مدير عامل بانک دي تشریح کرد:
در جهان امروز بانکداري اسلامي‌توانسته است خود را به عنوان يک سيستم مالي مقتدر مطرح کند و اکنون در بسياري از کشورها، اعم از مسلمان و غيرمسلمان، نه تنها بانکداري و ماليه اسلامي‌در کنار نظام بانکي متداول در حال فعاليت است، بلکه در برخي موارد نيز پيشرو بوده است.
سياست گذاري براي پيشرفت اقتصاد اسلامي‌به عنوان ستون فقرات جامعه اسلامي‌ايران همواره توسط نخبگان اين حوزه در حال انجام است تا خط سير اعتلاي اين سيستم را ترسيم کند.
به مناسبت هفته بانکداري اسلامي‌با محمدرضا قرباني، مدير عامل بانک دي گفت و گو کرديم. در ادامه بخشي از اين مصاحبه را مي‌خوانيد: بانکداري اسلامي، نوعي سيستم بانکداري است که مبتني بر قوانين اسلامي‌و نظريات اقتصاددانان و کارشناسان علوم بانکي و علماي اسلام است. اگر مولفه‌هاي اصلي بانکداري اسلامي‌را حذف ربا از تمامي‌عمليات بانکي و انطباق عمليات بانکي با موازين شرعي بدانيم، اساس بانکداري اسلامي، تسهيم سود، مشخص بودن مسير مصرف منابع و نظارت بر عمليات بانکي خواهند بود. بر اين اساس در بانکداري سنتي(ربوي) بين بانک و مشتري و گيرنده تسهيلات يک رابطه مستقيم وجود دارد و به واسطه وجود همين رابطه مستقيم، رابطه دائن و مديون بوجود مي‌آيد، اما در بانکداري اسلامي‌وجوه سپرده‌گذاران طبق موازين شرعي و حقوقي و درقالب عقود معين سرمايه گذاري مي‌شود. در مبحث بانکداري اسلامي، موضوع سود و حداقل سود مورد انتظار پيش کشيده مي‌شود که با ربا(بهره)، به معني دريافت هر مبلغ اضافه بر روي دين مشروط بر اينکه قبلاً شرط شده باشد، تفاوت‌هايي اساسي دارد، از جمله اين که سود با توافق طرفين تعيين و به نسبت‌هاي مورد توافق پرداخت مي‌شود، ولي ربا از طرف وام‌دهنده(دائن) تعيين و به هر نرخ يا نرخ‌هاي ثابت از قبل تعيين شده، پرداخت مي‌گردد. سود نظام بانکداري بدون ربا ريشه در ايدئولوژي و ارزش‌هاي اقتصاد اسلامي‌دارد و تحقق آن مستلزم استقرار عدالت اقتصادي و اجتماعي و نيز توزيع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه است. از طرفي بانکداري اسلامي‌برخلاف ديدگاه ساير موسسات مالي که هرگز ارتباط بين بانکداري واصول اخلاقي را نپذيرفته اند، پايبند به اصول اخلاقي است. در ادامه سرفصل‌هاي مورد اشاره وي به شرح ذيل بيان مي‌گردد. اصول بنيادين بانکداري اسلامي‌، وجه تمايز آن با بانکداري متعارف - بانکداری اسلامی ، زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي - رونق اشتغال و توليد با اجراي بانکداري اسلامي‌- توزیع عادلانه ی سود و هزینه‌ ی بانکی در نظام بانکداری اسلامي‌- نقش موثر نظام بانکداري اسلامي‌در کاهش زمينه‌هاي ايجاد بحران‌هاي مالي - بنياد بانکداري اسلامي‌، حرکت به سمت توسعه پايدار - توجه به فرهنگ سازي بانکداري اسلامي‌در بانک دي - بانکداري اسلامي‌، حذف ربا از عمليات بانکي.
