ایران،تنها تولیدکننده نقشه‌های دریایی منطقه

عضو هیات عامل سازمان بنادر گفت: موسسه پریمار از زیرمجموعه‌های سازمان بین‌المللی هیدروگرافی است که با عضویت ۱۵ کشور، فعالیت اصلی‌اش صحه‌گذاری و تایید نقشه‌های الکترونیکی تهیه شده توسط کشورها و انتشار این نقشه‌ها به صورت بین المللی است. هادی حق شناس خاطر نشان کرد : ایران به عنوان یکی از اعضای فعال موسسه دریایی پریمار، به عنوان تنها کشور تولید کننده نقشه دریایی در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان شناخته می‌شود. معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره مزیت این نقشه‌ها در ناوبری دریانوردان گفت: تولید و به روز رسانی نقشه‌های الکترونیکی دریایی این امکان را فراهم می‌کند تا دریانوردان همواره با تازه‌ترین تصحیحات و آخرین تغییرات در نقشه‌های دریایی سفرهای دریایی ایمن‌تر و بهتری داشته باشند.


بهره‌برداری از رادار پيشرفته تا ۱۰ روز آينده

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره‌برداری از سامانه پیشرفته راداری تهران در ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: برای احداث يك ترمينال ۸۰ هزار متر مربعی در مهرآباد برنامه‌ريزی كرده‌ايم. رحمت‌الله مه‌آبادی، در جمع خبرنگاران با اشاره به تاب‌آوری صنعت فرودگاهی در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که اصلا به تحریم‌ها فکر نمی‌کنیم. چون برجام را یک فرصت کوتاه در نظر گرفتیم و تمام خریدهای لازم را در آن دوره انجام دادیم. وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کشور و سامانه‌های کمک ناوبری، راداری و ارتباطی را خریداری کردیم و اکنون در حال نصب و بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.


رفع تداخلات مدیریتی در جنوب تهران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با بیان این مطلب که متاسفانه در دهه‌های قبل نگاه و برنامه‌‌ریزی‌ها در جهت کاهش حاشیه‌نشینی و مهاجرت وجود نداشته است، گفت: با اقدامات ویژه توانستیم در بسیاری از شهرها جریان مهاجرت را کنترل کنیم که باید این برنامه‌ها در سایرکلانشهرها هم به اجرا برسد. محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، ‌درباره افزایش حاشیه‌نشینی ناشی از افزایش قیمت اجاره‌بها بر قیمت‌مسکن در کلانشهرها، اظهار کرد: درباره حاشیه‌نشینی و وضعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی دو سناریو وجود دارد اول اینکه طبق آمارهای رسمی سال ۹۵ روند رشد جمعیت در بسیاری از شهرها به صورت متوسط نزدیک به صفر شده و در برخی از شهرها هم منفی است.

بلیت قطارهای مسیر تهران - خرمشهر

رو به اتمام است

رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل رجا گفت: به مسافران توصیه می‌کنیم از هم اکنون بلیت سفرهای خود را تدارک ببینند.

به گزارش ایلنا، علیرضا محمودی در مصاحبه با صداوسیما، از مسافران اربعین حسینی خواست؛ هرچه زودتر برای تهیه بلیت خود اقدام کنند تا در روزهای نزدیک به اربعین برای تهیه بلیت به مشکل برخورد نکنند.

