ناگزير به تصويب CFT بوديم

يک فعال سياسي گفت: ناگزيريم مقررات و چارچوب‌هاي بين‌المللي را بپذيريم، آنچه که در مجلس براي تصويب CFT اتفاق افتاد هم در همين راستا بود.داريوش قنبري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: در مجموع حساسيت‌هاي خاصي درباره فعاليت‌هاي اقتصادي و سياسي به ناحق از سوي برخي قدرت‌هاي بزرگ به کشور وارد شده و نهادهاي بين‌المللي هم سعي کردند به نوعي محدوديت‌هايي را درباره مراودات مالي کشور ما ايجاد کنند. وي گفت: در حال حاضر هم محدوده زماني خاصي را در نظر گرفتند تا ما قوانين شفاف سازي و مبارزه با تروريسم را به تصويب برسانيم.قنبري گفت: اگر اين قانون تصويب نمي‌شد حتي در مراودات مالي با کشورهاي دوست مثل روسيه و چين هم ممکن بود مشکل داشته باشيم.


لزوم هم‌انديشي روحاني با جناح‌هاي سياسي

يک عضو فراکسيون اميد مجلس با تاکيد بر اينکه دولت بايد در راستاي هم‌انديشي با جناح‌هاي مختلف گام بردارد گفت: برگزاري جلسات با جريان‌هاي سياسي مختلف بايد با هدف و برنامه مشخص باشد تا خروجي آن به حل مشکلات کشور منجر شود.علي بختيار در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به ديدار رييس جمهور با جمعي از اصلاح‌طلبان و ضرورت گسترش اين نوع ديدارها گفت: هرکس با هر ديدگاه سياسي که دارد بايد با اولويت قرار دادن منافع ملي، به حفظ وحدت کمک کند.نماينده گلپايگان ادامه داد: تعامل دولت با مجلس مدتي است که رو به تاريکي رفته است. فراکسيون‌هاي مختلف مجلس انتقاداتي به دولت دارند که نشانه‌هاي آن را مي‌توان در سوال پرسيدن از رييس جمهور دانست.



تحريم‌هاي آمريکا عادي شده است

فرمانده سپاه در واکنش به اظهارات ضد ايراني اخير ترامپ گفت: اگر ايران تا پيش از اين قادر بود طي ۱۲ دقيقه از منطقه دفاع کند، اکنون اين زمان کمتر شده است.به گزارش ايلنا، محمدعلي جعفري در گفتگو با المسيره يمن به اظهارات ضد ايراني اخير دونالد ترامپ واکنش نشان داد. جعفري گفت: در صورتي که تهديدي متوجه ايران شود، تهران از پاسخ به اين تهديد حتي در خارج از مرزهاي خود نيز دريغ نمي‌کند. فرمانده سپاه در خصوص تحريم‌هاي ضد ايراني آمريکا گفت: اعمال اين تحريم‌ها عليه تهران، براي مقامات آمريکايي به يک موضوع عادي تبديل شده است. در هر صورت، اين تحريم‌ها، ايران را قوي تر و انسجام ملي آن را بيش از پيش تقويت خواهد کرد.

بازجويي از ديپلمات ايراني در زندان بلژيک

ديپلمات ايراني در وين که به اتهام دست داشتن در سوقصد عليه منافقين در پاريس بازداشت شده ، در زندان بلژيک مورد بازجويي قرار گرفته است.به گزارش ايلنا از رويترز ديپلمات ايراني که در بلژيک به اتهام سوءقصد در مراسم منافقين در پاريس بازداشت شده بود، در زنداني در نزديکي آنتورپ بلژيک مورد بازجويي قرار گرفت.رويترز مدعي شده اسد الله اسدي در نمايندگي ايران در وين به عنوان نماينده وزارت اطلاعات کار مي‌کرده و روز چهارشنبه به بلژيک فرستاده شده است. چهار نفري که به جرم سوءقصد بازداشت شده بودند نيز در حال حاضر در بلژيک بازداشتند. به نقل از دفتر دادستاني فدرال بلژيک اسدالله اسدي روز چهارشنبه (۱۰ اکتبر) در دادگاه حاضر شده است.دادستان‌هاي آلماني در کيفرخواست خود گفته بودند که اسدالله اسدي مامور وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي‌است.

