با حضور مديرعامل بانک صادرات و مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري صورت گرفت؛
با حضور مديرعامل‌ بانک صادرات ايران و مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري، ٢٦ هزار فقره وام ٥٠ ميليون ريالي در فاز اول به حساب بازنشستگان کشوري واريز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، مراسم ويژه واريز وام ٥٠ ميليون ريالي به حساب بازنشستگان کشوري با حضور حجت‌اله صيدي و جمشيد تقي‌زاده در محل شعبه مستقل مرکزي برج سپهر بانک صادرات ايران برگزار و وام مذکور به ٢٦ هزار بازنشسته به صورت برخط پرداخت شد.
مديرعامل بانک صادرات ايران در اين مراسم با اشاره به برگزاري نشست موفقيت‌آميز با مديرعامل صندوق بازنشستگي، تاکيد کرد: بانک صادرات ايران با دارا بودن شبکه گسترده شعب در سراسر کشور، بهترين شرايط را براي ارائه خدمات به بازنشستگان محترم دارد و بر اساس توافق‌هاي صورت گرفته با صندوق، خدمات بانک به طور منظم ادامه خواهد يافت.
وي افزود: همان‌طور که وعده داديم امروز در فاز اول ٢٦ هزار نفر وام ضروري ٥٠ ميليون ريالي را دريافت کردند که اين تعداد تا پايان سال به ٢٠٠ هزار فقره خواهد رسيد و ٢٠٠ هزار فقره ديگر نيز در شش ماه اول سال ٩٨ به بازنشستگان کشوري پرداخت خواهد شد.
در اين مراسم مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري نيز با تقدير از حمايت‌هاي بانک صادرات ايران گفت: در طرح پرداخت وام ضروري بازنشستگان کشوري، ٤٠٠ هزار نفر از بازنشستگان از اين وام بهره‌مند خواهند شد و امروز با حمايت بانک صادرات ايران در فاز اول ٢٦ هزار نفر اين وام را دريافت کردند.
وي افزود: قدم‌هاي بزرگ‌تري در اين راستا با مشارکت بانک صادرات ايران براي تفاهم‌هاي بعدي برداشته شده که نتايج آن در بلندمدت براي بازنشستگان با خبرهاي خوشي همراه خواهد بود.
بانک صادرات ايران در راستاي ارائه خدمات به بازنشستگان کشور، از سال ٩٤ تاکنون نيز ٢٧ هزار و ٤٠٠ ميليارد ريال وام قرض‌الحسنه به بيش از ٧٥٠ هزار نفر از آن‌ها پرداخت کرده است.
فصل شکوفايي بيمه دانا در سال98
نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا، تمرکز فعاليت در رشته‌هاي بيمه‌اي سودده را مورد تأکيد قرار داد و اعلام کرد: فصل اول سال 1398 به ياري خدا شکوفايي اين شرکت خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر ابراهيم کاردگر در جلسه هم انديشي تبيين سياست‌هاي جديد اين شرکت که در محل ساختمان سعدي بيمه دانا برگزار شد، ضمن ابراز خشنودي از بازگشت دوباره به اين شرکت، حمايت، همدلي، همکاري و تعامل همه جانبه را از پارامترهاي اساسي براي رسيدن به رشد و بالندگي عنوان کرد و اظهار داشت: پتانسيل وظرفيت بالاي سرمايه انساني شرکت مهمترين و ارزشمندترين سرمايه بيمه دانا بوده که با صبر و تلاش مضاعف اين ظرفيت عظيم، مي‌توان به اهداف متعالي و شايسته اين شرکت باسابقه و خوشنام دست يافت. در اين راستا، حفظ شأن و کرامت سرمايه انساني و ارتقاي سطح رفاه و معيشت آنان و به تبع آن ارتقاي بهره وري سازماني و همچنين ذينفعان از اهم برنامه‌هاي ما خواهد بود. در اين جلسه که اعضاي هيأت مديره، معاونان مدير عامل، مديران ستادي و اجرايي حضور داشتند، دکتر کاردگر لزوم جمع‌آوري و ارائه اطلاعات و آمار عملکرد شرکت را مورد تأکيد قرار داد و افزود: براي رفع مشکلات و دستيابي به پرتفوي سودده بايد همه دست به دست هم داده و با تلاش مضاعف در حوزه‌هاي مختلف بويژه وصول مطالبات و ارائه راهکارهاي عملياتي در جهت رشد و پيشرفت شرکت گام برداريم. وي حفظ اطلاعات شرکت را حياتي و مهم توصيف کرد و ورود به حاشيه را موجب آسيب ديدن برنامه‌ها و اهداف سازماني دانست و افزود: بحث