حجت‌اله صيدي بيان کرد:
مديرعامل بانک صادرات ايران در بازديد از سه زير مجموعه گروه صنعتي گلرنگ، از آمادگي اين بانک براي حمايت جدي از برنامه‌ها و طرح‌هاي توسعه‌اي شرکت‌ها و واحدهاي توليدي کشور خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي طي بازديدي از سه شرکت «صنعت غذايي کورش»، «صنايع سلولزي ماريناسان» و «ماستر فوده» در شهرک صنعتي اشتهارد، در گفت‌وگو با مديران اين شرکت‌ها، گفت: بانک صادرات ايران با هدف افزايش اشتغال، کمک به سرمايه در گردش و راه‌اندازي طرح‌هاي جديد شرکت‌هاي داخلي، تسهيلات لازم را در اختيار آنها قرار خواهد داد و در اين راستا از ظرفيت‌هاي داخلي و خارجي خود استفاده خواهد کرد.

وي با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در اين شرکت‌ها براي صادرات، بهينه‌سازي توليد و افزايش سهم بازار با جايگزين کردن توليدات با کيفيت داخلي، افزود: بانک صادرات ايران در شرايط فعلي نيز از ظرفيت‌هاي مناسبي در حوزه تجارت بين‌الملل و مبادلات ارزي در اروپا، آسياي ميانه و حوزه خليج فارس برخوردار است. تقريبا هيچ تقاضايي در اين بخش بدون پاسخ نمانده و حمايت از توليد داخل و دانش فني بومي‌با قدرت ادامه خواهد داشت.

صيدي با تاکيد بر اينکه تقويت شرکت‌هاي داخلي صادرکننده محصولات با کيفيت، صرفه جويي قابل ملاحظه‌اي نيز در زمينه ارزي خواهد داشت، تاکيد کرد: بانک صادرات ايران نقش بسزايي در تسهيل تجارت بين‌الملل دارد و شرکت‌هاي تجاري کشور، مي‌توانند از خدمات شعب خارجي بانک صادرات ايران در ٢٨ نقطه جهان استفاده کنند.

مهدي فضلي، مديرعامل گروه صنعتي گلرنگ نيز در ديدار با مدير عامل بانک صادرات ايران گفت: با توجه به همکاري نزديک موسس گروه صنعتي گلرنگ با مرحوم مهندس مفرح، بنيانگذار بانک صادرات ايران در گذشته، روحيه همدلي و همکاري بيشتر براي آغاز فصل جديدي از همکاري با مجموعه اين بانک وجود دارد.

اولين همايش مشترک مديران بيمه ميهن برگزار شد

در روزهاي 19و20 مهرماه اولين همايش مديران بيمه ميهن درشهر محمودآباد استان مازندران برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه ميهن اين گردهمايي در راستاي بررسي مسائل و مشکلات في مابين مديران ستادي و شعب، طي دو روز برگزار گرديد که در روز اول پس از ارائه آمار عملکرد شعب در شش ماهه اول سال 97 از سوي مديريت امور شعب،آقاي احمديان معاون فروش و بازاريابي شرکت در مورد عملکرد سازمان فروش شرکت و الزامات آن سخنراني نمودند. در ادامه مديرعامل شرکت،مجيد بنويدي در مورد اهميت تأمين برنامه‌ها و کسب سهم مناسب از بازار و تأکيد بر اهميت مديريت ريسک، کفايت کنترل و وصول مطالبات تأکيد نمودند و اظهار اميدواري کردندکه با همت و تلاش همه همکاران آينده روشني در انتظار شرکت بيمه ميهن خواهد بود. ايشان تأمين منافع همه ذينفعان را هدف اصلي شرکت بيمه ميهن برشمردند و اعلام نمودند پرداخت به موقع و منصفانه خسارت زيان ديدگان از اهداف اصلي شرکت در کنار تأمين منافع سهامداران است. مديرعامل شرکت بيمه ميهن بر تمرکز سازمان فروش شرکت در بازار خرده فروشي محصولات بيمه در کنار کسب سهم مناسب از بيمه نامه‌هاي متعلق به بيمه گذاران بزرگ تأکيد نمود.

