ارسال70 پرونده اخلال در بازار به دستگاه قضا
رييس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي‌گفت: 70 پرونده اخلال در بازار و نظام اقتصادي کشور طي ماه‌هاي اخير در اين کميسيون تشکيل و براي صدور حکم به دستگاه قضا ارسال شده است.به گزارش ايرنا، داوود محمدي افزود: به برخي از اين پرونده‌هاي ارسال شده رسيدگي شده و با بعضي ديگر نيز به زودي رسيدگي خواهد شد.وي با اشاره به کشف انبارهاي احتکار کالا در نقاط مختلف کشور، اضافه کرد: بايد هرچه سريعتر کالاهاي کشف شده با قيمت مصوب در بازار توزيع شوند تا شاهد اثرگذاري عرضه آنها در کاهش قيمت کالاهاي اساسي باشيم.محمدي گفت: حل مساله گراني به تنهايي از عهده يک شخص يا يک دستگاه بر نمي‌آيد و قواي سه گانه بايد دست به دست هم دهند.





احياي تحريم‌ها باعث امتيازدهي ايران نمي‌شود
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: دولت آمريکا نبايد بنا بر اطلاعات نادرست و تحليل‌هاي غيرواقعي گروه‌هاي تروريستي و اسرائيل دچار اين توهم شود که احياي تحريم‌ها باعث امتيازدهي ايران مي‌شود.سيدقاسم جاسمي‌در گفت وگو با خانه ملت گفت: رييس جمهور به خوبي يادآور شده که پس از خروج آمريکا از برجام، جمهوري اسلامي‌ايران نيز مي‌توانست اقدام متقابل انجام داده و خروج ايران را اعلام کند که قطعا در آن صورت منطقه وارد ناامني و بي‌ثباتي بيشتر مي‌شد.وي گفت: رژيم صهيونيستي و تروريست‌‎ها با ارائه اطلاعات غلط به آمريکا، اين باور را در ترامپ ايجاد کرده‌اند که با اعمال تحريم‌هاي بيشتر، مي‌توانند ايران را زمين گير کنند.




سعودي‌ها به دنبال تفرقه بين آحاد ملت ايران
رئيس فراکسيون اهل سنت مجلس اعتقاد دارد ردپاي سرويس‌هاي امنيتي خارجي انگلستان، سعودي‌ها و گروه تروريستي-تکفيري داعش در حادثه تروريستي اهواز از سوي گروه تروريستي الاحوازيه وجود دارد.جليل رحيمي‌جهان آبادي در گفت‌وگو با خانه‌ملت گفت: تجزيه طلبي در خوزستان از زمان شيخ خزعل و با حمايت کشورهاي خارجي مطرح شده و تاکنون تلاش کرده‌اند با تجهيز و تحريک گروه‌هاي تررويستي به تجزيه طلبي در خوزستان و حتي ساير نقاط کشور دامن بزنند. نماينده تربت جام گفت: بايد يادآور شد بخشي از ادعايي که صدام حسين در زمان حمله به ايران داشت، موضوع تجزيه خوزستان و حمايت از چنين گروه‌هايي بود که به ثمر نرسيد.
ناتواني آمريکا در فشار اقتصادي بر ايران
قائم مقام پيشين وزارت خارجه آمريکا خروج اين کشور از برجام را يک اشتباه بزرگ توصيف کرد و گفت: ما توانايي‌مان براي بازگرداندن فشاري اقتصادي بر ايران را دست بالا گرفته‌ايم.به گزارش ايسنا، ويليام بيل برنز در گفت‌وگو با شبکه سي ان ان گفت: ما با خروج از توافق هسته‌اي با يک اشتباه بزرگ مواجه شديم. از نظر من ما پس از آن هم يک راهبرد را پيش گرفتيم که به نظر مي‌آيد به شدت معيوب است. هدف ديپلماسي ما دست يافتن به يک توافق بهتر نيست بلکه هدف وادار کردن نظام ايران به فروپاشي يا تسليم است.وي ادامه داد: من فکر مي‌کنم که ما در ارزيابي توانايي‌مان براي تجديد فشار اقتصادي که چند سال پيش بر ايراني‌ها وارد آورديم اغراق کرده‌ايم. با توجه به جنگ اقتصادي که ميان آمريکا و چين ايجاد شده بعيد است که آنها به راحتي واردات نفت از ايران را کاهش دهند.برنز خاطر نشان کرد: در حال افزودن به شکاف‌ها ميان خود و متحدان اروپايي‌ هستيم و کاري را انجام مي‌دهيم که پوتين (وزير خارجه روسيه) رييس جمهور روسيه مي‌خواهد ما داريم برخطر افزايش تنش در منطقه‌اي که هم‌اکنون نيز با درگيري‌هاي زيادي روبه‌روست مي‌افزاييم.
