روح اله خدارحمي خبر داد:
مديرعامل بانک کشاورزي گفت: اظهار رضايت مسئولان کشور از عملکرد بانک کشاورزي مايه افتخارو مباهات است و اين موفقيت بزرگ حاصل دقت نظر،تعهدو علاقه مندي کارکنان اين بانک براي گره گشايي از مشکلات مردم و خدمت به بخش کشاورزي است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، روح اله خدارحمي‌در مراسم معارفه مدير شعب اين بانک در استان تهران سخن مي‌گفت، با اعلام اين مطلب افزود: بانک کشاورزي همسو با برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي که مورد تأکيد مقام معظم رهبري است براي اجراي سياست‌هاي کلي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران و دولت تدبير اميد در سراسر کشور حضور دارد. وي با بيان اينکه بانک کشاورزي براي اجراي اولويت‌هاي تعيين شده و توسعه بخش کشاورزي تلاش مي‌کند، خاطر نشان کرد: رسالت و مأموريت اصلي اين بانک طي 85 سال گذشته تأمين منابع مالي مورد نياز اين بخش است.
خدارحمي‌افزود: بانک کشاورزي در توليد غذاي کشور نقش ومشارکت اساسي دارد و در سال‌هاي اخير اين رسالت و تحقق آن به ميزان بيشتري مشهود است.
مديرعامل بانک کشاورزي با اشاره به اجراي طرح حمايت از بنگاه‌هاي توليدي که يکي از طرح‌هاي مهم دولت تدبير واميد پيشگام بوده و در سراسرکشور به لحاظ تعداد و مبلغ تسهيلات پرداختي به بنگاه‌هاي توليدي فعال در بخش کشاورزي در جايگاه اول يا دوم قرار دارد.
وي مشارکت بانک کشاورزي در اجراي طرح توسعه اشتغال روستايي و عشايري را مثبت ارزيابي کرد و يادآور شد در اجراي اين طرح نيز با همکاري و تشريک مساعي ساير دستگاه‌هاي ذيربط عملکرد مناسبي داشتيم.
مديرعامل بانک کشاورزي در بخش ديگري از سخنانش به شرايط کنوني اقتصاد کشور و تحريم‌هاي ناجوانمردانه عليه جمهوري اسلامي‌ايران و مسئوليت خطير مردم و مسئولان در مواجهه با اين تحريم‌ها اشاره و تصريح کرد:به دليل دشمني‌هايي که عليه کشور صورت گرفته است تنگناها و محدوديت‌هايي به وجود آمده است که با تکيه بر توانمندهايي ملت ايران از آن عبور خواهيم کرد.
وي اضافه کرد: اميد آفريني تلاش و حرکت هوشمندانه و به موقع است و مجموعه کارکنان بانک کشاورزي تمام تلاش خود را براي توسعه بخش کشاورزي و حمايت از توليد در اين بخش به کارخواهند بست.
خدارحمي‌گفت: خدمات بهتر،تسهيلات بيشتر و توسعه پايدار بخش کشاورزي شعار امسال و محور حرکت بانک کشاورزي است.
بازديد مديرعامل صندوق توسعه ملي
از 3 طرح آب شيرين کن
مرتضي شهيد زاده مديرعامل صندوق توسعه ملي به همراه نماينده مردم سيرجان و جمعي از مديران بانك صنعت و معدن از سه طرح آب شيرين کن كه با تسهيلات اين بانك در بندرعباس در حال اجرا هستند بازديد كردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن طرح‌هاي آب شيرين كن توسعه آب آسيا ، سازه سازان و شايا بعنوان طرح‌هاي زيربنايي با مشارکت بخش خصوصي و با عامليت بانک صنعت و معدن بمنظور تامين آب مورد نياز ساکنين و صنايع استانهاي هرمزگان کرمان و يزد در دست اجرا هستند. اين طرح‌ها با 357 ميليون دلار تسهيلات ارزي بانك صنعت و معدن ، ظرفيت شيرين سازي 430 هزار مترمکعب آب در روز را داشته و براي 200 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهند کرد.