حضور بيمه حکمت در چهارمين کنگره

آسيا پاسفيک طب نظامي

چهارمين کنگره آسيا پاسفيک طب نظامي‌آغاز و تا بيست و سوم مهرماه ادامه خواهد داشت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت صبا، اين کنگره از سوي ستاد کل نيروهاي مسلح و وزارت دفاع جمهوري اسلامي‌ايران برگزارشده است که بيمه حکمت صبا نيز در اين کنگره حضوري فعال و گسترده در جهت ارائه خدمات بيمه‌اي و مشاوره‌اي به شرکت کنندگان دارد. اولين کنگره منطقه‎اي آسيا پاسفيک در سال ۲۰۱۰ در کشور چين برگزار شد و دومين و سومين به ترتيب در کشورهاي تايلند و فدراسيون روسيه بود که هم اکنون جمهوري اسلامي‌ايران مفتخر است ميزباني چهارمين کنگره آسياپاسفيک طب نظاميرا عهده دار شود. در اين کنگره شخصيت‌هاي نظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران و کشورهاي خارجي حضور خواهند داشت که بيمه حکمت مي‌تواند در حوزه درمان نقش بسزايي را در کنگره مذکور داشته باشد.

بيمه آسيا خسارت سيل استان‌هاي گيلان و مازندران را پرداخت کرد

خسارت سيل استان‌هاي گيلان و مازندران در کوتاه‌ترين زمان ممکن و درمحل حادثه پرداخت شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، اکيپ ويژه‌اي متشکل از عضو هيات مديره و معاون بيمه‌هاي اموال ، مدير بيمه‌هاي آتش سوزي و مديران استاني بيمه آسيا به محل حادثه مراجعه و نسبت به پرداخت خسارت تعدادي از زيان ديدگان اقدام کردند. با توجه به فوريت موضوع و به محض مراجعه بيمه گذاران به شعبه ،کارشناسان بيمه آسيا به سرعت در منطقه مستقر شدند و خسارت وارده به منازل مسکوني روستايي و شهري و تأسيسات را در چهارچوب شرايط بيمه نامه بررسي و نسبت به ارزيابي پس از برآورد خسارت اقدام کردند. مسعود بادين،عضو هيئت مديره و معاون فني اموال بيمه آسيا ضمن ديدار با زيان ديدگان راهکارهاي لازم براي تسريع در بررسي و پرداخت خسارت را به کارشناسان فني اعلام کرد. گفتني است با توجه به پوشش بيمه‌اي ساختمان‌ها و تأسيسات مددجويان کل کشور،نشستي با حضور مسئولان کميته امداد ،مقامات استاني ومديران ارشد بيمه آسيا برگزار و از خدمات دهي به موقع بيمه آسيا به مددجويان و سيل زدگان تقدير و تشکر شد.

محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي در جريان بازديد از شرکت لوله و ماشين سازي ايران، توليدات دانش بنيان را رمز موفقيت صنايع داخلي دانست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي، محمدرضا قرباني، مديرعامل بانک دي به همراه شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شريعتي، مديرکل امور شعب، احمدحشمي‌پور، مديرکل حوزه مديريت ،محمد جواد افتخاري، رئيس اداره بازاريابي و اميرحسين کوچکي رئيس شعبه جنت آباد به منظور آشنايي با توانمندي‌هاي شرکت لوله و ماشين سازي ايران و بررسي زمينه‌هاي گسترش همکاري‌هاي في‌مابين از اين مجموعه بازديد کرد. در اين ديدار، قرباني با اشاره به اهميت حمايت از صنايع و توليدات داخلي در شرايط اقتصادي حاکم بر کشور گفت: حمايت از کالاي ايراني به معناي حمايت از توليد داخلي، سرمايه ايراني و کارگر ايراني است که اين مهم به عنوان محور سياست‌هاي اعتباري بانک دي در سال 1397 لحاظ شده است. مديرعامل بانک دي خاطرنشان کرد: برنامه‌ريزي و سياستگذاري در جامعه بايد به نحوي باشد که صنعتگران و کارآفرينان بتوانند با کمترين هزينه ممکن کالاهاي رقابت‌پذير و صادرات محور خود را به بازارهاي مصرف داخلي و خارجي عرضه کنند. وي افزود: بانک ارزش آفرين دي که متعلق به خانواده معظم شهداء مي‌باشد در راستاي تحقق شعار سال، سعي دارد از منابع خود به بهترين نحو ممکن در جهت حمايت از واحدهاي توليدي استفاده کند و رسالت ما در بانک ارزش آفرين دي اين است که در زمينه توليد، اشتغال و به‌کارگيري جوانان بتوانيم با توليدکنندگان ايراني مشارکت دوجانبه داشته و انگيزه خريد کالاي داخلي را در بين آحاد جامعه افزايش دهيم و طراحي کارت اعتباري خريد کالاي ايراني نيز گامي‌مهم در اين راستا بوده است.

