حجت‌اله صيدي از اجراي طرح‌هاي متعدد خبر داد:
مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي اين بانک، همواره حمايت از توليد داخلي بوده است و در همين راستا نيز در سال‌هاي اخير طرح‌هاي متعددي را اجرايي کرده‌ايم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، طي مراسمي، قرارداد همکاري بين بانک صادرات ايران و شرکت اسنوا براي تضمين وجوه واريزي طرح پيش فروش لوازم خانگي ايراني امضا شد.

در اين مراسم، حجت‌اله صيدي، مديرعامل اين بانک و محمدرضا دياني، مديرعامل گروه توسعه سرمايه‌گذاري انتخاب قراردادي را به امضا رساندند که به موجب آن، در طرح پيش‌فروش لوازم خانگي اسنوا، بانک صادرات ايران وجوه واريزي خريداران را تضمين مي‌کند.

زمان تحويل کالاهاي خانگي پيش‌فروش‌شده متناسب با انتخاب خريدار در زمان پيش‌فروش، از مهرماه ٩٧ لغايت فروردين ٩٨ در نظر گرفته شده است که بسته به زمان تحويل تا ١٢ درصد تخفيف خواهد داشت.

مديرعامل بانک صادرات ايران در حاشيه اين مراسم گفت: يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي اين بانک، همواره حمايت از توليد داخلي بوده است و در همين راستا نيز در سال‌هاي اخير طرح‌هاي متعددي را با همکاري شرکت اسنوا اجرايي کرده‌ايم.

حجت‌اله صيدي اظهار داشت: در اين قرارداد بر قطعي بودن قيمت محصولات پيش‌فروش‌شده و رعايت تماميه ضوابط و قوانين حاکم بر فروش و پيش‌فروش محصولات و رعايت حقوق مصرف‌کننده تأکيد شده است.

وي افزود: اين‌گونه طرح‌ها علاوه بر اينکه نقش اساسي در حمايت از توليد ايفا مي‌کنند، موجب افزايش ثبات در اقتصاد و آرامش در بازار مي‌شود که ضرورت آن اکنون بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود.

محمدرضا دياني، مديرعامل گروه توسعه سرمايه‌گذاري انتخاب نيز در همين رابطه گفت: اين طرح پيش‌فروش، به حذف دلالان از بازار و تقويت روند فروش کالاهاي ايراني در شرايط موجود کمک خواهد کرد.

وي افزود: بانک صادرات ايران همواره در عرصه حمايت از توليد ملي پيشگام بوده و حضور اين بانک در کنار شرکت اسنوا، در تضمين فروش و اطمينان‌خاطر مشتريان بسيار مؤثر است.

عملکرد شرکت‌هاي خصوصي بيمه‌اي

قابل تحسين است

دکتر غلامرضا سليماني رييس کل بيمه مرکزي اعتقاد دارد سهم صنعت بيمه از اقتصاد کلان کشور شايسته نام و آوازه و قدمت اين صنعت مادر نيست و بايد به روش‌هاي گوناگوني بازار صنعت کشور را گسترش داد.

بي ترديد سهم بيشتر از توليد ناخالص ملي و موفقيت در جذب نقدينگي بازيگران صنعت بيمه را به نقش آفرينان مهمتري در حوزه اقتصادي کشور مبدل خواهد کرد و بيمه مرکزي در سياستگذاري‌هاي جديد خود تلاش مي‌کند تا با اتخاذ تدابير ويژه‌اي در خصوص جذب سرمايه گذار، شيوه‌هاي سرمايه گذاري و تقويت بخش خصوصي به تمامي‌اهداف برنامه ششم توسعه دست پيدا کند.

آنچه در پي مي‌آيد تشريح بخشي از آمار عملکرد صنعت بيمه در شش ماهه نخست سال جاري است که نسبت به دوره‌هاي گذشته ويژگي‌هاي مثبت و قابل توجهي را نشان مي‌دهد.

