گراني خودرو در بازار آشفته

استاندار تهران با ابراز نارضايتي از افتادن نبض بازار در اختيار عده‌اي سودجو و بي ريشه گفت: افرادي با يک گوشي موبايل و استفاده از يک نرم افزار شبکه‌هاي اجتماعي بازار را متشنج کردند به گونه‌اي که خودرو140 ميليون توماني را 400 ميليون فروختند.به گزارش ايرنا، محمد حسين مقيمي‌گفت: بازاري‌هاي اصيل و قديمي‌همواره کالاي خود را با سود معقول و منطقي مي‌فروختند و بسياري از آنان اهل علم و ديانت بودند اما امروز برخي که اصالتي ندارند نبض بازار را گرفته‌اند و آن را به هم زده اند.وي با بيان اينکه برخي رفتارهاي بازاريان در اين شرايط قابل دفاع نيست افزود: امروز رفتار بازار در تراز انقلاب اسلامي‌نيست و برخي بازاريان انصاف را رعايت نمي‌کنند.


جداسازي مقوله قيمت ارز از مسائل اقتصادي

رئيس اتاق تهران خواستار ارائه پيشنهاد همراه با راهکار از فعالان حوزه اقتصادي در راستاي کاهش فشارها شد و گفت: بسياري از مسائل اقتصادي کشور بدليل وابستگي کسب و کار به قيمت ارز بوده، در صورتي که کشور داراي پتانسيل‌ها و فرصت‌هاي ديگر همچون ذخاير نفتي و سوختي است که مي‌تواند به بهبود شرايط بپردازد. به گزارش ايسنا، مسعود خوانساري گفت: اين روزها عمده شکايت‌ها از مشکلات اقتصادي موجود و فشارهايي است که مسائل اقتصادي در زندگي مردم ايجاد کرده است. مشکلاتي هم در بحث صدور کارت‌هاي بازرگاني و بخشنامه‌هاي صادر شده ايجاد شده که در حال حاضر نزديک به ١۴٠٠ تقاضا براي کارت بازرگاني پشت خط، وجود دارد.


شرايط بحراني نيازمند انتخاب وزيران کارآمد

رييس هيات مديره مجمع کارآفرينان ايران گفت: عبور از تلاطم‌هاي فعلي اقتصاد ناشي از تحريم‌ها، به وزيراني نياز دارد که از تجربه اجرايي و عملياتي در شرايط سخت و بحراني برخوردار باشند.«محمدرضا دياني در گفت و گو با ايرنا تاکيد کرد: انتظار مي‌رود وزيراني که براي وزارتخانه‌هاي اقتصاد، کار و احتمالا صنعت انتخاب مي‌شوند، «برنامه عملياتي و اجرايي» داشته باشند.وي اظهار داشت: محدوديت‌هاي بودجه‌اي و تحريم‌ها و همچنين تامين نظر نمايندگان مجلس چالش‌هايي است که هر وزير در شرايط سخت کنوني با آنها مواجه بوده و اگر نتواند راهکارهاي عملياتي ارائه کند و از تجربه لازم برخوردار نباشد، شايد آسيب‌هايي به کشور وارد شود که جبران آنها دهه‌ها طول بکشد.

ارز باعث تغييرات قيمت لوازم خانگي

معاون نظارت سازمان حمايت با اشاره به مسئوليت سازمان حمايت در نظارت بر واحدهاي عرضه کننده لوازم خانگي ، گفت: بروز تغييرات در قيمت فروش لوازم خانگي ناشي از شرايط کلان اقتصاد و تغييرات نرخ ارز است البته پرونده متخلفين به تعزيزات ارسال شده است.به گزارش تسنيم، منايي درباره نقش سازمان حمايت در کنترل بازار لوازم خانگي گفت: بر اساس قوانين نظام صنفي، بازرسان اتاق اصناف و اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي موظف به نظارت و رسيدگي به تخلفات واحدهاي صنفي زير مجموعه هستند و چنانچه تخلفي در اين زمينه ايجاد شود، اتحاديه مذکور در درجه اول ، مسئوليت نظارت را بر عهده دارد.عضو هيات مديره سازمان حمايت در ادامه سخنانش تصريح کرد: طبق مصوبات کارگروه تنظيم بازار و ابلاغ سياست‌هاي مرتبط با ساماندهي و مديريت بازار انواع کالا و خدمات، تعيين قيمت انواع محصولات لوازم خانگي با رعايت ضوابط عمومي‌قيمت گذاري سازمان حمايت و درصدهاي سود عمده فروشي، خرده فروشي، پخش و دستورالعمل‌هاي مربوط راساً توسط واحدهاي توليدي، خدماتي و بازرگاني صورت مي‌گيرد و اين سازمان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها موظف‌اند همزمان با رصد و پايش مستمر بازار در صورت افزايش غير متعارف يا دريافت شکايت مراتب را رسيدگي و اعمال قانون کنند.

