توسط بانک پارسيان صورت گرفت؛
در اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با رييس جمهور و اعضاي هيات دولت با موضوع کاهش هزينه‌ها و شعب بانک‌ها، در آستانه سالروز تاسيس بانک پارسيان، طي مراسمي‌با حضور دکتر پرويزيان، مديرعامل بانک پارسيان و درخشان نيا، معاون وزيرکشور و رييس سازمان ثبت احوال، مديران شرکت‌هاي تهيه کننده نرم افزارهاي بانکي، براي نخستين بار در کشور توسط بانک پارسيان ، نخستين سامانه و دستگاههاي جانبي آن ، با امکان احراز هويت از طريق کارت هوشمند ملي با مشارکت سازمان ثبت احوال راه اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ اين سامانه و دستگاه جانبي آن(VTM) با هدف امکان ارائه خدمات از راه دور به مشتريان، افزايش دامنه خدمات شبانه روزي بانک، گسترش شعب الکترونيکي و ارتقاي رضايت‌مندي مشتريان، راه‌اندازي شده است.
بانک پارسيان با راه اندازي اين سامانه ، عملا بهره برداري آنلاين از کارت هوشمند ملي را اجرايي کرده است.
درخشان نيا، رييس سازمان ثبت احوال کشور در اين مراسم با بيان اينکه بانک پارسيان يکي از بانک‌هاي پيشرو در نظام بانکي است، گفت : بانک پارسيان براي اولين بار در کشور از سامانه و تجهيزات با امکان احراز هويت آنلاين از طريق کارت هوشمند ملي رونمايي و عملاً بهره برداري از اين کارت‌ها را اجرايي کرده است.
معاون وزير کشور، خاطرنشان کرد : احراز هويت و بهره برداري از طريق سامانه و تجهيزات (VTM) بانک پارسيان، در 3 مرحله است؛ که با قراردادن کارت ملي در (VTM) آغاز، سپس انطباق با اثرانگشت و در پايان با وارد کردن رمز کارت مي‌توان امور بانکي مورد نياز را در شبانه روز از طريق آن انجام داد که گام بلندي در توسعه خدمت‌رساني به مردم و کاهش هزينه‌ها خواهد شد.
از جمله تجهيزات سخت افزاري اين سامانه، دستگاهVTM است که نسل جديد و پيشرفته‌ دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌باشدکه علاوه بر ارائه تمام خدمات خودپرداز به مشتريان، از قابليت انجام بخش عمده‌اي از خدمات بانکي شعب و باجه‌هاي فيزيکي برخوردار است.
احراز هويت، ارائه و تحويل مدارک شناسايي مورد نياز، ثبت اثر انگشت و امضاي مشتري براي انجام هرگونه عمليات بانکي، از قابليت‌هاي ويژه دستگاه وي تي ام است.
تشريح سياست‌هاي سمينار توسعه
بيمه‌هاي زندگي
دکتر امير صفري سرپرست پژوهشکده بيمه برگزاري سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي را آغازي براي برگزاري سمينارهاي تخصصي دانست که در آينده با موضوعات مختلف مطابق ضرورت‌ها و اولويت‌هاي صنعت بيمه برگزار خواهند شد. وي در تشريح اهداف اين سمينار اعلام کرد: سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي به دنبال ارايه خروجي ملموس به صنعت بيمه و برگزاري پنل توسعه سياستي براي ارايه نتايج آن به شرکت‌هاي بيمه و نهادهاي مختلف است. وي افزود گرايش جامعه به بيمه‌هاي زندگي و تمايل افکار عمومي‌به شفافيت ابعاد مختلف آن کاملا احساس مي‌شود. به علاوه علاقه زايد الوصف شبکه‌هاي بازاريابي و فروش بيمه‌هاي عمر ايجاب مي‌کند به طور مستمر اطلاعات کافي را براي افزايش دانش روز اين شبکه فراهم نمائيم. رئيس پژوهشکده بيمه پيرامون اهميت توسعه بيمه‌هاي زندگي و ضرورت بررسي ابعاد عميق آن به عنوان يک بيمه‌نامه پرکشش خاطر نشان کرد: با وجود فروش بالاي بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري در صنعت بيمه بايد در پي متناسب‌سازي اين محصولات با نياز بيمه‌گذاران باشيم و به فرهنگ‌سازي فروش و توسعه بيمه‌هايي نظير عمر به شرط فوت و همچنين بيمه‌هاي مستمري براي حل مشکلات