بیگدلی از آمادگی بانک ملت خبر داد:
دکتر محمد بيگدلي مديرعامل بانک ملت در راس هياتي از مديران ارشد اين بانک و با حضور استاندار استان مرکزي و رييس دانشگاه علوم پزشکي اين استان از پروژه احداث بيمارستان ۵۳۰ تختخوابي حضرت ولي عصر (عج) اراک و همچنين دو واحد توليدي صنعتي صنايع آلوم رول نوين و نورد آلومينيوم اراک بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر بيگدلي در بازديد از پروژه بيمارستان ۵۳۰ تختخوابي حضرت ولي عصر (عج) اراک اظهار داشت: به دليل اعتماد ويژه‌اي که مردم به بانک ملت دارند منابع مالي قابل توجهي در اين بانک جذب و زمينه اعطاي تسهيلات به بخش‌هاي مختلف اقتصادي فراهم شده است. مديرعامل بانک ملت افزود: بانک ملت در استان مرکزي از نظر پرداخت تسهيلات رتبه نخست را در اختيار دارد. دکتر بيگدلي مشارکت در احداث بيمارستان به عنوان يک پروژه عام المنفعه را وظيفه و افتخار بانک ملت توصيف و تاکيد کرد: دستورات لازم براي همکاري کامل در پيشبرد اين پروژه را به مديران ذيربط صادر کرده ام. مهندس آقازاده استاندار مرکزي هم در اين بازديد از حمايت‌هاي بانک ملت در پروژه احداث بيمارستان حضرت ولي عصر (عج) تقدير کرد و گفت: استان مرکزي با کمبود ۱۰۰۰ تخت بيمارستاني مواجه است که با راه اندازي اين بيمارستان بخش زيادي از اين کمبود برطرف خواهد شد. دکتر طاهر احمدي رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني استان مرکزي هم در سخناني اظهار داشت: استان مرکزي به دليل موقعيت جغرافيايي خاص، شاهراه کشور است و ساخت اين بيمارستان مهم و حياتي است. احمدي ميزان مشارکت بانک ملت در اين طرح را ۵۰۰ ميليارد ريال ذکر و از حمايت‌هاي اين بانک تشکر کرد. گزارش روابط عمومي‌بانک ملت حاکيست دکتر بيگدلي در سفر به اراک از دو واحد صنعتي صنايع آلوم رول نوين و نورد آلومينيوم اراک نيز بازديد کرده است. در جريان اين بازديدها مديرعامل بانک ملت بر حمايت همه جانبه از واحدهاي توليدي تاکيد کرد و گفت: همواره در کنار توليد کنندگان و واحدهاي صنعتي توليدي هستيم تا اشتغال پايدار و اقتصاد مقاومتي در عمل محقق شود. محمدي مدير مجموعه صنايع آلوم رول نوين هم با ابراز خرسندي از بازديد مديرعامل بانک ملت و هيات همراه، از افزايش توليد ۵۰ درصدي مجموعه تحت مديريت خود نسبت به سال گذشته خبر داد و از عملکرد بانک ملت در ارايه خدمات و تسهيلات به اين شرکت قدرداني کرد. براساس اين گزارش مجموعه صنايع آلومرول نوين و شرکت‌هاي تابعه با توليد بيش از يک صد هزارتن، بزرگترين توليد کننده انواع مقاطع آلومينيومي‌با کاربردهاي ساختماني، صنعتي همراه با خدمات عمليات حرارتي، رنگ پودري و آنودايزينگ و نيز ريخته گري انواع شمش و بيلت آلياژي آلومينيوم و ساخت قالب‌هاي اکستروژن در کشور مي‌باشد.

شرکت نورد آلومينيوم نيز از بزرگترين توليدکنندگان انواع محصولات آلومينيومي‌و تنها توليدکننده انواع پليت، ورق و کويل آلومينيومي‌به روش نورد گرم در تنوع آلياژ و ضخامت در کشور است.

