در قالب یک ابلاغیه صورت گرفت؛
بانک مرکزي در بخشنامه‌اي با هدف مساعدت به بنگاه‌هاي اقتصادي داراي بدهي غيرجاري و تسهيل تسويه مطالبات بانک‌ها، توضيحاتي را درخصوص حکم قانوني بند «و» تبصره (16) بودجه سال 1397 کل کشور، به شبکه بانکي کشور ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک مرکزي، پيش از اين و در بند «و» تبصره (16) قانون بودجه سال 1397 کل کشور مقرر شده بود: «به منظور تشويق توليدکنندگان و تسويه مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري چنانچه مشتريان بدهي معوق خود را که تا پايان سال ۱۳۹۶ سررسيد شده باشد از تاريخ سررسيد تا پايان شهريورماه ۱۳۹۷ تسويه کنند، بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اوليه و بدون احتساب جريمه دريافت و تسويه کنند.»
از اين رو و باتوجه به تصميم اخذ شده در جلسه مورخ 27 مرداد 1397 کميسيون فرعي کميسيون اقتصاد دفتر هيأت دولت و به استناد نظريه تفسيري شماره 583‏‏.21‏‏.76 مورخ 10‏.3‏‏.1376 شوراي نگهبان و همچنين با هدف مساعدت به بنگاه‌هاي اقتصادي داراي بدهي غيرجاري به شبکه بانکي کشور و نيز تسهيل تسويه مطالبات بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي، مراتب ذيل را در خصوص حکم قانوني مورد نظر به استحضار مي‌رساند: 1- عبارت جريمه در حکم قانوني فوق اطلاق بر «مازاد‏‏‏‏‏/ مابه‌التفاوت نرخ وجه التزام تأخير تأديه دين با نرخ سود قرارداد (براساس مقررات فعلي به ميزان 6 درصد)» دارد. 2. مشمولان حکم قانوني مورد اشاره توليدکنندگان هستند، لذا بدهي سررسيد شده توليدکنندگان (هر ميزان اقساط سررسيد شده) مشمول اين بند قانوني است.
3. منظور از عبارت «تسويه» در بند مورد اشاره، تسويه بخش سررسيدشده است. به عبارت ديگر براي برخورداري از مزاياي قانوني مذکور تسويه اقساط سررسيد نشده ضرورتي ندارد. 4. قراردادهايي که قبل از سال 1396 تعيين تکليف شده‌اند و سررسيد آن سال 1397 و بعد از آن است، مشمول حکم قانوني مورد اشاره نيست. 5. نظر به مختومه شدن قراردادهاي قبلي با انعقاد قرارداد جديد، قرارداد جاري (نافذ در پايان سال 1396) مبناي عمل محاسبات خواهد بود. 6. نظر به سئوالات متعدد در ارتباط با عبارت «بدهي معوق» در بند يادشده، هرگونه بدهي سررسيد‏‏/حال شده پرداخت نشده در پايان سال 1396 مشمول حکم مورد اشاره است. 7. همانگونه که در بند قانوني مورد اشاره شده است، تسهيلات اعطايي بدون تعيين ميزان حجم بدهي مورد نظر است. لذا توليدکنندگان داراي هر ميزان بدهي سررسيد شده پرداخت نشده در پايان سال 1396 مي‌توانند از مزاياي بند قانوني فوق بهره‌مند شدند. 8. شرط برخورداري از مزاياي بند قانوني فوق، داشتن بدهي سررسيد شده پرداخت نشده در پايان سال 1396 و همچنين تسويه آن تا پايان شهريور سال 1397 است، از اين رو چنانچه توليدکنندگان از ابتداي سال 1397 و تا قبل از اجرايي شدن قانون جديد، بدهي خود را بازپرداخت و يا نسبت به امهال آن اقدام کرده باشند، مي‌توانند در صورت درخواست، از مزاياي بند قانوني مورد اشاره برخوردار شوند. در اين حالت بانک مي‌تواند مبالغ پرداختي از سوي مشتري را به حساب تسويه در حالت جديد منظور کند. اصلاح و تمديد مهلت زمان اجراي حکم قانوني مذکور، در دستور کار مجلس شوراي اسلامي‌قرار دارد و ضمن تأکيد مجدد بر مسئوليت بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي در حسن اجراي حکم قانوني ياد شده، ضروري است مراتب به قيد تسريع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153‏‏.96 مورخ 16‏‏.5‏‏.1396 به تمام واحدهاي ذي‌ربط آن بانک يا مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ شده و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل آيد.
