محمد رضا حسين زاده تاکيد کرد:
محمد رضا حسين زاده، مديرعامل بانک ملي ايران در يادداشتي بيان کرد: در حوزه توسعه محصولات، خدمت‌رساني به مشتريان و ايجاد امکانات بيشتر براي کاربران و خدمات گيرندگان از بانک ملي ايران نيز هزينه‌ها به بهترين شکل بوده و به اين بخش به عنوان سرمايه بانک نگاه شده است.

وي ادامه داده است: صرفه جويي، فرهنگ سازماني ماست* به طور کلي مي‌توان هزينه‌هاي سازمان بزرگي مانند بانک ملي ايران را به دو بخش هزينه‌هاي عملياتي (سود سپرده‌ها) و غير عملياتي (اداري و پرسنلي و سرمايه اي) تقسيم کرد.

همه مستندات گواهي مي‌دهد که طي سالهاي اخير، تلاش بر بهبود سطح معيشت کارکنان بوده، بنابراين هزينه‌هاي پرسنلي نه تنها با کاهش رو به رو نشده است، بلکه شاهد افزايش منطقي آن نيز بوده ايم.

هزينه‌هاي عملياتي اما همواره قابليت تعديل داشته و دارد. گرچه مهمترين بخش هزينه‌هاي عملياتي بانک ملي ايران به سود پرداختي به سپرده گذاران بر مي‌گردد، اما همواره نگاه مديران و کارکنان به بانک، مانند اعضاي يک کارخانه توليدي بوده است.

مواد اوليه اين کارخانه، منابع دريافتي است؛ محصول اين کارخانه، خدمات بانکي و سود آن، رضايت مشتريان و کارکنان است. تامين مواد اوليه ارزان قيمت براي کارخانه‌اي مانند بانک، با تلاش بي وقفه کارکنان شعب محقق مي‌شود. اين موضوع به خوبي در دستور کار کارکنان بانک قرار گرفته و با سرعت هر چه بيشتر در حال انجام است.

از سوي ديگر پرداخت درست و به جاي تسهيلات، باعث بازگشت به موقع آن و در نتيجه کسب سود براي بانک و ذينفعان آن يعني مردم مي‌شود. دستاورد ديگر اين روند، چرخش پول ميان توليدکنندگان و در نهايت رونق گرفتن توليد و اشتغال مي‌شود.

تحقق درست چرخه دريافت منابع ارزان قيمت، رساندن آن به دست نيازمند واقعي و کسب سود منطقي و قانوني، منابع و مصارف بانک را در يک تعادل مثبت نگه داشته است.

همکاران من اگر چه در سطح کلان به منابع و مصارف بانک به صورت ويژه توجه دارند، اما در سطوح خرد نيز اين هزينه‌هاي اداري را از ياد نبرده اند. منطقي کردن برگزاري همايش‌ها، بهينه کردن مصرف انرژي و ... از اين جمله اند.

کارکنان بانک ملي ايران به اين اعتقاد دارند که منابع بانک، منابع مردم و کشور است. «صرفه جويي» اگر به معناي مديريت بهينه منابع و مصارف، کاهش هزينه‌هاي غيرضروري و درست مصرف کردن تعبير شود، مي‌توان گفت که فرهنگ سازماني و نهادينه شده در بانک ملي ايران است.

پيام مديرعامل بيمه ايران به مناسبت

گراميداشت پانزدهم آبان

محسن پورکياني رييس هيأت مديره و مديرعامل بيمه ايران به مناسبت گراميداشت پانزدهم آبان سالروز تاسيس اين شرکت پيام تبريک داد. شرکت سهامي‌بيمه ايران وارد هشتاد و چهارمين سال خدمت ارزشمند خود به مردم اين مرز و بوم ميشود، پانزدهم آبان را پاس ميداريم زيرا تاريخي است که براي همه بيمه ايراني‌ها يادآور اراده و تلاش خستگي ناپذير مشتاقان غيرتمندي است که صبورانه و البته خردمندانه اين نهاد خدمتگزار را بنا نهادند. فراز و نشيبها و تلخ و شيرينها در جاي جاي مسير پيموده شده در خلال اين هشتاد و چهارسال بسيار است اما وجدان آگاه و منصف همه آنهايي که با نقش بيمه ايران در اقتصاد کشور آشنا هستند و فراتر از آن مقبوليت اين شرکت در خاطر مردم ايران، حکايت از آن دارد که امروز بيمه ايران تبديل به سرمايه ملي گرانبهايي شده است که درخشش آن ريشه در اعتماد مردمي‌دارد که در روزهاي سخت و ناملايمات روزگار، اين شرکت را حامي‌و در کنار خود يافتهاند. متن کامل داخل سايت موجود مي‌باشد.

