در گزارش وزارت صنعت و معدن انعکاس يافت؛
بانک صادرات ايران با تامين مالي دو هزار و ٥٦٧ بنگاه کوچک و متوسط، بيشترين تعداد تسهيلات به اين بنگاه‌ها را در ٥ ماه اول سال ٩٧ در ميان بانک‌هاي خصوصي کشور داشته است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي عمل به برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از بخش‌هاي مختلف اقتصادي، پرداخت تسهيلات به بنگاه‌هاي کوچک و متوسط که موجب افزايش توليد و اشتغال مي‌شوند را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ ماهانه پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک صادرات ايران با رويکرد حمايت از بخش‌هاي مولد اقتصادي از ابتدا تا مرداد ماه سال جاري در زمينه حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و طرح‌هاي نيمه تمام با پيشرفت بالاي ٦٠ درصد، با تامين مالي دو هزار و ٥٦٧ بنگاه کوچک و متوسط، بيشترين تعداد تسهيلات به اين بنگاه‌ها را در ٥ ماه اول سال ٩٧ در ميان بانک‌هاي خصوصي کشور داشته است و از نظر تعداد تسهيلات، در بين بانک‌هاي خصوصي کشور، رتبه اول را داراست.

بانک صادرات ايران امسال بالغ بر ٢٠ هزار و ٤٨٠ ميليارد ريال تسهيلات در اختيار بنگاه‌هاي کوچک و متوسط قرار داده است.

بانک صادرات هم‌راستا با اهداف بلند اقتصاد کشور و عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود از ابتداي سال ٩٦ تا پايان مردادماه ٩٧ بالغ بر ٩٧٠ هزار ميليارد ريال تسهيلات حمايتي در بخش‌هاي مختلف پرداخت کرده است که مهمترين سرفصل‌هاي آن پرداخت وام ازدواج و تهيه جهيزيه، وام اشتغالزايي کميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، بهسازي و نوسازي مسکن روستايي، حمايت از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط، حوادث قهري و ساير وام‌هاي ضروري بوده است.

تاييد سطح يک توانگري مالي بيمه آسيا

بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران، سطح يک توانگري مالي سال 1397 بيمه آسيا (معادل 107درصد) را تاييد کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، اين شرکت در اطلاعيه‌اي با اشاره به افزايش معادل درصدي توانگري مالي بيمه آسيا از 100به 107درصد،اعلام کرد: بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران در اجراي ماده 6 آيين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بيمه (شماره 69) و براساس صورت‌هاي مالي سال1396، سطح يک توانگري مالي سال 1397بيمه آسيا(معادل 107درصد) را تاييدکرده است.

در اين اطلاعيه اظهار اميدواري شده است با همدلي خانواده بزرگ بيمه آسيا، شاهد افزايش معادل درصدي توانگري مالي بيمه آسيا در سال‌هاي آتي و تداوم ارائه خدمات شايسته بيمه‌اي به هموطنان باشيم.

بيمه البرز ۱۳۳ ميليارد ريال خسارت

آتش‌سوزي و مهندسي پرداخت كرد

بيمه البرز سال جاري تا كنون در خسارت‌هاي بيش از يك ميليارد ريالي در رشته‌هاي بيمه آتش سوزي و مهندسي مبلغ ۱۳۲ ميليارد و ۷۶۲ ميليون ريال به بيمه‌‌گزاران خسارت ديده خود خسارت ‌پرداخت كرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بين الملل بيمه البرز،‌ اين شركت امسال در رشته بيمه‌ آتش‌سوزي تا پايان مهرماه در پي وقوع ۲۱ فقره حادثه آتش سوزي كه خسارت آنها بيش از يك ميليارد ريال بوده در مجموع مبلغ ۷۸ ميليارد و ۷۲۳ ميليون ريال خسارت به بيمه گزاران زيان‌ديده خود پرداخت كرد.

همچنين بيمه البرز در شش ماه اول سال جاري در رشته بيمه‌هاي مهندسي و مخصوص در پرونده‌هاي خسارت بيش از يك ميليارد ريالي مبلغ ۵۴ ميليارد و ۳۹ ميليون ريال خسارت پرداخت كرد.