دولت مي‌تواند نقش بسزايي
در توسعه بيمه‌هاي زندگي داشته باشد
دولت به عنوان نهاد بالادست و سياست‌گذارکلان اقتصادي مي‌تواند نقش بسزايي در توسعه بيمه‌هاي زندگي داشته باشد.به گزارش روابط عمومي‌بيمه آسيا، دکتر کاردگر، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل بيمه آسيا در سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي با اشاره به لزوم تصحيح مسير توسعه بيمه در کشور، گفت: به عنوان يک کارشناس بيمه اعتقاد دارم که مي‌بايست مسير توسعه بيمه از طريق بيمه‌هاي زندگي انجام شود؛ چه بسا با اين رويکرد شاهد جايگاه بهتر و بالاتر بيمه در اقتصاد کشور باشيم.مديرعامل بيمه آسيا با تاکيد بر اينکه صنعت بيمه يک نهاد مالي است، اظهار داشت: در يک دهه گذشته براي پذيرش صنعت بيمه به عنوان يک نهاد مالي مسير پرفراز و نشيبي را طي کرديم و خوشبختانه امروز صنعت بيمه به عنوان يک نهاد مالي در کنار ساير نهادهاي مالي در اقتصاد کشور فعاليت دارد.
پيشينه سنديکاي بيمه گران ايران نشان
از بلوغ صنعت بيمه دارد
سنديکاي بيمه عصاره صنعت بيمه به شمار مي‌آيد و اين بازوي توانمند و مغز متفکر بيمه بايد در تمامي‌تصميم سازي‌ها ورود کند.به گزارش اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني که در جلسه شوراي عمومي‌سنديکاي بيمه گران ايران سخن مي‌گفت با اعلام اين مطلب از سنديکاي بيمه گران به عنوان نماد بلوغ صنعت بيمه ياد کرد و افزود: در هم انديشي حل مشکلات صنعت بيمه بايد موضوعات اصلي و فرعي را از هم جدا کنيم و بخشي از مسايل در کميته‌هاي تخصصي دنبال شود و بخش ديگر را سنديکاي بيمه گران ايران برطرف کند.رييس کل بيمه مرکزي با تاکيد بر ضرورت تقويت ارتباط تنگاتنگ بيمه مرکزي و سنديکاي بيمه گران، تصريح کرد: ما بنا داريم در بيمه مرکزي در تدوين و اصلاح دستورالعمل‌ها و آيين نامه‌ها با سنديکاي بيمه گران ارتباط بيشتري داشته باشيم چرا که معتقديم آيين نامه‌هايي که بار فني و تخصصي نداشته باشد طبيعتا قابليت اجرا نيز نخواهد داشت.