نقدينگي مهم‌ترين چالش حال حاضر اين شرکت است، اما اين چالش نيز بزودي با اجراي برنامه‌ها و سياست‌هاي جديد برطرف خواهد شد و همه شاهد رشد و اوج شکوفايي بيمه دانا درسال 98 خواهند بود. مديرعامل بيمه دانا، فراهم کردن امکانات و ابزارهاي مختلف براي فعاليت در رشته‌هاي بيمه‌اي سودده را مورد تآکيد قرار داد و در عين حال دغدغه نمايندگان و شبکه فروش را دغدغه مدير عامل دانست و يادآور شد: امروز تاريخ دوباره تکرار شده است. من افتخار مي‌کنم که دوباره به جمع همکاران سابق خود بازگشته‌ام و اميدوارم در دهه چهارم فعاليت اين شرکت، مشکلات بزودي با همکاري همه، برطرف و شرکت به جايگاه واقعي خود برگردد. دکتر کاردگر تأکيد کرد: براي اينکه شرکت سود مناسبي داشته باشد، ضرورت دارد آناليز صحيح ريسک توسط مديران فني به دقت دنبال شود و کنترل خسارت توسط مديران فني، سرپرستان مناطق و روساي شعب به طور دقيق و پيوسته صورت پذيرد.
بيمه آسيا در مناطق محروم نوشت افزار توزيع کرد
همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، نوشت افزارهاي اختصاصي بيمه آسيا در مدارس مناطق محروم توزيع شد. روابط عمومي‌بيمه آسيا در اطلاعيه‌اي اعلام کرد:بيمه آسيا هزينه چاپ و توزيع سررسيد سال 1397را به تهيه نوشت افزار اختصاص داد و همزمان با آغاز سال تحصيلي98-1397 در مدارس مناطق محروم کشور توزيع کرد. بنابر اين گزارش، مسئولين شعبه‌هاي بيمه آسيا با حضور در مدارس مناطق محروم منطقه خود ، نسبت به توزيع نوشت افزارهاي اختصاصي اين شرکت بين دانش آموزان اقدام کردند. اين گزارش مي‌افزايد: نوشت افزارهاي اختصاصي بيمه آسيا ،در تداوم انجام فعاليت فرهنگي ـ آموزشي و بنا بر مسئوليت اجتماعي بنگاه‌هاي اقتصادي در مدارس مناطق محروم کشور توزيع شد. گفتني است است ساخت و تحويل مدرسه در روستاي گرگ شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان،ساخت مدرسه درروستاي حيدر آباد بخش تسوج شهرستان شبستر استان آذربايجان شرقي از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي ـ آموزشي بيمه آسياست که مورد استقبال و تقدير مسئولان آموزشي مناطق محروم کشور قرار گرفته است.
بانک قرض الحسنه رسالت با اجراي مدل بانکداري اجتماعي به تمام اقشار جامعه خدمات قرض الحسنه‌اي مي‌دهد.
مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اعلام اين خبر گفت: اين بانک در چند سال اخير با هدف ارائه خدمات شرعي، آسان و ارزان خدمات خود را در قالب بانکداري اجتماعي به مشتريان ارائه مي‌دهد.
محمدحسين حسين زاده با بيان اينکه 80درصد مردم، جامه هدف اين بانک هستند، اظهارداشت: بانکداري اجتماعي در قالب 19گرايش اعم از ( ورزش، نفت و گاز، معارف، اميد، فرهنگ، هنر و گردشگري، غذايي و کشاورزي، عدالت، سلامت ، آموزش وپرورش، آموزش عالي، ايثار، عمران نيرو، امور شهري، اقتصاد و صنعت، خودرو و تجهيزات، فناوري اطلاعات و ارتباطات، سازمان‌هاي راهبردي و بين الملل و گروه ويژه بانکداري اجتماعي) پاسخگوي نيازهاي مشتريان است. وي در تشريح فعاليت اين گروه‌ها و اينکه هر کدام مخاطب خاص خود را دارند، گفت: به طور مثال گروه آموزش و پرورش به فرهنگيان و گروه سلامت به جامعه پزشکي خدمات مي‌دهد. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود: هدف ما در بانکداري اجتماعي ارائه خدمات نوين بانکي به مشتريان جمعي در قالب کانون‌هاي کاروزندگي( کارآفريني اجتماعي در شهرهاي کوچک)، همياري اجتماعي(خانوادگي، محله اي، مساجد و دانشجويي، سازماني( سازمان، ادارات و شرکت‌ها) و صنفي(اصناف و بازاري‌ها) است. وي بيان داشت: در اين مدل بانکداري، مشتريان فقط يک بار براي احراز هويت به بانک مراجعه و تمام خدمات را غيرحضوري دريافت مي‌کنند.