پيام دکتر اسلامي‌پناه به مناسبت سالروز تاسيس شرکت بيمه ايران

دکتر اسلامي‌پناه سرپرست و رئيس هيأت مديره بيمه ايران معين به مناسبت گراميداشت پانزدهم آبان سالروز تاسيس اين شرکت سهامي‌بيمه ايران پيام تبريک داد که بخشي از آن به شرح ذيل است.

بسمه تعالي

شرکت سهامي‌بيمه ايران همچون ديگر بنگاههاي اقتصادي کشور متاثر از فراز و نشيبهاي کشور افت و خيزهاي زيادي را تجربه کرده است اما با تکيه بر سرمايه انساني متعهد و پرتلاش و فعاليت مبتني بر تخصص و حرفه‌اي گري توانسته است در بيش از هشت دهه فعاليت حرفه‌اي خود ، اعتماد مشترياني را به خود جلب کند که با باور و اعتقاد راسخي که به شرکت دارند بيمه‌گر خودشان را در شرايط مختلف همراهي کرده‌اند. متن کامل داخل سايت موجود مي‌باشد.

بيمه دانا، ميزبان اعضاي سنديکاي بيمه‌گران

جلسه کارگروه درمان سنديکاي بيمه‌گران ايران با هدف تعيين حداقل نرخ پايه پوشش‌هاي مختلف درماني به ميزباني شرکت بيمه دانا برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در اين نشست که نمايندگان درمان شرکت‌هاي بيمه حضور داشتند، در خصوص نوع پوشش، سقف تعهد(ريال) و نرخ ماهانه(در هزار) بحث و تبادل نظر شد و اعضاي حاضر در‌باره نرخ‌هاي پيشنهادي به تفاهم رسيدند. در اين جلسه که در محل ساختمان سعدي بيمه دانا برگزار شد، دکتر سيد مجتبي عطري عضو هيأت مديره بيمه دانا طي سخناني با اشاره به جزئيات نرخ‌ها و پيشنهادات مطرح شده در دستورالعمل پرداخت هزينه‌ها، خواستار بررسي و تعامل اعضاي سنديکا در‌باره تعيين حداقل و سقف پوشش بيمه‌هاي درمان شد. دبير کارگروه درمان سنديکاي بيمه‌گران ايران با تاکيد بر احتمال سندسازي و هزينه‌سازي برخي مراکز درماني در خصوص دريافت هزينه پوشش بيمه‌اي به ويژه در حوزه فيزيوتراپي، ضرورت نظارت و کنترل بر اين پروسه را مورد تاکيد قرار داد. ئدر اين جلسه که روز 14 آبان ماه جاري برگزار شد، اعضاي کارگروه درمان سنديکاي بيمه‌گران ايران در خصوص نوع پوشش، سقف تعهد و نرخ ماهانه پوشش‌هاي درماني فيزيوتراپي، اعمال مجاز سرپايي، ويزيت، دارو، خدمات اورژانس، عينک، سمعک، پاراکلينيک، آزمايشگاه و دندانپزشکي بحث و تبادل نظر کردند تا در نهايت پرداخت هزينه‌هاي مذکور در دستورالعمل و شيوه‌نامه جديد مطرح و اجرايي شود.

در اين جلسه همچنين اعضاي حاضر در‌باره تبعات افزايش نرخ بيمه‌هاي درمان و نظارت بر روند کنترل خسارات پرداختي بحث و تبادل نظر کردند.

