حجت‌ا... مهديان تشریح کرد:
حجت‌ا... مهديان مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون در نشست هم‌انديشي که با حضور نماينده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شوراي اسلامي‌و استاندار و مديران عامل تعاوني‌هاي فعال شهرستان شهرضا برگزار شد گفت: بانک توسعه تعاون حامي‌تعاوني‌هاست.
مديرعامل بانک توسعه تعاون در اين نشست اظهار داشت: بانک توسعه تعاون جديدترين بانک دولتي است که از سال 88 با سرمايه اندک تشکيل‌شده و به‌عنوان بانک توسعه‌اي باهدف تأمين مالي بخش تعاون و ارائه انواع خدمات به اين بخش تأسيس‌شده و طبق اساسنامه 70 درصد خدمات و تسهيلات اعتباري به بخش تعاون و 30 درصد نيز در ساير بخش‌هاي پرداخت خواهد شد.
مهديان در همين رابطه افزود: هر بانکي باهدف تجهيز منابع و اعطاي تسهيلات فعاليت مي‌نمايد و در همين راستا بانک توسعه تعاون به حمايت از بخش تعاوني‌ها و اتحاديه‌ها در تقويت منابع موردنياز آن‌ها پرداخته و تعاوني‌ها نيز بايد مطالبات خود را اعم از فعاليت‌هاي ارزي، انواع تسهيلات، ضمانت‌نامه و... را از بانک بخواهند و بانک هم موظف است مطابق ضوابط و مقررات نسبت به مرتفع نمودن مطالبات تعاوني‌ها اقدام نمايد. وي گفت: بانک توسعه تعاون با اجراي موفق طرح‌ها و تکاليف ملي بزرگ باعث جلب اعتماد دولت به بانک شده و امروزه در اکثر طرح‌هاي ملي و اخيراً طرح اشتغال پايدار روستايي و فراگير بانک توسعه تعاون به‌عنوان يکي از بانک‌هاي عامل به شمار مي‌رود و عملکرد بانک در پرداخت تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و فراگير مورد رضايت دولت و استانداران بوده و فرصت خوبي است که تعاوني‌ها و اتحاديه‌ها از اين طرح (دريافت تسهيلات 4 تا 10 درصد) استفاده نمايند. خانم محمودي نماينده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شوراي اسلامي‌ضمن خرسندي از حضور مديرعامل بانک توسعه تعاون در جمع تعاوني‌هاي شهرضا اظهار داشت: هدف از اين نشست بررسي مشکلات بخش تعاون و ايجاد اشتغال در شهرستان مي‌باشد و بخش تعاون مي‌تواند با استفاده از ظرفيت‌ها و پتانسيل شهرستان و همچنين حمايت بانک توسعه تعاون بانک تخصصي بخش تعاون در ايجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود نقش مهم و موثري داشته باشد. در پايان جلسه مديرعامل، مدير شعب استان اصفهان و هيئت همراه و مديران عامل تعاوني‌ها به تبادل‌نظر در خصوص نحوه همکاري و تعامل براي تقويت و گسترش فعاليت‌هاي بخش تعاون پرداختند.