نرخ جديد ثبت نام اربعين اعلام شد

پس از موافقت رييس جمهور با اعمال ٣٥ درصد تخفيف در ارز مورد نياز ويزاي اربعين، سازمان حج و زيارت نرخ جديد ثبت نام اربعين را اعلام کرد.به گزارش ايسنا، رييس بانک مرکزي در نامه‌اي به رييس‌جمهور پيشنهاد کرده بود: اين بانک بابهره‌گيري از سامانه نيما بتواند براي عاشقان امام حسين (ع) که در راهپيمايي اربعين حسيني حضور مي‌يابند، ۳۵ درصد تخفيف نسبت به نرخ نيما، در نظر بگيرد که امروز با اعلام موافقت رييس جمهور، سازمان حج و زيارت نرخ جديد ثبت نام اربعين را ٢٣٤هزار و ۸۷۵ تومان اعلام کرد. هزينه اعلام شده شامل خدمات رواديد، بيمه و پزشکي اربعين که به تومان دريافت مي‌شود.قيمت ثبت‌نام سفر اربعين از زمان آغاز ثبت نام در سامانه سماح تا کنون با توجه به نوسانات ارز، سه مرتبه اصلاح شده است.

هشدار آمريکا درباره تجارت با ايران

معاون وزير خزانه‌داري آمريکا با متهم کردن ايران به حمايت از تروريسم، به ديگر به کشورها هشدار داد.به گزارش ايسنا از نيويورک تايمز، سيگال مندکلر با استفاده از سياست ايران‌هراسي و متهم کردن ايران به "بزرگ‌ترين حامي‌تروريسم" هشدار داد: هر کشوري که به بانک مرکزي خود اجازه ‌دهد وارد فعاليت‌هاي گمراه‌کننده‌اي براي حمايت از تروريسم شود، بايد شديدا تحت نظر باشد.اين هشدار مندکلر، جزيي از کمپين دولت آمريکا براي متقاعد کردن ساير بانک‌ها و شرکت‌ها براي قطع رابطه تجاري با ايران مي‌باشد.

انتقاد آمريکا از هند براي خريد از ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا با اشاره به دور دوم تحريم‌ها و انتقاد از هند براي خريداري نفت از ايران و سامانه موشکي اس-۴۰۰ از روسيه، اقدام اين کشور را "غير مفيد" خواند. به گزارش ايسنا از هندوستان تايمز، هيتر نائورت اين سخن را در پي خط و نشان کشيدن ترامپ براي هند و خريداران نفت ايران بيان کرده است.ترامپ چندي قبل پس از اينکه خبرنگاران درباره تصميم برخي از کشورها همانند هند و چين براي ادامه خريد نفت از ايران سوال کردند، گفته بود: ما به حساب آن‌ها خواهيم رسيد.به گزارش ايسنا، هند دومين مشتري بزرگ نفت ايران پس از چين است و انتظار مي‌رود خريد نفت ايران را کاهش دهد، اما بعيد است واردات نفت ارزان ايران را که براي پالايشگاه‌هاي اين کشور مناسب هستند، به طور کامل متوقف کند.

دستور رهبري به سران قوا برای حل مشکلات معشیتی؛

جلسه سران قواي سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادي به مدت دو ساعت و نيم در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي‌برگزار شد.

