محمد رضا حسين زاده خبر داد:
مديرعامل بانک ملي ايران گفت: پس از ارائه سوپر محصولاتي مانند سامانه «بام»، پيام رسان «بله» و اپليکيشن «60»، بانک ملي ايران به زودي سوپر محصول ديگري با عنوان «ملي پلاس» را رونمايي خواهد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، محمد رضا حسين زاده با بيان اين که اکنون 90 سال از تاسيس نخستين شعبه اين بانک گذشته است، افزود: با اين حال سير تحول در بانک ملي ايران هرگز متوقف نشده و در همين راستا به زودي شعبي از بانک افتتاح خواهند شد که در کشور بي نظير و در دنيا کم نظيرند.
وي اظهار کرد: اين شعب که تحت عنوان «ملي پلاس» راه اندازي خواهند شد، امکاناتي منحصر به فرد براي مشتريان به همراه خواهند داشت.
مديرعامل بانک ملي ايران با بيان اين که شعب «ملي پلاس» تمام الکترونيک و بدون حضور بانکدار اداره مي‌شوند، ادامه داد: در برخي از اين شعب، رباتي وجود دارد که به زبان فارسي با مشتري ارتباط برقرار کرده و خدمات لازم را ارائه مي‌دهد.
وي افزود: در نوع دوم شعب «ملي پلاس»، چيدمان بسيار جديدي پياده سازي شده که براي «نوجوانان» و «جوانان» بسيار جذاب خواهد بود. به گفته حسين زاده، مشتريان بانک ملي ايران با آغاز به کار شعب «ملي پلاس» تحولي ساختاري و خيره کننده را مشاهده خواهند کرد؛ اقدامي‌که حتي در نظام بانکي مي‌تواند انقلاب ايجاد کند.
ضمنا در خبر مهم ديگري روابط عمومي‌اين بانک در راستاي اجراي سياست‌هاي خروج از بنگاه داري بانک‌ها از تعيين تکليف 157 مورد از املاک مازاد در پنج ماه ابتداي امسال خبر داد.
در مدت مذکور تعداد 81 مورد مزايده برگزار شد که 116 مورد از املاک بانک در اين مزايده‌ها به فروش رسيده اند.
همچنين 18 مورد از املاک از طريق مذاکره و 23 مورد از طريق اقاله تعيين تکليف شدند که ارزش ريالي اين املاک در مجموع به 891 ميليارد و 343 ميليون ريال مي‌رسد.
بازديد دکتر صباغي از طرح‌هاي اشتغال‌زائي پست‌بانک‌ خراسان رضوي
دکتر صباغي عضو هيأت مديره پست‌بانک‌ايران از طرح‌هاي اشتغال‌ز‌ائي اين بانک در استان خراسان رضوي که ازمحل تسهيلات صندوق توسعه ملي تأمين اعتبار شده است بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران: صباغي در اين سفر از طرح احداث کارخانه خوراک دام شهرستان باخرز با تأمين مالي بالغ بر 23 ميليارد ريال، کارخانه آرد نگين و سيمان و شن و ماسه شهرستان تايباد با تأمين مالي بالغ بر 26 ميليارد ريال و دامپروري و خوراک دام شهرستان فريمان با تأمين مالي بالغ بر 7 ميليارد و 600 ميليون ريال بازديد کرد. عضو هيأت مديره در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوي با حضور در محل سرپرستي شعب پست بانک گزارش وضعيت عملکرد استان را مورد بررسي قرار داد و درپايان نيز مهرداد کندري سرپرست شعب و کارکنان استان ديدگاه‌هاي خود را درخصوص مسائل مختلف بانک مطرح کردند.
بازديد مديران بانک صنعت و معدن
از طرح شرکت زمزم کرمانشاه
بيژن اسدي مدير امور نظارت بر طرح‌هاي بانك صنعت و معدن به اتفاق اميد كاملي رئيس اداره نظارت بر طرحها و كلانتري رئيس شعبه اين بانك در كرمانشاه از آخرين وضعيت پيشرفت پروژه شرکت زمزم کرمانشاه ، بزرگترين پروژه صنايع غذايي کشور بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن ، بهره برداري ازطرح ياد شده كه با تسهيلات 60 ميليون يورويي اين بانک به منظور توليد ظروف فلزي نوشيدنيها (Can) با ظرفيت 384 هزار عدد در سال مراحل اجرايي خود را مي‌گذراند نقش مهمي‌در ارتقاي سلامت غذايي کشور خواهد داشت. اين طرح كه تاكنون 80 درصد پيشرفت داشته است پس از اتمام براي 164 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد کرد.