بيکاري، بازنشستگي زودهنگام، رکود اقتصاد و پيري جمعيت کارگر نيز توجه کنيم تا در کنار فعاليت‌هاي اقتصادي به رسالت اجتماعي خود براي پيش‌بيني پوشش‌هاي درآمدي متناسب با وضعيت اقتصادي و درآمدي خانوارهاي ايراني عمل کرده باشيم. دکتر صفري افزود: اين سمينار با همت خانواده صنعت بيمه برپا شده است تا براي توسعه بيمه عمر و افزايش ضريب نفوذ آن در صنعت بيمه تلاش کند و در عين حال پاسخگوي برنامه ششم براي افزايش ضريب نفوذ بيمه بر اساس تکليف قانوني تعيين شده باشد. دکتر صفري در خاتمه گفت سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي به نقد و بررسي سوالات اساسي همچون بررسي سهم پورتفوي بيمه‌هاي زندگي و عوامل و مولفه‌هاي موثر در آن است. مباحثي نظير بررسي ابهامات در مقررات مربوط به عرضه‌هاي مستمري، محاسبات ذخيره‌گيري، دوره پرداخت مستمري، محدوديت‌هايي مانند شرح سود فني آن‌ها که به نقد و بررسي صاحبنظران گذارده خواهد شد و راهکارهاي دريافتي در قالب بسته‌هاي سياستي به شرکت‌هاي بيمه و مراجع مسئول ارائه خواهد شد.
برگزاري دوره آموزشي مسئولين
و پرسنل بيمه سينا
دوره آموزشي دو روزه مسئولين و پرسنل امور مالي بيمه سينا طي روزهاي 14 و 15 شهريورماه 1397 در هتل پارسيان کوثر برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سينا، اين شرکت با توجه به لزوم يکسان‌سازي و هماهننگي بيشتر عمليات مالي بين ستاد مرکزي و شعب و همچنين ارتقاء سطح دانش کارشناسان حوزه مالي، اقدام به برگزاري يک دوره آموزشي حسابداري مؤسسات بيمه‌اي و فرآيندهاي اجرايي مسئولين و پرسنل امور مالي خود کرد. از مباحث و سرفصل‌هاي اين دوره آموزشي مي‌توان به «اهداف و چارچوب قوانين در صنعت بيمه و شاخص‌هاي کارشناس مجرب مالي»، «استاندارد حسابداري شماره 28»، «آئين‌نامه شماره 58 مصوب شوراي عالي بيمه (ذخاير فني مؤسسات بيمه)»، «خلاصه اجمالي از عمليات بيمه اتکايي و بيمه مشترک»، «نکات کنترلي در حوزه امور مالي شعب و نمايندگان»، «نکات کنترلي در حوزه حسابداري عمومي» و «درآمدها و هزينه‌ها در مؤسسات بيمه» اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعباس موسويان، عضو شوراي فقهي بانک مرکزي عملکرد بانک دي را در تعهد به بانکداري بدون ربا در نظام بانکي کشور مطلوب ارزيابي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، در مراسمي‌که به مناسبت گراميداشت هفته بانکداري اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعباس موسويان، عضو شوراي فقهي بانک مرکزي به آسيب‌شناسي وضعيت بانکداري بدون ربا در کشور پرداخت. موسويان با بيان تاريخچه تصويب قانون بانکداري بدون ربا گفت: طبق اين قانون در خصوص رفع حرمت رباي قرضي در سپرده‌گذاري و اخذ سود مقرر شد که سپرده‌گذاري در بانک، تحت عقد قرض نباشد، بلکه تحت عقودي ديگر مانند وکالت باشد تا سپرده گذار، پول خود را تحت عقد وکالت در اختيار بانک قرار ‌دهد و بانک نيز به عنوان وکيل پول را به چرخه اقتصاد وارد کرده و در اموري مانند مضاربه، اجاره به شرط تمليک، معاملات اقساطي، مزارعه، مساقات و … استفاده کند و در نتيجه، از اين تجارت‌ها سودي حاصل کند و در نهايت بانک به عنوان وکيل، حق‌الزحمه خود را از سود کسر کرده و مابقي را به مشتري تحويل ‌دهد. موسويان گفت: مسئولان ارشد بانک دي اعم از هيئت مديره و مدير عامل، اهتمام ويژه‌اي به مساله بانکداري بدون ربا دارند و با برگزاري دوره‌هاي آموزشي بانکداري اسلامي‌براي تمامي‌کارکنان بانک و انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي موفق گام‌هاي موثري در اين زمينه برداشته اند.
رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي و رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در پانزدهمين روز از شهريور ماه 97 از روند اجرايي پروژه مجموعه اقامتي-تجاري-تفريحي و گردشگري هتل سيرجان بازديد کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين بازديد «مرتضي شهيدزاده»، «محمدرضا پورابراهيمي» و هيئت همراه ضمن بازديد از فرايند ساخت اين پروژه، درباره وضعيت و ظرفيت‌هاي پروژه مذکور با مديران و کارشناسان حاضر در محل ديدار و گفت و گو کردند. در جريان اين بازديد، «منصور زيدآبادي نژاد»، مديرعامل شرکت پارس زيگورات به عنوان مجري پروژه گفت: «احداث پروژه با هدف رشد و بهره وري در اقتصاد منطقه و توانمندسازي نيروي کار، در زميني به مساحت بيش از 27 هزار متر مربع و با زيربنايي در حدود 70 هزار متر مربع با هزينه ايي بالغ بر 3 هزار ميليارد ريال در حال انجام است و با بهره برداري از اين مجموعه براي 600 نفر به صورت مستقيم در شهرستان سيرجان اشتغال زايي مي‌شود». بانک گردشگري به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي در حوزه گردشگري با هدف توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و ايجاد اشتغال پايدار اقدام به احداث اين مجموعه در شهرستان سيرجان کرده است. مجموعه هتل سيرجان شامل هتل 4 ستاره ممتاز با 136 اتاق، سالن همايش، سالن نمايشگاهي، تالار پذيرايي، رستوران، فودکورت، کافي شاپ، فروشگاه، فضاي ورزشي بولينگ و بيليارد و‌هايپر مارکت و همچنين رستوران است.
گردهمايي سراسري روساي شعب و کارکنان استان يزد با حضور معاون عمليات بانکي، مدير امور شعب استانها، مدير امور اعتبارات و کليه روسا و کارکنان شعب و ستاد استان يزد برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، در اين مراسم‌هادي قديمي‌معاون عمليات بانکي با اشاره به بازديد از شعب استان يزد به تشريح عملکرد استان در بخش گردشگري و صنعتي پرداخت و گفت: شهر يزد از مراکز مهم گردشگري در کشور و جهان است و به لحاظ صنعتي نيز 45 درصد از کاشي کشور در اين استان توليد مي‌شود، که نشان از پتانسيل بالاي اين استان به جهت اقتصادي دارد. در ادامه پورحسني مدير شعب استان يزد، پس از معرفي استان در بخش‌هاي مختلف و قابليت‌هاي شهر صنعتي يزد و فعال بودن بيش از 3000 واحد صنعتي در اين استان، به بررسي عملکرد شعب در 5 ماهه ابتداي سال پرداخت و گفت: با تلاش همکاران از سال 94 شاهد رشد سهم بازار بانک ايران زمين در استان يزد هستيم. در ادامه حسيني کناروئي مدير امور شعب استان‌ها به بررسي نسبت فراواني شعب استان به نسبت کشور پرداخت و در ادامه سرانه منابع جذب شده به شعب در سطح کشور را مورد بررسي قرار داد. در مورد جذب منابع جديد در جهت رفع مشکل نقدينگي بانک و تحقق 100 درصدي اهداف ابلاغي، رهنمودهاي لازم ارائه گرديد.