محکوميت ۳ ناخدا به قاچاق سوخت
سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي از محکوميت ۴ ميليارد ريالي ۳ ناخداي لنج به قاچاق سوخت در هرمزگان خبر داد.به گزارش ميزان، سيدياسر رايگاني گفت: سه فروند لنج باري که در حوالي جزيره هرمز در حال تردد بودند، توسط ناو تيپ ۱۱۴ ذوالفقار نيروي دريايي سپاه پاسداران هرمزگان به ظن قاچاق توقيف و پس از بازرسي مشخص شد اين لنج‌ها حامل سوخت قاچاق از نوع گازوئيل بودند.سخنگوي تعزيرات افزود: پرونده تخلف هر سه فروند جمعا با ۲۳ نفر خدمه پس از تکميل به اداره تعزيرات حکومتي قشم ارسال و شعبه اول تعزيرات حکومتي قشم در نتيجه بررسي و تحقيقات لازم، قاچاق بودن هر سه محموله محرز اعلام کرد.رايگاني تصريح کرد: رئيس شعبه رسيدگي کننده به ترتيب ناخداي اولين شناور را با ۹ خدمه و اتهام قاچاق ۱۸ هزار و ۵۰۰ ليتر سوخت به مبلغ ۸۳۰ ميليون ريال و ناخداي دومين لنج را با ۸ نفرخدمه به اتهام قاچاق ۲۳ هزار ليتر سوخت به ميزان يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال و ناخداي سومين لنج را با ۶ نفر خدمه به مبلغ يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محکوم کرد.
بازرسي‌هاي اداري از دفاتر شعب قضايي
مديرکل نظارت و ارزشيابي کارکنان اداري قوه قضاييه گفت: در سومين دوره بازرسي‌هاي اداري که از دفاتر شعب قضايي انجام شد، حدود ۸ هزار شعبه و حدود ۲۰ هزار نفر کارمند حاضر در شعب سراسر کشور مورد بازرسي قرار گرفتند. به گزارش ميزان وحيد ميرحسيني گفت: گروه هدف در اين دوره مديران دفاتر، دادورز‌ها، منشي‌هاي دادگاه‌ها و مسئول بايگاني دفاتر شعب قضايي بودند.وي گفت: در مسير انجام بازرسي‌هاي اداري اقداماتي هم توسط هيئت‌هاي بازرسي انجام پذيرفت که از جمله آن تذکراتي بود که در محيط دفتر به عوامل دفتري جهت اصلاح کار‌ها داده شده است.وي افزود: علاوه بر آن سه هزار تذکر بر حسب گزارشات تهيه شده است، حدود ۳ هزار نفر از کارکنان در برنامه آموزش قرار گرفتند، براي حدود ۲ هزار و پانصدنفر از کارکنان به جهت انجام وظايف خوب پيشنهاد تشويق شده است، حدود ۴۰۰ نفر دعوت به مصاحبه و تذکر شدند، پيشنهاد جابجايي حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان داده شد و تعدادي از اين کارکنان به هيئت تخلفات معرفي شدند و در نهايت حدود ۶۰۰ نفر در برنامه بازرسي مجدد قرار گرفتند.