طرح ربيع رفاه تمديد شد
مهلت زماني پرداخت تسهيلات در قالب طرح ربيع رفاه تمديد شد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران؛ به منظور رضايت مشتريان، مهلت زماني پرداخت تسهيلات در قالب طرح ربيع رفاه تا پايان ارديبهشت ماه سال 1398 تمديد شد. گفتني است يکي از مزاياي مهم اين طرح بازگشت کل سود هر قسط در صورت پرداخت قسط مربوطه تا يک روز قبل از سررسيد آن است.
شرکت در قرعه کشي قرض الحسنه پس انداز
بدون حضور در بانک انصار
بانک‌انصار، به منظور ايجاد فرصت بيشتر براي شرکت هموطنان عزيز در نهمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز، امکان ويژه‌اي را در سايت خود ايجاد رده است تا با استفاده از آن، افتتاح حساب نمايند.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از داره‌کل‌روابط‌عمومي‌وتبليغات، باتوجه به استقبال فوق‌العاده مردم براي افتتاح حساب و افزايش موجودي به منظور شرکت در نهمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس انداز، بانک انصار به منظور تسهيل در اين امر، امکان ويژه‌اي را در سايت رسمي‌خود به نشاني www.ansarbank.com ايجاد کرده است تا متقاضيان بتوانند با مراجعه به آن نسبت به افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز براي خود و خانواده محترمشان اقدام نمايند. آخرين مهلت افتتاح حساب و يا تکميل موجودي نهمين مرحله قرعه کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس انداز با حداقل 50هزارتومان موجودي، 22 شهريور سالجاري تعيين شده است و در ازاي هر 50 هزارتومان موجودي در يک روز، يک امتياز براي صاحب سپرده منظور مي‌شود.
پويش مشترک آپ و موسسه خيريه دهش‌پور
پويش«مهر با مهرباني» با مشارکت موسسه خيريه بهنام دهش‌پور و آسان پرداخت پرشين به منظور تهيه لوازم‌التحرير فرزندان بيماران مبتلا به سرطان تحت پوشش موسسه خيريه بهنام دهش‌پور در سال تحصيلي 98-97 از 15 شهريورماه آغاز به کار کرد. هموطنان نيکوکار مي‌توانند در بخش نيکوکاري اپليکيشن آپ؛ گزينه «خيريه بهنام دهش‌پور» يا شماره‌گيري کد #200*733* از طريق تلفن همراه، کمک‌هاي نقدي خود را جهت تامين لوازم‌التحرير مورد نياز فرزندان بيماران مبتلا به سرطان، به‌صورت مستقيم به حساب موسسه خيريه بهنام دهش‌پور واريز کنند.
شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) اعلام کرد: طي يک دهه گذشته، 441 ملک به ارزش بيش از دو هزار و 638 ميليارد ريال از اموال بانک ملي ايران از طريق مزايده‌هاي برگزار شده توسط اين شرکت متقاضي پيدا کرده است.
به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال 1387 فعاليت خود را آغاز کرده و با برگزاري مزايده، اين اموال را به فروش مي‌رساند.
اما نگاهي به عرضه اموال مازاد بانک، نشان دهنده نامساعد بودن شرايط بازار براي طرف تقاضاست، به طوري که طي همين مدت 916 مورد از اموال مازاد بانک با ارزش بيش از 19 هزار ميليارد ريال به فروش گذاشته شده، اما تقريبا نيمي‌از آنها متقاضي پيدا کرده است.
طي سال جاري، متقاضيان براي خريد بيش از 174 ميليارد ريال اموال مازاد بانک ملي ايران از طريق شرکت در مزايده‌هاي شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) ابراز تمايل کرده اند. بانک ملي ايران به منظور تسريع در خروج از بنگاه داري و فروش اموال مازاد، اين موضوع را از طريق اداره کل مديريت و فروش اموال تمليکي و مازاد خود نيز پيگيري مي‌کند.
