حسين زاده توضیح داد:
بانک قرض الحسنه رسالت به دانش آموزان سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد وام قرض الحسنه پرداخت مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت به نقل از گروه آموزش و پرورش بانکداري اجتماعي، با امضاي تفاهم نامه از سوي محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت وعليرضا منظري توکلي معاون دانشگاه آزاد و سرپرست سازمان سما( مدارس غيردولتي وابسته به دانشگاه آزاد) دانش آموزان اين مدارس مي‌توانند وام شهريه با کارمزد دو درصد وبازپرداخت 10تا40ماهه تا سقف 100ميليون ريال دريافت کنند.

مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، ارائه خدمات شرعي، آسان و ارزان را از مهمترين اهداف اين بانک برشمرد و گفت: توسعه فرهنگ همياري اجتماعي، قرض الحسنه و کارآفريني اجتماعي از مهمترين ماموريت‌هاي بانک است. محمدحسين حسين زاده افزود: آموزش مالي و تربيت اقتصادي در سطح مدارس و دانشگاه‌ها از موضوعات بسيار جدي بانک قرض الحسنه رسالت است و اميدواريم در سايه تعامل و همکاري با دانشگاه آزاد اسلامي‌و سازمان سما اين هدف بخوبي محقق و اجرايي شود.

در ادامه عليرضا منظري توکلي معاون دانشگاه آزاد و سرپرست سازمان سما با ابراز خرسندي از امضاي اين تفاهم نامه گفت: بانک قرض الحسنه رسالت از بانک‌هاي خوش نام و مورد وثوق جامعه متدينين است. وي افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه رسالت کارنامه درخشاني از خود بجاي گذاشته و بخوبي توانسته ترويج فرهنگ قرض الحسنه را در دستور کار قرار دهد. همچنين بهروز طهماسب کاظمي‌مشاور و رئيس مرکز حوزه رياست دانشگاه آزاد گفت: پرداخت وام شهريه از سوي بانک قرض الحسنه رسالت اتفاق خوبي را در دانشگاه آزاد رقم زده است. وي افزود: در تلاش هستيم با توجه به ظرفيت‌هايي که دانشگاه آزاد اسلامي‌در اقصي نقاط کشور دارد و با استفاده از پتانسيل شبکه توسعه اجتماعي رسالت در مناطق محروم کشور گام‌هاي در مسير کارآفريني و توسعه مهارت‌هاي فني برداريم. در پايان ابوطالب حافظي مدير گروه آموزش و پرورش بانکداري اجتماعي بانک قرض الحسنه رسالت گفت: اميدواريم بتوانيم با پرداخت وام شهريه باري از دوش خانواده دانش آموزان اين سازمان برداريم.

بايد نوع نگاه سهامداران به سرمايه گذاري

در صنعت بيمه اصلاح شود

با شناسايي باندهاي متقلب که در حوزه صحنه سازي براي دريافت خسارت‌هاي جعلي و غيرواقعي فعاليت مي‌کنند مي‌توان از سرمايه‌هاي صنعت بيمه صيانت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در بازديد از شرکت سهامي‌بيمه ميهن با اعلام اين مطلب افزود: حق بيمه‌هاي دريافتي در صنعت بيمه بايد در مسير افزايش سطح رضايتمندي، آرامش و امنيت رواني آحاد جامعه هزينه شود و صنعت بيمه با همکاري نيروي انتظامي‌بايد از غارت اين منابع توسط سودجويان و باندهاي جعل جلوگيري کند. رييس کل بيمه مرکزي به اهميت اختصاص کد يکتا براي تمامي‌بيمه نامه‌هاي صادرشده تاکيد کرد و گفت: کديکتا کليدواژه شفافيت و سلامت صنعت بيمه خواهد بود و تمامي‌شرکت‌هاي بيمه بايد زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي لازم را در اين خصوص فراهم کنند. رييس شوراي عالي بيمه نسبت به ضرورت همفکري و همگرايي نهاد ناظر و شرکت‌هاي بيمه‌اي تاکيد کرد و اظهار داشت: با تلاش مديريت جديد و کارکنان شرکت بيمه ميهن و نظارت جدي بيمه مرکزي فرصت مناسبي براي رشد و توسعه شرکت بيمه ميهن فراهم شده است. وي ارزش نظام بيمه‌اي را به دريافت حق بيمه، سرمايه گذاري صحيح و پرداخت مناسب خسارت دانست و تصريح کرد: شرکت‌هاي بيمه گري به عنوان بنگاه‌هاي اقتصادي بايد به گونه‌اي فعاليت کنند که براي حضور گسترده تر سهامداران، جذابيت کافي ايجاد شود. دکتر سليماني با برشمردن تفاوت‌هاي سرمايه گذاري در بخش‌هاي گوناگون اقتصادي، خاطرنشان کرد: اگر سهامداران نگاهي از جنس بيمه به سرمايه گذاري در اين صنعت داشته باشند قطعا سودآوري قابل توجهي نيز در انتظار آنان خواهد بود. گفتني است در اين بازديد مجيد بنويدي مديرعامل شرکت بيمه ميهن با تشريح دستاوردهاي اين شرکت، گزارش مفصلي را در حضور رييس کل بيمه مرکزي و اعضاي هيات عامل ارائه کرد.