روحاني در آغاز هفته دفاع مقدس وعده داد؛
رييس جمهور اعلام کرد:جمهوري اسلامي‌ايران نه سلاح‌هاي خود را کنار مي‌گذارد و نه از توانمندي‌هاي خود مي‌کاهد،‌ بلکه روز به روز بر قدرت خود خواهيم افزود.
به‌ گزارش ‌ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسمي‌به مناسبت آغاز هفته‌ "دفاع مقدس" و رژه نيروهاي مسلح در جوار حرم امام خميني (ره) با تاکيد بر اين که امروز نيز بعد از 38 سال حادثه تجاوز صدام به خاک جمهوري اسلامي‌ايران و زير پا گذاشتن معاهده دو جانبه در حال تکرار شدن است، خاطر نشان کرد: همان دولتي که مشوق ساير دولت‌ها براي نشستن پاي ميز مذاکره با ايران بود و براي يک جمله 17 شبانه روز وقت مذاکره کنندگان ما را گرفت و بعد از 12 سال فشار به ملت ايران در برابر منطق مستحکم ديپلمات‌هاي ما سر فرود آورد و قراردادي امضا کرد که به نفع همه، منطقه و جهانيان بود، امروز عين داستان صدام تکرار شد و دو مرتبه فردي که به هيچ يک از مقررات و قوانين بين‌المللي احترام نمي‌گذارد در برابر تعهدات خود در يک تعهد چند جانبه که سازمان بين‌المللي و شوراي امنيت آن را تاييد کرده است، اين توافق را زير پا گذاشته است.
وي با اشاره به اين که جنگ سي هشت ساله قبل بار ديگر تکرار مي‌شود، ادامه‌ داد: آن روز يکي از ازناب آمريکا در برابر ملت ايران ايستاد و پشت او کشورهاي مختلف از شرق و غرب قرار گرفتند، اما امروز ديگر جنگ نيابتي نيست و آمريکا خود مستقيما در برابر ملت ايران ايستاده است و پيمان شکني و خروج از پيمان را او آغاز کرده است.
روحاني با بيان اين که صدام در ظاهر قرارداد 1975 را بهانه جنگ اعلام کرد، اما هدف اصلي او از بين بردن نظام جمهوري اسلامي‌ايران بود، ادامه‌ داد: امروز نيز در ظاهر اقدام آمريکا خروج از بر جام است، اما باطن او ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوري اسلامي‌است.
رييس جمهوري بعد از پيروزي ايران در جنگ هشت ساله، سازمان ملل صدام را به عنوان آغازگر جنگ شناخت و همه کشورهايي که از صدام حمايت کرده بودند به نوعي اظهار پشيماني و به جنايت خودشان اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: امروز نيز اين ماجرا براي ترامپ در حال‌ اتفاق افتادن است و آن چه که بر سر صدام آمده است بر سر آمريکا نيز خواهد آمد. همان طور که ما در سال 59 آغازگر جنگ و تجاوز نبوديم و تنها دفاع و مقاومت و ايستادگي کرديم، امروز نيز ما آغازگر جنگ نيستيم.
روحاني به تلاش‌هاي آمريکا براي افزايش فشار عليه ايران طي سال‌هاي 95 و 96 اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها توطئه‌هاي فراواني در سال‌هاي 95 و 96 انجام دادند تا به نحوي ما را عصباني کنند تا از بر جام خارج شويم و مسئوليت‌هاي سياسي و حقوقي اين اتفاق بر دوش ما بيافتد، اما مقاومت، تدبير ، ايستادگي و آرامش جمهوري اسلامي‌ايران باعث شد که آن توطئه خنثي شود. در مرحله بعد ترامپ فکر مي‌کرد روزي که از بر جام خارج شود، ساعتي بعد ما نيز از اين معاهده خارج خواهيم شد و پس از خروج ما، پرونده را به شوراي امنيت مي‌برد ولي باز هم موفق نشد.
وي ادامه‌ داد: در مرحله سوم ترامپ مي‌خواست متعهدان ايران را پشت خود جمع کند و لااقل اروپا را در کنار خود داشته باشد و آنها نيز از بر جام خارج شوند و ايران را مقصر بدانند، اما به جز دو رژيم منفور در منطقه ما ، هيچ دولت و ملتي از ترامپ حمايت نکرد.