نقش آفريني صندوق تامين خسارت‌هاي بدني
در رفاه اجتماعي
صندوق تامين خسارات بدني بايد در کنار صنعت بيمه نقش اجتماعي و اقتصادي خود ايفا کند و در مواقع بحراني چتر خود را بالاي سر زيان ديدگان بگستراند و بعد از مهار بحران با شناسايي مقصران حادثه، منابع را به صندوق برگرداند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در بازديد از صندوق تامين خسارت‌هاي بدني با اعلام اين مطلب افزود: قانون تاسيس اين صندوق از قوانين مترقي محسوب مي‌شود و قانونگذار ايده‌هاي قابل تاملي را در تاسيس صندوق تامين خسارت‌هاي بدني، دنبال کرده است. رييس کل بيمه مرکزي با تاکيد بر اين نکته که هيچکس نبايد در جامعه اسلامي‌ايران احساس بي پناهي کند، تاکيد کرد:ما مي‌توانيم با تمهيداتي نگاه انفاق مطلق را به نگرش کمک با حفظ کرامت انساني زيانديدگان مبدل کنيم و کار به گونه‌اي دنبال شود که مردم احساس کنند حق طبيعي خود را دريافت مي‌کنند. وي خاطرنشان کرد: انجام صحيح ماموريت اين صندوق و توانمندي آن در گرو توانگري شرکت‌هاي بيمه‌اي است چرا که شرکت‌هاي بيمه هشت درصد از حق بيمه دريافتي شخص ثالث را به اين صندوق تزريق مي‌کنند. رييس شوراي عالي بيمه فعاليت صندوق تامين خسارت‌هاي بدني را بسيار حساس توصيف کرد و گفت: عملکرد صندوق بايد به گونه‌اي باشد که علاوه بر تامين رضايت خاطر زيانديدگان به توسعه صنعت بيمه نيز منتهي شود. دکتر سليماني در بخش ديگر از سخنان خود به خسارات ناشي از تصادفات موتورسيکلت‌ها اشاره کرد و گفت: بايد بستري را فراهم کرد که فعاليت صندوق، فرارهاي بيمه‌اي را در پي نداشته باشد و اين مساله در خصوص راکبان موتورسيکلت‌ها بايد با جديت بيشتري دنبال شود. رييس کل بيمه مرکزي ورود صندوق را به حوزه موسسات خيريه‌اي که در زمينه آزادسازي زندانيان و حمايت از آسيب خوردگان فعاليت مي‌کنند، يک فرصت طلايي ارزيابي کرد و گفت: شناسايي نيازمندان واقعي و آسيب ديدگان اصلي از متقلبان جعلي به يک تيم قدرتمند تحقيق نياز دارد که بايد اين مساله را هم با ظرافت و جديت دنبال کنيم. گفتني است دکتر علي جباري، مديرعامل اين صندوق در جريان بازديد رييس کل بيمه مرکزي از بخش‌هاي مختلف صندوق تامين خسارت‌هاي بدني گزارش مفصلي از عملکرد و دستاوردهاي مجموعه ارائه کرد.
آموزش نرم افزار فناوران
به نمايندگان استاني بيمه سرمد
دوره‌هاي آموزشي نرم افزار فناوران براي نمايندگان استان‌هاي البرز، قزوين و زنجان بيمه سرمد به ميزباني شعبه قزوين کليد خورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، اين جلسات آموزشي از بيستم تا بيست و سوم شهريور ماه سال جاري با هدف ارتقاي کيفي دانش فني نمايندگان، آموزش نمايندگان جديد و بازآموزي نمايندگان استان‌هاي البزر، قزوين و زنجان، در دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين، به ميزباني شعبه قزوين برگزار شد . در اين دوره آموزشي، رشته‌هاي پايه کاربري نرم افزار فناوران، حوادث انفرادي بيمه، مالي و گزارشات آن، صدور بيمه‌هاي خودرو (ثالث و بدنه) و گزارشات آن، صدور بيمه‌هاي آتش سوزي و گزارشات آن در سيستم فناوران، توسط مدرسان معرفي شده از سوي پژمان نريماني مدير منابع انساني براي نمايندگان تشريح و به صورت عملي به نمايندگان و کارشناسان شعب اين استان‌ها انجام و به سوالات مطروحه آنان پاسخ داده شد.
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: توافق خوبي ميان دولت و مجلس شوراي اسلامي‌درخصوص افزايش سرمايه بانک توسعه صادرات ايران وجود دارد که لازم است اين امر تا حصول نتيجه پيگيري شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ايران، آقاي دکتر سيد رحمت‌اله اکرمي‌در مجمع عمومي‌عادي ساليانه اين بانک با اعلام تشکر اعضاي مجمع از زحمات و تلاش‌هاي مديران و کارکنان افزود: بانک توسعه صادرات ايران از دستاوردهاي انقلاب اسلامي‌است که خدمات ارزنده‌اي را در جهت حمايت و تأمين مالي صادرات غيرنفتي کشور به صادرکنندگان ارايه مي‌دهد. دکتر اکرمي‌با بيان اينکه موضوع توسعه صادرات غيرنفتي ايران در شرايط فعلي کشور از ويژگي‌ خاصي برخوردار است، افزود: در اين شرايط نقش و اهميت بانک توسعه صادرات ايران در تحقق اهداف کلان کشور و اعتلاي صادرات بيش از گذشته است. سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تحريم‌هاي جديد استکبار عليه نظام بانکي کشور گفت: براي مقابله با تحريم‌هاي ظالمانه جديد آمريکا عليه کشورمان بايد از راهکارهاي جديد استفاده کرد که انتظار مي‌رود بانک توسعه صادرات ايران در تدوين و بکارگيري راهکارهاي ويژه اقدام جدي داشته باشد. آقاي دکتر اکرمي‌ادامه داد: صادرات غيرنفتي در حال حاضر از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه است و بانک توسعه صادرات بايد از اين فرصت براي خدمت‌رساني مؤثر به صادرکنندگان و توسعه صادرات غيرنفتي استفاده کند. سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي بر لزوم برقراري حاکميت شرکتي در نظام بانکداري کشور تأکيد کرد و گفت: برقراري و استقرار حاکميت شرکتي در نظام بانکداري، کارآمدي نهادهاي مالي را به همراه خواهد داشت.