گردهمايي صميمانه مديران ارشد بيمه ايران

گردهمايي صميمانه رييس هيأت مديره و مديرعامل، اعضاء هيأت مديره، معاونين و مديران ستادي بيمه ايران در باشگاه ايران زمين برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، در اين نشست صميمانه محسن پورکياني رئيس هيأت مديره و مديرعامل، ضمن قدرداني از تلاش¬هاي ارزشمند همه مديران و کارکنان شرکت در تمامي‌سطوح، با تشريح آنچه در دو سال گذشته در مسير عبور از بحران¬هاي مختلف از جمله بحران نقدينگي، عدم توازن ضرايب خسارت به ويژه در قراردادهاي ثالث و درمان واقع شده بود، توفيقات بيمه ايران در زمينه کنترل ريسک نقدينگي و تسويه با تمامي‌طرفهاي قرارداد و اصلاح پورتفوي و قرار گرفتن پروژه ساختمان گلستان در مسير تکامل را حاصل همت و عزم و همدلي و همکاري شايسته اعضاي هيأت مديره، مديران ستادي و استاني و واحدهاي اجرايي و يکايک کارکنان شريف شرکت بيمه ايران دانست. مديرعامل بيمه ايران در بخش ديگري از سخنان خود که در قالب گفتماني تعاملي و دوستانه صورت پذيرفت، با اشاره به اينکه قرار داشتن در شرايط سخت ما را متوجه و متمرکز بر تکاپو و تلاش مجدانه توام با ابتکار عمل براي يافتن راه حل‌هاي کليدي نمود، يادآورشد شرايطي که امروز در آن قرار داريم با تمامي‌اوصاف و مختصاتي که دارد، عيناً نتيجه عملکرد خود ماست بنابراين بايد نقاط قوت را بيشتر کنيم و نقاط ضعف را بشناسيم و براي بهتر شدن، مسئولانه و بي‌مضايقه و با تمام وجود و توان خود صادقانه تلاش نمائيم. رئيس هيأت مديره بيمه ايران در ادامه با مروري بر شاخص‌هاي عملکردي پنج ماهه شرکت، رشد 20 درصدي در حق‌بيمه‌ها، کاهش و کنترل خسارت‌ها و کاهش کم نظير بدهکاران که در خلال 25 سال گذشته بي سابقه بوده و حدود 27 % کاهش داشته است، همچنين رشد 44 درصدي بيمه‌هاي زندگي را به عنوان نقاط قوت و شاخص‌هاي عملکردي که شايسته تقدير است اعلام کرد.

ديدار مديرعامل بيمه "ما" با معاون استاندار مازندران

حجت بهاري فر با حسن خيريانپور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران ديدار و در خصوص هم افزايي بيشتر در زمينه اشتغالزايي و حضور بنگاه‌هاي اقتصادي در نشست‌هاي مشترک ديدار و گفتگو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما" در اين نشست که با حضور حجت بهاري فر مديرعامل بيمه "ما"و حسن خيريانپور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران به همراه مهدي قاسمي‌مديرکل برنامه ريزي نوسازي و تحول اداري استانداري ، صالح شيري معاون شبکه فروش و توسعه بازار بيمه "ما" و داود شکري مدير روابط عمومي‌اين شرکت برگزار شد، طرفين ضمن اشاره به اهميت اشتغالزايي در استان مازندران در قالب جذب نمايندگان 54 بر حمايت از کشاورزان و روستاييان در قالب طرح‌هاي بيمه‌اي تاکيد کردند.

سيف پور سرپرست بيمه‌هاي عمر

و حادثه گروهي بيمه دانا شد

دکتر ابراهيم کاردگر نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا در حکمي، محسن سيف‌پور را به سمت سرپرست مديريت بيمه‌هاي عمر و حادثه گروهي منصوب کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، سيف‌پور داراي مدرک کارشناسي مديريت بيمه است و تحصيلات کارشناسي ارشد خود را در رشته تاريخ و فلسفه گذرانده است. وي پيش از اين در سمت‌هاي سرپرست مديريت امور نمايندگان و کارگزاران، معاون مدير بيمه‌هاي عمر و پس‌انداز، مدير پروژه قرارداد بنياد شهيد و امور ايثارگران، معاون مدير بيمه‌هاي عمر و حوادث گروهي، رئيس اداره صدور و فروش بيمه‌هاي عمر و حوادث گروهي و معاون اداره صدور و فروش بيمه‌هاي عمر و حوادث گروهي در بيمه دانا فعاليت کرده است.