رييس جمهوري اضافه کرد: امروز در برابر دنيا پيروزي سياسي، حقوقي و اخلاقي از آن ما است. ما شکايت خود را به سازمان بين‌المللي و دادگستري بين‌المللي لاهه برده ايم و آمريکايي‌ها از اين شکايت ما عصباني هستند؛ دادگاه لاهه هر حکمي‌را صادر کند، از لحاظ وجدان عمومي‌ما پيروز خواهيم بود، به عهد خود وفادار هستيم و به قوانين بين‌المللي و شوراي امنيت احترام گذاشته ايم. اما آمريکا جنگ اقتصادي و رواني را عليه ما آغاز کرده است.
روحاني با بيان اين که پايان اين جنگ بسيار خوش‌تر از پايان جنگ هشت ساله خواهد بود، خاطر نشان کرد: پايان جنگ امروز ما با آمريکا هم زمانش بسيار کوتاه‌تر است و هم تجربه ما بسيار بيشتر شده است و هم اين که دشمن ما از هر زمان ديگري ذليل تر شده است؛ آن روز همه شرق و غرب پشت سر صدام جمع شدند، اما امروز همه شرق و غرب در کنار ما هستند و اقدامات آمريکا را محکوم مي‌کنند. ما با همان تجربه در برابر ترامپ پيروز خواهيم شد.
وي اظهار کرد: البته که در جنگ تحميلي مردم ما آزار و رنج ديدند و مشکلاتي براي آنها ايجاد و شهدايي داده‌ايم، اما مردم ما از هدف خود باز نايستادند و دشمن را شکست دادند. امروز نيز عين آن حادثه تکرار خواهد شد و ما نخواهيم گذاشت که آمريکايي‌ها ملت بزرگ ما را به زانو در بياورند. بي ترديد در اين مسير مشکلاتي براي ما به وجود آمده است و خواهد آمد، اما ما از اين پيچ تاريخي با عزت و سربلندي عبور خواهيم کرد. رييس جمهوري اظهار کرد: تاريخ ماه‌هاي آينده نيز قضاوت ؛ شکست خورده اين جنگ اقتصادي ، رواني و سياسي آمريکايي‌ها خواهند بود و ملت ايران پيروز خواهند بود.
رييس جمهوري در ادامه‌ صحبت‌هاي خود با تاکيد بر لزوم ارتقاي توانمندي‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي‌ايران، خاطر نشان کرد: دشمنان مي‌گويند که ما از سلاح‌هاي دفاعي خود دست برداريم و براي بازگشت به بر جام موشک‌ها خود را کنار بگذاريم و به تعبير آنها در امور منطقه مداخله‌اي نداشته باشيم، اما جمهوري اسلامي‌ايران نه سلاح‌هاي خود را کنار مي‌گذارد و نه از توانمندي‌هاي خود مي‌کاهد ،‌ بلکه روز به روز بر قدرت خود خواهيم افزود.
وي خطاب به دشمنان جمهوري اسلامي‌ايران ، خاطر نشان کرد: اين که شما از موشک‌هاي ما عصباني هستيد، معناي آن اين است که تاثيرگذارترين سلاح ما امروز موشک ما است؛ با هر کش و قوس ما امروز قدر موشک‌هاي خود را بيش از گذشته مي‌دانيم.
روحاني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، اضافه کرد: شما مي‌گويد که ما در منطقه حضور نداشته باشيم؟ شما از هزاران کيلومتر آن طرف تر در منطقه ما چه مي‌کنيد؟ ما همواره حافظ امنيت خليج فارس ، اقيانوس هند و باب المندب بوده ايم و امروز کشتي‌هاي ما امنيت اين مناطق را تامين مي‌کند. امروز ملت ايران در قلب مردم عراق، سوريه و لبنان و يمن جاي دارند، اما شما در کجا قرار داريد؟
روحاني در ادامه‌ صحبت‌هاي خود، تصريح کرد: شما موشک و امکانات خود را به دو کشور داده‌ايد تا مردم يمن را زير بمباران خود قرار دهند و ميليون‌ها را در شرايط قحطي بگذارند. در اين شرايط ايران کشوري بزرگ و تاثيرگذار در منطقه خاورميانه است و در برابر مظلوميت مردم منطقه و تجاوزات آنها سکوت و تحمل نخواهد کرد، چرا که ما اينها را از امام حسين (ع) و کربلا و عاشورا اين را آموخته ايم.