بازديد مديرعامل بيمه "ما" از شعبه تبريز
حجت بهاري فر مديرعامل بيمه "ما" و شيري معاون شبکه فروش و توسعه بازار از شعبه تبريز بازديد کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، در اين بازديد حجت بهاري فر و هيات همراه ضمن ديدار با مدير بانک ملت منطقه آذربايجان شرقي، اقدامات انجام شده فعلي و برنامه‌هاي آتي در اين شعبه را مورد بررسي قرار دادند. طي اين بازديد، موضوعات مربوط به ميزان توليد حق بيمه شعبه، روند جذب نمايندگان 54 و 75 در استان، ارائه خدمات مطلوب به مشتريان و ميزان دستيابي به اهداف تعيين شده توسط شعبه مورد بررسي قرار گرفت. حجت بهاري فر طي بازديد ازخط توليد خودرو ام جي ، در خصوص نحوه همکاري‌هاي بيشتر به بحث و تبادل نظر پرداخت.
برگزاري همايش تجليل از بازنشستگان ارتش با حمايت بيمه حکمت
به مناسبت روز خانواده و تکريم از بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي‌ايران ، همايش تجليل از بازنشستگان ارتش با حمايت بيمه حکمت صبا در اروميه برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت، همايش تجليل از بازنشستگان ارتش جمهوري اسلامي‌ايران با حمايت بيمه حکمت صبا با حضور امير حاجيلو فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ، مختار رحيمي‌مديرامور شعب بيمه حکمت و جمعي از مسئولين لشکري و کشوري در شهر اروميه برگزار شد. در اين مراسم فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش جمهوري اسلامي‌ايران ، ضمن تشکر از مجموعه بيمه حکمت صبا اظهار داشت : رزمندگان دوران دفاع مقدس طلايه‌داران دوران با شکوه مبارزه با دشمنان قسم خورده اين سرزمين هستند که با نثار خون خود اين دوران را به عنوان دوره‌اي زرين براي آيندگان به ثبت رسانده‌اند.
در ادامه اين مراسم مختار رحيمي‌مديرامور شعب بيمه حکمت عنوان داشت : خانواده رکن اساسي در هر جامعه است حفاظت و تامين آرامش اين نهاد يک اصل براي بنگاه‌هاي خدمتگذار از جمله شرکت بيمه حکمت مي‌باشد.
انتصاب مدير بازرسي بيمه‌کوثر
طي حکمي‌ازسوي مديرعامل بيمه‌کوثر، مدير بازرسي شرکت منصوب شد. به‌گزارش روابط‌عمومي‌بيمه‌کوثر؛ علي صنعتگر با 29سال سابقه فعاليت در حوزه بازرسي و حراست شرکت‌هاي دولتي و خصوصي و بانک‌ها به‌عنوان مدير بازرسي شرکت معرفي شد. مدير بازرسي شرکت درخصوص برنامه‌هاي اين مديريت گفت: تهيه و تنظيم برنامه بازرسي مستمر دوره‌اي و موردي از سرپرستي‌ها، شعب و نمايندگي‌هاي تحت‌پوشش، تجزيه و تحليل عملکرد کلي مديران و کارکنان ستاد و سرپرستي‌ها و نمايندگان و نيز نحوه عملکرد آن‌ها با مشتريان و بررسي و ارايه راهکارهاي پيشنهادي به واحدهاي تابعه براي اصلاح نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت ازجمله برنامه‌هاي اين مديريت است.
علي صنعتگر پيشگيري از تخلفات و جلوگيري از نارضايتي را يکي از برنامه‌هاي اصلي اين مديريت دانست و خاطرنشان‌کرد: پيشگيري از تخلف کارکنان و ريشه‌يابي عوامل نارضايتي کارکنان و مشتريان، سندسازي در دريافت و پرداخت خسارت و همچنين کشف تخلفات و برخورد قاطع با افراد خاطي را از ديگر برنامه‌هاي اين مديريت است.