به گزارش ايسنا، حضرت آيت الله خامنه‌ي در اين جلسه با تقدير از اهتمام رؤساي قوا و اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي براي مشارکت فعال در جلسات و مباحث، وظيفه اصلي اين شورا را تصميم‌گيري‌هاي کلان و راهگشا در عرصه اقتصاد خواندند و تأکيد کردند: حل مشکلات جاري اقتصاد کشور و تأمين نيازهاي عمومي‌مردم، نيازمند کار جهادي و تلاش فوق العاده است؛ زيرا اين مشکلات بويژه مشکل گراني و کاهش قدرت خريد، معيشت بخش زيادي از مردم بويژه طبقات ضعيف را دچار تنگنا کرده است. رهبر انقلاب اسلامي، اعضاي شوراي عالي هماهنگي اقتصادي را به اتخاذ تصميم‌هاي قاطع و راهگشا در خصوص مسائل اصلي و چالشهاي مهم اقتصاد کشور توصيه مؤکد کردند و گفتند: براي حل برخي مسائل کليدي اقتصاد مانند مشکلات نظام بانکي، نقدينگي، اشتغال، تورم و فرايند بودجه‌ريزي بايد تصميم‌هاي جدي و عملياتي بگيريد. ايشان قواي سه‌گانه بويژه دولت را به استفاده از نظرات و راه‌حل‌هاي اقتصاددانان دلسوز و فعالان بخش خصوصي فراخواندند و گفتند: شرايط کنوني کشور موجب شده است نخبگان و فعالان دلسوز احساس مسئوليت مضاعف کنند و ظرفيت‌ها و داشته‌هاي علمي‌و تجربي خود را به مسئولان عرضه کنند؛ بنابراين قدر اين فرصت را بدانيد و از پيشنهادهاي فعالان دانشگاهي و اقتصادي استفاده کامل کنيد. حضرت آيت الله خامنه‌اي با تقسيم مشکلات اقتصادي به «چالش‌هاي دروني و ساختاري اقتصاد کشور» و «مسائل ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه امريکا» افزودند: در مواجهه با هر يک از اين دو بخش، راه‌حل‌هاي خردمندانه‌اي را به کار ببنديد که نتيجه آن، گره‌گشايي پايدار از زندگي مردم و نااميد شدن دشمن از اثرگذاري حربه تحريم باشد. حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم هم‌افزايي هر سه قوه و دستگاههاي مختلف کشور، خاطرنشان کردند: هيچ بن‌بست و مشکل غيرقابل حلي در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهي و با عزم و اراده مردم و مسئولان، و با استفاده از ظرفيت بي‌بديل جوانان و نخبگان توانمند ايران عزيز و با فعال کردن ظرفيت‌ها و منابع ممتاز کشور، يقيناً بر مشکلات دروني و تحميلي فائق خواهيم آمد. در اين جلسه که معاون اول رئيس‌جمهور و معاون اول رئيس قوه‌قضائيه نيز حضور داشتند، رئيس‌جمهور ضمن تشکر از همکاري و همراهي رؤساي مجلس و قوه‌قضائيه، گزارشي از جلسات شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و مصوبات آن براي حل مشکلات مردم بيان کرد. همچنين برخي از حاضران در جلسه نيز ديدگاهها و نظرات خود را بيان کردند.

امامي‌کاشاني بر ضرورت پرهيز از فساد تاکيد کرد؛
امام جمعه تهران گفت: دنياي غرب، دنياي فساد و استکبار به دنبال اين است که کشور و ايران را منزوي کند. هيچ روزي مثل امروز امريکا تنها نبوده است و هيچ روزي مثل امروز مردم از امريکا جدا نبودند.به گزارش ايسنا، آيت‌الله امامي‌کاشاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به آيات و رواياتي در باب ضرورت پرهيز از فساد اظهار کرد: در کلمه احتکار فقهاي اسلام اينچنين گفتند که موضوع احتکار در مورد مواد غذايي است؛ مثل زدند به گندم، جو، برنج و عدس. بعد عده‌اي گفتند فقط اين موضوعات نيست، هرچه را جمع کنند به اين اميد که در آينده گران‌تر بفروشند احتکار است. اگر انسان بخواهد چيزي را نگه دارد که فردا گران‌تر بفروشد حرام است. در روايت آمده به دائم‌الخمرها، رابطه برقرار کنندگان ميان زن‌ها و مردهاي بيگانه و احتکار کنندگان آتش جهنم مي‌دهيم.