 
بازي در زمين دشمن
معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور بيان کرد: رسانه‌هايي درصدد خبرسازي از جنايات اهواز عليه رئيس‌جمهور هستند.به گزارش ايلنا، پرويز اسماعيلي درباره حمله تروريستي رژه روز ارتش در اهواز در حساب شخصي خود در توئيتر نوشت:تعدادي از عزيزانمان بدست تروريست‌ها در اهواز شهيد و زخمي‌شدند. رسانه‌هايي درصدد خبرسازي از اين جنايت عليه رييس‌جمهور برآمدند. سايرين هم بازنشر کردند!ترور ايجاد ناامني است و اينگونه دروغ‌ها القاي ناامني. اولي کار دشمن است، دومي‌بازي در زمين دشمن. نتيجه هر دو اما يکي است؛ لطمه به امنيت ملي.
همچنين حسام‌الدين آشنا مشاور رييس‌جمهور درباره جوسازي برخي از رسانه‌ها عليه رئيس‌جمهور بعد از حادثه تروريستي اهواز گفت: خروج رئيس‌جمهور بر اساس برنامه قبلي و ساعت مقرر انجام شد.
محمدجواد ظريف تشريح کرد؛
وزير امور خارجه کشورمان در جديدترين توييت خود ليست بخشي از رفتارهاي "غير عادي" و بي ثبات کننده آمريکا در منطقه و جهان را برشمرد. به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف در بيان برخي از رفتارهاي بي‌ثبات کننده آمريکا در عرصه جهاني نوشت:ـ اين "عادي" نيست که حتي به رغم توصيه‌هاي نزديکترين متحدان خود، توافقات و تعهدات بين المللي را نقض کنيد.ـ اين "عادي" نيست که قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را که خودت باني اش بوده‌اي نقض کني.
ـ اين "عادي" نيست ديگر کشورها را به بهانه‌هاي اشتباه اشغال کني ـ که نتيجه اش صدها هزار کشته باشد.
ـ اين "عادي" نيست که در بيرون از مرزهايت با استفاده از پهپاد، زنان و کودکان - حتي شهروندان خودت- را به قتل برساني.
ـ اين "عادي" نيست که در جزيره يک کشور ديگر زنداني نظامي‌درست کني و جوانان و مردان را گاهي براي چندين سال در آن محبوس و مجازات کني.
ـ اين "عادي" نيست که شديدترين تحريم‌ها را بر مردم عادي بي گناه اعمال کني و بگويي براي اين است که در کنار آنها بايستي.
ـ اين "عادي" نيست که تسليحات و کمک‌هاي نظامي‌براي متحد خود تامين کني تا راحت تر به جنايات جنگي خود بپردازد. ( عربستان سعودي و يمن )ـ اين "عادي" نيست که فلسطينيان را مجازات کني چون نمي‌خواهند سرزمين و عزت شان را به يک رژيم آپارتايد که متحد توست، واگذار کنند.
ـ اين "عادي" نيست که تهديد کني عليه ديوان کيفري بين المللي تحريم اعمال خواهي کرد و قضات آن را تحت تعقيب قرار مي‌دهي اگر در هر موردي عليه کشور تو راي دادند.
ـ اين "عادي" نيست که از رياست خود بر شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي طرح موضوعات نامربوط سوء استفاده کني، در يک هفته طرح‌هايت را براي دستور کار اين شورا چندين بار تغيير دهي، گويي که شوراي امنيت تنها يکي از کارکنان کاخ سفيد است و همزمان در تناقض با گفته‌هاي نماينده دائم خودت صحبت کني.