سن فرسودگي انواع خودرو و موتورسيکلت تعيين شد

هيات وزيران سن فرسودگي انواع خودرو و موتورسيکلت را برحسب نوع موتور احتراقي (بنزيني، دوگانه سوز، برقي و هيبريدي) بين 6 تا 20سال تعيين کرد. به گزارش تارنماي وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس تصميم هيات وزيران سن فرسودگي خودروهاي عمومي‌شامل سواري تاکسي و استيشن ون و سواري کار را بر حسب بنزيني و دوگانه سوز بودن 10 سال و پايه گاز سوز 12 سال اعلام شد. خودروهاي برقي و هيبريدي و نيز تاکسي‌هايي که بنابر پيشنهاد وزارت کشور يا وزارت راه و شهرسازي و تاييد سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان ملي استاندارد کيفيت مناسبي دارند پس از 15 سال فرسوده مي‌شود. همچنين سن فرسودگي وانت پايه گاز سوز 15 سال و بنزيني و دوگانه سوز ديزلي 14 سال تعيين شد.

بر اساس اين مصوبه، سن فرسودگي اتوبوس درون شهري بر حسب سوخت ديزلي 10 سال، پايه گاز سوز 12 سال و ‌برقي (منوط به بازسازي و رعايت قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي) 20 سال است. سن فرسودگي ميني بوس و ميدل باس درون شهري و برون شهري ديزلي نيز 10 سال، ‌پايه گازسوز 12 سال و برقي (منوط به بازسازي و رعايت قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي) 20 سال مقرر شد. با تصميم هيات وزيران، سن فرسودگي اتوبوس برون شهري 15 سال و کشنده، کاميون و کاميونت 22 سال است. براي موتورسيکلت بنزيني کاربراتوري 6 سال، بنزيني انژکتوري هشت سال، برقي 12 سال و سواري دولتي 15 سال به عنوان سن فرسودگي تعيين شد. هيات وزيران اين تصميم را بر پايه پيشنهاد سازمان‌هاي مسوول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان ملي استاندارد و بيمه مرکزي ايران و به استناد قانون هواي پاک اتخاذ کرد. به گزارش ايرنا، 400 هزار دستگاه از سه ميليون و 800 هزار خودرويي که در شهر تهران تردد مي‌کنند فرسوده يا کاربراتوري است و در آلودگي هواي پايتخت حدود 32 درصد سهم دارد.

رييس اتاق بازرگاني ايران انتقاد کرد:

رييس اتاق بازرگاني ايران نسبت به برخي سياست‌هاي اعمال شده در بخش کشاورزي انتقاد کرد و گفت: سهم تسهيلات بانکي در بخش کشاورزي طي سال‌هاي گذشته همواره رو به کاهش بوده و از سوي ديگر سياست‌گذاري‌هايي مانند پيمان‌سپاري ارزي و اعمال ممنوعيت‌هايي براي برخي محصولات کشاورزي، آنها را راهي بيابان‌ها کرده است.

به گزارش ايسنا، غلامحسين شافعي در جلسه صبحانه کاري امروز با وزير جهاد کشاورزي و هيات همراهش اظهار کرد: يکي از مشکلات اصلي در کشور کمبود آب بوده که مستقيما با بخش کشاورزي در ارتباط است و گرچه در اين زمينه کارهاي بسياري صورت گرفته، اما به تلاش بيشتري نياز داريم، چرا که بخش کشاورزي جزو بخش‌هاي مهم و حياتي هر کشوري به شمار رفته و اين اهميت در ايران به دليل دارابودن شرايط خاص اقليمي‌و مساله‌ي امنيت غذايي حائز اهميت بيشتري است. وي اضافه کرد: برخلاف شعارهايي که داده مي‌شود برنامه‌ريزان و تصميم‌گيران توجه چنداني به بخش کشاورزي ندارند و شاهد اين هستيم که در ۱۰ سال گذشته سياست‌گذاران پولي کشور به بخش کشاورزي جفاي زيادي کردند، چرا که همواره سهم اين بخش از تسهيلات بانکي کاهش يافته است.