ترغيب مديرعامل بيمه دانا به کارکنان

براي سعي و تلاش بيشتر

دکتر کاردگر در بازديد از شعب تهران پس از استقبال کارکنان شرکت همگان را به سعي و تلاش بيش از پيش ترغيب کرد. دکتر کاردگر از کارکنان با سابقه بيمه دانا است که پس از پنج سال فعاليت در شرکت بيمه آسيا و ارتقاء جايگاه اين شرکت به بيمه دانا بازگشته است. وي در بازديد از شعب و مديريت‌ها پس از ورود به هر شعبه و مديريتي خواستار مشارکت و همکاري همه جانبه کارکنان شد و با پاسخ دادن به ابراز احساسات کارکنان آنها را به صبر و کار بيش از پيش دعوت کرد. وي در اين بازديدها خطاب به همکاران گفت: بيمه دانا شرکت بزرگي است و افراد بزرگي از اين شرکت به ارکان صنعت بيمه معرفي شده‌اند و همه ما موظف هستيم ضمن پاسداري از زحمات و دستاوردهاي گذشتگان، تمام سعي و تلاش خود را صرف اعتلاي شرکت کنيم پس بايد به عزت بيمه دانا بينديشيم. دکتر کاردگر تصريح کرد: تمام سطوح شرکت بايد بدانند که در چه شرکت معظمي‌کار مي‌کنند. بيمه دانا از دهه‌ها پيش سرآمد بيمه‌هاي تکميلي درمان بوده و ويترين رشته‌هاي ما درمان است، پس بايد با آناليز ريسک و ارائه نرخ مناسب به بيمه‌گذاران در مناقصات الگو بودن شرکت را در اين حوزه بار ديگر ديکته کنيم. وي با اشاره به دسترسي آزاد به اطلاعات در حوزه صدور و خسارت تأکيد کرد: رئيس شعبه کارآمد بايد از نسبت خسارت شعبه، شرکت و صنعت بيمه اطلاع داشته باشد تا بتواند آناليز ريسک درستي داشته باشد تا در رقابت با رقبا توانايي خود و شرکت را ثابت کند.

محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي با حضور در منزل شهيد سردار رضا فرزانه با خانواده اين شهيد والا مقام ديدار و گفتگو کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، محمدرضا قرباني در اين ديدار صميمانه،ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد سردار رضا فرزانه و ساير شهداي معزز انقلاب اسلامي‌گفت: فلسفه وجودي ديدار با خانواده شهداء، تجديد بيعت با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي‌و ارج نهادن به مقام والاي آن‌ها است. مديرعامل بانک دي گفت:ايران تنها کشوري است که در منطقه از امنيت مطلوبي برخوردار است و اين موفقيت در عرصه بين المللي ، مرهون تلاش و از خود گذشتگي جواناني است که همچون شهيدان هشت سال دفاع مقدس با غيرت و دلاوري بدون هيچ گونه چشمداشتي از جامعه اسلامي‌ايران دفاع مي‌کنند. قرباني گفت: تاريخ انقلاب را بايد بر صفحه جان‌ها نوشت و باديده عبرت مطالعه کرد تا آيندگان بدانند که اين انقلاب و ميوه پر طراوت آن، يعني نظام اسلامي، آسان به دست نيامده و در پاي واژه واژه اين کتاب مقدس، خون پاک‌ترين و رشيدترين فرزندان اين ملت ريخته شده است. در ادامه اين ديدار، خانواده شهيد سردار رضا فرزانه ضمن قدرداني از حضور مديرعامل بانک دي به بيان خاطراتي از آن شهيد والامقام پرداختند که با شهامت و عشق، راه شهادت را براي حفاظت از امنيت و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب برگزيد.
روز دوشنبه 16 مهر با حضور روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک برگزار و طي آن صورت‌هاي مالي منتهي به 29 اسفند 1396 اين بانک تاييد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، در اين جلسه مهندس حجتي وزير جهاد کشاورزي ضمن قدرداني از حاميان بانک کشاورزي در دولت ، به ارائه دورنماي موردنظر براي بخش کشاورزي پرداخت . وي در ادامه با تاکيد بر لزوم ارتقاي عملکرد بخش کشاورزي ، افزايش کمي‌و کيفي توليدات و پايداري اظهار داشت: به حمدالله با تکيه بر توان داخلي توانسته ايم از آسيب‌ها و چالش‌ها با موفقيت عبور کنيم و شاهد هيچ فقدان محسوسي در توليدات نبوده ايم. دکتر پورمحمدي معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نيز با اشاره به اين مطلب که خدمت به اقشار کم درآمد و کشاورزان زحمتکش بسيار دشوار و شايان تجليل است، از عملکرد بانک و يکايک کارکنان آن در سراسر کشور قدرداني کرد . روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي نيز در اين جلسه به ارائه گزارش عملکرد بانک پرداخت و طي آن، بر عملکرد درخشان و رشد چشمگير منابع سپرده اي، رعايت انضباط مالي و عدم اضافه برداشت از بانک مرکزي، ساماندهي سپرده‌هاي ترجيحي و تبديل آن‌ها به سپرده‌هاي با نرخ‌هاي مصوب، کنترل هزينه‌هاي مالي، رشد قابل قبول مانده تسهيلات پرداختي و عملکرد مناسب در حوزه بانکداري بين الملل تاکيد کرد.
عضو هيات مديره بانک رفاه گفت: با مديريت صحيح توانستيم نيازهاي مشتريان ارزي را بر طرف کنيم و درخواست‌هاي آنان را به درستي انجام دهيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، فرشيد فرخ نژاد در دومين گردهمايي آموزشي-هم انديشي مديران اين بانک با اعلام اين مطلب افزود: سال 97 را با بدعهدي آمريکا آغاز کرديم که دشواري‌هاي بسياري را بر نظام بانکي و جامعه تحميل کرد. خروج يک جانبه آمريکا از برجام منجر به تغيير رفتار بسياري از بانک‌هاي کارگزار شد اما بانک رفاه در ماه‌هاي اخير توانسته است نيازهاي مشتريان ارزي را به درستي برآورده کند. عضو هيأت مديره بانک رفاه افزود: مبحث ايفاي تعهدات ارزي در شرايط نوسانات ارزي بسيار حساس است و بايد به تاکيدات بانک مرکزي توجه داشته باشيم. وي با بيان اينکه حجم فعاليت‌هاي ارزي بانک متناسب با حجم عمليات ارزي نظام بانکي است اظهار داشت: بحمدالله در اين حوزه به تکليف ملي خود عمل کرده ايم و در حوزه حمايت از کالاي ايراني تمامي‌اقدامات لازم صورت گرفته است. از تمامي‌بخش‌ها حمايت ارزي صورت گرفته است. به ويژه حوزه خودروسازي در اين زمينه از حمايت‌هاي مطلوب بانک برخوردار بوده است. فرخ نژاد در تشريح فعاليت‌هاي حوزه فناوري اطلاعات بانک رفاه گفت: در اين حوزه از زيرساخت‌هاي فناورانه برخورداريم که مي‌توانيم به مشتريان بزرگ خدمات ويژه ارائه دهيم.