مديرعامل بانک ملي ايران با بيان اين که ساختمان‌ها و امکانات فيزيکي، ابزارهايي براي خدمت‌رساني به مشتريان هستند، گفت: سرمايه اصلي بانک، مشتري است، چرا که اگر مشتري وجود نداشته باشد، فعاليت بانک متوقف خواهد شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمدرضا حسين زاده با بيان اين که سامانه بازرسي سيستمي‌در اين بانک، همه شعب را به صورت لحظه‌اي رصد مي‌کند، گفت: اقدامات کنترلي دقيقي در بانک ملي ايران جريان دارد تا تراکنش‌هاي مشکوک در لحظه شناسايي شوند. به گفته وي، علاوه بر اين روش، عملکرد شعب در ميان مدت و بلند مدت نيز به صورت دوره‌اي بررسي و تحليل مي‌شوند، بنابراين سود و زيان شعب به طور دقيق و تک به تک قابل شناسايي است. حسين زاده با اشاره به رقابتي شدن بازار پول و سرمايه، اظهار کرد: در شرايط کنوني، حفظ مشتري براي بانک در اولويت است، اما اين نبايد به تخطي از قوانين و مقررات جاري نظام بانکي منجر شود. مديرعامل بانک مليگفت: آنها به دنبال حفظ امنيت دارايي خود همراه با کسب سود معقول، منطقي و قانوني هستند، بنابراين بانک ملي ايران با پشتوانه 90 سال فعاليت، محل خوبي براي اين سرمايه گذاري است.

مرکز ارتباط با مشتريان بانک مسکن (Call Center) با کاهش معنادار تعداد تماس‌هاي صورت گرفته با اين مرکز در آخرين ماه تابستان روبرو شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، رشد چشمگير قيمت مسکن در ماه‌هاي اخير سبب شده بسياري از متقاضيان خريد مسکن پس از هفته‌هاي پياپي جست‌ و جو براي يافتن آپارتمان متناسب با بودجه، شرايط و سليقه خود، ناکام مانده و از خريد منصرف شوند. اين ناهمخواني ميان بودجه متقاضيان مسکن و قيمت‌هاي پيشنهادي فروشندگان در بازار سبب شده عملا متقاضيان مصرفي مسکن که اغلب از تسهيلات بانک مسکن براي خانه‌دار شدن استفاده مي‌کنند به حاشيه بازار رانده شده و دلالان و سوداگران به خريداران و فروشندگان اصلي بازار کنوني تبديل شوند. بازار مسکن حاکي است فروش آپارتمان به کساني که قصد استفاده از تسهيلات بانک مسکن را دارند، با اما و اگر از سوي فروشنده‌ها روبرو مي‌شود و به همين خاطر ميل به استفاده از تسهيلات بانکي براي خانه‌دار شدن در هفته‌هاي اخير کاهشي بوده است. رد پاي اين کاهش را مي‌توان در تنزل يک درصدي آمار تماس‌هاي مخاطبان بانک مسکن با مرکز ارتباط با مشتريان جست‌ و جو کرد. طي شهريور ماه 97 حدود 13 هزار و 200 تماس تلفني با اين مرکز برقرار شد.