مديرعامل بانک مهر اقتصاد در بازديد از اداره امور شعب استان کردستان عنوان کرد: بانکها با پرداخت صحيح و بجاي تسهيلات، در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي حرکت کرده و موجب افزايش اشتغال و نشاط جامعه مي‌شوند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان کردستان؛ سيد ضياء ايماني مديرعامل بانک در اين بازديد ضمن مطلوب ارزيابي کردن پرداخت تسهيلات در شش ماهه اول سال جاري و تقدير و تشکر از زحمات کارکنان ساعي بانک، پرداخت تسهيلات را منطبق با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و رعايت بهداشت اعتباري دانست. ايماني در بخش ديگري از سخنان خود افزود : بانکها با پرداخت صحيح و بجاي تسهيلات، در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از کالاي ايراني حرکت کرده و موجب افزايش اشتغال و نشاط جامعه مي‌شوند. وي همچنين با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبري(مدظله العالي) بنام حمايت از کالاي ايراني در نظر گرفته شده است؛ برنامه اصلي بانک در سال جاري را در راستاي کمک به رونق اقتصاد، اشتغالزايي و همچنين حمايت از کارخانجات وکارگاه‌هاي توليدي دانست. مديرعامل بانک در ادامه با تاکيد بر استفاده از خرد جمعي و ايده‌هاي نو کارکنان، هدف از بازديد و سرکشي از شعب استانها را گفتگو وديدار مستقيم با همکاران و افزايش همدلي و شنيدن مشکلات دانست واظهار اميدواري کرد که با تلاش و همدلي تمامي‌کارکنان شاهد اعتلاء و شکوفائي روز افزون بانک مهر اقتصاد باشيم. گفتني است در اين سفر اکبري معاون پشتيباني و مهندسي، عسگري معاون سرمايه انساني، جعفري مدير کل امور مديران و شيخ الاسلامي‌مدير کل روابط عمومي‌و حوزه مديريت مدير عامل بانک را همراهي کردند.

بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي برنامه‌هاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در حوزه آموزش عالي با دانشگاه علامه طباطبايي تفاهم نامه همکاري امضاء کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در مراسم انعقاد اين تفاهمنامه كه با حضور دكتر سليمي‌رييس دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، بيان داشت: اين بانك در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود براي حمايت از دانشجويان نيازمند و تامين مالي بخشي از هزينه‌هاي تحصيل آنان بر اساس قوانين و مقررات بانك، به دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي كمك‌هاي بلاعوض و تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي‌كند. وي درباره فرآينده دريافت تسهيلات قرض الحسنه دانشجويي از بانک قرض الحسنه مهر ايران افزود: پرداخت اين تسهيلات تنها با معرفي از سوي دانشگاه علامه طباطبايي صورت مي‌گيرد. دکتر اکبري ادامه داد: افتتاح باجه (موقت يا دائم) در پرديس مرکزي اين دانشگاه با هدف تسهيل در ارائه خدمت به جامعه دانشجويان يکي ديگر از اقدامات بانك قرض الحسنه مهر ايران در اجراي اين تفاهم نامه خواهد بود. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران اظهارداشت: با امضاي اين تفاهم نامه گام موثر ديگري در راستاي تحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي اين بانک برداشته مي‌شود و دانشجويان، اساتيد، اعضاي هيات علمي‌و کارکنان دانشگاه علامه طباطبايي از ثمرات آن بهره مند خواهند شد. دکتر مرتضي اکبري تصريح کرد: امسال، رويکرد بانك قرض الحسنه مهر ايران بيشتر به سمت حمايت از آموزش عالي است و در اين راستا تفاهم نامه‌هايي با صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم و تحقيقات، سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور و ساير مراكز آموزشي و دانشگاهي منعقد شده است.