روابط عمومي‌پست بانک ايران در اولين جشنواره جايزه ملي «آرمان برتر» در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومي، رسانه و تبليغات تنديس ويژه ملي آرمان برتر را کسب کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: دکتر فرنقي‌زاد مدير امور هماهنگي حوزه مديريت اين بانک در همايش مذکور طي سخناني به اهميت نقش روابط عمومي‌و اثرگذاري آن در سازمانها اشاره کرد و گفت: امروزه روابط عمومي‌ها از نقش صرفا مشاوره به مديران ارشد به مديريت‌هاي مستقل تصميم ساز تبديل شده اند. دکتر فرنقي‌زاد بهره‌گيري از علوم روان شناسي و ارتباطات در ارسال پيام به جامعه را ضروري خواند و افزود: اطلاع‌رساني و اقناع افکار عمومي‌کار بسيار حساس و ظريفي است و با وجود ابزارهاي پيچيده ارتباطي در دنياي امروز، روابط عمومي‌ها بدون همکاري مديران و کارکنان سازمان قادر به تحقق آن نخواهند بود.
همچنين اکبر غلامي‌رئيس اداره کل روابط عمومي‌پست بانک ايران در اين مراسم تنديس ويژه ملي آرمان برتر و لوح برتر جشنواره را دريافت نمود.
بانک سرمايه رتبه نخست پاسخ گويي در سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات را درميان بانک‌هاي کشور از آن خود نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه،اين بانک رتبه نخست را درپاسخ گويي به سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات در ميان بانک‌هاي کشور را کسب نموده است. بانک سرمايه از تاريخ 9 دي 96 به اين سامانه پيوسته است و از آن تاريخ تاکنون به تمامي‌درخواست‌هاي ثبت شده درسامانه مذکور خطاب به اين بانک پاسخ داده و از اين لحاظ رتبه نخست را درميان بانک‌هاي کشور کسب نموده است.
گفتني است سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات از تيرماه سال 96 با هدف دسترسي آزاد تمامي‌شهروندان به اطلاعات موسسات عمومي‌و موسسات خصوصي ارائه دهنده خدمات عمومي‌رسماً رونمايي شده و بانک سرمايه از زمان اتصال به اين سامانه کوشيده است تا با ارائه پاسخ‌هاي به موقع، مستدل و کاربردي به درخواست‌هاي شهروندان، اهداف سامانه مذکور را در چارچوب سازماني خود به شايسته‌ترين صورت تحقق بخشد.
گزارش جديد شرکت شبکه الکترونيکي پرداخت کارت (شاپرک) نشان مي‌دهد بيشترين کارت برداشت تراکنش دار در نظام بانکي متعلق به بانک ملي ايران است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين بانک همچنين جزو بانک‌هاي داراي بيشترين سهم از تعداد و مبلغ تراکنش‌هاي صادر شده و پذيرش شده در تير ماه سال جاري قرار گرفته است.
از نظر مبلغ و تعداد تراکنش‌هاي شاپرکي نيز بانک ملي ايران رتبه دوم در نظام بانکي را به خود اختصاص داده و از نظر مبلغ گردش مالي شاپرکي که شامل مجموع مبالغ صادرکنندگي و پذيرندگي بانک است، بانک ملي ايران همين رتبه را دارد.
بانک ملي ايران از مدت‌ها پيش با توسعه ابزارهاي بانکداري ديجيتال، تلاش کرده ارائه خدمات بانکي غيرحضوري را در ميان مشتريان نهادينه کرده و با اين اقدام علاوه بر کاهش هزينه‌ها، سرعت و دقت عمليات بانکي را براي مشتريان افزايش دهد. سامانه‌هاي «بام» و «بله» امروز به يکي از پرکاربردترين ابزارها در اين حوزه تبديل شده اند.
مدير امور آبفاي شهر صفادشت خبر داد
توسعه و اصلاح بيش از ۷ هزار متر شبکه توزيع آب شرب در شهر صفادشت شهرستان ملارد.
علي کيواني –ملارد ، شهر صفادشت يکي از مناطق وسيع از نظر جفرافيايي و از نظر کمبود آب جز مناطق حساس استان تهران محسوب مي‌شود. اين منطقه در گذشته کشتزارهاي کشاورزي زيادي داشته که متاسفانه امروز به دلايل بسياري خبري از اين کشتزارها بصورت گسترده نيست و تنها بخشي از آنها بر جاي مانده است .