مديرعامل بانک ملي ايران ضمن تبريک انتصاب رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي، از آمادگي اين بانک براي همکاري با طرح‌هاي توسعه‌اي اين دانشگاه به ويژه در حوزه توسعه استارت آپ‌ها و اقتصاد دانش بنيان خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در ديدار با دکتر محمد طهرانچي سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي‌با اشاره به اين که اين بانک از بدو تاسيس دانشگاه آزاد در کنار آن بوده و بسياري از ساختمان‌ها و طرح‌هاي توسعه اين دانشگاه با حمايت بانک ملي ايران عملياتي شده است، اظهار کرد: تسهيلات بانک به اعضاي دانشگاه آزاد نيز همواره در جريان بوده و اميدواريم اين همکاري بيش از پيش ادامه يابد.
مديرعامل بانک ملي ايران با اشاره به تشکيل يک کارگروه ويژه مشترک ميان بانک و دانشگاه آزاد براي حل مسائل پيش رو، گفت: شبکه گسترده بانک در خدمت علم و دانش کشور به ويژه دانشگاه آزاد اسلامي‌است و اميدواريم در دوره مديريت جديد اين همکاري‌ها بيشتر شود. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي‌نيز در اين ديدار با اشاره به سابقه همکاري طولاني مدت با بانک ملي ايران، به لزوم توسعه اين همکاري‌ها اشاره کرد و گفت: ما علاقه منديم با رويکردي نوآورانه نسبت به مشارکت و توسعه همکاري‌ها اقدام کنيم. طهرانچي افزود: آماده ايم که خدمات آموزشي نيز در حوزه‌هاي مختلف به بانک ملي ايران ارائه کنيم.
دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در سومين همايش نمايندگان انفورماتيک استان‌ها بيان داشت: خلق محصولات جديد بانكداري الكترونيك براي جلب رضايت حداكثري مشتريان بسيار حائز اهميت است و بانك قرض الحسنه مهر ايران در اين حوزه همپاي ساير بانك‌هاي بزرگ شبكه بانكي كشور در حركت است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، سومين همايش نمايندگان انفورماتيک استان‌ها با حضور دکتر مرتضي اکبري مديرعامل و حسن تليكاني عضو هيات مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران در سالن اجتماعات ساختمان ادارات ستاد مركزي برگزار شد. دکتر اکبري در اين جلسه هم انديشي با اشاره به ضرورت بروزرساني دانش و اطلاعات همکاران انفورماتيک اظهارداشت: با وجود اينكه تنها ده سال از فعاليت اين بانك مي‌گذرد اما خدمات و سبد محصولات آن را با بانك‌هاي بزرگ و قديمي‌كشور مقايسه مي‌كنند و از آنجايي كه حوزه IT قدمت چنداني در نظام بانکي ندارد از اين رو تسريع و پيشرفت در اين عرصه براي همه يکسان است. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: طي ده سال گذشته اقدامات موثر زيادي در فن آوري اطلاعات و ارتباطات انجام شده است اما فعاليت و ميزان پوشش خدمات بانکداري مدرن بايد گسترده تر باشد. در ادامه، حسن تليکاني عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز خاطرنشان کرد: در زمينه IT گامهاي موثر و مطلوب زيادي برداشته شده و کارکنان بخشهاي مختلف اين اداره از افراد متخصص و فني تشکيل شده است.