سامانه جديد اينترنت بانک قوامين در جلسه ۱۳۰ شوراي معاونين بانک قوامين با حضور مديرعامل، قائم‌مقام مديرعامل، معاونين، مديران عامل شرکت‌هاي سايان کارت و تدبير تراکنش و جمعي از مديران اداره مرکزي بانک قوامين رونمائي و آغاز به کارکرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، در راستاي بهبود عملکرد سامانه اينترنت بانک، اين محصول در دو مرحله مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. در مرحله اول خدماتي از قبيل انتقال وجه از طريق حساب به‌حساب خود و ديگران، انتقال وجه از طريق کارت، انتقال وجه گروهي، انتقال وجه پايا، امکان مشاهده تمامي‌سپرده‌ها و دريافت صورتحساب مشاهده تسهيلات دريافتي از بانک و امکان پرداخت اقساط، دريافت رسيد انتقال وجه‌هاي صورت پذيرفتهٔ قبلي، مديريت و دفترچه کارت و سپرده، گزارش چک‌هاي واگذارشده به‌حساب و چک‌هاي صادرشده در دسترس مشتريان خواهد بود و در مرحله دوم و فاز بعدي اين سامانه، امکان استفادهٔ اشخاص حقوقي، حساب‌هاي مشترک، ساتنا و … نيز براي مشتريان ميسر خواهد بود. سامانه جديد اينترنت بانک قوامين که توسط" شرکت داتيس آرين قشم(داتين)" يکي از شرکت‌هاي بزرگ ارايه دهنده راه کارهاي بانکي توليد شده است و از امنيت بالائي نيز برخوردار است به آدرس: https:ibn.ghbi.ir در دسترس مشتريان بانک قوامين است.

بيژن اسدي مدير امور نظارت بر اجراي طرح‌هاي بانك صنعت و معدن از شركت فولاد كيمياي صبا در استان خراسان شمالي بازديد كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، اين طرح با استفاده از 92 ميليون درهم تسهيلات ارزي و 30 ميليارد تومان تسهيلات ريالي اين بانك در حال اجرا است كه پس از اتمام براي 820 نفر اشتغال ايجاد خواهد كرد. هدف اين طرح توليد سالانه240هزار تن شمش آلياژي تميز و 520 هزارتن مقاطع آلياژي گرد، چهار گوش و تسمه است . در اين بازديد محمدحسين فنودي ، رئيس شعبه بجنورد و رضا زارع بنادکوکي ، رئيس اداره نظارت بر طرح‌هاي بانك صنعت و معدن نيز حضور داشتند.

مسابقه عکاسي «عاشورا سرمايه معنوي» بانک سرمايه با انتخاب سه عکس برگزيده و چهار عکس تقديرشده به پايان رسيد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، آثار برگزيده مسابقه عکس اينستاگرامي‌اين بانک تحت عنوان «عاشورا سرمايه معنوي»، از ميان 1374 قطعه عکس ارسالي از سوي شرکت کنندگان محترم، معرفي شدند. گفتني است اين جشنواره همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري حضرت امام حسين (ع) و به عنوان گامي‌کوچک در جهت ترويج آيين و شعائر باشکوه و پرشور ماه محرم برگزار شد و هم وطنان عزيز در اين جشنواره با عکس‌هاي خود را از کوچه‌ها، خيابان‌ها، بيرق‌ها، پرچم‌ها، هيئات و دسته جات و هر نقطه از ايران شرکت کردند.

سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها از بانک پارسيان بابت پرداخت به موقع يارانه نقدي به سرپرستان خانوار با ارسال لوح تقدير قدرداني کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ محمد رضا نژاد، ذي حساب و مديرکل امورمالي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با ارسال لوح تقديرخطاب به دکتر پرويزيان، مديرعامل بانک پارسيان، از عملکرد مطلوب اين بانک در پرداخت يارانه نقدي به سرپرستان خانوار و ارسال به موقع تاييديه‌ها و... قدرداني کرد. لازم به ذکر است که بانک پارسيان درخصوص واريزي يارانه‌هاي نقدي به سرپرستان خانوارها، سهم بسزايي را نسبت به بانک‌هاي خصوصي ديگر در اختيار داشته و در اين زمينه عملکرد قابل توجهي دارد.