خدمات کارگزاري معاملات بورس اوراق بهادار در شعب بانک صادرات ايران عملياتي شد و مشتريان و فعالان بازار سرمايه مي‌توانند با مراجعه به شعب منتخب اين بانک نسبت به داد و ستد سهام و ساير اوراق بهادار بورس اقدام کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي ايجاد سوپرمارکت مالي و تکميل سبد محصولات و خدمات بانکي و فرابانکي با همکاري شرکت کارگزاري بانک اقدام به ارائه خدمات معاملات اوراق بهادار کرده و در فاز نخست ٥٠ شعبه منتخب بانک امکان دريافت کد بورسي، دريافت حساب کاربري معاملاتي برخط، ثبت دستور خريد و فروش سهام و همچنين مشاوره‌هاي مالي را براي فعالان بازار سرمايه فراهم آورده‌ و با توجه به اهميت و گستردگي شعب اين بانک در سراسر کشور، نقش برجسته‌اي در هدايت نقدينگي‌ به سمت بازار سرمايه در فازهاي بعدي برعهده خواهند داشت.
همزمان با تجهيز ٥٠ شعبه بانک صادرات ايران در مراکز استان‌هاي سراسر کشور به خدمات مشاوره مالي در مرحله اول، مشتريان و هموطنان مي‌توانند نسبت به انجام تمامي‌امور مرتبط با بازار سرمايه اقدام کنند. در اين شعب همچنين امکان خريد و فروش گواهي سپرده سکه طلا بانک صادرات ايران فراهم شده است.
بانک شهر در راستاي استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) با تاييد سر‌مميزهاي رسمي، موفق به دريافت گواهينامه بين‌المللي بر مبناي استاندارد ISO 27001 شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مدير امور فن‌آوري اطلاعات اين بانک با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اين‌که حفظ محرمانگي و امنيت اطلاعات از نيازهاي اساسي سازمان است، به همين منظور در راستاي پياده‌سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS)، با تلاش همکاران مجموعه معاونت برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات به مدت يک سال، پروژه استقرار استانداردهاي لازم ISO با دريافت گواهينامه بر مبناي استاندارد ISO27001:2013 تحت صلاحيت انجمن اعتباردهي بين‌المللي IAF و مرکز تاييد صلاحيت DAKKS آلمان با موفقيت به اتمام رسيده است.وي افزود: پياده‌سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات و دريافت گواهينامه بين‌المللي ISO 27001 در حوزه‌هاي خدمات ارتباطات، تکنولوژي اطلاعات، مديريت امنيت اطلاعات، مديريت شبکه، خدمات نوين بانکي، مرکز داده، نرم‌افزار صورت گرفته و در جهت ايجاد، پياده‌سازي، اجرا، کنترل، پايش، بازنگري، نگهداري و بهبود يک سيستم مديريت امنيت اطلاعات در سازمان اجرا شده است.موفقيت اين پروژه، مهر تاييدي بر ارائه سرويس‌هاي مختلف در بستر امن و پايداري بوده و منجر به حفظ اعتبار در صنعت بانکداري مي‌شود.
تک کارت، يکي از جديدترين محصولات بانکداري الکترونيک بانک سرمايه است که داراي ويژگي‌هاي منحصربفرد و متنوعي مي‌باشد. به گزارش روابط عمومي‌بانک سرمايه، از جمله ويژگي‌هاي تک کارت به شرح ذيل مي‌باشد: کارت بانکي: تک کارت به عنوان ابزاري کارآمد، قابليت استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز، پايانه‌هاي فروشگاهي(pos)، خدمات اينترنت بانک و ... را دارا مي‌باشد. کارت شناسايي: با ايجاد امکان شخصي سازي کارت‌هاي بانکي و درج هرگونه اطلاعات و مشخصات مدنظر مشتريان اعم از تصوير، کدملي، شماره شناسنامه، کدپرسنلي و .. تک کارت به عنوان کارت هويتي داراي اعتبار و و جاهت قانوني مي‌باشد. کارت تردد: امکان تعريف تک کارت به عنوان کارت تردد در دستگاه‌هاي کارت خوان ورود و خروج پرسنل وجود دارد. کارت بليت: همچنين از تک کارت مي‌توان به عنوان کارت بليت الکترونيکي جهت تردد از طريق سامانه‌هاي حمل و نقل شهري از جمله اتوبوس و مترو بهره برد. هرگونه سرويس ديگر که با اين قبيل کارت‌ها قابل ارائه باشد، از جمله پارکومتر، بر روي تک کارت فعال و قابل بهره برداري است و ساير خدمات و قابليت‌ها.
