حسين مهري تاکید کرد؛
حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت : يكي از مهمترين سياستهايي كه اين بانك دنبال ميكند توجه به اصل مشتري مداري است زيرا مشتريان بانك كارآفرينند و ميتوانند به كشور براي عبور از شرايط حاضر كمك كنند .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن ، مهري كه در گردهمايي سراسري مديران و روساي ستاد و شعب اين بانك سخن ميگفت در تشريح سياستهاي جديد بانك افزود : خدماتي كه براي مشتريان ارائه ميشود بايد از سه ويژگي سهولت ، شفافيت و ارزان بودن برخوردار باشد. وي با بيان اينکه بانک صنعت و معدن هميشه انتخاب اول صنعتگران است ، تصريح كرد : مشتري مداري همواره براي تمام کسب و کارها مفيد بوده و توصيه شده است. بنابراين بانک به عنوان يک مشاور و همراه با مشتريان ، خواسته‌هاي آنها را شناسايي و در راستاي اجرايي شدن آن مي‌کوشد .
مديرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اينكه اين بانک به عنوان يك بانك توسعه‌اي بايد براي برون رفت كشور از وضعيت موجود موثرتر باشد تصريح كرد : يكي از مباحث مهم ، مديريت منابع و مصارف است زيرا اگر منابع مالي هوشمندانه و كارشناسانه هدايت شود با مشكل روبرو نميشويم ، به ويژه در شرايطي كه نوسانات نرخ ارز موجب افزايش ميزان مصارف شده است .
وي تصريح كرد : مديريت منابع و مصارف ازاستراتژيهاي مهم يك بانك به‌شمار مي‌آيد که سبب پاسخگويي سريع و بموقع به مشتريان بانک خواهد شد .
مدير عامل بانك صنعت و معدن تحقق حاكميت شركتي در اين بانك را مورد تاكيد قرارداده و افزود : ذينفعان بانك اعم از جامعه ، مشتريان و كاركنان بايد به صورت يكپارچه ديده شده و منافعشان مورد توجه قرار گيرد . مهري با اشاره به اهميت پرداخت تسهيلات مالي به طرحهاي صنعتي تصريح كرد : در كنار تامين مالي پروژه‌هاي صنعتي بزرگ ، تامين مالي طرحهاي نيروگاهي در سالهاي اخير موجب كاهش ميزان خاموشي‌ها در تابستان امسال شد و اين از نتايج تلاش كاركنان بانك صنعت و معدن است . وي بيان داشت : كلينيك عارضه يابي بايد در اين بانك تشكيل شود تا بتواند به شناسايي و حل مشكلات واحدهاي صنعتي بپردازد ، ما بايد همواره در كنار صنعتگران به عنوان مشاور حضور داشته و به آنها براي حل مشكلاتشان كمك كنيم.
حضور پررنگ تر صنعت بيمه در بازار سرمايه اهميت ويژه‌اي دارد
رييس کل بيمه مرکزي:دستيابي به رشد ۵۰ درصدي در برنامه ششم توسعه که تعهد بيمه مرکزي و صنعت بيمه است با يک يا چند سمينار محقق نخواهد شد اما قطعا مي‌توانيم با يافتن راهکارهاي تخصصي کلان کشور نقش آفريني کنيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني که در همايش توسعه بيمه‌هاي زندگي سخن مي‌گفت با اعلام اين مطلب افزود: فضاي کسب و کار در صنعت بيمه به شرايط خاصي بستگي دارد که يکي از آن عوامل سطح تورم در اقتصاد است که در استقبال مردم از بيمه‌هاي زندگي نقش بسزايي دارد. وي صنعت بيمه را در جهان از ارکان اصلي اقتصادي هر کشوري دانست و گفت: از هزار و ششصد هزار ميليارد تومان نقدينگي که در کشور ما وجود دارد تنها چهل هزار ميليارد تومان آن به فعاليت‌هاي بيمه گري مربوط مي‌شود و بيانگر اين واقعيت است که از ظرفيت‌هاي سرمايه گذاري صنعت بيمه بهره چنداني نبرده ايم. غلامرضا سليماني گفت: حضور صنعت بيمه در بازار سرمايه با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي آن يکي از راه‌هاي توسعه اين صنعت به شمار مي‌آيد که متاسفانه در حال حاضر اين حضور چندان چشمگير نيست. وي به ضرورت تدوين ابزارهاي مالي خاص صنعت بيمه براي حضور و نقش آفريني در بازار سرمايه تاکيد کرد و افزود: ورود صنعت بيمه به بازارهاي سرمايه پايان کار نيست بلکه بايد ارزيابي شود که در اين حوزه تا چه اندازه سهم خواهيم داشت و در خريد و فروش‌ها موثر عمل مي‌کنيم. به دليل اهميت موضوع اگر لازم باشد آئين نامه‌هاي جديدي را طراحي و ابلاغ خواهيم کرد تا ورود صنعت بيمه به اين بازارهاي جديد تسهيل شود. رييس کل بيمه مرکزي تصريح کرد: شرايط بايد به گونه‌اي پيش برود که مردم احساس کنند سرمايه گذاري آنان در صنعت بيمه نسبت به بانک‌ها، پتروشيمي‌ها و نظاير آن از امنيت بالاتري برخوردار است.