استان بوشهر تجارت : مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: ۱۳۵ هزار ليتر سوخت قاچاق به ارزش هفت ميليارد و ۶۳۰ميليون ريال در بندر بوشهر کشف و ضبط شد.به گزارش روابط عمومي‌سياوش ارجمندزاده در اينباره افزود: با دريافت گزارشي مبني بر مشاهده نشتي از يک کانتينر حامل کالاي مايع در محدوده کالاهاي صادراتي ماموران يگان حفاظت بندر در محل حاضر و به بررسي موضوع پرداختند.وي بيان کرد: در بررسي‌ها ماموران به ۶ دستگاه کانتينر ۴۰ فوت حاوي بشکه‌هاي ۲۲۰ ليتري، مظنون شده و در اسرع وقت با گرفتن دستور قاضي کشيک تمامي‌کانتينرهاي ياد شده را توقيف کردند.ارجمند زاده ادامه داد: با تحقيق از ترخيص کاران و شرکت متصدي تخليه و بارگيري و بررسي اسناد کالا و کانتينرها مشخص شد محموله‌هاي سوخت قاچاق با نام تجاري منو اتيلن گليکول (ماده شيميايي و غير نفتي) به گمرک بوشهر اظهار شده است.
تجارت-استان ايلام:مظاهري در ديدار با استاندار استان خواستار پيگيري ماده ۲۳ آبرساني به شهر مهران و پايانه مرزي شد و گفت: با توجه به نزديک شدن به ايام اربعين و ضرورت ارائه خدمات مطلوب و مستمر بيش از گذشته، اجرايي شدن ماده ۲۳ آبرساني به شهر مهران و پايانه مرزي امري مهم و ضروري است.وي در ادامه با بيان اينکه شرکت آبفا شهري اقدامات مؤثري در راستاي خدماتدهي به زائرين انجام داده گفت: اما با عنايت به سيل جمعيت در اربعين ابراز اميدواري کرد پروژه‌هاي در دست اقدام با سرعت بيشتري به مرحله تحقيق رسانده شود.مدير عامل آبفا ايلام در بخش ديگري از سخنان خود خواستار تامين اعتبارات براي تسريع در اجراي پروژه آبرساني به شهر ملکشاهي سد ايلام و تصفيه خانه فاضلاب شهر ايلام شد.

سمينار " نقش بانوان در کاهش تنش خانواده"

در بندر بوشهر برگزار شد

تجارت-استان بوشهر : سمينار نقش بانوان در کاهش تنش خانواده در سالن جلسات برج اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر ،برگزار شد.به گزارش روابط عمومي، فاطمه سجادي فر مشاور مديرکل و مسئول امور بانوان اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در اينباره گفت: بمنظور تحکيم و حفظ بنيان خانواده و همچنين افزايش سطح آگاهي و آموزه‌هاي بانوان اين اداره کل ، سميناري تحت عنوان " نقش بانوان در کاهش تنش در خانواده" در سالن جلسات برج بندربرگزارشد.سجادي فر افزود: در اين سمينار که با استقبال بانوان شاغل اين اداره کل برگزار گرديد دکتر ملاکي از اساتيد حوزه روانشناسي به بيان مطالب و راهکارهايي در باب نقش بانوان در ايجاد آرامش و ثبات و رفع تنش در خانواده پرداختند.وي اضافه کرد: همچنين بمنظور مشارکت نفرات شرکت کننده و ارائه ديدگاه‌هاي آنان، در انتهاي سمينار گفتگوي آزاد و همچنين جلسه پرسش و پاسخ نيز انجام گرفت .سجادي فر ضمن تقدير از حمايت‌هاي مديرکل بنادر و دريانوردي استان ، بيان کرد : امور بانوان اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر با برنامه ريزي‌هاي سالانه خود موضوعات و متدهاي متنوعي را در راستاي هرچه بهتر شدن بازدهي بانوان در محل کار و همچنين در خانواده صورت داده که فراخور با مناسبت‌هاي مخلف به آنها جامع عمل مي‌پوشاند.