مديرعامل بانک ملي ايران با تاکيد بر نقش ورزش و سلامتي انسان در بهبود شرايط جامعه گفت: هدف از برگزاري جشنواره‌هاي ورزشي فقط شناسايي افراد و تيم‌هاي برتر نيست، بلکه دليل اصلي آن ايجاد روحيه همبستگي، ارتقاي سطح سلامت و روحيه تمام همکاران است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمدرضا حسين زاده در مراسم افتتاحيه بيست و پنجمين جشنواره ورزشي کارکنان بانک ملي ايران که در مرکز آموزشي و رفاهي بابلسر آغاز شد، با تاکيد بر اين که ورزش کارکنان نبايد به جشنواره‌ها محدود شود، اظهار کرد: با فراگير شدن ورزش، سلامتي کارکنان افزايش يافته و نياز به خدمات درماني و بيمارستاني کاهش مي‌يابد، بنابراين همه کارکنان بانک بايد به دنبال انجام ورزش مستمر باشند. وي ادامه داد: سلامت جسم و روان از الزامات نيروي انساني کارآمد، توانمند و پرتلاش است. مهدي لطيفي رئيس اداره کل رفاه و درمان بانک ملي ايران در ادامه با ارائه گزارشي از جشنواره ورزشي سال گذشته، به تشريح خدمات و فعاليت‌هاي اين اداره پرداخت.

بانک‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و ارتقاي کيفيت خدمات بانکي، تجهيزات و امکانات ويژه‌اي را براي روشندلان در شعبه‌هاي خود ايجاد کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک پاسارگاد، خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط‌عمومي‌اين بانک با اعلام اين خبر گفت: اين تجهيزات با بهره‌گيري از تکنولوژي‌هاي روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکي را به صورت ديداري و شنيداري و بدون نياز به حضور همراه فراهم مي‌کنند. در اين طرح کليه‌ي ضوابط و قوانين امنيتي رعايت شده و روشندلان از طريق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستيار صوتي، کليه‌ي امور بانکي را انجام مي‌دهند. وي ادامه داد: اين دستگاه مجهز به صفحه کليد و نمايشگر بريل بوده که روشندلان مي‌توانند با استفاده از صفحه کليد، تمامي‌فرم‌هاي بانکي را تکميل کرده و ساير عمليات بانکي مورد نياز خود را اجرا کنند. نوشتار موجود در فرم‌هاي بانکي از طريق نمايشگر بريل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسي قابل خواندن براي روشندلان است. پيش از اين نيز خدمات و تسهيلات ويژه‌اي جهت استفاده‌ي معلولان و روشندلان در شعبه‌هاي بانک پاسارگاد ايجاد شده‌است.

تجارت-استان ايلام: طرح آمارگيري از ويژگي‌هاي مسکن روستايي سال 1397 با حضور جناب آقاي دکتر کرمي‌معاون محترم امور عمراني استانداري ، آقاي دکتر بسطامي‌فرماندار محترم ايلام و آقاي مهندس محبي مدير کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي‌استان بطور نمادين در روستاي چالسرا آغاز گرديد .دراين مراسم آقاي مهندس محبي مدير کل بنياد مسکن استان اعلام کرد: طرح آمارگيري از ويژگي‌هاي مسکن روستايي همزمان با سراسر کشور ، در روستا 132 و 5121 واحد مسکوني استان در تاريخ 21 مهر ماه شروع و تا 21 آبان ماه 97 ادامه دارد .وي در خصوص اهداف اين طرح افزود : اين طرح به منظور برنامه ريزي و سازماندهي بخش مسکن روستايي با بدست آوردن اطلاعات وضع موجود مسکن از نظر معماري و شناسايي واحدهاي فرسوده روستايي و برنامه ريزي براي آينده در بخش مسکن مي‌باشد.