دکتر غلامحسن تقي نتاج مديرعامل بانک قوامين پيامي‌به مناسبت هجدهمين سالگرد تأسيس اين بانک ارسال نموده که بخشي از آن به شرح ذيل است. به نام يزدان بخشاينده، با سلام - بيستم شهريورماه ، هجدهمين سالروز تأسيس بانک قوامين و يادآور آغاز فعاليت يکي از شبکه‌هاي بزرگ بانکي کشور است. يک مجموعه بزرگ که با دارا بودن بيش از حدود شش درصد از نقدينگي کشور ، شش ميليون مشتري و يکصد و هفتاد هزار سهامدار و ذينفع حقيقي و حقوقي، در تحقق سياست‌هاي ريالي و مأموريت‌هاي کلان اقتصادي نظام و انقلاب گام برداشته و در راستاي حفظ کيان و اقتدار ملي از حداکثر ظرفيت‌هاي خود، ايثاري بي بديل عرضه نموده است. اين راه پرتلاطم و طولاني را، نه به سادگي، بلکه با عزمي‌پولادين و انسجام سازماني بي نظير گذرانديم و پس از توفيق در گذر هر چالش، قدرتمندتر و با گام‌هاي محکم تر در مسير تعالي و پيشرفت در نظام بانکي کشور حرکت کرديم . اکنون و پس از گذشت هيجده سال از تأسيس بانک قوامين با تمام فراز و فرودها ، چشم اندازي روشن پيش روي امين مردم ايران زمين قرار گرفته است. چشم اندازي از جنس صلابت ، خدمت شرافتمندانه ، سرآمدي سازماني ، توسعه سرمايه انساني و افزايش سطح رضايتمندان مشتريان به عنوان صاحبان اصلي بانک و نيک بر اين باوريم اين چشم اندازها را با توکل بر خداوند بزرگ و همراهي مشتريان عزيز محقق خواهيم ساخت. سعادت ، سيادت و بهروزي ذي نفعان و مشتريان محترم و کارکنان و خانواده‌هاي ايشان را از خداوند متعال خواستارم.
عضو هيات مديره بانک مسکن اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاري تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۰ واحد مسکوني طرح مسکن مهر به مرحله فروش اقساطي رسيدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، نادر قاسمي‌عضو هيات مديره بانک عامل بخش مسکن با اشاره به جزييات عملکرد بانک مسکن طي چهار ماه نخست سال جاري در حوزه فروش اقساطي واحدهاي طرح مسکن مهر ، اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه، مجموعا 18 هزار و 550 واحد مسکن مهر در سراسر کشور فروش اقساطي شده‌اند و کارت قسط براي مالکان اين واحدها صادر شده است. به اين معنا که تا پايان دوره مورد گزارش، عمليات ساخت اين تعداد واحد مسکوني طرح مسکن مهر به پايان رسيده و کارت قسط نيز براي آنها صادر شده است.
وي ادامه داد: از ميان استان‌هاي سراسر کشور بيشترين تعداد واحد فروش اقساطي شده طرح مسکن مهر (سهم الشرکه) مربوط به استان تهران است. به طوري که طي چهار ماه ابتدايي سال جاري مجموعا 4 هزار و 713 واحد مسکن مهر در استان تهران فروش اقساطي شده اند.
عضو هيات مديره بانک مسکن افزود: پس از استان تهران، استان خراسان رضوي، آذربايجان شرقي و البرز نيز به ترتيب بيشترين تعداد واحدهاي فروش اقساطي طرح مسکن مهر را داشته اند.
در حال حاضر کماکان پرداخت تسهيلات مکمل ساخت مسکن مهر به پروژه‌هاي باقي مانده از اين طرح ادامه دارد.
رئيس اداره کل تحقيقات و برنامه‌ريزي بانک صادرات ايران از تکميل ظرفيت فاز اول صدور گواهي‌سپرده سکه طلا (خزانه زرين سپهر) خبر داد و گفت: دريافت مجوز از بورس کالاي ايران براي افزايش ظرفيت پذيرش تا ۸۰ هزار قطعه سکه در ساير استان‌هاي کشور در دستور کار است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران غلامرضا طالبيان گفت: با استقبال گسترده مشتريان و هموطنان از اوراق گواهي سپرده سکه طلا (خزانه زرين سپهر) بانک صادرات ايران و تکميل ظرفيت زودتر از پيش‌بيني‌ها، افزايش ظرفيت براي پذيرش سکه تا ۸۰ هزار قطعه به صورت جدي پيگيري مي‌شود.
وي افزود: امکان توثيق اين اوراق براي دريافت تسهيلات از بانک صادرات ايران نيز فراهم شده و دارندگان اين اوراق مي‌توانند از اين امکان نيز براي افزايش ارزش افزوده دارايي‌هاي خود استفاده کنند.
طالبيان با بيان اينکه اين طرح در فاز اول در ۵ استان بزرگ کشور اجرا شده گفت: با عبور از مرز ۱۶ هزار قطعه تا اواخر هفته گذشته، پيش‌بيني مي‌شود در اين هفته ظرفيت پذيرش ۲۰ هزار قطعه سکه و صدور اوراق گواهي‌سپرده آن تکميل شود.