بانک سامان با بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين و مطابق با استانداردهاي جهاني، در 33 شعبه منتخب صندوق امانات واگذار مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، محمد فرخي‌پور مدير بانکداري خرد در گفت‌وگو با «سامان رسانه» با بيان اين مطلب، اظهار داشت: بانک سامان يکي از نخستين بانک‌هاي خصوصي کشور است که صندوق امانات الکترونيکي را از طريق شعب در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهد و درحال تجهيز به صندوق امانات مدرن الکترونيکي است. فرخي‌پور افزود: صندوق امانات بانک سامان امنيت بسيار بالايي دارند و در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرند. مدير بانکداري خرد بانک سامان گفت: جهت رفاه حال مشتريان تغييري در مبلغ کارمزدها و وديعه صندوق‌ها امانات داده نشده است و متقاضيان تنها با پرداخت تا هزار تومان وديعه و اجاره‌ بهاي سالانه از تا هزار تومان مي‌توانند صندوق امانات بانکي در اختيار داشته باشند. تمام هموطنان که مشتري بانک سامان نيستند نيز با همراه داشتن اصل کارت ملي و شناسنامه خود مي‌توانند با مراجعه به شعب داراي صندوق امانات از اين خدمت بانکي بهره‌مند شوند.
بانک‌پاسارگاد براي يازدهمين سال متوالي، از نفرات برتر آزمون سراسري سال 1397 تقدير به عمل خواهد آورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پاسارگاد، خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط‌عمومي‌اين بانک، ضمن اعلام اين خبر گفت: بانک‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، بر خود لازم مي‌داند با حمايت و تقدير از نخبگان، به‌عنوان سرمايه‌هاي ارزشمند کشور، زمينه را براي کاهش دغدغه‌هاي اين عزيزان و ارتقاء سطح علمي‌و تجربي ايشان، آماده کند. وي ادامه داد: در اين راستا، بانک‌پاسارگاد به منظور ارج نهادن به تلاش و شايستگي نفرات برتر آزمون سراسري، براي يازدهمين سال متوالي، از اين عزيزان تقدير خواهد کرد. بر اين اساس نفرات اول، دوم و سوم 5 گروه آزمايشي، سهامدار اين بانک خواهند شد. همچنين تا هر مقطعي که در داخل کشور ادامه تحصيل دهند، مبلغي به طور ماهانه به حساب اين عزيزان واريز خواهد شد. رفيعي خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد تقدير از نخبگان کشور را از سال 1387 آغاز کرده‌است و هم‌اکنون برترين‌هاي کنکور سراسري سال‌هاي گذشته در مقاطع بالاتر نيز تحت حمايت اين بانک هستند.
تجارت-استان گيلان_فرحي؛ شهردار لاهيجان به عنوان برگزيده نخستين جايزه ملي آرمان برتر در تهران تجليل شد.نخستين جشنواره جايزه ملي آرمان برتر در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومي، رسانه و تبليغات که با همکاري جامعه نوين روابط‌عمومي‌ايران، ماهنامه ديدگاه هنر، دبيرخانه دائمي‌جشنواره ايران ۱۴۰۴ راه‌اندازي شده، از مسعود کاظمي‌شهردار لاهيجان به دليل حمايت از روابط عمومي‌و رسانه به عنوان برگزيده جايزه ملي ايران تجليل شد.اين جشنواره شامگاه چهاردهم شهريورماه، با حضور محمد سلطاني‌فر، معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون روابط عمومي‌وزارت کشور، رييس اورژانس کشور، جمعي از فعالان عرصه روابط عمومي، ارتباطات و رسانه در سالن شهيد عضدي دانشگاه پيام نور واحد تهران جنوب برگزار شد.
تجارت-استان ايلام- رئيس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري ايلام از ايجاد و راه اندازي سرويس رايگان براي خودروهاي حمل و نقل عمومي‌درون شهري خبر داد.غلامرضا طاهري اظهار داشت: در راستاي حمايت از تاکسي داران و رانندگان اتوبوس حمل و نقل عمومي‌درون شهري به تازگي شهرداري ايلام با بکارگيري چند مکانيک به راه اندازي سرويس رايگان و خدمات خودرويي پرداخته است.وي ادامه داد: با توجه به افزايش هزينه‌ها دستمزد، تعويض قطعه، تعويض روغن، برق خودرو و ... ارايه مي‌کند که همه اين خدمات به صورت رايگان براي آنان انجام مي‌شود.رئيس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري ايلام افزود: رانندگان مي‌توانند به صورت دوره‌اي از اين خدمات رايگان بهره مند شوند و در صورت نياز به تعمير و يا تعويض قطعه آنرا در به اين مرکز انجام دهند.