رييس اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: سهم بخش کشاورزي از تسهيلات بانکي طي سال‌هاي ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ همواره رو به کاهش بوده به گونه‌اي که در سال ۱۳۸۵ اين سهم ۱۴.۸ درصد بود و به ترتيب در سال‌هاي ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ به ۱۰.۴ درصد و ۸.۸ درصد رسيد که نشان‌دهنده اين است که منابع کشور به سمت بخش‌هاي ديگر که باعث جفا شدن به کشاورزي است، هدايت مي‌شود.

شافعي با بيان اين‌که وزير جهاد کشاورزي تلاش بسياري براي تخصيص تسهيلات بانکي بيشتر به بخش کشاورزي در شوراي پول و اعتبار داشته است، افزود: در تصميم‌گيري‌هاي مهم اقتصادي همواره عجله کرديم، چرا که در شرايط خاصي که به وجود آمده در مسائل ارزي بيش از اندازه معمول تعجيل کرده‌ايم و مسئولان تصور مي‌کنند که اگر تصميمات خلق‌الساعه و بدون پشتوانه کارشناسي را دو هفته به تاخير بيندازند براي کشور مشکل به وجود مي‌آيد.

رييس اتاق بازرگاني ايران همچنين در خصوص پيمان‌سپاري ارزي اينگونه انتقادش را مطرح کرد که کسي منکر نيست در شرايط خاص امروز ارز حاصل از صادرات بايد به کشور برگردد، اما روش‌هايي که اعمال مي‌شود صادرات را از دست حرفه‌اي‌ها مي‌گيرد و به غيرحرفه‌اي‌ها واگذار مي‌کند. در طي ۱۲ سال گذشته به دليل مداخله دولت در قيمت پايه‌هاي صادراتي و اعمال جوايز صادراتي، قيمت پايه‌هاي صادراتي افزايش پيدا کرده است.

وي با ابراز اميدواري نسبت به توجه و تاکيد وزارت جهاد کشاورزي براي حل اين مشکلات، اظهار کرد: بخش بسياري از صادرات غيرنفتي به کشاورزي اختصاص دارد و با اين تصميم‌گيري که طي هفته‌هاي گذشته ممنوعيت‌هايي براي صادرات محصولات کشاورزي به وجود آورديم، بسياري از محصولات کشاورزي راهي بيابان‌ها مي‌شود و از سويي ديگر نيز طبق قانون هر تصميمي‌در دولت گرفته مي‌شود بايد توسط رسانه‌ها به اطلاع فعالان بخش‌هاي اقتصادي برسد، اما چنين اتفاقي نمي‌افتد.

به گزارش ايسنا، در جلسه صبحانه کاري امروز اعضاي اتاق بازرگاني ايران با وزير جهاد کشاورزي مسائلي درباره مشکلات به وجود آمده براي تجار و بازرگانان در بخش کشاورزي مطرح شد که مي‌توان به پرداخت نشدن مشوق‌هاي صادراتي محصولات کشاورزي مختلف مانند سيب، پرتقال و غيره که در سال‌هاي گذشته تصويب و ابلاغ شده بود، مشکلات موجود برسر راه مرغداران و شيوع آنفلوآنزا در استان اصفهان واردات برخي محصولات کشاورزي با ارز دولتي که در داخل توليد آنها صورت مي‌گيرد و باعث ضربه‌زدن به توليد کنندگان مي‌شود، مشکلات به وجود آمده براي واردکنندگان کودهاي کشاورزي و درخواست آنها براي افزايش مهلت ثبت سفارش به شش ماه، صدور مجوز وارداتي براي محصولات صادراتي کشاورزي مانند نخود و غيره اشاره کرد.