ترکيب پرتفوي بيمه دانا متعادل شده است
دکتر صادق در جلسه شوراي مديران بيمه دانا گفت: بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده عملکرد شرکت در پنج ماهه ابتدايي سال جاري رضايت‌بخش بوده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل اين شرکت، ضمن ابراز خرسندي از عملکرد نمايندگان، شعب، مديران و اعضاي هيأت مديره خاطرنشان کرد: علي‌رغم شرايط خاص خدمات‌دهي در صنعت بيمه، بيمه دانا با همکاري و همدلي همکاران زحمتکش توانست ضمن مديريت منابع بودجه صدور و خسارت مورد نظر را مطابق برنامه پيش‌بيني شده محقق نمايد و پاسخگوي بيمه‌گذاران و ذينفعان شرکت باشد. وي در ادامه با اشاره به متعادل شدن سهم رشته‌هاي اموال و اشخاص در ترکيب پرتفوي شرکت، گفت: طي چند سال اخير سعي بر اين بود که فعاليت شرکت به سمت رشته‌هاي سودده و اقتصادي هدايت شود که اين امر از ابتداي سال جاري تاکنون به نتيجه رسيده است. جاي بسي خوشحالي است که در برخي رشته‌هاي سودده رشد قابل توجهي داشته‌ايم. کنترل سهم بيمه‌هاي درمان تکميلي و جذب پرتفوهاي سودده از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده شرکت بوده است که خوشبختانه اين مهم طي پنج ماهه اخير محقق شده است.
بانک قرض الحسنه رسالت و خانه سرباز صلح ايران با تشکيل کانون همياري توسعه صلح تفاهم نامه همکاري امضا کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، اين تفاهم نامه در راستاي احيا و توسعه سنت الهي و پسنديده قرض الحسنه و به منظور ارائه تسهيلات قرض الحسنه به اعضاي خانه سرباز صلح ايران با حضور محمدحسين حسين زاده مديرعامل و معاونين بانک و امير سرتيپ خلبان حبيب اله بقايي و امير سرتيپ دکتر احمد دادبين اعضاي هيات مديره خانه سرباز صلح ايران منعقد شد. براساس اين گزارش موضوع تفاهم نامه، افتتاح حساب توسط کانون نزد بانک و ارائه خدمات بانکي از جمله اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به افراد معرفي شده از طرف کانون و براساس مفاد تفاهم نامه و ضوابط و مقررات بانک است. همچنين مقرر شد کانون همياري توسعه صلح ايجاد و سربازان دوران دفاع مقدس و صلح گستران داوطلب با عضويت در کانون، موفق به دريافت صلح کارت شده و از مزاياي آن بهره مند شوند. گروه ايثار يکي از 1+19گروه بانکداري اجتماعي بانک قرض الحسنه رسالت است که به جامعه هدف خود خدمات قرض الحسنه‌اي ارائه مي‌کند.
جلسه معارفه مدير جديد امور شعب بانک کارآفرين با حضور مديران ارشد اين بانک برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين جلسه معارفه اسمعيل برزنوني مدير جديد امور شعب با حضور معاونين مديرعامل، مديران، روساي ادارات مستقل، روساي برخي شعب و کارکنان مديريت امور شعب، روز شنبه 24 شهريورماه در سالن همايش ساختمان مرکزي بانک برگزار شد. در اين جلسه مسعود عزمي‌معاون مديرعامل در امور بانکي، با تقدير از زحمات يداله فردوسي مدير پيشين و تبريک انتصاب آقاي برزنوني به‌عنوان مدير جديد امور شعب تصريح کرد: آقاي برزنوني در شرايط خطيري اين مسئوليت را پذيرفتند و اميدواريم در اين سمت موفق باشند. وي خاطرنشان کرد: همه واحدهاي بانک اعم از واحدهاي ستادي و شعب جايگاه خاص خود را دارند و بدون آنها مجموعه فعاليت‌هاي بانک کامل نمي‌شود؛ اما مديريت امور شعب به‌واسطه ويژگي‌ها و نوع عملکردي که دارد، جايگاه خاص و ويژه‌اي در فعاليت‌هاي بانک بر عهده دارد. برزنوني مدير جديد امور شعب بانک کارآفرين تصريح کرد: تلاش خواهم کرد بر اساس اهداف تعيين‌شده و سياست‌هاي کلي بانک، برنامه‌هاي خود را ارائه دهم. البته با همدلي و تعامل همکاران در مسير توسعه و رشد بانک حرکت خواهيم کرد.