جزئيات محصولات جديد بيمه‌هاي زندگي
بيمه سامان اعلام شد
عامل بيمه سامان در نشست پنل جمع‌بندي توصيه‌هاي سياستي سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي گزارش، خود را پيرامون پنل محصولات جديد بيمه‌هاي زندگي ارائه کرد.به گزارش روابط عمومي‌بيمه سامان وي گفت: مهمترين نتيجه‌اي که در پنل "محصولات جديد بيمه‌هاي زندگي” گرفته شد حاکي از آن بود که بايد آئين‌نامه ۷۸ جدي گرفته شود و از حسابرسان رسمي‌و اکچوئرهاي رسمي‌در هر شرکت استفاده شود. مدير عامل بيمه سامان با طرح اهميت شفافيت در شرکت‌هاي بيمه اظهار داشت: مقررات بايد به گونه‌اي تدوين شوند که در آن گرايش به شفافيت در صورت‌هاي مالي با ارائه گزارش‌هاي اکچوئران ،همراه شود و مشهود باشد و در آئين‌نامه ۷۸ به اين بحث با جديت پرداخته شود. وي افزود: محصولات جديد بيمه يا يونيت لينک‌ها مي‌توانند در حوزه سرمايه‌گذاري ايجاد شفافيت کنند و طبيعي است که اين شفافيت براي شرکت‌هاي بيمه در حوزه نوع و بازده سرمايه‌گذاري‌ها و علت انتخاب سرمايه‌گذاري توسط شرکت بيمه بسيار حايز اهميت است و لازم است با دقت بالايي انجام شود.
رئيس اداره کل روابط عمومي‌بانک مسکن اعلام کرد: مطابق با نتايج گزارش دايره افکار سنجي، سطح رضايتمندي مشتريان از شعب بانک مسکن در سراسر کشور به بيش از ۷۰ درصد رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، اداره کل روابط عمومي‌بانک مسکن به نمايندگي از مدير عامل، به طور دوره‌اي با هدف بررسي روند خدمات دهي و سرويس دهي شعب بانک مسکن در سراسر کشور را مورد بازديد و بررسي قرار مي‌دهد. در اين ميان با شناسايي نقاط ضعف و قوت، مشکلات و پيشنهادهاي مختلف مطرح شده از سوي پرسنل شعب و همچنين مشتريان و ارايه گزارش‌هاي دوره اي، زمينه اقدامات اصلاحي براي رفع مشکلات احتمالي و تدوين بسته‌هاي خدماتي نوين و منعطف در بانک مسکن فراهم مي‌شود.مهدي احمدي رييس اداره کل روابط عمومي‌بانک مسکن با تاکيد بر آنکه بازديد از شعب مختلف بانک مسکن در سراسر کشور به نمايندگي از سوي مدير عامل به صورت دوره‌اي انجام مي‌شود، اظهار کرد: از آنجا که اداره کل روابط عمومي‌به صورت مستقيم به عنوان زيرمجموعه مديريت عامل بانک مسکن محسوب مي‌شود، اين اداره کل به نمايندگي از مدير عامل به صورت دورهاي مسوليت بازديد از شعب مختلف بانک مسکن در استان‌هاي مختلف کشور را بر عهده دارد.
هيات‌هاي مذهبي کشور مي‌توانند با استفاده از طرح «همياران محرم» بانک صادرات ايران، براي تهيه ملزومات مورد نياز از تخفيفات ويژه برخوردار شوند.به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري ماه‌هاي محرم و صفر، طرح «همياران محرم» اين بانک در راستاي ارائه خدمات بهتر به هيات‌هاي مذهبي داراي مجوز از سازمان تبليغات اسلامي‌و اعضاي هيات امناي مساجد سراسر کشور، در دستور کار قرار گرفته که با مشارکت در آن، امکان تهيه مناسب‌تر ارزاق و لوازم مورد نياز اين هيات‌ها از تعاوني‌هاي مصرف بانک صادرات ايران و فروشگاه‌هاي رفاه سراسر کشور با تخفيفات ويژه فراهم شده است.بنا براين گزارش، امکان اعلام شماره حساب ويژه در اين طرح براي دريافت کمک‌هاي مردمي‌توسط هيات امنا و متوليان مساجد از طريق ابزارهاي متنوع بانکداري الکترونيک بانک صادرات ايران نيز از ديگر مزاياي اين طرح است.همچنين امکان تخصيص پايانه فروش به هيات‌ها يا مساجد به منظور جمع‌آوري وجوه خيرين و عزاداران حسيني(ع)، صدور رايگان بيمه‌نامه حوادث براي صاحبان امضاء حساب همياران محرم تا سقف ١٠٠ ميليون ريال و صدور رايگان بيمه نامه آتش سوزي، صاعقه و انفجار براي محل استقرار هيات‌ تا سقف ٣٠٠ ميليون ريال در دوره اجراي طرح از جمله ديگر مزاياي اين طرح است.