- عملکرد صنعت بيمه در شش ماهه نخست سال در قياس با مدت زمان مشابه چه ويژگي‌هاي دارد و تا چه اندازه از عملکرد صنعت بيمه رضايت داريد؟ حجم حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه با ۲۵,۴ درصد افزايش نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته به حدود ۱۸۳.۳ هزارميليارد ريال رسيده که نکته قابل توجه و مثبت آن اين است که تنها ۳۲ درصد حق بيمه‌هاي توليدي توسط بيمه ايران در نقش تنها شركت بيمه دولتي توليد شده و بقيه آن سهم شرکت‌هاي بيمه خصوصي است.ما تلاش مي‌کنيم که سهم شرکت‌هاي خصوصي رشد بيشتري پيدا کند چون به خصوصي سازي و جذب سهامداران بخش خصوصي اعتقاد داريم.

- اگر شرکت‌هاي خصوصي اين قابليت و ظرفيت را داشته باشند که سهم بيشتري از بازار بيمه را در اختيار بگيرند آيا نهاد ناظر از آنان حمايت خواهد کرد؟ من بارها به اين نکته اشاره کرده‌ام که شرکت‌هاي بيمه خصوصي بايد با قدرت بيشتري در بازار حضور پيدا کنند و ريسک‌ها را در اختيار بگيرند و پوشش لازم را انجام بدهند. به هر حال با توجه به توانگري مالي شرکت‌ها اين سهم بازار تقسيم مي‌شود. در شش ماه نخست سال تنها سهم ۸ شركت‌ بيمه به ترتيب: ايران ۳۲,۳ درصد ، آسيا ۱۱.۳ درصد، دانا ۷.۵ درصد، البرز ۶ درصد، پارسيان ۵.۴ درصد، پاسارگاد ۵.۲ درصد، کوثر ۴,۶ درصد و معلم ۴.۴ درصدو ۲۳,۳ درصد مابقي حق بيمه، توسط ۱۹ شرکت بيمه ديگر توليد شده وتعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره در اين مدت نيز با ۸.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۳۰.۱ ميليون فقره بود.

- ترکيب سبد بيمه‌اي با استانداردهاي جهاني تا چه اندازه همخواني دارد و آيا از سهم بيمه زندگي رضايت داريد؟ از اين ميزان ۳۶,۳ درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي به رشته بيمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص دارد و۲۰,۹ درصد از حق بيمه‌هاي توليدي مرتبط با بيمه درمان است وسهم بيمه زندگي نيز به ۱۴.۸ درصد از پورتفوي حق بيمه توليدي بازار رسيد. قطعا اين ميزان براي ما چندان قابل قبول نيست و بايد تحولي اساسي در اين حوزه صورت بگيرد. من فرهنگسازي و آموزش را راهکار اصلي افزايش ضريب نفوذ بيمه‌هاي زندگي در جامعه مي‌دانم.

- وضعيت آينده صنعت بيمه را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟ تحرک بيشتر در صنعت بيمه يک ضرورت آشکار است و تمامي‌صاحبنظران، فعالان و مديران و شبکه فروش بايد با تلاش بيشتر و تکيه بر ابتکار و نوآوري به تقويت بازار صنعت بيمه کمک کنند.با برنامه‌هايي که به طور جدي دنبال مي‌کنيم اميدوارم در دوره زماني بعدي جهش قابل توجهي در عملکرد صنعت بيمه صورت بگيرد و چتر آرامش و امنيت بيمه‌اي در کشور گسترده تر شود.