ضرورت تشکيل بازار ثانويه مبادله
اوراق بيمه زندگي
سمينار تخصصي بيمه‌هاي زندگي با سخنان دکتر امير صفري رئيس پژوهشکده بيمه در مرکز همايش‌هاي پژوهشگاه نيرو آغاز به کار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده بيمه دکتر صفري با ارائه آماري از ضريب نفوذ بيمه‌هاي زندگي در کشور و مقايسه آن با متوسط جهاني گفت ضريب نفوذ بيمه زندگي در جهان به طور متوسط 33؍3 است درحالي‌که در کشورمان به 31 صدم درصد مي‌رسد بنابراين متوسط ضريب نفوذ ايران يک دهم متوسط اين ضريب در دنياست. وي با اشاره به ماده 11 قانون برنامه توسعه ششم تأکيد کرد که سهم بيمه‌هاي زندگي بايد حداقل 50 درصد کل پرتفوي صنعت بيمه باشد. دکتر صفري 3 ايده براي توسعه بيمه‌هاي زندگي در کشور مطرح کرد که شامل: عرضه بيمه‌هاي زندگي متصل به يونيت‌هاي سرمايه‌گذاري، اوراق بهادار ريسک‌هاي زندگي و راه‌اندازي بازار ثانويه اوراق بيمه زندگي است. وي در تشريح بازار ثانويه مبادله اوراق بيمه زندگي گفت: پژوهشکده بيمه مطالعه اين موضوع را در دستور کار قرار داده است اما تجارب موجود در اين زمينه نشان مي‌دهد که خاستگاه اين بازار در امريکا، آلمان و انگلستان است. دکتر صفري در مورد مزاياي بازار ثانويه مبادله اوراق بيمه‌نامه عمر براي بيمه‌گذاران نيز گفت: تشکيل اين بازار باعث افزايش نقدشوندگي بيمه‌هاي زندگي خواهد شد و افزايش فروش و ضريب نفوذ بيمه را در پي دارد.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با تقدير از خدمات بانک ملي ايران در طول 90 سال فعاليت، تاکيد کرد: بانک ملي ايران در بسياري زمينه‌ها مي‌تواند پيشتاز باشد به ويژه در زمينه خروج از بنگاه داري و بازگشت به بانکداري اصيل که مورد تاکيد مقام معظم رهبري هم هست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر علي اکبر ولايتي که در مراسم گراميداشت نودمين سالگرد تاسيس بانک ملي ايران حضور داشت با بيان اين که تبادل پول و نگهداري آن تحت عنوان صرافي در ايران بسيار تاريخي است، گفت: در کتاب «اوستا» از سکه و پول ياد شده و هخامنشيان نيز پول را رايج کرده بودند، بنابراين مي‌توان گفت ايرانيان به نوعي مبدع بانکداري بوده اند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: ناصرخسرو نيز در سفرنامه خود به رواج پول در ايران به خوبي اشاره کرده است.
دکتر ولايتي اظهار کرد: بعد از انقلاب مشروطه، يکي از خواسته‌هاي ايرانيان تاسيس بانکي ايراني بود که به خوبي هم انجام شد.
وي خاطرنشان کرد: بانک‌ها بايد با حداکثر توان، نقدينگي جامعه را که در اختيار آنهاست به توليدکنندگان بسپارند تا در اثر آن اشتغال هم شکل بگيرد.