وي ادامه داد: جامعه اسلامي‌را بايد رعايت کرد، امت اسلام مهم است. در حالي که دشمن اين کشور را احاطه کرده است، تقلب، خلاف کاري، احتکار، گران فروشي و امثال آن درست نيست. اميدواريم خداوند متعال اين ملت مخلص و عزيز را ياري کند و از افراد سودجو و دنياپرست انتقام بگيرد.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات قوه قضاييه براي دستگيري و مجازات مجرمان اقتصادي گفت: همين برنامه‌اي که قوه محترم قضاييه کشور دارد در رابطه با رسيدگي به فساد بايد اجرا شود. کساني که دستگير شدند جدا. همه ما حواسمان باشد گران فروشي نکنيم و هرچه هست را به روي مردم باز کنيم.

امامي‌کاشاني در خطبه‌هاي سياسي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبري در ديدار با سران قوا در ارتباط با ضرورت مبارزه با مشکلات اقتصادي گفت: ايشان به مشورت کردن اشاره کردند، مشورت کردن در نامه‌هاي امام علي(ع) به مالک اشتر هم آمده است. همان طور که آقا فرمودند ان‌شاءلله مشکلات کشور با اين ظرفيت‌هايي که دارد قابل حل است و بر دشمنان فائق خواهيم آمد. اين پيروزي و موفقيت‌ها باعث مي‌شود دشمنان خواب‌هايشان براي ايران را به گور ببرند.

وي گفت: من نکته‌اي را از يک مرکز سياسي امريکا نقل مي‌کنم. حدود يک ماه قبل دولت امريکا به مرکز تحقيقات امريکا مي‌گويد طرح بدهيد ايران را به هم بريزيم. در اتاق تحقيقات پارلمان امريکا موضوعي را به تصويب رساندند و به دولت گفتند همين راه را برو. اول اسم دولت را مي‌برد که دولت و بقيه قوا را به عنوان اينکه فسادي دارند با عنوان فساد سيستماتيک تبليغ کنيد. بگوييد که کلا دولت فاسد است. گفتند شما همه قوا را هم فاسد اعلام کنيد.

امامي‌کاشاني تصريح کرد: بعد گفتند مسئولين کشور قوه مجريه و مقننه و قضاييه را به فساد متهم کنيد. سوم اينکه بين مسئولان اختلاف ايجاد کنيد تا با اختلاف بين خود کشور ضعيف شود. چهارم اينکه رهبران را هم متهم کنيد تا مردم کلان از رهبر و رهبران کشور و مديران نظام جمهوري اسلامي‌نا اميد شوند؛ آن وقت است که ما بر کشور و ايران مسلط مي‌شويم. اين متن در اتاق تحقيقات امريکا تصويب شده است. خطيب نماز جمعه گفت: شماها اکثرا از صدا و سيما شنيديد که رهبري گفتند تضعيف نکنيد، توهين نکنيد. اينکه انتقاد فني و علمي‌شود حق است؛ موضوعات را بايد درست تبيين کنند، اما خالي از اهانت. چرا که اهانت کمک به بيگانه و اجنبي است.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: لازم است تا همه‌ مبلغان، دانشگاهيان و نويسندگان در حربه‌ تبليغاتي دشمن فعال باشند و به معناي واقعي مشارکت کنند.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني در آيين معارفه امام جمعه جديد ايلام گفت: مردم سزاوار خدمات بيش از اين هستند، همه مسئولان در منصبشان تلاش مي‌کنند اما بايد بيش از اين باشد، شب و روز براي مردم بايد کار کرد، واي بر آن مسئولي که با سهل‌انگاري با ارباب‌رجوع برخورد کند، واي به حال مسئولي که در وقت اداري به کار غير اداري بپردازد. وي با اشاره به اينکه امروز ديگر روز اسراف در بيت‌المال نيست، افزود: در پذيرايي‌ها، رفت‌وآمدها، در همه‌چيز بايد با کمال صرفه‌جويي رفتار کرد، حتي يک چوب‌کبريت نبايد اضافه مصرف شود و با کمال خست برنامه‌ها را اجرا کرد و نبايد اسراف در بيت‌المال صورت گيرد. وي خاطرنشان کرد: سفر مقام معظم رهبري به اين استان، اولين سفر رهبري به استان‌ها بوده و اين معني را دارد که هنوز دوران اول سفرهاي استاني رهبري تمام نشده و استان‌هايي هستند که رهبري هنوز به آن‌ها سفر نداشته‌اند و لازم است که همه ما دسته‌جمعي حضرت آقا را دعا کنيم.