اعلام نتايج هفتمين دوره انتخابات هيات مديره نظام مهندسي ساختمان خوزستان

تجارت-استان خوزستان:عباس پورسلان گفت: هفتمين دوره انتخابات هيات مديره نظام مهندسي ساختمان خوزستان در روز 7 مهرماه 97 در 16 حوزه انتخابي برگزار گرديد.پورسلان اظهار کرد: هفتمين دوره انتخابات نظام مهندسي ساختمان خوزستان در شهرهاي اهواز، انديمشک- دزفول- خرمشهر- آبادان- ايذه- ماهشهر – مسجدسليمان- بهبهان- اميديه- شوشتر-شوش- رامهرمز- دشت آزادگان- باغملک با حضور اعضاي سازمان برگزار گرديد.وي ادامه داد: براساس آرائ شمارش شده در رشته عمران کمال دويده، اکبر حسني پور، کيوان بابادي، عبدالعظيم سيدمحمودي، جمال سلامي‌و بهنام برومند زاده، در رشته معماري منصور بديعي فر، منصور براتي فر و عبدالرحمن ديناروند، در رشته مکانيک محسن فلاح، در رشته برق محمدعلي عبداله پور و رضا عصاره و در رشته نقشه برداري علي نقي زاده بهبهاني به عنوان اعضاي هفتمين دوره هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان انتخاب شدند.

مشارکت فعالانه اداره کل بنادر و دريانوردي

استان خوزستان در جشن عاطفه‌ها

تجارت-استان خوزستان: اداره کل بنادر و دريانوري استان خوزستان ضمن مشارکت فعالانه در برگزاري جشن عاطفه‌ها، توان و آمادگي خود را براي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در رشد و شکوفايي تحصيلي دانش آموزان بي بضاعت نشان داد.در جريان جشن عاطفه‌ها که با حضور جمعي از دانش آموزان، اولياء، مربيان و رؤساي ادارت آموزش و پرورش و کميته امداد امام خميني(ره) شهر بندرامام خميني(ره) برگزارشد، شرکت کنندگان با اهداي هدايايي مشتمل بر اقلام و لوازم تحصيلي و وجوه نقد عزم و اراده خود را براي ياري رساندن به دانش آموزان کم بضاعت و بي بضاعت نشان داده تا از اين طريق زمينه را براي ادامه تحصيل دانش آموزان محروم فراهم کنند.

ارمغان فولاد مبارکه براي سهامداران؛

کارکنان متعهد و تلاشگر فولاد مبارکه در شش ماهۀ اول سال جاري با توليد ۳ ميليون و ۶۵۰ هزار تن انواع محصول و عرضۀ ۳ ميليون و ۵۸۰ هزار تن از اين ميزان محصولات به ارزش تقريبي ۱۰ هزار ميليارد تومان، رکورد جديدي از خود برجاي گذاشتند.

معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه ضمن اعلام اين خبر گفت: اين شرکت با هدف تأمين سود پايدار و افزايش ارزش براي سهامداران به عنوان مهمترين ذينفعان خود علي رغم مشکلات ناشي از تحريم‌ها، همواره توانسته است عملکردي درخشان از خود بر جاي گذارد. اميرحسين نادري مديريت خردمندانه، خبرگي و دانش فني ارزشمند کارکنان و توسعۀ متوازن خطوط توليد و بهره برداري شرکت براي توليد اقتصادي و سودآوري مستمر را اصلي‌ترين مؤلفه‌هاي اثرگذار در دستيابي به اين موفقيتها دانست.

وي اظهار داشت: همانگونه که آمارها و جداول نشان ميدهد، از عوامل مهم تأثيرگذار در رشد ۴۶ درصدي فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، افزايش ۲۷ درصدي مقدار فروش محصولات گرم در سال ۹۷ (عمدتا مربوط به بهره برداري و افزايش ظرفيت طرح توسعۀ فولادسازي و نورد پيوسته سبا از ۷۵۰ هزار تن به يک ميليون و ۶۰۰ هزار تن ) و تختال‌هاي توليدي ماشين ريخته گري شماره ۵ است؛ ضمن اينکه در کنار رشد توليد، رشد قيمت‌هاي جهاني محصولات و در نتيجه، رشد آن در بورس کالا نيز کمک قابل توجهي به افزايش درآمد فروش شرکت کرده است.