شرکت پتروشيمي‌مرجان عسلويه با حضور رييس جمهوري، بيژن زنگنه وزير نفت و امير سرتيپ حاتمي‌وزير دفاع در شهر عسلويه منطقه پارس جنوبي و با استفاده از تسهيلات بانک ملت به صورت رسمي‌به بهره برداري رسيد.به گزارش روابط عمومي‌بانک ملت، شرکت پتروشيمي‌مرجان با ظرفيت سالانه توليد ۱،۶۵۰،۰۰۰ تن گاز متانول از مهم‌ترين و بزرگ‌ترين توليد کنندگان اين محصول و از مشتريان ارزنده بانک ملت است.
بر اساس اين گزارش، در آيين افتتاح اين پروژه ملي، مسعود نصر اصفهاني مدير امور بانکداري شرکتي بانک ملت و تعدادي از مديران ارتباط با مشتري نيز به نمايندگي از اين بانک حاضر شدند و سپس از بخش‌هاي مختلف پروژه بازديد کردند.حسن بيگي، مدير عامل شرکت پتروشيمي‌مرجان در اين بازديد، با قدرداني از مساعدت‌هاي بانک ملت، گسترش روز افزون روابط في مابين به ويژه در تامين مالي و راه اندازي و تکميل سايت‌هاي جديد را خواستار شد.
با توجه به استقبال و درخواست مشتريان و متقاضيان شرکت در نهمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار، آخرين مهلت افتتاح حساب و تکميل موجودي اين قرعه کشي، تا 27 شهريور تمديد شد.به گزارش اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات، در نهمين مرحله قرعه کشي سپرده‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز بانک انصار، امکان ويژه‌اي در سايت رسمي‌بانک به نشاني www.ansarbank.Ir ايجاد شده است تا متقاضيان به همراه خانواده محترمشان با مراجعه به آن سايت، نسبت به افتتاح سپرده قرض الحسنه پس‌انداز اقدام نمايند.براساس اين گزارش، در نهمين مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض الحسنه پس‌انداز با حداقل 50 هزارتومان موجودي و هر 50 هزارتومان موجودي، يک امتياز در يک روز، به 110 نفر از دارندگان سپرده‌ها، جايزه هزارميليون ريالي،110نفر جايزه 25ميليون ريالي به عنوان کمک هزينه خريد صنايع دستي و به 110 نفر جايزه 15ميليون ريالي کمک هزينه سفر به عتبات عاليات و به هزاران نفر ديگر، جوايز نقدي تعلق مي‌گيرد.
سازمانهاي امروزي بر يگانگي کارکنان و سازمان، تصميم گيري، تفکر انتقادي، توجه به ارزش‌هاي والاي انساني، کارايي و اثربخشي، آموزش و بهسازي منابع انساني، بهبود کيفيت، عملکرد و توسعه سازماني تمرکز دارند. بسياري از مديران در ميان انواع سرمايه گذاري‌هايي که در جهت ارتقاء بهره وري و نهايتا توسعه اقتصادي و اجتماعي صورت مي‌گيرد، توانمند ساختن نيروي انساني به عنوان موثرترين عنصر دخيل در تحقق تلاش‌ها و يکي از مهمترين رکن پيشرفت شرکت‌ها به شمار مي‌آورند. آموزش و بهسازي از فعاليت‌هاي ضروري و پيگير براي تطبيق نيروي انساني با شرايط متغير سازمان و محيط است و آموزش ابزاري در دست مديران ارشد سازمان در اداره سازمان و ياري رسان آن است. توسعه، پيشرفت و تکنولوژي ابزارهايي هستند که نياز به نقش آموزش را بيش از بيش مهم و موثر نموده اند. آموزش يکي از راههاي اصولي و منطقي هدايت تلاش‌هاي نيروي انساني در سازمان است و باعث بکارگيري استعدادهاي نهفته و به وجود آمدن حس انعطاف پذيري فکري لازم خواهد شد.