محمدرضا پورابراهيمي‌رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بانك‌هاي توسعه‌اي و بويژه بانك صنعت و معدن جايگاه موثري در اقتصاد كشورمان دارند و اين جايگاه بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، وي كه در نشست اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌با مديران و اعضاي هيات مديره اين بانك در محل بانك ياد شده سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب افزود : بانك صنعت و معدن با تامين مالي طرح‌هاي صنعتي و تقويت بخش توليد نقش موثر و مهمي‌در ايجاد اشتغال و توسعه اقتصادي كشور دارد. وي تصريح كرد : به بهره برداري رسيدن طرح‌هاي فولاي ، پتروشيمي‌، سيمان ، نيروگاه و ... با تسهيلات اين بانك در استان‌هاي مختلف كشور ، نشان دهنده نقش ويژه‌اي است كه در فرايند توسعه پايدار دارد .

وي ادامه داد : علاوه بر توجه به افزايش سرمايه بانک‌ها، بايد به مسائلي مانند تعيين تکليف اموال و املاک مازاد بانک‌ها رسيدگي شود .پورابراهيمي‌تصريح کرد : از اقدامات بانکي که در راستاي تامين مالي پروژه‌هاي بزرگ اقتصادي و توليدي کشور است حمايت مي‌شود.

روز چهارشنبه نهم شهريور سال 1397 دکتر شهاب نادري، نماينده مجلس شوراي اسلامي‌در شهرستان‌هاي: روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجاني، دکتر منصوري، معاونت اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه، در خصوص احداث يک مرکز بهداشتي درماني در شهرستان ثلاث باباجاني از مناطق زلزله زده، در محل دفتر آقاي مراد عليمرداني، مدير شعب بانک کشاورزي استان کرمانشاه، ديدار کردند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌مديريت شعب بانک کشاورزي استان کرمانشاه، عليمرداني در اين ديدار گفت: بانک کشاورزي با رهنمودهاي مديرعامل بانک و در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، با هدف کمک و همراهي با مردم مناطق زلزله زده، قصد دارد يک مرکز بهداشتي درماني در روستاي شيخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجاني، احداث کند. وي افزود: حسب موافقت مديرعامل و هيات مديره بانک، مبلغ 15 ميليارد ريال براي احداث اين مرکز بهداشتي درماني تخصيص يافته که پس از تحويل زمين مربوطه از سوي دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه، عمليات ساخت و احداث آغاز مي‌شود. در خاتمه جلسه توافقنامه احداث مرکز بهداشتي درماني در حضور دکتر نادري، نماينده مجلس شوراي اسلامي‌در شهرستان‌هاي: روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجاني، به امضاي بانک و دانشگاه علوم پزشکي رسيد.

تقدير و تشکر استانداري خراسان جنوبي از زحمات و خدمات بانک توسعه تعاون در راستاي اجراي قانون حمايت از توسعه و ا ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و عشايري ابلاغ گرديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، محمدمهدي مروج الشريعه استاندار خراسان جنوبي از اقدامات مثبت و موثر مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره و کارکنان بانک توسعه تعاون در راستاي اجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و عشايري در اجراي آن باهدف پرداخت تسهيلات از منابع صندوق توسعه ملي طي نامه ارسالي به معاون اول رئيس‌جمهور تقدير کرد و از زحمات و خدمات مديريت عامل و اداره شعب بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبي قدرداني نمود شايان‌ذکر است به جهت عملکرد مثبت مديريت شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبي تاکنون مبلغ 61/8 ميليارد تومان منجر به انعقاد قرارداد و مبلغ 31/1 ميليارد تومان پرداخت‌شده است که معادل (100/5%) سهميه ابلاغي به اين بانک در استان مي‌باشد. گفتني است به همت و تلاش مديران و کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌هاي عامل استان از اعتبارات ابلاغي به ميزان 139.5 ميليارد تومان، تاکنون مبلغ 183 ميليارد تومان در قالب انعقاد قرارداد و 140 ميليارد تومان پرداخت گرديده است.