وي خاطر نشان کرد فولاد مبارکه تأمين نياز بازار داخل را همواره در اولويت قرار داده؛ به نحوي که در سال ۹۷ به گونه‌اي برنامه ريزي کرده است که ۸۰ درصد محصولات توليدي خود را به بازار داخل عرضه کند.

معاون اقتصادي و مالي فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به استراتژي صحيح بورس کالا در حذف محدوديت نوسان قيمت محصولات در نتيجۀ عرضه و تقاضاي آن، اين امر را گامي‌مهم در حذف اختلاف قيمت بورس کالا و خارج از آن و در نهايت از بين رفتن رانت ايجادشده دانست. وي در ادامه به رشد ارزش بازار شرکت و بازده سهام آن پرداخت و افزود: با توجه به اقبال بازار سرمايه به صنايع فلزي و معدني به عنوان يکي از صنايع مهم و تأثيرگذار در شاخص بورس، قيمت سهام فولاد مبارکه نيز از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است؛ به گونه‌اي که قيمت هر سهم شرکت از ۲۸۷۰ ريال در ابتداي سال ۹۷ به قيمت حدود ۵۲۶۰ ريال در اواخر شهريور رسيد و با توجه به تقسيم و پرداخت ۲۵۰ ريال سود نقدي در مجمع سالانۀ شرکت، بازدهي حدود ۹۲ درصدي در شش ماهه اول سال ۹۷ رقم خورد که اين مقدار در مهرماه به بيش از ۱۲۰ درصد رسيده است.

اميرحسين نادري خاطرنشان کرد: شاخص کل بورس که مهمترين نماگر بازار سرمايه است، از رقم ۹۶ هزار و ۴۲۵ واحد در ابتداي سال ۹۷ به ۱۶۰ هزار و ۵۳۸ واحد در پايان شهريور ۹۷ رسيد که رشد ۶۶ درصدي را نشان ميدهد و فولاد مبارکه با ۹۲ درصد بازده، عملا حدود ۵/۱ برابر متوسط رشد بازار براي سهامداران بازدهي به ارمغان آورده است. وي با اشاره به استراتژي تقسيم سود شرکت و قدرداني از سهامداران در همراهي با شرکت در اين راهبرد صحيح تصريح کرد: همواره بين نرخ رشد سود شرکت (g) و درصد سود نقدي رابطۀ معکوس وجود دارد. به گونه‌اي که شرکتهايي که مقدار عمدۀ سود نقدي خود را در مجمع تقسيم ميکنند و برنامه‌اي براي توسعۀ شرکت ندارند، به مرور رشد سودآوري آنها رو به افول ميگذارد و در مقابل، تقسيم سود پايين منجر به رشد سودآوري و افزايش قيمت سهام در بورس و نهايتا افزايش بازده سهامداران ميشود. معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رشد ارزش بازار سرمايۀ شرکت (market value) به ۴۰ هزار ميليارد تومان افزود: با توجه به افزايش نرخ دلار بالطبع ارزش جايگزيني شرکت و دارايي‌هاي آن نيز افزايش مييابد. از ديگر سو، در شرايط فعلي احداث مجتمع عظيمي‌همچون فولاد مبارکه بسيار مشکل است. اين در حالي است که در کنار رشد ارزش دارايي‌هاي ثابت شرکت، سرمايه گذاري‌هاي بلندمدت شرکت نيز از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است که ممکن است از نگاه سهامداران و فعالان بازار سرمايه دور مانده باشد؛ به طوري که ارزش کنوني سبد سرمايه گذاري بورسي شرکت نزديک ۱۴ هزار ميليارد تومان است که نسبت به بهاي تمام شدۀ آن از قرار ۵ هزار ميليارد تومان، ۱۸۰ درصد رشد کرده است. به بيان ديگر در صورت تقسيم ارزش سبد سرمايه گذاري بورسي شرکت به تعداد سهام شرکت، مبلغ ۱۸۶۰ ريال به هر سهم فولاد مبارکه تخصيص مييابد.