تجارت-استان ايلام:مديرکل راه و شهرسازي ايلام با اشاره رفع تصرف ۳۵ هزار و ۵۳۵ متر مربع از اراضي ملي در استان طي نيمه نخست سال جاري، گفت: ارزش اين اراضي در مجموع ۱۱۶ ميليارد ريال برآورد شده که از دست متصرفان سودجو خارج شده است. علي اصغر کاظمي‌اظهار داشت: سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۴ متر مربع از اراضي ملي و دولتي استان ايلام به ارزش ۱۲۱ ميليارد و ۴۵۲ ميليون ريال توسط ماموران اين يگان رفع تصرف شد.وي افزود: از ابتداي سال جاري تاکنون ۳۵ هزار و ۵۳۵ متر مربع اراضي ملي و دولتي اين استان توسط ماموران اين يگان رفع تصرف شده است.مديرکل راه و شهرسازي ايلام تاکيد کرد:کاظمي‌از اجراي سه فقره حکم صادره از مراجع قضايي مبني بر رفع تصرف بيش از ۳۶۷ متر مربع از اراضي ملي استان در مدت ياد شده خبر داد و يادآور شد: احکام صادره با حضور نيروهاي يگان حفاظت اين اداره کل اجرا شد.

کسري بودجه ده هزار ميليارد توماني براي اجراي پروژه‌هاي آب و فاضلاب استان تهران

تجارت-علي کيواني – شهريار ، بختياري مدير عامل آبفاي استان تهران گفت: امروز شاهد افتتاحيه مخزن ۵۰۰۰ ليتري در شاهدشهر و کلنگ زني پروژه جمع آوري و هدايت فاضلاب شهر انديشه را در دستور کار داريم تا انشاا... مردم از آن بهره مند شوند .بختياري افزود: اين دو پروژه که بالغ بر ۳۰ ميليارد تومان اعتبار را در خود صرف نموده است ، خواهند توانست اقدامات موثري را در راستاي بحث ذخيره سازي و رفع موانع فاضلاب شهري و مشکلات مربوط به آن را عملي سازد.بختياري خاطر نشان کرد: در شهر شهريار تصفيه خانه‌اي با ظرفيت ۱۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز وظيفه تصفيه فاضلاب‌هاي منتهي به آن را دارد و ظرفيت خوبي را در حوزه هدايت آبهاي فاضلاب درون شهري ايفا مي‌نمايد و انشاا... تا پايان سال سعي مي‌کنيم يک سوم انشعابات کل شهر شهريار را وارد مدار کنيم .وي در ادامه با اشاره به پروژه فاضلاب شهري انديشه تصريح کرد : اين پروژه با ۱۸۲ کيلومتر طول شبکه فاضلاب با دستور استاندار تهران کلنگ زني شد و تا پايان سال ۲۱ کيلومتر از اين پروژه را به پايان خواهيم رساند که عمدتا با اعتبارات شهرستاني و اداره آبفا انجام خواهد پذيرفت.

وي در ادامه از کسري بودجه ده هزار ميليارد توماني براي اجراي پروژه‌هاي تهران ياد کرد و گفت: براي اجراي پروژه فاضلاب شهري انديشه به ۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار لازم داريم اين در حالي است که کل درآمد شرکت آبفا ۹۵ ميليارد تومان است اين يعني ۱۶۰ ميليارد تومان کسري بودجه براي اين پروژه داريم که بايد اين کسري از طريق تبصره‌ها و يا دولت تامين بودجه شود البته راه‌هايي همچون فروش پساب و سرمايه گذاران بخش خصوصي با روش‌هاي BOO و BOT نيز وجود دارد تا بتوانيم اين خلا را جبران کنيم.بختياري همچنين در ادامه سخنان خود به مشکلات کم آبي در سفره‌هاي زيرزميني منطقه غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: سد کرج تمام راه‌هاي آبي تغذيه سفره‌هاي زيرزميني دشت غرب استان تهران را از بين برده است و امروز شاهد خشکي رودخانه‌هايي چون شادچاي ، سياه رود و غيره هستيم که کشاورزان نيز براي رفع اين خلا به چاه‌ها پناه برده‌اند و اين باعث خالي شدن سفره‌هاي زيرزميني شده که در آينده مشکل بزرگي براي اين منطقه خواهد بود که از آقاي استاندار خواهش مي‌کنيم در اين راستا تصميمات لازم را اتخاذ کنند .