وي در تشريح مزيت‌هاي اصلي اين محصول در شرايط کنوني، هزينه کم و صرفه اقتصادي اين طرح را براي دارندگان سکه مورد تاکيد قرار داد و گفت: با توجه به افزايش نرخ سکه و ريسک‌هاي نگهداري آن در منازل، صندوق‌هاي امانات بانک صادرات ايران امن‌ترين محل براي حفظ و ايجاد ارزش افزوده آنهاست.
تجارت-استان ايلام:به مناسبت فرارسيدن روز خانواده وتکريم بازنشستگان مراسمي‌ با حضور مديران تامين اجتماعي استان، اعضاي کانون بازنشستگان، مديران کل دستگاهاي مرتبط در سالن جلسات سالن فني و حرفه شهر ايلام برگزار شد.مدير درمان تامين اجتماعي استان در اين مراسم گفت: شاخص‌ترين رکن در جامعه خانواده است که بر اساس آموزه‌هاي ديني برنامه‌هايي در اين راستا انديشيده شده است و توجه به آرمان‌ها و نيازمندي‌هاي اجتماعي خانواده مهم است.وي گفت: بزرگترين منابع سازمان تامين اجتماعي نيروي‌هاي انساني است که با برنامه ريزي درصد حل مشکلات انان هستند.وي در ادامه حذف دفترچه درماني را از مهمترين خدمات مديريت درمان تامين اجتماعي دراستان عنوان کرد و افزود: حذف دفترچه درماني در راستاي تسهيل و رفاه بيمه شدگان و پزشکان به صورت الکترونيک ارائه مي‌گردد.
تجارت استان بوشهر - : طي آئين از سوي ستاد بازسازي عتبات عاليات و سازمان بسيج مداحان از 200 نفر خادم مساجد و مداحان اهل بيت (ع) در آستانه ماه محرم الحرام در مرکز فرهنگي عباس بن علي (ع) بندر بوشهر تجليل به عمل آمد.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر، طي آئيني دومين همايش تجليل از «خادمان و مداحان اهل بيت (ع)» پانزدهم شهريورماه ازسوي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان بوشهر و با مشارکت سازمان بسيج مداحان سپاه امام صادق (ع) و اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بوشهر در جوار کارگاه ساخت ضريح جديد خيمه گاه امام حسين (ع) مستقر در مسجد مرکز فرهنگي عباس بن علي (ع) شهر بوشهر با تلاوت مهدي لبخنده پور، قاري نوجوان بوشهري و همسرايي «نواي عاشورايي» با مداحي حسين معيني و شروه خواني حسن توزي و محمد گوهرشناس به سبک دشتي و ني نوازي روشندل قرآني عباس حيدري و سنج و دمام نوازي گروه رهروان راه امام خميني (ره) آغاز شد.
برگزاري همايش لبخند آب
در دهکده تفريحي چادگان
تجارت-استان اصفهان:همايش لبخند آب با حضور بيش از 6 هزار نفر از اقصي نقاط کشور در دهکده تفريحي و گردشگري شهرستان چادگان برگزار شد.مدير آبفا چادگان با اشاره به استقبال بي نظير مردم از اين همايش گفت: همايش لبخند آب که با محوريت فرهنگ سازي مردم با سازگاري با کم آبي در دستور کار قرار گرفت برگزاري آن در اين دهکده که يکي از قطب‌هاي گردشگري در کشور بشمار مي‌آيد در واقع منجر شده علاوه بر اينکه مردم شهرستان چادگان از طريق برنامه‌هاي آموزنده و شاد با مصرف صحيح آب آشنا شوند بلکه مسافراني که از جاجاي کشور به اين دهکده تفريحي آمدند با حضور در اين همايش با مباني مصرف صحيح آب بيشتر آشنا شدند.داود باتواني به ضرورت مصرف صحيح آب در شهرستان چادگان پرداخت و اعلام کرد:آب شرب شهرستان چادگان از طريق 3 حلقه چاه تامين مي‌شود که خشکسالي‌هاي اخير کاهش آبدهي اين چاهها را به همراه داشت بطوريکه در گذشته که آبدهي اين چاهها حدود 30 ليتر در ثانيه بوده هم اکنون به کمتر از 10 ليتر در ثانيه رسيده است.وي ادامه داد:امسال با اينکه حفر يک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت اما همچنان ما با مشکل کمبود آب مواجه بوديم چراکه در سالهاي اخيرنه تنها به منابع آبي و توليد آب در شهرستان چادگان اضافه نشده بلکه در نيمه اول سال با افزايش گردشگران به اين شهرستان مصرف آب افزايش مي‌يابد که مانع از برقراري تعادل عرضه وتقاضا آب مي‌شود.