ابوالقاسم رحيمي‌انارکي مديرعامل بانک مسکن، درباره پرداخت تسهيلات به انبوه سازان و حمايت از سمت عرضه و ساخت و ساز و هوشمندسازي پرداخت تسهيلات ساخت به انبوه سازان، اظهار کرد: از ابتداي سال جاري روند همکاري بانک عامل بخش مسکن با انبوه سازان آغاز شده است. برنامه‌اي که اين بانک براي هوشمندسازي پرداخت تسهيلات ساخت دارد به اين صورت است که تا سال ۱۴۰۰ سازندگان غيرحرفه‌اي به طور کلي از چرخه پرداخت تسهيلات حذف شود. وي ادامه داد: سازندگان غيرحرفه‌اي آنهايي هستند که خودشان واحد مسکوني دارند و مي‌خواهند آن واحد را تخريب و نوسازي کنند. در حال حاضر به اين افراد تسهيلات ساخت داده مي‌شود. اما در آينده اگر دارندگان اين نوع واحدها، نوسازي منازل خود را با همکاري انبوه ساز يا سازنده حرفه‌اي انجام دهد، به او تسهيلات ساخت تعلق مي‌گيرد در غير اين صورت بايد با منابع خودش آن را بسازد.
رحيمي‌انارکي گفت: در مناطق توريستي مي‌بينيم که پزشکان در حال ساخت برج يا طلافروشان در حال ساخت «مال» (مجتمع تجاري) هستند در حالي که اين کار در تخصص آنها نيست.
بساز و بفروش‌ها هم در صورتي که پروانه انبوه سازي يا گواهي صلاحيت حرفه‌اي از مراجع ذي ربط داشته باشند، مشکلي ندارند در غير اين صورت ما پرداخت تسهيلات به آنها را نخواهيم داشت.
رحيمي‌انارکي ادامه داد: در تمام دنيا يک واحد مسکوني براي زماني حدودا ۱۰۰ ساله احداث مي‌شود. اين کارها ضد توسعه‌اي هستند که در کشور ما در ابعاد وسيع در حال رخ دادن است.
حسن تليکاني، عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران، در سفري يک روزه به استان قم، ضمن حضور در نشست هم انديشي کاركنان شعب و دواير ستادي استان، بر تدوين راهكارهاي مناسب و قابل اجرا در خصوص كسب سهم منطقي از نقدينگي جامعه تأكيد كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، حسن تليکاني خاطر نشان كرد: عليرغم تمامي‌محدوديتها و چالشهايي كه اين بانك طي بيش از يك دهه فعاليت خود در قامت يك نهاد مالي غير تجاري، با آنها روبرو بوده، خوشبختانه مؤلفه‌هاي عملكردي آن به روشني گواه برنامه‌ريزي منسجم و هوشمندانه، تلاش بي وقفه و خستگي ناپذير و از همه مهتر خط مشي سالمي‌است كه در اين مجموعه دنبال شده و تحقق يافته و ضروري است اين روند مثبت، با اتخاذ تدابير مناسب و البته خلق ايده‌هاي نو و خلاقانه، تداوم و شتابي مضاعف يابد.
تليکاني افزود: ريسك نقدينگي مهمترين چالشي است كه گاهي اجراي فعاليتها و برنامه‌هاي تسهيلاتي بانك را تحت الشعاع قرار ميدهد و تنها راه گريز از ابتلا به آن نيز، كنترل و كاهش مؤلفه ريسك تمركز مي‌باشد.