وي افزود: يکي از راه‌هاي رفع اين موراد جايگزيني پساب به جاي استخراج آب از چاه‌ها است که نياز به همکاري و درايت استاندار براي رفع و پايين آوردن فشار از سفره‌هاي زيرزميني و برداشت به رويه و غيرقانوني آن است.وي همچنين از طرح جامعي براي ايجاد آب پايدار در غرب تهران خبر داد و گفت: با طرح جامعي که براي غرب تهران پياده خواهيم کرد، آب پايداري مثل شهر تهران تا ۷ ماه آينده آماده خواهد شد تا مردم اين منطقه بتوانند ساليان سال از آب شيرين و قابل شرب بدون مشکلات جانبي استفاده کنند.

مدير منابع انساني شرکت ملي حفاري ايران از افزايش توان کاربردي علمي‌و قابليت‌هاي آموزش‌هاي تخصصي با توجه به ماهيت کار شرکت در بخش‌هاي عملياتي، خدمات فني و مهندسي خبر داد . يونس بني سعيد با اشاره به نشست اخير شوراي راهبردي شرکت، گفت: در اين جلسه که با حضور مديرعامل، قائم مقام، معاونان مديرعامل و مديران ارشد عملياتي و ستادي در اداره آموزش و تجهيز نيروي انساني برگزار شد بر توسعه آموزش‌ها و ارتقاء کيفيت و کميت دوره‌هاي آموزشي تاکيد گرديد .وي افزود: همچنين در اين نشست ضمن ارزيابي تلاش‌هاي به عمل آمده در همين راستا و ترسيم اهداف کلان براي ارايه خدمات آموزشي مستمر به شرکت‌هاي نفتي، روز آمد سازي تجهيزات و ابزار آموزشي مورد توجه واقع شد .بني سعيد به آماده سازي و روز آمد شدن دستگاه شبيه ساز (SIMULATOR) کنترل فوران چاه (DRILL SIM 5000) اشاره و اظهار کرد: اين تجهيز با همکاري متخصصان عملياتي و اساتيد اداره آموزش و تجهيز نيروي انساني و از طريق پل ارتباطي ميان مديريت پژوهش، فناوري و مهندسي ساخت شرکت با دانشگاه شهيد چمران اهواز به روز‌رساني و با الصاق تجهيزات جانبي بار ديگر در چرخه آموزش‌هاي تخصصي عمليات حفاري از جمله کنترل فوران چاه (IWCF) قرار گرفت .مدير منابع انساني شرکت ملي حفاري ايران گفت: جامعه هدف در بخش آموزش‌هاي تخصصي حفاري چاه‌هاي نفت و گاز در مناطق نفتخيز خشکي و دريا، متخصصان، کارشناسان، کارکنان عملياتي حفاري و کارآموزان اين شرکت و ديگر شرکت‌هاي زير مجموعه صنعت نفت و همچنين متخصصان ساير شرکت‌هاي نفتي در قالب توافق نامه‌هاي همکاري مي‌باشد .وي با بيان اينکه اين شرکت استانداردهاي لازم را براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي مرتبط با صنعت حفاري در سطح بين المللي دارد، افزود: اداره آموزش شرکت داراي بخش‌هاي آموزشگاه تکنولوژي حفاري، برنامه ريزي و توسعه آموزش، آموزش عمومي‌و واحد خدمات آموزش است و در بعد آموزشي از امکانات و تجهيزات، کلاس‌هاي درس، کارگاه‌هاي فني و اساتيد با تجربه داراي تحصيلات آکادميک با پيشينه کار در بخش‌هاي عملياتي برخوردار است .بني سعيد اظهار کرد: برگزاري دوره کوتاه مدت و بلند مدت عمليات حفاري، مهندسي برق، مکانيک دستگاه حفاري، مهندسي سيال حفاري، مهندسي سيمان، اسيد و انگيزش چاه همسو با دوره‌هاي آموزش عمومي‌از شمار دوره‌هايي است که از سوي اين واحد که از سال 1361 ايجاد و از سال 1363 فعاليت آموزشي حفاري خود را آغاز کرد، ارايه مي‌شود .مدير منابع انساني شرکت ملي حفاري ايران به استقرار يک دستگاه حفاري آموزشي در مجموعه اداره آموزش و تجهيز نيروي انساني شرکت اشاره و گفت: در دو سال اخير اقدامات مهم و موثري در خصوص برگزاري دوره‌هاي آموزش حفاري و کنترل فوران چاه‌هاي نفت و گاز در چارچوب قرارداد با شرکت اسکاتلندي ABERDEEN DRILLING SCHOOL صورت گرفته است که توسعه اين همکاري‌ها در دستور کار قرار دارد .وي همچنين با بيان اينکه در راستاي اهتمام ويژه به دوره‌هاي آموزشي با استفاده از فضاي آموزشي شرکت و همچنين مراکز علمي‌و دانشگاهي کشور به تازگي توافق نامه همکاري ميان شرکت ملي حفاري ايران و دانشگاه صنعت نفت مبادله شد، افزود: از جمله دوره‌هاي آموزشي مطرح در اين توافق نامه، آموزش کارکنان عملياتي شرکت در بخش دريا در زمينه بقاء در دريا است که در دانشکده علوم و فنون دريايي دانشگاه صنعت نفت در محمود آباد برگزار خواهد شد.