در اين بين مسئولين در همه ادارات امروز دست به دست هم داده‌اند تا در حفظ آب و استفاده صحيح از اين مايه حيات اقدامات و تدابير ويژه‌اي بينديشند. اين در حالي است که در تابستان امسال کمبود منابع انرژي برق که در پي آن سبب افت فشار شبکه توزيع آب مي‌شد، يکي از بزرگترين مشکلات مناطق استان تهران به ويژه اين منطقه محسوب مي‌شد.
محمد براتي در ابتداي سخنان خود با بيان مشکلاتي که در تامين آب و کم آبي اين منطقه در تابستان امسال انجام شد يکي از مسائل مهم روز کشور را کم آبي و مشکلات مربوط به آن عنوان کرد و سپس به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب در اين منطقه پرداخت و گفت: عليرغم اين که در سال گذشته تمهيداتي در حوزه افزايش دبي آب مسکن مهر صفادشت، با ورود يک حلقه چاه به مدار بهره برداري انجام شد و دبي آب را از ۴۰ ليتر بر ثانيه به ۵۲ ليتر بر ثانيه رسانديم ولي کمبود انرژي برق و خاموشي‌هاي مکرر مشکلات اساسي را در تيرماه سال جاري براي اين منطقه ايجاد کرد که در بخشي از اين منطقه مانند مسکن مهر صفادشت در فازهاي ۳ و ۴ شهروندان را با مشکلات عديده‌اي روبرو ساخت.
او در ادامه ضمن اشاره به مشکلاتي که شن در آب مسکن مهر موجب نارضايتي شهروندان شده است گفت: آبياري غلط کشاورزان و نفوذ آب به لايه‌هاي نرم زمين و در نتيجه نفوذ خاک شسته شده به چاه‌هاي آب و انتقال آن به شبکه آبرساني باعث شد که در مناطقي از مسکن مهر با مشکل وجود شن در آب روبرو شويم که سعي خواهد شد با شستشوي شيرهاي بين مسير و همچنين اقدامات مهندسي در اين حوزه اين مسئله رفع شود.
او ادامه داد: در تابستان امسال مشکلات عديده‌اي در حوزه آب ما را دچار محدوديت‌هاي خاص کرد به طوري که در تيرماه تلاقي زمان کاشت و آبياري ذرت پس از درو گندم با پيک مصرف شهر باعث روشن شدن همه چاه‌ها در اين ماه از فصل گرم سال شده بود و قطعا تاثير بسيار مستقيمي‌بر روي فشار آب منطقه مي‌گذاشت و افت فشار در برخي از مناطق از ۴۰ ليتر بر ثانيه به ۱۲ ليتر بر ثانيه کاهش داشت، که سبب اختلال در توزيع مناسب آب شرب در شبکه آبرساني شده بود.
براتي خاطرنشان کرد: با هماهنگي‌هايي که با شهرداري صفادشت انجام داديم چاهي بصورت اماني به مدار اضافه کرديم تا اين افت شديد را مديريت کنيم و همچنين در حال رايزني هستيم تا چاه ديگر را که نقطه يابي آن انجام گرفته تا پايان سال ۹۷ حفر و تجهيز کنيم تا تعداد چاه‌هاي آبرساني براي مسکن مهر صفادشت از ۴ حلقه به ۶ حلقه افزايش يابد.
او تصريح کرد: بايد به مردم بگوييم که امروز با مشکل کم آبي روبرو هستيم اما با تمهداتي که بصورت شبانه روزي در سطح شهر صفادشت انجام گرفت امروز هيچ مشکلي در اين حوزه در منطقه نداريم و از نظر کيفيت آب نيز عليرغم انجام آزمايشات مختلف بايد عنوان کنيم که آب صفادشت آبي سالم و پاک و با کمترين املاح و نيترات است.
براتي در ادامه گفت: پس از زلزله سال گذشته به بررسي نقاط حادثه خيز در مخازن ذخيره آب پرداختيم در زمان بحران با تمهيداتي که انديشيده شد قريب به ۵۰۰۰ مترمکعب ذخيره آب در مسکن مهر داريم که اقدامي‌بس خوب و مهم در حوزه مديريت بحران بشمار مي‌رود.