هيات مديره گروه خودروسازي سايپا «محمدرضا سروش» را به عنوان مديرعامل انتخاب کرد. به گزارش ايرنا، تاکنون «محسن قاسم جهرودي» مديرعامل گروه خودروسازي سايپا بود که در هفته‌هاي گذشته چندين بار خبرهاي نادرستي درباره تغيير وي منتشر شده بود. بر پايه اطلاعاتي که تارنماي اين شرکت منتشر کرده است، سروش دانش آموخته مهندسي مکانيک از دانشکده فني دانشگاه تهران در مقطع ليسانس است. وي تحصيلات تکميلي خود را در رشته مهندسي صنايع (مديريت سيستم‌ها و بهره وري) از دانشگاه صنعتي شريف در مقطع فوق ليسانس و مديريت مالي و استراتژيک (DBA) در مقطع دکترا ادامه داده است. سروش از سال 1390 تا 1394، مديرعامل و عضو هيات مديره گروه بهمن بود. پيش از آن نيز بين سال‌هاي 1376 تا 1386 مديرعاملي گروه بهمن بر عهده وي گذاشته شده بود. وي بين سال‌هاي 1374 تا 1376 معاون توسعه ساخت داخل اين گروه خودرويي بود. سروش عضو هيات مديره انجمن خودروسازان ايران، عضو انتخابي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و تهران، نايب رييس کانون کارفرمايان ايران و عضو هيات مديره شرکت‌هاي متعدد بورسي بوده است. مديرعامل جديد گروه خودروسازي سايپا در سال 1394 به عنوان مدير برتر جهادي انتخاب شد و در پرونده کاري خود 2 دوره مديرعاملي هلدينگ بهمن، نايب رييس بورس کالا و عضويت در هيات مديره شرکت‌هاي بزرگي در سطح ملي را دارد.

به گفته رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و عراق پيشنهاد بخش خصوصي فعال در اين بخش انجام مبادلات تجاري به صورت دينار و ريال است ضمن اينکه لزوم بازگشت ارز صادرات به کشور ضروري است. به گزارش ايسنا، يحيي آل اسحاق - رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و عراق - درباره الزامي‌شدن بازگشت ارز حاصل از صادرات به افغانستان و عراق که پيش از اين از پيمان‌سپاري ارزي مستثني شده بودند، اظهار کرد: هيچ ترديدي بر اينکه ارز حاصل از صادرات بايد به کشور بازگردد نيست ولي در مورد عراق بايد اقتضائات اين کشور را نيز در نظر گرفت. وي افزود: صادرات ايران به عراق طي پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است اما طي روزهاي اخير به دليل برخي تصميمات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها دچار مشکل شده است. اين عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران تصريح کرد: واقعيت درباره بازار عراق اين است که بيشتر خريدها با ريال ايران و از درب کارخانه يا بازار داخلي انجام مي‌شود و مفهومي‌که دلار در ازاي کالا يا خدمات دريافت شود، مطرح نيست. آل اسحاق با بيان اينکه عراق دومين بازار صادراتي ايران بعد از چين است، گفت: اگر مي‌خواهيم بازار عراق را به عنوان بازار هدف صادراتي براي خودمان حفظ کنيم، بايد اقتضائات آن را نيز بپذيريم. رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و عراق اظهار کرد: قيمت‌گذاري گمرک براي کالاهاي صادراتي بر مبناي دلار ۴۲۰۰ توماني است لذا حداقل درخواست ما اين است که اين نرخ با قيمت سامانه نيما برابر باشد.

انتشار مفاهيم بيمه‌اي در کتب درسي

يک اتفاق تحسين برانگيز

انتقال مفاهيم بيمه‌اي به قشر دانش آموز در همگاني شدن صنعت بيمه و افزايش ضريب نفوذ آن در جامعه نقش اساسي را ايفا مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در نامه‌اي به دکتر سيد محمد بطحايي وزير آموزش و پرورش با ابراز خرسندي از انتشار مطالب و مفاهيم بيمه‌اي در کتب درسي، تصريح کرد: فرايند برنامه ريزي درسي، تدوين و توليد اجزا و عناصر بسته‌هاي آموزشي به ويژه کتب درسي براي پايه‌هاي دوازده گانه و رشته‌هاي متنوع فني و حرفه‌اي و توزيع آن در سراسر کشور يک گام بلند در مسير تعامل نظام آموزشي و صنعت بيمه به شمار مي‌رود که قطعا به زودي شاهد تبعات مثبت آن در سطح جامعه خواهيم بود. رييس شوراي عالي بيمه عملکرد وزارت آموزش و پرورش را در حوزه انتشار مفاهيم بيمه اي، فرهنگسازانه، تحسين آميز و شايسته احترام دانست. رييس کل بيمه مرکزي در پايان با قدرداني از مديران و کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از وزير آموزش و پرورش درخواست کرد به شکل شايسته اي، زمينه تشويق مولفان، پديدآورندگان و مسئولان اين مجموعه را فراهم آورد.