خط مشي مديريت انرژي بانک ملّي ايران ابلاغ شد پس از مميزي ساختمان‌هاي منتخب، مديرعامل بانک ملّي ايران، خط مشي مديريت انرژي اين بانک را ابلاغ کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملّي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در اين ابلاغيه بر لزوم مصرف بهينه انرژي در همه واحدهاي بانک تاکيد کرده است. بخشي از متن اين ابلاغ، به اين شرح است: «بانک ملّي ايران، به عنوان يکي از بزرگترين ارائه دهندگان خدمات مالي و بانکي در جهان با دارا بودن شبکه اي وسيع و گسترده از ساختمان ها و کارکنان در سطح کشور، با آگاهي از محدوديت منابع انرژي فسيلي و نقش کليدي خود در صيانت از اين منابع انرژي، همسو با سياست هاي کلان کشور در راستاي توسعه پايدار، افزايش بهره وري، مصرف بهينه انرژي، کاهش آلودگي هاي زيست محيطي و اجراي موثر قوانين کشور از جمله قانون اساسي در حوزه محيط زيست، ضمن تأمين منافع ذينفعان خود و صيانت از سرمايه هاي ملي که ضامن موفقيت، رشد، توسعه و سودآوري است، خود را متعهد به رعايت سياست هايي دانسته و آن ها را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار داده است و شرح کامل آن در سايت بانک موجود است.
مدير امور سازمان و برنامه ريزي بانک شهر حمايت از ايده‌هاي برتر و تعامل با دانشگاه‌هاي سراسر کشور را از اهداف مهم اين بانک در سال جاري عنوان کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر،سيد مرتضي صالحي با بيان اين مطلب و با اشاره به فعاليت کميته تحقيقات بانکي دانشگاهي در اين بانک، افزود: طي سال‌هاي اخير با دانشگاه‌هاي معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتي شريف، صنعتي اميرکبير،تربيت مدرس، دانشگاه خوارزمي‌و ساير دانشگاه‌ها، تعاملات گسترده‌اي در راستاي توجه به توانمندي‌هاي جامعه دانشگاهي صورت گرفته است. وي اظهار کرد: نياز سنجي در اين بانک به صورت پيوسته در دستور کار است و به دنبال آن هستيم که چه مشکلي با دستورالعمل و ضابطه حل نمي‌شود، در چنين موقعيتي آن را به پروژه تبديل کرده و در اختيار دانشگاه‌ها قرار مي‌دهيم و به اين منظور، شورايي تشکيل شده که پروژه‌ها در آن مطرح و با تصويب آن ،‌ دانشگاه‌ها مشغول به کار ‌شوند. سال گذشته مطرح شد که با همکاري دانشگاه صنعتي شريف همزمان با تغييرات فناورانه در صنعت بانکداري، دهمين رويداد استارتاپ تريگر با موضوع "کاربرد فناوري‌هاي نوين در محصولات و خدمات مالي و بانکي” برگزار شود.
معاون فناوري اطلاعات بانک ايران‌زمين گفت: خدمات فروش يونيت‌هاي صندوق (واحد صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس) بزودي در شعبه تمام ديجيتال بانکي ايران‌زمين امکانپذير مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، بانک ايران‌ زمين در ۸ مهرماه اولين شعبه تمام ديجيتال خود را در مگامال تهران افتتاح کرد. فرهاد اينالوئي، معاون فناوري اطلاعات بانک ايران‌ زمين از جزئيات خدمات ارائه‌ شده در اين شعبه خبر داد. فرهاد اينالوئي اظهار داشت: بيشتر خدمات خُرد بانکداري در شعبه تمام ديجيتال بانک ايران‌ زمين مثل افتتاح حساب، دريافت وجه، واريز وجه به‌حساب، صدور کارت، اخذ ضمانت بانکي، اخذ تمکن مالي ارائه مي‌شود. وي افزود: در فاز دوم اين طرح قرار است خدمات غير بانکي نيز در شعب تمام ديجيتال بانک ايران‌ زمين ارائه شود. وي افزود: امکان ارائه خدمات بيمه، بورس و فروش صندوق سرمايه‌گذاري در بورس بزودي به خدمات اين شعبه ديجيتال افزوده مي‌شود اما مهم‌ترين نکته اين است که پلتفرم اين شعبه باز است و امکان ارائه تمام خدمات در اين شعبه امکان‌پذير است. در اين شعبه سعي شده فرآيندها در ابتدا ساده‌سازي و سپس ديجيتالي شود تا تمام خدمات تمام ديجيتال در زمان کمتر و سرعت بيشتري به مشتريان ارائه شود.