مديرعامل بانک مسکن جزئيات دو طرح پيشنهادي براي بهبود شرايط اخذ تسهيلات خريد را تشريح کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن –هيبنا- ابوالقاسم رحيمي‌انارکي در جمع خبرنگاران حاضر در همايش سياست‌هاي توسعه مسکن، در پاسخ به يک پرسش درباره تدابير بانکي براي متقاضيان تسهيلات خريد سکن گفت: بانک مسکن دو طرح براي اين منظور پيشنهاد کرده است که در بانک مرکزي مراحل بررسي آن در حال انجام است. مديرعامل بانک مسکن درباره طرح پيشنهادي اول بانک گفت: پيشنهاد کرده‌ايم سقف تسهيلات خريد مسکن از محل اوراق، تا حد تسهيلات صندوق پس انداز مسکن يکم افزايش يابد به اين معنا که سقف تسهيلات اوراق در تهران به 80 ميليون تومان، در مراکز استان و شهرهاي بزرگ به 60 ميليون و در ساير شهرها به 40 ميليون تومان برسد.
انارکي درباره دومين طرح نيز به تسهيلات صندوق پس انداز مسکن يکم اشاره کرد و گفت: پيشنهاد دوم ما نيز اين است که سقف سني واحدهاي مسکوني مشمول تسهيلات يکم از 15 سال به 20 سال افزايش يابد تا شرايط براي خريد خانه اوليها با توجه به جهش قيمت‌ها در تهران و شهرهاي بزرگ، تسهيل شود. مديرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن در شش ماهه ابتداي امسال عملکرد مطلوبي در پرداخت تسهيلات مسکن داشته است به گونه‌اي که تعداد تسهيلات پرداختي از رشد 54 درصدي و به لحاظ ريالي رشد 58 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال 96 داشته است.
حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به استان گيلان به اتفاق هيات همراه از چهار واحد صنعتي اين استان ديدار كرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن؛ وي ضمن بازديد از شرکت تالک ايرانيان که با مشارکت اين بانک راه اندازي شده از شرکتهاي ريسندگي خاور ، ريسندگي فومنات و گروه کارخانجات پوشش رشت بازديد كرده و از نزديك در جريان عملكرد و مشكلات واحدهاي ياد شده قرار گرفت.
مديرعامل بانك صنعت و معدن در اين سفر ضمن نشستي با استاندار گيلان با تشريح اقدامات اين بانك در تامين مالي طرح‌هاي صنعتي در كشور، آمادگي بانك را براي حمايت از صنعتگران و توليد كنندگان استان اعلام داشت.
گفتني است از ابتداي دولت يازدهم هفت طرح بزرگ صنعتي شامل سيمان سبز گيلان، نيکان چوب پلاست، پلي استر پارس کاسپين، تالک ايرانيان، دام ديليم، ،فن آوري صنعت ساختمان و داروسازي بهوزان با تسهيلات ارزي 13 ميليون يورويي و تسهيلات ريالي 31 ميليارد توماني بانك صنعت و معدن تكميل و افتتاح شده و اشتغال مستقيم 660 نفر را بهمراه داشته است.