با مشارکت فولاد مبارکه اولين هنرستان شهر مجلسي احداث و افتتاح شد
همزمان با هفتۀ دولت و با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، نمايندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شوراي اسلامي، معاون نيروي انساني فولاد مبارکه، فرماندار، امام جمعه و جمعي از مسئولان شهرستان مبارکه اولين هنرستان شهر مجلسي که با مشارکت شرکت فولاد مبارکه احداث گرديده است، افتتاح شد. دکتر طاهرخاني معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد، پس از افتتاح اين پروژه در مصاحبه با خبرنگار فولاد تصريح کرد: صنعتي پايدار است که همانند شرکت فولاد مبارکه به مسئوليتهاي اجتماعي خود نيز پايبند باشد. وي با اشاره به مشارکت فولاد مبارکه در احداث خط متروي بهارستان تا شهر مجلسي و ساير اقدامات اين شرکت در اين حوزه خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه به خوبي به کيفيت زندگي جامعۀ پيرامون توجه داشته و همواره در اين راه پيش قدم بوده است. وي از همکاري و تعامل شرکت فولاد مبارکه با مسئولان شهرستان مبارکه به عنوان فرصتي بسيار مناسب براي ارائه خدمت به مردم ياد و اضافه کرد: نگاه مثبت مديريت اين شرکت به مسئوليتهاي اجتماعي فرصت خوبي براي ارائۀ خدمت به مردم به وجود آورده است. طاهرخاني با تأکيد بر اينکه به بهره برداري رسيدن خط مترو در توسعۀ اقتصادي منطقۀ مبارکه و شهر مجلسي تأثير شگرفي خواهد داشت، ادامه داد: اين اتفاق مبارک باعث جذب جمعيت بيشتري در شهر مجلسي مي‌شود. وي با اشاره به اينکه اسناد مناقصه و ساير اقدامات قانوني اين کار بسيار مهم طي روزهاي آتي به گردش خواهند افتاد، ابراز اميدواري کرد با پيگيري مسئولان شهرستان و همکاريهاي خوب فولاد مبارکه اين پروژه هرچه سريعتر به بهره برداري برسد. در اين مراسم مهندس زهرا سعيدي نمايندۀ مردم شريف شهرستان مبارکه در مجلس شوراي اسلامي‌نيز با اشاره به اهميت برخورداري از امکانات تحصيلي و رفاهي براي دانش آموزان و به طور کلي شهروندان شهر مجلسي تصريح کرد: در شرايط کنوني احداث و بهره برداري از پروژه‌هاي عمراني، رفاهي و آموزشي مي‌تواند در ارتقاي روحيه مردم عزيز و زحمتکش تأثير مطلوبي داشته باشد. اين نمايندۀ مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به پروژۀ متروي شهرستان مبارکه و مشارکت ارزشمند فولاد مبارکه در اين طرح استراتژيک افزود: اخيرا شرکت فولاد مبارکه علاوه بر همياري‌هاي پيشين، به منظور ساماندهي و ارتقاي ايمني جاده‌هاي شهرستان مبارکه به ميزان ۶۰۰ ميليون تومان مشارکت و همياري داشته است که قابل تقدير است.
در ادامۀ اين مراسم، اياز اسماعيلي معاون نيروي انساني شرکت فولاد مبارکه نيز گفت: اين شرکت به عنوان سازماني متعالي در سطح بين‌المللي در حال ايفاي نقش است و به موازات رشد اقتصادي خود همواره به مسئوليتهاي اجتماعي نيز متعهد بوده و تلاش کرده است در چارچوب الزامات قانوني حق همسايگي را به نحو احسن به جاي آورد.
