عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون گفت: اين بانک در تمهيد زيرساخت فناوري اطلاعات وضعيت خوبي دارد، اما بانک در اين حوزه بايد دائماً در مسير توسعه باشد. امير هوشنگ عصارزاده عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحيه کارگاه آموزشي همکاران فناوري اطلاعات استان‌ها گفت: اين بانک در تمهيد زيرساخت فناوري اطلاعات وضعيت خوبي دارد و در اين حوزه بايد دائماً در مسير توسعه باشيم و بايد مطابق استانداردهاي روز نقش پيشرانه خود را به نحو مطلوبي ايفا نماييم. وي با اشاره به اهميت تغيير نقش همکاران فناوري اطلاعات در استان‌ها از يک نيروي فني به يک کارشناس نقش‌آفرين در حوزه کسب‌وکار بانکي گفت: امروزه همکاران فناوري بايد مجهز و مسلط به دانش فناوري اطلاعات بانکي باشند تا بتوانند براي فروش خدمات نوين بانک با مشتريان مذاکره کنند و در مأموريت‌هاي بانک در حوزه کسب‌وکار نقش موثري ايفا نمايند. عصارزاده گفت: به‌طورکلي حاصل کار يک بانک توسعه‌اي بر تحقق اهداف و برنامه‌هاي توسعه‌اي کشور و تقويت بنگاه‌هاي کوچک و متوسط نقش موثري دارد. وي ساختار کارآمد، منسجم و بهره‌ور بانک را براي ايفاي نقش توسعه‌اي بانک الزامي‌دانست و نقش فناوري اطلاعات را در کاستن فاصله تصميم تا اجرا در بانک را ضروري خواند.
برگزاري کارگاه آموزشي بيمه‌هاي
عمر و پس‌انداز بيمه آسيا
کارگاه آموزشي بيمه‌هاي عمر و پس‌انداز بيمه آسيا ويژه کارشناسان و نمايندگان شعب استان تهران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، بهروز ناظمي، عضو هيأت مديره بيمه آسيا در سخناني با اشاره به اهميت جايگاه بيمه‌هاي زندگي در صنعت بيمه کشور گفت: بيمه آسيشسيا آمادگي آن را دارد که در يک بازه زماني نسبت به آماده سازي تغيير ساختار صدور بيمه‌هاي زندگي اقدام کند. بهروز ناظمي‌با تأکيد بر قابليت فروش بيمه نامه‌هاي زندگي، بيان داشت: داشتن دانش بيمه‌اي به ويژه در حوزه بيمه هاي زندگي، کسب مهارت در فروش اين نوع از بيمه نامه‌ها و صداقت، بستر بسيار مناسبي را براي عرضه و فروش بيمه‌هاي زندگي فراهم مي‌سازد. مهدي شريفي، معاون مديرعامل بيمه آسيا گفت:درحال حاضر بيمه اتومبيل، پايه فعاليت در شرکت‌هاي بيمه است. توسعه بيمه‌هاي زندگي در گرو تغيير نگاه مسئولان از بيمه اتومبيل محور به بيمه‌هاي زندگي محور است که بايد به صورت جدي به آن پرداخت.
برگزاري کلاس آموزشي
بيمه‌هاي مسئوليت بيمه "ما"
کلاس آموزش بيمه‌هاي مسئوليت درمرداد ماه سال جاري براي کارشناسان بيمه "ما" با هدف آشنايي بيشتر کارشناسان با بيمه‌هاي مسئوليت و ريسک‌هاي آن برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه "ما" ، در اين دوره آموزشي که با حضور کارشناسان شعب سراسر کشور با تدريس آقارضي مدير بيمه‌هاي مسئوليت شرکت برگزار شد، مسائل مختلفي از قبيل ريسک بيمه‌هاي مسئوليت، جايگاه حقوقي مسئوليت انواع بيمه نامه‌هاي مسئوليت در حوزه‌هاي کارفرمايي، حرفه‌اي ، مدني ، قراردادي و توليد کنندگان محصول مورد بررسي قرار گرفت. به گفته مصطفي آقارضي هدف از برگزاري اين دوره آشنايي هر چه بيشتر کارشناسان با ريسک‌هاي بيمه‌هاي مسئوليت و همچنين افزايش سرعت و دقت در پاسخگويي است.
اجراي طرح‌هاي مشترک بانک و بيمه
در استان فارس
اصغر عباسپور، مدير کل شعب بانک صادرات استان فارس، به همراه هيات همراه، از سرپرستي بيمه سرمد در اين استان بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، عباسپور با اظهار رضايت از عملکرد مطلوب بيمه سرمد در خدمت‌رساني به مشتريان بانک صادرات، اين شرکت را جزيي جدايي ناپذير از مجموعه بانک دانست و گفت: «بدون ترديد ارتقا فرهنگ بيمه‌پذيري در کشور، نيازمند همکاري بانک و بيمه بوده و نهادهاي تاثيرگذاري چون بانک‌ها، مي‌توانند در جهت شناسايي خدمات ارزشمند بيمه‌اي به عموم مشتريان خود گام‌هاي موثري بردارند.» عباسپور در خصوص همکاري متقابل بانک صادرات و بيمه سرمد، ديدارهايي از اين دست را گامي‌موثر در پيگيري اجراي طرح‌هاي مشترک بانک و بيمه دانست.