رئيس اداره امور شعب و روساي دواير بانک مهر اقتصاد استان قم با مرجع عاليقدر تشيع آيت الله العظمي‌مکارم شيرازي ديدار و گفتگو نمودند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان قم، آيت الله العظمي‌مکارم شيرازي در اين ديدار با بيان اين که تاسيس بانک‌ها از دو نظر ضروريت دارد، اظهار داشت: اقتصاد و زندگي مردم با بانک گره خورده، در واقع مردم يک مرکزي را براي حفظ اموال خودشان نياز دارند. وي ادامه داد: از سوي ديگر مردم سرمايه‌هايي دارند و اين سرمايه‌ها کوچک است و کاري نمي‌توانند انجام دهند اما چنانچه اين سرمايه‌ها در بانک‌ها تجميع شده مي‌شود درکارهاي اقتصادي بزرگ سرمايه گذاري نمود. موضوع مهم ديگر اين که تمام اموال مردم نزد بانک‌هاست به همين دليل بايد يک مبلغ قابل توجهي براي قرض الحسنه در نظر بگيرند که اين کار نيز انجام نمي‌شود. در خصوص وجه التزام بايد بگوييم در اسلام اگر فردي مالي داشته باشد و قرضش را ندهد بايد طبق حکم حاکم شهر جريمه بدهد. اقدام بانک مهر اقتصاد درخصوص بخشش وجه التزام خوب است و بايد ادامه داشته باشد.
فضاي کار اشتراکي مرکز توسعه فن‌آوري‌هاي نوين مالي بانک انصار در راستاي حمايت از کسب‌وکارهاي نوين مالي کشور راه‌اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات بانک انصار، در مراسم افتتاحيه اين فضا با حضور فعالان صنعت بانکي و اکوسيستم فينتک کشور، مدير مرکز يادشده هدف از افتتاح اين فضا را برگزاري رويدادهاي مرتبط با فين تک و کارگاه‌هاي آموزشي، در اختيارگذاري فضا براي فعاليت تيم‌هاي سرمايه‌گذاري شده توسط بانک، استقرار و فعاليت تيم‌هاي همکار با بانک و دسترسي تيم‌ها به مشاوران و سرويس‌هاي بانکي براي رسيدن به محصول نهايي ارزشمند، عنوان کرد. مصطفي ثابتي تصريح کرد: فينتک سنتر انصار به دنبال تسهيل دسترسي به بازار و مشتريان فينتکي،سرمايه‌گذاري و مشارکت غير نقدي، مشاوره و انتقال تجربه، ارائه محل و فضاي کار اشتراکي، تسهيل رگولاتوري و برگزاري دوره‌هاي آموزشي است. در اين مراسم ولي‌الله فاطمي‌اردکاني بنيان‌گذار شرکت توسن تأکيد کرد: بانک‌ها بايد با عزم جدي و برنامه دقيق به حمايت از فينتک‌ها روي آورده و با سرمايه‌گذاري مناسب از آنان حمايت کنند.
بانک شهر با همکاري دانشگاه صنعتي شريف همزمان با تغييرات فناورانه در صنعت بانکداري، دهمين رويداد استارتاپ تريگر با موضوع "کاربرد فناوري‌هاي نوين در محصولات و خدمات مالي و بانکي” را برگزار مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي، استارتاپ تريگر يک رويداد آموزشي، ترويجي،رقابتي است که طراحي، برنامه‌ريزي و برگزاري آن برعهده‌ي ستاک (ستاد توسعه‌ ايده‌هاي کارآفرينانه) است. بر اين اساس، دهمين دوره از اين رويداد از ۲۸مهرماه تا ۴ آبان‌ماه سال 97 با همکاري مرکز کارآفريني، شتاب‌دهنده‌ شريف و مرکز رشد فناوري‌هاي پيشرفته‌ي دانشگاه صنعتي شريف و بانک شهر برگزار خواهد شد. در ۴ روز اول، کارگاه‌هاي آموزشي، ديدار با چهره‌هاي موفق استارتاپي و انجام ملاقات‌هاي سريع صورت گرفته و دو روز پاياني، بر تشکيل تيمهاي ايده پردازي و رقابت اين تيم‌ها با يکديگر تمرکز و درنهايت در عصر روز پاياني ايده‌ها داوري وجوايزبه تيم‌هاي برتر اهدا مي‌شود. بانک شهر جهت بهره برداري از ايده‌هاي نو در اين رويداد حضور داشته و آمادگي خود را جهت حمايت و سرمايه گذاري بر روي ايده‌هاي برتر اعلام مي‌کند.