تجارت-استان ايلام:مديرکل نوسازي مدارس استان ايلام در آيين افتتاحيه گفت: اين سالن ورزشي با زيربناي ۵۹۸ متر مربع و با اعتبار ۷۴۰۱ ميليون ريال ساخته شده است.وي افزود: اين مکان ورزشي مجهز به سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي – سرويس بهداشتي و رختکن و حمام است و مختص دانش آموزان دخترو مدارس همجوار مي‌باشد.وي تصريح کرد: خوشبختانه در استان ايلام با کمک خيرين نيکوکار اقدامات خوبي در راستاي مدرسه سازي انجام‌ شده و اميدواريم شاهد افزايش اين کمک‌ها براي مقاوم‌سازي مدارش به‌ ويژه در مناطق محروم استان باشيم.مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان ايلام، خاطرنشان کرد: از ۱۰۲۷ فضاي آموزشي موجود در استان، ۲۲۴ فضاي آموزشي با ۹۲۰ کلاس درس با مشارکت خيرين مدرسه‌ساز ساخته‌ شده است.
تجارت-استان ايلام:آيت جمالي در سمينار آموزشي کارگزاران شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان ايلام گفت: سال گذشته بيش از ۳۲ هزار تن انواع کود کشاورزي بين کشاورزي استان توزيع شده است که پيش بيني مي‌شود اين رقم در سالجاري به ۳۵ هزار تن افزايش يابد.وي در ادامه تعداد کارگزاران فعال در سطح استان را ۳۴ مورد عنوان کرد و گفت: اين افراد مسوول توزيع انواع کود کشاورزي شامل کودهاي ازته، فسفات، پتاسه و کودهاي ماکرو، گوکرد گرانوله، سولفات آمونيوم در بين کشاورزان سطح استان مي‌باشند.وي ادامه داد: با قول مساعدت سازمان جهادکشاورزي استان در راستاي معرفي کارگران به بانک‌ها براي دريافت تسهيلات، اين افراد مدارک مورد نياز را ارئه نمايند.
المان ديوار کتاب لاهيجان رونمايي شد
تجارت-استان گيلان_فرحي؛ المان ديوار کتاب لاهيجان مجسمه مرد کتابخوان با حضور نويسندگان ،شاعران و مسئولان رونمايي شد.به گزارش اداره ارتباطات و امور
بين الملل شهرداري لاهيجان ، مراسم رونمايي از اين المان با حضور سرپرست فرمانداري ، نماينده شهرستانهاي لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي‌،شهردار و اعضاي شوراي شهر و جمعي از نويسندگان ، شاعران و هنرمندان و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي‌و رئيس کتابخانه‌هاي شهرستان در جلوي سازمان حمل و نقل همگاني رونمايي شد.مسعود کاظمي‌شهردار لاهيجان در اين مراسم گفت: اين المان به ارتفاع2متر و طول12متر با استفاده از طرح جلد 34کتاب از22نويسنده و اهل قلم بومي‌لاهيجان با اعتبار بالغ بر280 ميليون ريال احداث شده است.وي گفت:جاي دارد از دکتر سالاري نماينده عالي دولت در استان گيلان که از برنامه‌هاي فرهنگي شهرداري حمايت مي‌کنند و همچنين از حمايت‌هاي مهندس جانبازي سرپرست فرمانداري لاهيجان و نماينده شهرستان در مجلس قدرداني نمائيم.وي اضافه کرد:برخود لازم مي‌دانم از حمايت اعضاي شوراي اسلامي‌شهر که همواره حامي‌شهردار در اجراي پروژه‌هاي عمراني و برنامه‌هاي فرهنگي مي‌باشد تقدير نمايم.شهردار لاهيجان با بيان اينکه اين اولين ديوار کتابي است که زحمات نويسندگان اين شهر را به تصوير ميکشد گفت:مجموعه شهرداري به حمايت از سياست گذاري‌هاي شوراي محترم در سيما ومنظر شهر لاهيجان اتفاق‌هاي خوبي رخ داده است که ميتوان باجه‌هاي و پست‌هاي مخابراتي و ديواره‌ها استفاده کرد تا باعث شادابي شهروندان شود و اين بيانگر همدلي اعضاي شوراي شهر و مجموعه شهرداري است.