زائران اربعين حسيني تحت پوشش بيمه ايران

بيمه ايران با صدور بخشنامه‌اي به‌تمامي‌شعب و مراکز خود اعلام کرد، زائران اربعين حسيني (ع) که نسبت به ثبت‌نام و اخذ ويزاي کشور عراق از طريق سامانه سماح سازمان حج و زيارت اقدام نمايند، با پرداخت فقط ۱۵ هزار تومان حق بيمه، تحت پوشش بيمه‌هاي عمر، حوادث و درمان اين شرکت قرار مي‌گيرند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، مدت پوشش بيمه‌اي هر يک از بيمه‌شدگان حداکثر مدت ۳۰ روز است که اين زمان در مسيرهاي زميني از فاصله ۲۰ کيلومتري پايانه‌هاي مرزي رسمي‌جمهوري اسلامي‌ايران و در مرزهاي هوايي از زمان ورود به خاک کشور عراق آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهاي نجف اشرف، کربلاي معلي، کاظمين، سامرا و مسيرهاي منتهي به آن‌ها ادامه داشته و در مرزهاي زميني پس از خروج از خاک عراق و ورود به ايران تا فاصله ۲۰ کيلومتري پس از پايانه مرزي و در مرزهاي هوايي پس از خروج بيمه‌شده از خاک عراق و ورود به ايران خاتمه مي‌يابد، مشروط بر اينکه مدت مذکور از ۳۰ روز بيشتر نباشد.

تمديد سطح يک توانگري مالي بيمه نوين

از سوي بيمه مرکزي ج.ا.ا سطح يک توانگري مالي شرکت بيمه نوين براي سال ١٣٩٧ با نسبت ١٧٢ درصد اعلام و تأييد شد. آرام رشيدي؛ معاون پشتيباني و امور اقتصادي بيمه نوين با اعلام اين خبر تصريح کرد: در راستاي اجرا و پياده سازي ماده ٦ آيين نامه ٦٩ شوراي عالي بيمه، طبق بررسي‌هاي انجام شده از سوي بيمه مرکزي ج.ا.ا و براساس صورت‌هاي مالي شرکت در سال ٩٦، نسبت توانگري شرکت براي سال ٩٧ معادل ١٧٢ درصد و سطح يک اعلام و تأييد شده است. وي در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته نيز توانگري شرکت با ١٢٢ درصد در سطح يک معرفي شده بود که اين حفظ رتبه و البته ارتقاي توان سرمايه‌اي شرکت حاکي از وضعيت پايدار و قابل قبول بيمه نوين در پذيرش ريسک‌هاي متنوع و برخورداري از اعتبار در پرداخت خسارات و ايفاي تعهدات به بيمه گذاران است.

دکتر بیگدلی بیان کرد

با مشارکت بانک ملت و شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران و توليد‌هالوفايبر صافي دياليز، سالانه از ۲۰ ميليون يورو خروج ارز از کشور جلوگيري خواهد شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، مديرعامل بانک ملت، مديرعامل جمعيت هلال احمر، استاندار البرز و مديرعامل شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران در نشستي مشترک، از توليد‌هالوفايبر صافي دياليز براي نخستين بار در کشور خبر دادند.

دکتر محمد بيگدلي، مديرعامل بانک ملت در اين نشست با بيان اين نکته که بانک‌هاي کشور هميشه در خدمت دولت، توليد و اشتغال بوده اند، اظهار داشت: بيش از ۸۰ درصد تامين مالي کشور از سوي نظام بانکي صورت مي‌گيرد و بانک ملت نيز با اعطاي بيشترين ميزان تسهيلات، رتبه نخست را در اين زمينه به خود اختصاص داده است. وي با تاکيد بر اين نکته که بانک ملت در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود در تمامي‌حوزه‌ها به ويژه حوزه سلامت مشارکت فعالي داشته است، گفت: ما در اين بانک، خدمت به جامعه، مردم و اقتصاد کشور و همچنين کمک به ايجاد اشتغال را وظيفه خود مي‌دانيم.