برگزاري همايش آموزشي

تهديدات زيستي و بيوتروريسم بيمه دانا

به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غيرعامل، همايش آموزشي" تهديدات زيستي و بيوتروريسم" در سالن اجتماعات دکتر فرهندي واقع در ساختمان سعدي اين شرکت برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در اين همايش آموزشي که معاونان مديرعامل و برخي از مديران ستادي حضور داشتند و توسط کميته پدافند غيرعامل شرکت با همکاري مديريت آموزش برگزار شد، حسن عليزاده مدرس دانشگاه امام حسين(ع) به مهمترين مسائل، موضوعات و تهديدات زيست محيطي پرداخت و ابعاد مختلف اين موضوع را براي حاضران تشريح کرد.

تعريف و بررسي واژه ترور، خشونت، بيوتروريسم و بررسي تاريخ معاصر، عوامل جذب بيوتروريست‌ها به بيوتروريسم، چگونگي توليد جنگ افزارهاي زيستي، مقايسه مشکلات تحليلي جنگ‌هاي متعارف تروريسم و بيوتروريسم، بررسي جنگ‌افزارهاي زيستي نظام سلطه در دوران دفاع مقدس و بررسي ويروس‌هاي بيماري‌هاي خطرناک که جزو عوامل مهم تهديدات زيستي بشمار مي‌رود، از جمله مباحثي بود که به تفصيل براي شرکت‌کنندگان در همايش ارائه شد.

سي و دومين نشست مشترک مديران عامل بانک‌هاي خصوصي و دولتي کشور، روز شنبه 19 آبان به ميزباني بانک کارآفرين برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، اين نشست با حضور آقايان دکتر طالبي دبيرکل بانک مرکزي، دکتر حسين‌زاده رئيس شوراي هماهنگي بانک‌ها، دکتر پرويزيان رئيس شوراي عالي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري خصوصي، مديران عامل بانک‌هاي دولتي و خصوصي و مؤسسات مالي و اعتباري و جمعي از خبرگان و کارشناسان نظام بانکي کشور در ساختمان مرکزي بانک کارآفرين برگزار شد. حميد تهرانفر مديرعامل بانک کارآفرين در ابتداي اين نشست با خيرمقدم به مديران ارشد بانک مرکزي و مديران عامل بانک‌هاي دولتي و خصوصي تصريح کرد: در شرايط حاضر که بانک‌ها و مؤسسات اعتباري داراي شرايط ويژه‌اي در داخل کشور هستند، متأسفانه با اعلام فهرست جديد وزارت خزانه‌داري آمريکا، فعاليت‌هاي خارجي نظام بانکي در خارج از کشور نيز با چالش‌ها جديدي روبه‌رو شده است. بر اين اساس هماهنگي مديران بانک‌ها براي گذر از شرايط ويژه حاکم در مقطع زماني حاضر بسيار حائز اهميت است.
دکتر مرتضي اکبري، مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران، طي ويدئو کنفرانس با مدير شعب استان اصفهان، بر نظارت در انجام امور، تكريم ارباب رجوع و بررسي راهكارهاي جذب منابع و نيز پيگيري وصول مطالبات توسط روساي شعب و دواير ستادي تأكيد كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر مرتضي اکبري، مدير عامل به منظور حذف محدوديت‌هاي جغرافيايي در برگزاري جلسات و استفاده بهينه از زمان کاري منابع انساني و مديريت كارآمدتر آنها جلسه‌اي به صورت ويدئوكنفرانس با همكاران ستاد و شعب استان اصفهان برگزار كرد. در ديدار آنلاين صورت گرفته، دکتر اکبري، خاطر نشان ساخت: تمامي‌كاركنان مي‌بايست بر طرح‌هاي بانك تسلط كافي را داشته باشند و به صورت واضح بتوانند آنها را براي مشتريان تشريح كنند. مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ادامه داد: کارکنان بايد نظرات و پيشنهادات خود را در هر چه بهتر شدن ارائه خدمات به مشتريان و جذب منابع و پيگيري وصول مطالبات بيان نمايند و بر تلاش جدي تمامي‌کاركنان و اولويت دادن به امور بانك براي رسيدن به اهداف عاليه بانك دعوت كرد.
همزمان با آغاز سال تحصيلي و در آستانه روز دانش آموز بانک قوامين نسبت به توزيع نوشت افزار با هدف کمک به دانش آموزان برخي استان‌هاي کم برخوردار و استان زلزله زده کرمانشاه اقدام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين، مديرکل حوزه مديريت و روابط عمومي‌بانک قوامين با اعلام اين خبر گفت : با تدبير اولياء محترم بانک و در راستاي ايفاي بخشي از مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در حمايت از دانش آموزان برخي از نقاط محروم نسبت به چاپ و توزيع نوشت افزار در بين دانش آموزان دبستاني در استان‌هاي سيستان و بلوچستان و سس شهرهاي زلزله زده استان کرمانشاه اقدام نموده است. مرتضي زياري گفت : اين امر به منظور رفع بخشي از نيازهاي نوشت افزاري اين قشر محترم از جامعه در مناطق کم برخوردار انجام گرفته است.وي افزود توزيع نوشت افزارهاي مورد نظر در استان سيستان و بلوچستان و با حضور مديرکل شعب بانک قوامين استان سيستان و بلوچستان و فرمانده محترم انتظامي‌شهرستان‌هاي مربوطه و در استان کرمانشاه نيز با حضور مديرکل شعب بانک قوامين استان کرمانشاه و مدير محترم آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب در دبستان‌هاي مورد نظر توزيع گرديد.