سرويس پيش نمايش مستندات و اطلاعات سپرده (سرويس ويکي) در قسمت اينترنت بانکِ بانک قرض الحسنه مهر ايران راه اندازي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، انصاري جعفري رييس اداره کل فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض الحسنه مهر ايران گفت: سرويس پيش نمايش مستندات و اطلاعات سپرده (سرويس ويکي) در كانال اينترنت بانك راه اندازي شده است. وي بيان داشت: اين سرويس در كانال اينترنت بانك راه اندازي شده و مشتريان مي‌توانند با مراجعه به منوي افتتاح سپرده از آن بهره مند شوند. رييس اداره کل فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض الحسنه مهر ايران افزود: در اين وضعيت در صورتي که مشتري قصد افتتاح سپرده در محيط اينترنت بانک را داشته باشد با انتخاب نوع سپرده مورد نظر، قبل از عمليات افتتاح سپرده، مستند و اطلاعات عمومي‌اين سپرده به منظور آشنايي مشتري با نوع سپرده در اختيار شخص قرار مي‌گيرد كه در صورت پذيرش و تاييد، مشتري به صفحه افتتاح سپرده هدايت مي‌شود.
تجارت-استان اصفهان:معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان از افزايش 20 درصدي حجم سفرهاي شهري همزمان با آغاز سال تحصيلي خبر داد و افزود: ستاد مهر از ابتداي تابستان فعاليت خود را آغاز کرده و براي فعاليت بهتر در مهر ماه برنامه‌ ريزي‌‌هاي لازم را انجام داده است. عليرضا صلواتي در نشست خبري ستاد مهر ويژه آغاز سال تحصيلي 97_98 با اشاره به اين كه در حال حاضر ۷۰ هزار دانش‌ آموز در شهر اصفهان از سرويس مدارس استفاده مي‌کنند، اظهار كرد: هر ساله با آغاز مهرماه سفرهاي منظم كه سفرهاي دانشجويي و دانش‌آموزي نيز از جمله آن‌ها است، افزايش مي‌‌يابد. وي با بيان اينکه امسال با تکميل و راه‌ اندازي خط يک مترو شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌توانند از مترو براي رسيدن به محل تحصيل خود استفاده كنند، ادامه داد: با تعامل با آموزش و پرورش، زمانبندي ساعات کار حمل و نقل عمومي‌با ساعات رفت و آمد دانش‌آموزان تنظيم مي‌شود. معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار اصفهان با بيان اين که در حال حاضر سرفاصله قطار شهري۱۰ دقيقه و ساعت کار آن از ساعت 6 و ۳۰ دقيقه صبح تا ساعت ۲۱ است، اذعان داشت: کاهش سرفاصله مترو به 7 دقيقه و ادامه ساعت کاري قطار شهري تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته است. همچنين مديريت شهري سعي دارد سال آينده سرفاصله مترو را به پنج دقيقه كاهش دهد. صلواتي اضافه کرد: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال تعداد مسافران مترو از 53 هزار مسافر در حال حاضر به ۱۰۰ هزار مسافر افزايش يابد. صلواتي با بيان اينکه اکيپ‌هاي گشت بازرسي از ۳۱ شهريور تا ۱۵ مهرماه در ستاد مهر فعاليت دارند و نماينده پليس راهنمايي و رانندگي نيز در اين گشت‌‌ها مستقر است، بيان کرد: سه گشت تاکسيراني، سه گشت اتوبوسراني و دو گشت براي نظارت بر مديريت بار و کالا هر نوع تخلف شامل پارک كردن در ايستگاه‌هاي اتوبوس، پارک دوبل و سوارکردن دانش آموزان بيش از حد مجاز را نظارت و اعمال قانون مي‌‌کنند. معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار اصفهان اضافه کرد: مأموران گشت از ساعت 6 صبح تا ساعت ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ هر گونه تخلف ترافيکي را رصد و اطلاع‌‌رساني مي‌کنند.وي با بيان اينکه با تصويب شوراي ترافيک، پليس راهور از اول مهر ماه از تردد خودروهاي سبک و سنگين فاقد معاينه فني جلوگيري و به صورت جدي اعمال قانون مي‌کند، ادامه داد: خودروهايي که فاقد برگه معاينه فني خودرو باشند روزانه ۵۰ هزار تومان جريمه مي‌شوند و از شهروندان عزيز مي‌خواهيم كه نسبت به معاينه فني خودروهاي خود اقدام كنند. مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه نيز در نشست خبري ستاد مهر اظهار كرد: ناوگان اتوبوسراني اصفهان با بيش از 1300 دستگاه اتوبوس از اول مهرماه در خدمت شهروندان عزيز خواهد بود كه از اين تعداد 700 دستگاه مربوط به شركت اتوبوسراني و 600 دستگاه نيز مربوط به بخش خصوصي اما تحت نظر ناوگان اتوبوسراني است و قادر است روزانه حدود 650 هزار مسافر را جا به جا كند. قدرت افتخاري افزود: براي اول مهر امسال، دو كريدور دانش آموزي در سطح شهر تعريف شده است به اين معنا كه در مسيرهاي پرتردد دانش آموزي و در ساعات اوج تردد دانش آموزان، سرويس دهي ويژه‌اي به دانش آموزان انجام خواهد شد. همچنين از طريق تعامل با آموزش و پرورش سعي شده تا سرويس‌هاي ويژه دانش آموزي با بليت‌هاي تخفيف دار عرضه شود.