نشست مشترک مديران تطبيق بانک‌هاي دولتي و خصوصي پيرامون ملاحظات تطبيقي موجود در روابط بين‌المللي بانک‌ها در بانک توسعه صادرات برگزار شد. اين نشست به موضوعاتي پرداخت که پيشتر در همايش برگزار شده در ارديبهشت ماه سال جاري در بانک توسعه صادرات ايران با موضوع «تطبيق در بانکداري بين‌الملل؛ مفهوم و راهکارها» مطرح شده بود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات در اين نشست که با حضور مديران و کارشناسان واحدهاي تطبيق 19 بانک برگزار شد، آقاي "عليرضا غفاري" معاون اداره کل مبارزه با پولشويي، تامين مالي تروريسم و تطبيق اين بانک با طرح دو موضوع تحريم‌ها و نگرش آمريکا در تجديد تحريم‌هاي غيرمنصفانه به موضوعات تطبيق در شرايط جديد پرداخت.

وي با بررسي ابعاد تحريم‌هاي آمريکا از سال 1984 تاکنون و تحريم‌هاي جديد گفت: نگرش ايالات متحده آمريکا به تحريم صادرات گاز و صنعت پتروشيمي‌متفاوت از گذشته ارزيابي مي‌شود و نشان از عدم موفقيت آمريکا در اعمال تحريم‌ در اين بخشها دارد. همچنين تحريم‌هاي جديدي‌ در بخشهاي تجهزات پزشکي و دارو، کشاورزي و ايمني پرواز اعمال نخواهند شد. مأمور تطبيق بانک توسعه صادرات، پيشنهاد تشکيل گروه تطبيق نظام بانکي ايران (IBCG) را به بانکها ارائه نمود.

در شانزدهمين اجلاس استقامت ملي در توليد، خدمات و توسعه اقتصادي کشور، جايزه سال ٢٠١٨ بانکداري ITA از سوي موسسه خدمات بانکيICMF GROUP انگلستان به دليل شفافيت عمليات خدمات بانکي به اين بانک اعطا شد.

به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، در اين اجلاس که با حضور مسئولان و مديران اجرايي کشور، نمايندگان مجلس و مديران شرکت‌هاي برتر اقتصادي کشور و مديران بانک صادرات ايران برگزار در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، جايزه (٢٠١٨ ITA Banking Awards) به بانک صادرات ايران اهدا شد. همچنين نشان زرين اين اجلاس به پاس حمايت از بخش‌هاي مختلف اقتصادي با عنوان
« نشان طلايي پربازده‌ترين و سودآورترين بانک مشتري محوردر سال ٩٧» به اين بانک تعلق گرفت. همچنين «نشان ملي رتبه نخست در ارائه تسهيلات حمايتي به بنگاه‌هاي توليدي و خدماتي سراسر کشور» به حجت‌اله صيدي مدير عامل بانک صادرات ايران اعطا شد و با اهداي لوح تقدير « شانزدهمين اجلاس سران و مديران معتبر‌ترين شرکت‌ها و سازمان‌هاي عالي رتبه ايراني» از اين بانک تجليل شد. در اين مراسم مدير امور شعب استان تهران، البرز بانک صادرات ايران اظهار اميدواري کرد که تا پايان سال جاري تعداد مشاغل ايجاد شده توسط اين بانک در بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور به ١٠٠ هزار نفر برسد.

همزمان با روز جهاني كودك؛
تجارت-استان اصفهان:شهردار اصفهان همزمان با روز جهاني كودك، در نشست هم انديشي با سمن‌ها و تشكل‌هاي فعال حوزه كودك و نوجوان كه در قالب سي و نهمين نشست از سلسله نشست‌هاي هم انديشي اصفهان فردا برگزار شد، حضور يافت. در اين نشست ميثاق نامه حقوق كودك توسط يكي از كودكان، قرائت شد و در پايان به امضاي شهردار اصفهان رسيد.