بانک توسعه اسلامي‌به آثار و اقدامات برجسته علمي، تحقيقاتي و عملياتي در حوزه «تأمين مالي و بانکداري اسلامي» جايزه نقدي و به اشخاص حقيقي، دانشگاهها، موسسات پولي و مالي اسلامي‌و نهادها نشان افتخار و گواهينامه اعطا مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، اين اقدام به منظور تشويق موسسات و نهادهاي کشورهاي عضو انجام خواهد پذيرفت. دستاوردهاي ارائه شده بايد داراي تحقيقات مستند، مستدل و عملياتي در زمينه‌هاي اقتصاد اسلامي‌بوده و قبلاً در مجلات تخصصي و نهادهاي معتبر دانشگاهي به چاپ رسيده باشد. نتايج تحقيقات نيز بايد اثرات کارآمد بر توسعه اقتصاد اسلامي‌داشته و قبلاً از ساير نهادهاي بين المللي جايزه کسب نکرده باشند. براي دريافت فرم‌هاي تقاضانامه، بروشور و اطلاعات به وب سايت به نشاني www.irti.org مراجعه و از بخش Awards فرم‌هاي لازم را دريافت نمايند و پس از تکميل شخصاً حداکثر تا (9 آذر ماه سال جاري) نسبت به ثبت نام و بارگذاري مستندات و مدارک لازم در سايت مربوطه اقدام کنند.
از روساي ادارات شعب بانک توسعه تعاون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي طي همايشي تجليل به عمل آمد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، در همايش تجليل از تلاشگران عرصه خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از مديران ادارات شعب استان‌هاي البرز، يزد، همدان ومديراموراعتباري و سرمايه‌گذاري با حضور محسن بندپي سرپرست وزارتخانه، مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون با اهداي لوح تقدير شد. گفتني است در اين همايش از حميدرضا البرزي مدير امور اعتباري و سرمايه‌گذاري، يونس کلانتري مديريت اداره شعب استان البرز، غلامرضا حساني زاده مديريت شعب استان يزد و کيومرث زنديه مديريت اداره شعب استان همدان به لحاظ ارائه خدمات به بخش تعاون تجليل به عمل آمد. شايان‌ذکر است اين همايش در سالن 17 شهريور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و با حضور تلاشگران عرصه خدمت اين وزارتخانه و سازمان‌ها و بانک‌هاي وابسته برگزار شد.
اصلاح ساختار بانکي در بيست و ششمين شماره ماهنامه شميم کوثر بررسي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ ماهنامه خبري، آموزشي" شميم کوثر" با محوريت اصلاح ساختار بانکي منتشر شد. عنوان گزارش ويژه شماره بيست و شش ماهنامه شميم کوثر"استقلال بانک مرکزي، بايد‌ها و نبايد‌ها" است که علاوه بر بررسي ضرورت استقلال بانک مرکزي، اصلاح ساختار بانکي و قانون بانکداري را زير ذره بين برده است. اين شماره شميم کوثر دربرگيرنده‌ي مطالب گوناگوني از خصوصي سازي نظام بانکي، صنعت بانکداري در آلمان، بانک‌هاي دولتي و خصوصي انگلستان، بانکداري شرکتي و مطالب خواندني ديگر تا بررسي بزرگترين رويداد جهان اسلام است. مطالبي مانند "تاثير يادگيري بر عملکرد فردي، سازماني و مالي" و "مديريت ريسک اعتباري" نيز به‌صورت مقاله در اين شماره گنجانده شده‌اند. همچنين در بخش مصاحبه، گفت و گوهايي خواندني با مهندس عبدي سرپرست معاونت پشتيباني و مهندسي، حسن بازدار مدير شعب استان هرمزگان و محمد جواد رستگار رئيس شعبه کيش انجام شده است.