جلسه مجمع عمومي‌عادي سالانه بانک رفاه کارگران با حضور مديران سازمان تامين اجتماعي به عنوان سهامدار و مسئولان ارشد اجرايي اين بانک 14 آبان ماه سالجاري برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، در اين جلسه پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني بانک رفاه کارگران، صورت‌هاي مالي منتهي به 1396.12.28 اين بانک به تاييد و تصويب مجمع رسيد. در ادامه جلسه و پس از ارائه راهکارهايي در خصوص بندهاي صورت‌هاي مالي توسط مدير عامل و اعضاي هيات مديره سازمان تامين اجتماعي، تکاليف مجمع بعدي بانک تعيين و قابل پيگيري اعلام شد.

عملکرد کاملا مطلوب بانک ايران زمين در رعايت استاندارد محصولات کارتي تاييد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، براساس اعلام اداره نظام‌هاي پرداخت بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، بانک ايران زمين با رتبه کاملا مطلوب جزو بانکهايي بوده که از ابتداي سال 1397 استانداردهاي لازم در محصولات کارتي را رعايت کرده است.

براساس بررسي‌هاي انجام شده بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در خصوص کد محصولات کارتي بانکها، عملکرد بانک ايران زمين کاملا مطلوب ارزيابي شده است. طبق اين گزارش اين رتبه بندي براساس ميزان مغايريت محصولات کارتي انجام شده است.

موسسه اعتباري کوثر در موکب "حضرت فاطمه معصومه(س)" از زائران امام رضا(ع) که با پاي پياده راهي مشهد الرضا شده اند، پذيرايي مي‌کند. به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ همانند سنوات گذشته به زائرين امام الرئوف خدمات ارائه مي‌نمايند. محمد رحيم گلبداغي مدير شعب استان خراسان رضوي و شمالي گفت: موکب موسسه کوثر در تپه سلام، واقع در جاده قديم مشهد-نيشابور از روز يکشنبه 13 آبان ماه همزمان با ايام رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبي(ع) فعاليت خود را آغاز نموده و از زائراني که با پاي پياده عازم زيارت هستند با ارائه بالغ بر 10 هزار وعده غذايي پذيرايي مي‌نمايد.
تجارت-استان مرکزي:به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان مرکزي محمدرضاسميعي مديرعامل اين شرکت هدف اصلي نظام پيشنهادها را توسعه ارزشهاي انساني بااستفاده ازاستعداد وخلاقيت کارکنان درراستاي اهداف شرکت دانست.مهندس سميعي نظام پيشنهادها رابه عنوان يکي ازروشهاي موثردرتغيير شرايط کاروايجادزمينه مناسب براي مشارکت کارکنان دانسته ودراين خصوص گفت:نظام پيشنهادها نقش بسزايي در استمرارنوآوري وبهبود درسازمان دارد وباهمفکري وهمدلي بيشتر واستفاده ازظرفيت شرکت وامکانات موجود مي‌توان بهره وري سازمان را ارتقاءداد .درادامه شفيعي رييس امورپژوهش ودبيرنظام پيشنهاهاي شرکت گاز استان مرکزي گفت: نظام پيشنهاهاي اين شرکت از سال 1380شروع بکار نموده است وطبق آيين نامه شوراي همياري ومشارکت به عنوان سياستگذار اصلي اين سيستم تشکيل گرديده وبه جهت اهميت بالاي اين سيستم رياست شورا بر عهده مدير عامل شرکت مي‌باشد.

تجارت-جزيره قشم:مديرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انساني و استاندارد قشم از آغاز عمليات آزمون دوره‌اي نازل‌هاي عرضه سوخت در جايگاه‌هاي سراسر استان هرمزگان و جزيره قشم توسط اين شرکت خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، شهروز آبراري لزرجاني با اعلام اين خبر بيان کرد: اين نظارت و بازرسي‌ها بر اساس استاندارد ملي ايران به شماره 4723 توسط بازرسين با تجربه و متخصص شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انساني و استاندارد قشم بدون کوچک‌ترين اغماض و چشم پوشي در سراسر استان هرمزگان انجام مي‌شود.به گفته وي، پس از انجام آزمون و در صورت تاييد صحت عملکرد نازل توسط بازرس، برچسب‌هايي با لوگوي شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انساني و استاندارد قشم و اطلاعات زمان آزمون بر روي نازل الصاق مي‌شود که مصرف کنندگان با رويت آن، از عملکرد صحيح نازل اطمينان حاصل مي‌کنند.