با پرداخت ديه و جلب رضايت خانواده مقتول توسط بانک آينده، يک نوجوان کرماني از زندان آزاد و به کلاس درس بازگشت.

دانش‌آموز 17 ساله کرماني که از سال 1396 در بند نوجوانان زندان کرمان به سر مي‌برد؛ با وساطت اهالي محل و خيرين و پرداخت ديه توسط بانک آينده و جلب رضايت خانواده مقتول، از زندان آزاد شد.

بانک آينده؛ در راستاي عمل به مسئوليت اجتماعي خود در قبال اقشار مختلف جامعه به ويژه نوجوانان و دانش‌آموزان، علاوه بر ساخت «مدارس اُميد آينده» و توزيع لوازم التحرير و بسته¬هاي فرهنگي در مناطق کم¬تر برخوردار کشور، در يک اقدام خيرخواهانه، آزادي اين نوجوان کرماني را رقم زد تا وي هم‌زمان با آغاز سال‌تحصيلي، به کلاس درس و به آغوش خانواده خود بازگردد. اين دانش¬آموز، در تابستان سال 1396، در يک غفلت و در يک نزاع دسته¬جمعي درگير شده که منجر به ضرب و جرح و کشته شدن پسر همسايه گرديده و از اين نظر در دادگاه به پرداخت ديه محکوم و به دليل عدم توانايي مالي خانواده، وي در زندان کرمان به سر مي¬برده است.

بانک سينا به منظور کمک به رونق اشتغال در مناطق روستايي در استانهاي آذربايجان غربي و کردستان، نسبت به پرداخت تسهيلات يارانه دار در اين استانها اقدام کرده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در ادامه اقدامات اين بانک در حمايت از طرح‌هاي اشتغالزا در سراسر کشور، تا 6 آبان ماه جاري تعداد 130 طرح به مبلغ 905 ميليارد ريال با برآورد اشتغالزايي جهت 1557 نفر مصوب شده است که از اين تعداد 118 طرح به مبلغ 783 ميليارد ريال منجر به انعقاد قرارداد شده است.

طبق اين گزارش، از مجموع قراردادهاي منعقد شده در اين استانها، تسهيلات تعداد 104 طرح به مبلغ 564 ميليارد ريال و برآورد اشتغالزايي 1245 نفر پرداخت شده که از اين تعداد 63 طرح به مبلغ 315 ميليارد ريال با برآورد اشتغالزايي جهت 690 نفر به بهره برداري رسيده است.

گفتني است بانک سينا با انعقاد تفاهم نامه همکاري با معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري و همچنين بنياد علوي، نسبت به اعطاي تسهيلات يارانه دار در استانهاي مختلف کشور اقدام مي‌کند.