تجارت-استان مرکزي:رئيس جهاد کشاورزي استان مرکزي گفت: با وجود داشتن کمتر از دو درصد جمعيت و مساحت کشور بيش از سه درصد محصولات کشاورزي کشور را توليد مي‌کنيم. مجيد آنجفي در کارگروه تخصصي زنان و خانواده استانداري مرکزي اظهار داشت: استان مرکزي علي‌رغم يدک کشيدن نام و عنوان صنعتي يکي از 10 استان برتر کشور به لحاظ توانمندي‌هاي بخش کشاورزي است.وي افزود: با وجود داشتن کمتر از دو درصد جمعيت و مساحت کشور، بيش از سه درصد محصولات کشاورزي کشور را توليد مي‌کنيم، در مجموع در استان مرکزي ساليانه حدود سه ميليون تن محصول کشاورزي توليد مي‌شود و همچنين بيش از دو ميليون تن محصولات زراعي استان است.رئيس جهاد کشاورزي استان مرکزي تصريح کرد: 450 هزار تن انواع محصولات دام، طيور و شيلات و بيش از 450 هزار تن محصولات باغي استان است که در توليد برخي محصولات جزو برترين‌ها و يا جزو پنج استان کشور هستيم.آنجفي بيان کرد: در توليد محصولات استراتژيک مانند گندم و جو رتبه‌هاي پنج و 6 کشور، در توليد علوفه رتبه دوم، در توليد انار و گل و گياهان زينتي در تنوع توليد رتبه نخست و در ميزان توليد رتبه دوم به استان مرکزي اختصاص دارد و همچنين در محصولات دامي‌که شايد به لحاظ امينت غذايي بحث ويژه‌اي را در تامين امنيت غذايي دارند به طور ميانگين بيش از 50 درصد مازاد بر مصرف استان توليدات داريم.وي ادامه داد: استان مرکزي قطب مراکز تحقيقاتي بخش کشاورزي کشور هم محسوب مي‌شود، بسياري از مراکز تحقيقاتي ملي کشور در استان مرکزي وجود دارد.رئيس جهاد کشاورزي استان مرکزي عنوان کرد: امسال علي‌رغم کاهش 30 درصدي بارندگي‌ها و پراکنش نامناسب بارندگي‌ها، توليد گندم از سال قبل هم بيشتر شده به اين صورت که تعهد ما 190 هزار تن بوده اما تا امروز در حدود 270 هزار تن گندم با کيفيت بالاتر از کيفيت سال‌هاي قبل توليد شده است.
تجارت-استان ايلام - معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش ايلام از برگزاري جشن شکوفه‌ها در 740 واحد آموزشي ابتدايي اين استان خبر داد.امير مهردادي افزود: جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور شنبه 31 شهريورماه در اين استان برگزار خواهد شد. وي ادامه داد: جشن شکوفه‌ها ويژه دانش آموزان کلاس اولي بصوت نمادين در مرکز استان با حضور مسوولان ساعت هشت صبح در يکي از مدارس ابتدايي برگزار خواهد شد. معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش ايلام اظهار کرد: با برگزاري اين جشن بيش از 9 هزار دانش آموز کلاس اول ايلامي‌سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌کنند.
به گفته مهردادي، همچنين جشن غنچه‌ها ويژه نوآموزان پيش دبستاني نيز در مراکز پيش دبستاني سراسر استان در روز 31 شهريورماه برگزار مي‌شود.