بانک سامان در بيستمين سالگرد خود در راستاي ارايه خدمات متفاوت به مشتريان خاص، دفتر بانکداري اختصاصي را راه‌اندازي کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، در مراسم آغاز به‌کار اين دفتر که با حضور جمعي از مشتريان خاص، اعضاء هيات‌مديره و مديران ارشد بانک برگزار شد، سيداحمد طاهري بهبهاني مديرعامل بانک سامان در سخناني گفت: رضايت و موفقيت مشتريان دستورکار اصلي بانک سامان است و تلاش مي‌کنيم بهترين خدمات را به مشتريان ارايه کنيم. طاهري بهبهاني تصريح کرد: در دو دهه گذشته نظام بانکي کشور فرازوفرودهايي داشته است. اما بانک سامان همواره تلاش کرده است به‌عنوان يک بانک پيشرو در خدمت مشتريان باشد. مديرعامل بانک سامان افزود: ارايه خدمات ارزي و بين‌المللي در تمام سال‌هاي گذشته حتي در دوره سخت تحريم‌ها به تمام مشتريان از جمله افتخارهاي بانک سامان است. غلامرضا خليل ارجمندي مديرعامل گروه مالي سامان نيز تاکيد کرد: بانک سامان با ايجاد زنجيره‌اي از خدمات بانکي، بيمه‌اي، پرداخت و شعب بانک در اروپا تمام خدمات موردنياز را به مشتريان ارايه مي‌کند. مازيار فزوني مدير مشتريان ويژه گفت: اين دفتر در راستاي برنامه بهينه‌سازي شبکه شعب بانک و با هدف ارايه خدمات متمايز و ويژه به مشتريان خاص راه‌اندازي شده است.
با حضور مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانک رفاه، مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در اين بانک برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، دکتر سهماني مديرعامل بانک رفاه در اين مراسم که با حضور مديران و روسا و جمعي از ايثارگران و خانواده‌هاي شهداي بانک رفاه برگزار شد، در سخناني گفت: امروز کشور در عرصه جنگ اقتصادي است و در اين شرايط نظام بانکي به عنوان سرباز اين جنگ اقتصادي مي‌تواند سهم مهمي‌در کاهش فشار بر روي مردم داشته باشد.
مديرعامل بانک رفاه با اشاره به ارزش‌هاي دفاع مقدس و ايثار و از خودگذشتگي رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: ديدگاه‌ها و نظرات ايثارگران عرصه حق عليه باطل مي‌تواند بانک را در حرکت رو به جلو و توسعه‌اي ياري کرده تا بتواند گامي‌موثر براي تسهيل زندگي اقشار زحمت کش جامعه از جمله بازنشستگان، کارگران و نيازمندان بردارد.
دکتر سهماني افزود: هم اکنون و در اين دوران تحريم و حساس با کمک و همدلي شما عزيزان ايثارگر و مجاهد مي‌توانيم موثر بوده و تکليف شرعي خود را به خوبي انجام داده و گامي‌مهم در دفاع از خون شهداي اسلام برداريم.
تجارت-مريم يوسفي-کرمانشاه - مديرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از گازرساني به 140 روستاي استان کرمانشاه از ابتداي سال جاري تا پايان شهريور ماه خبرداد.سيروس شهبازي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در 6 ماه ابتداي سال جاري 140 روستاي استان به شبکه گاز متصل شدند.وي افزود: هم اکنون 61 درصد جمعيت روستايي استان در قالب يک هزار و 100 روستا از گاز طبيعي بهره مند هستند.مديرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به تداوم برنامه‌هاي گازرساني به روستاها اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر گازرساني به 545 روستاي استان در دست اجرا و گازرساني به 137 روستا نيز در مرحله پيمان سپاري است.مهندس شهبازي تصريح کرد: مطابق برنامه‌ريزي انجام شده، گازرساني به همه روستاهايي که هم اکنون در دست اجرا، پيمان سپاري و مطالعه هستند تا پايان سال 98 به اتمام مي‌رسد و ضريب نفوذ گازرساني در استان کرمانشاه به بالاي 90 درصد خواهد رسيد.
تجارت-ايلام- شهردار ايلام گفت: شهرداري از هر گونه سرمايه گذاري بخش خصوصي براي اجراي شيوه‌هاي ديگر بازيافت و تفکيک زباله حمايت مي‌کند.طالب صادقيان اظهار داشت: روزانه حدود 220 تن زباله در شهر ايلام توليد مي‌شود که اين ميزان بر اساس آمار 400 تن در کل استان مي‌رسد.وي افزود: با توجه به اين حجم زباله و اينکه رها کردن پسماندها زيانبار و عامل و منبع شکل‌گيري انواع امراض و بيماري‌ها است مطالعاتي در زمينه بازيافت و بهره برداري از اين طلاي کثيف انجام شده است.صادقيان از حمايت شهرداري ايلام براي هرگونه سرمايه گذاري بازيافت زباله خبر داد و تاکيد کرد: به منظور ايجاد کارخانه بازيافت 23 هکتار زمين براي اجراي اين طرح در نظر گرفته شده تا بتوان از اين زباله‌ها نهايت استفاده را در توليد کمپوست، پلاستيک و ...برد.شهردار ايلام يادآور شد: اجراي طرح بازيافت زباله علاوه بر حفظ سلامت شهر و استفاده مجدد از بسياري از مواد قابل بازيافتي باعث ايجاد اشتغال پايدار براي شماري از افراد جوياي کار هم مي‌شود.