مدير آبفا چادگان به ترويج فرهنگ سازي مصرف صحيح آب درچادگان اشاره کردو اعلام نمود: در چند سال اخير با با برنامه‌هاي فرهنگي که از سوي آبفا چادگان اعمال گرديد مصرف سرانه آب در اين شهرستان کاهش يافت بطوريکه هم اکنون مصرف سرانه آب در چادگان 107 ليتر در شبانه روز است در حاليکه اين رقم نسبت به سال گذشته حدد 9درصد کاهش يافته است.
باتواني اعلام کرد:با فزايش روز افزون تقاضا و نيزاز سويي با کاهش دبي چاهها ، تامين آب شرب مشترکين در شهرستان چادگان با مشکلاتي روبرو است بر اين اساس به نظر مي‌رسد تامين پايدارآب شرب مشترکين درچادگان مستلزم اجراي طرح انتقال آب به اين شهرستان مي‌باشد که در اين رابطه طرح انتقال آب از چشمه لنگان به چادگان مورد بررسي قرار گرفته است.
وي به کيفيت مطلوب آب شرب درچادگان اشاره کرد و عنوان کرد: در حال حاضر خوشبختانه کيفيت آب شرب در چادگان بسيار مطلوب است .مدير آبفا چادگان گفت: زون بندي شبکه آب يکي راههاي توزيع عادلانه آب در فصل تابستان بوده است که با اجراي اين پروژه توانستيم آب شرب را به صورت عادلانه ميان مشترکين توزيع کنيم.
تجارت-استان مرکزي:مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي از افزايش ۱۲ برابري کتابخانه‌هاي عمومي‌استان از ابتداي پيروزي انقلاب تاکنون خبر داد. به گزارش روابط عمومي‌اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي، حجت‌الاسلام عباس دانشي در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اهميت کتاب و کتابخواني، اظهار داشت: اصحاب رسانه به عنوان کتاب‌ياران تلاش مي‌کنند که ميزان مطالعه افزايش و فرهنگ کتاب‌خواني گسترش پيدا کند.وي افزود: در منابع ديني از کتاب در کنار نور و مترادف با نور ياد شده که نشان دهنده توجه و اهميتي است که اسلام به کتاب و کتاب‌خواني قائل شده، کتاب معجزه‌ي پيامبر اسلام بوده و اين که هم اکنون در همه‌ کتاب‌هاي جهان چه کتاب‌هاي آسماني و چه بشري ميراث جاوداني داريم که با گذشت يک هزار و ۴۰۰ سال از زمان نزول تاکنون حتي کلمه‌ و حرفي از آن تغيير نکرده و بدون تحريف در اختيار همه‌ مسلمانان جهان قرار دارد، يک اعجاز بزرگ است.مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي تصريح کرد: مطالعه‌ کتاب در واقع استفاده از دانش و دانايي پيشنيان ما است و راه‌يابي انسان به گذشته تاريخ و تمدن بشري است به گونه‌اي که با صرف هزينه‌ کمي‌مي‌توانيم تجربيات تمامي‌بزرگان و عقلاي عالم را به دست بياوريم.دانشي با اشاره به برگزاري جشنواره کتاب‌خواني رضوي، گفت: امسال ۱۴ هزار نفر در جشنواره کتابخواني رضوي شرکت کردند که در مقايسه با سال گذشته رشد ۳۳ درصدي داشته و در بخش نقاشي کودک دو هزار و ۵۰۰ نفر کودک، يک هزار و ۹۴۰ نفر در بخش نوجوان و پنج هزار و ۲۰۰ نفر بزرگسال شرکت کردند و علاوه‌بر بخش مکتوب در فضاي مجازي ما سه هزار و ۷۰۰ شرکت کننده داشتيم.