مديرعامل بانک ملت به مشارکت فعال اين بانک در حوزه درمان، پزشکي و سلامت اشاره کرد و ادامه داد: اعطاي تسهيلات خريد ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۵۰۰ ميليارد ريال، تکميل بيمارستان فارابي با يک هزار ميليارد ريال تسهيلات، تکميل بيمارستان مهدي کلينيک با دو هزار ميليارد ريال و اعطاي ۱۶ هزار ميليارد ريال تسهيلات به سازمان تامين اجتماعي، بخشي از اقدامات حمايتي بانک ملت در بخش درمان کشور بوده است.

وي آمادگي بانک ملت را براي حمايت از طرح‌هايي که به جلوگيري از خروج ارز از کشور کمک مي‌کند، اعلام کرد و افزود: با طرح توليد‌هالوفايبر صافي دياليز، اشتغال خوبي ايجاد مي‌شود ضمن اين که کاهش هزينه و زمان درمان بيماران دياليزي نيز از ديگر اثرات مثبت اين طرح بزرگ است.

دکتر بيگدلي، جمعيت هلال احمر را از مشتريان خوب بانک ملت خواند و اعلام کرد که بانک ملت به عنوان بزرگ‌ترين بانک خصوصي کشور، براي راه اندازي اين پروژه يک هزار ميليارد ريال تسهيلات تخصيص داده است که با انجام اقدامات لازم، اعطاي آن شروع خواهد شد. وي تاکيد کرد که بانک ملت در طرح‌هاي ديگر در حوزه سلامت و درمان و در راستاي ايجاد اشتغال و جلوگيري از خروج ارز از کشور، آماده مشارکت و حمايت مالي است.

دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: طرح تسهيلاتي «مهر زرين» در راستاي سياستهاي اعتباري بانک و به منظور توانمند سازي اقشار آسيب پذير جامعه در رفع احتياجات ضروري از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در شعب سراسر كشور اجرا شده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر مرتضي اکبري درباره کليات طرح مذكور اظهارداشت: در اين طرح متقاضيان اشخاص حقيقي هستند كه با افتتاح سپرده قرض الحسنه ويژه بانكداري اجتماعي- مهر زرين مي‌توانند با ايجاد حداقل ميانگين به مبلغ ۱ ميليارد ريال طي ۳ ماه از تسهيلات بانك به ميزان ۴۰۰ ميليون ريال با دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.

وي افزود: همچنين، متقاضيان مي‌توانند با ايجاد حداقل ميانگين به مبلغ ۱.۵ميليارد ريال در مدت ۳ ماه، از تسهيلات بانک به ميزان ۴۰۰ ميليون ريال با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه استفاده کنند.

دکتر اکبري تصريح کرد: مبلغ تسهيلات پرداختي به هر فرد در اين طرح ۴۰۰ ميليون ريال است که ۲۰۰ ميليون ريال از محل منابع بانك و ۲۰۰ ميليون ريال از محل سپرده قرض الحسنه ويژه بانكداري اجتماعي شعب خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: نرخ کارمزد تسهيلات پرداختي ۴ درصد مي‌باشد و مهلت اعتبار اين طرح تا پايان آبان ماه سال جاري خواهد بود. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در رابطه با ساير شرايط دريافت اين تسهيلات بيان داشت: متقاضيان دريافت تسهيلات طرح ياد شده، در زمان دريافت وام نبايد داراي پرونده تسهيلاتي فعال از محل منابع بانک باشند. وي افزود: مدت بازپرداخت طرح ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه بوده و افزايش مدت بازپرداخت تسهيلات در قالب ادغام با ساير طرح‌هاي بانک مجاز نيست.

امر به معروف و نهي از جمله تکاليف ضروري، لازم و واجب الرعايه است. روح اله خدارحمي‌رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي،با بيان اين جمله بر اهميت اين نهاد در بانک تأکيد کرد وافزود: به دليل اجراي ارزش‌هاي ديني و به تأسي از حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و همچنين بر اساس تکاليف سازماني و اداري،نيازمند به چنين ساختار و ساز وکاري هستيم و ضمن توجه به آن بايد در اين مسير حرکت کنيم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي،روح اله خدارحمي‌روز دوشنبه 23 مهرماه درآيين معرفي اعضاي شوراي امر به معروف و نهي از منکر اين بانک، با اعلام مطلب فوق افزود: در بانک کشاورزي به اين فريضه ديني توجه مي‌شود و کارکنان اين بانک نيز در اين مسير تلاش مي‌کنند.