مصرف آب آشاميدني در استان بوشهر ۲ درصد افزايش يافت
تجارت- استان بوشهر - سرپرست معاونت خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربااشاره به اينکه ۹۲ درصد مشترکان آب شهرهاي استان بوشهر در بخش خانگي هستند اظهار داشت: بيش از ۲۸۰ هزار فقره انشعاب آب در شهرهاي استان بوشهر تحت پوشش خدمات شرکت آبفاي استان بوشهر هستند که ۹۲ درصد آن در بخش خانگي و مابقي در عرصه‌هاي تجاري‌، صنعتي‌، اداري و ساير کاربري‌هاي ديگر هستند.به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وي با اشاره به مصرف ۲۹ ميليون و ۸۰۳ هزار متر مکعب آب در شهرهاي استان بوشهر خاطر نشان کرد: اين ميزان آب آشاميدني در شهرهاي استان بوشهر مصرف شده که ۱۶ ميليون و ۹۰۲ هزار متر مکعب در بخش خانگي و ۱۲ ميليون و ۹۰۱ هزار متر مکعب در بخش غير خانگي است.سرپرست معاونت خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربااشاره به مصرف آب در شهرهاي استان بوشهر گفت: مصرف آب در بخش خانگي در شهرهاي استان بوشهر در ۵ ماه نخست امسال نسبت به سال ماقبل آن ۲ درصد افزايش يافته و اين در حالي است که مصرف آب در بخش مشترکان غيرخانگي کاهش يافته است.کريمي‌با اشاره به واگذاري ۳ هزارفقره انشعاب آب در ۵ ماه نخست امسال خاطر نشان کرد: واگذاري اين ميزان انشعاب آب که ۲ هزار و ۳۸۷ فقره آن در بخش خانگي است نسبت به سال قبل افزايش دارد.وي با اشاره به تعويض کنتورهاي فرسوده در شهرهاي استان بوشهر ‌تصريح کرد: ۴ هزار و ۵۶۲ کنتور فرسوده در شهرهاي استان بوشهر به صورت رايگان در ۵ ماه امسال تعويض شده است.سرپرست معاونت خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکيد بر فرهنگ مديريت مصرف آب در حوزه‌هاي خانگي، اداري و خدماتي گفت: مشترکان براي کاهش هزينه آب مصرفي با مديريت فرهنگ مصرف آب تلاش کنند آبي که با مشقت تامين و توزيع مي‌شود‌، هدر نرود.
افتتاح 59 مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه
تجارت-مريم يوسفي- کرمانشاه- همزمان با آغاز سال تحصيلي 98 – 97، 59مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افتتاح شد. زنگ شروع سال تحصيلي جديد، با حضور رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس کشور، استاندار و جمعي از مسئولين استان در مدرسه قائم شهر زلزله زده سرپل ذهاب به صدا درآمد. دکترحسن روحاني به صورت ويدئو کنفرانس ضمن سخنراني براي حاضران دستور افتتاح 59 مدرسه را صادر کرد. رئيس جمهور از استاندار پرتلاش و مردم هميشه در صحنه کرمانشاه براي بازسازي و افتتاح 59 مدرسه تخريب شده در اثر زلزله قدرداني کرد. لازم به ذکر است که زلزله سال گذشته ۷۸ مدرسه در شهرستان‌هاي زلزله زده استان کرمانشاه را تخريب کرد.