بازسازي و افتتاح مدرسه روستاي منيثره توسط بسيج شركت نفت و گاز كارون

تجارت-استان خوزستان:آيين افتتاح دبستان 3 كلاسه مالك اشتر روستاي منيثره بخش غيزانيه که توسط بسيج سازندگي شركت بهره برداري نفت و گاز كارون بازسازي شده بود، برگزار شد.اين آئين روز 13 آبان همزمان با روز دانش آموز، با حضور مديرعامل و مديران ارشد شركت بهره برداري نفت و گاز كارون،فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان(وزارت نفت-جنوب)، معاون مدير كل آموزش و پروش استان خوزستان، دانش آموزان و اهالي روستاي منيثره برگزار شد.مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز كارون در اين آيين با گراميداشت 13 آبان روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، به ضرورت توسعه پايدار اشاره كرد و گفت:‌ فعاليت‌هاي اين شركت همسو با مسئوليت‌هاي اجتماعي انجام مي‌شود و با توجه به اينكه ماموريت اصلي ما توليد نفت و گاز است اما خدمات قابل توجهي در خصوص عمران مناطق پيراموني انجام داده ايم.مهندس محسن دهانزاده بر توسعه روستايي توأمان با توسعه شهري تاكيد كرد و اظهار داشت: اين شرکت در زمينه کمک به توسعه فضاهاي آموزشي محيط پيرامون تاسيسات در مناطق روستايي فعاليت‌هاي زيادي انجام داده كه بازسازي اين مدرسه به همت بسيج سازندگي، از آن جمله است.وي افزود:‌ سه هفته پيش نيز، مدرسه 6 كلاسه جهاد مشرحات را افتتاح كرديم و دو مدرسه ديگر نيز در روستاهاي مجاور تاسيسات در شرف تجهيز است كه تا دو هفته آينده تكميل مي‌شود.مهندس دهانزاده يادآور شد: اين شركت بابت فعاليت‌هاي نيمه نخست امسال، 260 ميليارد ريال به امور مالياتي پرداخت كرده است.فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان نيز يكي از اهداف بسيج را خدمات‌رساني به روستاهاي محروم برشمرد و اظهار داشت:‌ نيروهاي بسيجي با پشتيباني شركت‌هاي بهره برداري نفت و گاز كارون و مارون خدمات قابل توجهي در زمينه توزيع نوشت افزار و ساخت، توسعه و تجهيز مدارس و مساجد روستاهاي شهرستان اهواز، رامشير و شادگان ارائه داده‌اند كه ارزش آنها در سال گذشته بالغ بر 40 ميليارد ريال و در نيمه نخست امسال 27 ميليارد ريال بوده است.سرهنگ عباس ممبيني تصريح كرد: اين خدمات بر اساس تعهد صنعت نفت در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد كه جاي تقدير و تشكر دارد.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر بيان داشت :