بانک ملي ايران، درگاه پرداخت اينترنتي را در کمتر از 48 ساعت به متقاضيان واجد شرايط واگذار مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اين درگاه با طراحي ساده، زمينه فرآيند پرداخت را به راحتي و به سرعت، متناسب با فضايي جذاب براي کاربران ميسر کرده است. در طراحي اين درگاه سعي شده اجزاي صفحه با جانمايي مناسب و منطقي، استفاده از آن را آسان کند. سرعت بارگذاري بالا به دليل حجم پايين صفحات، سازگاري با تمام صفحات نمايش اعم از موبايل، تبلت و کامپيوتر، سرعت فوق‌العاده تراکنش با توجه به زيرساخت‌هاي فني روزآمد، مغايرت بسيار اندک با صحت 99 درصدي تراکنش‌ها، امنيت فوق‌العاده مطابق با استانداردهاي بين المللي و دستورالعمل‌هاي شاپرک، هوشمندي و امکان اصلاح اشتباهات بدون نياز به تکرار مراحل پيشين، اتصال پايدار، ارائه خدمت به صورت 24 ساعته، قابليت استرداد وجه بنا به درخواست پذيرنده و ارائه پلاگين‌هاي متنوع جهت اتصال انواع سايت‌ها به درگاه پرداخت از جمله مزاياي درگاه پرداخت اينترنتي بانک ملي ايران است. ارائه گزارش‌هاي متنوع و شخصي سازي شده تحت وب، از جمله خدمات پشتيباني اين درگاه است.
رکورد تولید روزانه در خط گالوانیزه برای چهارمین بار در سال جاری بهبود یافت. درسال حمايت از توليد و كالاي ايراني و با تلاش جهاد گونه مدیران و کارکنان محترم در خط توليد گالوانيزه، موفقيتهاي جديدی در افزایش تولید به مجموعه افتخارات شركت فولاد امير كبير كاشان افزوده شد. انگیزه بالای کارکنان این شرکت، شرایطی را فراهم کرد، تا با ثبت رکوردی جدید درسال جاری به یکی از سال های پر افتخار و ماندگار در تاریخ فولاد امیرکبیر کاشان برسیم.کسب این افتخارات بدون شک در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تلاش گسترده مدیران وکارکنان محترم شرکت بدست آمده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به موفقیت‌های ارزنده‌تری در افزایش بهره‌وری، رشد تولید و کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های شرکت دست یابیم.فرصت را مغتنم شمرده و این موفقیت را به مدیر عامل محترم و سخت کوش شرکت و تمامی همکاران و خانواده بزرگ فولاد امير كبير كاشان تبریک عرض می نماییم.
تجارت-استان گلستان:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان، استفاده از ظرفیت آب شیرین کن ها در شرایط کم آبی امروز را بسیار با ارزش دانست و از وزارت جهادکشاورزی خواست، خرید تضمینی آب را در لایحه بودجه سال 98 در دستورکار خود قرار دهد. علی‌محمد چوپانی اظهار کرد: ما در کشوری با اقلیم خشک زندگی می کنیم وکمبود آب هم در بخش شرب و هم کشاورزی ما را تهدید می کند، این در حالی است که ایران محصور بین دریای عمان و خلیج فارس در جنوب و دریای خزر درشمال است.