مديرعامل پست بانک تشریح کرد:
خسرو فرحي مديرعامل پست بانک در مورد بسته ارزي، ارزهاي ديجيتال و باجه‌هاي خدمات بانکي بانکي و همچنين وام‌هاي اشتغالزا مسائلي را مطرح کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايسنا، فرحي درباره جلسه‌اي که رييس کل بانک مرکزي کمتر از يک ماه پيش در روز معارفه خود با مديران عامل بانک‌ها برگزار کرد، گفت: در اين جلسه مباحث ارزي، تامين مالي به ويژه SME‌ها براي ايجاد توليد و اشتغال، انضباط مالي، کنترل نقدينگي و هدايت آن به سمت بازارهاي سرمايه و توليد مورد توجه قرار گرفت؛ در عين حال که بر ايجاد ثبات اقتصادي و اطمينان براي فعالان بازار که مطمئن باشند که دولت و بانک مرکزي و مجموعه بانک‌ها به تعهدات خود پايبند بوده و زمينه‌هاي ايجاد ثبات اقتصادي را فراهم خواهند کنند، تاکيد شد. مديرعامل پست بانک همچنين با مثبت ارزيابي کردن بسته جديد ارزي که اخيرا از سوي بانک مرکزي به مرحله اجرا درآمده است، گفت: يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين بسته اين است که همه مسائل از کالاهاي اساسي گرفته تا ساير کالاها و نيازها تعيين تکليف شده است؛ به طوري که وجهه قانوني گرفته و هر کسي با هر نيازي مي‌داند که محل تامين ارز آن کجاست؛ بنابراين اين بسته با توجه به اين‌که نيازي را در ابهام قرار نداده، مي‌تواند موجب کاهش فشار بر بازار ارز شود. وي جريان فعاليت صرافي‌ها را نيز از ديگر ويژگي‌هاي بسته ارزي عنوان کرد و افزود: به هر حال صرافي‌ها از بازيگران اصلي بازار ارز هستند که براي مدتي کنار گذاشته شده بودند و اکنون مي‌توانند به بازار برگردند که خود سينگال مثبتي به بازار ارز مي‌دهد و فشارها را کم مي‌کند. مديرعامل پست بانک همچنين به جريان سپرده‌گيري ارزي در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اين‌که در بسته جديد ارزي سپرده‌گيري ارز تضمين شده است، مردم مي‌توانند ارز خود را به بانک‌ها آورده و با سرمايه‌گذاري از سود ارزي برخوردار شوند و مطمئن باشند که برگشت منابع به آنها حتما ارزي است نه ريالي. اما بحث ارزهاي ديجيتال نيز در گفت و گو با مديرعامل پست بانک مطرح شد و وي در رابطه با ارز ديجيتال ملي توضيحاتي ارائه کرد. مديرعامل پست بانک در رابطه با جريان ارزي اين بانک توضيح داد: پست بانک تنها بانکي است که سرويس‌دهي در حواله‌هاي ارزي بين‌المللي خورد (IFS) را در کشور انجام مي‌دهد و سقف مبلغ حواله‌هاي بين‌المللي اين بانک براي قطر ۲۰۰۰ دلار، روماني ۵۵۰ يورو، اوگاندا ۲۰۰۰يورو، ايران به اوکراين هزار يورو و اوکراين به ايران حدود ۵۰۰ يورو است.
معاون اداره کل مبارزه با پولشويي، تأمين مالي تروريسم و تطبيق بانک توسعه صادرات درباره FATF و نقش آن در بهبود سرمايه‌گذاري خارجي و توسعه روابط بانکي بين‌المللي با اگزيم نيوز به گفت و گو نشست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات به نقل از اگزيم نيوز، گروه ويژه اقدام مالي (FATF) مهمترين نهاد بين‌المللي متولي مبارزه با پولشويي، مبارزه با تأمين مالي تروريسم و مبارزه با تأمين مالي در جهت اشاعه سلاح‌هاي کشتار جمعي محسوب مي‌گردد. معاون اداره کل مبارزه با پولشويي، تأمين مالي تروريسم و تطبيق بانک توسعه صادرات در گفتگو با پايگاه خبري اگزيم نيوز ضمن تشريح ساختار گروه ويژه اقدام مالي گفت: اين مهم که اعتبار جهاني FATF در حوزه مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم براي تمامي‌کشورهاي جهان به اثبات رسيده، گفت: اميدواريم که مسير کارشناسي فعلي براي اصلاح مشکلات موجود، با موفقيت طي شده و به زودي شاهد گشايش‌هاي قابل توجهي در وضعيت کشور از ديدگاه اين نهاد مهم در سطح بين‌المللي باشيم. در حال حاضر اين نهاد 37 عضو دارد که شامل 35 کشور، شوراي همکاري خليج فارس و کميسيون اروپا مي‌باشد. با اين وجود، به منظور دستيابي به اجراي جهاني توصيه‌ها و استانداردهاي FATF، گروه ويژه 9 سازمان هم‌سبک خود را به نام FSRB ايجاد کرده است. با علم به اينکه اعضاي FATF عموماً در يک يا چند FSRB نيز حضور فعال دارند، مي‌توان بيان داشت که مجموعاً بيش از 190 کشور و حوزه قضايي عضو FSRB هستند.