او با رد شايعه شنا در مخزن‌هاي آب مسکن مهر افزود: مخزن‌هاي آب شرب در هر منطقه‌اي درب‌هاي پلمب شده دارند و اشخاص حق ورود به آن ندارند. اما طي بررسي‌هايي که در مورد اين شايعه مخزن نيمه ساختي بود که تقريبا نيم مترآب در آن وجود داشت که به سرعت مخزن تخليه و اين مشکل بطور کامل رفع شد . اين مخزن هنوز وارد مدار بهره برداري نشده است و نياز به کار اجرايي واتمام آن دارد، اما بقيه مخازن در پروژه مسکن مهر به سختي حراست و نگهباني مي‌شوند.
براتي در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب صفادشت گفت: اين تصفيه خانه با ظرفيت ۷۷۰۰ مترمکعب با قراردادي بالغ بر ۱۵ ميليارد تومان اجرايي شده است، تا براي رفع موارد تعريف شده اختصاص يابد و از پساب آن براي فضاي سبز و بهره گيري مناسب و تزريق آن به سفره‌هاي آب شرب استفاده شود. با تمهيداتي که در حوزه بازرسي شبکه فاضلاب انديشيده‌ايم سعي شده با گشت روزانه‌اي که در اين حوزه ترتيب داده شده به هيچ عنوان هيچ آلاينده صنعتي وارد تصفيه خانه صفادشت نشود. اين تصفيه خانه به صورت سيستم هوادهي گسترده در حال فعاليت مي‌باشد و با توجه به رشد جمعيت و توليد پاسخگويي خوبي داشته است.
او با اشاره به اقداماتي که در شهر صفادشت براي شرکت آبفا انجام گرفته است ادامه داد: از آنجا که شهر صفادشت با توجه به سکونت اتباع خارجي بالغ بر ۳۰ هزار جمعيت دارد سال گذشته با دبي آب ۶۲ ليتر بر ثانيه مشکل آب در اين منطقه محسوس مي‌شد که با تمهيداتي که در حوزه افزايش دو حلقه چاه در زمستان سال گذشته انجام شد و تا اوايل تيرماه به مدار اضافه و مورد بهره برداري قرار گرفت که در مجموع ۳۰ ليتر به توليد آب شرب در صفادشت افزوده شد و امروز دبي توليدي ما ۹۶ ليتر بر ثانيه رسيده است همچنين با بهسازي برخي از چاه‌ها ۶ تا ۷ ليتر بر ثانيه نيز افزايش دبي ما صورت گرفت و با احداث مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبي در مدار آبرساني در خردادماه سال جاري بسياري از مشکلات آب در شهر صفادشت رفع شده است.
براتي در ادامه با اشاره به رفع مشکلات خط انتقال چاه‌ها افزود: در زمستان سال گذشته شبکه ما با مشکل افت فشار روبرو بود به اين منظور بيش از ۷ کيلومتر شبکه گذاري اجرا شد که از اين ميزان ۱۳۰۰ متر مربوط به خطوط انتقال چاه‌هاي جديد و مابقي توسعه و اصلاح شبکه توزيع را شامل مي‌شود، همچنين با رينگ شبکه آب به قطر ۲۰۰ ميليمتري در قسمت غرب و جنوب از خيابان رعنا مشکلات منطقه بلوار شورا و داخل شهر رفع شده است که اين اقدامات در سال جاري و با تلاش شبانه روزي همکاران رقم خورده است.
رئيس اداره آب و فاضلاب صفادشت ادامه داد با رينگ شبکه آب به قطر ۲۰۰ در قسمت غرب و جنوب از خيابان رعنا به طول ۱۳۰۰ متر مشکلات حوزه بلوار شورا و داخل شهر مرتفع گرديد که اين اقدامات در يکسال جاري با کمک همکارانم رقم خورده است .
او افزود: هم اکنون تمام مخازن شهر صفادشت به ديزل ژنراتور مجهز شده‌اند تا در زمان قطعي برق استارت و تاسيسات توزيع انتقال آب را به خوبي انجام دهند. البته در پيک مصرف امکان افت فشار وجود دارد اما در حوزه قطع آب هيچ موردي نخواهيم داشت، يک حلقه چاه نيز در آينده نزديک حفر خواهد شد که اميد است تا اوايل سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد.