ـ اين "عادي" نيست کسي ناگزير شود چنين فهرستي را درست کند، فهرستي که مي‌تواند به مراتب طولاني تر از اين باشد.»
لاريجاني در تشريح قدرت نيروهاي مسلح ايران؛
رييس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران در صورت هر نوع تجاوزگري آمريکا در منطقه دهان آنها را خرد خواهند کرد. به‌ گزارش ‌ايسنا، علي لاريجاني در مراسم رژه دريايي نيروهاي مسلح در بندرعباس گفت‌: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران به آمريکايي‌ها اجازه نمي‌دهند خليج آرام فارس را به خليج آتش تبديل کنند، در برابر خوي سلطه‌طلبي آمريکا در منطقه راهي جز صحبت با همسايگانمان و فرستادن پيام دوستي به کشورهاي منطقه نداريم، اما نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران در برابر هرگونه اقدام آمريکايي‌ها در خليج فارس واکنش نشان داده و آنان را هرگز رها نخواهند کرد. تجربه ايران در جنگ تحميلي را فراموش نکنند. رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت‌: ايران نيروي مسلحي را در اختيار دارد که نه تنها توان ايستادگي در برابر هر قلدر مستي را دارد،‌ بلکه آماده ياري رساندن به هر دوست و همسايه در منطقه است و دوستان خود را در برابر نقشه‌هاي زياده خواهانه آمريکا ياري مي‌کند. همان طور که در سوريه و عراق اين گونه رفتار کرد. رييس مجلس شوراي اسلامي‌ادامه‌ داد: آمريکا روش ديگري را براي مبارزه با ملت ايران انتخاب کرده است، يکي از شگردهاي آنان که شبانه روز آن را دنبال مي‌کنند، ايجاد هراس تصنعي در کشورهاي منطقه و اعزام هيات‌هاي به ظاهر سياسي، اما در حقيقت هيات‌هاي امنيتي و اطلاعاتي به اين کشورها است که خاطر کشورهاي منطقه به ويژه‌ برادران دوست عرب‌مان در منطقه را نسبت به ايران بترسانند. لاريجاني خطاب به سران کشورهاي اسلامي‌و اعراب خاورميانه، گفت‌: آنها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. آنان (آمريکايي) به دنبال غارت ثروت شما هستند، اما برخي در منطقه تصور مي‌کردند که با رياست جمهوري ترامپ به آمال و آرزوهايشان مي‌رسند. ترامپ نشان داد جز چپاول دارايي‌هاي شما هيچ ارزشي براي عرب‌ها قائل نيست. وي با هشدار به برخي کشورهاي منطقه، گفت‌: برخي به خاطر دريافت سلاح‌هاي آن چناني مراقب باشند دچار اشتباه نشوند. از هم اکنون اعلام مي‌کنيم در برابر هر اقدام تهديد آميز، واکنش نشان خواهيم داد و آمريکايي‌ها را در منطقه رها نخواهيم کرد. لاريجاني گفت: امروز بايد صحنه دوستي و هم‌صدايي شفاف باشد، از نظر ما هيچ موضوعي وجود ندارد که نتوانيم با گفت و گو و مذاکره با کشورهاي منطقه به حل و فصل آن دست يابيم. احتياجي به کدخداي ستمگر نيست که گرگ همه منطقه است. وي خاطرنشان کرد: شاهديم که آقاي ترامپ حتي ملت ايران را مورد هجمه قرار نداده بلکه او مي‌خواهد به همه ملت‌هاي منطقه لطمه بزند. ملت ايران را با تحريم و ساير ملت‌ها را تهديد و غارت ثروت آنها مورد هجوم قرار دهد. امروز اگر در اين موضوع روشن، کشورهاي منطقه دچار غفلت شوند، دولت فعلي آمريکا که تمام قد در خدمت صهيونيست‌هاست، همه کشورهاي غفلت زده منطقه را به خاک سياه خواهد نشاند. لاريجاني گفت: شاهد