مشتريان بانک صادرات ايران مي‌توانند در قالب طرح «پيمان» به ازاي بازپرداخت هر يک ميليون ريال از بدهي‌هاي خود در هر روز، امتياز کسب کرده و از جوايز ارزنده خوش حسابي باشگاه مشتريان اين بانک بهره‌مند شوند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، عباس خرازي افرا با اعلام اين خبر گفت: اين بانک در راستاي حمايت از مشتريان و صاحبان کسب و کار داراي بدهي‌هاي معوق بانکي، با اجراي طرح «پيمان»، شرايط بازپرداخت بدهي‌هاي آنان را تسهيل کرده و علاوه بر بخشش جرايم تاخير در چارچوب ضوابط ابلاغي، در قرعه کشي ٥ کمک هزينه خريد منزل مسکوني هر يک به ارزش يک ميليارد ريال، تعداد ٢٥ کمک هزينه خريد خودرو سواري توليد داخلي هر يک به ارزش٤٠٠ ميليون ريال و تعداد ١٠٠ کمک هزينه خريد کالاي بادوام ايراني هر يک به ارزش ٥٠ ميليون ريال شرکت خواهند کرد. وي افزود: مشتريان خوش حساب بانک صادرات ايران در قالب اين طرح مي‌توانند در صورت پرداخت بدهي يا اقساط تسهيلات قبل از سررسيد، به ازاي بازپرداخت هر يک ميليون ريال در هر روز معادل ٤٠ امتياز کسب کنند. مديونين داراي مطالبات جاري سررسيد شده و مطالبات غير جاري نيز در قالب اين طرح مي‌توانند به ازاي بازپرداخت هر يک ميليون ريال در هر روز ٣٠ امتياز در حساب خود منظور کنند. همچنين در قالب اين طرح، تغيير وضعيت بدهي‌هاي مشتريان از غيرجاري به جاري نيز با شرايط متنوع امکان کسب امتيازات مختلفي را فراهم کرده است.
چهارمين همايش ملي کيفيت با حمايت بانک انصار در مرکز همايش‌هاي بين المللي صدا وسيما و باحضور توليد کنندگان برتر ايراني، مديران ،کارشناسان بنگاه‌هاي اقتصادي وهمچنين صاحب نظران ومتخصصان امر کيفيت واستاندارد سازي در کشور، در حوزه‌هاي کيفيت ، بهره وري وفرهنگ مصرف داخلي برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات بانک انصار، در اين مراسم که با رويکرد حمايت از محصولات وخدمات با کيفيت ايراني وبا هدف تغيير فرهنگ مصرف مردم از کالاي خارجي به توليد ملي برگزارشد ، بانک انصار لوح يادبود اين همايش را دريافت کرد.
رييس اداره کل سازمان‌ها و روش‌هاي بانک مسکن، حداقل مبلغ لازم براي افتتاح حساب و سپرده گذاري سودپذير را اعلام کرد.
محمود يوسفي در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، با اشاره به مصوبه جديد هيات مديره بانک مسکن، افزود: بر اساس اين مصوبه، از اول مهر ماه سال جاري، عمليات افتتاح انواع حساب‌هاي کوتاه مدت عادي براي مشتريان با لحاظ تعلق سود علي الحساب، مشروط به واريز مبلغ 50 هزار تومان از سوي متقاضي در زمان تشکيل حساب، انجام خواهد شد و براي مبالغ کمتر از کف 50 هزار تومان، حساب کوتاه مدت عادي باز نمي‌شود.
براي بهره مندي از جوايز سي و نهمين مرحله قرعه‌کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملي ايران فقط سه روز ديگر فرصت باقي است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، آخرين مهلت سپرده پذيري جهت افتتاح حساب و يا تکميل موجودي براي شرکت در سي و نهمين مرحله قرعه‌کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز اين بانک و بهره مندي از جوايز آن، 31 مرداد ماه جاري تعيين شده است. دارندگان حساب‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز علاوه بر برخورداري از پاداش معنوي کمک به نيازمندان، مي‌توانند از انواع خدمات بانکي و نيز جوايز قرعه کشي اين حساب‌ها بهره مند شوند.