وزير دفاع روسيه خبر داد که رئيس جمهوري اين کشور در اقدامي‌از پيش اعلام نشده، ساعاتي پيش دستور داد ارتش اين کشور به حالت آماده باش درآيد .به گزارش ايرنا به نقل از تاس، 'سرگئي شايگو' وزير دفاع روسيه امروز (دوشنبه) با اعلام اين مطلب گفت: به دستور 'ولاديمير پوتين' رئيس جمهوري روسيه، واحدهاي نظامي‌حوزه فدرال و شرقي، نيروي هوابرد و واحدهاي نيروي هوايي و ترابري هوايي به حالت آماده باش در آمده اند.وي هدف از اين دستور پوتين را سنجش ميزان آمادگي و توانايي رزمي‌ارتش روسيه عنوان کرد وگفت: اين اقدامات در آستانه رزمايش 'واستوک-2018' برگزار مي‌شود و واحدهاي ارتش روسيه در قالب آن 16 رزمايش برگزار خواهند کرد که از نظر ابعاد بي سابقه خواهد بود. وزير دفاع روسيه افزود: مطابق برنامه تعيين شده، اين رزمايش در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و در آن واحدهاي ارتش چين و مغولستان نيز شرکت دارند و واحدهاي نظامي‌حوزه فدرال مرکزي و شرقي روسيه و ناوگان شمال و نيروي هوابرد و ترابري هوايي روسيه شرکت خواهند کرد.
اردوغان خطاب به آمريکا: خيلي زود مي‌فهميد اشتباه کرديد
رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه با اشاره به بحران لير در اين کشور گفت حمله به اقتصاد ترکيه هيچ فرقي با حمله به پرچم آن را ندارد. وي همچنين خطاب به آمريکا گفت: به زودي مي‌فهميد اشتباه کرده‌ايد.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه به مناسبت عيد قربان گفت: هدف از بحران اخير ارزي به زانو در آوردن ترکيه و مردمش است.
وي افزود: کساني که فکر مي‌کنند از طريق ارزش ارز ترکيه مردم ما را به تسليم شدن وادار مي‌کنند بدانند به زودي مي‌فهميد اشتباه کرديد
دبيرکل سازمان ملل فراخوان داد؛
دبير کل سازمان ملل متحد در پيامي‌به مناسبت گرامي‌داشت نخستين روز بين المللي يادبود و احترام به قربانيان، تروريسم، ۲۱ اوت ۲۰۱۸ برابر با ۳۰ مرداد ماه جاري خواستار حمايت از قربانيان تروريسم و خانواده‌هاي ايشان بر اساس ارتقاي حفاظت و احترام به حقوق بشرآنان شد.به گزارش ايسنا، به نقل از مرکز طالاع رساني سازمان ملل، متن کامل پيام آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل به شرح زير است:
"تروريسم از چالشي‌ترين مسائل زمان حال ما و تهديدي جدي عليه صلح و امنيت بين المللي است. اين حملات بي‌رحمانه از تاجيکستان گرفته تا بريتانيا، از بغداد تا بارسلون، همه را بهت زده کرده است. هيچ کشوري نمي‌تواند خود را از آن در امان نگه دارد، در حالي که هر مليتي در جهان قرباني حملات تروريستي است.
سازمان ملل متحد به طور منظم هدف قرار مي‌گيرد. پانزده سال قبل در چنين هفته‌اي، در حمله به مقر ماموريت سازمان ملل متحد در عراق، ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. بعضي از ماموريت‌هاي حفظ صلح ما در معرض دائمي‌تهديد قرار دارند.
اما بعد از حملات تروريستي، به ندرت از آناني که کشته يا مجروح شده‌اند خبردار مي‌شويم؛ مردان، زنان، دختران و پسران معمولي که مي‌رفتند تا امور روزانه خود را انجام دهند، ناگهان زندگي آنان پايان يافت يا براي هميشه تغيير کرد. به ندرت از خانواده‌ها، دوستان و جوامع بازمانده از تروريسم مطلع مي‌شويم که بايد ياد بگيرند چگونه با سنگيني و فشار تروريسم در ادامه زندگيشان کنار بيايند. امروز، اين نخستين روز بين المللي يادبود و احترام به قربانيان تروريسم، به ما يادآور مي‌شود تا تامل کرده و به قربانيان و بازماندگان تروريسم گوش فرا دهيم، نداي آنان را رسا کرده و اثر تروريسم را بر زندگيشان به رسميت بشناسيم. مي‌توانيم از تجربيات آنان درس بگيريم. آنان با تروريسم وافراط گرايي خشونت آميز در زندگي روزمره، مدارس، بازارها و مکان‌هاي مذهبي خود مبارزه مي‌کنند. حمايت از قربانيان تروريسم و خانواده‌هاي ايشان بر اساس ارتقاي حفاظت و احترام به حقوق بشر آنان امري اخلاقي و ضروري است. مراقبت از قربانيان و بازماندگان همچنين رساتر کردن نداي آنان کمک مي‌کند تا هدف تروريسم يعني اشاعه بيان تنفر و تفرقه افکني به چالش کشيده شود. نياز داريم تا به قربانيان کمک طولاني مدت شامل حمايت مالي، قضايي، پزشکي و رواني ارائه دهيم. زماني که ما روحيه قربانيان و بازماندگان تروريسم را بالا مي‌بريم، به آنان گوش فرا مي‌دهيم، به حقوق آنان احترام مي‌گذاريم وعدالت را در مورد آنان رعايت و ازايشان حمايت مي‌کنيم؛ در واقع به پيوندهاي مشترک خود احترام گذاشته و خسارت‌هاي دائمي‌که به وسيله تروريست‌ها به افراد، خانواده‌ها و جوامع وارد شده را کاهش مي‌دهيم. اينجانب از افرادي سپاسگزارم که همه روزه مايل به صحبت عليه تروريسم هستند. گفته‌هاي شما اهميت دارند و شهامت شما در رويارويي با سختي، درسي براي همه ما است.
امروز و هر روز سازمان ملل متحد با همبستگي در کنار شما ايستاده است.