محمدي گلپايگاني در مصلاي امام خميني(ره) و پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه، با اشاره به نقش‌آفريني مردم ايلام در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: استقلال بزرگترين ثمره‌ي انقلاب اسلامي‌است و رسالت بزرگ روحانيون، دانشگاهيان و مبلغان اين است که شرايط قبل از پيروزي انقلاب اسلامي‌را براي نسل جوان بازگو کنند. وي با اشاره به اجتماع ۱۲۰ هزار نفري بسيجيان در تهران و تجمع ۷ هزار نفري اين عزيزان در سراسر کشور گفت: امروز دشمن در تمام عرصه‌ها شکست خورده اما در حربه‌ي تبليغات و فضاي مجازي فعال است و مغز جوانان را بمباران مي‌کند و با القاي شبهه به عقايد جوانان و خانواده‌ها حمله مي‌کند که اين رويه مسئوليت روحانيون و مبلغان، دانشگاهيان و ائمه جمعه و مخصوصا خانواده‌ها را بيشتر مي‌کند. رئيس دفتر مقام معظم رهبري ضمن قدرداني از تلاش‌هاي حجت‌الاسلام و المسلمين لطفي، گفت: ساخت مصلاي امام خميني و ديگر خدمات ارزنده در کارنامه وي ثبت شده است و جاي تقدير دارد. محمدي گلپايگاني تصريح کرد: آقاي لطفي استعفا دادند و آقاي کريمي‌تبار که از فرزندان اين آب و خاک است از اين به بعد در اين کسوت مهم انجام وظيفه خواهند کرد و اميدواريم شاهد باشکوه‌ترشدن نماز جمعه در استان ايلام باشيم.

يک عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همه موظف هستيم به دولت کمک کنيم، حتي با تفاوت نگاه‌هاي سياسي که داريم.

به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف در سومين سالگرد سردار شهيد حسين همداني، خطاب به مردم گفت: امروز عظمت انقلاب و امت اسلامي‌را مي‌بينيد، روحيه مبارزه با ظالم و استکبار از شبه قاره هند تا مديترانه به برکت انقلاب اسلامي، به لطف خدا و برکت خون شهدا چه در اهل سنت و چه در شيعه در مبارزه با ظلم را امروز شاهد هستيم. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: امروز در چهلمين سال انقلاب دشمن اولويت خود را در عرصه اقتصادي مبنا گذاشته و تشخيص داده که ضعف ما در اين موضوع است و با اين فشار اقتصادي و جنگ رواني که درست کرده، مي‌خواهد باورهاي ملت ما را نسبت به آرمان‌هاي انقلاب تضعيف کند.

قاليباف با بيان اينکه ظرفيت کشور ظرفيت بالايي است، عنوان کرد: به جاي اينکه مشکل را با راهکار اقتصادي حل کنيم به دنبال راهکار سياسي هستيم، بايد تلاش کنيم. درست است تحريم به ما مشکالاتي وارد کرده اما همين‌ تحريم بزرگترين فرصت براي ما است به شرطي که با يک مديريت درست به آن بپردازيم.