مدير کل امور مديران بانک مهر اقتصاد، در همايش مديران ستادي و روساي شعب استان فارس دو شاخصه جانشين پروري و شايسته سالاري را از اصول مديريت اسلامي‌و مورد توجه مديران بانک برشمرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان فارس، يداله جعفري ـ مديرکل امور مديران بانک ـ در اين نشست، گفت: در مديريت اسلامي‌بر دو اصل جانشين پروري و شايسته سالاري تاکيد شده که اين دو اصل مدنظر مديران بانک نيز قرار دارد و در کنار اين 2 شاخصه، نظارت، کنترل و جلوگيري از تخلف نيز مورد توجه مي‌باشد. وي با بيان اينکه از نظر رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) تدبير در مديريت بسيار مهم است، اظهار داشت: تدبير همان پايبندي به اصل مشورت است و به معناي دوري از روزمرگي و انتخاب بهترين راهکارهاي ممکن است. جعفري به علل زيان اقتصادي از ديدگاه حضرت علي (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت اميرالمومنين (ع) علل زيان اقتصادي در خانواده و جامعه را 4 عامل سوء تدبير، ضعف مديريت، هزينه‌هاي بالا و تبذير بيان مي‌کنند لذا بايد در امور مالي خود اين موارد را مدنظر قرار دهيم و آنها را براي جلوگيري از زيان اقتصادي به کار بنديم.
اقدامات بانک صادرات ايران در حمايت از بخش‌هاي مختلف اقتصادي استان ايلام از سوي استاندار و مدير کل کميته امداد اين استان مورد قدرداني قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، استاندار ايلام و مديرکل کميته امداد خميني(ره) با اهداي لوحي به مدير شعب اين بانک در استان ايلام از تلاش‌ها و مساعدت‌هاي بانک در راستاي توسعه اشتغال و توانمند‌سازي محرومين مورد حمايت کميته امداد امام خميني (ره) در سال ٩٦ به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، توليد واشتغال قدرداني کردند. در لوح تقدير قاسم سليماني دشتکي و ضياء رضايي خطاب به محمدرضا توران سرايي آمده است: «... خدمت و تلاش صادقانه در راستاي اعتلاي پيشرفت‌هاي ملت بزرگ ايران ازارزش والايي برخوردار است. اين لوح سپاس به منظور قدرداني از تلاش‌ها و مساعدت‌هاي جنابعالي در راستاي توسعه اشتغال و توانمند‌سازي محرومين مورد حمايت کميته امداد امام خميني(ره) در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال تقديم مي‌شود.» بانک صادرات ايران از ابتداي سال ٩٦ تا ٢٢ شهريور سال جاري با پرداخت بيش از ٨٦٠٠ فقره تسهيلات در استان ايلام داشته است. طي اين مدت بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و معدن، خدمات و بازرگاني، صادرات، ساختمان، مسکن و ساير حوزه‌هاي اقتصادي از حمايت‌هاي مالي بانک صادرات ايران برخوردار بوده‌اند.
تجارت-استان خوزستان:استاندار خوزستان از مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان به پاس موفقيت‌هاي متوالي در کسب رتبه‌هاي برتر در ارزيابي عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي خوزستان تقدير کرد. درجريان برگزاري جشنواره شهيد رجايي ضمن معرفي اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان به عنوان دستگاه اجرايي برتر در زمينه‌هاي رعايت حقوق شهروندي، مناسب سازي محيط ويژه معلولين، نظام آموزشي کارکنان و اجراي مديريت سبز، با اهداي لوح سپاس به عادل دريس از وي به پاس کسب موفقيت‌هاي متعدد توسط اين اداره کل همچون سال‌هاي گذشته تقدير به عمل آمد. بر اساس نتايج ارزيابي عملکرد اعلام شده توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان خوزستان، اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان موفق شده است در ادامه موفقيت‌هاي پيشين طي سال‌هاي قبل علاوه بر کسب رتبه برتر درحوزه شاخص‌هاي اختصاصي، در سه حوزه ياد شده فوق نيز به رتبه‌هاي برتر دست پيدا کرده است.