همچنين دکتر محمدرضا حسين زاده مديرعامل بانک ملي ايران با تقدير از خدمات دکتر ولايتي به کشور، گفت: خوشحاليم که آغاز نودمين سال فعاليت بانک ملي ايران را در حضور ايشان جشن مي‌گيريم.
دکترمرتضي اکبري، مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران، در گفتگويي با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگ ازدواج و برنامه‌هاي تحکيم خانواده گفت: كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و تقويت كانون خانواده و به طور كلي اجراي برنامه‌هاي دوستدار خانواده از سياست‌هاي اصلي بانك قرض الحسنه مهر ايران است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، بانک قرض الحسنه مهر ايران بر اساس بند «الف» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، به هريك از زوج‌هايي كه در سامانه بانك مركزي ثبت نام و اين بانك را به عنوان بانك عامل انتخاب كرده اند، در سال جاري به ميزان ۱۵ ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت مي‌كند. اين بند تصريح مي‌کند که «به منظور حمايت از ازدواج جوانان، بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران موظف است همه بانكها و مؤسسات اعتباري كشور را ملزم كند به اندازه سهم خود از مجموع كليه منابع در اختيار پس انداز، جاري و سپرده قرض الحسنه بانك‌ها در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه مشاركت كرده و تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را در اولويت نخست پرداخت قرار دهند». به اين منظور دکتر مرتضي اکبري، مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در گفتگويي به اقدامات صورت گرفته در راستاي ترويج فرهنگ ازدواج و برنامه‌هاي تحکيم خانواده پرداخت. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران اضافه کرد: به ۱۰۰ درصد تقاضاهاي ثبت شده در سامانه بانک مرکزي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج با كارمزد ۴ درصد اعطا شده است.
نمايندگان متصديان شعب شهر تهران در نشستي صميمي‌با مديرعامل بانک دي به بررسي مسائل و دغدغه‌هاي حوزه بانکي خود پرداختند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛ محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي، در اين ديدار که در ساختمان مرکزي بانک دي برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي از فرصت ايجاد شده گفت: در اين برهه زماني با اتکا به توانمندي نيروي انساني و با استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي بانک، مي‌توان بستر مناسبي را جهت اعتلاي نام بانک ايجاد کرد.
مديرعامل بانک دي با بيان اين که کارکنان شعب با فعاليت هرچه بيشتر مي‌توانند در راستاي تحقق آرمان‌هاي والاي بانک نقش آفريني نمايند گفت: همکاران ارزش آفرين بانک دي به عنوان يک سرمايه گرانبها مي‌توانند در تحقق اهداف بانک نقش موثري ايفا نمايند و اين مهم با تلاش هرچه بيشتر و ارتقاي مهارت‌هاي فردي و سازماني و دانش بانکي روزآمد ميسر مي‌شود.
قرباني گفت: هر واحد اقتصادي با هدف خاصي ايجاد شده و براي تحقق آن اهداف به فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌پردازد و متصديان شعب در خط مقدم نظام بانکي بايد با استفاده از دانش و تجربه بانکي، اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي اقتصادي بنگاه‌هاي اقتصادي محدوده شعبه خود را رصد و ارزيابي نمايند و با در نظر گرفتن اصول و قواعد بانکي، اعتبارسنجي و همچنين رعايت بهداشت اعتباري نسبت به تامين مالي اين بنگاه‌ها اقدام نمايند.
بانک انصار و دانشگاه پيام نور تفاهم‌نامه‌اي 7 ماده‌اي را با هدف حمايت و کمک به دانشجويان دانشگاه پيام نور در تمام مقاطع تحصيلي از طريق تأمين بخشي از هزينه‌هاي دوران تحصيل دانشجويان و ارايه خدمات بانکي امضاء کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، دکترابراهيمي‌مديرعامل بانک انصار و دکترمحمدرضا زماني رييس دانشگاه پيام نور طي ديداري در محل دانشگاه پيام نور ضمن تأکيد بر لزوم توسعه همکاري‌هاي دوجانبه، تفاهمنامه‌اي يکساله را که براساس آن اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه به دانشجويان در سقف هزينه شهريه ثبت‌نام و شروط ديگرمندرج در تفاهمنامه صورت مي‌گيرد امضاء کردند.