تجارت- استان بوشهر : نشست خبري مديرکل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف در محل سالن کنفرانس اين اداره کل برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌اداره کل اوقاف وامورخيريه استان بوشهر، حجت الاسلام اسماعيل پور، غبارروبي قبور شهدا را يکي ديگر از برنامه‌هاي دهه وقف عنوان کرد و افزود: در اين دهه از ياوران وقف شامل اصحاب رسانه، واقفان و خادمان بقاع متبرک قدرداني خواهد شد.وي بيان کرد: همچنين به مناسبت روز جهاني علم در خدمت صلح و توسعه نشست‌هاي هم انديشي با دانشگاهيان برگزار خواهيم کرد و همزمان با ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخواني، با همکاري اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي‌استان بوشهر، مسابقه کتابخواني برگزار خواهد شد.مديرکل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر تصريح کرد: جمعه اين هفته ۱۸ آبان ماه نيز مسولان اين اداره کل در برنامه‌اي با عنوان «شوق تکريم» از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه در مصلاي جمعه بوشهر حضور مي‌يابند و پاسخگوي پرسش‌هاي مردم در زمينه وقف خواهند بود.حجت الاسلام اسماعيل پور به اين نکته نيز اشاره کرد که در ابتداي سال تحصيلي جديد، به دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز نوشت افزاراهدا شد..وي در اين نشست به تشريح فرهنگ غني و کارساز وقف در جامعه پرداخت و اظهار کرد: رسانه‌ها منافع فرهنگ وقف را گسترش و نشر دهند و در تمامي‌حوزه‌ها بايد وقف مشارکتي را نهادينه و احکام وقف را بيان کنيم.عضو شوراي فرهنگ عمومي‌استان بوشهر با بيان اينکه وقف حق الناس عمومي‌است، افزود: درآمد حاصل از وقف بايد صرف فقرا و خدمت‌رساني به نيازمندان شود.مديرکل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر از اعلام سهميه ۶ هزار نفري طرح تربيت حفظ قرآن کريم خبرداد و گفت: ۱ هزار و ۲۰۰ نفر نيز سهم طرح تربيت حفظ قرآن کريم اداره اوقاف و امورخيريه شهرستان بوشهر مي‌باشد که مي‌بايست اسامي‌حفاظ در سامانه قرآني سازمان ثبت گردد.حجت الاسلام اسماعيل پور از افتتاح فاز اول مجتمع دارالقرآن امام جعفر (ع) کوي شهيد عاشوري تا پايان سال خبرداد و عنوان کرد: با وجود اينکه اين استان استعدادهاي درخشان قرآني مطرح و به نام در عرصه ملي و بين المللي دارا است اما در مجموعه موقوفات اوقاف بوشهر با کمبود موقوفات قرآني و درآمد موقوفات قرآني مواجه هستيم.وي با اشاره به اينکه امسال ۲ وقف جديد قرآني در شهرستان‌هاي جم و دير به ثبت رسيده است، اعلام کرد: دو نفر از قاريان بوشهري در رشته‌هاي قرائت ۱۰ جزء و ۲۰ جزء چهل‌و‌يکمين دوره مسابقات سراسري قرآن در شهر اراک درخشيدند و مقام برتر را کسب کردند.مديرکل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر با اعلام اينکه دومين دوره روخواني و روانخواني ويژه مربيان طرح حفظ ۲۵ آبان برگزار خواهد شد، گفت: ۱۸۰ نفر مربيان قرآني آقا و خانم در دوره طرح تربيت مربي حفظ شرکت کردند و براي ساير شرکت کنندگان گواهي پايان دوره صادر شده است.حجت الاسلام اسماعيل پور در پايان با اشاره به اينکه ۱۵۵ رقبه کشاورزي ۲ هزار و ۵۷ هکتاري فاقد درآمد در سامانه اوقاف استان بوشهر ثبت شده است، اظهار کرد: ۲۰۲ رقبه کشاورزي ۱ هزار و ۱۵۳ هکتاري در سامانه اوقاف بوشهر ثبت است که اکثرا درآمدزا هستند.

تجارت-استان خوزستان:به مناسبت گراميداشت هفته پدافند غير عامل، مانورآماده بکاري مولدهاي برق مراکز حياتي، حساس و ضروري توسط دفتر مديريت بحران و پدافند غير عامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان برگزار شد. سرپرست دفتر مديريت بحران و پدافند غير عامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان گفت: هدف از برگزاري اين مانور آمادگي مراکز مهم و حساس براي وارد کردن مولدهاي برق اضطراري مراکز خود در زمان بروز حادثه براي شبکه و قطعي برق بوده است تا علاوه بر تامين برق مورد نياز خود، شبکه را براي عبور از حادثه پيش آمده ياري کنند.بيژن بابادي اظهار داشت: در اين مانور با شبيه سازي، پست برق شرکت فولاد خوزستان دچار حادثه و از مدار خارج شد و با خاموشي شرکت فولاد مانور آغاز گرديد.وي ادامه داد: بعد از خارج شدن پست از مدار، اتاق مديريت بحران در شرکت برق منطقه‌اي تشکيل و با بررسي شرايط از قبيل برآورد ميزان آسيب‌ها و خسارات، تيم‌هاي تعميراتي، خدماتي، تاسيساتي، بازسازي، امنيتي و .. اعزام و دستورات لازم براي عادي سازي شبکه صادر شد.سرپرست دفتر مديريت بحران و پدافند غير عامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان اضافه کرد: در زمان قطع برق کليه ديزل ژنراتورها و سيتسم‌هاي حفاظتي تامين برق اضطراري شرکت فولاد فعال و با موفقيت وارد مدار شد.