وي با بيان اينکه نقدينگي يکي از چالش‌هاي ماست، تصريح کرد: اين ظرفيت براي حل مشکلات اقتصادي در کشور وجود دارد که دولت بايد اراده کند و به ميدان بياييد، همه ظرفيت‌ها فراهم است و دولت بايد گام بردارد. وي افزود: همه موظف هستيم به دولت کمک کنيم، حتي با تفاوت نگاه‌هاي سياسي که داريم، با حفظ عزت مردم وظيفه همه ماست که اينکار را انجام دهيم اما توقع مردم اين است که دولت در اين مسير محکم تر از گذشته به ميدان بياييد. قاليباف تاکيد کرد: هرچيزي که دولت تشخيص داد قبول مي‌کنيم اما بايد دولت تصميمي‌بگيرد و زمان را از دست ندهد تا بيشتر از اين آسيب نبينيم. وي بيان کرد: مردم را از عرصه اقتصاد جدا کرديم در حاليکه همين مردم جنگ را اداره کردند اما امروزه مردم به ويژه جوانان را از اداره جامعه جدا کرديم که دولت بايد اين فرصت را در اختيار آنها قرار دهد. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: راه انقلاب و مسير انقلاب هر روز به نوعي است، مطمئن هستيم که سختي در راه است اما به فضل الهي اگر در اين مسير مثل گذشته مقاوم و با تدبير حرکت کنيم به موفقيت خواهيم رسيد.

زاکاني بر توجه به خواسته‌هاي مردم تاکيد کرد؛
نماينده سابق مجلس با اعتقاد به «اقدامات هنجارشکنانه احمدي‌نژاد و نزديکانش» گفت: پيشنهاداتي که از سوي احمدي‌نژاد و نزديکان او مطرح مي‌شود که همه مسئولان نظام استعفا دهند و سازوکارها به هم بريزد، عقلاني، قانوني و شرعي نيست و موجب ايجاد ناآرامي، آشوب و نابساماني‌هاي گسترده در کشور مي‌شود.

به گزارش ايسنا، عليرضا زاکاني در کنگره سراسري جمعيت جانبازان گفت: مشکلات کشور قابل حل است اما اراده‌اي براي حل مشکلات وجود ندارد. مسير حل و رسيدن به قله‌ها در فراروي ما هست اما مسئولان ما در اين سال‌ها توجهي به اين مسير نکرده‌اند. لذا نوع مواجهه با نيازها و شرايط روز بايد براي ما شفاف باشد.

اين عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي‌افزود:‌در ارتباط با نيازهاي مردم در جامعه نيازهاي واقعي، نيازهاي حقيقي و القاي نيازهاي کاذب در کشور وجود دارد. مخالفان مکتب امام دائما به دنبال اين هستند که خدمت نظام را کوچک جلوه دهند و خدمات غير ملموس را از بين ببرند و گاها اين خدمات را به ضد ارزش تبديل کنند و وقتي که به نيازها مي‌رسند بگويند نظام اسلامي‌قادر به حل نيازهاي کشور نيست و وقتي به نيازهاي حقيقي مي‌رسند به دليل اين که فهمي‌از اين نيازهاي ندارند از روي اين نيازها مي‌پرند.

وي خاطرنشان کرد:‌ اين گروه زماني که به نيازهاي کاذب مي‌رسند در شعله‌ور کردن اين نيازها مي‌دمند تا فاصله بين نيازهاي حقيقي و کاذب در جامعه را بيشتر کنند و در نهايت مردم را ناراضي کنند. اين مسيري است که دشمنان و مخالفان مکتب امام مي‌روند. اما رقباي مکتب امام نيز کم و بيش در حال طي کردن همين مسير هستند.

زاکاني با بيان اين‌که «عده‌اي از بي عرضگي يا از وابستگي نمي‌توانند پاسخ نيازهاي واقعي مردم را بدهند و اين ناتواني را به گردن نظام اسلامي‌و پيروان واقعي مکتب امام مي‌گذراند»، ادامه داد: گروهي ديگر نيز که فهمي‌از نيازهاي حقيقي و تعالي بخش ندارند و توجهي به اين نيازهاي نمي‌کنند، در حالي که تمامي‌مراکز تربيتي در اختيارشان است، تلاشي براي تبيين نيازهاي حقيقي و تعالي بخش نمي‌کنند و مدام به نيازهاي کاذب مي‌پردازند.