شهردار اصفهان تشریح کرد:
قدرت الله نوروزي ضمن محكوم كردن حمله تروريستي اهواز، با اشاره به پروژه نيمه تمام باند كندرو شرق به غرب خيابان آتشگاه كه از ساليان گذشته باقي مانده است، اظهار داشت: نه تنها اين پروژه بلكه پروژه‌هاي بسيار بزرگ ديگري نيز در شهر به صورت نيمه كاره از ساليان گذشته وجود دارد. با اين وجود از زماني كه به عنوان شهردار اصفهان مشغول به كار شده‌ام اراده خود را بر پايان رساندن اين پروژه‌ها گذاشته ام. به طور مثال براي ميدان امام علي (ع) و پروژه‌هاي اطراف آن جلسات متعددي تشكيل شده و اين پروژه‌ها به خوبي در حال تكميل است. وي اضافه كرد: خيابان آتشگاه نيز كه ورودي اصفهان است از لحاظ گردشگري اهميت بسياري دارد و ما به دنبال تكميل اين خيابان هستيم تا دغدغه مردم رفع شده و گردشگران از مكان‌هاي گردشگري آن به خوبي استفاده كنند. سيدعباس روحاني مدير منطقه 9 شهرداري اصفهان براي ارائه توضيحات تكميلي روي خط اين برنامه آمد و با اشاره به اين پروژه، تصريح كرد: طول خيابان آتشگاه نزديك به 9 كيلومتر است كه آزادسازي باند كندرو شرق به غرب چندين سال است كه آغاز شده و بيش از 50 درصد تاكنون آزادسازي شده است. طراحي‌هاي لازم نيز انجام شده و در سال جاري در بودجه پروژه‌هاي اولويت دوم پيش‌بيني شده است تا قسمت‌هاي آزادسازي شده و اجرا نشده به مرحله اجرا در بيايد.شهردار اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: كار جديدي كه امسال در كنار نواختن زنگ مدرسه انجام شد برنامه‌اي با عنوان زنگ شهر بود كه با حضور دانش آموزان و معلمان در مترو برگزار شد و در ارزيابي‌هاي صورت گرفته اين برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفت. در اين مراسم سوالات خوبي از دانش آموزان مطرح و قرار شد آنان نيز در اداره امور شهر مشاركت داشته و نظر بدهند. اين كار براي دانشجويان دانشگاه اصفهان نيز براي گرفتن نظرات آنها در خصوص اداره ارزان شهر انجام شد.شهردار اصفهان در ادامه در پاسخ به سوالات تلفني شهروندان در خصوص تهديد آثار تاريخي در شرايط خشكسالي گفت: براي زنده نگاه داشتن ميراث تاريخي اصفهان همواره پيگير جاري بودن آب در مادي‌هاي شهر اصفهان بوده ايم. در صورتيكه آب در مادي‌ها جاري و در اعماق زمين نفوذ داشته باشد مسئله فرونشست زمين مطرح نمي‌شود. با اين وجود تمام تلاش مسوولان اين حوزه اين بوده كه آب در رودخانه زاينده رود از مبدأ تا مقصد جاري باشد. ميراث تاريخي شهر به قدري داراي ارزش و هويت است كه بايد براي تامين آب به طور حتم چاره‌اي انديشيده شود. نوروزي با بيان اينكه سبك معماري اصفهان ساخته شده بر اساس آب زاينده رود است، گفت: در حال حاضر با واقعيت كمبود آب مواجه هستيم و لازم است مهندسين و معماران به دنبال راهكارها و سبك‌هايي جديد براي جلوگيري از آسيب به آثار تاريخي شهر باشند. معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان پيرامون اين موضوع روي خط تلفني اين برنامه آمد تا پاسخ‌هاي خود را ارائه دهد. سيداحمد حسيني نيا افزود: در حوزه معاونت شهرسازي و معماري طرحي را با دانشگاه هنر اصفهان تحت عنوان " مطالعات و تدوين ضوابط طراحي اقليمي‌ساختمان" در دستور كار خود قرار داده ايم كه قسمتي از اين طرح به موضوع احتمال فرونشست زمين اشاره مي‌كند كه اميدواريم اين طرح تا حدودي اين خطر را به صورت نسبي كاهش دهد. شهردار اصفهان با اشاره به خيابان هزارجريب و مشكلات مربوط به پل‌هاي عابر پياده اين خيابان كه در درخواست يكي ديگر از شهروندان بود، تاكيد كرد: اين خيابان پرتردد محل اتصال شهرهاي مختلف و دانشگاه‌هاي بزرگ اصفهان است و اهميت زيادي دارد. به همين دليل پل‌هاي عابر پياده خيابان هزارجريب براي شهرداري اهميت بسيار دارد و استفاده از پل‌هاي مكانيزه در اين خيابان در اولويت ما قرار دارد. محمدرضا بركت مدير منطقه 6 شهرداري اصفهان نيز با اشاره به اين موضوع، تاكيد كرد: سه پل عابر پياده در اين مسير وجود دارد كه هر سه پل بين مناطق 5 و 6 شهرداري است كه جزو ضروريات است. در بودجه سال 98 مكانيزه كردن اين پل‌ها ديده شده و مكانيزه كردن حداقل دو پل در دستور كار قرار گرفته است.