دكتر قدرت الله نوروزي، شهردار اصفهان در اين نشست با تأكيد بر عزم مديريت شهري بر تحقق شهر دوستدار كودك، افزود: اميدواريم اصفهان به عنوان پايلوت شهر دوستدار كودك در جهان باشد. وي ادامه داد: زماني‌که از شهر دوستدار کودک صحبت مي‌كنيم، منظور ارائه خدمات عادلانه از جمله امکانات آموزشي و طراحي درست در همه نقاط شهر براي کودکان است. شهردار اصفهان با تاكيد بر لزوم توجه به حقوق شهروندي كودك حتي در طراحي شهري افزود: در اين زمينه بايد به نياز کودکان و آينده آنان توجه و با عدالت برخورد شود.

وي اضافه كرد: امروز بسياري از اسناد حقوق بشر از جمله سند حمايت از حقوق کودکان مورد تأييد قرار گرفته و همگان ملزم به رعايت آن هستند؛ ايران نيز اين کنوانسيون را با شرط آن‌که مواردي از اين سند برخلاف موازين شرعي نباشد، پذيرفته و خود را ملزم به اجراي آن مي‌داند.به گفته وي، امروز ۱۹۳ کشور عضو اين کنوانسيون هستند و در ايران ۱۶ مهر برابر با ۱۸ اکتبر به عنوان روز جهاني کودک شناخته مي‌شود، اين در حالي است که ۱۹۳ کشور در دنيا هر کدام يک روز را به عنوان روز جهاني کودک نامگذاري کردند و بنابراين هر روز در جهان روز کودک است. شهردار اصفهان با بيان اينكه در بسياري از قوانين مصوب مجلس، حقوق کودک در کنار حقوق يک زن مورد توجه قرار گرفته است، تصريح كرد: يک زن از لحظه بارداري و دميده شدن روح در جنين تا چندسالگي کودک حضانت او را برعهده دارد بنابراين اگر علاقه‌مند به دفاع از حقوق کودک هستيم بايد به عنوان مثال به يک زن کارمند در طول سال چهار ماه مرخصي با حفظ سمت شغلي تعلق گيرد تا بتواند کانون خانواده را گرم و فرزندان خود را به درستي تربيت کند.شهردار اصفهان با اشاره به انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک خاطرنشان کرد: اين استاندارد بايد در تمام نقاط شهر، شهرک‌ها و محله‌ها ايجاد شود؛ کودک بايد در شهر خود احساس امنيت کند در اين صورت است که سند تصويب شده در وزارت کشور به عنوان شهر دوستدار کودک تحقق مي‌يابد.

شهردار اصفهان خطاب به سازمان‌هاي مردم نهاد حوزه كودك گفت: بايد در زمينه حقوق كودك مطالبه داشته باشيد. سمن‌هاي فعال در زمينه حقوق کودکان بايد از شوراي اسلامي‌شهر مطالبه داشته باشند و مصوبات لازم را از شورا دريافت کنند تا زمينه زندگي بهتر کودکان ارائه و ابزارها و امکانات مورد نياز در اختيار قرار گيرد. همچنين اگر تصميمي‌براي کودکان گرفته مي‌شود، سمن‌ها نيز بايد در اين تصميم‌گيري مشارکت داشته باشند. وي اذعان داشت: كودك، ابزار نيست و نبايد به كودك نگاه ابزاري داشت. بايد به کودکان به عنوان صاحبان حق و آينده داران کشور توجه کرد تا توسعه کشور تضمين شود.در پايان اين جلسه شهردار اصفهان از بازسازي نمايشي شهرهاي قديم، مكتب خانه‌ها و ديگر اجزاي آن ديدن و از فعالان حوزه نمايش كودك كه با زبان كودكانه، شهر دوستدار را براي كودكان معرفي مي‌كردند، تقدير كرد.