شايان ذکراست که در نشست مسئولان بانک انصار و دانشگاه پيام نور طرفين از وجود زمينه‌هاي مشترک همکاري سخن گفته و بر لزوم استفاده از اين زمينه‌ها در راستاي ارتقاي تحصيلي هموطنان عزيز و به ويژه، دانشجويان کم بضاعت تأکيد کردند.
پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه: عضو هيئت‌مديره بانک سپه گفت: طي پنج سال اخير 4 هزار و 707 ميليارد ريال املاک مازاد اين بانک به فروش رفته و حدود دو برابر اين ميزان هم آماده واگذاري است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، دکتر عيسي کاظم نژاد ضمن اعلام اين خبر افزود: از ابتداي سال 92 تاکنون 549 ملک مازاد بانک سپه با رعايت قوانين و مقررات به متقاضيان واجد شرايط واگذارشده و 356 ملک مازاد به ارزش 8 هزار و 207 ميليارد ريال هم در دست‌فروش است.
وي اظهار داشت: با توجه به تأکيدهاي مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي و رياست محترم جمهوري در حمايت از توليدات داخلي و اجراي قانون رفع موانع توليد بانک سپه تمام تلاش خود را براي واگذاري صحيح و قانوني املاک مازاد خود بکار گرفت و در اين راه اقدامات ارزنده‌اي نيز انجام‌شده است.
تجارت-شهرکرد:مدير عامل شعب بانک تجارت چهارمحال و بختياري از پرداخت 899 ميليارد و 670 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه و تکليفي ازسال گذشته تا کنون در اين استان خبرداد. حسن فرجي در جمع خبرنگاران افزود: اين ميزان تسهيلات درقالب مسکن روستايي، خدمات ، صنعت به متقاضيان داراي شرايط پرداخت شد. به گفته وي، از ميزان تسهيلات افزون بر يکهزارو 700 ميليارد ريال به تعداد 4 هزارو 200 نفردر قالب حمايت از کالاهاي ايراني، توسعه بخش کشاورزي و صنعتي پرداخت شده است . مديرعامل شعب بانک تجارت چهارمحال و بختياري از پرداخت بيش از دوهزارو 570 فقره وام ازدواج از سال گذشته تا کنون از سوي شعب بانک تجارت اين استان خبرداد و افزود: بالغ بر 298 ميليارد ريال تسهيلات ازدواج پرداخت شد. وي اعتمادسازي را يکي از استراتژي‌هاي مهم بانک تجارت عنوان و بيان داشت: اعتماد سازي يکي از بهترين راه‌ها براي جذب مشتريان است. فرجي ، با اشاره به کاهش قيمت تمام شده پول در بانک تجارت در اين استان به 13.5 درصد تصريح کرد: اين بانک با تکريم کرامت مشتريان به خوبي ايفاي نقش کرده است. مديرعامل شعب بانک تجارت چهارمحال و بختياري توضيح داد: در اين استان از سال گذشته تا کنون 31طرح با اعتباري افزون بر 316 ميليارد ريال درراستاي اقتصاد مقاومتي تسهيلات دريافت کردند. فرجي، پرداخت 5 ميليارد ريال تسهيلات به مشترکان طرح "کارآمد" و "افرا" با نرخ سود چهاردرصد در سطح استان را يادآورشد و تاکيد کرد: در صورت معدل عملکرد کارکرد مشتريان داراي خودپرداز و مشمول مطلوب و مثبت باشد اين ميزان تسهيلات ارزان در کمترين زمان ممکن پرداخت خواهد شد. مديرعامل شعب بانک تجارت چهارمحال و بختياري از تعيين تکليف شدن 300 پرونده تسهيلات تکليفي معوقه از سال گذشته تا کنون خبرداد و افزود: 440 ميليارد ريال تسهيلات کمتر از يک ميليارد ريال تسهيلات ساماندهي وتقسيط شد. وي از افزايش يکهزارو 14 دستگاه خودپرداز جديد درسال جاري در سطح استان توضيح داد: تعداد دستگاه‌هاي خودپرداز اين استان از 2هزارو 326 دستگاه به 3 هزارو 330 دستگاه افزايش يافته است.