وي بيان کرد: از اين جمع ۱۵ نفر به عنوان برگزيده وجود داشت که جوايز خود را در آيين اختتاميه دريافت کردند و ۲۴ نفر هم شايسته تقدير بودند که در مراسمي‌که با حضور نماينده ولي فقيه برگزار شد از آنان تقدير به عمل آمد.وي يادآوري کرد: منابع جشنواره از بين ۷۰۰ عنوان کتاب که در چندسال گذشته درباره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تدوين شده بود، به مسابقه گذاشته شد.مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان مرکزي عنوان کرد: اين که در يک جشنواره بيش از ۱۴ هزار نفر شرکت داشته باشند و همه‌ در يک موضوع به مطالعه موضوعي بپردازند اتفاق خيلي خوبي است که در جشنواره کتاب‌خواني رضوي اين روي داد.
تجارت-استاتن گيلان ؛ همزمان با هفته دولت ۲۴ پروژه عمراني شهرداري لنگرود با حضور دکتر رحمانيان، معاون سازمان برنامه و بودجه گيلان و مسئولان شهرستاني برگزار شد.
سيد مهدي رجايي، شهردار لنگرود با بيان اينکه سالگرد شهيدان رجايي و باهنر يادآور خدمتگزاري صادقانه به آحاد جامعه است، گفت: در سالي که گذشت ۲۴ پروژه با اعتبار ۷۸ ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال به بهره برداري رسيد که صد ميليارد ريال پروژه هم در شهرستان لنگرود در حال انجام است‌.
وي با بيان اينکه اين حجم از پروژه‌ها به همت اعضاي شوراي اسلامي‌و شهرداري لنگرود اجرا شد، افزود: شهروندان لنگرودي شايسته رفاه و خدمات بهتري هستند اما با توجه به اوضاع اعتباري شهرداري، تمام تلاش خود را انجام داديم که گوشه‌اي از مشکلات مردم رفع و رفاه نسبي براي شهروندان ايجاد شود.
شهردار لنگرود از رشد ۱۱۳ درصدي پيشرفت آسفالت معابر سطح شهر و رشد ۱۰ درصدي جمع اوري آب‌هاي سطحي خبر داد و تصريح کرد: در هفته دولت امسال ۱۴۳ هزار متر مربع آسفالت معابر سطح شهر و لوله گذاري به طول يک هزار و ۵۰۰ متر انجام شد.
وي ساخت ديواره سنگي حاشيه رودخانه بزرگ به طول ۳۰۰ متر با هزينه ۲ ميليارد تومان و بازسازي فاز اول پارک حاشيه خيابان جمهوري با هزينه ۱۰۰ميليون تومان را از جمله پروژه‌هاي عمراني شهرداري در هفته دولت دانست و افزود: احداث المان و طرح هندسي ميدان امام حسن مجتبي، طراحي جديد المان و طرح هندسي ميدان معلم، نصب بيش از ۵۰ چراغ تزئيني و انتيک در بلوار آزادي چمخاله با هزينه صد ميليون تومان، احيا و نوسازي ميدان ايت الله شمس، ترميم و بهسازي پياده راه خيابان امام خميني به طول يک هزار و ۲۰۰ متر، بلوار حافظ به طول ۲ هزارمتر، بلوار کشاورز به طول ۳۰۰ متر، نورپردازي مزار شهداي گمنام، روکش اسفالت انزلي محله به مساحت ۱۵هزار مترمربع، خيابان ۱۶ متري به مساحت ۲هزار مترمربع، خيابان شهداي منا به مساحت پنج هزار متر مربع و خيابان شهرداري حد فاصل خيابان امام تا خيابان ايت الله سعيدي به مساحت پنج هزار مربع از ديگر پروژه‌هاي شهرداري لنگرود در هفته دولت ۹۷ بود.