تجارت- مريم يوسفي-کرمانشاه- نشست با صنعتگران استان کرمانشاه پايان بخش سفراستاني وزير صنعت معدن و تجارت به اين استان زلزله زده بود.دكتر محمد شريعتمداري در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان كه با حضور استاندار كرمانشاه در محل سالن شهداي دولت استانداري، خواستار افزايش اختيارات ستاد تسهيل استان‌ها شد و گفت: مصوبات اين ستاد در استان‌ها مي‌تواند مشکلات بسياري از واحدهاي توليدي را رفع کند.وزير صنعت معدن و تجارت اظهارداشت: مشکل اصلي واحدهاي صنعتي در شرايط فعلي تکنولوژي، فقدان ماشين آلات صنعتي، بازسازي و توسعه صنايع و مشکلاتي از اين دست نيستند، بلکه توليد کشور متاثر از عوامل برون‌زاي ناشي از نوسات نرخ ارز با کمبود مواد اوليه، سرمايه در گردش و ... دست به گريبان است. وي با تشريح وضعيت صنايع در شرايط بحراني افزود: در چنين فضايي دغدغه‌هاي صنعتگران عمدتا با مصوبات ستاد تسهيل استاني قابل رفع است که با اصلاح قانون توسط مجلس و يا پيگري آن در جلسات سران سه قوه، مي‌توان اختيارات را به ستاد تسهيل استاني واگذار کرد.شريعتمداري افزود: همچنين با همکاري و برنامه‌ريزي سازمان صنايع کوچک با سرمايه‌گذاري سي ميليارد ريالي طراحي و اجرا تعدادي کارگاه براي استقرار صنايع کوچک در ناحيه صنعتي ثلاث باباجاني توسط سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي اقدام خواهد شد و ثلاث در آينده نزديک به يک منطقه صنعتي خواهد شد.

تجارت-استان ايلام - معاون فني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري ايلام گفت: اداره کل منابع طبيعي استان ايلام آمادگي تامين يک ميليون اصله نهال در اربعين امسال براي کاشت در طول مسير راهپيمايي زائران در استان واسط عراق دارد.حجت الله فتحي اظهار داشت: اين مقدار نهال در طول مسير جاده بدره به کوت در 2 طرف جاده کاشته خواهد شد.وي افزود: اداره کل منابع طبيعي استان ايلام منتظر هماهنگي و همکاري طرف عراقي براي اجراي اين پروژه است که هنوز از طرف مقامات عراقي پاسخي دريافت نشده است.فتحي يادآور شد: بخشي از اين نهال‌ها در حوزه جاده بدره به کوت کاشته مي‌شود و تعدادي از آن نهال‌ها نيز در مناطق بياباني و کانون‌هاي غبارخيز استان واسط کاشته مي‌شود.وي گفت: پروژه کاشت نهال در مسير راهپميايي زائران ايراني در عراق با نظارت کارشناسان اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام انجام خواهد گرفت.وي هدف از کاشت اين نهال‌ها در کشور عراق را کنترل و مهار ريزگردهاي توليد شده در عراق و کاهش آثار گرد و غبار در سطح استان ايلام عنوان کرد.فتحي اظهار داشت: اگر برنامه ريزي‌ها براي کاشت اين مقدار نهال در اربعين به نتيجه مشخص نرسد کاشت اين درختچه‌ها به بعد از اربعين موکول خواهد شد.در پروژه نهال کاري سيد الشهدا (ع) که از اربعين 95 آغاز شده تاکنون 15 کيلومتر از نقطه صفر مرزي مهران تا بدره عراق در پنج رديف و نيز برخي کانون‌هاي بياباني عراق کاشت شده است و روند کاشت آنها همچنان ادامه دارد.