وی بیان کرد: دریای خزر 420 میلیون کیلومتر مربع معادل یک چهارم ایران مساحت دارد. حجم آب آن 850 هزار میلیارد متر مکعب و حداکثر عمق آن 200 متر است. میزان آب در دسترس کشورما حدود 130 میلیارد مترمکعب است که اینمیزان، نیاز آبی 7 هزار سال ایران را می تواند تامین کند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: ES آب دریای خزر 16 هزار و ES آب دریای عمان 38 هزار است. چوپانی تصریح کرد: دستگاه های حاکمیتی بدون توجه به این قابلیت، همواره با موضوع آب شیرین کن ها سر ناسازگاری داشتند.وی با بیان اینکه اگر یک میلیمتر از آب دریای خزر را برداشت کنیم، می توانیم نیاز آب شرب 10 استان کشور را تامین کنیم، گفت: دولت از محل سفر مقام معظم رهبری، خط آب شرب چابهار به خراسان را به طول بیش از یک هزار کیلومتر با برداشت روزانه یک میلیون مترمکعب آغاز کرده است.چوپانی بیان کرد: در استان گلستان می توان به صورت پایلوت با ایجاد آب شیرین کن های بسیار بزرگ، ضمن تامین آب شرب استان گلستان، با امتداد آن به استان های خراسان شمالی و رضوی، آب شرب استان های همجوار را هم تامین کرد. انتقال آب شرب به استان سمنان هم امکان پذیر است.وی خاطرنشان کرد: شرکت رعد آب جنوب، امسال یک آب شیرین کن را در روستای نیاز آباد شهرستان ترکمن به بهره برداری رساند که روزانه 10 هزار متر مکعب آب را شیرین می کند و در شبکه آب شرب بندر ترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف با قیمت هر متر مکعب 1300 تومان تزریق می کند.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان تصریح کرد: همچنین می توانیم با احداث خط لوله سراسری، از آب شیرین شده برای استفاده از شیوه های کشاورزی نوین استفاده کنیم. در کشاورزی نوین مصرف آب به یک هفتم کاهش می یابد و کیفیت و عملکرد محصول نیز بیشتر می شود. در برخی از کشورها ازآب شیرین کن ها برای ایجاد شبکه آبیاری هوشمند در باغات میوه استفاده کردند که در آن با توجه به نیاز گیاه آب به آن تزریق شده و از هدر رفت آب جلوگیری می شود.چوپانی با اشاره به وجود 700 هزار هکتار اراضی منابع ملی در استان، گفت:می توانیم به صورت پایلوت با احداث 2000 هزار هکتار گلخانه با تامین آب از آب شیرین کن ها، سبزی و میوه کشورهای همجوار را تامین کنیم.وی با بیان اینکه این کار توجیه اقتصادی دارد، یادآور شد: قیمت تمام شده تولید آب بوسیله آب شیرین کن ها، به مراتب کمتر از آب سدها است، زیرا درسدها سرمایه گذاری بیشتری می شود. همچنین آب تولیدی در آب شیرین کن ها در زمان کمتری(یک سال) قابل دسترس است.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان با بیان اینکه دردنیا از این تکنولوژی استفاده می کنند و ما از آن غافل شده ایم، گفت: این اقدامات نیازمند آن است که وزارت جهادکشاورزی سیاست خرید تضمینی آب را در لایحه بودجه سال 98 در دستور کار خود قرار دهد. شرکت آبفا و آبفار نیز خرید تضمینی آب شرب را پیگیری کنند و دولت هم کار لوله گذاری خطوط انتقال آب را انجام دهد.