وي با بيان اينکه هر اقدامي‌که در مسير گسترش معروف‌ها و به موازات آن کاهش منکر‌ها و مشکلات باشد مورد توجه قرار خواهد گرفت،تصريح کرد: چنين اقداماتي نه تنها وظيفه ديني و انساني ماست بلکه منافع سازماني ما هم ايجاب مي‌کند در همين مسير حرکت کنيم.

خدارحمي‌با اشاره به اينکه امر به معروف ونهي از منکر براي تحقق اهداف ما لازم است و بانک نيازمند چنين فضا و توجهي است که در محيط کار و شعبه مراقب باشيم گفت: اين موضوع براي تحقق اهداف ما لازم است و هراندازه محيط ارائه خدمت پيراسته تر و اشکال و ايراد کمتري داشته باشد، جذابيت آن براي مردم بيشتر خواهد شد.

اين گزارش مي‌افزايد، در اين جلسه حکم انتصاب مهندس داور ماهي کار به عنوان رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منکر بانک کشاورزي و احکام ديگر اعضاي اين شورا اعلام شد.

اکتبر( بيست و سوم مهرماه) ، روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎي ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. اﯾﻦ روز در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎي ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، در اسفند ماه سال 1396، بانک مسکن با راه اندازي سامانه آوا، گامي‌بزرگ براي ارايه خدمات بانکي به اين افراد کم توان برداشته است. مسعود ايزدي مدير امور ارتباطات و حوزه مديريت بانک مسکن، در گفت و گو با هيبنا، در اين باره گفت: در اين سامانه که بر روي برخي از دستگاه‌هاي خود پرداز قرار دارد، تمامي‌متن‌ها شامل مواردي نظير نام و نام خانوادگي، مبالغ، شناسه قبض و پرداخت، صورتحساب، شرح خطاها و نتايج ارسالي قابل قرائت توسط دستگاه خودپرداز خواهد بود و به صورت پارامتريک قابل تعريف است. اين سيستم در حال حاضر در چهار دستگاه از دستگاه‌هاي خودپرداز پياده شده است.

حسين مهري مدير عامل و رييس هيات مديره بانك صنعت و معدن كه براي بازديد از طرح‌هاي صنعتي بزرگ استان خوزستان به اين استان سفر كرده است، به اتفاق هيات همراه از آخرين وضعيت پيشرفت پروژه شرکت پتروشيمي‌مسجد سليمان بازديد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن ، طرح پتروشيمي‌مسجد سليمان با هدف ايجاد ارزش افزوده و اشتغال در كشور از محل تسهيلات فاينانس چين به مبلغ 433 ميليون يورو با عامليت اين بانک در حال اجرا است كه در سال 1398 با شروع بهره برداري ،660 هزار تن آمونياک و يک ميليون تن اوره در سال ، توليد خواهد كرد.

گفتني است با اجراي اين طرح براي 750 نفر در اين استان اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد كه گامي‌مثبت و درخور توجه در جهت رشد و پيشرفت اقتصادي اين استان كمتر توسعه يافته كشور خواهد بود.

دکتر داود کريمي‌مديرامور شعب پست بانک ايران در مراسم معارفه و تکريم رؤساي شعبه مستقل مطهري و شعبه ميرزاي شيرازي تهران گفت: آموزش توانمندسازي نيروي انساني از اولويت برنامه‌هاي اين بانک است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست بانک ايران، کريمي‌افزود: شناسائي و استفاده بهينه از استعدادها و توانمندي‌هاي کارکنان بطورجدي در اين بانک پيگيري مي‌شود و اجراي اين مهم تحقق برنامه‌ها و مأموريت‌هاي بانک را تضمين مي‌کند. مدير امور شعب و بازاريابي پست بانک ايران تصريح کرد: بايد همواره دنبال ايجاد ارزش افزوده براي بانک باشيم و براي انجام اين مهم رعايت کارمزدها، مديريت هزينه‌ها و رعايت بهداشت اعتباري ضروري است. بايد شرايطي را فراهم کنيم تا با معرفي صحيح خدمات بانک، مشتريان شعب از تمام خدمات موجود استفاده کنند. عليرضا پورحسين، رئيس اداره کل امور شعب و مناطق آزاد نيز گفت: احساس مسئوليت و تعهد سازماني به‌عنوان يک فرهنگ بايد در واحدهاي ستادي و اجرائي بانک تقويت شود.