وي يادآور شد: ما امروز در شرايط جنگي تمام عيار با آمريکا هستيم. از ابتداي انقلاب تا امروز چندين عرصه نبرد را با آمريکا پشت سر گذاشتيم. ۱۰ سال جنگ سخت کرديم. از سال ۵۷ آمريکايي‌ها علاوه بر تحميل کردن جنگ سخت به ما، جنگ نرم را نيز با قدرت ادامه دادند.

در نيمه دوم دهه ۷۰ در کنار جنگ سخت و عمليات سنگين جنگ نرم ايجاد شکاف در حاکميت را ايجاد کردند و حاکميت انتخابي و انتصابي را دامن زدند. در نيمه دوم دهه ۸۰ در قالب فتنه مردم را روبرو هم قرار دادند.

انقلاب اسلامي‌در برابر اين فتنه نيز مصون ماند. بعد از آن نفت و مسائل مالي ما را تحريم کردند. بعد از رفع تحريم آغاز فتنه گري در منطقه را آغاز کردند. پس از آن در وادي نفوذ، يک حرکت گسترده در سراسر جامعه را به راه انداختند و پس از آن امروز نيز در جنگي اقتصادي و رواني گسترده تمامي‌ابعاد جنگ‌هاي گذشته را به خدمت گرفتند که همانند گذشته از اين جنگ نيز به سلامت بيرون خواهيم آمد.

اين عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي‌اقدامات احمدي نژاد و نزديکانش را هنجارشکنانه خواند و گفت: پيشنهاداتي که از سوي آقاي احمدي نژاد و نزديکان او مطرح مي‌شود از اين جنس است. آنها مي‌گويند که همه مسئولان نظام استعفا داده و سازوکارها به هم بريزد. اين پيشنهادات عقلاني، قانوني و شرعي نيست و موجب ايجاد ناآرامي، آشوب و نابساماني‌هاي گسترده در کشور مي‌شود.

وي با همچنين با اشاره به مشکلات دولت افزود: مشکل دولت آقاي روحاني اين است که مي‌گويد داشته‌هايمان را بدهيم و زمان بخريم. دقيقا همان سياستي که بني صدر در ابتداي انقلاب در قبال جنگ داشت و معتقد بود که بايد زمين بدهيم و زمان بخريم تا فرصت بازسازي خود را بدست آوريم. متاسفانه در شرايطي که دشمن در ضعيف‌ترين موقعيت خود قرار دارد، مسئولان دولتي معتقدند که ما بايد از توانمندي‌هاي داخلي از جمله توان هسته‌اي، توانمندي‌هاي دفاعي، ظرفيت‌ها و معارف اعتقادي و فرهنگي عقب نشيني کنيم تا کشور تنفس کند. ما امروز همانند کوهنوري هستيم که هرچه به قله و هدف خود نزديک‌تر مي‌شود تنفس برايش سخت‌تر مي‌شود. لازم است در اين شرايط تمامي‌گروه‌هاي به فکر هم افزايي باشند و سختي راه را سپري کنيم.

وي گفت: در شرايط کنوني افرادي بايد سرکار بيايند که علاوه بر اعتقاد قلبي به انقلاب اسلامي، توانايي اداره امور را داشته باشند. همچنين بايد به معني واقعي کلمه حال کار کردن داشته باشند. اگر يکي از اين سه جزء در مسئولان کشور وجود نداشته باشد اداره مملکت لنگ مي‌زند. متاسفانه گاهي اوقات ما مشاهده مي‌کنيم که برخي مسئولان کشور هيچ يک از اين ويژگي‌ها را ندارند و کشور به شکل معجزه‌ واري در حال اداره شدن است.