تجارت-استان خوزستان:مسئول مديريت توسعه گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند در راستاي بررسي ظرفيت‌هاي قابل استفاده از باغ موزه دفاع مقدس آبادان، از اين مکان فرهنگي بازديد کرد.سيد محمد سيدي با حضور در اين مکان فرهنگي گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان يک مجموعه گردشگري بسيار کامل است که در آن شاهد گردشگري جنگ و مقاومت مردمي‌هستيم.

سيدي ادامه داد: در اين مکان فرهنگي خانه‌هايي موجود است که مربوط به مردم بوده که در دوران جنگ آسيب بسيار زيادي ديده‌اند و ما امروز با ديدن اين خانه‌هاي ويران، مقاومت مردم درآن دوران را مي‌توانيم به خوبي شاهد باشيم.

مسئول مديريت توسعه گردشگري از آثار تاريخي با ارزش ديگري نظير گورستان انگليسي‌ها که دراين مکان وجود دارد نام برد و گفت: اين آرامستان که به گورستان انگليسي‌ها معروف است چيزي حدود ۵۳۶ قبر درون خود دارد.

تجارت-استان ايلام:فرمانده پايگاه بسيبج توانير در ديدار از شرکت توزيع نيروي برق ايلام گفت: ساليان دفاع مقدس بسيج، رکن رکين دفاع از ميهن بود و در حال حاضر نيز نقش بي بديل اين نيروي مردمي‌در صيانت از اموال عمومي‌به ويژه مديريت مصرف بسيار حياتي است.علي رضا احمدي يزدي در همين باره افزود: پايگاه‌هاي مقاومت در شرکت‌هاي توزيع به عنوان پيشاني ارتباطي صنعت برق با مردم نقش مهمي‌در نهادينه کردن فرهنگ بهينه مصرف کردن انرژي را دارند.وي يکي ديگر از چالش‌هاي پيش روي صنعت برق را عدم وصول مطالبات به موقع اين صنعت برشمردو عنوان کرد: بسيج مي‌بايست در اين حوزه نيز يار و ياور مديران باشد.احمدي يزدي تصريح کرد: در تمامي‌برهه‌هاي حساس در چهل ساله عمر انقلاب اسلامي‌بسيج راه گشاي مشکلات بوده است و در اين برهه نيز مي‌طلبد تلاش خود را معطوف اصلاح معضلات صنعت برق نمايد.

انتخاب و معرفي يگان حفاظت مجتمع بندري امام خميني(ره) به عنوان يگان نمونه حفاظت بنادر و دريانوردي

تجارت-استان خوزستان:به پاس عملکرد شايسته يگان حفاظت مجتمع بندري امام خميني(ره) از فرمانده آن يگان، به عنوان فرمانده نمونه يگان‌هاي حفاظت بنادر و دريانوردي تقدير گرديد.به دنبال پايش عملکرد يک ساله حسب معيارهاي سازماندهي، برنامه ريزي، تعامل با يگان‌ها و ارگان‌هاي نظامي‌و انتظامي، نظم و انضباط، آموزش ضمن خدمت کارکنان، پيگيري مطلوب امور يگان و رفع نواقص مربوطه، ارتقاء سطح حفاظت، اجراي مفاد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، ارتقاء کيفيت عملکرد واحدهاي عملياتي، اداري و پشتيباني، يگان حفاظت بندر امام خميني (ره) به عنوان يگان برتر انتخاب و معرفي شد.همچنين طي مراسم گردهمايي يگان‌هاي حفاظت در دستگاه‌هاي اجرايي کشور با حضور سرتيپ پاسدار مومني جانشين فرماندهي نيروي انتظامي‌کل کشور، سرتيپ دوم پاسدار محمد شرفي رئيس پليس پيشگيري ناجا، فرماندهان و منتخبي از کارکنان يگان‌هاي حفاظت بنادر کشور ضمن اهداي لوح سپاس از جمشيد پرويزي بابادي فرمانده يگان حفاظت مجتمع بندري امام خميني (ره) به عنوان فرمانده نمونه تقدير به عمل آمد.