وي گفت شهر لاهيجان سال گذشته تا مرحله نهايي انتخاب پايتخت کتاب ايران از گزيده‌هاي مطرح بود و با همکاري خوبي بين ارشاد و شهرداري صورت گرفت که امسال با اجراي المان ديوار کتاب و نامگذاري يکي از ميادين به نام کتاب مي‌خواهيم از توجه ويژه همه مسئولان و شهروندان به بحث کتاب اشاره کنيم و لاهيجان را به عنوان پايتخت کتاب ايران مطرح نمائيم.در اين مراسم حسن فرهنگ فر از نويسندگان لاهيجان با قدر داني از اجراي اين پروژه گفت:من تشکر ميکنم از کساني که اين کار را شروع کردند و با انتخاب محلي به عنوان کتاب خواندن ميتوان حمايت از کتاب را ادامه داد تا مردم بيايند در آنجا کتاب بخوانند.واز ساير شهرها به لاهيجان دعوت شوند تا جلساتي در اين زمينه برگزار شود.وي گفت ما بزرگان بسياري در ايران داريم که پيشنهاد ميکنم خيابان و يا يکي از ميادين شهر لاهيجان به نام حسين مهدوي از نويسندگان و شاعران مطرح لاهيجاني در کشور نامگذاري شود و ما انگيزه بيشتري براي بيشتر نوشتن و بيشتر خواندن پيدا ميکنيم.از طرف نويسندگان ودوستانم باز هم از اجراي اين المان تشکر ميکنم شجاع الدين طايفه از مولفين لاهيجان هم در اين مراسم اجراي المان کتاب را به فال نيک گرفت و تقدير کرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛
تجارت-جزيره قشم:رييس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تکيه بر اقتصاد تک محوري آفت نظام توسعه‌اي است و برنامه‌هاي ما در اين منطقه با رويکردي چند وجهي در روستاها انجام مي‌شود.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، حميدرضا مومني در برنامه امضاي تفاهم نامه همکاري فيمابين معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري و سازمان منطقه آزاد قشم در سالن همايش‌هاي مرکز بين المللي رشد بيان داشت: طرح توسعه متوازن چند وجهي در روستاهاي جزيره دليل اصلي پيشرفت اين منطقه در سال‌هاي اخير است.وي با اشاره به نيازهاي مناطق آزاد براي دستيابي به اهداف ذاتي خود، افزود: اين مناطق بايد در حيطه جغرافيايي متناسب با ماموريت تخصصي خود قرار گرفته و با دسترسي به امکانات مناسب وحفظ وحدت رويه در بدنه خود، عملکرد موفقي ارائه دهند.مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکيد بر اين که توليد ثروت در منطقه آزاد قشم نبايد متمرکز به يک حوزه يا يک منطقه خاص باشد، بيان کرد: اقتصاد قشم در سال‌هاي دور بر پايه سه حوزه صيادي، کشاورزي و تجارت شکل گرفته که به مرور زمان دچار آفت شده است.مومني از تهيه طرح جامع جزيره و توسعه جوامع محلي در راستاي تحول اقتصادي و توسعه متوازن جزيره خبر داد و گفت: با تصويب اين طرح، ظرفيت‌هاي جزيره در حوزه‌هاي متفاوتي از جمله شيلات، کشاورزي، گردشگري، پتروشيمي، نفت و انرژي معرفي شده و وارد فاز توسعه‌اي مي‌شود.مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکيد بر تغيير رويکرد نظام اقتصادي قشم در سه سال اخير گفت: تمرکز جزيره بر توسعه صنايع توليدي به منظور ساخت کالاي ايراني، برندسازي در حوزه گردشگري و صنايع دستي، همچنين گسترش صادرات از اقدامات سازمان در اين سه سال بوده است.