بوديم که ۳ روز پيش همه کشورهاي منطقه را که با آمريکا همکاري دارند، تهديد کرد. قدر ايران و نيروهاي مسلح ايران را بدانيد که اينگونه مقابل قلدري رژيم آمريکا ايستاده و اگر آمريکا خداي نخواسته فرصت پيدا کند همه شما را به پابوسي نتانياهو به تل‌اويو خواهد برد و يهود را بر کعبه مسلط مي‌کند و بر چاه‌هاي نفت شما سربازان آمريکايي را مستقر خواهد کرد. رئيس مجلس گفت: ترامپ و پومپئو مدعي هستند که در کنار ملت ايران هستند، اما مي‌گويند ما مي‌خواهيم صادرات نفت ايران را به صفر برسانيم تا به زندگي ملت ايران لطمه بزنيم و اقتصاد آنان را تخريب کنيم. اين دو موضوع چگونه قابل جمعند؟ آيا فريبکاري و تناقض گويي نيست؟ آنها که در ارزيابي خود به اين نتيجه رسيده‌اند که نمي‌توانند جنگ عليه ايران راه بيندازند، با مکر و خدعه وارد شده اند. شما کنار ملت ايران نيستيد، شما به جنگ اقتصادي عليه ايران، عليه کودکان، عليه زنان و عليه بيماران ملت ما برخاسته‌ايد و درست مثل تروريست‌ها عمل مي‌کنيد که به زنان و کودکان و افراد بيگناه حمله مي‌کنند.
عارف بر لزوم بهادادن به ظرفيتهاي کشور تاکيد کرد؛
رييس بنياد اميد ايرانيان با تاکيد بر اين که دولت بايد از ظرفيت نهادهاي مردمي‌به عنوان اتاق فکر بيشتر استفاده کند،گفت: تجربه نشان داده صرف اتکا به حلقه بسته مديريتي در دولت‌ها راه گشاي برون رفت از چالش‌ها نيست. بايد به تشکل‌هاي مردم نهاد بيشتر بها داد و از ظرفيت‌هاي آنها براي فائق آمدن بر مشکلات استفاده کرد. به گزارش ايرنا، محمدرضا عارف در نشست شوراي هماهنگي استاني بنياد اميد ايرانيان با بيان اين که ايران اگر در دفاع مقدس قهرمان بود، قهرمان آشتي و صلح مبتني بر عدالت نيز بود، تصريح کرد: جمهوري اسلامي‌ايران هميشه منادي صلح و دوستي در جهان بوده است، هم در دوران رياست جمهوري خاتمي‌در صحن سازمان ملل از گفت و گو به جاي زور و از مهرباني به جاي خشونت سخن گفته شد و هم روحاني پيشنهاد جهان عليه خشونت را مطرح کرد که مورد تصويب قرار گرفت. رييس بنياد اميد ايرانيان با بيان اين که ايران همواره قرباني تروريسم بوده است به حادثه حمله تروريستي به رژه نيروهاي مسلح در اهواز اشاره کرد و با محکوميت اين اقدام تروريستي تاکيد کرد: اقتدار نيروهاي مسلح ما خار چشم دشمنان شده است و به گمان خود با حرکت‌هاي کور تروريستي مي‌خواستند در سالگرد تجاوز رژيم صدام به خاک کشورمان عظمت رژه نيروهاي مسلح را تحت الشعاع قرار بدهند. وي با تسليت شهادت هموطنان ما در اين حادثه تروريستي بر ضرورت شناسايي دقيق و سريع عوامل اين اقدام تروريستي تاکيد کرد. عارف دوران دفاع مقدس را تجربه‌اي گرانسگ براي نظام جمهوري اسلامي‌دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس و شرايط خاص اقتصادي آن زمان دولت وقت توانست با همراهي مردم به خوبي آن شرايط را مديريت کند. وي افزود: شرايط فعلي که در آن به سر مي‌بريم سخت‌تر از آن دوران نيست و اگر از تجربه مديريتي آن دوران استفاده کنيم مردم نيز نجيبانه همانگونه که تاکنون همراهي خود را با نظام شان نشان دادند باز هم اگر ببيند مسئولان با آنها صادق هستند اين همراهي را از خود نشان خواهند داد.