شركت آب و فاضلاب استان کرمان «رتبه برتر» جشنواره شهيد رجايي را كسب كرد

تجارت-استان کرمان:در ارزيابي عملکرد سال 96 دستگاههاي اجرايي استان کرمان در جشنواره شهيد رجايي،شرکت آب و فاضلاب اين استان به مديريت محمد طاهري موفق به کسب «رتبه برتر» در دو بعد شاخصهاي عمومي‌و اختصاصي از ميان دستگاههاي اجرايي استان شد.منصور احمدي پور معاون برنامه ريزي شرکت آبفا استان کرمان ضمن اعلام اين خبر گفت: کسب اين رتبه بيانگر تلاش مخلصانه همکاران در حوزه خدمت‌رساني مستمر و بدون وقفه به شهروندان و کسب رضايت اکثريت قريب به اتفاق مشترکين اين شرکت است.وي همچنين از تلاش وجديت همکاران شاغل در معاونت برنامه ريزي درزمينه جمع آوري ، ثبت، انتقال اطلاعات و دفاع از نتايج در طول سال قدرداني نمود. شايان ذکر است به منظور شناسايي و تقدير از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي‌و ملت شريف و بزرگوار ايران اسلامي‌‌و نهادينه کردن ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي در سطوح مختلف از طريق تقدير و تشويق آنها، جشنواره شهيد رجايي برگزار مي‌شود.توسعه و ترويج فرهنگ عدالت گستري، خدمت به مردم در نظام اداري، توسعه و ترويج فرهنگ کار تيمي‌به جاي فرهنگ کار فردي، ارتقاي کارآمدي، بهره وري، پاسخگويي و شفافيت عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي، آگاهي مردم از وضعيت عملکرد دستگاه‌ها و در نتيجه افزايش اعتماد عمومي، نظام مند کردن فعاليت‌ها و اقدام‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي از طريق بازخوردهاي نتايج ارزيابي و بازنگري اهداف، سياست‌ها، وظايف و برنامه‌هاي آنها، تقويت وجدان کاري، انضباط اجتماعي و اقتصادي، روحيه کار جهادي، کارآفريني و درستکاري، تشويق و ترغيب مديران و کارمندان به ارائه خدمات بهتر و سريع تر به ارباب رجوع و شناسايي، انتخاب، معرفي و تقدير از برگزيده‌ها از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.

تجارت-تلاشگران ذوب آهن اصفهان براي اولين بار در کشور موفق شدند درهاي فلکسيبل سلول‌هاي باتري‌هاي کک سازي را طراحي و تکنولوژي ساخت اين درها را بومي‌سازي کنند .مهندس رضوانيان مدير توليدات کک و مواد شيميايي ذوب آهن با بيان اين خبر گفت : با طراحي اين درها گام بلندي در جهت حذف آلاينده‌هاي زيست محيطي برداشته مي‌شود . وي افزود : تا پيش از اين طراحي و ساخت اين درها تنها در چند کشور خارجي انجام مي‌شد اما با تلاش متخصصان ذوب آهني ، اين درها پس از يک سال کار تحقيقاتي ، طراحي و آماده ساخت شد.مدير توليدات کک و شيميايي ذوب آهن تصريح کرد : جهت حذف آلاينده‌هاي زيست محيطي در بخش کک سازي چهار پروژه مد نظر است که بدين شرح مي‌باشد : تنظيم رژيم هيدروليکي و گرمايي باتري ، طراحي ، ساخت و اجراي درهاي سلول‌هاي باتري به شکل فلکسيبل ، تعويض سيستم‌هاي تميز کننده در سلول‌هاي باتري ، تکميل طرح‌هاي نيمه تمام باتري کک سازي که با ترک محل کار توسط پيمانکار به صورت نيمه تمام باقي ماند .مهندس رضوانيان گفت : سالانه در ذوب آهن اصفهان يک ميليون و 200 هزار تن کک توليد مي‌شود که با به روز‌رساني نمودن تجهيزات باتري‌ها ، علاوه بر حذف آلاينده‌هاي زيست محيطي ، کيفيت اين محصول افزايش مي‌يابد .وي افزود : در بخش کک سازي ، بايد بيش از 150 در سلول باتري تعويض شود که ساخت آن در ذوب آهن اصفهان ارزش افزوده بسياري ايجاد مي‌کند و از خروج 7 ميليون و 500 هزار دلار ارز جلوگيري مي‌شود . مهندس مهدي ظرافتي سرپرست دفتر فني مديريت توليدات کک و مواد شيميايي در خصوص بومي‌سازي دانش طراحي و ساخت اين درها گفت : هر کدام از اين درها از حدود هزار قطعه تشکيل شده که شامل قطعات ريخته گري ، اسکلت فلزي ، مکانيکي و ... است .وي افزود : با بومي‌سازي دانش ساخت درهاي مذکور ، کشور ما به جرگه معدود کشورهاي دنيا پيوست که از اين دانش برخوردار هستند . مهندس مهرداد صابر کارشناس طراحي دفتر فني مديريت توليدات کک و مواد شيميايي نيز مزاياي اين طرح را بدين شرح بيان نمود : جلوگيري از شکستن در‌هاي سلول‌هاي باتري ، عدم خسارت به ماشين آلات باتري کک سازي ، جلوگيري از ريزش قطران از اطراف در‌ها ، تسهيل در تعمير و نگهداري در‌هاي موجود و کاهش تنش‌هاي حرارتي .خوشبختانه ساخت اين در‌ها در مديريت کارگاه‌هاي ساخت و توليد در کارگاه ماشين کاري و عمليات حرارتي آغاز شده است . مهندس رسول مقدس سرپرست کارگاه مذکور در خصوص ساخت درهاي باتري‌هاي کک سازي گفت : جهت بهينه سازي شرايط زيست محيطي و جلوگيري از نشت گازهاي باتري‌هاي کک سازي ، طرح جديد درهاي فلکسيبل در اين کارگاه ساخته مي‌شود که بدين منظور ابتدا عمليات‌هاي ريخته گري و ماشين کاري صورت گرفته و سپس مونتاژ قطعات انجام مي‌شود.