تجارت-استان اصفهان:مدير آزادسازي و املاک شهرداري اصفهان گفت: با چندين سرمايه گذار پيرامون ساخت هتل جهان نما در حداقل زمان ممكن مذاكراتي انجام داده است. مرتضي افروزي با اشاره به وضعيت هتل ارگ جهان نما افزود: طي تفاهم نامه‌اي بين شهرداري و بنياد تعاون نيروي انتظامي‌در سال 88 مقرر شد هتل 30 هزار متر مربعي جهان نما در اسرع وقت از سوي بنياد تعاون نيروي انتظامي‌احداث شود؛ اما به دليل تغيير مديريت و سياست‌ها، بنياد تعاون نيروي انتظامي‌از ساخت هتل منصرف شد و اين مهم سال‌ها بلا تكليف ماند. وي با بيان اين كه با توجه به اين كه هتل جهان نما در فاز اول و دوم ارگ جهان نما قرار دارد و از لحاظ منظر و سيماي شهري بسيار حائز اهميت است، اذعان داشت: فاز سه و چهار ارگ جهان نما به دليل رها شدن اين هتل تحت الشعاع قرار گرفته بنابراين شهرداري به دنبال احداث و تكميل اين هتل است.
ايجاد شبکه فاضلاب شهري صفادشت
با مشارکت شهرداري
تجارت-علي کيواني – صفادشت ، پروژه ساخت تصفيه خانه و ايجاد شبکه جمع آوري فاضلاب در شهر صفادشت شهرستان ملارد با مشارکت شهرداري اجرا خواهد شد.با حضور جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، اردکانيان وزير نيرو، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌و مديران کشوري و استاني ۲۳ قرارداد در راستاي اجراي طرح‌هاي آب و فاضلاب با سرمايه گذاري بخش خصوصي به ارزش ۲۰ هزار ميليارد ريال، امضاء و مبادله شد.همچنين ۲۴ پروژه منتخب سرمايه گذاري در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ معرفي و رونمايي شد.از جمله اين طرح‌ها انعقاد قرارداد پروژه ساخت تصفيه خانه و خطوط انتقال و شبکه جمع آوري فاضلاب در شهر صفادشت بود که با اعتباري بالغ بر ۶۰۰ ميليارد ريال با سرمايه گذاري شهرداري اين شهر به امضاء رسيد.در حاشيه اين مراسم مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب تهران گفت: پروژه صفادشت يکي از بزرگترين و نادرترين پروژه‌ها به روش”BOT” است که به صورت پکيج کامل شبکه فاضلاب و تصفيه خانه اجرايي مي‌شود.او افزود: در راستاي اجراي پروژه تصفيه خانه صفادشت حدود ۸ هزار انشعاب به شهرداري صفادشت واگذار مي‌شود،که امروز امضاء قرارداد سرمايه‌گذاري آن انجام و پس از انتخاب پيمانکار با برنامه ۳۶ ماه اجرايي مي‌شود.ابراهيم يزديان درادامه به فروش پساب تصفيه خانه‌هاي ملارد، شهريار و شهر قدس به صورت خريد تضميني اشاره کرد واظهار داشت: در حال تنظيم و اخذ مجوز‌هاي لازم براي واگذاري بخشي از پروژه‌هاي آبفاي غرب تهران به بخش خصوصي هستيم.او تصريح کرد: مجموعه سه شهرستان ذکر شده تا کنون ۲۰ درصد رشد و فروش انشعاب فاضلاب داشته‌ايم که اميدواريم در آينده نزديک شاهدرشد بيشتري آن باشيم .يزديان در پايان با اشاره به رشد جمعيت در غرب تهران، گفت: افزايش نرخ رشد جمعيت اثر خود را در همه حوزه‌هاي به خصوص بخش آب و فاضلاب دارد اما آبفاي شهرکهاي غرب تهران برنامه‌هاي مدوني را براي تامين آب شرب منطقه انجام داده است و در همين راستا نيز پروژه تامين آب کوثر و شهيد کاظمي‌نيز در حال اجراست.
