هدف‌گذاري اين ارتباط را يک همکاري مستمر، مداوم و دائمي‌دانست.
مهديان با اشاره به سابقه چندين ساله همکاري بانک و صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون، اين تجربه در ارتباط بين بانک و صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني را هم مهم و مثمر ثمر خواند. وي خاطرنشان کرد: نقش بانک توسعه تعاون از سوي دولت در طرح اشتغال پايدار روستايي و فراگير بسيار پررنگ ديده‌شده و بر اساس گزارش وزير کشور به رئيس‌جمهور، بانک توسعه تعاون از دو منظر رتبه اول را در اين طرح به خود اختصاص داده است. فريد دهقاني مديرعامل صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني گفت: اعمال مديريت ريسک بهينه درمجموع باعث رعايت منافع بانک و مشتريان مي‌شود. وي افزود: با همکاري مساعد صندوق و بانک ضمن رعايت ملاحظات تخصصي معدن، ريسک نکول وام‌ها تا حد زيادي پوشش داده مي‌شود.
اعضاي مجمع عمومي‌بانک صنعت و معدن حسين مهري را به عنوان رئيس هيات مديره و مديرعامل اين بانک انتخاب کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري ايرنا، در جلسه مجمع عمومي‌اين بانک که عصر شنبه به رياست مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي برگزار شد، مهري که در سوابق خود معاونت مديرعامل اين بانک را هم دارد، به عنوان رئيس هيات مديره و مديرعامل انتخاب شد. مهري 53 ساله داراي دکتراي مديريت کارآفريني بوده و پيش از اين در جايگاه رياست هيات مديره و مديرعامل شرکت ملي پست ايران، معاون مديرعامل بانک صنعت و معدن، رئيس اتحاديه پستي آسيا و اقيانوسيه، مديرعاملي چندين بنگاه بزرگ اقتصادي و چندين سمت مديريتي ارشد در حوزه‌هاي اجرايي و مديريت مالي را در کارنامه خود دارد. مهري همچنين تاليف‌ها و پژوهش‌هاي متعددي در حوزه‌هاي مختلف شامل مديريت، حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه خود دارد و پيشتر معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بوده است. پيش از اين و از آبان ماه سال 92 علي اشرف افخمي‌رياست هيات مديره و مديرعاملي بانک صنعت و معدن را بر عهده داشت.
آيين تجليل از اصحاب رسانه و گراميداشت روز خبرنگار در بانک ملت برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين مراسم که با حضور جمعي از مديران مسوول، سردبيران و دبيران اقتصادي، خبرنگاران، گزارشگران، روزنامه نگاران و اهالي رسانه کشور در مجتمع آموزشي رفاهي اين بانک برپا شد، از تلاش‌ها و خدمات فعالان رسانه و خبر با حضور مديرکل روابط عمومي‌بانک ملت تقدير شد. علي اکبر صابريان مديرکل روابط عمومي‌بانک ملت گفت: عليرغم پيشرفت‌هاي فناورانه، حيات و ممات رسانه‌ها به خبرنگاران بستگي دارد و براي روشنگري در جامعه، انعکاس اخبار و اطلاعات صحيح، حرفه‌اي و توام با تحليل، به خبرنگاران شجاع، فهيم و دانا نياز داريم. وي با نقل اين جمله از پيام دکتر بيگدلي مديرعامل بانک ملت به مناسبت روز خبرنگار که" درود بر قلمي‌که انديشه در مقابل آن زانو مي‌زند" افزود: اميدوارم براي قدرداني مردم و مسوولان از اصحاب رسانه و تاثيرگذاري آنان بر جامعه، شاهد اين باشيم که يک روز از هر ماه روز خبرنگار باشد. رويکرد مديرعامل و هيات مديره بانک ملت به رسانه‌ها رويکرد تعامل سازنده و پايدار است.
مراسم تجليل از ايثارگران بانک قرض الحسنه مهر ايران با حضور حجه الاسلام والمسليمن ثقفي، مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي در امور ايثارگران برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، به مناسبت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان دلاور به ميهن، مراسمي‌به منظور پاسداشت مجاهدت‌ها و دلاوري‌هاي همکاران ايثارگر، برگزار شد.
در اين مراسم حجه الاسلام و المسلمين ثقفي، مشاور وزير اقتصاد و دارايي در امور ايثارگران با نقل احاديث و رواياتي از جايگاه دفاع در برابر دشمن اشاره کرده و اذعان داشت: امروزه جنگ همان جنگ است، تنها فنون آن عوض شده؛ براي پيروزي بايد در رکاب ولايت امام زمان باشيم و با اميد در حمايت از او گام برداريم.
همچنين دکتر مرتضي اکبري در اين مراسم با تقدير از بزرگ منشي‌هاي جانبازان و آزادگان بيان داشت: بايد از ايثارگران جانفشاني و گذشت را ياد بگيريم و در راستاي ترويج آن بکوشيم.
وي افزود: در بانک قرض الحسنه مهر ايران تنها ۵۱ نفر از همکار ايثارگر حاضر در دفاع مقدس داريم؛ ولي امروزه تمام ۲۸۹۰ همکار بانک در حال تلاش براي برون رفت از جنگ اقتصادي هستند و به مردم كمك مي‌كنند.
با استقبال هموطنان از معامله ٢٠٣٠ واحد ديگر از معاملات گواهي‌سپرده سکه طلا بانک صادرات ايران، حجم معاملات اوراق گواهي «خزانه زرين سپهر» در سه روز کاري از ٧١٤٠ واحد گذشت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، با صدور ٢٠٣ برگه اوراق گواهي‌سپرده سکه طلا بانک صادرات ايران در تالار معاملات کالاي ايران، حجم معاملات سکه طرح «خزانه زرين سپهر» روز شنبه در اين تالار به ٢٠٣٠ واحد و ارزش آن به ٧ ميليارد و ٧١٤ ميليون ريال رسيد. از آغاز اجرايي شدن اين طرح در هفته گذشته، ٧١٤٠ واحد گواهي سپرده سکه طلا بانک صادرات ايران به ارزش بالغ بر ٢٧ ميليارد ريال مورد داد و ستد قرار گرفته و روند افزايشي آن همچنان ادامه دارد.
با توجه به افزايش زياد قيمت سکه و تبديل شدن آنها به دارايي‌هاي با ارزش، نگهداري آنها ريسک بالايي دارد و صندوق‌هاي امانات بانک صادرات ايران بهترين مکان براي برحذر ماندن از خطرات احتمالي است. امکان معامله اوراق گواهي صادر شده در قالب طرح «خزانه زرين سپهر» به نرخ روز در صندوق امانات بانک صادرات ايران از ديگر مزاياي اين طرح است. همچنين استفاده از اوراق گواهي‌سپرده صادرشده به عنوان وثيقه تسهيلات را يکي ديگر از مزيت‌هاي اين محصول عنوان شده است.