غلامرضا منصفي، رئيس شوراي اسلامي‌لنگرود با بيان اينکه شوراي اسلامي‌لنگرود در دوره پنجم سياست تعامل با مسئولان شهرستان را در پيش گرفته است، گفت: تمام هدف ما اين است که با کمک همديگر شهري آباد براي شهروندان ايجاد کنيم و همدلي بين مسئولان نيز قابل قدرداني است.
تجارت-استان گيلان ؛ دکتر ايمان محمدپور نيک‌بين در حاشيه افتتاح پروژه‌هاي شهرداري‌ سياهکل گفت: در هفته دولت امسال ۱۲ پروژه اعتبار ۳۷ ميليارد ريال توسط شهرداري سياهکل افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.وي افزود: اجراي آسفالت خيابان ارشاد بن‌بست کوي کشتکار و فرعيات، خيابان قديم ديلمان، بن‌بست خيابان چمران، کوي فاضل خان محله و فرعيات، خيابان مطهري به سمت کاجان، کوي سادات، خيابان عدالت (کوي فرهنگيان) ازجمله اين پروژه‌ها بود.
شهردار سياهکل خاطرنشان کرد: اجراي آسفالت و جدول‌گذاري خيابان شهيد مظلوم، اجراي فرش موزاييک پياده‌رو (خيابان امام ره)، حدفاصل ميدان ديلمان تا بيمارستان غدير، اجراي فرش موزاييک پياده‌رو بلوار سياهکل محله (پمپ‌بنزين بحريان)، اجراي لوله‌گذاري جهت دفع و هدايت آب‌هاي سطحي خيابان امام (ره) و اجراي تعريض پل کوچه نهضت ۱ از ديگر پروژه‌هاي اين هفته است که مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
نيک‌بين گفت: از دهه فجر ۹۶ تا هفته دولت ۹۷ پروژه‌هاي زيادي به بهره‌برداري رسيد که مهم‌ترين آن‌ها شامل اجراي روکش آسفالت خيابان قديم ديلمان، آسفالت خيابان شهيد چمران، آسفالت کوي فاضل خان محله و فرعيات، آسفالت خيابان فارابي، آسفالت خيابان شهيد مطهري به سمت کاجان، آسفالت کوي فرهنگيان حدفاصل ميدان معلم تا ميدان سيبون، آسفالت خيابان عدالت (دادگستري)، آسفالت کوي کشتکار و فرعيات، آسفالت خيابان ارشاد و جويبار، آسفالت کوچه سينا ۳-۴ و کوچه شهيد قهرماني و همچنين خيابان شهيد مظلوم است.
نيک‌بين ادامه داد: اجراي فرش موزاييک پياده‌رو ورودي شهر، اجراي جدول‌گذاري خيابان شهيد مظلوم و جدول‌گذاري در کوي سادات، اجراي لوله‌گذاري جهت دفع و هدايت آب‌هاي سطحي در کوچه شهيد احمديان، اجراي لوله‌گذاري جهت دفع و هدايت آب‌هاي سطحي در کوي حسين زاده، اجراي لوله‌گذاري جهت دفع و هدايت آب‌هاي سطحي کوي سادات از ديگر عملکرد ما طي اين مدت است.
وي اذعان داشت: پخش و تسطيح شن ۴ سانتي در کوچه‌هاي سطح شهر به مساحت ۳۵۰ هزار مترمربع نيز انجام‌گرفته است.شهردار سياهکل عنوان کرد: شروع زيرسازي مسير کمربندي ضلع غربي خيام، لايروبي انهار سطح شهر، نصب ميله پرچم ۶۰ متري در پارک شهرک فجر، نصب المان ورودي شهر، نصب تابلو در مبادي ورودي شهر سياهکل و اجراي رنگ‌آميزي جداول سطح شهر از نمونه‌هاي ديگر اين پروژه‌ها بود.