محمد براتي در ادامه سخنان خود افزود: چيزي حدود ۹۰ درصد از آب شرب در بخش کشاورزي استفاده مي‌شود، که اين موضوع زماني بيشتر به چشم مي‌خورد که بدانيم در گذشته نه چندان دور سطح آب در چاه‌هاي منطقه صفا دشت ۳۰ تا ۴۰ متر بود که با عدم بارندگي در اين سالها و کاهش ذخيره سفره‌هاي زيرزميني امروز به ۱۶۰ متر رسيده است و نشان مي‌دهد که نبايد در اين منطقه محصولات کشاورزي که نياز به آب دهي زيادي دارند کاشته شود.
او خاطر نشان کرد: محدوديت اصلي ما براي تامين آب مورد نياز تراکم چاه‌هاي کشاورزي و صنعتي است که اين چاه‌ها در آينده مشکلات عمده‌اي را براي تامين آب شرب شهر صفادشت به بار خواهد آورد .
مدير امور آبفاي شهر صفادشت در پايان تاکيد کرد: عليرغم اينکه با چاپ بروشور ، جلسات مردمي‌، همايش‌ها و حضور در مدارس و همچنين توصيه‌هاي لازم در نماز جمعه توسط امام جمعه محترم و مسئولين آبفا در جهت مصرف صحيح آب نياز به کمک مردم در جهت حفظ اين ماده حياتي را داريم چرا که تنها منبع برداشت آب در صفادشت منابع زيرزميني و چاه‌ها هستند که بايد اين مهم مديريت شود.
براتي ضمن تاکيد بر لزوم مديريت مصرف آب از سوي شهروندان اظهار داشت: با توجه به نياز آبي منطقه ، تراکم جمعيتي، مهاجر پذيري شهر صفادشت که افزايش تقاضاي آب شرب را در سال‌هاي اخير افزايش داده به اين منظور طي يک سال گذشته در مجموع ۷ هزار متر توسعه و اصلاح شبکه انتقال آب اجرا و همچنين ۳ حلقه چاه آب شرب وارد مدار بهره برداري شده است.
مدير امور آبفاي صفادشت در پايان با بيان اين که با ورود چاه‌هاي جديد ۴۲ ليتر بر ميزان ظرفيت توليد آب شرب شهر صفادشت افزوده شده گفت: حفر دو حلقه چاه جديد در دستور کار اين امور قرار دارد که پس از جانمايي بزودي حفر تجهيز و وارد مدار بهره برداري خواهد شد.
ده‌ها شرکت بزرگ داخلي و نمايندگان محصولات خارجي، صنعتگران و مهندسان بخش‌هاي مختلف حوزه ساخت و ساز و همچنين وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با صنعت ساخت و ساز کشور از يازدهم تا چهاردهم مهر ماه با حضور در بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان که در محل نمايشگاه‌هاي بين المللي اصفهان برگزار مي‌شود؛ جديدترين توليدات و خدمات خود را ارائه مي‌کنند به گزارش روابط عمومي‌و اطلاع‌رساني بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان؛ در اين نمايشگاه بيش از 120 شرکت از جمهوري اسلامي‌ايران و نمايندگاني کشورهاي چين، ترکيه و... نوين‌ترين و پيشرفته‌ترين طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌هاي خود را در سه حوزه (تکنولوژي‌هاي نوين، سازه‌ها و نماها)، ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار خواهند داد. عليرضا آموخته مدير برگزاري بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان گفت: در اين نمايشگاه انواع طرح‌ها و پروژه‌هاي سبک سازي ساختمان، مجتمع سازي، انواع سازه‌هاي فلزي، سازه‌هاي بتني، سازه‌هاي پيش ساخته ، فني مهندسي، نظارت، طراحي و دکوراسيون داخلي، ساختمان‌هاي هوشمند، بهينه سازي انرژي، درب و پنجره، آسانسور، پله برقي و بالابر‌ها، پروفيل و آلومينيوم، عايق‌هاي حرارتي و صوتي، تهويه و تاسيسات ساختماني، لوله و پليمر، کاشي و سراميک ، شيرآلات، تجهيزات و طرح‌هاي نوين ساختماني ارائه مي‌شود. وي اضافه کرد: در بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان همچنين؛ انبوه سازان، تعاوني‌هاي ساختماني، نشريات ساختماني، مشاوران ساختماني، شرکت‌هاي برق ساختماني، شرکت‌هاي سيماني و بتن و شرکت‌هاي نماسازي و در و پنجره و صنايع مرتبط از استان‌هاي مختلف کشور از جمله استان‌هاي تهران، البرز ، کرمان ، هرمزگان، مشهد، اصفهان، يزد، فارس،تبريز، مرکزي و خراسان جنوبي حضور و مشارکت دارند. آموخته افزود: برگزاري چند همايش و نشست علمي، آموزشي با حضور مهندسان، صاحبنظران و استادان دانشگاه‌ها و مقامات مرتبط برخي از برنامه‌هاي جانبي بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان است. وي تاکيد کرد: اين نمايشگاه با هدف کمک به رونق ساخت و ساز، شناخت توانمندي‌ها و کمبودهاي صنعت ساختمان، آشنايي با پيشرفت‌هاي روز اين صنعت در ايران و جهان، توسعه و گسترش سبک سازي، مقاوم سازي و ساختمان سازي کشور، اشتغالزايي و ايجاد يک فضاي اقتصادي و تجاري ويژه براي رويارويي شرکت‌هاي فعال در زمينه ماشين آلات، تجهيزات، مصالح، خدمات و تکنولوژي صنعت ساختمان و عمران برگزار مي‌شود. مدير برگزاري بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان در ادامه گفت: شکي نيست که امروزه صنعت ساخت و ساز يکي از مهمترين بخش‌هاي اقتصادي هر کشوري محسوب مي‌شود و با توجه به توليد صنعتي، نه تنها شاخص‌هاي پايه يعني منابع، زمان و کيفيت مديريت مي‌شود، بلکه شاخص‌هاي اساسي نظير ايمني، پايداري و مصرف بهينه انرژي نيز تحقق مي‌يابد؛ لذا در اين نمايشگاه تلاش شده است تا زمينه توجه و توسعه تکنولوژي‌هاي ساختماني فراهم گردد. عــلاقمندان مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر اين نمايشگاه با شماره : 36633939-031 و يا 36629096-031 ستاد برگزاري نمايشگاه تماس بگيرند.
تجارت-استان مازندران:مديريت مصرف برق از سوي کارکنان شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران کاهش 6/18 درصدي مصرف برق را درمدت مشابه تير و مرداد سال قبل به دنبال داشته است. مهندس کيوان فرح زاد مديرعامل شرکت با اعلام اين خبر گفت: در راستاي همراهي و همگامي‌شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران با صنعت برق کشور درگذر ازپيک تابستان 1397،برنامه‌هاي عملياتي ، اجرايي و فرهنگي گوناگوني برنامه ريزي و اجرا شد. استفاده از ديزل ژنراتور ،تنظيم ترموستات وسايل سرمايشي بر روي دماي مناسب جهت ساختمان اداري شرکت ،تغيير ساعت کاري به 6 صبح ،خاموش کردن لامپ‌هاي اضافي در ساختمان شرکت و...نتايج ارزنده‌اي را در پي داشته و ميزان مصرف برق ستاد شرکت در تير و مرداد ماه سال جاري به ميزان 61899 کيلوات ساعت بوده که نسبت به مشابه سال قبل کاهش 6/18 درصدي داشته است، اين درحالي است که شدت گرماي هوا در سال جاري بي سابقه بود. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق غرب مازندران ادامه داد: اين مهم در برنامه کاري امورهاي هشتگانه تحت پوشش شرکت نيز قرار داشته و همکاران ملزم به استفاده صحيح از انرژي برق بوده و نايج قابل ملاحظه‌اي را در برداشت. همچنين تيم ارزيابي مديريت مصرف شرکت، نيز با حضور مستمر در نهادهاي دولتي و ادارات شهرستان‌هاي تحت پوشش ، ميزان مصرف آنها را نيز مورد پايش مستمر قرار دادند که اين موضوع نيز نقش به سزايي در مديريت مصرف برق در ادارات داشته است.