تجارت-شهرستان بهبهان-دايي زاده:دراين نشست که با حضور امام جمعه،فرماندار،رئيس ستاد عتبات عاليات و جمعي از مسئولان شهرستان بهبهان برگزار گرديد درابتدا رئيس ستاد عتبات عاليات شهرستان بهبهان از افزايش تعداد موکب‌ها دراين شهرستان خبر داد و افزود:باتوجه به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده تعداد موکب‌ها از۸ موکب به ۱۳ موکب افزايش يافته است.حاج نجفي پور در ادامه با اشاره به اينکه درسال گذشته از هشت موکب چهار دستگاه آن بدون شناسنامه وچهار موکب داراي شناسنامه بوده است وبا اعلام اينکه تعدادي از ۱۳ موکب درشلمچه ودر مسير نجف و کربلا مستقر و خدمت رساني خواهند نمود.رئيس ستاد عتبات عاليات شهرستان بهبهان بابيان اينکه نظارت وبرطرف کردن مسائل و مشکلات موکب‌ها و همچنين حمايت‌هاي مالي موکب‌ها از وظايف هيآت امنا مي‌باشد به همين منظور باتلاش‌هاي صورت گرفته وبا هماهنگي ستاد عتبات عاليات استان خوزستان ومساعدت استاندار خوزستان توانستيم تاحدود زيادي اقلام مورد نياز را تامين نماييم.ايشان باتشريح عملکرد ستاد عتبات عاليات اين شهرستان اظهار داشت:درسطح شهرستان بهبهان تنها ۹۷۰۰ نفر توسط هشت موکب با سوغات و صرف شام وعصرانه پذيرايي بعمل آورده شد و به بيش از ۱۴۰۰ نفر اسکان و با همکاري اداره اوقاف ونيروهاي مردمي‌و امکانات خود تعدادي از خانه‌هاي عاشقان حسيني نيز در اختيار زائران قرارگرفت.وي خاطر نشان کرد:درسال گذشته از تاريخ ۱۱ آبان الي ۲۳ آبان به بيش از ۲۵ هزار زائر پذيرائي شد که در اينجا لازم است از مردم متدين وبا ايمان شهرستان بهبهان ونيروهاي خدمتگذار در شلمچه و مسير‌هاي تردد زائران که خالصانه وبي ريا بدون هيچ گونه چشم داشتي به خاطر عشق به ائمه در موکب‌هاخدمت مي‌نمودند تقدير وتشکر نمايم.در ادامه جلسه حاج آقا ناصري امام جمعه شهرستان بهبهان با اهميت دانستن زيارت اربعين اظهار کرد: فرصت خوبي است براي آشنايي بويژه جوانان با فرهنگ عاشورايي است وبا توصيه به اينکه افرادي که در موکب‌ها به زائران خدمت مي‌نمايند تکريم و احترام گذاشتن به زوار اباعبدا... الحسين آنگونه که شايسته آنها است انجام شود.درادامه نيز مهندس حري فرماندار شهرستان بهبهان براهتمام هرچه بيشتر خدمات رساني به زائران اربعين تاکيد کرد و افزود:پذيرايي از زائران اربعين حسيني مي‌بايست جدي تر وبيشتر از سال‌هاي گذشته انجام شود. وي از تمامي‌دستگاه‌هاي مرتبط خواست در موضوع اربعين براي خدمات دهي به زائران همت گمارند. فرماندار بهبهان بااشاره به شرايط کنوني وتحريم‌ها بر حفظ اتحاد و وحدت کلمه دربين مسلمانان تاکيد نمود افزود:باتوجه به تمامي‌مشکلات وبه برکت امام حسين(ع)امروز بين مسلمانان اتحاد بيشتري از هر زمان ديگر مي‌باشد.درپايان حاج نجفي پور رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات بهبهان از مردم علاقمند که خواهان کمک رساني به ستاد بازسازي عتبات عاليات هستند خواست کمک خود را به شماره حساب ۱۸۰۰۰۵۶نزد بانک سپه و۱۰۰۰ نزد بانک مهر اقتصاد واريز نمايند.