تجارت-استان اصفهان:مدير مركز خلاقيت و فناوري‌هاي نوين شهرداري اصفهان گفت: ايده‌ کاپ با محوريت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح سوال شهردار اصفهان از دانش آموزان در روز اول مهر ماه امسال، برنامه ريزي شده است. محمدحسين قورچاني با اشاره به اخذ ايده‌ها و طرح‌‌هاي جديد از شهروندان، اظهار كرد: جمع آوري ايده‌ها از مردم، دانش آموزان و دانشجويان و ... به چند صورت انجام مي‌گيرد، يکي از اين روش‌ها سامانه نظام پيشنهادات مركز خلاقيت است که مردم مي‌توانند ايده‌هاي خود را از طريق اين سامانه ثبت کنند و نوع ديگر آن از طريق شرکت در برنامه‌هاي مسابقه‌اي و جشنواره‌اي با عنوان "ايده‌کاپ" است که تا به حال شاهد برگزاري چند دوره آن با موضوعات مختلف بوده ايم.

وي از برگزاري ايده كاپ شهر دانش آموز خبر داد و افزود: برنامه ايده‌کاپ هم اکنون با محوريت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح دو سوال شهردار اصفهان در مراسم بازگشايي مدارس تحت عنوان "شهروند خلاق کيست و وظيفه او در اداره شهر چيست" در حال برگزاري است؛ اين برنامه به دنبال درگير کردن دانش‌آموزان از سنين نوجواني با مسائل و معضلات شهر خود است.

مدير مركز خلاقيت و فناوري‌هاي نوين شهرداري اصفهان با بيان اينكه اين طرح در قالب سه موضوع شامل شهر کودک ‌محور، مسائل ترافيکي شهر و کاهش آلاينده‌ها و آلودگي‌هاي شهري از جمله پسماند و سوخت‌هاي فسيلي برگزار شده است، گفت: در اين راستا دانش آموزان مي‌توانند پس از بازديد از فضاهاي شهري طرح‌هاي خود را مطرح کنند؛ در برگزاري اين طرح به دنبال آن هستيم که دانش‌آموزان را با چندين موضوع آشنا و به طور عملي فرهنگ سازي کنيم.وي گفت: در مسابقه ايده ‌کاپ دانش‌آموزان ايده‌هاي خود را به صورت مکتوب ارايه مي‌دهند و بعد از داوري ايده‌ها، افراد برگزيده بايد در مدت پنج دقيقه ايده خود را ارائه کنند سپس به طور مجدد در قالب راي‌‌گيري طرح برگزيده انتخاب مي‌شود.