مدير شعب بانک تجارت استان چهارمحال و بختياري مطرح کرد؛
مدير شعب بانک تجارت استان چهارمحال و بختياري از اعطاي 2421 فقره تسهيلات به مبلغ 899 ميليارد و 670 ميليون ريال به متقاضيان از ابتداي سال جاري تا کنون خبر داد. حسن فرجي در گفت و گو با خبرنگار تجارت اظهار کرد: اعتمادسازي از طريق رفتار صادقانه، تکريم مشتري و مذاکره با مشتريان بر اساس نياز آن‌ها استراتژي بانک تجارت به منظور جذب مشتري بوده است. وي تسهيلات پرداختي به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط در قالب طرح اقتصاد مقاومتي در سال 96 و 97 را 316 ميليارد ريال در قالب 31 طرح عنوان کرد و افزود: در سال جاري 87 ميليارد ريال تسهيلات در قالب 20 طرح به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط استان پرداخت شده است. فرجي ادامه داد: در سال جاري 15 پرونده براي اعطاي تسهيلات از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت براي پرداخت تسهيلات به بانک تجارت ارجاع داده شد که از اين تعداد پرونده 11 پرونده موفق به دريافت تسهيلات، سه پرونده در دست بررسي و يک پرونده عودت داده شد. وي با اشاره به ضرورت حمايت از کالاي ايراني، تصريح کرد: از ابتداي امسال تا کنون 1515 نفر با مبلغ 580 ميليارد ريال در بخش صنعت، معدت و تجارت، کشاورزي و خدمات بازرگاني تسهيلات دريافت کرده‌اند. مدير شعب بانک تجارت استان با اشاره به اعطاي 554 فقره وام ازدواج و خريد جهيزيه با مبلغ 90 ميليارد ريال در سال جاري، گفت: از سال 96 تا کنون نيز 2570 فقره وام ازدواج به متقاضيان پراخت شده است. وي از اجراي طرح «کارآمد» و «افرا» به منظور پرداخت تسهيلات کم‌بهره به مشتريان بانک تجارت خبر داد و تصريح کرد: در قالب اين طرح به مشتريان و کسبه بر اساس معدل حساب تا سقف 500 ميليون ريال تسهيلاتبا نرخ 4 درصد پرداخت مي‌شود. فرجي در ادامه گفت: امسال بيش از 160 نفر به ميزان 36 ميليارد ريال در بحث احداث مسکن روستايي تسهيلات دريافت کرده‌اند. وي خاطرنشان کرد: طي سال گذشته و امسال 300 فقره پرونده با 440 ميليارد ريال تقسيط و تعيين تکليف شد. وي از افزايش يکهزارو 14 دستگاه پايانه فروشگاهي جديد درسال جاري در سطح استان توضيح داد: تعداد دستگاه‌هاي پايانه فروشگاهي اين استان از 2هزارو 326 دستگاه به 3 هزارو 340 دستگاه افزايش يافته است.
تجارت-استان مرکزي:مدير تجاري و امور مشتريان مخابرات منطقه مرکزي گفت: بانک اطلاعات مشاغل در سامانه ۱۱۸ استان مرکزي راه‌اندازي شد. عليرضا فرهادي با اشاره به سامانه مخابراتي استان مرکزي اظهار داشت: شرکت مخابرات آمادگي لازم به منظور معرفي نام و شماره تلفن مشاغل خدماتي، عمومي‌و تجاري را دارد به گونه‌اي که هر شهروندي که اقدام به ارائه خدمات به مردم مي‌کند از طريق سامانه 118 به مردم معرفي شود.وي افزود: هدف از اجراي اين طرح بالا بردن و بهبود فضاي کسب و کار در استان است، با اجراي اين طرح صاحبان مشاغل مي‌توانند زمينه کسب و کار امن و مطمئن داشته و بتوانند شماره تلفن خود را در اختيار عموم قرار دهند.مدير تجاري و امور مشتريان مخابرات منطقه مرکزي تصريح کرد: جلوگيري از ترددهاي اضافي در سطح شهر براي تبليغ مشاغل، جلوگيري از زشت شدن منظر شهري با نصب بنر و چسباندن پوستر و انجام تبليغ با اسپري و رنگ از ديگر اهداف اجراي اين طرح و همچنين دسترسي آسان مشترکين به خدمات عمومي‌مهم‌ترين مزيت اجراي اين طرح است.فرهادي بيان کرد: متقاضيان از طريق معرفي شماره تلفن خود مي‌توانند کسب درآمد کنند که در اين راستا با مراجعه به امور مشترکين مخابرات اقدام به ثبت نام مي‌کنند و پس از 48 ساعت شماره تلفن متقاضي در سامانه 118 قرار مي‌گيرد.وي ادامه داد: از طريق سامانه 118 مي‌توان خدماتي مانند، تدريس خصوصي، تعمير لوازم خانگي، درخواست مشاوره و غيره را دريافت کرد.مدير تجاري و امور مشتريان مخابرات منطقه مرکزي عنوان کرد: اين طرح براي نخستين بار در سطح کشور در استان مرکزي شروع شده و مقدمات اين کار در روزهاي گذشته آغاز و در شهر اراک تاکنون 500 نفر متقاضي ثبت نام کرده‌اند.فرهادي خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسيدن ايام عيد سعيد قربان و عيد غدير پايلوت اجراي رسمي‌اين طرح از شهرستان ساوه آغاز مي‌شود.