تجارت-استان ايلام - مديرموسسه فرهنگي، ورزشي و توانبخشي ايثارگران استان ايلام گفت: 16 هزار و 883 ايثارگر به خصوص والدين سالمند شهدا از مزاياي طرح پايش سلامت بهره مند شدند.طاهرجعفرزاده روز چهارشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان ايلام اظهار داشت: در اين طرح پزشکان عمومي‌با مراجعه به منزل افراد متقاضي که به هر علت توان حضور در اين مرکز را نداشته‌اند در منازل خود مورد ويزيت قرار گرفته‌اند و در شهرستان مهران نيز به صورت آزمايشي ويزيت قلب براي ايثارگران انجام مي‌گيرد.وي افزود: در سال گذشته 12 هزار و 983 نفر و در شش ماهه نخست سال جاري نيز سه هزار و 900 نفر از جامعه ايثارگري در خانه‌هاي خود از ويزيت رايگان پزشک عمومي‌بهره مند شده‌اند و براي اجراي اين طرح 14 پزشک عمومي‌به کارگيري شده اند.جعفرزاده يادآور شد: عمده فعاليت‌هاي موسسه در زمينه درماني و توانبخشي است و در همين راستا نيز درمانگاه تخصصي اين مرکز در نيمه دوم سال به بهره برداري مي‌رسد که با همکاري دانشگاه علوم پزشکي مقرر شده 10 نفر پزشک متخصص در اين درمانگاه آماده به خدمت شوند.وي گفت: اين درمانگاه تخصصي در بخش‌هايي چون قلب، داخلي، مغز و اعصاب، اکو به مراجعه کنندگان ارائه خدمت مي‌کند و در اين درمانگاه تجهيزات نوين و پيشرفته پزشکي بکارگيري و مراکز بينايي و شنوايي سنجي و سمعک نيز راه اندازي شده است.وي اظهار داشت: در حوزه درمان و توانبحشي خدماتي نظير هيدروتراپي، فيزيوتراپي و کاردرماني براي جانبازان و والدين شهدا انجام مي‌گيرد و بکارگيري متخصصان در اين حوزه‌ها موجب بهبود وضعيت سلامت جسماني متقاضيان به ويژه جانبازان ضايعه نخاعي شده است.جعفرزاده گفت: در شش ماهه نخست امسال 10 هزار و 500 نفر از جامعه ايثارگري استان ايلام در بخش‌هاي فيزيوتراپي، کاردرماني و هيدروتراپي در مرکز توانبخشي و درماني موسسه ايثارگران استان ايلام خدمات دريافت کرده اند.
وي تاکيد کرد: خدمات درماني و توانبخشي براي جامعه ايثارگري رايگان است اما ساير عموم مردم بر اساس تعرفه‌هاي مشخص شده دولتي از سوي دانشگاه علوم پزشکي با مراجعه به اين مرکز از خدمات آن استفاده کنند.وي از همه خانواده‌هاي ايثارگران خواست براي خدمات تخصصي درماني و توانبخشي به جاي رفتن به ديگر مراکز مشابه با مراجعه به موسسه توانبخشي ، فرهنگي و ورزشي ايثارگران استان به صورت رايگان و اختصاصي از خدمات اين مرکز بهر مند شوند. وي در حوزه ورزش نيز اظهار داشت: مجموعه ورزشي موسسه ايثارگران استان ايلام با دارا بودن بخش‌هاي مختلف استخر، بدنسازي، آمادگي جسماني، تيراندازي، و ... در نوبت صبح ويژه خانم‌ها و در عصر نيز مختص آقايان است.به گفته جعفرزاده حوزه ورزش و امکانات مجهز ورزشي اين موسسه براي خانواده‌هاي ايثارگران رايگان بوده اما براي ديگر عموم مردم نيز تعرفه‌هاي استفاده از اين مجموعه ورزشي پايين تر از ساير نقاط مشابه است.