تجارت-استان مازندران:به گزارش روابط عمومی منطقه 9 عملیات انتقال گاز، با نزدیک شدن به فصل سرما، جلسه هم اندیشی با حضور رسول داودی نژاد مدیر منطقه 9 و جعفرشظ احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران به منظور هماهنگی بیشتر بین واحدهای ستادی این منطقه و شرکت گاز در سالن کنفرانس گاز مازندران برگزار شد. مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز در این جلسه با اشاره به آمادگی کامل منطقه برای فصل سرما اظهار کرد: در فصل تابستان تمام اقدامات تعمیراتی در تاسیسات و همچنین پیگرانی خطوط لوله گاز جهت آمادگی کامل منطقه 9 برای ورود به فصل سرما انجام شده است.

تجارت-استان هرمزگان:مدیرکل کتابخانه‌های هرمزگان از فتتاح هشت باب کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی در استان خبرداد و گفت: یکصد روستای بالای یک هزار و500 نفر خانوار در استان از نعمت کتابخانه محروم هستند.حجت الاسلام محمد ذاکری ظهر امروز در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: بدون تردید کتاب و کتابخوانی و مطالعه یکی از مؤلف‌های رشد ملی یک جامعه بشمار می‌رود. وی افزود: رشد یک فرد و جامعه در گرو مطالعه افراد جامعه بوده و جامعه امروزی نیازمند بازگشت به فرهنگ کتاب و مطالعه است.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان تصریح کرد: کتاب به کالای لوکس برای خانواده‌ها تبدیل شده است در حالی که کتاب و کتابخوانی غذای روح انسان است و روح انسان همانند جسم نیازمند تغذیه است.حجت الاسلام ذاکری ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده در سه سال گذشته، سرانه مطالعه 13 دقیقه‌ای ایرانیان اعم از کتب درسی، نشریات و کتاب، زیبنده مردم ایران نیست.وی گفت: نبود زیرساخت‌های لازم و گرانی کتاب سبب شده تا آنگونه که باید، مردم به کتاب دسترسی نداشته باشند، از مردم تقاضا داریم مطالعه کنند چرا که بهترین کار مراجعه به کتابخانه‌هاست و ما نیز موظفیم زیرساخت‌های لازم را در استان فراهم کنیم.ذاکری ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 71 باب کتابخانه‌ در استان هرمزگان راه‌اندازی شده که از این تعداد، 56 باب نهادی و 15 باب نیز مشارکتی است و متأسفانه این دسته از کتابخانه‌ها آنگونه که باید فعال نیستند.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان تاکیدکرد: ارتقای سطح مطالعه مردم استان هرمزگان نیازمند فراهم سازی و توسعه زیرساخت‌های لازم در این زمینه است و این امر باید محقق شود.ذاکری اذعان داشت: برای احداث و راه اندازی کتابخانه‌ها در استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طولانی مدت درنظر گرفته ایم، درحال حاضر بیش از 100 روستای بالای یک هزار 500 نفر فاقد کتابخانه‌ است که بایستی در یک برنامه بلندمدت نسبت به احداث و راه‌اندازی آن اقدام شود.وی افزود: اولویت نخست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، رایزنی با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور استفاده از فضای فرهنگسراهای روستایی است که تاکنون 43 مورد شناسایی و احصا شده و طبق آخرین جلسات، مقرر شده 10 باب کتابخانه‌ در سال جاری در این فرهنگسراها راه‌اندازی شود و در تلاشیم سالانه 10 الی 15 باب کتابخانه‌ در استان احداث و راه‌اندازی کنیم.ذاکری ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی، از افتتاح هشت باب کتابخانه در استان هرمزگان خبرداد و گفت: از این تعداد، پنج باب در جزیره قشم، یک باب در روستای طاشکوئیه حاجی‌آباد، یک باب در بستک و یک باب نیز در شهرستان بندرلنگه با هزینه بالغ بر دو میلیارد تومان به عنوان مهم‌ترین و زیباترین کتابخانه استان احداث و راه‌اندازی می‌شود.

تجارت-استان ایلام:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام به مناسبت هفته وقف گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون۳۰ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که ۲۲مورد آن انتفاعی و مابقی منفعتی هستند.حجت الاسلام عزیزی گفت: همچنین در زمینه پرونده دعاوی موقوفات امسال در مجموع ۱۲ رای به نفع این اداره کل صادر شده است.وی با بیان اینکه کار ثبت و صدور سند مالکیت ۳۰۰ موقوفه استان در دست اجراست اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری ۱۹ جلد سند مالکیت موقوفات استان اخذ شده که نسبت سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی مواجهه بوده است.مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام در ادامه از دیگر فعالیت های این نهاد در نیمه نخست امسال عملیات احداث و توسعه به میزان ۷۰۰ متر مربع، مقاوم سازی و مرمت به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و تکمیل فعالیت های عمرانی به میزان یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و در بقاع متبرکه استان عنوان کرد.به گفته وی، طرح جامع ساماندهی بقاع متبرکه استان نیز برای ۱۰بقعه امسال اجرا که در قالب آن نیازهای این اماکن مقدس شناسایی و رفع شده است.حجت الاسلام عزیزی از اجرای ۱۲ برنامه در هفته وقف در استان خبر داد و گفت: تجلیل از یاوران وقف، برگزاری نشست های تخصصی وقف با اصناف و گروه های مختلف، سخنرانی پیش از خطبه، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم و خیمه های معرفت، غبارروبی نمادین از بقاع متبرکه شهرستان های ایلام ، برپایی محفل انس با قرآن، دیدار با مسئولان استان و دیدار با خانواده های شهید واقف از جمله این برنامه برشمرد.