تجارت-استان گلستان:رييس اداره بهزيستي گنبدکاووس گفت: هم اکنون اين اداره به 9 هزار و 578 مددجو در حوزه معلوليت‌ها، توانبخشي و زنان سرپرست خانوار در قالب مستمري ماهانه يا به صورت موردي خدمات مي‌دهد.

محمدرضا فشايي افزود: از مددجويان زيرپوشش اين نهاد هفت هزار و 934 نفر درحوزه معلولان و توانبخشي و يک هزار و 644 نفر زن سرپرست خانوار هستند.وي گفت: درحال حاضر بهزيستي به پنج هزار و 77 مددجوي حوزه توانبخشي و 247 معلول اعصاب و روان ماهانه 6 ميليارد و 870 ميليون ريال مستمري پرداخت مي‌کند. فشايي اضافه کرد: اداره بهزيستي گنبد همچنين با 17 مرکز توانبخشي غيردولتي که چهار مرکز آن شبانه روزي هستند، دربخش نگهداري از بيماران اعصاب و روان، سالمندان، معلولان جسمي، حرکتي و ذهني جامعه هدف خدمات ارائه مي‌کند. وي بابيان اينکه اين مراکز به طور ميانگين ماهانه افزون بر سه ميليارد ريال از اداره بهزيستي بابت ارائه خدمات به 749 نفر از جامعه هدف اين نهاد، يارانه دولتي دريافت مي‌کند، تصريح کرد: بهزيستي گنبد از ابتداي سال 96 تا نيمه نخست امسال مجموعا يک ميليارد و 564 ميليون ريال خدمات ارتوپدي فني و به تعداد 430 نفر از معلولان نيز وسائل کمک توانبخشي مانند سمعک، پروتز، ويلچر و عصا داده است. رييس اداره بهزيستي گنبدکاووس همچنين با تشريح برخي ديگر از خدمات بهزيستي به جامعه هدف، خاطرنشان کرد: براي سازمان بهزيستي 170 وظيفه مندي تعريف شده که انجام اين وظايف بسيار سخت است. فشايي به عنوان نمونه از ارائه خدمات به خانواده‌هاي چندقلوزا خبر داد و گفت: هم اکنون اداره بهزيستي گنبد به 182 خانواده بامجموع 384 کودک دو تا چهار قلويي خدمات پوشک و شيرخشک ارائه مي‌کند. وي از اجراي طرح غربالگري بينايي سنجي و شنوايي سنجي کودکان زير 6 سال توسط بهزيستي خبر داد و افزود: در نيمه نخست امسال 6 هزار و 622 کودک گنبدي سنجش شنوايي و پنج هزار و 570 کودک سنجس بينايي شدند. فشايي، انجام آزمايش‌هاي ژنتيک براي دختران درآستانه ازدواج به تعداد 300 نفر در سال گذشته و پيش‌بيني انجام 500 نفر درسال جاري، نگهداري از کودکان بي سرپرست و ايتام، مشارکت در ساماندهي متکديان و جلب مشارکت‌هاي مردمي‌را از ديگر فعاليت‌هاي اداره بهزيستي اعلام کرد.

تجارت-استان ايلام:مدير دفتر روابط عمومي‌شرکت توزيع برق ايلام ،غلامرضا رضايتي از اسکان بيش از صد خانواده همکار صنعت برق از اقصي نقاط کشور در ايام اربعين در زايرسراهاي شرکت توزيع برق ايلام در شهرستان‌هاي ايلام و مهران خبر داد.وي افزود: با توجه به حجم بالاي درخواست‌هاي همکاران علاوه بر زايرسراهاي تمليکي بيش از ده واحد مسکوني مبله با تمام امکانات نيزبه صورت استيجاري در اين ايام در اختيار خانواده بزرگ صنعت برق جهت اسکان قرار گرفت.