تجارت-استان اصفهان:مميزي استانداردهاي پنجگانه سيستم‌هاي مديريتي كيفيت مطابق با استانداد ISO 9001:2015 ؛ايمني و بهداشت شغلي مطابق با استاندارد.18001:2007 OHSAS ؛آموزش مطابق با استاندارد ISO10015:1999 ؛رضايت مشتري مطابق بادو استانداردISO10002:2014 و ISO10004:2012 در ذوب آهن اصفهان توسط موسسه خارجي SGS طي روزهاي 15 الي 17 مردادماه سال جاري انجام شد و با توجه به نمونه‌هاي مشاهدات و مستندات بررسي شده اعتبار گواهينامه‌ها و استانداردهاي مذكور در ذوب آهن اصفهان تمديد گرديد . مهندس منصور يزدي زاده مدير عامل ذوب آهن اصفهان در جلسه اختتاميه اين مميزي‌ها كه با حضور معاونين و مديران مرتبط در سالن جلسات مدير عامل شرکت برگزار شد به بيان اقدامات انجام شده در زمينه‌هاي كيفيت ، ايمني، بهداشت شغلي، مسائل زيست محيطي، اقدامات آموزشي و روش‌هاي سنجش و كسب رضايتمندي مشتري پرداخت و گفت : كه ذوب آهن اصفهان فراتر از اجراي الزامات استانداردهاي مورد بررسي واستقرار و تمديد آنها ؛ همواره با نهايت سعي و تلاش در جهت افزايش بهره وري توأم با رعايت ايمني، الزامات زيست محيطي ، رعايت حق مصرف كننده و حفظ كرامت انساني كاركنان گام برداشته است. مهندس يزدي زاده در ادامه ضمن تشكر از تمامي‌مديران و كاركنان ذوب آهن بر انجام اقدامات اصلاحي ؛ خود مميزي و به روز‌رساني دستورالعمل‌ها و اقدامات جاري شركت تاكيد نمود . مهندس مجيد استكي سرمميز شركت خارجي SGS در مراسم اختتاميه مميزي نقاط قوت و نقاط قابل بهبود و مشاهدات و يافته‌هاي گروه مميزان در قسمت‌هاي مختلف مورد بررسي را تشريح كرد و گفت : با توجه به وسعت ذوب آهن اصفهان و تنوع فعاليت‌ها؛ اين مميزي به صورت فشرده و با دقت بالا در 27 مديريت انجام شد و با توجه به مشاهده نشدن عدم انطباق قابل ملاحظه ، اعتبار استانداردهاي پنجگانه مذكور تمديد گرديد . مهندس مرتضي شيرين پرور مدير كيفيت فراگير ذوب آهن اصفهان نيز در جلسه اختتاميه تمامي‌اقدامات انجام شده با تكيه بر توان كارشناسان شركت و همكاري‌هاي دائمي‌آنها انجام شده و اقدامات اصلاحي ومباحث مرتبط با ريسک‌ها با سرعت بيشتري ادامه خواهد يافت.