وی با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت های اربعین حسینی از روز دوشنبه برای مسیرهای تهران - مهران و مشهد - مهران و بالعکس در همه مراکز فروش بلیت قطارهای رجا آغاز شده گفت: زائران اربعین حسینی سفر خود را تا کرمانشاه از طریق قطار و از آنجا تا مرز مهران را با اتوبوس طی خواهند کرد و با برنامه ریزی های انجام شده، همه کسانی که بلیت دارند با قطار منتقل خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون بلیت قطارهای مسیر تهران - خرمشهر رو به اتمام است و لذا به مسافران توصیه می کنیم از هم اکنون بلیت سفرهای خود را تدارک ببینند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

برگ سبز خودرو ببرید، لاستیک بگیرید

پس از نوسانات اخیر بازار و اوج‌گیری قیمت لاستیک، مدتی است نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده لاستیک خودرو، اقدام به توزیع لاستیک با نرخ مصوب در بازار کرده‌اند. به گزارش تسنیم، به دنبال اتفاقاتی که در بازار ارز در کشور رخ داد، بازار بسیاری از کالاها از جمله لاستیک خودرو نیز دچار نوسان شد و قیمت آن به یکباره اوج گرفت تا جاییکه این موضوع باعث مشکلاتی برای خودروهای سنگین شد. مساله‌ای که برای حل آن توزیع لاستیک این خودروهای سنگین با قیمت مصوب در دستور کار دولت قرار گرفت. گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از بازار لاستیک در تهران حاکی است که توزیع لاستیک با قیمت مصوب تنها مختص خودروهای سنگین نبوده و تولیدکنندگان و واردکنندگان لاستیک خودروهای سواری و سبک نیز مدتی است اقدام به توزیع لاستیک با قیمت مصوب کارخانه در بازار کرده‌اند.

همچنین نمایندگی برخی از این شرکت‌ها برگ سبز خودرو، کارت ملی و حضور مالک خودرو را به عنوان شرایط و مدارک مورد نیاز خریداران اعلام کرده‌اند.

مرتفع‌ترین برج مراقبت فرودگاهی کشور

آماده افتتاح شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان همدان از افتتاح پروژه ساختمان تکنيکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه‌ استان همدان که مرتفع‌ترین برج مراقبت شرکت فرودگاه‌های کشور است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سهراب کلوندی، مدیر کل فرودگاه‌های استان همدان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری برج فرودگاهی فرودگاه این استان گفت: پروژه ساختمان تکنيکال بلاک و برج مراقبت با زیربنای ۲ هزار و ۵۰ متر مربع آماده بهره‌برداری است و در آینده نزدیک با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد؛

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در دولت نهم و دهم، مسکن مهر به عنوان راه حل معضل مسکن مورد پیگیری قرار گرفت، اما در شرایط کنونی دولت تمام تمرکز خود را برای احیای بافت های فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری گذاشته است. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری خانه ملت،سید هادی بهادری با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهرهای کشور، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم از آغاز فعالیت خود، به دنبال تغییر استراتژی شهرسازی در کشور بودند و عملا طرح بازآفرینی شهری جایگزین پروژه مسکن مهر شد.

  • رویکرد متفاوت دولت‌ها در مسکن‌سازی؛ دولت دهم, مسکن مهر و دولت یازدهم؛ بازآفرینی شهری

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت نهم و دهم، مسکن مهر به عنوان راه حل معضل مسکن مورد پیگیری قرار گرفت و اعتبار کلانی در این رابطه اختصاص داده شد، اما در شرایط کنونی دولت تمام تمرکز خود را برای احیای بافت های فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری گذاشته است.

  • نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار، راه کار تولید مسکن

وی افزود: به نظر من بهترین راه کار در بحث تولید مسکن برای اقشار مختلف جامعه، نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار است، زیرا نخستین مزیت این مسئله این است که دیگر لازم به جایابی و جست و جو و خرید زمین نیست و دولت می تواند با تخصیص اعتبارات لازم، بافت فرسوده را به مساکن نوساز تبدیل کند.

  • ساختمان های مسکن مهر در برخی از نقاط خالی از سکنه هستند

بهادری ادامه داد: به طور حتم تمام اقدامات برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، باید کارشناسی شده صورت گیرد، زیرا شاهد هستیم که ساختمان های مسکن مهر به علت عدم توجه به پیوست های کارشناسی و تحقیقاتی، امروز در برخی نقاط خالی از سکنه هستند. وی گفت: در شرایط کنونی نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها به ویژه پایتخت از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، زیرا بر اساس آمارها حدود ۱۵ درصد از جمعیت تهران در این مناطق زندگی می کنند، همچنین ۳۷ درصد از جمعیت در مناطق با بافت های ناپایدار زندگی می کنند.