تجارت-جزيره قشم:قائم مقام معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم از مشارکت اين سازمان و خيران جزيره در ساخت، بازسازي و تجهيز چهار واحد آموزشي در دو روستاي هُلر و رمکان خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام سيد مهدي موسوي اجاق در حاشيه بازديد حميد رضا مومني مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هيئت همراه از واحدهاي آموزشي در روستاهاي ياد شده، گفت: براي ساخت مدرسه غيرانتفاعي پسرانه و دخترانه بهار دانش، توسط سازمان منطقه آزاد قشم بيش از يک هزار متر مربع زمين به صورت رايگان در اختيار بخش خصوصي قرار داده شد.وي ادامه داد: اين مدرسه در 700 متر مربع زيربنا با بيش از 10 ميليارد ريال هزينه در روستاي هُلر در بخش مرکزي جزيره قشم ساخته شده است.

به گفته موسوي اجاق، به دستور مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار شد تجهيزات کامل مدرسه 13 آبان روستاي هُلر شامل سيستم‌هاي سرمايشي، آزمايشگاهي و بخش دفتري اين مدرسه که با بيش از دو ميليارد ريال هزينه خيران به طور کامل بازسازي شده است هم توسط اين سازمان تامين شود.به گفته وي، کلنگ هنرستان فني و حرفه‌اي روستاي هُلر که 2 هزار متر زمين آن به دستور حميد رضا مومني در اختيار خيران مدرسه ساز قرار گرفته نيز در اين بازديدها به زمين زده شد.موسوي اجاق افزود: همچنين تجهيزات کامل مدرسه پسرانه و دخترانه شش کلاسه شهيد حقاني روستاي رمکان با اعتباري بالغ بر 700 ميليون ريال از سوي سازمان منطقه آزاد قشم تامين شده است.قائم مقام معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم يادآور شد: ساخت اين مدرسه توسط تعدادي از بانوان خير روستاي رمکان و تجهيز کامل آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم، زمينه فعاليت و حضور دانش آموزان را براي تحصيل در نخستين روز مهر ماه 97 را فراهم کرد.بنا به اين گزارش، حميدرضا مومني رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه عليرضا نصري فرماندار شهرستان، بهرام پور اشرف مدير آموزش و پرورش قشم و حجت الاسلام سيد مهدي موسوي اجاق قائم مقام معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان مطنقه آزاد قشم و جمعي از مسئولين جزيره از واحدهاي آموزشي ساخته شده در روستاهاي هُلر و رمکان بازديد کردند.

تجارت-استان ايلام:علي اصغر چاغروندي ضمن اعلام خبر فوق, گفت: به منظور رعايت شاخص بهسوزي و احتراق مناسب فرآورده نفتگاز(گازوئيل) يورو ۴ در موتورهاي ديزلي, فاز اول توزيع اين فرآورده از نوزدهم مهر ماه سال جاري در سه جايگاه عرضه سوخت نجم الثاقب, حاجي بيگي(شهر ايلام) و جايگاه صدف(مرز بين المللي مهران), شروع شده است.

وي پيگيري‌هاي دلسوزانه واحد تأمين و توزيع منطقه در تامين به موقع فرآورده نفتگاز(گازوئيل) يورو ۴ را ارج دانست و افزود: توزيع فرآورده نفتگاز(گازوئيل) يورو ۴ در کنار فرآورده گازوئيل معمولي با قيمت مصوب و يکسان, شروع شده و به مرور در ساير جايگاههاي عرضه سوخت استان انجام خواهد شد. مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام, خاطر نشان کرد: پيگيري براي أخذ سهميه و توزيع سوخت پاک بنزين يورو ۴ در ماههاي آتي در جايگاههاي عرضه سوخت استان در برنامه اين منطقه قرار دارد.