تجارت-استان ايلام - فرمانده سپاه حضرت اميرالمومنين (ع) ايلام گفت: دشمن با فشار و جنگ رواني با هدف اينکه ايران اسلامي‌جشن چهل سالگي خود را جشن نخواهد گرفت، آرامش و امنيت رواني جامعه را نشانه گرفته است.سردار سيد صادق حسيني در همايش تقدير از پيشکسوتان دفاع و مقاومت اظهارداشت: دشمن با تحريم اقتصادي، بهداشت و درمان، جنگ رواني و ايجاد بي اعتمادي بين مردم و مسئولان نظام سعي در پيشبرد دسايس خود دارند.وي افزود: بايد قواي سه گانه از تمام امکانات و برنامه‌هاي‌ريزي اصولي براي رفاه و آسايش مردم و آرامش رواني جامعه به کارگيري کنند و مردم هم با حفظ انسجام ملي از دستاوردها و آرمان‌هاي انقلاب در برابر دسيسه‌هاي دشمنان دفاع و حمايت کنند.حسيني در ادامه تاکيد کرد: احتکار، گران فروشي و کم فروشي در مقطع کنوني يک معضل آسيب زا براي کشور و جامعه است و نبايد سودجويان در داخل با انجام اين اقدام‌هاي نابجا در داخل با اهداف دشمن هم سو شوند.وي يادآور شد: بايد مواظب تحرکات دشمن در فضاهاي رسانه‌اي و مجازي باشيم تا در آستانه اربعين جنگ و تفرقه و نفاق در بين فرق شيعه و سني در کشورهاي ايران و عراق شکل نگيرد چرا که استکبار از اتحاد دو ملت و دولت ايران و عراق به هراس افتاده است و سعي در از بين بردن اين اتحاد دارد.، اين همايش با حضور کهنه سربازان، فرماندهان و پيشکسوتان استان ايلام در زمان جنگ برگزار شد.فرمانده سپاه حضرت اميرالمومنين (ع) ايلام در همايش تخصصي شوراهاي امر به معروف و نهي از منکر استان ايلام هم گفت: مهمترين معروف در حال حاضر حفظ انقلاب و حراست از دستاوردهاي نظام و توسعه ارزش‌هاي انقلاب است.
تجارت-استان ايلام: دلخواه با اعلام اين خبر گفت: زيرساخت‌هاي جاده‌اي براي تردد زوار اربعين در مهران فراهم شده و پيش‌بيني تردد راحت و بدون اتلاف وقت زائران اربعين در مرز بين المللي مهران شده است.وي افزود: تکميل زيرساخت‌هاي پايانه مرزي مهران، و تامين ايمني و برطرف کردن موانع و نقاط حادثه خيز در راه‌هاي مواصلاتي استان ايلام به عنوان اولويت کاري به جهت تردد روان و بدون خطر براي مسافران مسيرهاي ترددي استان ايلام در دستور کار قرار گرفته و آماده براي تردد روان و ايمن مسافران اربعين حسيني است.وي استقرار ۶ دستگاه جرثقيل جهت موارد احتمالي تصادفات در مسير تردد زوار اربعين حسيني مورد اشاره دلخواه بود که گفت: براي ارائه سريع خدمات امدادي و از طرفي رفع سد معبر جاده‌اي در تصادفات احتمالي و روان شدن مسير تردد زوار ۶ دستگاه جرثقيل در محورهاي منتهي به پايانه مرزي مهران استقرار مي‌يابد.مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان ايلام افزود: ايمن‌سازي، خط کشي، نصب تابلو و علائم و همچنين ايجاد موانع سرعت‌کاه در نقاط حادثه خيز و پيچ‌هاي تند و حادثه‌ساز نيز در سطح محورهاي استان ايلام انجام شده است.وي گفت: روشنايي و نصب دستگاه تهويه هوا در تونل‌هاي مسير استان ايلام انجام شده و براي اتوبوس‌هايي که زوار را از پايانه مرزي به کربلا و نجف انتقال مي‌دهند سوخت پيمايشي منظور شده است.