  • وجود بافت های فرسوده در ۱۹۶ محله شهر تهران

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بر اساس گزارشات، بافت های فرسوده و ناپایدار در حدود ۱۹۶ محله شهر تهران قرار دارد و به طور حتم دولت و وزارت راه و شهرسازی باید اولویت خاصی برای نوسازی این مناطق قرار دهد.

  • اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است، به این منظور بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی باید برنامه مدونی را برای پرداخت بودجه اختصاص دهند.

شرکت خودروسازی رولزرویس قصد دارد به منظور توسعه فناوری خودران و بکارگیری آن در کشتی‌های باری، از تراشه‌های اینتل بهره ببرد.به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت the verge، از آنجایی که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بی‌نظیری از سوی شهروندان و شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شده‌اند، حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری تولید و توسعه وسایل نقلیه خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی کرده و از برنامه‌ریزی‌های خود در این خصوص سخن گفته‌اند. شاید بسیاری از افراد نام شرکت رولزرویس را تنها بعنوان تولیدکننده خودروهای لوکس در جهان بشناسند، اما این شرکت در صنایع هواپیماسازی و دریایی نیز فعالیت های بسیار گسترده‌ای داشته و کارنامه درخشانی در این حوزه‌ها را به نام خود ثبت کرده است. با توجه به توسعه فناوری خودران و افزایش استقبال عمومی از آن، حالا این شرکت بزرگ تصمیم گرفته است فناوری مذکور را به صنعت دریایی و کشتی‌های باری نیز تعمیم و گسترش دهد و بدین منظور با شرکت آمریکایی اینتل، توسعه‌دهنده و تولیدکننده تراشه‌های رایانه‌ای و مخابراتی اینتل، وارد همکاری شود و از این تراشه‌ها در ساخت و توسعه سیستم‌های راداری به کار رفته در کشتی‌های باری خودران استفاده کند. مقامات رولزرویس در تشریح این موضوع اعلام کرده‌اند که توسعه فناوری خودران در کشتی‌های باری با هدف بهبود و ارتقای سطح ایمنی و همچنین کاهش هزینه در باربری و صنعت دریایی آغاز شده است و به نظر می‌رسد تبدیل به یک پروژه موفقیت آمیز شود.

بیست و هشتمین قطار مسافری گردشگری «عقاب طلائی» حرکت خود را روز جمعه هفته جاری از تهران شروع می‌کند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این قطار که «راه ابریشم» نامیده می‌شود گردشگرانی از کشورهای امریکا، انگلستان، استرالیا، آرژانتین، آرژانتین و روسیه حضور دارند و در سفر خود از جاذبه‌های گردشگری تهران، سعادت شهر، شیراز، اصفهان، راین، کرمان، یزد، مشهد بازدید خواهند کرد. گفتنی است قطار عقاب طلائی با خاتمه این تور در تاریخ ۲/۸/۹۷، پس بازدید گردشگران از شهر مقدس مشهد در تاریخ ۳/۸/۹۷ از مرز خارج می‌شود. قطار عقاب طلائی اولین بار از دانوب مجارستان سفر خود را شروع و با حرکت در مسیر رومانی، بلغارستان و ترکیه در نهایت وارد ایران شد و مسافرانی از ملیت‌های اروپایی، آمریکایی، آسیایی و استرالیایی طی ۱۵ روز از مناطق مختلف ایران بازدید کردند، پس از این تجربه موفق، برای توجه به سفر و گردشگری ریلی، این تور ریلی به اشکال متعدد برگزار شد و فروردین ماه امسال نیز دو قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایران شدند.