وي افزود: در دوره‌هاي گذشته فعاليت سازمان منطقه آزاد قشم، تمرکز حوزه تجارت بيشتر بر واردات بوده ولي در سه سال اخير سعي شده با تغيير رويکرد به سمت صنايع توليدي و پوشاک، به خودکفايي برسيم.مومني ادامه داد: حوزه کشاورزي جزيره که به دليل عدم بارش نزولات آسماني دچار بحران شده است را با تغيير رويکرد به سمت کشت گلخانه‌اي هدايت خواهيم کرد.به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اين منطقه با داشتن سهم 84 هزار تُني از 200 هزار تُن سهميه توليد ماهي در قفس در برنامه ششم توسعه کشور، همچنين با تمرکز بر تکثير و پرورش ميگو تحولي در صنعت شيلات جزيره ايجاد کرده است.وي گردشگري دريامحور را مزيت ويژه اين منطقه آزاد برشمرد و بيان کرد: با افزايش تسهيلات رفاهي و گردشگري مناسب همچون کمپ پارک‌ها و اقامتگاه‌هاي بوم گردي توانسته‌ايم جايگاه مسافران جزيره را به گردشگر ارتقا دهيم به طوري که در حال حاضر رکورد شب اقامت اين جزيره با ميانگين چهار در برابر 1.5 شب اقامت کشور در رتبه برتر قرار دارد.مومني خاطر نشان کرد: يکي ديگر از اهداف سازمان منطقه آزاد قشم، شناسايي مزيت‌هاي هر روستا، شناسنامه دار کردن و تلاش براي شکوفايي توانمندي‌هاي روستاييان در سه سال گذشته بوده است.وي همچنين برنامه‌ريزي براي تبديل قشم به يک شهر هوشمند را از اهداف ديگر سازمان منطقه آزاد در راستاي ارتقاي جزيره دانست.مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پايان يادآور شد: براي کمک به گسترش صنايع توليدي و توسعه روستايي در حال رايزني براي بستن قرارداد سه جانبه‌اي با مشارکت بانک، متقاضي و سازمان منطقه آزاد قشم هستيم تا مشکل وثيقه بانکي براي دريافت وام به ويژه براي روستائيان را حل کنيم.
تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي، كاظمي‌با اعلام اين خبر گفت: تونل ۲۵۰۰ متري قلاجه در اربعين امسال با تكميل عمليات روشنايي زير بار ترافيكي خواهد رفت.وي خاطر نشان كرد : پيمانكار پروژه در حال حاضر مشغول نصب پايه چراغهاي روشنايي استاندارد مي‌باشد و طبق برنامه‌ريزي به عمل آمده تا اربعين عمليات اجرايي روشنايي به پايان خواهد رسيد و تلاش خواهد شد علاوه بر روشنايي نيمي‌از جت فن‌هاي تهويه تونل نيز نصب گردد.لازم به ذکر است؛ احداث تونل قلاجه گردنه صعب العبور قلاجه را حذف و سبب ايمني تردد، كاهش مسافت ، زمان سير ، مصرف سوخت و استهلاك خودروها خواهد شد .

ده‌ها شرکت و کارگاه توليدي و خدماتي داخلي و خارجي روزهاي پاياني آبان ماه؛ زيباترين و جديدترين طرح‌هاي توليدي صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي را در چهارمين نمايشگاه بين المللي طلا،جواهر، نقره، ساعت و گوهرسنگ‌هاي جزيره کيش در معرض ديد علاقمندان قرار مي‌دهند. به گزارش روابط عمومي‌ و اطلاع رساني چهارمين نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات کيش؛ در اين نمايشگاه که از 28 آبان تا يکم آذر ماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي جزيره کيش برگزار مي‌شود، بيش از يکصد شرکت، کارگاه، واحد توليدي وکارخانه سازنده و توليده کننده داخلي و خارجي، نوين‌ترين توليدات خود را به نمايش عموم مي‌گذارند.