تجارت-استان مازندران:قائم مقام و معاون هماهنگي شرکت توزيع نيروي برق مازندران از بهره برداري 68پروژه تامين برق متقاضيان و اصلاح و بهينه سازي شبکه با مبلغ بيش از 71 ميليارد ريال در هفته دولت امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق مازندران، مهدي متقي مجد با بيان اينکه در هفته دولت امسال68 پروژه برقرساني توزيع برق مازندران با مبلغ بيش از 71 ميليارد ريال به بهره برداري مي‌رسد اظهار داشت:با بهره برداري از اين پروژه‌ها 515 روستا از مزاياي آن برخوردار مي‌شوند . قائم مقام و معاون هماهنگي شرکت توزيع نيروي برق مازندران افزود : اين پروژه‌ها شامل توسعه فيدر ، کاهش تلفات برق، احداث و توسعه و اصلاح و بهينه سازي شبکه‌هاي فرسوده روستايي و شهري ، تقويت شبکه و تامين برق متقاضيان شهري و روستايي است. متقي مجد يادآور شد : اين پروژه‌ها در بابل 5 پروژه ،ساري 9 پروژه ، نکا5 پروژه، سوادکوه 3 پروژه ، آمل 10 پروژه ، جويبار 4 پروژه ، سيمرغ 12 پروژه ، گلوگاه سه پروژه قائمشهر 4 پروژه و مياندورود 2 پروژه مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد. قائم مقام و معاون هماهنگي شرکت توزيع نيروي برق مازندران پرداخت به موقع و غيرحضوري صورتحسابهاي برق مصرفي را مورد تاکيد قرار داد و گفت: بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها ، درامد حاصل از فروش انرژي برق به عنوان يکي از حامل‌هاي مهم انرژي از منابع تامين پرداخت يارانه‌ها محسوب مي‌گردد و شرکتهاي توزيع برق به نمايندگي وزارت نيرو در وهله اول موظف به وصول بهاي برق و انتقال وجوه حاصل از ان به خزانه است.
تجارت-استان مازندران:به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مهندس عبدالهاشم حسن نيا در اين ديدار كه با حضور مهندس نوروزي مدير کل نگهداري راههاي فرعي و روستايي سازمان راهداري و مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان همراه بود اظهار داشت : راههاي ارتباطي مازندران به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و از راههاي بسيار پرتراكم محسوب مي‌شوند. همچنين فاصله كم مراكز جمعيتي در اين استان و تراكم شهرها نيز بر اهميت راههاي درون استاني افزوده ، لذا با اين همه ويژگي هنوز توجه ويژه‌اي به اين راهها نشده است. معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر لزوم توسعه زيرساخت‌هاي مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبيعي و خدادادي، اظهار داشت: توسعه زيرساخت‌هاي اين استان به ويژه جاده‌ها، در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار دارد. وي در خصوص عمليات تعريض محور هراز ابراز اميدواري كرد : خوشبختانه با توجه به حضور مهندسان متعهد و كار آزموده در محل پروژه ، اميد آن است تا هرچه زودتر شاهد بهره برداري نهايي از پروژه مذكور بوده چرا كه حق مردم شريف ايران اسلامي‌است كه جاده‌هايي ايمن و استاندارد داشته باشند. مهندس حسن نيا ابراز اميدواري نمود : در پي رويکرد اخير دانش بنيان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازي شاهد توجهبيشتر به توسعه و تعريض و بهبود سرويس‌دهي محورهاي مازندران باشيم . وي در ادامه ضمن قدرداني از مجموعه عوامل به منظور افزايش ارتقاء ايمني محورهاي ارتباطي استان تصريح نمود : با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد مسافرين به مازندران مي‌طلبد محورهاي اين استان همواره ايمن و استاندارد باشد. مهندس حسن نيا اقدامات ايمن سازي محورها را براي كاهش تصادفات و تلفات جاده‌اي بسيار مثمر ثمر دانست و خاطر نشان ساخت : علاوه بر ايمن سازي محورها ، رعايت قوانين و مقررات از سوي كابران جاده‌اي نيز مي‌تواند عامل مهمي‌در جهت كاهش سوانح رانندگي باشد. گفتني است معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور در سفر يک روزه به مازندران از تعدادي از پروژه‌هاي حوزه راه و شهرسازي و حوزه راهداري بازديد ودستوراتي را براي رفع موانع اجرائي و تسريع در روند اجرائي پروژه‌ها صادر نمودند.