در چهارمين نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرکيش انواع سرويس‌هاي مختلف طلا و جواهر، انواع سنگ‌هاي قيمتي، انواع جواهرات، انواع پيروزه‌ها، دستگاه‌هاي مدرن توليد داخل طلا و جواهر، انواع شيشه‌هاي ضد گلوله و مقاوم در برابر زلزله، انواع دستگاه‌ها و سيستم‌هاي حکاکي، دستگاههاي جديد ريخته گري و سازنده مصنوعات طلا و پلاتين، دستگاههاي برش و حالت دهنده طلا، دستگاه‌هاي ميکرو جوش نقطه‌اي طلا و جواهرات، دستگاه‌هاي مدل سازي با حجم توليد بسيار بالا، کوره‌هاي ذوب طلا، ابزارآلات، دستگاه‌هاي ساخت زيورآلات، دستگاه‌هاي تصفيه طلا، انواع صندوق‌هاي نسوز و درب‌هاي ضد سرقت، دستگاه‌هاي توليد شمش و ديگر تجهيزات و صنايع وابسته ارائه شده و در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
رئيس ستاد برگزاري چهارمين نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات کيش با بيان اينکه در اين نمايشگاه و در کنار شرکت‌ها و کارگاه‌هاي داخلي، توليدکنندگاني از کشورهاي ترکيه، ايتاليا، تايلند، هند و هنگ کنگ نيز حضور دارند،گفت: اين نمايشگاه در سه گروه " ابزار و تجهيزات و ادوات ماشين سازي"، " سازندگان طلا و جواهر، سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي" و " حلقه واسط فروش و بازرگاني" برپا مي‌شود.
وي با بيان اينکه در چهارمين نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات کيش صرفا طلا و جواهر ساخت کارخانه‌ها و کارگاه‌هاي داخلي و خارجي ارائه شده است، گفت: در حاشيه برپايي اين نمايشگاه، کارگاه‌هاي مختلف آموزش ساخت و تعميرات طلا و جواهر و همچنين ساخت و توليد همزمان قطعات ريز طلا و جواهر نيز برگزار مي‌شود.
بندرچي خاطر نشان کرد: همزمان با اين نمايشگاه، اولين سمپوزيوم بين المللي تجارت گوهر سنگ‌ها نيز با محوريت سنگ‌هاي عقيق و پيروزه برگزار مي‌شود.
وي گفت: قرار است چند هيئت بازرگاني و تجاري از کشورهاي مختلف طي روزهاي برگزاري نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر، نقره، ساعت و گوهرسنگ‌ها، با حضور در محل نمايشگاه از پيشرفت‌هاي اين صنعت گرانبهاي کشورمان بازديد کنند و در بخش ساعت نيز با همکاري اتحاديه ساعت ايران شاهد حضور پرقدرت برندهاي مطرح دنيا در کيش خواهيم بود.
چهارمين نمايشگاه بين المللي طلا،جواهر، نقره، ساعت و گوهرسنگ‌ها با هدف آشنايي توليد‌کنندگان و صادر‌کنندگان با محصولات ، ماشين‌آلات و فناوري‌هاي نوين در بخش توليد و صادرات و همچنين معرفي توانمندي‌هاي داخلي و ارائه دورنمايي از توليد و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور برگزار شده است.
اين نمايشگاه با همکاري سازمان منطقه آزاد کيش، شرکت سرمايه گذاري و توسعه کيش و همکاري و حمايت کميسيون تخصصي طلا و جواهر کشور، اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، اتحاديه طلا و جواهر اصفهان، مشهد، تبريز، همدان و ساير اتحاديه‌هاي کشور برگزار مي‌شود.
علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر اين نمايشگاه با شماره تلفن‌هاي7- 88346455 ستاد برگزاري نمايشگاه تماس بگيرند.